انواع گرید ژنیکوماستی

انواع گرید ژنیکوماستی

انواع گرید ژنیکوماستی

ژنیکوماستی مشکلی است در آقایان که با بزرگ شدن بافت سینه همراه می‌باشد، گاهی فقط در یکی از سینه ها و گاهی در هر دو سینه ( به میزان یکنواخت یا متفاوت ) مشاهده می شود. دلیل اصلی و اساسی این پدیده اختلال در سیستم غدد درون ریز می‌باشد ؛ به این حالت که نسبت استروژن به تستسترون زیاد می‌شود که علت آن می‌تواند کم شدن تستسترون و یا افزایش استروژن در شخص باشد . این مشکل معمولا در سه گروه سنی شامل نوزادان ، جوانان در سنین بلوغ و اشخاص میانسال پدید می‌آید که شرایط هر کدام مختلف می‌باشد ، گاهی اوقات این عارضه به خودی خود از بین می‌رود و نیازی به درمان قابل توجهی ندارد و گاهی نیز باید به فکر درمان بود . در این مقاله به بررسی انواع ژنیکوماستی می پردازیم .

مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

ژنیکو ماستی چیست؟

ژنیکوماستی یک بیماری رایج در آقایان و اغلب بزرگسالان می‌باشد که ۳۶ درصد از آقایان را درگیر خود کرده است. این بیماری به معنای بزرگ شدن سینه مردانه به حالتی نامتناسب با اعضای دیگر بدن است و به علت افزایش بافت مجرای استروما و بافت چربی سینه رخ می دهد.

بزرگ شدن سینه مردان امکان دارد در یکی از پستان ها و یا در هر دو پستان به وجود آید. میزان رشد بیماری در هر دو پستان می تواند مختلف باشد و لزوما یکسان و یکنواخت نیست.

در آناتومی بدن مردان، سینه هیچ برجستگی فاحشی ندارد. در واقع، به‌ علت تفاوت‌ هایی که در سطح هورمون زنانه و مردانه وجود دارد، قسمت سینه در آقایان و بانوان کاملا باهم مختلف است؛ اما گاهی به علل هورمونی، ژنتیکی یا چاقی، این تفاوت از بین می‌رود و سینه آقایان با حجمی از چربی یا بافت متورم‌ شده مواجه می‌شود.

معمولا در چنین شرایطی حجم سینه افزایش می‌یابد و ابعاد آن تغییر می‌کند. گاهی نیز پستان ها دچار شل‌ شدگی و کشیدگی به سمت پایین می‌شوند. در این صورت، معمولا باید به شیوه های درمانی فکر کنید تا از پیشروی ژنیکوماستی پیشگیری کنید و رفع آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

اگر شما هم نیاز دارید که عمل ژنیکوماستی را انجام دهید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی در دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این جراحی بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

مراحل انجام ژنیکوماستی

برای عارضه بزرگ شدن سینه در آقایان، جراحی ژنیکوماستی روش درمان قطعی محسوب می‌شود، لازم است به پزشک متخصص جراحی‌ های زیبایی یا عمومی، مراجعه نمایید.

جراحی یکی از شیوه های درمان بزرگی سینه یا همان ژ‌نیکوماستی در آقایان است. در این شیوه می‌توان با ایجاد یک برش کوچک در قسمت نوک سینه، چربی و بافت‌ های اضافی را از سینه استخراج می‌کنند.

در برخی مواقع می‌توان از دستگاه لیپوساکشن برای استخراج کردن چربی مورد نیاز استفاده کرد. لازم به ذکر است که جای زخم و اسکار در این شرایط مشخص نخواهد بود. مدت زمان انجام این عمل جراحی نهایتا ۲ ساعت خواهد برد که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

پش از انجام عمل جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان نبوده و شخص می‌تواند به خانه برود. پس از انجام جراحی شخص باید تا ۲ هفته از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کند.

انواع ژنیکو ماستی

شیوه های متفاوتی برای جراحی ژنیکوماستی در آقایان وجود دارد که بهترین شیوه آن توسط پزشک جراح، در اولین جلسه مشاوره به طور واضح مشخص خواهد شد.

کوچک کردن سینه را می توان از طریق لیپوساکشن، عمل اکسیزیون (برداشتن بافت) و یا ترکیبی از این دو میدهد انجام داد. به عنوان مثال اگر بافت اضافی چربی عامل ایجاد ژنیکوماستی باشد، به احتمال زیاد تنها شیوه لیپوساکشن برای از بین بردن مشکل کافی است.

▪︎روش لیپوساکشن در جراحی ژنیکوماستی

در لیپوساکشن یا لیپوماتیک، مایع بی حسی به بافت تزریق می شود و از طریق یک شکاف کوچک که در قسمت پستان  ایجاد شده است، کانولا (یک لوله نازک تو خالی) وارد می شود. بعد از وارد کردن کانولا، کانولا به عقب و جلو حرکت داده می شود که این عمل کنترل شده موجب سست شدن چربی های اضافی قسمت پستان شده و به وسیله فرآیند ساکشن تمامی چربی ها از پستان شما تخلیه می شود.

اگر ژنیکوماستی به دلیل انباشته شدن چربی ها ایجاد شده باشد و همچنین اگر فرآیند رشد پستان ها در شخص کامل شده باشد، می توان لیپوساکشن را یکی از بهترین راه حل  ها برای از بین بردن مشکل ظاهری سینه و همچنین درمان ژنیکوماستی در نظر گرفت.

نکته: عوامل مختلف زیادی در انتخاب لیپوساکشن جهت درمان ژنیکوماستی دخیل می‌باشند که عوامل تعیین کننده عبارت اند از: سن شخص، قابلیت ارتجاع پذیری پوست و…

▪︎روش اکسیزیون  در جراحی ژنیکوماستی

اکسیزیون یا جراحی برداشتن بافت سینه، هنگامی توصیه می شود ک بافت سینه غده ای است و یا در مواردی انجام می شود که برای اصلاح شرایط ژنیکوماستی برداشتن پوست از قسمت پستان الزامی است.

گاهی جهت کم شدن اندازه سر سینه و یا تغییر موقعیت آن نیز از اکسیزیون استفاده می شود.

پزشک جراح به منظور پیشگیری از به جا ماندن جای زخم بعد از درمان، سعی می کند برش های جراحی را در خطوط طبیعی بدن و یا در ناحیه قهوه ای رنگ سر پستان ایجاد کند. برای این درمان قسمتی از بافت را در زیر سر سینه باقی می گذارند تا سر سینه حالت فرو رفتگی و ظاهری بد فرم به خود نگیرد. البته این نکته را فراموش نکنید که باقی ماندن بافت می تواند موجب ایجاد ژنیکوماستی دوباره شود و سینه دوباره به حالت اولیه باز گردد.

علل ایجاد ژنیکوماستی در آقایان چیست؟

معمولا هر رویدادی که باعث تغییر در آناتومی بدن هر انسانی شود، بر اثر سلسله‌ ای از تغییرات نمایان می‌شود. ژنیکوماستی نیز، دليل خاص خودش را دارد. معمولا هنگامی که شخص تحت شرایط خاصی قرار می‌گیرد، ژنیکوماستی بروز می‌کند.

ژنیکوماستی به‌ علت چاقی و انباشته شدن چربی

یکی از رایج‌ ترین دلایل بروز ژنیکوماستی در مردان، انباشته شدن چربی در ناحیه سینه است. معمولا هنگامی که شخص به هر علتی دچار انباشته شدن بافت چربی در بدن می‌شود، و تغییر سایز نیز اتفاق می‌افتد. بیشتر شدن حجم در نواحی مختلف بدن، حاصل به دست آمده افزایش وزن است؛ اما گاهی در بعضی اشخاص، چربی‌ ها در قسمت های خاصی از بدن به‌ صورت موضعی تجمع دارند.

انباشته شدن چربی در ران، باسن، بازو، شکم، پهلو و سینه از جمله ناحیه های رایج است. هنگامی که چنین رویدادی اتفاق می‌افتد، افزایش حجم چربی باعث بزرگ شدن سینه و افتادگی آن می‌شود. معمولا درمان در این نوع ژنیکوماستی، با کم شدن سایز امکان‌ پذیر است.

ژنیکوماستی به‌ دلیل ژنتیک

آناتومی بدن اشخاص و فرم آن، معمولا تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است. برخی اشخاص دارای چاقی بالا تنه هستند، برخی دیگر انباشته شدن چربی را در پایین تنه دارند. این الگوی چاقی معمولا در اعضا دیگر خانواده و نسل‌ های پیشین آن نیز دیده می‌شود؛ پس، در خصوص وراثتی بودن پدیده ژنیکوماستی در مردان، می‌توان یکی از عوامل نسبتا قوی و مناسب را ژنتیک قرار داد.

اشخاصی که سابقه این عارضه را در پدر، عمو، پدربزرگ، دایی و فرزندان آن‌ ها دارند، بیشتر در ریسک بروز ژنیکوماستی هستند.

ژنیکوماستی به‌ دلیل هورمون ها

هورمون‌ ها، تنظیم کننده بسیار زیادی از شرایط در بدن ما انسان‌ ها هستند. هنگامی که سطح استاندارد ترشح هورمون‌ ها دچار تغییر شود، آناتومی بدن اشخاص نیز دچار تغییر می‌شود.

هورمون پروژسترون و استروژن از اصلی‌ ترین و مهم ترین هورمون‌ هایی هستند که تعادل بدن در مردان و زنان را ایجاد می‌کنند. هورمون تستوسترون نیز، در بدن مردان بر روی حجم عضلات و رشد مو اثرگذار است و هورمون استروژن بر رشد سینه اثر دارد.

هنگامی که سطح ترشح استروژن بیشتر شده باشد و یا تستوسترون در بدن آقایان به خوبی ترشح نشود، شاهد افزایش سایز سینه در آقایان خواهیم بود. این عارضه گاهی با مصرف دارو قابل کنترل است و گاهی نیز، درمان دارویی پاسخگو نیست.

ژنیکوماستی به‌ دلیل عوارض مصرف دارو

در بعضی اشخاص به‌ علت مصرف دارو های خاص، شاهد پدیده ژنیکوماستی هستیم. ژنیکوماستی یا همان افزایش سایز سینه در آقایان، گاهی با مصرف برخی دارو ها تحریک می‌شود.

مصرف دارو های کنترل کننده بزرگی پروستات یا سرطان آن، اثر مستقیمی بر بزرگ شدن سینه دارند. گاهی نیز استفاده از دارو هایی مثل دارو های ضد افسردگی، دارو های درمان و کنترل ایدز، دارودهای آنتی بیوتیک و شیمی درمانی نیز، موجب عوارضی مثل ژنیکوماستی می‌شوند. پس بدیهی است که باید مصرف این دارو ها را با احتیاط و تجویز پزشک انجام دهید و در صورت بروز چنین شرایطی، موضوع را با پزشک متخصصتان مطرح کنید.

▪︎دارو های ضد آندروژن جهت درمان بزرگ شدن پروستات یا سرطان آن تجویز می‌گردد؛ مانند فلوتامید، اسپیرونولاکتون و فیناستراید

▪︎دارو های استروئید های آنابولیک و آندروژن‌ ها (این دارو ها گاهی بدون تجویز پزشک متخصص و به‌ طور خود سرانه توسط ورزشکاران پرورش اندام استفاده می‌شود)

▪︎افرادی که دارو های HIV مصرف می‌کنند و دارای HIV+ هستند

▪︎دارو های ضد اضطراب مثل دیازپام و والیوم

▪︎دارو های ضد افسردگی سه حلقه‌ای

▪︎دارو های مخصوص زخم معده مانند سایمتیدین

▪︎دارو های دیگوکسین (ضد آریتمی) مخصوص مشکلات قلبی و مسدود کننده کلسیم

▪︎دارو های ضد تهوع مانند متوکلوپرامید

▪︎آنتی بیوتیک‌ ها

ژنیکوماستی به‌دلیل اختلال در غدد تیروئید

اختلالات تیروئیدی و پرکاری تیروئید، از علل شایع ژنیکوماستی در آقایان است. گاهی به دلیل عدم دارا بودن تغذیه مناسب یا عوامل دیگر، ترشح هورمون‌ ها در تیروئید دچار مشکل می‌شود. در پدیده ژنیکوماستی، ترشح بیش از اندازه هورمون تیروکسین موجب تحریک سینه به رشد و تجمع چربی است.

ژنیکوماستی به‌ دلیل نارسایی کبد و کلیه

از رایج‌ ترین مشکلاتی که بعد از بروز بیماری‌ های کبد و کلیه مشاهده می‌شود، تغییرات هورمونی و برهم خوردن نظم هورمون‌ ها است. گاهی به‌ دلیل به هم خوردن نظم هورمون‌ ها در بدن، شاهد بزرگ شدن سینه در مردان هستیم. این مشکل در بیمارانی که دیالیز می‌شود، از علائمی است که مورد شکایت قرار می‌گیرد. در افراد مبتلا به سیروز کبدی نیز، ایجاد ژنیکوماستی بسیار رایج است.

بهترین کاندیدای جراحی ژنیکوماستی چه افرادی هستند؟

ژنیکوماستی یک بیماری رایج در مردان و اغلب بزرگسالان است که ۳۶ درصد از مردان را درگیر کرده است . این بیماری به معنای بزرگ شدن پستان در مردان به صورتی نامتناسب با اعضای دیگر بدن است و به دلیل افزایش بافت مجرای استروما و بافت چربی پستان رخ می دهد. بزرگ شدن سینه آقایان ممکن است در یکی از پستان ها و یا در هر دو پستان به وجود آید . میزان رشد بیماری در هر دو پستان می تواند متفاوت باشد و لزوما یکسان نیست . در این مقاله به بررسی جراحی ژنیکوماستی هم تا حدودی پرداخته ایم.

سایر روش های درمان ژنیکوماستی

سایر روش های درمان ژنیکوماستی عبارتند از :

▪︎درمان ژنیکوماستی با دارو

▪︎درمان ژنیکوماستی با جراحی

▪︎درمان ژنیکوماستی با دارو : چنانچه این عارضه در مدت زمان کوتاهی ایجاد شده باشد درمان از طریق دارو پیشنهاد می شود . در این حالت فرد می تواند با مصرف برخی دارو ها ژنیکوماستی را درمان کند . لازم به ذکر است درمان دارویی برای ژنیکوماستی ای که علت آن تغییرات هورمونی باشد موثر خواهد بود نه ژنیکوماستی ناشی از تجمع چربی دربافت سینه ؛ در این صورت فرد باید از جراحی لیپوماتیکو یا لیپوساکشن جهت خارج کردن چربی استفاده کند .

درمان با دارو

دارو هایی که برای درمان ژنیکوماستی توصیه می شوند به شرح زیر است :

▪︎آندروژن ها

▪︎آنتی استروژن ها

▪︎مهار کننده های آروماتاز

درمان ژنیکوماستی با جراحی

در لیپوساکشن یا لیپوماتیک ، مایع بی حسی به بافت تزریق می شود و از طریق یک شکاف کوچک که در ناحیه سینه ایجاد شده است ، کانولا ( یک لوله نازک تو خالی ) وارد می شود . پس از وارد کردن کانولا ، کانولا به عقب و جلو حرکت داده می شود که این عمل کنترل شده سبب سست شدن چربی های اضافی ناحیه سینه شده و به وسیله فرآیند ساکشن تمامی چربی ها از سینه تخلیه می شوند .

اگر ژنیکوماستی به علت تجمع چربی ها ایجاد شده باشد و همچنین اگر فرآیند رشد سینه ها در فرد کامل شده باشد ، می توان لیپوساکشن را یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکل ظاهری سینه و همچنین درمان ژنیکوماستی در نظر گرفت .

شایع‌ترین سن بروز ژنیکوماستی

طبق تحقیقات انجام شده کلینیک دکتر جان الهیه، بیش از نیمی از پسران در سنین  ۱۳ الی ۱۹ سال، دچار ژنیکوماستی هستند. یک سوم از این افراد تنها در دوران بلوغ چنین شرایطی را تجربه می‌کنند و بلافاصله بعد از ایجاد تعادل هورمونی در بدن و رشد مناسب، ژنیکوماستی در آن‌ ها بهبود پیدا می‌کند.

معمولا شروع بروز ژنیکوماستی گرید یک، از همین سن و سال است و به ندرت اتفاق می‌افتد که فردی در بزرگسالی شاهد چنین تغییراتی باشد؛ مگر در زمان برهم خوردن نظم هورمونی بدن و ترشح هورمون‌ های زنانه در مردان.

حدود سه سال زمان می‌برد تا ژنیکوماستی در پسر ها بهبود یابد، اما در صورتی‌ که با گذشت این مدت بهبودی حاصل نگردد، دخالت پزشکی اهمیت فراوانی در کنترل آن دارد.

استفاده در درمان‌ های دارویی در فاز اول، این شرایط را بهبود می‌بخشد. در صورت عدم پاسخگویی به درمان و گذشت مدت زمان سه سال، درمان به روش جراحی، تنها گزینه پیش رو است.

مزایای عمل ژنیکوماستی

فرد بیمار با مراجعه به جراح و ارائه سابقه پزشکی و سلامتی خود می‌تواند پس از معاینه فیزیکی انجام شده روش درمانی جراحی ژنیکوماستی را اجرا نماید. پس از انجام سونوگرافی برای مشاهده تصاویر دقیق‌ تر از رشد سینه‌ ها و ماموگرافی برای بررسی رشد یا تغییرات غیر عادی در بافت پستان، پزشک معالج روش درمانی استفاده از دارو‌ های تنظیم عدم تعادل هورمون را در مرحله اول انتخاب می‌کند چنانچه بهبودی در فرد حاصل نشود و خطر بزرگ شدن سینه وجود داشته باشد، روش جراحی ژنیکوماستی با هدف برداشتن بافت اضافه چربی سینه پیشنهاد داده می‌شود.

جراحی ژنیکوماستی باعث می‌شود تا اندازه سینه مردان کاهش پیدا کند و هم چنین سینه آن‌ ها صاف شده و خطوط قفسه سینه اضافه شوند. از نظر فنی این نوع عمل جراحی ماماپلاستی نامیده می‌شود. این عمل با استفاده از تکنیک لیپوساکشن ، قسمت عمده‌ای از بافت چربی اضافه ایجاد شده در سینه را برمی‌دارد. علاوه بر این با کمک تکنیک اکسیزیون می‌توان بافت غده سینه یا پوست اضافه را برداشته تا قسمت نوک پستان یا آرئول شکل طبیعی به خود بگیرد.

اگر شما هم می خواهید از مزایای بهترین عمل ژنیکوماستی بهره‌ مند شوید باید آگاه باشید که راجع به تمامی مزایای آن، و آن را در یک مرکز معتبر و زیر نظر یک پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید اگر شما به هر کدام از عمل های زیبایی صورت نیاز دارید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و از مزایای آن بهره مند شوید.

ژنیکوماستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ژنیکوماستی

عوارض و مشکلات بعد از ژنیکوماستی

پس از عمل جراحی ممکن است در قسمت مورد نظر یا همان بافت سینه، تورم ایجاد شود که پس از گذشت مدت زمانی برطرف شده و خطوط برش محو می‌شوند. ممکن است خطوط برش به مدت 3 الی 6 ماه قابل دیدن باشند.

با توجه به اینکه درمان جراحی ژنیکوماستی نیاز به ایجاد برش بر روی بدن دارد، می‌تواند پس از انجام عمل جراحی، زخم‌ ها به صورت اسکار تا مدت‌ ها باقی بمانند. اسکار ایجاد شده به صورت دائمی هستند هرچند برش‌ ها در خطوط طبیعی سینه انجام شده باشد و این خطوط محو شده باشد باز هم می‌تواند در برخی موارد ردی از خود به جا گذارد. علاوه بر موارد ذکر شده، عمل ژنیکوماستی با مشکلاتی مواجه است. این عوارض و مشکلات عبارت‌اند از:

▪︎مشکلات ترمیم زخم

▪︎از بین رفتن حس نوک پستان

▪︎خونریزی داخلی یا هماتوم (پس از 24 ساعت اتفاق می‌افتد)

▪︎ایجاد تورم، کبودی یا توده

▪︎عفونت

▪︎خونریزی بیش از اندازه

▪︎تشکیل لخته خون در ورید‌ های عمیق

▪︎نمودار شدن آلرژی به مواد بیهوشی

گروه‌ های حمایتی و پزشکان معالج مرکز درمانی کلینیک دکتر جان الهیه، همواره در تمامی مراحل عمل و پس از آن با ارائه خدمات به شما این اطمینان را می‌دهند تا بدون اضطراب و دلهره، بتوانید این عمل را انجام دهید.

شما می توانید با خیالی آسوده عمل ژنیکوماستی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته در امان باشید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می گیرد.

مراقبت های قبل از ژنیکوماستی

در طول مدت زمان بهبودی جراحی ژنیکوماستی، پزشک معالج از بانداژ و پانسمان‌ هایی بر روی برش‌ ها به منظور پیشگیری از ایجاد عفونت استفاده می‌کند. پس از گذشت 1 الی 2 هفته بخیه‌ ها حل شده یا برداشته می‌شوند. استفاده از یک باند کشی یا لباس حمایتی میزان تورم را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. بهتر است به مدت 1 الی 2 هفته به صورت شبانه‌ روز از این لباس فشرده کش‌دار استفاده کنید. این لباس به جهت حمایت از سینه‌ ها در حین بهبودی کاربرد دارد.

ممکن است پزشک معالج پس از انجام عمل به منظور دفع و تخلیه مایع خونی جمع شده در زیر پوست از یک لوله کوچک یا نازک به صورت موقت استفاده نماید. مراقبین سلامت در مرکز درمانی کلینیک دکتر جان در تمامی مراحل درمانی همراه شما خواهند بود تا بدون استرس و نگرانی دوران نقاهت و بعد از عمل خود را سپری نمایید.

پزشک معالج شما دستورالعمل‌ های خاصی را شامل نحوه مراقبت از محل جراحی و دارو‌ هایی برای اعمال یا مصرف به صورت خوراکی به منظور بهبودی و کاهش احتمال عفونت به شما می‌دهد تا روند بهبودی را در کمترین زمان ممکن و بدون نگرانی داشته باشید. در بسیاری از موارد نتایج جراحی ژنیکوماستی به صورت دائمی است اما بهتر ست برای حفظ نتیجه نهایی، از مصرف دارو‌ های خاصی که موجب افزایش وزن یا ایتروئید‌ ها می‌شوند و یا مواردی که در حالت کلی باعث می‌شوند تا با اضافه وزن مواجه شوید، پرهیز کنید.

چنانچه پس از عمل جراحی به منزل مراجعه نمودید بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید. اگر دچار تنگی نفس، درد در قفسه سینه یا ضربان غیر معمول قلب شدید فوراً با مراجعه به مرکز کلینیک دکتر جان حتماً موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. به منظور جلوگیری از ایجاد تورم و باز شدن محل برش‌ ها، از حرکت‌ های اضافه و بیش از اندازه خودداری کنید. پیشنهاد می‌شود به مدت 3 هفته پس از عمل جراحی از انجام حرکات کششی، ورزش‌ های سخت و بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید. 6 هفته زمان می‌برد تا بتوانید به فعالیت‌ های عادی خود بازگردید.

▪︎اگر وزن بالایی دارید حتما آنرا کاهش داده و به وزن تعادل برسانید.

▪︎آزمایش‌ ها توصیه شده مانند آزمایش خون، ماموگرافی و … را قبل از جراحی انجام دهید.

▪︎از یک ماه قبل از جراحی مصرف سیگار و الکل ممنوع میباشد.

▪︎پزشک خود را از تمامی بیماری ها، حساسیت ها و دارو هایی که مصرف میکنید مطلع سازید.

▪︎از مصرف موادی که باعث لخته شدن خون و یا تاثیر منفی در بیهوشی می شود خودداری کنید.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش را در نظر بگیرید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید در این کلینیک انواع روش های زیبایی جراحی پوست و مو زیر نظر پزشکان و متخصصان باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از آن‌ ها بهره‌مند شوید.

روز جراحی ژنیکوماستی

جراحی ژنیکوماستی ممکن است در بیمارستان و یا مرکز جراحی خصوصی انجام شود. معمولا پروسه جراحی بین یک تا دو ساعت طول می کشد.

برای حفظ آرامش در طی عمل جراحی، دارو های آرام بخش دریافت خواهید کرد. ممکن است از بی‌ حسی موضعی همراه با آرام‌ بخش یا بیهوشی عمومی برای جراحی استفاده شود.

برای حفظ ایمنی هنگام عمل جراحی ژنیکوماستی، از مانیتور های مختلفی برای بررسی ضربان قلب، فشارخون، نبض و میزان اکسیژن خون استفاده می ‌شود.

جراح، روشی را که از قبل با شما در میان گذاشته‌ شده است، دنبال خواهد کرد. مهم است که احساس راحتی کنید و به پزشک خود در تصمیم‌ گیری اعتماد کنید.

پانسمان جراحی مورد استفاده بستگی به وسعت عمل و روش مورد استفاده دارد.

بعد از عمل به اتاق ریکاوری منتقل شده و همچنان از نزدیک تحت نظارت و مراقبت قرار خواهید گرفت.

مراقبت های بعد از عمل ژنیکوماستی

مراقبت هایی که در ادامه ذکر می شود عموما برای روش برش پوست اضافه سینه ذکر شده و روند عمل لیپوماتیک سینه آقایان ساده تر خواهد بود. با این حال مراقبت های بعد از عمل ژنیکوماستی با توجه به روش مورد استفاده و شرایط فرد توسط جراح به اطلاع شما می رسد.

بعد از عمل ژنیکوماستی، سینه ها پانسمان شده و گن کششی به شما پوشانده می شود. ممکن است از محل برش های ایجاد شده مقداری ترشح وجود داشته باشد.

سه روز اول بعد از عمل در روند بهبودی بسیار مهم است. طی این سه روز در خانه بمانید اما کاملا بی تحرک نبوده و فعالیت های عادی در منزل را انجام دهید.

از حرکات شدید شانه و فشار به قفسه سینه خودداری کنید. فعالیت های سنگین و جابجایی ها را به بعد از بهبودی منتقل کنید تا به برش های جراحی آسیبی وارد نشود.

طی دو روز اول احساس درد طبیعی است و با گذر زمان فروکش می کند. همچنین ممکن است مقداری تورم و کبدی در محل جراحی دیده شود که بعد از چند روز از بین می رود.

راه های تشخیص وجود ژنیکوماستی در مردان

معمولا ژنیکوماستی از طریق معاینه پزشک تشخیص داده می شود. زمانی که بافت پستانی به میزان ۲ سانتی متر باشد، نمایانگر ایجاد ژنیکوماستی در مردان است. البته در شرایطی نیز ممکن است تشخیص پزشک، سرطان سینه باشد که در این صورت از روش های تصویر برداری مانند ماموگرافی و سونوگرافی استفاده می کند. قابل ذکر است که برای تشخیص مشکل پستان در مردان از MRI استفاده نمی شود.

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از مبتلایان به ژنیکوماستی را به خود مشغول کند این است که آیا برای تشخیص ژنیکوماستی نیاز به نمونه برداری است:

پاسخ ما به شما خیر است چرا که نمونه برداری تنها در مواردی انجام می شود که احتمال وجود توده سرطانی مطرح باشد.

آیا ژنیکوماستی حتما باید درمان شود؟

یافتن علل ایجاد ژنیکوماستی امری ضروری است چرا که گاهی می تواند خبر از وجود بیماری ها و مشکلات بزرگتری باشد. ولی درمان ژنیکوماستی به خودی خود چندان اهمیتی ندارد و تنها زمانی که منجر به درد در ناحیه سینه شود درمان آن ضروری است. همچنین گاهی بزرگی سینه در فرد موجب آزار و خجالت او می شود در این صورت فرد مبتلا به دنبال یافتن درمانی برای ژنیکوماستی خود خواهد بود. در مواردی که بزرگی سینه در معاینات مشکل جدی نداشته باشد و همچنین فرد نیز از لحاظ ظاهری هیچ مشکلی با آن نداشته باشد، ژنیکوماستی نیاز به درمان نخواهد داشت.

راه‌ های پیشگیری از ژنیکوماستی در مردان چیست؟

قطعا برای هر مشکلی که با آن مواجه می‌شویم و سطح سلامت ما را به خطر می‌اندازد، باید راه‌ کار پیشگیرانه‌ ای نیز وجود داشته باشد. برای پیشگیری از بروز ژنیکوماستی نیز، می‌توان تا حدی راه‌ کار های پیشگیرانه را استفاده کرد. در ادامه به راه‌ کار های پیشگیرانه‌ ای که توسط وب سایت تخصصی دکتر جان منتشر شده است، اشاره خواهیم کرد:

  • تحت هیچ شرایطی از دارو های هورمونی بدن سازی استفاده نکنید.
  • به هیچ وجه از دارو های غیر قانونی استروئید های آنابولیک ، آندروژن ، آمفتامین ، ماری جوانا یا هروئین استفاده نکنید.
  • مصرف الکل را تاحد زیادی کنترل کنید و تحت هیچ شرایطی آن را به‌ صورت روزانه و هفته، مصرف نکنید.
  • دارو های مصرفی را از لحاظ تحریک بدن به بروز ژنیکوماستی بررسی کنید و در صورت وجود ریسک ژنیکوماستی، از پزشک متخصصتان بخواهید تا درصورت امکان داروی جایگزین به شما تجویز کند.
  • رژیم غذایی متناسبی در پیش بگیرید.
  • ورزش کنید و عضلات بدن را تقویت کنید تا دچار کشیدگی پوست و افتادگی آن در ناحیه سینه نشوید.

جراحی ژنیکوماستی به چه کسانی توصیه نمی شود؟

این روش از سوی جراح برای کسانی که به اسکار های کلوییدی مبتلا هستند و یا مشکلات التیام و بهبودی زخم دارند، به طور کامل رد می شود و یا از همان ابتدا بیمار را از برجستگی اسکار ها مطلع می کند. زیرا این عمل جراحی سبب ایجاد اسکار هایی در ناحیه سینه می شود که به مرور زمان محو می شوند.

اگر ژنیکوماستی فقط با لیپوساکشن رفع شده باشد، جای زخم ها تا حدودی غیر قابل تشخیص خواهد بود. اما اگر نیاز به برداشتن بافت سینه و یا پوست باشد، اسکار هایی که ایجاد می شود بزرگ تر و واضح تر خواهد بود. از عوارض دیگر نیز می توان به نا متقارنی و یا بی حسی دائمی نوک سینه ها اشاره کرد.

ایمنی و خطرات جراحی ژنیکوماستی

تصمیم به انجام جراحی ژنیکوماستی،کاملا شخصی است. اما بیمار باید اطلاعات کافی در خصوص خطرات احتمالی این جراحی را نیز بداند. برخی عوارض احتمالی عبارت اند از:

▪︎اثرات مواد بیهوشی؛

▪︎لخته شدن خون؛

▪︎خونریزی؛

▪︎نامتقارن شدن سینه ها؛

▪︎تغییر در میزان حساسیت نوک سینه ها (که می تواند دائمی و یا موقتی باشد)؛

▪︎آسیب ساختار های عمقی مانند اعصاب، رگ های خونی، عضلات و ماهیچه ها؛

▪︎ترومبوز رگ های خونی؛

▪︎نکروز بافت چربی؛

▪︎عفونت؛

▪︎ادامه دار شدن درد؛

▪︎به تاخیر افتادن روند بهبود زخم ها؛

اسکار های جراحی ژنیکو ماستی

هر شیوه جراحی جهت اصلاح و رفع ژنیکوماستی (بزرگ بودن سینه ها) قطعا با ایجاد بخیه همراه می باشد. این در حالی است که بخیه ها در چین‌ های بدن زده می شوند تا قابل رویت نباشند.

از جمله مزایای این جراحی می توان به بالا رفتن سطح اعتماد به نفس آقایان هنگام پوشیدن لباس های تنگ اشاره کرد. با این که تمامی افراد انتظار نتیجه مطلوب و مثبتی از جراحی دارند، اما نمی تواند تضمین قطعی باشد. در برخی موارد، تنها با انجام یک جراحی نتایج مطلوبی حاصل نمی شود، مواردی از قبیل:

تنگ کردن و یا تغییر مجدد در وضعیت سینه ها

درمان عوارض و یا مشکلات ایجاد شده با جراحی اولیه

بسیاری از مردان از بزرگ بودن سینه های خود و پوشیدن لباس های تنگ خجالت می شوند و همین موضوع مانع از حضور آن ها در فعالیت هایی مانند ورزش خواهد شد. اما خوشبختانه با وجود جراحی ژنیکوماستی، آقایان مجبور به تحمل این مورد نیستند.

دوره نقاهت پس از جراحی

بعد از جراحی پانسمان ارتجاعی بر روی بخیه ها قرار داده می شود تا علاوه بر کاهش التهاب ، از قفسه سینه محافظت شود .

لوله ظریف و‌ کوچکی به طور موقت ، جهت جمع آوری خون و‌ مایعات اضافی زیر پوست قرار داده می شود .

نکاتی که در خصوص مراقبت از بخیه ها و یا مصرف دارو ها از سوی پزشک در اختیار بیمار قرار می گیرند ، باید رعایت شوند تا علاوه بر پیشگیری از بروز عفونت ، روند بهبودی نیز تسریع یابد .

معمولا تا دو هفته بعد از جراحی ، التهاب و کبودی در ناحیه مشاهده می شود .

در خصوص ورزش و تمرین بدنی باید گفت که توصیه می شود انجام فعالیت های سبک به مدت دو هفته و فعالیت های سنگین به مدت سه هفته به تعویق بیفتد . البته نکته ای که وجود دارد این است که تا چهار الی شش هفته نباید فشاری به قسمت های فوقانی بدن و سینه ها وارد شود .

عارضه‌ هایی که ممکن است با ژنیکوماستی اشتباه گرفته شوند

سرطان پستان: مردان نیز همانند زنان ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند، البته این امری غیر معمول است. حدود 2% از موارد سرطان سینه را آقایان تشکیل می‌دهند.معمولاً سرطان سینه فقط یک طرف سینه را درگیر می‌کند.

در سرطان، سینه حساس نیست، ممکن است حاوی توده‌ ای باشد که احساس می‌کنید به بافت سینه متصل شده‌است. همچنین، غدد لنفاوی در ناحیه سینه متورم می‌شوند. پوست ناحیه سینه گود به نظر می رسد و ممکن است مایعی از نوک سینه ترشح شود.

بافت چربی سینه: این مسأله در مردان چاق دیده می‌شود. دلیل این پدیده را می‌توان افزایش رسوب چربی در سینه دانست (ژنیکوماستی تورم بافت غده سینه است و با رسوب چربی متفاوت است).

اثرات و نتایج ژنیکوماستی

با فرض ثابت ماندن وزن بیمار، نتایج جراحی ژنیکوماستی دائمی است. اگر از دارو های خاص و یا استروئید استفاده شود، امکان بازگشت مشکل بیشتر است. بنابراین همانطور که گفته شد در پیش گرفتن رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی منظم می تواند در ماندگاری طولانی جراحی سینه آقایان موثر باشد.

شما هم می‌توانید از اثرات و نتایج این روش درمانی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط متخصصان و کارشناسان حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از انواع این خدمات بهره مند شوید.

مصرف چه دارو هایی  در بروز  ژنیکوماستی موثر است؟

▪︎استروژن ها؛

▪︎گونادوتروپین ها؛

▪︎دارو های شیمی درمانی سرطان؛

▪︎دارو های ضد فشار خون (متیل دوپا، رزرپین)؛

▪︎دارو های سیستم عصبی مرکزی (سه حلقه ای ها، دیازپام، فنی توئین، دی اتیل پروپیون)؛

▪︎دارو هایی که مورد سوء استفاده قرار می گیرند (ماری جوانا، هروئین، متادون، آمفتامین ها)؛

▪︎دارو های ضد سل (ایزونیازید، اتیونامید، تیامستازون)؛

▪︎سایمتیدین؛

▪︎اسپیرونولاکتون؛

▪︎کتوکونازول؛

ورزش و تغذیه قبل از عمل تاثیری بر نتیجه دارد؟

سومین نکته در آمادگی برای جراحی ژنیکوماستی داشتن یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی است. اگر وضعیت شما در اثر مصرف مکمل‌ ها، دارو های تجویزی یا مواد مخدر است باید مصرف آنها قبل از جراحی قطع شود. بعلاوه، اگر چربی زیاد باعث مشکل شماست، می‌توانید وزن اضافی را از طرق زیر کاهش دهید:

  • افزایش مصرف میوه و سبزیجات
  • محدود کردن مقدار شکر در رژیم غذایی
  • کاهش تعداد نوشیدنی‌ های الکلی
  • انجام سی دقیقه تمرین قلبی – عروقی برای حداقل سه روز در هفته
  • انجام تمرینات مقاومتی با وزنه، باند یا توپ

این موارد می‌توانند مشکل سینه شما را بدون نیاز به جراحی حل کنند. و حتی اگر شما کاندید جراحی هستید، بهبود رژیم غذایی و برنامه ورزشی بر سلامت عمومی بدن‌تان تأثیر خود را خواهد گذاشت. هرچه پوست و بافت‌ های شما سالم‌ تر، بهبودی و ریکاوری شما سریع‌ تر.

نتایج چه مدت دوام خواهد داشت؟

تحت شرایط نرمال، نتایج جراحی ژنیکوماستی طولانی مدت است؛ جلسات منظم مراجعه پس از عمل از اهمیت بالایی برخوردار است.

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب یا برنزه کردن به مدت حدوداً شش هفته اجتناب کنید، تا زمانی که کبودی و اکثر تورم فروکش کند. اشعه خورشید باعث طولانی شدن مدت ورم شده و می‌تواند باعث تغییر رنگ دائمی پوست شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب در روز های اول پس از جراحی می‌تواند باعث آشکار شدن جای اسکار روی بدن شود.

در برخی بیماران که خاصیت کشسانی پوست از بین رفته است (اکثراً در بیماران مسن) ممکن است حتی بعد از عمل نیز پوست یا چروک اضافه وجود داشته باشد. در بیشتر موارد این چین و چروک تا شش الی دوزاده ماه پس از جراحی وجود خواهد داشت و سپس به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد و پوست افتاده معمولاً سفت می‌شود.

پس از جراحی کاهش اندازه سینه مردان، پدیده‌ ای رخ می‌دهد که در پی آن هاله پستان کوچک می‌شود. گزارش شده که قطر هاله پستان 10 الی 50 درصد نسبت به اندازه اولیه خود کاهش می‌یابد. این مشکل معمولاً زمانی رخ می‌دهد که مقدار قابل توجهی از بافت غدد لنفاوی برداشته شود.

صبور باشید. ممکن است سه ماه یا بیشتر طول بکشد که ورم فروکش کرده و نتایج نهایی جراحی دیده شود.

ژنیکوماستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ژنیکوماستی

تفاوت ژنیکوماستی با چربی

بدون شک، مردان اغلب بین رسوب چربی معمولی در ناحیه قفسه سینه و ژنیکوماستی واقعی دچار اشتباه می‌شوند، نه تنها به این دلیل که هر دو بیماری از نظر بصری بسیار مشابه هستند، بلکه به این دلیل که بسیاری از عواملی که می‌توانند باعث ایجاد این دو حالت شوند ممکن است همزمان با هم بروز کنند.

راه‌ های‌خاصی برای تشخیص ژنیکوماستی و شبه ژنیکوماستی یا همان چربی وجود دارد:

▪︎ژنیکوماستی تحت عنوان رشد بیش از حد بافت غده سینه در ناحیه سینه‌ ای مرد تعریف می‌شود. در حالیکه شبه ژنیکوماستی به عنوان تجمع رسوبات چربی در ناحیه سینه‌ای مرد که در نتیجه چاقی و/یا افزایش وزن بیش از حد ایجاد می‌شود تعریف می‌گردد.

▪︎در ژنیکوماستی، یک توده سخت می‌تواند لمس شود یا در زیر ناحیه نوک پستان/آرئول احساس شود. توده معمولاً سفت‌تر از چربی است و این یکی از بهترین راه‌ ها برای تشخیص آن از شبه ژنیکوماستی یا همان چربی است. این توده همچنین ممکن است دردناک یا حساس به لمس باشد. احساس این توده اغلب می‌تواند به شما بگوید که کدام یک از این دو بیماری را دارید. برای افرادی که فقط چربی قفسه سینه یا شبه ژنیکوماستی دارند، سفتی یا توده قابل لمسی وجود ندارد که بتوان آن را احساس کرد. در عوض، چربی به هنگام لمس نرم است و در کل ناحیه قفسه سینه یکدست احساس می‌شود.

▪︎ژنیکوماستی کاذب ممکن است به سینه مردان ظاهری آویزان‌ تر بدهد در حالی که در ژنیکوماستی، سینه ممکن است سفت‌ تر به نظر برسد.

▪︎اگر رژیم غذایی خود را سالم نگه دارید و به طور منظم ورزش کنید، چربی طبیعی قفسه سینه قابلیت از بین رفتن دارد. در حالیکه ، ژنیکوماستی با تغییر رژیم غذایی و ورزش منظم از بین نمی‌رود و تنها با روش‌ های جراحی می‌توان آن را کاهش داد یا ازبین برد.

هزینه ژنیکوماستی

هزینه ژنیکوماستی مثل دیگر جراحی های پلاستیک و زیبایی را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد؛ چرا که این میزان هزینه ای که باید از سمت بیمار برای انجام این عمل پرداخته شود، به فاکتور های مختلفی بستگی دارد.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه با مشاوران و کارشناسان حرفه ای کلینیک تماس بگیرید. و با آنها گفت‌وگو داشته باشید از هزینه انجام هر کدام از روش های مختلف و تخفیفات ویژه این مرکز زیبایی اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام درمان مناسب بپردازید.

آیا عمل ژنیکوماستی شامل بیمه میشود؟

جراحی ژنیکوماستی که به آن کوچک کردن سینه مردانه نیز گفته می‌شود برای اصلاح سینه‌ های بزرگ یا درمان رشد بیش از حد پستان در مردان انجام می‌شود. برخلاف بسیاری از جراحی‌ های پلاستیک که فقط به دلایل زیبایی انجام می‌شوند، ژنیکوماستی گاهی اوقات ممکن است تحت پوشش بیمه سلامت در برخی شرایط قرار گیرد.

عواملی که تعیین می‌کنند آیا بیمه درمانی ژنیکوماستی را پوشش می‌دهد عبارتند از:

عامل اصلی در تعیین اینکه آیا جراحی پلاستیک تحت پوشش بیمه است یا خیر این است که پزشک و شرکت بیمه آن را «از نظر پزشکی ضروری» تشخیص دهند. استاندارد ها در شرکت بیمه تا حدودی متفاوت است، اما اگر بیمار زیر 18 سال باشد و معیار های زیر رعایت شود، جراحی ژنیکوماستی ممکن است تحت پوشش بیمه درمانی باشد.

▪︎درد قفسه سینه متوسط ​​تا شدید:

اگر بزرگ شدن سینه باعث درد متوسط ​​یا شدید قفسه سینه شود که باعث اختلال عملکردی یا فیزیکی می‌شود. با این حال، ناتوانی در شرکت در رویداد های اجتماعی، ورزشی، یا رویداد های ورزشی به عنوان یک آسیب عملکردی یا جسمی تلقی نمی‌شود.

▪︎ژنیکوماستی مداوم پس از قطع مصرف برخی دارو ها:

ژنیکوماستی پس از قطع مصرف دارو های تجویز شده برای درمان همچنان ادامه داشته باشد. برخی از این دارو ها عبارتند از تستوسترون، دارو های آسم، استروئید های آنابولیک و مسدود کننده‌دهای کانال کلسیم.

▪︎ژنیکوماستی باید برای دو سال یا بیشتر وجود داشته باشد:

این شرایط باید حداقل به مدت دو سال وجود داشته باشد و آزمایش‌ های آزمایشگاهی از جمله آزمایش هورمون، آنزیم‌های کبدی، کراتینین سرم و مطالعات عملکرد تیروئید آن را اثبات کند.

بایستی اثبات شود که مشکل شما ژنیکوماستی است نه توده چربی، در صورتی ک رسوبات چربی وجود داشته باشد، شرکت بیمه ممکن است ادعا کند که مشکل چاقی است، بنابراین قبل از پرداخت هزینه جراحی باید وزن خود را کاهش دهید.

سوالات متداول شما

1-قیمت عمل ژنیکوماستی چقدر است؟

هزینه عمل ژنیکوماستی بستگی به میزان افتادگی سینه و همچنین حجم چربی و توده آن دارد. تکنیک جراحی با توجه به این عوامل تغییر می‌کند و موجب می‌شود، مدت زمان عمل تغییر کند.

2- مدت زمان عمل ژنیکوماستی چقدر است؟

مدت زمان عمل ژنیکوماستی حدود 2 ساعت است. در صورت بالا بودن حجم ناحیه سینه ممکن است این زمان تا 2.5 ساعت نیز افزایش یابد.

3- جراحی ژنیکوماستی بدون بیهوشی امکانپذیر است؟

از ملزومات یک جراحی اصولی، علمی و دقیق، انجام عمل در یک اتاق عمل کاملا مجهز و زیر نظر تیم بیهوشی مجرب است. بنابراین چنانچه هدف ما انجام ژنیکوماستی “کامل” باشد، جراحی بدون بیهوشی نه تنها بیمار را آزرده می کند، قطعا تکنیک جراحی نیز ناقص خواهد بود.

4- ورم بعد از عمل ژنیکوماستی بعد از چه مدت از بین می رود؟

ورم بعد از عمل ژنیکوماستی بعد از گذشت 3 هفته به طور کامل رفع می‌شود.

5- برای درمان ژنیکوماستی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

اگر حجم سینه خیلی کم باشد باید به پزشک غدد مراجعه کنید. اما چنانچه حجم بالا باشد باید به جراح عمومی ژنیکوماستی یا پلاستیک مراجعه کنید. مهم‌ترین نکته در این مورد مهارت و تجربه جراح و کیفیت جراحی‌ های قبلی وی است.

6- درمان ژنیکوماستی با ورزش امکانپذیر است؟

با ورزش تنها می توان حجم چربی سینه را کم کرد. متاسفانه بافت فیبروگلندولار به هیچ عنوان با ورزش از بین نمی رود.

7- درمان دارویی ژنیکوماستی چگونه است؟

یک قرص برای درمان ژنیکوماستی که معمولا معرفی می کنند، تاموکسیفن است. طریقه مصرف تاموکسیفن برای ژنیکوماستی در نت موجود هست. اما توجه کنید که تاموکسیفن بطور کامل ژنیکوماستی را از بین نمیبرد، همچنین عوارض آن بسیار زیاد است. از جمله ریزش مو و درد مفاصل. ما به هیچ عنوان مصرف آن را توصیه نمی کنیم.

8- درمان خانگی ژنیکوماستی امکانپذیر است؟

موثرترین و اصلی‌ ترین روش درمان ژنیکوماستی، روش جراحی است. روش‌ های درمان خانگی ژنیکوماستی که در سایت‌ های مختلف تبلیغ می‌شوند، فاقد اصول و پایه علمی هستند. روش‌ هایی مانند درمان ژنیکوماستی با طب سنتی، درمان ژنیکوماستی با حجامت، درمان ژنیکوماستی در طب اسلامی در بهترین حالت چربی سینه را کم می‌کنند ولی بافت فیبروگلندولار (عامل اصلی ایجاد ژنیکوماستی) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند.

9_در چه صورتی ورزش می‌تواند سبب کوچک شدن سینه شود؟

به طور کلی ورزش به همراه رژیم می‌تواند کاهش وزن و سایز را به همراه داشته باشد، اما در صورتی که ظاهر سینه در اثر عارضه ژنیکوماستی، غیر طبیعی باشد، می‌بایست با عمل جراحی درمان شود.

10_شخص باید در چه گروه سنی باشد؟

هر مردی که بالا تر از 18 سال سن دارد و از لحاظ پزشکی مشکلی نداشته باشد می‌تواند برای این جراحی اقدام نماید.

11_عمل ژنیکوماستی چند ساعت طول میکشد؟

میانگین درمان ژنیکوماستی بسته به نوع و علت بیماری بین یک تا شش ساعت طول خواهد کشید. روشی که برای درمان این عارضه استفاده می‌شود نیز بر مدت زمان طول درمان تأثیر می‌گذارد. در نهایت، تعداد اقدامات انجام شده باید در نظر گرفته شود تا ارزیابی دقیقی از مدت زمان مورد نیاز برای عمل ژنیکوماستی انجام گیرد. اگر روش جراحی برای ژنیکوماستی انتخاب شود اینکار معمولا تحت بیهوشی عمومی به صورت سرپایی انجام می‌شود.

بسته به مقدار بافتی که باید برداشته شود، این روش معمولاً حدود یک یا دو ساعت طول می‌کشد. برای بسیاری از مردان، لیپوساکشن قفسه سینه تنها چیزی است که برای ایجاد نتایج خوب لازم است و این کار از طریق ایجاد برش‌ های کوچک انجام می‌شود.

اگر بافت سینه نیاز به برداشتن داشته باشد، یک برش نیم دایره‌ ای کوچک در آرئول (پوست احاطه کننده نوک پستان) لازم است تا بافت سینه برداشته شود و در عین حال کوچک ترین اسکار ممکن باقی بماند. اگر پوست اضافی نیز نیاز به برداشتن و سفت شدن داشته باشد، این کار از طریق برش‌ های اضافی قبل از بسته شدن برش اصلی انجام می‌شود.

12_آیا ژنیکوماستی خطرناک است؟

به طور کلی، ژنیکوماستی یک مشکل جدی نیست، اما کنار آمدن با این بیماری می‌تواند برای افراد مبتلا به این بیماری دشوار باشد. مردان و پسران مبتلا به ژنیکوماستی گاهی اوقات در سینه خود درد دارند و ممکن است از ظاهر خود احساس خجالت کنند. ژنیکوماستی ممکن است خود به خود از بین برود ولی اگر ادامه پیدا کرد، دارو یا جراحی ممکن است کمک کننده باشد. اول، مهم است که تصمیم بگیرید آیا علائمی که تجربه می‌کنید بخشی از علائم ژنیکوماستی هستند یا نیاز به تشخیص‌ های اضافی وجود دارد. برخی از علائم شایع ژنیکوماستی عبارتند از:

▪︎تورم غدد سینه؛

▪︎حساسیت در ناحیه سینه؛

▪︎بزرگ شدن آرئول‌ ها؛

▪︎سینه‌ ها ممکن است نامتقارن شوند.

▪︎ممکن است درد یا ترشح از نوک پستان رخ دهد.

به طور معمول، درد همیشه طبیعی نیست. اگر درد دارید، مهم است که فوراً با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. ممکن است درد شما نشانه چیزی غیر از ژنیکوماستی مانند کیست یا ورم پستان باشد. پس توصیه می‌کنیم بدون توجه به شدت علائم خود به دنبال درمان ژنیکوماستی باشید.

13_آیا ژنیکوماستی برگشت پذیر است؟

ژنیکوماستی ممکن است به خودی خود «معکوس» شود، به این معنی که بسیاری از موارد ژنیکوماستی در طول زمان خود به خود اصلاح می‌شوند. جراحی کوچک کردن سینه مردان نیز یک روش قابل اعتماد برای درمان ژنیکوماستی است. با استفاده از این گزینه می‌توان چربی اضافی و بافت غده‌ای را از قفسه سینه برداشت و ظاهری سفت‌ تر و مردانه‌ تر را به آنها بخشید.

پس از عمل  بایستی به تمامی دستورالعمل‌ هایی که از سوی پزشک به بیمار ارائه می‌شود عمل شود، چرا که در موارد بسیار نادر در صورت مصرف دارو های بهم زننده هورمون‌ های مردانه، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در افراد مستعد امکان بازگشت ژنیکوماستی وجود دارد.

14_آیا ژنیکوماستی مردان ریسک سرطان دارد؟

حتماً برای شما جالب خواهد بود اگر بگوییم عموم مردم تصور می‌کنند مسأله سرطان سینه فقط به خانم‌ ها اختصاص دارد در صورتی که این ذهنیت کاملاً اشتباه بوده و تحقیقات انجام شده در آمریکا ادعا می‌کند سرطان سینه در مردان نیز رخ می‌دهد منتهی آمار ابتلا به این بیماری در زنان بیشتر است.

شاید این تصور را داشته باشید که افراد مبتلا به ژنیکوماستی به احتمال بیشتری به سرطان مبتلا می‌شود اما ارتباطی بین این دو وجود ندارد. البته نکته لازم به ذکر این است که اگر اولین علائم ژنیکوماستی را مشاهده کردید حتماً باید به متخصص مراجعه کرده و آزمایشات لازم را انجام دهید زیرا گاهی اوقات تغییرات رخ داده در بافت سینه نشانه‌ای از سرطان هستند اما افراد به دلیل اینکه فکر می‌کند دچار ژنیکوماستی شده‌اند، به متخصص مراجعه نکرده و سرطان در بدن آن‌ ها پیشروی می‌کند.

بهترین جراح ژنیکوماستی چه کسی است؟

در رابطه با انجام هر یک از اعمال جراحی پلاستیک و زیباییف از آن جا که نتیجه ی عمل تاثیر مستقیمی بر روی ظاهر فرد دارد، باید در انتخاب جراح دقت کافی به خرج دهید تا در نهایت از نتیجه ی به دست آمده پشیمان نشوید.

برخی از فاکتور هایی که باید در رابطه با انتخاب جراح ژنیکوماستی به آن ها توجه کنید را در قسمت زیر لیست کرده و توضیحات مناسبی را در رابطه با هر یک از آن ها آورده ایم:

▪︎تجربه و مهارت

شما قبل از گرفتن تصمیم قطعی برای انجام جراحی ژنیکوماستی باید اطمینان حاصل کنید که جراح انتخابی شما تجربه و مهارت لازم در زمینه انجام این جراحی را دارد.

بهترین کار برای انتخاب بهترین جراح ژنیکوماستی این است که از او بخواهید عکس های قبل و بعد بیماران خود را به شما نشان دهد.

▪︎داشتن مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک

بهترین و مناسب ترین جراحان برای انجام جراحی های زیبایی و ترمیمی اندام را می توان جراحانی دانست که مدرک فوق تخصصی جراحی پلاستیک دارند.

بنا بر این با انتخاب چنین جراحی برای انجام اعمال مورد نظر خود می توانید به پیشبرد هر چه بهتر روند عمل و گرفتن مطلوب ترین نتیجه ی ممکن کمک شایانی نمایید.

برای درمان ژنیکوماستی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

در صورتی که برای شما این سؤال به وجود آمده است که برای درمان ژنیکوماستی به چه دکتری مراجعه کنیم، قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می‌دهیم کلینیک‌ های معتبر و شناخته شده در این زمینه را شناسایی کرده و سپس به صورت حضوری به این مراکز مراجعه کنید. وجود شرایط استاندارد در داخل کلینیک‌ ها و کادر رمانی حرفه‌ ای، بخش عمده‌ ای از کار را برای شما تعیین خواهند کرد. از طرف دیگر اگر بتوانید افرادی که قبلاً ژنیکوماستی را با موفقیت انجام داده‌اند پیدا کنید قطعاً می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند تا بتوانید بهترین دکتر ژنیکوماستی را پیدا کنید. اما در کل فراموش نکنید این عمل زیبایی و درمانی باید تحت نظر متخصصین حرفه‌ ای دارای گواهی تخصصی انجام گیرد.

نتیجه گیری

بدیهی است که هر اختلال ظاهری در اندام و ظاهر ما، ناخو‌شایند محسوب می‌شود و باید برای بهبود آن تلاش کنیم. درمان ژنیکوماستی و تشخیص آن نیز، پروسه‌ ای دارای اهمیت است که درصورت مشاهده علائم اولیه از آن، باید فورا به پزشک عمومی و سپس متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنید تا از پیش‌ روی بیشتر آن جلوگیری شود و پروسه درمان آغاز گردد.

پس ژنیکوماستی به معنای افزایش سرعت رشد در بافت غده پستان در پسران یا مردان است که معمولا  ناشی از عدم تعادل هورمون‌ های استروژن و تستوسترون می‌باشد. همچنین رشد زیاد سینه ممکن است گاهی در اثر ابتلای فرد به بیماری‌ های ژنتیکی به صورت یک علامت بروز کند. این مشکل می‌تواند روی یک یا هر دو پستان فرد تأثیر بگذارد و موجب ظاهری نامتعارف در آن‌ ها گردد. برای از بین بردن بزرگی سینه می‌توان از عمل جراحی سینه استفاده نمود که باید توسط یک پزشک که به عنوان بهترین جراح ژنیکوماستی در اطراف شما شناخته می‌شود، انجام شود.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط و نوع روش درمانی بهترین راه را انتخاب کنید و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشکان و متخصصان با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از آن ها بهره مند شوید و همواره زیبایی جوانی خود را در کنار سلامت حفظ کنید.

مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل ۵ ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۲۰۰۴۳۶۳۰

۰۲۱۹۱۰۱۲۷۵۶

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد ۲ به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۸

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد ۲۰۶ هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

آپارات:

https://aparat.com/v/kS9HQ

نماشا:

https://www.namasha.com/v/y9AtHsp1

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.