بلفاروپلاستی برای گودی چشم

بلفاروپلاستی برای گودی چشم

بلفاروپلاستی برای گودی چشم

بلفاروپلاستی برای گودی چشم، یکی از راه حل هایی است که برای برطرف کردن سیاهی و گودی پیرامون چشم استفاده می شود. سیاهی و گودی چشم، اختلالی است که بیشتر اشخاص جامعه دچار آن هستند. در اغلب موارد نیز، این گودی و سیاهی چشم، می تواند ارثی باشد.

در واقع به هیچ سن یا زمان خاصی ارتباط ندارد که بگوییم فردی در آن برهه ی زمانی دچار آن می شود. گودی و تیرگی دائمی پیرامون چشم، منجر می شود، شخص دائما خسته به نظر رسیده، با آن که در سلامت کامل به سر می برد. یکی از راه حل های برطرف کردن این مشکل، بلفاروپلاستی برای گودی چشم، می باشد. ما در این مقاله تصمیم داریم راجع به عمل بلفاروپلاستی برای برطرف کردن گودی چشم صحبت کنیم. پس تا پایان همراه با ما باشید.

مشاوره رایگان خدمات زیبایی

کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه

بلفاروپلاستی برای گودی چشم چیست؟

پوست پیرامون چشم ظریف می باشد. به همین دلیل تحت تأثیر عوامل متفاوتی چون رژیم غذایی، سبک زندگی، کیفیت خواب و همچنین سلامت بدن فرد می باشد. حتی برخی از افراد نیز به صورت ژنتیکی مستعد پف، سیاهی و گودی زیر چشم می باشند.

با بالا رفتن سن و تغییرات در وزن نیز، عضلات پیرامون چشم ضعیف شده و منجر به گودی پیرامون چشم می شود. یکی از راه حل های رفع این مشکل، بلفاروپلاستی برای گودی چشم، می باشد.

بلفاروپلاستی که معمولا تحت عنوان جراحی پلک شناخته شده، روشی است که می تواند در طولانی مدت، سیاهی و گودی پیرامون چشم را رفع کند. در این شیوه، پزشک متخصص، پس از بی حس کردن پیرامون چشم یا بیهوشی شخص مراجعه کننده، پوست اضافی را برداشته یا موقعیت پوست و چربی زیر چشم توسط پزشک، تغییر داده می شود.

بلفاروپلاستی در امتداد داخلی پلک ایجاد شده، در نتیجه جای زخم به صورت کاملا پنهان می ماند.

مراحل انجام بلفاروپلاستی گودی چشم:

عمل جراحی بلفاروپلاستی به صورت سرپایی ، به طور معمول بین یک تا دو ساعت زمان میبرد و کاملا با بی حسی موضعی بدون هیچگونه بیهوشی انجام میگیرد.همچینین عمل جراحی بلفاروپلاستی بدون درد صورت میگیرد.

طی این جراحی پوست پلک توسط تیغ جراحی در بهترین کلینیک زیبایی برش خورده و پس از آن چربی جمع شده در پشت پلک تخلیه میشود پس از آن پوست پلک بخیه خورده وعمل به پایان میرسد.

کاربردها یا مزایا:

▪︎نتایج اثر این عمل زیبایی ماندگارخواهد بود.

▪︎دوره نقاهت کوتاهی دارد.

▪︎درمان  ان سریع است.

▪︎مدت زمان کوتاه جراحی

▪︎نیازی به بستری ندارد.

عوارض بلفاروپلاستی برای گودی چشم چیست؟

این نوع عمل جراحی نیز مانند دیگر عمل ها، ممکن است با عواضی همراه باشد. در ذیل برخی از این عوارض را برای شما آورده ایم؛

▪︎کبودی و تورم؛ کبودی و تورم پس از عمل تا حدودی نرمال و طبیعی می باشد که برای بهبودی کامل، نیاز به گذر زمان دارد. البته لازم به ذکر است اگر این تورم و کبودی ها، سطح وسیعی داشته باشند،؛ امکان این است که نیاز به جراحی مجدد باشد.

▪︎ناخودآگاه بسته شدن چشم؛ از عوارض بعد از بلفاروپلاستی برای گودی چشم، بسته شدن ناخودآگاه پلک می باشد. این اتفاق ممکن است در چند روز بعد از عمل، به صورت مکرر، اتفاق بیفتد.

یکی از دلایل این موضوع، خشکی چشم می باشد. برای رفع چنین مشکلی نیز، پزشک متخصص، قطره های چشمی مخصوص را تجویز می کند.

▪︎عفونت چشم و اطراف آن

▪︎دید دو گانه

▪︎زخم های دراز مدت

▪︎درد در محل هایی که مورد جراحی قرار گرفته است.

▪︎کاهش بینایی

▪︎تاری در دیدن

▪︎حرکت چشم ها

▪︎خشکی چشم

گفتنی است قبل از عمل بلفاروپلاستی، می بایست فرد مراجعه کننده، توسط پزشک متخصص جراح، آمادگی های لازم را کسب کند. همچنین لازم است شخص مراجعه کننده در صورت تجربه ی عوارض جانبی در عمل های گذشته، پزشک جراح خود را، قبل از انجام این عمل، در جریان بگذارد.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی:

قبل از اقدام به جراحی لیفت پلک، پزشک برخی آزمایشات مانند بینایی سنجی و اشک چشم را انجام می دهد.

داروهای مصرفی خود از قبیل داروهای تجویزی، بدون نسخه و حتی مکمل ها را باید به پزشک گزارش دهید.

برخی از داروها خطر خون ریزی را افزایش می دهند و قبل از جراحی نباید از آن ها استفاده کنید: ایبوپروفن – ادویل – وافارین.

سه هفته قبل از عمل، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را متوقف کنید.

در بعضی موارد ممکن است پزشک توصیه کند که در روز عمل ناشتا باشید.

قبل از انجام عمل جراحی لیفت پلک حتما با پزشک متخصص مشاوره کنید و دستورالعمل‏ های قبل و بعد از جراحی را به صورت کامل و دقیق رعایت کنید.

مراقبت‌های بعد از عمل:

بعد از انجام‌دادن عمل جراحی پلک، پماد مخصوصی روی پلک و در چشمان شما گذاشته می‌شود و روی چشم با کمپرس سرد پوشانده می‌شود. بعد از عمل جراحی به‌دلیل استفاده از بی‌حسی و پماد ممکن است تاری دید داشته باشید، به نور حساس باشید، خشکی چشم داشته باشید یا ریزش اشک داشته باشید.

قراردادن کمپرس سرد روی چشم‌ها و مرتفع‌بودن سر هنگام خواب بعد از عمل می‌تواند به بهبود این علائم کمک کند. البته دستورالعمل‌های کامل را می‌توانید از پزشک خود دریافت کنید.

بعد از عمل رعایت موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند:

▪︎به مدت یک هفته از ورزش‌کردن و انجام‌دادن فعالیت‌های سنگین خودداری کنید؛

▪︎دخانیات مصرف نکنید؛

▪︎چشم‌های خود را نمالید؛

▪︎تا دو هفته  بعد از عمل از لنز استفاده نکنید؛

▪︎در هنگام باد و آفتاب از عینک آفتابی تیره استفاده کنید؛

▪︎دست آلوده را به زخم و بخیه‌ها نمالید.

دوره نقاهت بعد از عمل:

مدت زمان لازم برای بهبود زخم، کبودی، ورم و التهاب پس از عمل بلفاروپلاستی حدودا 15 روز می باشد و در این مدت باید برای چکاپ و کشیدن بخیه به پزشک جراح خود مراجعه نمایید. به طور کلی دوران نقاهت سخت و اذیت کننده ‏ای ندارد و به راحتی می‏ توان آن را سپری نمود. نتیجه این عمل تا چند ماه بعد کامل شده و فرم چشم ها مشخص می شود.

اثرات و نتایج بلفاروپلاستی گودی چشم:

برخی از درمان های زیبایی نتایج طولانی مدتی را که بیماران انتظار دارند ایجاد نمی کنند. این امر به طور ویژه در مورد درمان های غیر جراحی صادق است. امروزه چندین روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست وجود دارد، اما همه آن‌ها مشکل دارند.

استفاده از برخی از آنها در ناحیه اطراف چشم ایمن نیست، بنابراین پوست بالای پلک بالایی شما را سفت نمی کند. برخی دیگر ممکن است برای آن منطقه ایمن باشند، اما نتایجی که به دست می آورند ضعیف است و یک یا دو سال دوام می آورد.

جراحی پلک متفاوت است. از پیری و افتادگی مجدد پوست جلوگیری نمی کند، زیرا هیچ چیز نمی تواند مانع این مسئله شود، اما پنج تا هفت سال یا بسیار بیشتر دوام می آورد.

کاندیدای مناسب بعد از بلفاروپلاستی گودی چشم:

این عمل برای کسانی مناسب است که سن بالای 30 سال دارند و سلامت عمومی خوبی دارند و مشکل چشمی دیگری ندارند. درصورتی‌که بیماری‌های چشمی مانند گلوکوم، خشکی چشم، درگیری چشمی در پرکاری تیروئید، بیماری‌های قلبی‌عروقی، فشارخون بالا و دیابت در فردی وجود داشته باشد ممکن است این عمل جراحی برای او مناسب نباشد.

این عمل موجب بهبود ظاهر می‌شود؛ اما، نباید انتظار تغییرات گسترده و زیادی از این عمل داشت. این عمل ساختار کلی صورت را تغییر نمی‌دهد و صرفاً موجب بهبودی در ظاهر پلک‌ها می‌شود. بنابراین، بهتر است از این عمل انتظاری معقول و منطقی داشته باشید.

سوالات متداول شما:

۱. آیا برای بلفاروپلاستی محدودیت وجود دارد؟

بیشتر افرادی که برای بلفاروپلاستی اقدام می کنند، زیر ۳۰ سال سن دارند. در صورتی که این عمل برای افراد بالای ۳۵ سال بهتر است انجام شود. اما به طور کلی هر زمان که احساس کنید به این عمل نیاز است و با صلاح دید و اجازه ی پزشک، می شود آن را انجام داد.

۲. آیا ممکن است گودی زیر چشم پس از عمل بلفاروپلاستی برگردد؟

نتیجه ی این عمل طولانی مدت می باشد. اما ممکن است با گذشت زمان و افزایش سن، گودی زیر چشم برگردد که این نیز امری طبیعی است.

۳. آیا عمل بلفاروپلاستی برای گودی چشم دردناک است؟

در حین عمل به علت بیهوشی و یا بی حسی دردی احساس نمی شود. اما پس از عمل ممکن است کمی احساس درد در فرد ایجاد شود که طبیعی است. در واقع میزان درد آن قابل کنترل می باشد.

۴. آیا تغییرات انجام‌شده در بلفاروپلاستی دائمی است؟

باتوجه‌به ژنتیک و ویژگی‌های خاص بدن هر فرد، تغییرات بدنی در هر فرد متفاوت است. بلفاروپلاستی مانع پیرشدن پلک‌های شما نمی‌شود؛ اما، نتایج حاصل از آن معمولاً تا مدت‌های طولانی باقی می‌مانند.

تغییرات پلک فوقانی معمولاً تا 7 سال پایدار هستند و در بعضی افراد ممکن است بعد از این زمان نیاز باشد مجدداً این عمل انجام شود؛ اما، در بعضی افراد دیگر تغییرات تا پایان عمر باقی می‌مانند و پلک تغییر نمی‌کند. ازطرفی تغییرات پلک پایین معمولاً تا پایان عمر پایدار می‌مانند و به ‌ندرت پلک پایین بعد از عمل دچار تغییر می‌شود.

نتیجه گیری:

بلفاروپلاستی برای گودی چشم، یکی از عمل های ایمن و بدون دردسر در بین جراحی های زیبایی می باشد. نتایج این عمل، رضایت بخش بوده و بهبودی بسیاری در آن مشاهده می شود. اما این عمل نیز مانند دیگر عمل ها ممکن است با عوارضی همراه  باشد که ما به شما توصیه می کنیم جهت کاهش این عوارض، برای  انجام آن، به پزشک متخصصی در زمینه ی این نوع جراحی ها مراجعه نمایید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

مشاوره رایگان خدمات زیبایی

کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.