آناتومی دستگاه تناسلی مردان

آناتومی دستگاه تناسلی مردان

آناتومی دستگاه تناسلی مردان

دستگاه تناسلی مردان بر خلاف زنان در خارج از بدن اقایان قرار گرفته است. آناتومی جنسی مردانه به طور معمول شامل آلت تناسلی مرد و بخش خارجی بیضه ها و اندام های تولید مثل داخلی مانند بخش داخلی بیضه ها هستند.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

آشنایی با بخش های خارجی آناتومی جنسی مردانه :

آلت تناسلی و کیسه های بیضه دو بخش خارجی اندام تناسلی مردانه محسوب می شوند.

آلت تناسلی از سه لایه بافت اسفنجی تشکیل شده است که در حالت تحریک شدن و برانگیختگی، این بافت ها از خون پر می شوند. این امر موجب می شود آلت تناسلی سفت شده و راست بایستد. به این حالت نعوظ گفته می شود.

طول متوسط یک آلت تناسلی مردانه در سنین بزرگسالی در حالت نعغوظ بین 5 تا 7 اینچ است. لازم به ذکر است طول آلت تناسلی مردانه در حالت نعوظ و غیر نعوظ هیچ ارتباطی با هم ندارد. در برخی از افراد هنگام نعوظ، طول آلت تناسلی نسبت به حالت غیر نعوظ، تا حد زیادی افزایش می یابد، اما در بیشتر افراد حدود اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ و غیر نعوظ نزدیک هم هستند.

در برخی ادیان ختنه کردن توصیه شده است و بیشتر نوزادان پسر پس از چند روز بعد از متولد شدن، ختنه می شوند. در ایالات متحده آمریکا تقریبا نیمی از پسران ختنه شده اند و نیمی دیگر هنوز ختنه نشده و دارای پوست ختنه گاه هستند. بنابراین هر دو صورت ختنه شده و ختنه نشده در میان افراد رایج است.

برخی از افراد به آلت تناسلی ختنه شده، آلت بریده شده و ختنه نشده را نبریده نام گزاری کرده اند. در واقع ختنه به بریدن همه یا بخشی از پیش پوست آلت تناسلی مردانه گفته می شود که سابقه ای پنج هزار ساله دارد. ختنه کردن موجب پیگیری از بسیاری از بیماری ها و عفونت های جنسی می شود.

آلت تناسلی مردان مختلف با هم متفاوت است. برای مثال برخی آقایان در حالت نعوظ آلتی موزی شکل پیدا می کنند و برخی دیگر آلتی صاف و بدون انحنا خواهند داشت. اما توجه داشته باشید اجزای آلت تناسلی در همه آقایان یکسان است و شامل بخش های زیر است:

حشفه یا سر نره:

به سر آلت تناسلی مردانه گفته می‌شود.  که بالاتر از محلی که در هنگام ختنه برداشته می‌شود. دهانه خروج مجاری ادراری آقایان نیز در این ناحیه قرار گرفته است. محل خروج پیش آب و مایع منی نیز از همین ناحیه است. در بیشتر افراد حسّاس‌ترین قسمت آلت تناسلی برای تحریک جنسی این بخش است و با کمترین حرکات، تحریک می شود. علت این امر آن است که حشفه در مقایسه با بدنه آلت تناسلی، پایانه های عصبی بیشتری دارد.

بدنه یا بخش استوانه ای شکل:

به این بخش از آلت تناسلی که از نوک آلت تا شکم امتداد دارد و شبیه لوله است، بدنه یا شافت گفته می شود و مجرای ادرار درون این بخش قرار دارد.

پوست ختنه گاه

پیش پوست یا پوست ختنه گاه بخشی است که حشفه را احاطه کرده و در واقع از آن محافظت می کند.  پیش‌پوست هنگامی که آ‌لت‌مردانه برانگیخته نیست، روی حشفه را می‌پوشاند، اما پس از برانگیخته‌شدن آلت‌مردانه عقب می رود و کلاهک آلت تناسلی نمایان می شود.

برخی مواقع  و در برخی ادیان ها پیش پوست توسط پزشک بریده می شود و اصطلاحا به این عمل ختنه کردن گفته می شود. در بیشتر موارد در بدو تولد و یا چند روز پس از آن فرد ختنه می شود.

لگام یا فرنولوم:

محل اتصال پوست ختنه گاه با بدنه آلت تناسلی است و مانند یک حرف وی انگلیسی در زیر کلاهک آلت تناسلی به نظر می رسد و معمولا قسمتی از آن پس از ختنه هم باقی می ماند و حساس ترین بخش آلت تناسلی مردانه است. در واقع پوستی که سوراخ بیرونی میزراه را به ورقه داخلی پیش‌پوست می‌چسباند، لگام نام دارد. با مشاهده شکل زیر می توانید محل دقیق قرار گیری لگام را متوجه شوید.

سایر بخش های خارجی آلت تناسلی مردانه شامل موارد زیر می شود:

کیسه بیضه:

این بخش کیسه ای از پوست است که در زیر آلت تناسلی همه پستانداران نر به صورت آویزان قرار گرفته است.  جنس این کیسه ماهیچه است و به صورت غیر ارادی دمای بیضه ها را تنظیم می کند. کیسه بیضه، بیضه ها را درون خود نگه می دارد و دمای آن ها را تنظیم می کند.

دمای این کیسه عموما یک الی دو درجه کمتر از دمای بدن است. اگر بیضه ها سرد باشند، کیسه جمع شده به بدن نزدیک می شود تا گرم شود و اگر خیلی گرم باشند، آویزان ت می شوند تا خنک شوند.

کیسه بیضه از پوستی چروکیده و مو پوشیده شده است. کیسه بیضه در افراد مختلف اندازه های مختلف دارد. در بعضی افراد بزرگ و در برخی دیگر کوچک است. ممکن است کم مو یا پر مو باشد. رنگ آن هم در افراد مختلف متفاوت است.

کیسه بیضه فوق العاده حساس است و برخورد ضربه یا فشردن آن دردناک است. اما بسیاری از افراد تمایل دارند در حین رابطه جنسی، بیضه ها نیز به آرامی لمس شوند.

مقعد:

مقعد شکافی در قسمت تحتانی بدن است که بخش پایانی دستگاه گوارش محسوب می شود و  به راست روده منتهی می شود. عملکرد این بخش دفع مواد زائد غذایی از درون بدن است.

دیواره مقعد حالت ارتجاعی دارد. مقعد دارای حسگرهای عصبی زیادی است و بنابراین بسیاری از افراد از تحریک مقعد در حین رابطه جنسی لذت می برند. اما نکته حائز اهمیت این است که دیواره مقعد مملو از عروق خونی است و هرگونه فشار موجب پارگی این عروق خونی و آسیب دیدن خواهد شد.

 تناسلی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه- تناسلی

بخش های داخلی اندام جنسی مردانه به شرح زیر است:

بیضه ها:

بیضه ها غددی کروی هستند که در درون کیسه های بیضه قرار دارند و وظیفه ی ترشح هرمون تستوسترون و تولید اسپرم را برعهده دارند. بیضه ها دارای لوله های پیچ خورده زیادی هستند که لوله های اسپرم ساز نام دارند و اسپرم سازی درون آن ها صورت می گیرد. سپس اسپرم‌های تولید شده به لوله دیگری درون بیضه که اپی دیدیم نام دارند منتقل شده و در آن ذخیره خواهند شد.

اپی دیدیم:

اپی دیدیم لوله‌ای باریک است که درون بیضه‌ها قرار دارد و محل بلوغ و ذخیره اسپرم ها است. این بخش به رگ های بیضه  و مجرای وابران متصل می شود. این بخش به صورت هلالی و در پشت بیضه ها قرار گرفته است. اپی دیدیم اسپرم و مایع منی را قبل از انزال در خود نگه می دارد.

مجرای وابران:

مجرای وابران یا واز دفران یا لوله‌های منی‌بر، یک لوله ی بلند و باریک است که اسپرم را از اپی دیدیم به مجرای انزال در هنگام انزال منتقل می کند.

دو مجرای اتصال اپی دیدیم چپ و راست به مجاری انزال وجود دارد. این مجرا توسط عروق همراه خون رسانی می شوند. در هنگام انزال، عضلات صاف در دیواره ‌های مجرای وابران منقبض می ‌شوند و در نتیجه پرتاب اسپرم به جلو اتفاق می ‌افتد. بریدن مجرای وابران هم به عنوان یک عمل وازکتومی برای جلوگیری از بارداری شناخته می شود.

کیسه منی:

کیسه های منی یا گُشناب‌دان، نقش تولید اسپرم را بر عهده دارند و در بخش تحتانی و خلفی مثانه قرار گرفته اند. اسپرم و مایع منی که اسپرم ها در آن حرکت می کنند در داخل این کیسه و در زیر مثانه قرار دارند. این کیسه جزو غدد برون ریز محسوب کی شود. در حقیقت کار حمل و تغذیه اسپرم در آمیزش جنسی بر عهده کیسه منی است.

غده پروستات

غده پروستات تولید کننده مایعی است که اسپرم ها در ان شناورند. این غذه تقریبا هم اندازه یک توپ گلف یا یک گردو است. غده پروستات نسبت به لمس یا تحریک حساس است و عده ای عقیده دارند تحریک غده پروستات از راه مقعد از نظر جنسی لذت بخش است.

غدد کوپر یا غدد پیازی یا میزراهی:

این غده نقش تولید پیش آب را بر عهده دارد و یکی از غدد برون ریز بدن به شمار می رود. در طول تحریک جنسی و قبل از انزال این غدد ماده‌ای روشن، شور، چسبناک و قلیایی ترشح می‌کنند تا مسیر عبور اسپرم‌ها را نرم و لزج کند.

این غده مسیر حرکت مجاری ادرار را برای حرکت مایع منی آماده می کند و به نوعی مسیر حرکت منی را ضدعفونی می کند. علاوه بر این موجب می شود مایع منی راحت تر در مسیر حرکت کند. این غدد در زیر پروستات قرار دارند. اندازه این غدد تقریبا برابر با یک نخود است.

مجاری ادرار:

مجاری ادرار لوله ای است که ادرار، پیش آب و مایع منی را به دهانه مجاری ادرار هدایت کرده و از بدن خارج می کند.

ماهیچه کرماستر:

ماهیچه کرماستر یکی از عضلات دیوارۀ قدامی خارجی شکم و عضله ای است که بیضه ها را به بدن نزدیک کرده یا از آن دور می کند. زمانی که بدن شما سرد است یا در اثر لمس بخش های داخلی کشاله ران تحریک شده اید، بیضه ها به بدن نزدیک می شود و در هنگام گرما از بدن دور می شود.

دلایل کوچک شدن آلت تناسلی

دلایل اصلی کوچک شدن آلت تناسلی شما شامل موارد زیر است:

سالخوردگی

چاقی

جراحی پروستات

خمیدگی آلت تناسلی یا بیماری پیرونی

سالخوردگی

با بالا رفتن سن ، آلت تناسلی و بیضه ها ممکن است کمی کوچکتر شوند. یکی از دلایل ، ایجاد ذخایر چربی در شریانهای شما باعث کاهش جریان خون به آلت تناسلی شما می شود. این می تواند باعث از بین رفتن سلولهای عضلانی در لوله‌های اسفنجی بافت نعوظ در آلت تناسلی شما شود. بافت نعوظ برای تولید نعوظ با خون درگیر می شود.

با گذشت زمان ، جراحات در اثر صدمات مکرر در آلت تناسلی شما در طول رابطه جنسی یا فعالیت های ورزشی می تواند باعث ایجاد بافت آسیب دیده شود. این تجمع در غلافی که قبلاً انعطاف پذیر و الاستیک بوده است اتفاق می افتد که بافت نعوظ اسفنجی در آلت تناسلی شما را احاطه کرده است. این می تواند اندازه کلی را کاهش داده و اندازه نعوظ را محدود کند.

چاقی

در صورت افزایش وزن ، به خصوص در اطراف شکم ، آلت تناسلی شما کوتاه تر به نظر می رسد. این به این دلیل است که لایه ضخیم چربی شروع به پیچیدن حول محور آلت تناسلی شما می کند. وقتی به پایین نگاه کنید ، به نظر می رسد آلت تناسلی شما کوچکتر شده است. در مردان بسیار چاق ، چربی می تواند بیشتر آلت را محصور کند.

جراحی پروستات

تا 70 درصد مردان بعد از برداشتن غده سرطانی پروستات معروف به پروستاتکتومی رادیکال ، کوتاه شدن خفیف تا متوسط ​​آلت خود را تجربه می کنند.

کارشناسان مطمئن نیستند که آلت پس از پروستاتکتومی کوتاه می شود. یکی از دلایل احتمالی ، انقباضات غیرطبیعی عضلات در کشاله ران است که آلت را دورتر از بدن می کشاند.

اگر بعد از عمل جراحی پروستات دچار کوتاه شدن شده اید ، در نظر داشته باشید حد معمول بین 1.2 تا 1.9 سانتیمتر است . برخی از مردان بدون کوتاه شدن یا فقط مقدار کمی را تجربه می کنند و برخی دیگر کوتاه تر از حد متوسط ​​را تجربه می کنند.

بیماری پیرونی

در بیماری Peyronie ، آلت تناسلی مرد انحنای شدیدی پیدا می کند که مقاربت را دردناک یا غیرممکن می کند. Peyronie می تواند طول و قطر آلت تناسلی شما را کاهش دهد. جراحی برای برداشتن بافت زخمی باعث ایجاد پیرونی نیز می تواند اندازه آلت تناسلی را کاهش دهد.

داروها

برخی از داروها می توانند باعث کوچک شدن آلت تناسلی شوند. این داروها که برای کمبود توجه یا بیش فعالی تجویز می شود، برخی از داروهای ضد افسردگی و ضد روان پریشی، و برخی از داروهای تجویز شده برای درمان بزرگی پروستات.

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که برخی از افراد مورد مطالعه مرد که فیناستراید را برای درمان بزرگی پروستات مصرف می‌کردند، اندازه آلت تناسلی کوچک‌تر و کاهش حس را گزارش کردند.

یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که 41 درصد از مردانی که دوتاستراید را برای درمان بزرگی پروستات مصرف می‌کنند، نوعی اختلال عملکرد جنسی را تجربه کرده‌اند.

سیگار کشیدن

مواد شیمیایی حاصل از سیگار کشیدن می تواند به رگ های خونی آلت تناسلی آسیب برساند و از پر شدن آلت تناسلی با خون و کشیدگی آن جلوگیری کند. صرف نظر از محرک ها و تأثیر بر روی مغز، اگر رگ های خونی آسیب ببینند، آلت تناسلی به نعوظ نمی رسد.

مطالعه ای که در سال 1998 توسط دانشگاه پزشکی بوستون انجام شد، آلت تناسلی در حالت نعوظ 200 مرد را بررسی کرد. طبق یک گزارش، نتایج این مطالعه نشان داد که افراد سیگاری در مقایسه با مردانی که سیگار نمی‌کشیدند آلت تناسلی کوتاه‌تری داشتند. محققان بر این باورند که این به این دلیل است که سیگار جریان خون را مهار می کند و از کشیده شدن آلت که ممکن است طول آلت تناسلی را کاهش دهد، جلوگیری می کند.

طبق یک مطالعه در سال 2017 نشان داد سیگار کشیدن با اختلال نعوظ (ED) نیز مرتبط است. اختلال نعوظ بر توانایی مرد برای حفظ نعوظ تأثیر می گذارد و سیگار کشیدن ممکن است از نعوظ جلوگیری کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر برنامه ریزی برای جراحی پروستاتکتومی رادیکال کرده اید ، با پزشک خود در مورد کوتاه شدن آلت صحبت کنید تا آنها بتوانند به سوالات شما پاسخ دهند و در مورد هرگونه نگرانی که دارید ، به شما اطمینان دهند.

اگر شروع به ایجاد انحنایی در آلت تناسلی خود با درد و تورم کرده اید ، ممکن است نشانه بیماری پیرونی باشد. برای این کار به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. این پزشک متخصص در مشکلات دستگاه ادراری است.

روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی مردان

همان‌طور که اشاره کردیم، روش‌های زیادی برای بزرگ کردن الت جنسی مردان وجود دارد. با وجود این، بسیاری از این روش‌ها تایید نشده‌اند و بیشتر جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند.

از جمله روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی می‌توان به روش :

جلکینگ

روش پنیمور

قرص افزایش سایز آلت مردان

ژل افزایش سایز اندام تناسلی

تزریق چربی به اندام تناسلی

داروی افزایش سایز آلت

آمپول بزرگ کننده آلات تناسلی

افزایش طول اندام تناسلی با طب سنتی و موارد دیگری اشاره کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

روش جلکینگ برای بزرگ کردن آلت تناسلی

تمرینات جلکینگ، تمریناتی هستند که برای کلفت کردن آلت تناسلی به کار می‌روند. در این روش بزرگ کردن کیر، آلت تناسلی باید به‌صورت نیمه راست باشد.

برای شروع تمرینات لازم است تا انگشت شست و اشاره را دور آلت تناسلی حلقه کنید. سپس انگشتان خود را از ابتدای آلت تا سر آن بکشید. در واقع می‌توان گفت این عمل شبیه به دوشیدن است.

این کا را با دست دیگر خود نیز انجام دهید. توجه کنید که آلت شما نباید به‌صورت کامل راست شود. در صورتی که این اتفاق افتاد، باید کمی صبر کنید تا آلت به‌حالت نیمه راست در بیاید.

تکرار تمرینات در هفته اول بین 200 تا 300 بار و در هفته دوم بین 300 تا 500 بار باشد. از هفته‌ دوم به بعد نیز می‌توانید تعداد دفعات تمرین را به بیشتر از 500 بار افزایش دهید.

در حین تمرین به این دلیل که جریان خون در سر آلت تناسلی افزایش پیدا می‌کند، این ناحیه بسیار حساس می‌شود. به همین خاطر باید مواظب باشید تا با دست‌تان به سر آلت ضربه وارد نکنید.

در آخر بعد از انجام تمرینات، به آلت خود استراحت دهید و آن را با یک حوله گرم بپوشانید یا با آب گرم شستشو دهید.

بزرگ کردن آلت تناسلی به روش پنیمور

این روش، یکی از روش‌های امن و معتبر برای بزرگ کردن الت است. روش پنیمور سال‌های زیادی است که در آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکثر افرادی که به‌طور دقیق این روش طبیعی ‌را اجرا کردند، نتایج خوبی از آن گرفتند.

در این روش بزرگ کردن الت، ابتدا لازم است تا آلت تناسلی خود را به مدت ۱ دقیقه به کمک حوله‌ای گرم کنید که از قبل گرم شده است. برای گرم کردن آلت نیز می‌توانید آن را به مدت ۳۰ ثانیه زیر آب گرم بگیرید.

دلیل گرم کردن آلت، افزایش گردش خون در این ناحیه است. بعد از گرم شدن آلت، سر آن را بگیرید و به جلو بکشید. دقت کنید که سر آلت را محکم فشار ندهید تا خون رسانی به‌درستی انجام شود.

آلت را نیز باید به‌نحوی بکشید که احساس درد در آن به وجود نیاید. این کار را 1 دقیقه انجام دهید و بعد از آلت را به مدت 10 ثانیه رها کنید و به آن استراحت دهید. این کار را می‌توانید 15 تا 20 بار تکرار کنید.

بعد از تمام شدن این مرحله، به مدت 10 دقیقه به آلت خود استراحت دهید. وقتی 10 دقیقه استراحت تمام شد، نوبت به تمرینات گردش خون و رشد می‌رسد. در این مرحله سر آلت تناسلی را بگیرید و با دست دیگر خود، ضرباتی را به ‌آرامی به آن بزنید.

دقت کنید که نباید به نقاط حساس مثل بیضه‌ها ضربه‌ای وارد شود. علاوه بر این شدت ضربات نیز باید آرام باشد تا آسیبی به آلت تناسلی نرسد. شما می‌توانید این تمرین را 30 بار تکرار کنید. در آخر آلت تناسلی خود را با کمک لوبریکنت یا یک ماده لیزکننده ماساژ دهید.

در روش پنیمور، آلت تناسلی نباید سفت باشد و تمام تمرینات باید در حالتی انجام شوند که آلت تناسلی به نعوظ نرسیده است. انجام این روش به‌صورت مداوم می‌تواند تاثیر زیادی در بزرگ شدن آلت بگذارد. بنابراین بهتر است این تمرینات را به‌طور مداوم انجام دهید و اثرات آن را بعد از یک ماه مشاهده کنید.

قرص بزرگ کردن سایز آلت مردان

برای بزرگ کردن الت، قرص‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مگنارکس پلاس اشاره کرد. این قرص به افزایش طول و قطر آلت تناسلی کمک می‌کند، در توان‌بخشی آلت تناسلی موثر است و زود انزالی مردان را بهبود می‌بخشد.

از دیگر قرص‌های افزایش سایز آلت می‌توان قرص وایمکس را نام برد. این قرص بهترین داروی افزایش سایز آلت است که توسط بسیاری از مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردانی که از قرص وایمکس استفاده می‌کنند می‌توانند شاهد بزرگ شدن آلت، رفع اختلال در نعوظ و زود انزالی، افزایش اسپرم و کلفت شدن آلت باشند.

قرص‌های ویاگرا و سیالیس نیز برای افرادی است که از اختلال نعوظ رنج می‌برند و به همین دلیل آلت آن‌ها کوچک می‌ماند و راست نمی‌شود. این افراد با مصرف این قرص‌ها می‌توانند اختلال نعوظ خود را رفع کنند و آلت تناسلی آن‌ها به بزرگ‌ترین حالت ممکن در بیاید.

قرص ال آرژینین نیز یکی دیگر از قرص‌هایی است که برای بزرگ کردن الت مردان کاربرد دارد. عملکرد این قرص شبیه به ویاگرا است و می‌تواند باعث نعوظ بهتر شود.

ال آرژینین نوعی اسید آمینه است و در تولید پروتئین‌های بدن نقش اساسی دارد. بعضی از این پروتئین‌ها نیز به نیتریک اسید تبدیل می‌شوند.

نیتریک اسید یکی از اجزای خون است و در عملکرد رگ‌های خونی تاثیر زیادی می‌گذارد. این ماده باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی می‌شود و می‌تواند قطر و طول آلت تناسلی را افزایش دهد.

توصیه می‌کنیم پیش از مصرف خودسرانه این قرص‌ها، برای جلوگیری از عوارضی که ممکن است داشته باشند با مشاوران متخصص سلامت جنسی پذیرش 24 صحبت کنید که در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخگوی سوالات شما هستند.

ژل بزرگ کردن سایز اندام تناسلی

یکی دیگر از روش‌های بزرگ کردن الت، استفاده از ژل موضعی است. به همین دلیل ژل‌های موضعی زیادی برای این کار در بازار وجود دارند.

برای این‌که ژل مورد نظر بتواند به‌خوبی روی آلت تاثیر بگذارد و قطر و طول آن را افزایش دهد، باید طبق دستور مصرف شود.

با این‌حال داروی افزایش سایز آلت و بیشتر ژل‌ها تاثیر چندانی روی بزرگ کردن الت تناسلی ندارند. علاوه بر این ممکن است عوارضی را نیز به همراه داشته باشند.

تزریق چربی به اندام تناسلی مردان

این روش برای افرادی مناسب است که آلت کوچکی دارند یا قطر آلت آن‌ها کم است. مردانی که به چنین مشکلاتی دچار هستند، می‌توانند با تزریق ژل، آلتی کلفت‌تر و بلندتر داشته باشند.

آمپول بزرگ کننده آلت تناسلی

این آمپول‌ها حاوی ژل‌هایی هستند که از هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. پزشک به ‌آرامی ژل‌ها را در بدنه و سر آلت تناسلی تزریق می‌کند. این ژل‌ها با جذب آب اطراف ناحیه تزریق، باعث بزرگ شدن آلت و کلفتی آن می‌شوند.

این ژل‌ها برای افرادی مناسب است که آلتی کج دارند و دچار اختلالات نعوظ هستند. به همین دلیل تزریق ژل می‌تواند کج بودن آلت و خم شدن آن در هنگام برقراری رابطه جنسی را از بین ببرد.

با این‌حال در مواردی نیز دیده شده است که تزریق ژل می‌تواند باعث کج شدن آلت شود و شکل آن را تغییر دهد. بنابراین باید برای انجام این تزریق بسیار مراقب باشید.

بزرگ کردن طول اندام تناسلی با طب سنتی

علاوه بر روش‌های شیمیایی که برای بزرگ کردن الت وجود دارد، روش‌های دیگری نیز هستند که به‌طور طبیعی عمل می‌کنند و خطرات کمتری نسبت به روش‌های شیمیایی دارند.

طب سنتی با استفاده از گیاهان و روش‌های طبیعی می‌تواند با تاثیر گذاشتن روی هورمون‌های جنسی در بزرگ کردن الت موثر باشد. از جمله گیاهان مورد استفاده در طب سنتی برای افزایش اندازه آلت تناسلی عبارت هستند از:

قارچ کوردیسپس: این قارچ که شبیه به کرم است، در ناتوانی جنسی، افزایش میل جنسی، درمان اختلال نعوظ تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، قارچ کوردیسپس می‌تواند باعث افزایش اسپرم سازی شود. این قارچ می‌تواند روی گردش خون نیز اثر بگذارد و ترشح تستسترون در خون را افزایش دهد. تستسترون نیز می‌تواند باعث افزایش طول آلت تناسلی شود.

کارلا: این گیاه تاثیر زیادی در رفع و بهبود اختلالات جنسی و مشکلات دستگاه تناسلی دارد.

علف اپیمدیوم: علف اپیمدیوم در درمان اختلال نعوظ موثر است. علاوه بر این مصرف همزمان اپیمدیوم با چند داروی گیاهی دیگر می‌تواند باعث بزرگ کردن الت تناسلی مردان شود.

کلپ: کلپ گیاهی است که در سواحل اقیانوس‌های آرام و اطلس رشد می‌کند. این گیاه حاوی مقادیر زیادی ید، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است و خاصیت ضد باکتریایی دارد.

کلپ به همراه آن همچنین می‌تواند روی ترشح هورمون‌های جنسی تاثیر بگذارد و باعث بهبود نعوظ، بزرگ شدن آلت و سلامت جنسی مردان شود.

جینکو: این گیاه حاوی مواد مغذی و غنی است. به همین خاطر می‌تواند انرژی مردان را افزایش دهد و باعث افزایش میل جنسی در این افراد شود.

جینکو می‌تواند آلت مردان را کلف‌تر و بلندتر نیز کند.

تزریق چربی به الت تناسلی چیست؟

تزریق چربی به آلت تناسلی، یک جراحی پلاستیک کم تهاجم است که برای بزرگ کردن آلت تناسلی (افزایش قطر آلت و طول آلت تناسلی) انجام می شود. در این عمل، پزشک از روش لیپوساکشن برای برداشتن سلول‌

های چربی از یک منطقه از بدن فرد استفاده می ‌کند. سپس چربی استخراج شده، توسط دستگاه های مخصوصی پردازش می شود و چربی خالص مجددا به آلت تناسلی تزریق می‌ شود.

در روش تزریق چربی، برخلاف تزریق فیلرهای پوستی، احتمال پس زده شدن توسط بدن وجود ندارد. اما به دلیل جذب مجدد چربی تزریق شده، نتایج حاصل از آن متفاوت و غیر قابل پیش بینی است.

مراحل انجام تزریق چربی به الت تناسلی

اولین مرحله برای بزرگ کردن آلت تناسلی با انتقال چربی، برداشتن چربی از قسمت های دیگر بدن است. چربی اغلب از نواحی مانند شکم و پهلوها استخراج می شود. بعد از تزریق داروی بی حسی برای راحتی بیمار در طول فرآیند برداشتن چربی، پزشک لیپوساکشن را انجام می دهد.

برای دست یابی به بهترین نتایج، برداشتن سلول های چربی سالم یک امر ضروری است. هنگامی که چربی از بافت های اطراف جدا شد، از نوعی ساکشن برای استخراج سلول های چربی استفاده می شود. سپس چربی به طور خاصی پردازش می شود تا هرگونه سلول غیر چربی از بین برود و چربی خالص به دست بیاید. سپس پزشک چربی را با پلاسمای سرشار از پلاکت (PRP) خود بیمار، غنی سازی می کند.

PRP در ترمیم و بهبود عملکرد سلولی نقش دارد و به رشد سلول های چربی تزریق شده کمک می کند. سپس پزشک از یک کانول کوچک برای تزریق چربی غنی سازی شده در سرتاسر بدنه آلت تناسلی استفاده می کند. نحوه تزریق چربی به آلت تناسلی، در دست یابی به یک ظاهر طبیعی، تاثیر به سزایی دارد و چربی باید در سرتاسر بدنه آلت تناسلی به طور یکسان توزیع شود.

به همین دلیل، اگر می خواهید از روش تزریق چربی برای بزرگ کردن آلت تناسلی خود استفاده کنید، حتما به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا به بهترین نتایج دست یابید.

مزایای تزرق چربی به الت تناسلی

افزایش طول و عرض آلت تناسلی

بهبود اعتماد به نفس آقایان

افزایش حس مردانگی و شایستگی

افزایش توانایی جنسی و بهبود اعتماد به نفس از عملکرد خود

ایمنی بسیار بالا نسبت به روش‌های دائمی مانند کاشت پروتز سیلیکونی و پارافین و مواردی از این قبیل

استفاده از لیپوساکشن برای خارج کردن چربی‌های مورد نیاز از ناحیه شکم

جذب شدن بخش زیادی از چربی طی مدت 3 تا 12 ماه

افزایش طول آلت تناسلی به علت وزن چربی و عدم نیاز به انجام جراحی افزایش طول آلت تناسلی مردانه

معایب تزریق چربی به الت تناسلی

هرچند که امنیت این روش درمانی قبلاً به اثبات رسیده است؛ اما احتمال وقوع برخی عوارض جانبی جزئی به‌صورت موقتی وجود دارد که عبارتند از:

ممکن‌است که تا حدی بدن فرد دچار کبودی و یا حساسیت شود. گاهی‌اوقات کبودی یک یا دو روز بعد از تزریق خود را نشان‌می‌دهد.

احتمال دارد که تا چند روز پس از تزریق شاهد ورم باشید. گاهی اوقات و در صورت لزوم پزشک داروهای ضد ورم برای شما تجویزمی‌کند تا کاهش آن کمک کند.

درد شدید و یا مشکل در ادرار کردن از عوارض شایع تزریق ژل به آلت نیست، لذا در صورت مشاهده‌ی این موارد حتماً با پزشک تماس بگیرید.

ممکن است برخی ناهنجاری‌های کوچک به‌ وجود بیاید. ژل‌های تزریقی در ابتدا دارای خاصیت نرم‌کنندگی و منعطف هستند. این خاصیت یک مزیت است که امکان برطرف کردن ناهنجاری‌های جزئی را فراهم‌می‌کند. اگر بخواهید، می‌توانید از طریق ماساژ دادن ژل را به سمت کلاهک یا پایه‌ی آلت حرکت دهید.

کاندیدا مناسب تزریق چربی به الت تناسلی

موارد زیر دلایل شایعی هستند که برخی از افراد را به مطب پزشک می‌کشاند تا به بزرگ کردن آلت تناسلی خود بپردازند:

افرادی که از طول آلت تناسلی خود متناسب با شرایط جسمانی شان رضایت ندارند.

افرادی که دچار برخی اختلالات پزشکی هستند که باعث کوچک شدن سایز آلت تناسلی شده است.

افرادی که به منظور بهبود اعتماد به نفس یا افزایش عملکرد جنسی قصد بزرگ کردن‌ آلت تناسلی خود را دارند.

افرادی که اندازه آلت تناسلی آنها بیش از حد کوچک است یا دچار نعوظ دردناک هستند یا آلت تناسلی آنها در هنگام نعوظ خم می‌شود.

هزینه های تزریق چربی به الت تناسلی

هزینه و قیمت تزریق چربی به آلت تناسلی آقایان ارتباط مستقیمی با تخصص، تجربه و مهارت پزشک متخصص دارد. علاوه بر این، امکانات و تجهیزات مطب پزشک معالج و همچنین موقعیت مکانی مطب نیز از جمله عواملی می باشند که در هزینه و قیمت این عمل تأثیرگذار هستند.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به الت تناسلی

قبل از تزریق چربی در الت تناسلی،  باید یک سری نکات ضروری  رعایت شوند که عبارتند از:

انجام آزمایشات لازم برای تزریق چربی

درمان عفونت در صورت وجود

ناشتا بودن به مدت 6 ساعت قبل از انجام تزریق

عدم استفاده از سیگار و الکل از دو هفته قبل از تزریق

نوشیدن آب فراوان از چند روز قبل

مطلع کردن پزشک از داروهای مصرفی به خصوص، داروهای خاص

عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون (برای قطع مصرف حتماً با پزشک‌تان مشورت کنید)

مراقبت های بعد از تزریق چربی به الت تناسلی

بیشتر بیماران، پس از عمل دغدغه شروع مجدد فعالیت های خود را دارند. اگرچه نمی توان بلافاصله بعد از عمل فعالیت عادی داشت، اما اکثر بیماران بعد از چند روز استراحت، می توانند کارهای کم تحرک و فعالیت های سبک را از سر بگیرند. همچنین، بیماران می توانند دو تا چهار هفته بعد از عمل، انتظار بهبودی داشته باشند.

نوبت های بعدی مراجعه به پزشک، به شما این امکان را می دهد تا پزشک روند بهبودی را ارزیابی کند و برای افزایش تدریجی سطح فعالیت ها، دستورالعمل هایی را به شما ارائه بدهد.

به طور کلی، قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی، لازم است یک دوره بهبودی یک یا دو هفته ای داشته باشید. همچنین باید به مدت چهار هفته یا بیشتر (طبق دستور پزشک) از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های شدید اجتناب کنید.

پزشک احتمالا دستورالعمل‌ ها و مراقبت‌ های بعد از عمل را به شما می ‌دهد تا به شما کمک کند دوره نقاهت کوتاه تر و بهبودی بیشتری داشته باشید. پزشکان معمولا راهکار های زیر را به بیماران توصیه می کنند:

ماساژ لنفاوی، برای کمک به پیشرفت روند بهبودی و هموار شدن نواحی استخراج چربی

تزریق دارو و مایعات (IV therapy) قبل و بعد از عمل، برای نگه داشتن سطح مواد مغذی حیاتی در محدوده سالم

اکسیژن درمانی، برای ترمیم رگ های خونی، کاهش التهاب و افزایش گردش خون

تناسلی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-تناسلی

اثرات و نتایج تزریق چربی به الت تناسلی

یکی از سوالات رایج در رابطه با این عمل، این است که آیا نتایج حاصل از این روش دائمی است یا خیر. لازم به ذکر است که نتایج حاصل از این روش در افراد متفاوت است و همه بیماران به نتایج یکسانی دست پیدا نمی کنند. با این حال، تزریق چربی می تواند یک راه حل دائمی برای بزرگ کردن آلت تناسلی باشد.

البته، حتما در رابطه با نتایج مورد انتظار خود با پزشک صحبت کنید. وقتی چربی به آلت تناسلی تزریق می شود، طول عمر سلول های چربی محدود است. به طور کلی، بدن تمایل دارد تا مقداری از چربی تزریق شده را بازجذب کند. به همین دلیل، در برخی از بیماران نتایج اولیه بدست آمده با گذشت زمان ممکن است کاهش پیدا کند.

تقریبا 30 درصد از چربی تزریق شده به آلت تناسلی، در ماه های بعد از عمل دوباره جذب می شود. با این حال، چربی باقی مانده ممکن است ماندگاری دائمی داشته باشد. به دلیل بازجذب شدن چربی تزریق شده بعد از عمل، پزشک ممکن است کمی بیشتر از حد نیاز چربی تزریق کند.

دوره نقاهت تزریق چربی به الت تناسلی

تزریق چربی به آلت تناسلی بخاطر اینکه چربی های اضافه شکم یا جای دیگر برداشته می شود و جای زخم کوچکی در بدن ایجاد شده و بهبود آن یک تا دو هفته طول می کشد.ولی زمان بهبودی ان نیاز به یک روز استراحت و یک ماه مراقب و رعایت توصیه های پزشکی دارد.

تعداد جلسات تزریق چربی به الت تناسلی

برای حصول نتیجه بهتر و بنا به تشخیص پزشک متخصص تعداد جلسات و دفعات تزریق می تواند بیش از یک جلسه باشد تا قطر آلت تناسلی فرد به سایز دلخواهی که می خواهد برسد، میزان افزایش قطر آلت تناسلی را میتوان با یک جلسه درمان دیگر بیشتر کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

بهترین روش های افزایش قطر دستگاه تناسلی در تهران

تزریق سوماتروپین بر اندام تناسلی

روش های بزرگ کردن و کلفت کردن آلت تناسلی چیست؟

 

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

نتیجه گیری

اگر بعد از جراحی پروستات دچار کوتاه شدن آلت تناسلی هستید ، بدانید که ممکن است به موقع معکوس شود. برای اکثر مردان ، کوچک شدن آلت تناسلی بر توانایی آنها برای داشتن تجربه های لذت بخش جنسی تأثیر نمی گذارد. اگر کوتاه شدن ناشی از بیماری Peyronie است ، برای تهیه یک برنامه درمانی با پزشک خود همکاری و مشاوره کنید.

شما می‌توانید در جلسه مشاوره اولیه با پزشک خود درباره هدف و علت بزرگ کردن آلت تناسلی خود صحبت کنید. پزشک شرایط جسمانی شما را ارزیابی می‌‌کند تا به این نتیجه برسد که متقاضی مناسبی برای تزریق چربی هستید. او با توجه به اهداف شما و آناتومی آلت تناسلی تان ابتدا انجام روش‌های غیر جراحی را توصیه می‌کند سپس در صورت لزوم تحت جراحی قرار خواهید گرفت.

 پزشک برای این منظور ضمن در نظر گرفتن اهداف شما و سابقه پزشکی تان موارد دیگری را نیز ارزیابی خواهد کرد. او در جلسه مشاوره اولیه سطح سلامت جسمانی شما را بررسی می‌‌کند و دلایل شما برای بزرگ کردن آلت تناسلی را تحلیل خواهد کرد.

سپس نحوه انجام روش درمانی مورد نظر را توضیح می‌دهد و در خصوص مراقبت‌های قبل و بعد از درمان یا عوارض و نتایج مطلوب حاصل از آن صحبت خواهد کرد. پزشک قصد دارد همه اطلاعات لازم در خصوص روش درمانی مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد تا با دید باز تحت درمان قرار بگیرید.

 چربی تخلیه شده از نواحی مورد نظر توسط دستگاه‌های مخصوص آماده می‌شود و چربی خالص برای تزریق به درون آلت تناسلی آماده خواهد شد. تزریق چربی در مقادیر بسیار کوچک انجام می‌‌شود به این ترتیب فقط چند سوراخ بسیار ریز روی آلت تناسلی دیده خواهد شد. با تزریق چربی زیر سطح پوست، اندازه آلت تناسلی افزایش می‌یابد و ظاهری کاملاً طبیعی خواهد داشت.

 پزشک اطمینان حاصل می‌‌کند که چربی تزریق شده به مقدار کافی خون و مواد مغذی را دریافت می‌کند تا سلامت آن زیر پوست تضمین گردد. این امر بدین معنا است که شما باید برای تزریق چربی و بزرگ کردن آلت تناسلی خود و کسب نتایج مورد انتظار به یک جراح با تجربه مراجعه کنید.

پس از اتمام فرایند درمان شما به بخش ریکاوری انتقال داده خواهد شد تا از نزدیک تحت نظر قرار بگیرید. پس از آنکه کاملاً به هوش آمدید و شرایط لازم برای مرخص شدن را داشتید پزشک اجازه می‌‌دهد به منزل بروید. در مواردی که پس از جراحی شما به مراقبت‌های خاص نیاز داشته باشید یا پزشک قصد انجام اقدامات دیگری را داشته باشد در بیمارستان بستری خواهد شد.

همانطور که گفته شد هر عملی برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان مانند تزریق چربی به الت تناسلی باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود تا از بروز عوارض و مشکلات بعدی مراجعه کننده جلوگیری شود، پیشنهاد ما به شما کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه است. شما می توانید با خیال آسوده تزریق چربی به اندام تناسلی مردان را انجام دهید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/09uc

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.