برداشتن پف چشم در بهترین کلینیک ایران

برداشتن پف چشم در بهترین کلینیک ایران

برداشتن پف چشم در بهترین کلینیک ایران

پف چشم را با جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، برای اصلاح پتوز (افتادگی پلک ها)، برآمدگی های چربی اطراف چشم و از بین بردن پوست اضافی روی پلک ها انجام میشود.

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالایی با استفاده از برش هایی روی پلک انجام می گیرد و سپس چربی و پوست اضافی پلک ها برداشته می شود و در نهایت با یک سوزن نازک و ظریف پوست پلک را بخیه میزنند تا چین پلکی ایجاد شود.

جراحی پلک در پلک های زیرین برای برداشتن کیسه ها و صاف کردن چین و چروک های زیر چشم یا هر دو استفاده می شود. در جراحی پلک پایین برش های نازکی به طور مستقیم زیر خط پلک یا در قسمت داخلی پلک زده می شود این روش ترانسکانجاکتیوال نامیده می شود.

رویکرد transconjunctival امکان دسترسی به پلک بدون برش های قابل مشاهده را فراهم می کند و این روش برای بیمارانی که نیاز به حذف یا اضافه شدن چربی در پلک های زیرین دارند، مناسب است. این روش را می توان با لایه گذاری مجدد پوست پلک انجام داد تا مقدار خطوط و چین و چروک کاهش پیدا کند.

چشم‌ها، زیبا، جذاب، نافذ و خیره‌کننده هستند. برخورداری از چشمانی زیبا شاید آرزو یا دغدغه‌ی خیلی از ماها بوده، هست و خواهد بود.

علاوه بر اون نقش حیاتی چشم در میسر کردن یکی از پنج حواس اصلی انسان یعنی بینایی، جایی برای بحث درباره حساسیت این عضو را باقی نمی‌گذارد. در این عنوان به بررسی بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، در دو سطح زیبایی و درمانی و خواهیم پرداخت.

علاوه بر زیبایی، مواردی هستند که در آن ها سلامتی و به عبارت دقیق‌تر بینایی افراد به واسطه دلایل متفاوتی هم‌چون افتادگی پلک بر اثر کهولت سن یا به صورت مادرزادی و مشکلاتی که ممکن است بر اثر تغییرات غیرعادی در پوست، عضلات یا بافت چربی اطراف چشم به وجود بیاید، تحت‌الشعاع قرار داده می‌شوند.

در کلیه این موارد از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای کمک به اشخاص استفاده میگردد.

افتادگی پلک یکی از مشکلات زیبایی و بینایی قابل درمان در سطح جهان است. افتادگی پلک بالا تا زمانی که تماسی با مردمک چشم نداشته باشد و در میدان بینایی فرد اختلال ایجاد نکرده باشد نیاز به جراحی ندارد اما زمانی که افتادگی پلک شدید باشد و بخشی یا تمامی مردمک را بپوشاند نیاز به درمان و جراحی دارد.

پلک‌های شما در اصل حاصل شکل‌گیری دو چین بر روی نازک‌‌ترین پوست بدن شما هستند. آن‌ها از چشمان شما در برابر خشکی، ورود اجسام خارجی و فشار بیش‌ازحد محافظت می‌کنند و در هنگام خواب با توزیع یکنواخت اشک کمک می‌کند تا چشم‌ها مرطوب بمانند.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

علت پف چشم

پف چشم معمولاً پی‌آمد جمع شدن مایعات در لایه‌های بافتی ظریف و نازک دور چشم است. هرچند پف پلک معمولاً به کم‌خوابی، کاهش آب بدن، حساسیت یا تا دیر وقت بیدار ماندن و فیلم نگاه کردن نسبت داده می‌شود، اما بسیاری از موارد پف پلک بیشتر نتیجه فرآیند طبیعی بالا رفتن سن است.

هرچه سن بالاتر می‌رود، تجمع مایعات زیر چشم بیشتر می‌شود و از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک است و به مرور زمان نازک‌تر هم می‌شود، هر گونه تغییری در این ناحیه واضح‌تر دیده می‌شود.

اگرچه روش‌های بسیاری برای رفع سریع پف پلک وجود دارد، اما این روش‌ها معمولاً در درازمدت کمکی به از بین بردن ورم نمی‌کنند. بنابراین اگر پف پلک یکی از اتفاقات عادی زندگیتان است، بهتر است ماسک خیار را فراموش کنید و توصیه‌های زیر را امتحان کنید.

چون پف پلک می‌تواند علامت ابتلا به عارضه‌های جدی‌تر چشم و بیماری‌های مختلف باشد، بهتر است برای تعیین علت ورم مزمن پلک به پزشک مراجعه کنید.

‌کم‌خوابی

کم‌خوابی و خوابیدن روی صورت باعث جمع شدن مایعات در ناحیه چشم می‌شود. اختلال‌های خواب، تشک نامناسب، وقفه تنفسی (آپنه) در خواب، تغییرات هورمونی میانسالی، خوابیدن در کنار نوزادان و خردسالان، ضعف در مدیریت ساعات پایانی شب، جت لگ، شیفتی بودن کار و خوابیدن نامنظم در طول روز از جمله عواملی هستند که در پف کردن پلک‌ها نقش دارند.

برای این که پف پلکتان کمتر شود، به پشت به گونه‌ای بخوابید که بالاتنه‌تان کمی بالاتر از بقیه بدن قرار بگیرد. این حالت اندامی به تخلیه مایعات از ناحیه صورت کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌کنیم که برنامه خواب منظمی داشته باشید و سعی کنید هفت تا هشت ساعت خواب پیوسته در ساعات مشخص داشته باشید.

فشار آوردن به پلک

گریه کردن، مالیدن چشم، لنزهای تماسی، چسب مژه، ریمل، سایه چشم، استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته، سرم مژه، زیاده‌روی در استفاده از کرم‌های استروئیدی، تماس پیدا کردن لایه‌بردارها و محلول‌های شستشوی ضدآکنه با چشم، مواد شستشوی معطر و فرآورده‌های مراقبت از پوست و مو می‌تواند چشم‌ها را تحریک کند. به نوع و زمان بروز علائم و فعالیتی که موجب بروز علائم شده است، توجه کنید.

اگر از لنز استفاده می‌کنید، لنز را مرتب عوض کنید و تمیز نگه دارید، از سایه چشم مات و فرآورده‌های غیرعطری استفاده ‌کنید، ریمل‌تان را هر سه ماه یک بار عوض کنید و هرگز از ریمل مشترک استفاده نکنید و داروهای موضعی و فرآورده‌های مراقبت از پوست را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. همچنین مراقب باشید که داروهای ضدآکنه و پاک کننده‌ها با چشمتان تماس پیدا نکند و اگر قرار است در معرض نور آفتاب باشید و عرق کنید از فرآورده‌های حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده نکنید.

درماتیت

ورم پلک و چشم می‌تواند پی‌آمد درماتیت ، خشکی چشم، بلفاریت، کنژنکتیویت (التهاب ملتحمه)، گل‌مژه چشم و دیگر عفونت‌های جدی‎تر چشم باشد. بنابراین اگر پلکتان بیش از چند روز پف داشت، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

آلرژی

آلرژی هم بزرگسالان و هم کودکان را درگیر می‌کند و می‌تواند ارثی باشد. آلرژی باعث ورم کردن، خشک شدن چشم، آب ریزش، پف کردن پلک و خارش ناحیه چشم می‌شود. چنانچه ماده آلرژی‌زایی که محرک حمله‌ها است، شناسایی نشود، احتمال پف کردن پلک وجود دارد. برای کنترل کردن آلرژی می‌توانید آنتی هیستامین غیرخواب‌آور مصرف کنید و سینوس‌هایتان را دو بار در روز با سرم نمکی شستشو بدهید.

همچنین لازم است که از محرک‌های آلرژی از قبیل عطر، گرد و غبار، دود، شوینده‌های معطر، شوره حیوانات خانگی، مایت غبار خانگی و غذاهای حساسیت‌زا دوری کنید. هنگام انجام دادن کارهای خانه و باغبانی ماسک به صورت بزنید و سیستم تهویه خودرو را روی حالت چرخشی بگذارید تا گرد و غبار و ذرات آلاینده‌ از بیرون وارد چشم‌ها، بینی و ریه‌هایتان نشود. همچنین بهترین کار این است که سیگار و دخانیات را ترک کنید.

التهاب بافت چشم

التهاب بافت چشم می‌تواند آب ریزش، سرخی، حساسیت خفیف، ورم و انقباض چشم را به دنبال داشته باشد. ورم بافت داخل حفره چشم در بیماران مبتلا به گریوز، چشم را به سمت جلو فشار می‌دهد و موجب ورم کردن و برآمده شدن چشم می‌شود.

بنابراین اگر چشم‌هایتان متورم و برآمده است، برای تشخیص بیماری و انجام درمان‌های لازم به منظور بازیابی عملکرد تیروئید و درمان بیماری تیروئید چشم به متخصص غدد مراجعه کنید. همچنین از مصرف غذاهای التهابی مانند سیب‌زمینی سفید، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و گوجی بری خودداری کنید.

غذاهای غنی از سدیم

غذاهای سرشار از سدیم مانند سوپ، تنقلات شور، فست فود، نودل، غذاهای فرآوری شده، لبنیات، شیرین کننده مصنوعی، جلبک و نوشیدنی‌های انرژی‌زا در پف‌ کردن پلک‌ها نقش دارند.

بهتر است رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین داشته باشید، غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و مصرف لبنیات را متوقف کنید. مصرف لبنیات می‌تواند منجر به بروز آلرژی، احتباس آب، نفخ، پف کردن پلک، آکنه و جوش و مشکلات دیگر شود.

تماس با نور آفتاب

تماس با نور آفتاب، آفتاب سوختگی، سوختن با باد، منابع حرارت داخلی و فوتودرماتیت ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و مصرف داروها منجر به ورم کردن چشم می‌شود.

بنابراین برای از بین بردن پف پلک لازم است که حتی در روزهای ابری هم از ضدآفتاب فیزیکی استفاده کنید و عینک با عدسی محافظ UV به چشم بزنید. عینک آفتابی با رنگ روشن در ساعات پایانی روز اجازه نمی‌دهد که ذرات هوابرد، گرد و غبار و آلاینده‌ها وارد چشم‌هایتان شود.

بالا رفتن سن

هرچه سن بالاتر می‌رود، بافت‌های دور چشم ضعیف‌تر می‌شود؛ این فرآیند در اثر تماس با نور آفتاب، نوشیدن مشروبات الکلی، کشیدن سیگار و مالیدن چشم‌ها تسریع می‌شود.

توده‌های چربی ژنتیکی که زیر چشم‌ها وجود دارد، گاهی در دوران جوانی ایجاد می‌شود و به مرور زمان بیشتر جلب توجه می‌کند. به همین دلیل افرادی که از پف پلکشان ناراحت هستند، می‌توانند برای انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی از راه ملتحمه به جراح پلاستیک مراجعه کنند تا جراح برشی را داخل پلک پایین ایجاد کند و چربی اضافی را تخلیه کند.

ننوشیدن آب کافی

ننوشیدن آب کافی کاهش آب بدن و احتباس آب را به دنبال دارد که به نوبه خود به پف کردن پلک‌ها، سیاهی زیر چشم، ورم، خشکی پوست و پوست سر و غیریکنواخت شدن رنگ پوست می‌انجامد. برای از بین بردن اثر این عوامل لازم است که مصرف عامل‌های تحریک کننده را قطع کنید یا کاهش دهید و آب بیشتری در طول روز بنوشید.

باید در طول روز آن‌قدر آب بنوشید تا حجم آن معادل نصف وزنتان به اونس باشد. در ازای هر وعده غذای شور و نوشیدنی‌هایی که موجب کاهش آب بدن می‌شود، مصرف آب را بیشتر کنید. مصرف داروهایی مانند پردنیزون که باعث پف شدید می‌شوند، نیاز به آب را افزایش می‌دهد.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-پف چشم

درمان و از بین بردن پف چشم به صورت طبیعی

راه‌های از بین بردن پف چشم به شرح زیر هستند:

خیار خنک

سال‌هاست که خیار به دلیل خاصیت سم زدایی و ادرار آور بودن، به عنوان یک درمان خانگی برای پف زیر چشم استفاده می‌شود. آن‌ها حاوی اسکوربیک اسید، ویتامین C ، آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها هستند که می‌توانند به تسکین و حمایت از پوست کمک کنند.

بعلاوه، از آنجا که اغلب در یخچال نگهداری می‌شوند، عملکرد خنک کننده می‌تواند به کاهش تورم و سفت شدن پوست، حداقل برای کمی تسکین کمک کند. روی هر چشم بسته خود یک خلال خیار خنک قرار دهید و به مدت 15 تا 30 دقیقه استراحت کنید. پس از آن، شما احساس خوب و سرحالی خواهید داشت.

خلال سیب زمینی خام

سعی کنید به جای خیار از سیب زمینی برش خورده استفاده کنید. آن‌ها نه تنها طولانی تر از خیار خنک می‌مانند، بلکه دارای خاصیت انقباض و جمع کنندگی هستند، که ممکن است به کاهش تجمع آب زیر چشم کمک کنند.

همچنین می‌توانید با رنده کردن 1تا2 قاشق غذاخوری سیب زمینی خام و قرار دادن آن در چند لایه پارچه نازک، یک پماد برای زیر چشم خود درست کنید. آن را روی چشمان بسته خود بگذارید و از مزایای آن بهره مند شوید.

شیر

ما در بسیاری از دستورهای خانگی پوستی، از شیر استفاده می‌کنیم زیرا حاوی اسید لاکتیک است که باعث افزایش سفتی پوست می‌شود. یک پنبه را به شیر سرد آغشته کنید و مقدار اضافی آن را فشار دهید. روی هر چشم بسته خود قرار دهید تا به تقویت بافت زیر چشم کمک کند.

چای سبز یا سیاه

کیسه‌های چای یکی دیگر از درمان‌های محبوب خانگی هستند. چای‌های سبز و سیاه حاوی کافئین هستند که باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از تجمع بیش از حد چربی در سلول‌ها می‌شود، دلیل اصلی پف زیر چشم ناشی از افزایش سن است.

چای حاوی کافئین همچنین حاوی تانن است که گردش خون را تحریک می‌کند و آنتی اکسیدان‌هایی را تولید می‌کند که از پوست در برابر اثرات پیری محافظت می‌کنند.

سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ را بزنید و آن را با قلم مو یا انگشتان خود زیر چشم قرار دهید (مطمئن شوید که آن را در چشم خود نمی‌ریزید و پس از استفاده دست‌ها را بشویید). با خشک شدن این ماسک، پوست سفت و محکم می‌شود. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و صورت خود را سپس به آرامی بشویید.

این ماسک همچنین می‌تواند گردش خون را تحریک کرده و التهاب را کاهش دهد. برای درمان جدی ضد پف چشم، یک تخم مرغ، مقداری خیار و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم پوره کنید و ان را برای تسکین خنک شدن، به آرامی به زیر چشم خود بزنید.

ژل آلوئه ورا

این ژل فقط برای سوختگی استفاده نمی‌شود. آلوئه ورا حاوی بی شمار آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و سایر داروهای درمانی است. با مرطوب سازی پوست و ایجاد تسکین می‌تواند به تسکین چشم‌های خسته کمک کند. همچنین ممکن است در به حداقل رساندن چین و چروک نیز کمک کند.

آب سرد

صبح زود صورت خود را با آب خنک شستشو دهید. این کار قطعاً شما را برای شروع کار خود آماده خواهد کرد و اگر در زیر چشم‌هایتان احساس پف اضافی می‌کنید، صورت خود را در آب یخ فرو کنید یا دست خود را در آب سرد قرار داده و آن را روی چشم خود بگذارید.

آب سرد به عنوان منقبض کننده عروق برای محدود کردن جریان خون در منطقه عمل می‌کند، که به نوبه خود هرگونه قرمزی و تورم را کاهش می‌دهد.

قاشق سرد

اگر طرفدار آب سرد نیستید، سعی کنید قبل از خواب دو قاشق غذاخوریرا در یخچال بگذارید. صبح می‌توانید آن‌ها را بیرون بیاورید و به آرامی روی چشمان بسته خود قرار دهید. این  همانند آب سرد عمل می‌کند.

قهوه

با افزودن یک دوز قهوه به برنامه مراقبت از پوست، چشم‌های خسته و پف کرده خود را درمان کنید. کافئین موجود در این ماسک خانگی برای چشم‌های پف کرده مفید است.

یک یا دو قاشق چای خوری قهوه آسیاب شده را به یک تخم مرغ اضافه کرده و زیر چشم قرار دهید یا کرم دور چشم تزریق شده توسط قهوه را امتحان کنید. این ترکیب هم تورم چشم و هم خطوط ریز را بهبود می‌بخشد.

ماسک های خانگی

زردچوبه

ماسک‌های چشم زردچوبه برای روشن کردن رنگ چهره، رنگ آمیزی پوست و کاهش التهاب بسیار عالی هستند. برای کمی لایه برداری ملایم، آن را با شیر ترکیب کنید. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری شیر در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و با استفاده از یک پنبه به زیر چشم خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با دقت بشویید.

ضربه زدن به زیر چشم

با لمس انگشتان خود به آرامی بر روی زیر چشم خود ضربه بزنید، این کار می‌تواند به گردش خون لنفاوی کمک کرده و مایع زیر چشم را به تخلیه ترغیب کند. هنگام استفاده از سرم چشم، مطمئن شوید که آن را به آرامی به پوست زیر چشم خود تزریق می‌کنید نه اینکه فقط آن را به صورت سطحی بمالید.

با استفاده از این کار نه تنها به بهتر جذب شدن آن کمک می‌کنید، بلکه می‌تواند به مبارزه با پف زیر چشم مزاحم نیز کمک کند. فقط مطمئن شوید که پوست را نمی‌کشید، زیرا این امر باعث بدتر شدن پف زیر چشم می‌شود.

روغن‌های ضروری

بسیاری از روغن‌های اساسی دارای خاصیت ضد التهابی هستند که می‌توانند ظاهر پف چشم را کاهش دهند. سعی کنید یک تا 2 قطره روغن آرگان، بابونه، گل محمدی و اسطوخودوس را مخلوط کرده و به آرامی در ناحیه زیر چشم بمالید.

فقط خیلی مراقب باشید که آن را در نزدیکی خط مژه یا گوشه چشم خود نریزید، زیرا این روغن‌ها می‌توانند چشم را بسوزانند یا حساسیت ایجاد کنند. آن را در امتداد چین، جایی که قسمت زیر چشم با بالای گونه‌ها در ارتباط است بمالید.

درمان‌های خانگی برای پف زیر چشم

گاهی اوقات پف زیر چشم علاوه بر مسائل مربوط به ژنتیک به برخی از ملاحظات مربوط به سبک زندگی بستگی دارد. این به این دلیل است که گاهی اوقات آن‌ها علامتی هستند که به دلیل رژیم غذایی نامناسب، کمبود خواب، استرس مزمن و موارد دیگر ایجاد می‌شوند.

اگر پف زیر چشم بر اساس این دلایل یا سایر موارد بهداشتی مانند آلرژی، کم کاری تیروئید و سندرم خستگی مزمن و سایر باشد، رویکردهای طبیعی به حمایت از انرژی و سلامت کلی کمک می‌کنند.

مکمل‌ها به خودی خود می‌توانند به کاهش پف و همچنین سلامت کلی کمک کنند، اما ممکن است برای مؤثرتر و پایدارترکردن رویکرد طبیعی نیز به تغییر سبک زندگی نیاز داشته باشید. به هر روی، مهم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

رژیم غذایی: مقدار زیادی آب خالص بنوشید. مصرف شکر، نمک و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را به حداقل برسانید. آب میوه طبیعی یک روش عالی برای دریافت مواد مغذی گیاهی است.

چشمان خود را مالش ندهید: اگر می‌خواهید به گردش خون و انرژی در خود کمک کنید، دور چشم خود را ماساژ دهید.

مالش مداوم چشم می‌تواند منجر به شکستن رگ‌های خونی کوچک در اطراف چشم شود، که احتمالاً باعث خستگی می‌شوند. مالش همچنین ممکن است به قرنیه آسیب برساند و خطر عفونت را افزایش دهد.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن علاوه بر ایجاد مشکلات گردش خون، به دلیل تداخل جریان خون در پوست، باعث نازک شدن پوست می‌شود.

دود ناشی از سیگار همچنین می‌تواند پف زیر چشم را تشدید کند. سیگار کشیدن همچنین بدن را از مواد مغذی ضروری مانند، ویتامین C که برای ترمیم پوست ضروری است، تخلیه می‌کند.

روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید: از ضد آفتاب طبیعی، مخصوصاً ساخته شده برای صورت، با ضریب محافظت در برابر آفتاب، حداقل SPF 15، اما ترجیحاً 20 استفاده کنید. برای محافظت از پوست زیر چشم خود، تمام روز و هر روز از آن استفاده کنید.

آلرژی: اگر از تب یونجه یا آلرژی رنج می‌برید، نتی پات ممکن است به کاهش تجمع مایعات اضافی کمک کند.

ماساژ چشم

مرطوب کننده: می‌توانید با استفاده از یک مرطوب کننده خوب، حاوی ویتامین C، شیرین بیان یا رازیانه و اکسیژن تثبیت شده، پوست خود را کمی تقویت کنید. ویتامین C آنتی اکسیدانی است که از سلول‌های پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند و از تولید کلاژن نیز پشتیبانی می‌کند.

شیرین بیان و رازیانه التهاب را از بین می‌برند و اکسیژن تثبیت شده، نوعی پراکسید هیدروژن است که گردش خون را تقویت می‌کند.

طب فشاری: این یک تمرین آسان و راحت برای تقویت گردش خون است که می‌توانید خودتان انجام دهید. چشمان خود را ببندید و انگشت خود را به آرامی زیر یک چشم خود فشار دهید و از گوشه داخلی به گوشه خارجی بروید.

این کار را 10 تا 15 بار انجام دهید. سپس روی چشم دیگر این کار را تکرار کنید.

کمپرس سرد: چشمان خود را ببندید و آن‌ها را به آرامی با کمپرس سرد و به مدت حدود پنج دقیقه و چند بار در روز بپوشانید. این می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد و پف‌هایی که برخی از افراد تجربه می‌کنند را کمی کاهش دهد.

پارچه‌های گرم و سرد: به طور متناوب یک پارچه گرم را با یک پارچه سرد زیر چشم خود به مدت 10 دقیقه جایگزین کنید تا گردش خون افزایش یابد.

انواع روش های برداشتن پف چشم بدون جراحی

روش های درمان پف چشم

در مرحله اول باید علت پف زیر چشم مشخص شود و در صورت وجود علت زمینه ای از جمله بیماری های تیرویید، مشکلات کلیوی و مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، بهترین و مناسب ترین روش درمان این عارضه انتخاب شود.

کرم‌ دور چشم

نقش این کرم ها بیشتر پیشگیری از بروز پف زیر چشم است و نتایج درمانی آن ها در این مورد ضعیف است ولی استفاده مکرر از کرم های حاوی کافئین به انقباض عروق و کمتر شدن پف پلک پایین کمک می کند. همچنین ترکیبات حاوی کوجیک اسید و ویتامین K هم تا حدوذی در شفاف کردن زیر چشم تاثیر دارند.

مزوتراپی زیر چشم

در حالتی که چربی اضافه زیر چشم وجود داشته باشد یا تیرگی و چروک خفیف باشد، مزوتراپی راهکار مناسبی است. تعداد جلسات مورد نیاز برای گرفتن پاسخ مناسب از مزوتراپی بر اساس نتیجه حاصله متفاوت است ولی حداقل 3-4 جلسه و در فواصل دو هفته تا ماهی یک بار قابل انجام است. در این روش کوکتل مزو با افزایش گردش خون، کوچک کردن سلول چربی و کمک به  کاهش رنگدانه های پوستی اعمال اثر می کند.

آر اف فرکشنال زیر چشم

دستگاه فرکشنال آراف، با تحریک کلاژن ‌سازی در پوست حالت چروک، رنگ، استحکام و ظاهر پوست را بهبود می بخشد؛ در نتیجه شما شاهد کاهش تیرگی و بهبود ورم زیر چشم خواهید بود. این درمان باعث کاهش افتادگی و شلی پوست زیر چشم می ‌شود.

آر اف فرکشنال زیر چشم موجب جوانسازی این بخش از صورت شده و تاثیر آن ماه‌ ها ماندگاری دارد. همچنین پس از عمل جراحی و برداشتن چربی اضافی زیر چشم می‌ توان به وسیله آر اف فرکشنال سطح پوست را سفت ‌تر و هموار کرد. این روش باعث می ‌شود که پوست به آرامی جمع شده و پف زیر چشم از بین برود یا کاهش یابد.

با آر اف فرکشنال نمی ‌توان پف زیر چشم را به طور کامل از بین برد ولی اگر درمان به درستی انجام شود، برای موارد پف خفیف این اقدام زیبایی با جمع کردن پوست سبب بهبود کلی ظاهر پلک و گونه می شود. این روش جای عمل بلفاروپلاستی را نمی‌گیرد اما وقتی به درستی انجام شود باعث بهتر شدن وضعیت زیر چشم ‌ها می گردد.

تزریق ژل زیر چشم

از روش‌ های درمانی غیر تهاجمی که برای درمان پف زیر چشم می ‌توان استفاده کرد، تزریق ژل می ‌باشد. کیفیت ژل ‌های مخصوص زیر چشم دائما در حال پیشرفت هستند و اکنون به کمک تزریق ژل، راه حل ‌هایی با کمترین میزان تهاجم برای رفع مشکل پوست زیر چشم موجود است.

انتخاب روش تزریق ژل، جهت رفع پف و تیرگی زیر چشم به شدت پف‌ کردگی، شکل، رنگ و ساختار بافت پوست بیمار بستگی دارد. هر بیمار ارزیابی شده و پزشک مناسب ‌ترین روش را با توجه به انتظارات، نگرانی‌ ها و نوع پوست بیمار طراحی می‌ کند.

طیف گسترده ‌ای از انواع ژل وجود دارد که فرد می ‌تواند از میان آن ها انتخاب کند. البته توصیه ما به شضما این است که انتخاب نوع ژل تزریقی را به بهترین دکتر برای درمان پف زیر چشم بسپارید.

در حال حاضر راحت ‌ترین و بی‌ خطرترین راه برای درمان پف زیر چشم استفاده از ژل‌ های اسید هیالورونیک است. تاثیرگذاری و همچنین تفاوت‌ های بیو شیمیایی این مواد است که پاسخ های متفاوتی ایجاد می کند و بسته به نوع پوست و ساختار آن تعیین می شود. تزریق ژل یا تزریق چربی به زیر چشم می‌تواند روی مشکل را بپوشاند و ظاهر پف را محو کند.

ماندگاری نتایج از شش تا دو سال است. در مواردی که شدت پف زیاد است، این روش کاربرد موفقی ندارد و انجام جراحی بلفاروپلاستی یا بهره گیری از روش های غیر جراحی قوی تر توصیه می ‌شود.

کربوکسی ‌تراپی دور چشم

مکانیسم کربوکسی تراپی به این صورت است که در آن، با وارد شدن گاز دی اکسید کربن و وادار کردن بافت به افزایش جریان خون و تولید اکسیژن بیشتر، پف زیر چشم کاهش پیدا کرده و چروک ها کمتر و پوست شفاف تر و درخشنده تر می شود. نتایج حاصل از کربوکسی تراپی دور چشم دائمی نبوده و باید هر 6 تا 9 ماه تکرار شود.

اندولیفت دور چشم

دستگاه اندولیفت از لیزری با طول موج 1470 نانو متر استفاده می‌ کند. این پرتو لیزری، نوعی نور مادون قرمز بوده و طول موج آن بیشترین اثر را روی آب و چربی ‌های موجود در بافت پوست دارد. هدف اصلی در اندولیفت هم ذوب کردن چربی‌ های اضافی پوست و در نتیجه سفت شدن آن است.

از این روش نیز در بهبود پف و جوانسازی زیر چشم استفاده می شود و مزیت آن این است که کم تهاجمی بوده و بدون بیهوشی انجام می شود. مهم ترین نکته موثر در گرفتن مناسب ترین نتیجه از اندولیفت دور چشم، انتخاب درست بهترین دکتر برای درمان پف زیر چشم است.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی است که باعث کاهش پف پلک‌های زیرین چشم و بهبود افتادگی پلک فوقانی می‌شود. بلفاروپلاستی پلک فوقانی یک عمل جراحی مجزا از ترمیم پتوز پلک فوقانی است. بلفاروپلاستی اغلب به دنبال از بین بردن پوست، عضله و بافت چربی زیرین پوست است؛

در حالی که گاهی اوقات می‌توان به جای برداشتن بافت آن را جابجا کرد. با وجود آنکه بلفاروپلاستی در درجه اول یک عمل زیبایی است، اما روشی موثر برای بهبود بینایی در بیمارانی است که آویختگی پلک‌های فوقانی، دید آنها را محدود می‌کند. در این شرایط، عمل بلفاروپلاستی توسط یک چشم پزشک یا جراح چشم توصیه می‌شود.

بلفاروپلاستی زیبایی

با افزایش سن، عضلات اطراف چشم ضعیف شده و سبب ایجاد افتادگی در پلک می‌شود. علاوه بر آن، به مرور زمان تجمع چربی سبب ایجاد تورم در اطراف چشم شده و زیبایی چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بلفاروپلاستی زیبایی با مشاهده این موارد، ضرورتی برای انجام جراحی وجود ندارد؛ اما فرد به دلیل اهمیت زیبایی ظاهری، اقدام به انجام این جراحی می‌کند.

بلفاروپلاستی درمانی

انجام جراحی بلفاروپلاستی همیشه برای زیبایی نیست و در برخی موارد علت انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی، ایجاد مشکل در پلک فرد است و از دید پزشک متخصص انجام این جراحی، امری ضروری است.

به عنوان مثال، در فردی ممکن است میزان پوست اضافی در اطراف چشم به حدی باشد که سبب ایجاد سنگینی در پلک گردد و برای کم شدن این سنگینی فرد مجبور می‌شود، از عضلات پیشانی خود کمک بگیرد و یا وجود چربی اضافی و تورم حاصل از آن، عینک زدن را برای فرد با مشکل مواجه کند؛ انجام این جراحی از آسیب و مشکل به بینایی جلوگیری کرده است.

مراحل انجام بلفاروپلاستی

جراح، عمل جراحی را با دقت بسیار و با دنبال کردن مراحل زیر انجام می‌دهد:

بی‌حسی: برای شروع، جراح ماده بی‌حسی را به پلک بیمار تزریق می‌کند.

علامت گذاری: پزشک مکان‌هایی را در پلک های فوقانی و پایینی علامت گذاری می‌کند که باید از آن جا بافت‌های اضافی را بردارد.

ایجاد برش

برای بلفاروپلاستی پلک فوقانی، جراح یک برش در چین طبیعی پلک فوقانی ایجاد می‌کند.

هنگام عمل پلک پایینی، جراح یک برش که زیر مژه‌های پایینی پنهان می‌شود، روی خط طبیعی پلک ایجاد می‌نماید. ممکن است جراح در حین عمل از پرتوهای لیزر برای محکم کردن پوست پلک زیرین استفاده کند.

علاوه بر این جراح می‌تواند چربی اضافه را با ایجاد یک برش درون پلکی در داخل پلک پایینی نیز بردارد.

برداشت بافت: جراح از طریق این برش‌ها با کمک قیچی جراحی، دستگاه برش RF، چاقوی جراحی اسکالپل و سایر ابزارهای جراحی، شروع به برداشتن بافت‌ها می‌کند.

توزیع مجدد چربی: ممکن است پزشک برای خلاص شدن از شر برآمدگی‌ها یا التهاب‌ها، چربی را در پلک‌های فوقانی تقسیم کند. علاوه بر آن جراح می‌تواند برای مقابله با مشکلات ویژه، مانند سفتی عضلات، به فکر جایگزین باشد.

زیبا سازی: در مرحله بعد، پزشک با استفاده از چسب‌های بافتی، بدون به جا گذاشتن جای زخم قابل ردیابی، نواحی اطراف پلک و ابرو را بهبود می‌بخشد. همچنین ممکن است برای دستیابی به نتایج بهتر، از بخیه‌های جاذبه و نامرئی استفاده کند.

مراقبت‌های مخصوص بیماران خاص: اگر بیمار دچار خشکی چشم باشد، جراح سعی می‌کند فقط بافت‌های محدودی را از بین ببرد و این امر مانع قرار گرفتن بیش از حد چشم در معرض هوا و فضای اطراف خواهد شد؛ از این رو باعث نجات بیمار از علائم احتمالی بیماری چشم خود می‌شود.

روش لیزر: در این روش ممکن است جراح از لیزر نیز برای بلفاروپلاستی استفاده کند؛ زیرا پرتوهای لیزر می‌توانند چین و چروک ایجاد شده در ابرو و پلک را به طور قابل‌ملاحظه‌ای درمان کنند.

از بلفاروپلاستی جراحی‌پلک چه انتظاری می‌توان داشت؟

در صورتی که پلک‌های فوقانی و تحتانی به طور همزمان عمل شوند و بسته به اینکه چربی توزیع مجدد شده باشد، یا اینکه برای لیفت گونه‌ها کارهای بیشتری انجام شده باشد یا خیر، عمل بلفاروپلاستی 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد و بخیه‌هایی در هر دو پلک فوقانی و پایینی وجود خواهد داشت که حدود یک هفته باقی می‌مانند.

در صورت ایجاد برش در قسمت‌های داخلی پلک، نیازی به بخیه نیست. بروز تورم و کبودی در قسمت‌های فوقانی و تحتانی پلک طبیعی است و یک یا دو هفته بعد پلک‌ها سالم و طبیعی به نظر می‌رسند. خط برش در پلک‌های فوقانی دیده می‌شود و بهبود کامل آن‌ها کمی بیشتر از پلک پایین طول می‌کشد.

انتظار می‌رود پس از عمل جراحی چند روز در خانه باقی بمانید، کار نکنید و فعالیت‌های خود را محدود کنید تا پلکهای شما بهبود پیدا کنند. برخی از بیماران پس از عمل، خشکی چشم را تجربه می‌کنند که معمولاً این وضعیت به ندرت بیشتر از دو هفته ادامه پیدا می‌کند. اگر بیشتر از دو هفته چشم‌های خشکی دارید با پزشک خود تماس بگیرید.

آیا عمل بلفاروپلاستی درد دارد؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران و متقاضیان انجام بلفاروپلاستی این است که آیا جراحی پلک درد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما هرکدام از روش‌های بلفاروپلاستی را انتخاب و انجام دهید، در طی انجام بلفاروپلاستی دردی حس نخواهید کرد.

در روش بلفاروپلاستی با بیهوشی شما کاملا بیهوش هستید و اصلا متوجه عمل نخواهید شد. در روش بی‌حسی هم تزریق ماده بی‌حسی با سوزن در پلک‌ها کمی درد دارد، اما بعد آن این نواحی کاملا بی‌حس شده و دردی را حس نمی‌کنید. تنها بعد از عمل ممکن است در نواحی برش خورده، احساس درد کنید که آن هم می‌توانید با دستور پزشک، از قرص‌های مسکن برای کاهش درد استفاده کنید.

جراحی بلفاروپلاستی بدون بیهوشی چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد که به دلیل داشتن بیماری و مشکل جسمی و یا ترس از عمل جراحی و بیهوشی نمی‌توانند عمل جراحی با بیهوشی بلفاروپلاستی را انجام دهند، همواره این سوال را مطرح می‌کنند که آیا در عمل بلفاروپلاستی از بی‌حسی استفاده می‌شود؟

همانطور که در مقدمه ذکر شد بلفاروپلاستی به دو روش بیهوشی و یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. حال با توجه به نظر متقاضی و صلاحدید پزشک، متقاضیان می‌توانند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند. روش انجام بلفاروپلاستی با بی‌حسی دقیقا مانند روش همراه با بیهوشی است، تنها با این تفاوت که در روش بیهوشی شخص با تزریق داروی بیهوشی، بیهوش شده و سپس مراحل عمل انجام می‌شود.

اما در بی‌حسی، از لیدوکائین و اپی‌ نفرین برای بی‌حسی استفاده می‌شود. در این روش پزشک نقاطی را که باید در قسمت پلک بالایی و یا پایینی ماده بی‌حسی تزریق شود مشخص می‌کند، سپس داروی بی‌‌حسی با یک سوزن ظریف به این محل‌ها تزریق می‌شود.

سپس بسته به اینکه جراحی رو پلک بالا انجام می‌شود با پلک پایین برش‌هایی در این قسمت زده شده و پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود و درنهایت پوست برش داده شده جمع شده و بخیه می‌شود.

مزایای عمل جراحی پلک بدون بیهوشی

عمل بلفاروپلاستی به عنوان یک عمل زیبایی، علاوه بر تاثیر آن در زیبایی جنبه درمانی هم دارد و یک روش محبوب در بین افراد است. بلفاروپلاستی بی حسی به عنوان یکی از روش‌های انجام بلفاروپلاستی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

عدم استفاده از بیهوشی طی عمل: وقتی روش بی‌حسی را انتخاب می‌کنید، دیگر داروی بی‌حسی دریافت نمی‌کنید و عوارض ناشی از بیهوشی مانند سزدرد، سرگیجه، تهوع و… بعد از آن را ندارید. همچنین سرعت انجام بلفاروپلاستی هم بالاتر است.

دوره نقاهت کوتاه: در این روش دوره نقاهت کوتاه‌تر از بیهوشی است. درست است که فرد در این روش هم مانند روش بیهوشی دردو تورم و کبودی بعد از عمل دارد اما دوره بهبود او سریع‌تر است.

زیبایی ظاهری: هدف اصلی انجام بلفاروپلاستی، رفع افتادگی پلک و پف زیر چشم برای جوان‌تر و زیبا‌تر به نظر رسیدن است. انجام این عمل تاثیر زیادی در زیبایی و شادابی چهره خواهد داشت.

بهبود بینایی: همانطور که گفتیم بلفاروپلاستی علاوه بر تاثیرات زیبایی جنبه درمانی‌هم دارد. در این روش با جمع کردن پلک و برداشتن چربی‌ها و پوست اضافی، میدان دید فرد بیشتر می‌شود و بینایی بهبود می‌یابد.

مزایای بلفاروپلاستی

امروزه برترین جراحان بلفاروپلاستی به دلیل فناوری و مهارت می توانند به نتایجی کاملاً طبیعی دست یابند.

بلفاروپلاستی پف دور چشم، تمام خطوط ریز اطراف لبه های خارجی چشم را از بین می برد و همچنین به اصلاح افتادگی پلک پایین و کاهش کیسه های زیر چشم کمک می کند.

جراحی پلک باعث می شود چشمان فرد جوان تر به نظر برسد، صورت او سالم تر و شاداب تر می شود.

بلفاروپلاستی در درمان برخی از مشکلات بینایی نیز موثر است، با از بین بردن چربی هایی که وسعت دید را مسدود می کند، بینایی محیطی را بهبود می بخشد و با تغییر افتادگی پلک، خط دید فرد را گسترش می دهد.

هر گونه اسکار ناشی از جراحی بیلفاروپلاستی قابل توجه نیست زیرا در چین های پلک پنهان می شود.

لیفت چشم در مقایسه با تزریق ژل یا چربی که باید هر چند ماه یکبار تکرار شوند، به طور گسترده ای راه حل دائمی تری برای دستیابی و نتیجه نهایی در نظر گرفته می شود.

با توجه به اینکه برش های جراحی در اطراف چشم بسیار بسیار کوچک هستند، زمان بهبودی برای جراحی پلک بسیار کاهش یافته است. دوره بهبودی معمولا از یک تا دو هفته طول می کشد، همچنین در مقایسه با سایر روش های زیبایی دردناک نیست و بهبودی آسانی پیش رو دارید.

معایب بلفاروپلاستی

در صورتیکه نزد بهترین جراح پلاستیک چشم تحت عمل بلفاروپلاستی قرار بگیرید ، با هیچ گونه عوارض خطرناکی روبرو نخواهید شد. تنها عوارض بسیار کم و خفیفی بعد از جراحی پف پلک بالا بروز خواهد کرد که موقتی بوده و به مرور برطرف می شود. در ادامه به آن ها اشاره می نماییم :

به طور کلی افراد بعد از جراحی زیبایی پلک ( پلک بالا یا پایین ) ، دچار مختصری قرمزی و تورم در نواحی مجاور موضع عمل مواجه می شوند ؛ این امر کاملا طبیعی بوده و افراد نباید از رویارویی با آن دچار تشویش شوند.

اشک ریزش بیش از حد از چشم ها نیز از دیگر اتفاقاتی است که جزو بدیهیات جراحی پلک به شمار می رود و حتی در برخی موارد انجام این عمل جراحی ممکن است سبب بروز ناراحتی و درد در پلک ها نیز شود ؛ این اتفاق هم جزو فرآیند جراحی پلک می باشد.

یکی دیگر از مواردی که پس از جراحی پلک ، احتمال مواجهه با آن وجود دارد ؛ خشکی چشم ها می باشد که در واقع از عوارض معمول این جراحی قلمداد می شود و مصرف مرتب و به موقع پمادهای تجویز شده توسط پزشک معالج می تواند در تسکین آن بسیار کمک کننده باشد.

حساسیت نسبت به نور و کدورت و تاری دید ، یکی دیگر از عوارض جراحی پلک است که افراد عموما با آن درگیر می شوند ؛ البته باید متذکر شد که این حالات کاملا موقتی بوده و در صورت رعایت اصول مراقبتی بعد از عمل ، طی چند روز به طور کامل برطرف می شوند.

کاندیدا مناسب بلفاروپلاستی

همان‌طور که اشاره کردیم بلفاروپلاستی روشی برای رفع افتادگی پلک‌ها یا برطرف کردن پف آن‌ها است. بنابراین هر شخصی با هر سن و سالی که با این مسائل دست‌وپنجه نرم می‌کند، می‌تواند بلفاروپلاستی را امتحان کند. با این روش علاوه بر زیبایی بیشتر چهره، می‌توانید دید خود را بهبود داده و احساساتتان را راحت‌تر بروز دهید.

بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که در زمان نگاه کردن به آینه پلک‌های خود را به سمت بالا می‌کشید، بهتر است به فکر انجام بلفاروپلاستی باشید.

برای انجام بلفاروپلاستی با روش‌های جراحی یا بدون جراحی باید از سلامت عمومی برخوردار باشید. همچنین نباید انتظار معجزه از لیفت چشم داشته باشید.

پزشک قطعا نهایت تلاش خود را برای برطرف کردن همه مشکلات و جذاب‌تر کردن چهره شما خواهد کرد. اما نباید انتظار داشته باشید که پس از بلفاروپلاستی همه‌چیز دقیقا مثل روزهای جوانی شما شود.

ارث خانوادگی می‌تواند یکی از عوامل موثر در افتادگی پلک‌ها یا پف زیر چشم باشد. بنابراین اگر در خانواده شما افراد زیادی هستند که با این مسئله درگیرند، بهتر است شما هرچه سریع‌تر برای بلفاروپلاستی اقدام کنید.

معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که بلفاروپلاستی از سن 22 یا 23 سالگی به بعد انجام شود. چراکه تا پیش از آن هنوز ماهیچه‌ها در حال رشد هستند. البته در بعضی موارد با صلاحدید پزشک می‌توان در سنین پایین‌تر نیز این کار را انجام داد.

هزینه های بلفاروپلاستی

عوامل مختلفی می توانند در تعیین هزینه بلفاروپلاستی نقش داشته باشند. به همین دلیل است که نمی توان همیشه قیمت مشخصی برای انجام این عمل جراحی داد. به عنوان مثال اینکه به کدام کلینیک مراجعه می کنید، بسیار مهم است. به هر حال هزینه های زندگی در همه جا یکسان نیست و قطعا بخشی از قیمت خدمات هم بر اساس محل زندگی مشخص می شود.

یک فاکتور مهم دیگر در تعیین هزینه بلفاروپلاستی، پزشک جراح می باشد. اینکه او چقدر تجربه دارد و همچنین از چه ابزارهایی استفاده می کند، به طور مستقیم در قیمت عمل تاثیر می گذارد. همچنین باید به هزینه های آزمایشات و داروهای تجویز شده و ویزیت های بعد از عمل هم توجه بفرمایید که مسلما برای هر شخص متفاوت است.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم، اتاق عمل است و اینکه از چه ابزار و امکاناتی استفاده می شود، نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. قطعا کلینیکی که از ابزار فوق پیشرفته برای خدمات رسانی استفاده می کند، هزینه بیشتری دریافت می کند.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی

قبل از آن که تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار بگیرید، لازم است مراقب برخی موارد خاص باشید. برای شروع باید با جراح پلاستیک خود درباره موارد زیر صحبت کنید و به نتیجه برسید:

نگرانی‌های خود درباره عمل جراحی

نتیجه احتمالی عمل جراحی

اطلاعاتی درباره جراح از جمله تخصص و تجربه او

عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران آن جراح

موارد مربوط به مشکلات چشم و جنبه‌های دیگر آن مانند

وجود هرگونه نقص در شرایط چشم، مانند خشکی چشم، حساسیت گلوکوم و غیره.

در صورت وجود مشکلات سلامت عمومی و پزشکی مانند دیابت، تیروئید و مشکلات گردش خون و غیره.

در صورت مصرف داروهای ضدبارداری، داروهای تجویزی، مکمل‌های گیاهی ویتامین‌ها و غیره.

مصرف سیگار یا دخانیات یا اعتیاد به مواد مخدر

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

جراح پلک ، پیش از اقدام به انجام جراحی و در جلسه مشاوره قبل از عمل ؛ در خصوص تمامی اقدامات و دستورالعمل هایی که بعد از جراحی پلک باید به آن ها توجه شود با متقاضی این عمل جراحی صحبت می کند و یکایک این دستورات مراقبتی را برای ایشان تبیین می نماید.

پیش از آن که به مبحث نکات و مراقبت های بعد از جراحی پلک بپردازیم ، لازم می دانیم به این نکته اشاره نماییم که عمل جراحی پلک ، نوعی جراحی زیبایی می باشد که هم تحت بی حسی موضعی و هم تحت بیهوشی عمومی قابل انجام است و یک عمل سرپایی محسوب می شود ؛ بدین معنا که افراد معمولا در همان روز انجام آن از مرکز جراحی ترخیص می شوند.

جراح معالج شما برای تان داروهای مخصوصی را با هدف کنترل درد احتمالی ناشی از عمل و نیز پیشگیری از بروز عفونت در موضع جراحی شده تجویز می نماید که شما موظفید آن ها را مطابق دستورالعمل توصیه شده و تا آخر به طور مرتب به مصرف برسانید.

عموما تا 3 روز پس از عمل ، کبودی و ورم موجود در موضع عمل به اوج خود می رسد ؛ شما می توانید با استفاده از کمپرس یخ طی 72 ساعت اولیه بعد از جراحی ؛ به تقلیل تورم و کبودی به وجود آمده کمک قابل ملاحظه ای کنید ؛ ضمنا بعد از این 3 روز نیز می توانید بر روی موضع عمل ، کمپرس گرم قرار دهید.

غالبا توصیه می شود که تا 48 ساعت بعد از جراحی پلک ، در زمان خواب و در هنگام استراحت حتما سرتان را با استفاده از دو بالش کمی بالاتر از حد بدن تان قرار دهید ؛ با این کار از افزایش ورم ناشی از جراحی پیشگیری به عمل خواهید آورد.

همانطور که پیشتر اشاره شد ، خشکی چشم از عوارض بدیهی جراحی پلک می باشد ، در ادامه نیز ذکر شد که پزشک معالج در راستای کمک به رفع این عارضه قطره ها و پمادهای مخصوصی تجویز می نماید ؛ داروی موثر برای برطرف ساختن این حالت ، قطره اشک مصنوعی است که باید طبق دستور مصرف گردد.

تا 48 الی 72 ساعت بعد از ترخیص ، نباید دوش بگیرید یا صورت خود را بشویید ؛ اما بعد از این بازه زمانی استحمام در و شستشوی صورت ، در صورت مراقبت از موضع جراحی شده مانعی ندارد.

انجام فعالیت های روتین خود را باید حداقل تا یک هفته پس از عمل ، محدود کنید و همچنین طی این مدت ، از انجام اموری اعم از خیره شدن به مانیتور ، تلویزیون و گوشی موبایل و نیز مطالعه کردن خودداری نمایید.

انجام فعالیت های ورزشی و به طور کلی کارهای پرتحرک ، به مدت 3 تا 4 هفته بعد از عمل ، ممنوع است.

عمدتا بعد از جراحی پلک ، تا مدتی چشم ها نسبت به نور حساس می شوند ؛ لذا توصیه می شود تا چند هفته پس از عمل در هنگام خروج از منزل و قرارگیری در برابر نور آفتاب ، از عینک آفتابی مناسب و تایید شده از سوی جراح معالج تان استفاده کنید.

اثرات و نتایج بلفاروپلاستی

همان‌طور که از پیر شدن نمی‌توان جلوگیری کرد، شل شدن بافت‌های پوستی هم اجتناب‌ناپذیر است. البته نتایج بلفاروپلاستی حداقل تا هفت سال ماندگار است. برای ماندگاری بیشتر نتایج بلفاروپلاستی می‌توانید با مراقبت بیشتر از پلک‌ها نتایج را تا 12 سال هم نگه دارید.

نتایج عمل جراحی پلک برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. با اینکه این عمل درد کمی دارد، ممکن است پس از آن تورم و کبودی ایجاد شود. اکثر بیماران می‌‌توانند 10 الی 14 روز پس از عمل به مکان‌های عمومی بروند. با این وجود ممکن است چند ماه طول بکشد تا بهبودی نهایی حاصل شود.

اگرچه انتظار می‌رود جراحی پلک نواقص پلک را به طور دائمی اصلاح کند؛ اما روند پیر شدن شما به طور طبیعی ادامه خواهد یافت. محافظت کردن پوست در برابر نور خورشید برای حفظ نتایج عمل به شما کمک خواهد کرد. اگرچه نتایج خوبی از عمل جراحی انتظار می‌رود اما هیچ تضمینی نیز برای آن وجود ندارد.

در بعضی شرایط دست یافتن به نتایج مناسب با یک عمل جراحی ممکن نیست و ممکن است جراحی‎های دیگری نیز لازم باشد. پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل برای موفقیت جراحی شما ضرورت دارد. مهم است که برش‌های ایجاد شده در پی عمل جراحی در زمان بهبودی تحت تاثیر نیروی بیش از حد، سایش و حرکت قرار نگیرند.

دوره نقاهت بلفاروپلاستی

عمل پلک افتاده بدون بیهوشی دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به بیهوشی داد. در کل روند بهبودی بلفاروپلاستی نسبتاً آسان است، اما فرد متقاضی باید انتظار داشته باشد که دوره نقاهت آن‌ها تقریبا تا یک هفته پس از بلفاروپلاستی طول می‌کشد. برخی از افراد در کنار تورم و کبودی و درد عوارض جانبی جزئی مانند خشکی چشم و تاری دیدو… را هم به طور موقت بعد از عمل تجربه می‌کنند.

بخیه‌های نازک مورد استفاده در این روش پس از 7 روز برداشته می‌شوند و کبودی نیز باید در همان زمان فروکش کند. برطرف شدن برخی از تورم‌ها بیشتر طول می‌کشد، اما افراد پس از از بین رفتن کبودی می‌توانند نتایج اولیه را مشاهده کنند. دشواری دوره نقاهت بستگی به نوع جراحی انجام شده (بالا ، پایین یا هر دو) و نحوه رعایت دستورات بعد از عمل دارد.

تعداد جلسات

جراحی بلفاروپلاستی در یک جلسه انجام می شود و نیاز به تکرار دوباره ندارد در این جلسه درمانی بافت اضافی به همراه چربی انباشته شده در زیر پلک خارج شده و باعث جوانسازی و لیفت پلک خواهد شد.

در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد جراحی بلفاروپلاستی توسط کادر مجرب و متخصص در این زمینه انجام می شود.

مشاوره در مورد تعداد جلسات لازم برای زیبا جویان عزیز به صورت کاملا رایگان برای شما و همراهان عزیز در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص انجام خواهد شد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یا پلاسما جت ؟

 مراقبت بعد از بلفاروپلاستی

نتیجه گیری

بااین‌وجود، گاهی ممکن است پلک‌ها شل و آویزان شوند. افتادگی پلک چشم که به آن پتوز، بلفاروپتوز یا بلفاروپتوزیس (Blepharoptosis) نیز گفته می‌شود، ممکن است به دلیل ژنتیک، ضربه، افزایش سن یا اختلالات پزشکی مختلف ایجاد شود.

این وضعیت درصورتی‌که یک چشم را تحت تأثیر قرار دهد، پتوز یک‌طرفه و هنگامی‌که بر هر دو چشم تأثیر بگذارد، پتوز دوطرفه نامیده می‌شود. در موارد شدیدتر این شرایط می‌تواند منجر به مشکلات بینایی، زیبایی و یا مشکلات سلامتی دیگر شود.

افتادگی پلک در مواردی مانند پتوز مادرزادی از بدو تولد وجود دارد. اما گاهی به‌‎عنوان پتوز اکتسابی بعدا ایجاد می‌شود و می‌تواند دائمی باشد و یا به‌صورت مقطعی بروز کند. گاهی افتادگی پلک یک مشکل جداگانه است که بدون تأثیر بر بینایی یا سلامتی فقط ظاهر فرد را تغییر می‌دهد.

اما اگر این مشکل در طی چند روز یا چند ساعت ناگهانی ایجاد شد، به احتمال زیاد نشان‌دهنده یک مشکل جدی پزشکی است و باید در اولین فرصت برای بررسی وجود یک بیماری زمینه‌ای یا بیماری چشمی به پزشک مراجعه کنید. خوشبختانه در اکثر موارد، این بیماری چه به‌صورت طبیعی و چه با مداخله پزشکی برطرف خواهد شد.

پوست و چربی اضافی بالای پلک، پلک را سنگین می کند و علاوه بر ظاهری پیر، این پف کردگی گاهی اوقات بینایی را مسدود می کند. بلفاروپلاستی پلک فوقانی برای از بین بردن پوست و چربی اضافی پلک ها انجام می شود و می تواند بینایی را بهبود بخشد.

عمل جراحی پلک مغولی، که به آن عمل جراحی پلک آسیایی نیز گفته می شود این نوع چشمها در پلک بالایی چشم در بالای مژه ها چین ندارد و این موضوع سبب حالت پف آلوده بودن چشم می گردد، در این نوع چشم ها پلک سوم اضافی در گوشه ی داخلی پلک بالا و پایین و بالاتر بودن گوشه ی خارجی چشم  مشهود است که فرد خواهان از بین رفتن این حالت چشم بوده و می توان با جراحی پلک آسیایی چشم ها را از  این حالت خارج کرد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/1bob

لینک آپارات:https://aparat.com/v/aK13l

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/siKFpP4c

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.