آیا نتایج لیفت بینی دائمی است؟

آیا نتایج لیفت بینی دائمی است؟

آیا نتایج لیفت بینی دائمی است؟

 در این مقاله راجع به نتایج لیفت بینی با شما صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید:همه افراد دوست دارن که بینی صاف و کوچکی داشته باشند. حال برخی از آن ها به سراغ عمل های زیبایی بینی میروند که بسیار پر دردسر و پر هزینه خواهد بود. در این بین افرادی نیز هستند که به دلایلی دوست ندارند عمل های زیبایی انجام دهند و حوصله دردسر آن را ندارند.

اینجاست که باید به فکر یافتن روشی موقت و کم دردسر باشند. لیفت بینی بدون جراحی یکی از این روش ها است که کمک زیادی به افرادی می کند که دوست ندارند جراحی های پر ضرر زیبایی را تحمل کنند. به نوعی می توان گفت که این روش جزو عمل های زیبایی جدید است که در سراسر دنیا نیز استفاده می شود و طرفداران خاص خود را دارد.

بینی برخی از افراد دارای نواقصی است که کاملا به چشم می آید و باعث کاهش زیبایی چهره می شود. از این رو پزشکان به فکر از بین بردن این نواقص و ایجاد هماهنگی هایی بین صورت و بینی افراد افتادند که غیر از عمل جراحی باشد.

لیفت بینی که بیشتر از طریق نخ لیفت یا ژل صورت می گیرد به ایجاد هماهنگی و افزایش زیبایی چهره شما کمک می کند. از این رو برای افرادی که دوست ندارند تن به عمل جراحی بدهند یا از تغییراتی غیر قابل بازگشت می ترسند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

عمل لیفت بینی را روی نقاط مختلف بینی مانند نوک، قوز، پره، تیغه وغیره انجام می دهند که فرم دلخواهی را برای شما به وجود آورند. البته باید دقت داشته باشید که انتخاب روش لیفت بستگی به نظر پزشک شما دارد و در صورت تجویز می توانید از این روش استفاده کنید.

زیرا در مواقعی بسیاری از افراد مناسب برای انجام عمل لیفت نیستند و حتما باید جراحی برای آن ها صورت بگیرد و مشکل حاد بینی آن ها حل شود.

اگر دوست دارید درباره لیفت بینی اطلاعات بیشتری به دست آورید، تا پایان مقاله همراه ما باشید و از مطالبی که در اختیارتان قرار می دهیم نهایت استفاده را ببرید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

لیفت بینی چیست؟

روش لیفت بینی روشی موثر با اثراتی ماندگار است. اما هنوز افراد زیادی هستند که نمی‌دانند این عمل چگونه انجام‌شده و تا چه حد ماندگار است. علاوه بر این‌ها سوالات متعدد دیگری درباره نحوه انجام عمل، هزینه آن و عوارض پس از لیفت وجود دارد.

در این مطلب قصد داریم به همه سوالات موجود درباره لیفت بینی پاسخ داده و شما را با یکی از سریع‌ترین و جذاب‌ترین روش‌های زیبایی بینی آشنا کنیم.

لیفت بینی روشی است که برای برطرف کردن ایرادهای ظاهری بینی یا برخی مشکلات پزشکی نظیر انحراف و مشکلات تنفسی استفاده می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان در بخش‌های مختلف بینی تغییر ایجاد کرده و تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت را بیشتر کرد.

نکته مهم این است که این روش برای رفع برخی مشکلات مادرزادی یا آسیب‌های ورزشی نیز قابل‌استفاده است. این عمل با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که بیشتر آن‌ها نیاز به جراحی ندارند. اما ممکن است با توجه به شرایط شما پزشک در برخی موارد لیفت با جراحی را به شما توصیه کند. در ادامه مطلب درباره هریک از این روش‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

لیفت بینی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-لیفت بینی

انواع روش لیفت بینی

همانطور که گفته شد روش های زیادی برای انجام لیفت بینی بدون جراحی وجود دارد که بسته به نوع تشخیص پزشک صورت می گیرد. در این بخش به معرفی این روش ها می پردازیم و هریک را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

لیفت بینی بدون جراحی

لیفت با نخ

لیفت با نخ یکی از روش های غیر جراحی و موقت است که توسط پزشک تشخیص داده می شود. در این روش پزشک با استفاده از نخ های بخیه مخصوص فرم بینی را به صورت دلخواه شما در می آورد. به بیانی دیگر پزشک ابتدا اشکالات بینی را بررسی می کند و سپس نخ ها را در نقاط مشخص شده قرار می دهد و به سمت بالا می کشد که فرم بینی تغییر کند.

این نخ های بخیه پس از مدتی جذب بدن می شوند و اثر آن ها تا یکی دو سال باقی می ماند. پس از آن در صورت تمایل شما باید این نخ ها را ترمیم کنید. بنابراین کسانی که دوست ندارند عمل های جراحی دائمی را تجربه کنند لیفت بینی با نخ برای آن ها گزینه مناسبی خواهد بود.

دقت داشته باشید که این روش نیازی به بیهوشی ندارد و پزشک آن را به وسیله بی حسی های موضعی و در 15 دقیقه انجام می دهد. لیفت با نخ جزو جدیدترین روش های زیبایی محسوب می شود و نتیجه ن تفاوت چندانی با عمل های جراحی ندارد.

همچنین پس از عمل نیز شما نیازی به استراحت نخواهید داشت و به راحتی می توانید به همه کارهای روزمره خود رسیدگی کنید. تنها دقت کنید که فعالیت سنگین نداشته باشید و بینی خود را ماساژ ندهید. زیرا باعث تغییر فرم آن می شود.

لیفت با ژل

یکی دیگر از روش های غیر جراحی که طرفداران زیادی دارد لیفت با ژل محسوب می شود. این روش برای برطرف کردن قوزها یا افتادگی بینی استفاده می شود و برای رفع مشکلات جدی مناسب نخواهد بود. همانطور که مشخص است پزشک پس از بررسی مشکلات بینی با استفاده از ژل های مخصوص یا فیلر آن ها را برطرف می کند.

این روش نیز اثر دائم ندارد و پس از یک تا یک سال و نیم دیگر باید آن را ترمیم کنید. از طرفی دیگر اگر بعد از انجام عمل پشیمان شدید، امکان بازگشت بینی به مدل اولیه برای شما وجود دارد. بنابراین جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود و می توانید با خیال راحت این کار را انجام بدهید.

لیفت با ژل نیز نیاز به مراقبت های خاصی ندارد و به راحتی می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. تنها نباد فشاری به بینی خود وارد کنید که آسیب ببیند یا تغییر شکل بدهد.

لیفت بینی با پلاسما جت

پلاسما جت تکنیکی است که از آن برای بهبود زخم، رفع چنی و چروک و افتادگی پوست استفاده می‌شود. با این حال اساس عملکرد این تکنیک به‌گونه‌ای است که برای اصلاح فرم بینی هم می‌تواند مناسب باشد.

پلاسما نوعی گاز یونیزه شده با حرارت بالاست که به نقاط مختلف بینی تابانده می‌شود. پلاسماجت با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست، این نواحی را می‌سوزاند و باعث تحریک پوست به تولید کلاژن می‌شود.

این تکنیک برای افرادی که از نتیجه نهایی بینی خود راضی نیستند یا از فرم بینی خود رضایت ندارند، گزینه‌ای مناسب است. در ادامه بیشتر با این تکنیک آشنا خواهیم شد.

این تکنیک به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و با وجود اینکه درد خاصی به همراه ندارد، اما بی‌حسی موضعی برای حداقل رساندن تجربه درد اعمال می‌شود. در این روش که نزدیک به 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد، گاز پلاسما به نقاط مختلف بینی با فاصله کمتر از 0.5 میلی متر تابانده می‌شود.

بعد از اتمام فرایند نیز می‌توانید به خانه بازگردید و فعالیت‌های خود را از بگیرید. فراموش نکنید که این تکنیک برای افراد مبتلا به دیابت، صرع، سرطان و سایر بیماری‌های خود ایمنی مناسب نیست. به علاوه این روش به خانم‌های باردار و شیرده نیز توصیه نمی‌شود.

پلاسما جت نسبت به جراحی بینی خطرات و عوارض کمتری به همراه دارد. از طرفی عدم نیاز به استراحت بعد از انجام این فرایند در کنار سریع بودن آن باعث شده که افراد زیادی برای اصلاح فرم بینی خود به این روش روی بیاورند.

این تکنیک، عوارضی مثل درد یا خونریزی به همراه ندارد و تنها ممکن است شاهده کمی کبودی، التهاب و قرمزی در اطراف بینی خود باشید. این عوارض با گذشت چند روز برطرف می‌شوند.

برخی افراد تصور می‌کنند که سوختگی ناشی از پلاسماجت روی پوست آنها باقی می‌ماند، در حالی که سوختگی در عمق پوست اتفاق می‌افتد و هیچ اثری از آن روی پوست مشخص نمی‌شود.

لیفت با جراحی

شاید با شنیدن نام جراحی فکر کنید که این روش با جراحی های متداول بینی یکی است. باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. زیرا در این روش معمولا نیازی به بیهوشی کامل نیست و با یک بی حسی موضعی انجام می شود. مگر در شرایط خاصی پزشک تشخیص به بیهوشی کامل بیمار بدهد.

در لیفت با جراحی پزشک برش کوچکی را روی بینی بیمار ایجاد می کند و با توجه به جلسات مشاوره آن را به صورت دلخواه شما تغییر می دهد. در آخر بخیه روی برش ایجاد شده انجام می گیرد و شما پس از یک یا دو ساعت می توانید به منزل بروید.

درحالیکه برای انجام عمل های زیبایی شما نیاز به مراقبت در بیمارستان را خواهید داشت و نمی توانید به منزل بروید. به نوعی می توان گفت که عمل های زیبایی بینی برای اصلاح مشکلات جدی یا تغییرات دائمی انجام می شود، اما روش های لیفت برای تغییرات کوچک یات اصلاحات جزئی خواهد بود که اثر آن نیز دائمی نیست.

مزایای لیفت بینی

عمل لیفت بینی بدون جراحی دارای مزایای خاصی است که به راحتی قابل مشاهده خواهد بود. در این قسمت تعدادی از این مزایای را در اختیارتان قرار داده ایم.

لیفت بینی بدون جراحی هزینه مناسب

همانطور که می دانید عمل های جراحی بینی هزینه های سرسام آوری دارند مکه خهمه افراد از پس پرداخت آن بر نمی آیند. از این رو بیخیال اصلاح مشکلات بینی خود می شوند. حال روش های مختلف لیفت با هزینه های مناسب و مقرون به صرفه به کمک شما آمده اند که بدون پرداخت هزینه های آنچنانی بینی دلخواه خود را داشته باشید.

اگر دوست ندارید که هزینه های زیادی را برای بینی خود پرداخت کنید، به شما پیشنهاد می دهیم که روش های لیف را امتحان نمایید.

بدون نیاز به بیهوشی

افراد زیادی هستند که از بیهوشی و جراحی های بینی می ترسند و حاضر نیستند که مشکلات خود را با این روش ها برطرف کنند. اینجاست که روش های غیر جراحی لیفت به کمکتان می آید. در این روش به دلیل نداشتن درد زیاد استفاده از بی حسی های موضعی مرسوم است و پزشک نیازی به بیهوشی کامل ندارد.

همچنین با این روش دوره نقاهت کوتاه تری خواهد داشت و به نوعی سختی های بعد از عمل جراحی را حس نخواهید کرد.

بدون محدودیت سنی

عمل های جراحی بینی معمولا دارای محدودیت های سنی خاصی هستند که باید برای انجام جراحی آن را در نظر بگیرید. لیفت بینی بدون جراحی هیچگونه محدودیت سنی ندارد و با خیال راحت در هر سنی که باشید می توانید آن را امتحان کنید.

لیفت بینی بدون جراحی اثر موقتی

افراد زیادی هستند که به دلیل تاثیرات دائمی عمل های جراحی از انجام آن منصرف می شوند. زیرا می ترسند که نتیجه دلخواه حاصل نشود و نتوانند به ظاهر دلخواه خود دست یابند. از طرفی امکان بازگشت به فرم قبلی در جراحی ها وجود ندارد.

حال لیفت های بینی با اثر موقت خود توانسته اند جایگاه ویژه ای در بین افراد پیدا کنند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند.

عوارض کمتر

همه شما می دانید که جراحی های بینی ممکن است عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد. برای مثال یکی نشدن سوراخ های بینی یا مشکلاتی در تنفس. این عوارض به طرز چشمگیری در لیفت های بینی کمتر است و دیگر آن مشکلات جدی وجود نخواهد داشت.

انواع  مدلهای عمل لیفت بینی

لیفت بینی کاهشی

همان‌طور که از نام آن پیداست، در این روش سایز بینی کاهش می‌یابد. در طی این عمل می‌توان کل سایز بینی را کم کرد یا سایز بخش‌های خاصی از آن از قبیل نوک، کناره‌ها یا تیغه را کاهش داد. برای رسیدن به این هدف، بخشی از غضروف یا استخوان‌های بینی برداشته می‌شوند.

قبل از انجام عمل، با دکتر مشورت کرده تا مشخص شود که چه بخش‌هایی از بینی‌تان را دوست دارید، چه بخش‌هایی را دوست ندارید و چه بخش‌هایی را می‌خواهید تغییر دهید. در طول جلسه‌ی پیش از درمان، دکتر بینی و بخش‌های مختلف صورت را بررسی کرده تا بهترین تصمیم را برای جراحی لیفت بینی اتخاذ کند.

همه‌ی عمل‌های لیفت بینی با ایجاد برش‌هایی در داخل یا خارج بینی انجام می‌شوند. صرفنظر از اینکه برش‌ها در کدام بخش بینی انجام شوند، قسمتی از  غضروف و استخوان برای کاهش اندازه‌ی آن برداشته می‌شود.

البته باید اشاره کنیم که با کاهش اندازه‌ی بینی، پوست آن جدا نمی‌شود بلکه به مرور زمان متناسب با اندازه‌ی بینی جمع خواهد شد. اندازه‌ی بینی بعد از عمل زیبایی لیفت بینی  با سایر بخش‌های صورت تناسب خواهد داشت.

لیفت بینی افزایشی

در طول عمل لیفت بینی افزایشی، دکتر بافت یا استخوان بینی را پیوند می‌زند. برای این کار از غضروف دیگر بخش‌های بینی مثل تیغه‌ی آن استفاده می‌شود. اگر بافت کافی برای پیوند وجود نداشته باشد می‌توان از ایمپلنت‌های مصنوعی، ایمپلنت‌های طبیعی و سلول‌درمانی استفاده کرد. اگر اندازه‌ی بینی بسیار کوچک باشد، می‌توان از پیوند پوست برای افزایش حجم بینی استفاده کرد.

لیفت بینی آسیب‌دیده

ساختار بینی از بخش‌هایی ظریف و کوچک ساخته شده است. هنگامی‌که بینی ضربه می‌خورد، آسیب‌های فراوانی از قبیل، شکستگی استخوان، غضروف، انحرافات داخلی، عدم تقارن داخل و خارج از بینی و حتی مشکلات تنفسی به وجود آید.

خونریزی ایجاد شده در اثر ضربه، جریان خون را متوقف کرده و  موجب مرگ سلول‌های بافت غضروف می‌شود. همچنین این اتفاق، جریان هوا در بینی را مختل می‌سازد و در نهایت، بینی تغییر فرم پیدا خواهد کرد. عمل لیفت بینی، جراحاتی که منجر به تخریب جریان هوا در بینی شده‌اند را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

لیفت بینی ترمیمی

این عمل جراحی پس از برداشتن بافت سرطانی یا برای جبران بافت از دست رفته‌ی بینی انجام می‌شود. در واقع در طی این عمل، آن بخش از بافت بینی که از بین رفته یا آسیب دیده، ترمیم خواهد شد. در لیفت بینی ترمیمی از بافت‌های قسمت‌های دیگر بدن برای پیوند، استفاده می‌شود.

باتوجه به ماهیت پیچیده‌ی این روش، افراد ممکن است چندین عمل جراحی را در طی چند ماه نیاز داشته باشند. از آنجایی‌که جراحی لیفت بینی بازسازی کاملاً تخصصی است داوطلبان باید به‌دنبال جراحانی باشند که تجربه‌ی فراوان در این زمینه دارند.

لیفت بینی اصلاحی

نارضایتی در مورد نوک بینی یکی از دلایل اصلی لیفت بینی اصلاحی است. از آنجایی‌که برآمده‌‎ترین بخش صورت، نوک بینی است، شکل و شمایل آن بسیار مهم است.

لیفت بینی اصلاحی یک روش منحصر به فرد است که به حفظ ویژگی‌های صورت افراد بسیار کمک می‌کند. از آنجایی‌که شکل نوک بینی تکمیل کننده‌ی ویژگی‌های اصلی صورت است برای اصلاح آن، تکنیک‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

برای رسیدن به این هدف، جراح ممکن است بافت‌هایی را از نوک بینی کم کرده یا به آن اضافه کند تا ظاهر آن زیبا شود.

قبل از شروع جراحی به داوطلبان آرام‌بخش تزریق شده یا از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. قبل از لیفت بینی، دکتر ساختار داخلی بینی را با استفاده از دوربین سه بعدی مورد بررسی قرار می‌دهد. با توجه به نیاز افراد، بافت چربی حذف یا جابه جا خواهد شد.

ممکن است دکتر، ایمپلنت‌هایی را برای تقویت کردن ساختار غضروف و تغییر شکل آن استفاده کند. در برخی موارد برای اصلاح نوک بینی از پیوند بافت هم استفاده می‌شود. همچنین تمام برش‌ها با استفاده از نخ قابل جذب، بخیه می‌شوند. به یاد داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز در مورد میزان هزینه‌ی عمل زیبایی بینی را از دکتر سوال کنید تا برنامه‌ریزی مناسب برای انجام آن داشته باشید.

لیفت بینی نژادی

با استفاده از این روش، شکل بینی متناسب با ویژگی‌های صورت، متقارن و زیبا می‌شود، بدون اینکه ویژگی‌های نژادی داوطلب از بین برود.

لیفت بازبینی

فرم و عملکرد بینی برخی از  داوطلبان، بعد از عمل جراحی تغییر می‌کند. برای اصلاح این مشکل می‌توان از لیفت بازبینی استفاده کرد. همچنین پس از جراحی بینی، برخی داوطلبان مشکل تنفس دارند یا از ظاهر آن راضی نیستند؛ برای رفع این مشکل نیز از لیفت بازبینی استفاده می‌شود.

خوشبختانه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان بینی را بدون عمل جراحی لیفت کرد. در این روش از نخ‌هایی قابل جذب، به‌نام PDO (پلی‌دی‌اوکسانن) استفاده می‌شود.

لیفت بینی با استفاده از این نخ‌ها کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. از آنجایی‌که دوره نقاهت بعد از این عمل بسیار کوتاه است داوطلبان می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های روزمره را شروع کنند/

پس از آنکه بینی به‌طور موضعی بی‌حس شد، دکتر نخ‌های PDO را به موازات تیغه‌ی بینی و از داخل عبور داده و بینی را لیفت می‌کند. نخ‌های لیفت، زیر پوست قرار گرفته، تیغه و نوک بینی را لیفت کرده و با تحریک رشد کلاژن موجب ماندگاری نتایج عمل می‌شوند.

تعداد نخ‌های مورد نیاز برای داوطلبان مختلف، متفاوت است. برگزاری یک جلسه‌ی مشاوره با دکتر قبل از لیفت بینی بسیار ضروری است زیرا در طی این جلسه شکل نهایی بینی و تعداد نخ‌های مورد نیاز مشخص می‌شود. نتایج لیفت بینی با نخ بلافاصله بعد از عمل، قابل مشاهده است.

لیفت بینی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-لیفت بینی

مراحل لیفت بینی

در روش زیبایی لیفت بینی با نخ در ابتدای کار پماد های بی حسی به محل تحت دمان زده می شود و بعد از آن آمپول های بی حسی موضعی در افراد بینی های افراد تزریق می شود و به همین دلیل درد ناشی از این عمل جراحی برای افراد کاملا قابل تحمل می باشد و افراد بیمار به راحتی می توانند با این درد کنار بیایند.

بعد از آن پزشک جراح زیبایی نخ ها را به صورت افقی بر روی دیواره های بینی و به صورت کاملا عمودی در نوک بینی افراد قرار می گیرد .

این روش زیبایی زمان زیادی را نمی گیرد ، این نخ ها بعد از بی حسی های موضعی بر روی بینی افراد جاگذاری می شود و برای انجام این کار از سوزن های مخصوصی استفاده می شود و به همین شکل برش های بزرگ و همچنین زخم های گسترده در سطح پوست بینی افراد ایجاد نمی شود.

همچنین برخی از پزشکان جراح از نخ های هایتک رشته ای کوتاه استفاده می کنند که نتیجه ضعیفی را برای شما ارائه می دهد ، نخ هایی مرسوم به کاگ بسیار مناسب تر از نخ های صاف می باشند .

معایب لیفت بینی

به طور کلی تمامی عمل های جراحی زیبایی به تناسب یک سری تغییرات و مزایایی را در چهره افراد ایجاد می کند که معایبی را نیز برای شما به همراه دارد .

گرچه بالا کشیدن پوست بینی با استفاده از نخ صورت یکی از بی خطر ترین و امن ترین عمل های زیبایی برای افراد می باشد که تا به الان هیچ عوارض جدی برای این عمل گزارش داده نشده است اما باز هم در موارد بسیار نادر و بسته به عوامل گوناگون ممکن است که شاهد برخی از عوارض های خاص شوید .

برخی اوقات این معایبی هم فقط و فقط به مهارت پزشک جراح و نوع پاسخ دهی فرد بیمار به درمان محدود نمی باشد و به عوامل بسیاری بستگی دارد که از جمله آن ها را می توان به موارد زیر اشاره کرد :

بعد از انجام این عمل زیبایی احتمال تورم و قرمزی در پوست بینی دیده می شود.

برای درمان تورم و قرمزی خود بهتر است که 3 تا 4 روز حتما استراحت داشته باشید .

نتیجه بعد از درمان کاملا مشخص می باشد ولی با جذب کامل این نخ ها و ترشح کلاژن نتیجه در صورت بهتر هم می شود .

احتمال کبودی در صورت و بینی نیز وجود دارد .

احتمال کبودی در افراد هر چند بسیار کم است اما در افراد وجود دارد .

احتمال مشخص بودن نخ از زیر پوست فرد در صورتی که یک نخ نا مناسب انتخاب شده باشد و عمق قرار دادن نخ ها کم می باشد نیز وجود دارد .

احتمال نا متقارن شدن لبه های تیغه بینی در صورت قرار گرفتن نا درست نخ ها نیز برای افراد وجود دارد که پزشک جراح مجرب از بروز این عوارض را تا حد زیادی جلوگیری می کند .

درد در نواحی درمانی در روز های اول کاملا طبیعی است و پزشک جراح برای حل این مشکل مسکن هایی را تجویز می کند .

بیشتر افراد مراجعه کننده از نتیجه این عمل جراحی نا راضی می باشند .

مدت زمان ماندگاری لیفت بینی با استفاده از نخ های غیر قابل جذب به هیچ عنوان به مدت چند سال نمی باشد و تنها بینی 1 یا 2 سال در افراد متغیر می باشد .

در برخی از مواقع گره نخ واکنش می دهد و یک حالت برآمدگی را در زیر پوست افراد ایجاد می کند که در چنین حالتی باید نخ از بینی افراد خارج شود .

افرادی که پوست بینی آن ها نازک می باشد نخ از پوست آن ها ممکن است که دیده شود و در چنین شرایطی نخ باید از آن خارج شود .

ایجاد فرورفتگی و یا چین خوردگی در سطح پوست

احتمال پارگی نخ در شما وجود دارد .

ترمیم باید هر چند ماه یک بار انجام شود .

ایجاد عفونت در محل گره بسیار وجود دارد .

صدمه های عصبی و پرش های عضلانی

بعد از مشاهده این معایب که نخ ها در بینی غیر قابل جذب می باشند نخ هایی روانه بازار شده اند که قابلیت جذب در بینی را داشتند که امروزه بسیاری از این نخ های قابل جذب برای لیفت بینی با استفاده از نخ مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از این نخ های لیفت بینی تا حدودی مشکلاتی مانند چین خوردگی ، فرورفتگی های سطح پوست و نمایان شدن نخ را از زیر پوست به خوبی رفع کرده است.

اما مشکلی که در این نخ ها وجود دارد این است که مدت زمان ماندگاری این مدل از نخ ها از نخ های غیر قابل جذب کمی کمتر می باشد اما به طور کلی حداقل به مدت 3 ماه نوک بینی را بالا نگه می دارد و بعد از آن نیز نوک بینی یک حالت افتاده پیدا می کند.

یکی از دلایلی که بسیاری از بیماران را به کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی سوق می‌دهد، اجتناب از خطرات همراه با انجام جراحی است. دانستن این مهم بسیار ضروریست که هر چند عمل‌ زیبایی بینی بدون جراحی، عملی با حداقل تهاجم و عوارض نسبتاً پایین به حساب می‌آید، ولی مانند سایر عمل‌های بینی، خالی از خطر نخواهد بود.

عوارض جانبی ناخواسته‌ی این عمل مانند کبودی، کاملاً قابل اجتناب نخواهند بود اما با انجام مراقبت‌های مناسب قابل مدیریت و کم شدن هستند.

خطر کبودی وجود خواهد داشت، کبودی همراه با عمل زیبایی بینی بدون جراحی معمولاً بسیار ناچیز است. در مقایسه با جراحی رینوپلاستی، درد و ناراحتی انجام عمل زیبایی بینی بدون جراحی، بطور قابل ملاحظه‌ای کمتر خواهد بود.

دلیل این امر به وجود یک ماده‌ی بی‌حس کننده در ترکیب پرکننده‌‌های پوستی بازمی‌گردد که می‌تواند ناحیه‌ی تحت عمل را برای 1 تا 2 ساعت کرخت کند. با این حال اندکی سوزش در ابتدای تزریق حس خواهد شد. هر گونه ناراحتی بعدی معمولاً خفیف بوده و پس از چند ساعت برطرف می‌شود.

بهترین کاندیدا لیفت بینی

به طور کلی این روش زیبایی برای بینی هایی که پره های بزرگ تر و یا نوک بینی افتاده تری را دارند بسیار مناسب می باشد ، اما برای انحرافات بسیار شدید تر این روش زیبایی کاربرد خاصی را ندارد.

لیفت بینی برای بالا کشیدن نوک بینی و یا تغییر شکل در پره های بینی کاربرد بسیاری را دارد که این درمان بدون هیچ گونه تغییر صدا و یا مشکلات رایج دیگر در عمل جرحی بینی صورت می گیرد ، این روش زیبایی بر روی استخوان های صورت هیچ اثری ندارد و این تغییرات به وجود آمده توسط نخ کاملا طبیعی می باشد .

غیر قرینگی نوک بینی و یا انحراف نوک بینی در افراد

افرادی که تو رفتگی و یا غیر قرینگی بر روی بینی خود دارند.

افرادی که مایل هستند نوک بینی آن ها یک حالت سر بالا داشته باشد.

افرادی که قصد دارند قوس بینی و یا قوز بینی خود را محو کنند .

افرادی که قصد دارند که بینی خود را تو رفته دارند و بینی آن ها کوتاه به نظر می رسد .

افرادی که در گذشته عمل جراحی بینی را انجام داده اند و از ظاهر بینی خود ناراضی هستند و قصد داریم بدون عمل جراحی اصلاحاتی را در بینی خود ایجاد کنند ، برای مثال تورفتگی و یا ناصافی ها را به خوبی درمان کنند می توانند از این روش زیبایی استفاده کنند .

کاندیدا نامناسب لیفت بینی

افرادی که بینی بسیار گوشتی و بزرگی دارند که اصلا متناسب با صورتشان نیست.

افرادی که انحراف سپتوم (تيغه بيني) دارند.

افرادی که افتادگی بینی شدید دارند.

افرادى كه قوز خيلى برجسته دارند.

هزینه های لیفت بینی

یکی از مهم ترین عوامل در تعیین هزینه عمل لیفت بینی، کلینیکی است که در آن عمل انجام می دهید. کلینیک های معتبر قیمت های مناسبی دارند و هزینه کمتری برای جلسات مشاوره دریافت می کنند.

بررسی لیست قیمت لیفت بینی نشان می دهد که هزینه های عمل های غیر جراحی بسیار کمتر از جراحی است. البته باید هزینه های قبل از عمل شامل آزمایش، عکس و غیره را در نظر بگیرید.

در بعضی موارد، پزشک امکان دارد از چسب برای تثبیت نتایج استفاده کند. باید قیمت چسب لیفت بینی را به این لیست اضافه کنید. آنچه در مورد لیفت بینی مشخص است این است که هزینه این عمل بسیار کمتر از جراحی زیبایی بینی است و به همین خاطر می تواند گزینه خوبی برای بسیاری از افراد باشد.

در روش های غیر جراحی عواملی مثل نوع ژل یا بخیه مورد استفاده، مهارت پزشک، شهر محل زندگی و قیمت در تعیین قیمت مهم هستند. به عنوان مثال قیمت لیفت بینی در تهران با سایر استان های کشور کمی متفاوت است.

در صورتی که لیفت همیشگی نمی باشد ،پس چرا هزینه کنیم؟

ما در اینجا بهتر می بینیم که جواب این پرسش را با پرسش بدهیم . تزریق ژل لب ،فرم دهی صورت ، تزریق چربی و … هیچ کدام همیشگی نمی باشند و همه این موارد بایست پس از چند ماه تا چند سال تمدید شوند.

پس چرا افراد آن ها را انجام می دهند ؟زیرا در طول مدت ذکر شده از زیبایی درمان خود لذت می برند و مهمترین حس این کار ها برگشت پذیر بودن آن ها می باشد .زیرا پس از مدتی فرد دلش برای چهره قبلی خود تنگ می شود و یا حتی دوست دارد که چهره ای با یک فرم دیگه داشته باشد.

مراقبت های قبل از لیفت بینی

شما باید پیش از انجام لیفت بینی برخی نکات را رعایت کنید. رعایت این موارد علاوه بر ایجاد آمادگی برای عمل باعث می‌شود که عوارض پس‌ازآن کمتر شده و نتایج آن نیز ماندگارتر شود. توجه کنید که این موارد کاملا عمومی است. بنابراین دانستن این موارد نیاز به شرکت در جلسات مشاوره قبل از انجام لیفت را از بین نمی‌برد.

چراکه در این جلسات توصیه‌های پزشک با توجه به شرایط شخصی شما خواهد بود. ضمن اینکه شما می‌توانید همه سوالات خود را با پزشک مطرح کرده و همه ترس‌ها و ابهامات خود را برطرف کنید.

حداقل از دو هفته قبل از لیفت مصرف سیگار و قلیان را متوقف کنید. استفاده از دخانیات باعث اختلال در فرایند اکسیژن‌رسانی شده و می‌تواند دوره درمان و نقاهت شما را طولانی‌تر کند.

اگر داروی خاصی مصرف کرده یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

مصرف مواد غذایی و داروهای رقیق‌کننده خون را متوقف کنید. اگر امکان قطع داروها وجود ندارد، حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا دستورالعمل‌های موردنیاز را به شما بدهد.

اگر در جلسات مشاوره دارویی دریافت کرده‌اید، آن را به‌طور منظم مصرف کنید.

مراقبت های بعد از لیفت بینی

اگر لیفت بینی را با جراحی انجام داده‌اید، باید در حدود یک هفته اسپلینت را روی بینی خود نگه دارید.

از کمپرس سرد بر روی بینی خود استفاده کنید. این کار را ۶ تا ۸ بار در طول روز و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید.

تا چند روز پس از لیفت در زمان خوابیدن سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید.

از خوردن داروهای رقیق‌کننده خون نظیر آسپیرین خودداری کنید. البته در بعضی موارد ممکن است خود پزشک این کار را به شما توصیه کند.

تا مدتی فعالیت‌های سنگین ورزشی و شنا را متوقف کنید.

حتی‌الامکان از انجام ورزش‌هایی نظیر فوتبال، والیبال و بسکتبال که احتمال برخورد توپ به صورت و آسیب به بینی در آن‌ها زیاد است خودداری کنید.

با توجه به توصیه‌های پزشک رژیم غذایی خود را متعادل کنید تا روند بهبود سریع‌تر شود.

تا چند روز زیر نور مستقیم خورشید قرار نگرفته و از محیط‌های پر گردوغبار دوری کنید.

مصرف سیگار و قلیان را متوقف کرده و از دود آن‌ها نیز دوری کنید.

حتما پس از انجام عمل برای بررسی نتیجه و وضعیت خود به پزشک مراجعه کنید.

اثرات و نتایج لیفت بینی

در روش لیفت با ژل بلافاصله بعد از تزریق شما نتایج را مشاهده می کنید. اما در روش های دیگر شما نباید انتظار داشته باشید که نتایج لیفت بینی را بلافاصله پس از خروج از کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه مشاهده کنید.

چراکه پس ‌از انجام عمل معمولا آثار کبودی و کمی تورم بر روی صورت شما وجود داشته و ممکن است جای زخم نیز مشاهده شود. بنابراین بهتر است کمی صبور بوده و حدود دو تا سه هفته تا از بین رفتن کامل اثرات زخم و تورم منتظر بمانید. پس‌ازآن می‌توانید نتایج واقعی لیفت بینی را مشاهده کنید.

اگر قصد دارید از روش‌های بدون جراحی لیفت بینی استفاده کنید،باید بگیم نتیجه مانئدگاری ان همیشگی نیست و احتیاج به ترمیم دوباره دارم. نخ‌های مورداستفاده در لیفت بینی با نخ پس از مدتی جذب بافت‌های بینی شده و اثر خود را از دست می‌دهند.

بنابراین بعد از حدود 2 سال باید لیفت بینی با نخ را مجددا انجام دهید. البته پس از چند بار ترمیم ماندگاری نتایج بیشتر خواهد شد. در روش لیفت بینی با ژل نیز اثرات ژل نهایتا تا 1.5 سال بعد باقی خواهند ماند. اما در روش‌های لیفت بینی با جراحی نتایج طولانی‌مدت بوده و نیازی به ترمیم دوره‌ای وجود ندارد.

دوره نقاهت لیفت بینی

دوره نقاهت لیفت بینی که کوتاه می باشد و زیبا جویان عزیز می توانند به سرعت بعد از این عمل به فعالیت اجتماعی و روزانه خود باز گردند اما زیبا جویان عزیز باید یکسری از دستوراتی که کادر مجرب و متخصص کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه توصیه می کند را رعایت کنند:

پس از انجام لیفت باید تا 14 محل لیفت شده را فشار ندهید.

از ورزش های سنگین با احتمال فشار آوردن به محل درمان خودداری کنید.

انجام ندادن امور دندانپزشکی در طی هفته اول

ندادن ماساژ و امور زیبایی روی صورت در طی هفته اول

در هفته اول به صورت طاق باز بخوابید.

استفاده از آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک

تعداد جلسات لیفت بینی

 خود عمل لیفت بینی در یک جلسه مفید انجام می شود ولی زیبا جویان عزیز بهتر است قبل از این عمل در جلسه ای که مشاوران کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه برای انها در نظر میگیرند شرکت کنند. البته درست است که می‌توانید از اینترنت اطلاعاتی را در مورد عمل لیفت بینی کسب کنید اما بهترین راه شرکت در یک جلسه مشاوره حضوری با دکتر است.

در این جلسه می‌توانید عکس‌های قبل و بعد از عمل افرادی که قبلاً آن را انجام داده‌اند مشاهده کنید. در جلسه مشاوره تمامی اطلاعات مربوط به لیفت بینی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید با قاطعیت تصمیم خود را در این زمینه بگیرید. بهتر است که سوالات و نگرانی‌های خود را پیش از جلسه یادداشت نمایید تا چیزی از قلم نیفتد.

در جلسه مشاوره باید تمامی انتظارات و خواسته‌های خود را به صورت شفاف با دکتر در میان بگذارید. اگر سیگاری هستید توصیه می‌شود که برای مدتی پیش و پس از عمل آن را ترک کنید. همچنین توصیه می‌شود که برای داشتن یک دوره نقاهت خوب، رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید.

ماندگاری لیفت بینی

ماندگاری لیفت بینی یکی از مهمترین سوالاتی است که افراد در حین و قبل از به کار گیری این روش می پرسند، در این بخش در نظر داریم به طور کلی اطلاعات مفیدی  در مورد لیفت بینی و ماندگاری آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

قبل از بررسی ماندگاری لیفت بینی لازم است توضیحی مختصر در مورد لیفت بینی ارائه دهیم. لیفت بینی از جمله روش های نوین برای جراحی بینی می باشد که با توجه به کارایی مطلوبی که دارد توانسته است توجه بسیاری را به سوی خود جلب کند.

امروزه در سراسر دنیا از این روش به منظور برطرف ساختن مشکلات و نواقص بینی به طور عمده مورد استفاده قرار می گیرد. لیفت بینی نیز مانند هر یک از روش های دیگر دارای مزایای  و عوارض منحصر به فرد خود می باشد.

در صورتی می توانید از نتایج حاصل از آن اطمینان کافی داشته باشید که مراکز معتبر را در اولویت قرار داده و دستورالعمل های مطلوب را دنبال کنید.

ماندگاری لیفت بینی به پارامترهای مختلفی وابسته است، هر یک از عوامل موجود می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای در ماندگاری لیفت بینی اثر بخش باشد. پزشک ماهر و به کار گیری اصول درست می تواند تا حدود زیاد ماندگاری این فرایند را افزایش دهد.

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد ، ماندگاری لیفت بینی به عوامل متعددی وابسته است. نتایج حاصل از لیفت بینی در صورتی که با در نظر گرفتن اصول مطلوب دنبال شود می تواند یک تا دو سال اثر بخش باشد. از جمله پارامترهای موثر در ماندگاری لیفت بینی می توان موارد زیر را نام برد:

تخصص پزشک مربوط

نوع مشکلات موجود

اصول و روش به کار رفته

مراقبت قبل و بعد از لیفت بینی

ماندگاری لیفت بینی با نخ

هر یک از این عوامل می تواند مدت زمان و ماندگاری لیفت بینی را تغییر دهد. نخ هایی که برای لیفت بینی مورد استفاده کاملا ایمن می باشد. لیفت بینی در واقع یک مکانیسم دو جانبه است که در آن می توان با استفاده از نخ، بافت بینی را بالا کشید.

وجود این نخ ها در پوست سبب می شود که میزان کلاژن موجود در پوست افزایش یابد و  این امر سبب می شود بعد از برداشته شدن نخ ها، اثر آن برای مدت مشخصی ماندگار باشد.

بررسی ماندگاری لیفت بینی

به منظور افزایش ماندگاری لیفت بینی می تواند روش و اصول مختلفی را در اولویت قرار داد. پزشک مربوط در جلسه ی مشاوره ی قبل از فرایند اطلاعات کاملی در مورد شما در اختیار شما قرار خواهد داد. از جمله مهمترین  راهکارها برای افزایش ماندگاری لیفت بینی می توان موارد زیر را نام برد:

مصرف کردن داروها مطابق تجویز

پرهیز از نوشیدن الکل

جلوگیری از روش هایی افزایش دهنده ی میزان تورم

قابل ذکر است که آرایش کردن بعد از رایند لیفت بینی هیچ گونه مشکلی ندارد فقط توجه داشته باشید که برای مدت دو تا سه روز باید مراقب نوک بینی باشید.

با این فرایند شما قادر خواهید بود همه ی فعالیت های روزانه ی خود را بدون هیچ گونه مشکلی  انجام دهید. در صورتی که برای لیفت بینی دچار هر گونه استرس هستید، سعی کنید در جلسه ی مشاوره با پزشک تان این موضوع را با او در میان بگذارید.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

عوارض لیفت بینی با نخ در تهران

بهترین دکتر برای لیفت بینی در تهران

لیفت بینی با نخ توسط بهترین دکتر تهران

نتیجه گیری

اول از همه، باید بدانید که لیفت بینی با نخ نمی‌تواند ساختار یا شکل بینی را تغییر دهد. بلکه تنها قادر به تغییر بافت بینی است. در واقع، این روش فقط کاری می‌کند که قسمت‌های خاصی از بینی شما، باریک‌تر یا سر بالاتر به نظر برسد. در نتیجه، ماندگاری لیفت بینی با نخ زیاد نیست.

در این روش، جراح با محدودیت‌های بسیاری مواجه است. چرا که بینی، یک عضو نسبتاً سنگین صورت محسوب می‌شود. به همین دلیل، با بخیه‌های کوچک و قابل جذب، خیلی قابل تغییر نیست. بنابراین، انتظار نداشته باشید که ماندگاری لیفت بینی با نخ طولانی‌مدت باشد یا این‌که نتایج این روش، تغییر چشمگیری در صورت شما ایجاد کند.

زیبایی بینی یکی از مسائلی است که امروزه زن و مرد را درگیر کرده ولی اکثر افراد بدلیل هزینه‌های بالای عمل‌های جراحی بینی یا عوارض و دوره نقاهت طولانی آن‌ها، بدنبال راه‌های طبیعی و بدون دردسر برای لیفت و فرم دهی بینی خود هستند.

روش توضیح داده شده در این مقاله یکی از روش های فرم دهی و لیفت بینی بطور طبیعی با نرخ بازدهی و رضایت 95 درصدی مراجعان است.

این درمان ممکن است هیچ عوارض جانبی نداشته باشد فقط شاید عفونتی ایجاد شود که بندرت اتفاق می‌افتد. از این گذشته، شما هرگز نمی‌دانید که سیستم شما بدن چه واکنشی نسبت به جسم خارجی که یک نخ بینی می‌باشد نشان می‌دهد. با استفاده از تکنیک‌های استریل در طی عمل و استفاده از آنتی بیوتیک ها بعد از آن می‌توان از بروز عفونت جلوگیری کرد.

شاید بزرگ‌ترین چالشی که پیش رو خواهید داشت، تخصص پزشک انتخابی‌تان باشد. اگر پزشک هیچ تجربه‌ای در انجام این عمل را نداشته باشد یا به اندازه کافی واجد شرایط نباشد، ممکن است نخ‌ها را در جایی و به روشی نادرست قرار دهد.

ازاین‌رو نتیجه همان‌طور که انتظار می‌رفت نخواهد بود و از نتایج کار بسیار ناراضی خواهید بود.

بزرگ ‌ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که خارج کردن و برداشتن نخ ها دشوار است و باید منتظر ماند تا آن‌ها به خودی خود حل شوند. دو سال سر کردن با یک بینی بدفرم حتماً آن چیزی نیست که هنگام تصمیم ‌گیری برای این عمل تصور می‌کردید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/dWlBu

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/uTHgTtgW

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.