بهترین برندهای ضد آفتاب چیست؟

بهترین برندهای ضد آفتاب چیست؟

بهترین برندهای ضد آفتاب چیست؟

در این مطلب درمورد بهترین مارک های ضد آفتاب صحبت میکنیم.تخریب مداوم لایه اوزون، ریسک مواجه شدن با اثرات منفی اشعه‌های مضر آفتاب را بالا می‌برد. اگر چه ما برای جذب ویتامین D، به صورت روزانه نیاز به نور آفتاب داریم؛ اما این موضوع به این معنا نیست که باید سلامتی خودمان را در معرض خطر قرار دهیم؛ بلکه باید جلوی نفوذ اشعه‌های مضر خورشید را بگیریم و مانع از بروز اختلالات پوستی شویم. ضد آفتاب خوب و باکیفیت می‌تواند پوست شما را از خطرات مختلف محافظت کند.

راز داشتن پوستی جوان و شاداب در استفاده‌ دائمی از کرم‌های ضد‌آفتاب است؛ منظور از استفاده‌ دائم این است که در روز‌های بارانی که ذره‌ای آفتاب در آسمان نیست یا حتی در منزل نیز از ضد آفتاب‌ها استفاده کنید. بیشترین زمانی ‌که به فکر مصرف کرم‌های ضد آفتاب هستیم، فصل تابستان است، معمولا کمی سخت است که در روزهای سرد کنار شومینه در حالی که جوراب پشمی پا کرده‌ایم به این فکر کنیم که باید از ضد آفتاب استفاده کنیم.

اگر در طول روز حتی در فصول سرد، مدت زمان زیادی را در بیرون از خانه هستید، حتما باید حداقل دو بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. باید بدانید روزهایی که دیرتان شده و بسیار عجله دارید، آن چیزی که باید از آن صرف‌نظر کرد آرایش است، نه ضد آفتاب! پس بدون ضد آفتاب از خانه بیرون نروید تا پوست‌تان همیشه جوان بماند.

اگر می‌خواهید در کنار خرید لوازم آرایش، بهترین مارک ضد آفتاب خارجی را نیز تهیه کنید بهتر است در این مقاله از رادیومدا با ما همراه باشید تا 10 برند معتبر ضد آفتاب خارجی را بشناسید با دانش و آگاهی بیشتری خرید ضد آفتاب خارجی مناسب پوست خود را انجام دهید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

ضرورت استفاده از ضدآفتاب

از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش محافظت می‌کند.

خطر سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

به حفظ رنگ پوست کمک می‌کند.

موجب افزایش سلامت پوست می‌شود.

SPF روی ضد آفتاب ها به چه معناست؟

هرچند مفهوم SPF بسیار مبهم به نظر می‌رسد؛ اما فهم آن بسیار ساده است. «SPF» مخفف عبارت «Sun Protection Factor» به معنای فاکتور حافظتی در برابر نور خورشید است. این شاخص، معیاری برای اندازه‌گیری توانایی ضد آفتاب برای حفاظت از پوست شما، در مقابل پرتوهای UVB است. کرم‌های ضد آفتابی که اس پی اف 50 دارند برای انواع پوست و در فصول گرم سال مناسب هستند؛ اما در فصول سرد سال اس پی اف 30 هم کفایت می‌کند.

 SPF 15 می‌تواند جلوی 93 درصد اشعه‌های مضر آفتاب را بگیرد.

 SPF 30 از برخورد 97 درصد اشعه‌های UVB با پوست جلوگیری می‌کند.

 SPF 50 جلوی برخورد 98 درصد اشعه‌های UVB با پوست را می‌گیرد.

 ضد آفتاب
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد- ضد آفتاب

آشنایی با 10 برند معتبر ضد آفتاب خارجی

ضد آفتاب خارجی برند LA ROCHE-POSAY

شدت نور آفتاب و نیز عوارض آن در ساعت‌های بین ۱۰تا ۳ بیشتر است. ضد آفتاب معدنی لاروش پوزای دارای فاکتورهای محافظتی PPD 42 و SPF50 است که از پیری پوست، سوختن آن در برابر آفتاب، ایجاد لک و چین و چروک جلوگیری می‌کند. تکنولوژی DRY TOUCH که در این محصول به کار رفته، باعث جذب فوری و خاصیت ضد براقی آن شده است.

این کرم بدون ایجاد احساس سنگینی و چربی از پوست شما محافظت می‌کند. فرمولاسیون آن حاوی ویتامین E ، عصاره‌های گیاهی و آنتی اکسیدان است که برای پوست‌های حساس حالت تسکین‌دهندگی دارد. ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در برابر اشعه آفتاب از این کرم بر روی پوست خود بزنید و هر ۴ ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید.

ویژگی‌ها

رنگی طبیعی

فاقد پارابن و رایحه

 ضد آب

ضد لک

آبرسان و مغذی پوست

حاوی عصاره گیاه Baicalyn به عنوان فیلتر گیاهی محافظت در برابر آفتاب و ویتامین E

مناسب پوست چرب، مستعد جوش و حساس

ضد آفتاب خارجی برند EltaMD

ضد آفتاب سرشار از اکسید روی است تا پرتوهای UV پوست شما را منعکس کند تا از آسیب جلوگیری کند. این محصول، ضد آفتاب مورد علاقه بازدید‌کنندگان سایت آمازون است؛ زیرا با حالت اسپری که دارد، به راحتی جذب می‌شود و درخششی زیبا به پوست می‌بخشد. فرمولاسیون آن بدون پارابن بوده و برای افردی با پوست حساس، بهترین انتخاب است.

ویژگی‌ها:

حالت اسپری، آسان برای استفاده

درخشندگی

حاوی مواد معدنی

ضدآب به مدت هشتاد دقیقه

فاقد مواد شیمیایی

برند معتبر ضد آفتاب خارجی

بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از برند LIERAC

کرم ضد آفتاب لیراک، یکی از محصولاتی است که هر آن چه که برای مقابله با اثرات مضر نور خورشید لازم است را دارد. این محصول حداکثر محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB را داشته و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌کند.

وجود تینوسورب ام و تینوسورب اس در این محصول، محافظت کاملی نسبت به تمام طول موج‌های اشعه فرابنفش خورشید برای شما فراهم می‌کند و از نظر طیف اثر و خاصیت ضد آفتابی یک محصول عالی به شمار می‌رود.

ویژگی‌ها:

حاوی ویتامین E

ضد چروک

ضد لک

محافظت عالی پوست

حاوی چندین فیلتر ضد UV

ضد آفتاب خارجی از برند Nuxe

اگر بخواهیم گرانترین کرم ضد آفتاب خارجی را نام ببریم، قطعا می‌توانیم به ضد آفتاب نوکس اشاره کنیم. این محصول برای انواع پوست حتی پوست‌های حساس مناسب است. حتی علاوه بر پوست صورت، برای اطراف چشم نیز کارایی دارد و دارای حداکثر محافظت در برابر اشعه UVA و UVB در برابر پوست است.

ویژگی ها:

همراه با مواد موثر ضد لک و ضد چروک

برگرفته از گیاهان سفید و ویتامین C

دارای آنتی اکسیدان قوی

محافظت از DNA سلولی

پیشگیری از ایجاد لک

کاهش تیرگی پوست

برند معتبر ضد آفتاب خارجی

ضد آفتاب خارجی از برند Caudalie

کرم ضد آفتاب SPF50 کدلی، به طور کامل از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند. این کرم استحکام، شفافیت و رطوبت پوست را افزایش داده، از پوست در برابر تخریب سلولی محافظت می کند و چین و چروک را به تعویق می‌اندازد. فرمولاسیون آن حاوی پلی‌فنول است که قوی‌ترین آنتی اکسیدان شناخته شده در دنیای گیاهان می‌باشد.

ویژگی‌ها:

مناسب انواع پوست حتی پوست‌های حساس

حاوی ترکیبات گیاهی چون عصاره انگور و عصاره یاسمن

دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی

ضد پیری

فاقد پارابن

برند معتبر ضد آفتاب خارجی

بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از برند Murad

نام این برند از نام دکتر هاوارد مورد، دانشمند و محقق برجسته گرفته شده که وی را پدر علم درماتولوژی داخلی می‌دانند. به عقیده او، پوست آینه تمام نمای سلامت داخلی بدن است و همچنین می‌تواند نشانگر حالات روحی و احساسی هر فرد باشد.

ضد آفتاب دکتر مورد با SPF 50 را می‌توان یکی از گران‌ترین‌ و بهترین ضد آفتاب‌های خارجی دانست. درخشان‌کنندگی یکی از ویژگی‌های بارز این ضد آفتاب است که آن را به یک محصول دو کاره تبدیل کرده است. با تهیه این کرم نه تنها از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کنید؛ بلکه پوستی روشن و شفاف نیز خواهید داشت.

ویژگی‌ها:

ساخت آمریکا

کیفیت بی‌نظیر

محصول دو کاره درمانی-آرایشی

ترکیبات کاملا گیاهی

حاوی عصاره گل شمعی و عصاره هسته انگور

بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از برند Esthederm

اگر به دنبال بهترین‌ها هستید، کرم ضد آفتاب استادرم را فراموش نکنید. این کرم با استفاده از فیلترهای ضد آفتاب ویژه، از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند. بر اثر استفاده از این کرم هیچ نوع جوش، خارش و یا حساسیتی ایجاد نخواهد شد. ضد‌آفتاب استادرم با مهار مراحل ملانین سازی؛ به مرور زمان در پیشگیری از بروز لک موثر بوده و لک‌های قهوه‌ای را نیز کمرنگ می‌کند.

 ویژگی‌ها:

ضد‌حساسیت

ضد لک

روشن کننده پوست

عدم وجود عطر در این فرآورده

وجود چندین آنتی اکسیدان مثل توکوفریل استات، کارنوزین

حاوی عصاره آرتمیا

بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از برند Vichy

این کرم ضد آفتاب را در مدل‌های مختلف، برای انواع پوست می‌توان تهیه و استفاده کرد. برند  VICHYیک برند پرطرفدار فرانسوی است که همیشه رضایت مشتریان را به همراه داشته است.

این کرم با داشتن فیلترهای قوی در برابر اشعه‌های UVA و UVB به طور کامل از پوست محافظت می‌کند و با مصرف آن پوستی لطیف و مخملی به شما هدیه می‌دهد. تمامی محصولات این کمپانی حاوی آب چشمه معدنی ویشی هستند و سلامت پوست را تضمین می‌کنند.

ویژگی‌ها:

ضد چروک و موثر در جلوگیری از چین و چروک پوستی

ضد لک

کرم رنگ‌دانه دار

 مرطوب‌کننده

التیام‌بخش

برند معتبر ضد آفتاب خارجی

بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از برند Lanson

پوشش‌دهی فوق‌العاده و ماندگاری بالا کرم ضد آفتاب لانسون را به یکی از بهترین‌ها در زمینه مراقبت از پوست تبدیل کرده است. این محصول در دو نوع مخصوص پوست چرب و پوست خشک در بازار ارائه می‌شود.

ویژگی‌ها:

دارای خاصیت ضد چروک به واسطه داشتن هیالورونیک اسید، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E

حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA وUVB و پیشگیری از سرطان پوست

حاوی عصاره قاصدک جهت ممانعت از جذب آلودگی هوا بر روی صورت

ضد چروک پوست

ماندگاری هشت ساعته

پوشانندگی کامل

کاملا سبک و زود جذب

بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از برند Clinique

کلینیک از جمله برندهای آمریکایی در زمینه پوست و مو است که در حال حاضر یکی از بهترین و گران‌ترین محصولات را ارائه می‌دهد و محافظت‌کننده قوی پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب به شمار می‌رود. ضد آفتاب کلینیک دارای تکنولوژی سولار اسمارت در برابر اشعه‌های UV است.

ویژگی‌ها:

ضد چروک

ضد‌لک

کاهش خطوط ریز روی صورت

ضد لک و آکنه

مقاوم در برابر رطوبت و تعریق

اما باید بگوییم کرم ضد افتاب نمیتواند از روند پیری  و بسیاری از لکه هایی که روی پوست براساس اشعه های مضرر خورشید جلوگیری می کند. ولی زیبا جویان عزیز باید بدانند که میتوانند با روش هایی بعد از اسیب هایی که پوست با ان مواجه شده است دوباره سلامت و جوانی پوست خود را بازیابند.

یکی از این روش های هایفوتراپی پوست است که ما در این مقاله از همه مزایای و فوائد این روش صحبت می کنیم. پس زیبا جویان عزیز سعی کنند تا اخر این مقاله با ما همراه باشند.

هایفوتراپی چیست؟

HIFU مخفف عبارت انگلیسی « High-Intensity Focused Ultrasound » است که معادل فارسی آن امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می‌باشد.

در این روش از امواج اولتراسوند برای رفع افتادگی پوست در نواحی صورت و گردن استفاده می‌شود. در واقع امواج دستگاه هایفو همان امواج سونوگرافی هستند که به صورت متمرکز به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کنند و باعث تحریک بافت به تولید کلاژن و ترمیم پوست در ناحیه هدف می‌شوند؛ لذا این امر باعث لیفت و سفتی پوست در ناحیه تحت درمان خواهد شد.

سال‌ها است که هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما، در سال 2008 برای اولین بار اثر و کاربرد هایفو در حوزه زیبایی مطرح شد و در سال 2012 توانست در معرض توجه متخصصین در سراسر جهان قرار بگیرد.

سپس، در سال 2009 موفق به کسب تاییدیه « FDA » شد و در سال 2014 تاثیر مثبت این روش نوین در بهبود چین و چروک در نواحی بالای سینه و گردن تایید شد.

امواج سونوگرافی با ایجاد گرما باعث بالا رفتن دمای بافت شده و با اینکار به سلول‌های موجود در مناطق تحت درمان آسیب می‌زند. در نتیجه، فرآیند ترمیمی توسط بدن آغاز می‌شود که یکی از روش‌های ترمیم، تولید پروتئینی خاص به نام کلاژن است.

کلاژن یک ماده در ساختار طبیعی پوست و دیگر بافت‌های بدن است که وظیفه آن حفظ ساختار طبیعی پوست و سفت نگه‌داشتن آن است. به همین خاطر، بالا رفتن سن و کاهش کلاژن و الاستین در پوست باعث ظاهر شدن خطوط و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست و بافت‌ها می‌شود.

تمامی‌ لایه‌های پوست بر روی پایه‌ و عضله‌‌ی SMAS در عمق 5.4 پوست قرار دارند که امواج متمرکز اولتراسوند با هدف قرار دادن عضله SMAS باعث افزایش دمای سلول‌ها در آن ناحیه می‌شود. زمانی که دمای سلول‌ها به دمای خاصی برسد، فعل و انفعالات پیچیده‌ای در آن ناحیه اتفاق میفتد که نتیجه آن سفتی و لیفت پوست در نقاط مورد نظر است.

فرکانس بالای اولتراسوند در لایه‌های زیرین پوست متمرکز می‌شود و بدون آسیب رساندن به لایه‌های بالایی و مجاور، چین و چروک‌های سطح پوست را از بین می‌برند.

هایفوتراپی صورت در مقایسه با جراحی لیفت خطر و هزینه کمتری دارد. همچنین، ماندگاری روش‌های غیرجراحی از درمان‌های جراحی کمتر است و برای ماندگاری آن لازم است که درمان را طی سال‌ها تکرار کنید تا به نتیجه مناسب و دلخواه‌تان برسید.

انواع هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش موثر، ایمن و غیر تهاجمی است این روش نسبت به سایر جراحی‌های جوانسازی عوارض کمتری دارد.

هایفوتراپی صورت

در هایفوتراپی صورت گرمای زیادی توسط امواج اولتراساند در پوست ایجاد می‌شود. این گرما باعث آسیب سلول‌ها خواهد شد. با این حال این آسیب مضر نبوده و در واقع سلول‌های پوستی را برای ساخت مجدد کلاژن تحریک می‌کند.

با افزایش کلاژن، پوست شما مجددا سفت شده و چروک‌ها نیز از بین می‌رود.دستگاه هایفوتراپی با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه ای از پوست که در زیر لایه سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار می دهد و به آن انرژی وارد می کند.انرژی امواج فراصوت باعث می شود دمای این لایه به سرعت افزایش یابد.

وقتی سلول های لایه ی هدف به دمای خاصی برسند دچار آسیب سلولی می شوند.در ظاهر به نظر می رسد که این اتفاق در تضاد با اهداف ما یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد اما در واقع این گونه نیست.آسیب دیدن سلول ها باعث تحریک تولید پروتئین هایی به نام کلاژن می شود.

کلاژن ها مسئولیت حفظ ساختمان طبیعی پوست و بسیاری از بافت های دیگر بدن را دارد.هر چقدر مقدار کلاژن موجود در بافت بیشتر باشد آن بافت سفت تر می شود بنابراین افزایش کلاژن کمک می کند پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشید.امواج پرانرژی فراصوت روی لایه خاصی از پوست متمرکزهستند به همین خاطر به لایه های بالایی و زیرین ناحیه ی مورد هدف آسیبی وارد نمی شود. ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر سلول‌های پوست هم دست نخورده باقی می‌مانند.

هایفوتراپی شکم و ران

هایفو تراپی شکم نیازی به بی هوشی و تیغ جراحی ندارد و تنها با بی حسی موعی رد را کنترل کرده و توسط دستگاه مخصوص هایفو درمان را انجام میدهد. به واسطه این درمان چربی های موجود در بدن حذف می شود و باعث سفت شدن پوست پس از حذف چربی ها می شود.در نهایت این روش قابلیت خوش فرم کردن ناحیه های دشوار دارد.

هایفوتراپی ابرو

هایفوتراپی ابرو یک روش ایمن و بدون درد و خونریزی برای بالا بردن و لیفت ابرو ها است.

هایفوتراپی گردن و رفع غبغب

قسمت‌های زیرین پوست، لایه‌ای وجود دارد که باعث استحکام پوست می‌شود. با افزایش سن این لایه به مرور ضعیف شده و پوست شما شل و افتاده می‌شود. پوست گردن از جمله مناطقی است که با افزایش سن افتاده می‌شود. هایفوتراپی یک روش مناسب برای سفت کردن گردن و از بین بردن غبغب است.

هایفوتراپی بینی

زمانی که سلولهای مورد نظر به دمای خاص رسیدند با ایجاد گرمای موضعی کلاژن های قدیمی از بین می رود و کلاژن های جدید تولید می شود.

مراحل انجام هایفوتراپی

قبل از انجام هایفوتراپی نیازی به آماده سازی خاصی نیست تنها اگر از محصولات مراقبت پوست مثل کرم ضدآفتاب استفاده کرده اید باید آن ها را پاک کنید.در طی انجام هایفوتراپی مراحل زیر طی می شود:

ابتدا پزشک یا تکنسین محل هدف درمان را تمیز می کند.

اگر نیاز باشد از کرم بی حس کننده ی موضعی در محل درمان استفاده می کند.

پزشک ژل مخصوصی را روی پوست شما قرار می دهد.این ژل مانند لوبریکانت استفاده شده در سونوگرافی است.

دستگاه هایفوتراپی روی پوست شما قرار می گیرد و روند درمان آغاز می شود.

با استفاده از مانیتور دستگاه، پزشک یا تکنسین امواج فراصوت را تنظیم می‌کند.

امواج فراصوت با پالس‌های کوتاهی به محل هدف فرستاده می‌شوند. جلسه‌ی درمانی بین 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

در آخر دستگاه هایفو از روی پوست برداشته می شود.

هنگام ارسال امواج فراصوت ممکن است سوزن سوزن شدن یا گرمای خفیفی احساس کنید برای حل این مشکل می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.قبل از استفاده از داروهای مسکن حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید. همان طور که گفته شد بعد از اتمام جلساتمزوتراپی می توانید به خانه یا محل کار خود برگردید.

امواج فراصوت چگونه می‌توانند بر روی پوست تاثیر بگذارند؟

امواج فراصوت با شدت زیاد، قادر هستند لایه رویی پوست را رد کرده و خود را به لایه میانی یا درم برسانند. از لحاظ عددی قدرت نفوذ این امواج در پوست ما، بسته به شدت آن‌ها، ممکن است برابر 1.5، 3 و 4 میلی‌متر باشد.

به همین دلیل می‌توانند آثار مختلفی را بر روی لایه میانی پوست به جای بگذارند. برخورد امواج فراصوت با این لایه باعث ایجاد گرما می‌شود؛ این گرما می‌تواند آسیب‌های سلولی جزئی به دنبال داشته باشد. آسیب‌هایی که سلامت بافت پوست را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند؛ اما می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تحریک کنند.

این تحریک سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود که سلول‌ها تلاش خود را برای ترمیم این قسمت به کار بگیرند؛ این کار به کمک تولید کلاژن انجام می‌شود.

تولید مقدار زیاد کلاژن تا زمان ترمیم آسیب وارد شده، می‌تواند به مرور زمان پوست را سفت کرده و به از بین بردن چین و چروک‌ها کمک کند. نکته مهم اینجا است که امواج فراصوت در هایفوتراپی تنها بر روی قسمت خاصی از پوست متمرکز شده و همان ناحیه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ در نتیجه شدت بالای آن‌ها، آسیبی به دیگر قسمت‌ها وارد نخواهد کرد.

تفاوت هایفوتراپی با درمان لیزر چیست؟

همان طور که اشاره شد هایفوتراپی از انرژی ماوراء صورت که ویژگی های منحصر به فردی دارد استفاده می کند.این روش بر خلاف بسیاری از دستگاه ها و تکنولوژی های دیگر اجازه می دهد تا برای درمان عمق پوست،در واقع لایه های سطحی پوست را دور بزند.

امواج اولتراسوند (ماوراء صورت)دستگاه هایفو باعث تولید کلاژن در بستر پوست می شود درنتیجه موجب افزایش قابل توجهی از لیفت در طول دو تا سه ماه می گردد.لیزرها از انرژی نوری استفاده می کنند و نمی توانند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند.معمولا درمان هایی که با لیزر هستند تنها پوست سطحی را درمان می کنند و تاییدیه ی سازمان غذا و داروی امریکا FDA برای لیفت پوست را ندارند.

کاربرد هایفوتراپی

از هایفوتراپی سال هاست که برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می شود اما اولین بار در سال 2008 برای انجام درمان های زیبایی از آن استفاده شد.هایفوتراپی در سال 2009 با کاربرد لیفت ابرو در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شد.

در سال 2014،FDA استفاده از هایفوتراپی را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک ناحیه ی گردن و بالای سینه تأیید کرد.این روش درمانی به دلیل نوین بودن هنوز برخی استفاده های آن مورد تاییدFDA قرار نگرفته است.

اگر چه بر روی هایفوتراپی پژوهش های بالینی گسترده ای انجام نشده است اما چندین و چند پژوهش کوچک نشان می دهد که این روش برای لیفت صورت و بهبود وضعیت چین و چروک مؤثر است.

افرادی که این درمان را انجام می دهند پس از گذشت چند ماه تأثیرات مثبت آن را مشاهده خواهند کرد بدون این که در معرض خطرات و عوارض جانبی ناشی از جراجی های زیبایی و لیفتینگ قرار بگیرند.

هایفوتراپی کاربرد های زیادی دارد و برای موارد بسیاری می توان از آن استفاده کرد که در ادامه چند مورد از کاربرد های مهم آن را برای شما نام خواهیم برد :

لیفت ابرو بدون جراحی

رفع غبغب بدون نیاز به جراحی

رفع افتادگی پلک بالا

رفع چین و چروک های صورت و بالا گردن

رفع چین های پنجه کلاغی (چروک های کناره های خارجی چشم )

رفع افتادگی پایین صورت (افتادگی زیر چانه )

لیفت صورت و گردن بدون جراحی

رفع افتادگی گوشه های لب

سفت و محکم شدن پوست صورت و گردن

مزایای هایفوتراپی

دارای ماندگاری و اثر طولانی مدت

بی خطر بودن هایفوتراپی، عدم نیاز به عمل جراحی

آسیب نرساندن به سطح پوست و بدون عوارض

بدون هیچگونه درد و خون ریزی و بدون نیاز به بستری شدن

ایجاد کالاژن در بافت پوست

قابل استفاده در تمام نقاط صورت از جمله (صورت، گردن، غیغب، چانه و گونه)

هایفوتراپی بر خلاف بر روی هر پوستی سازگار است

هایفوتراپی در سال های اخیر به عنوان روشی سریع، ایمن و بدون نیاز به استراحت یا دوره ریکاوری طرفداران زیادی پیدا کرده است.در ادامه سه مزیت مهم هایفوتراپی را برای شما توضیح می دهیم:

تعداد جلسات کم

بسیاری از متقاضیان هایفوتراپی با یک جلسه درمانشان به طور کامل انجام می شود.این که دقیقا به چند جلسه هایفوتراپی احتیاج پیدا می کنید به میزان افتادگی پوست،واکنش بدن به امواج هایفو،شرایط فرآیند پیری پوست و موارد دیگر بستگی دارد.دو جلسه هایفوتراپی با فاصله ۶ ماه یا ترمیم سالانه هایفو از برنامه های مناسب برای حفظ جوانی پوست است.

نتایج سریع با ماندگاری مناسب

بسیاری از مراجعین بعد از جلسات درمانی هایفوتراپی شاهد نتایج آن مانند سفت شدن و رفع افتادگی پوست را مشاهده می کنند.نتایج کامل هایفوتراپی بین ۶ تا ۱۲هفته بعد از درمان خود را نشان می دهند.

این تأخیر به دلیل زمان بر بودن تولید و بازآرایی رشته‌های کلاژن در محل‌های تحت درمان است.هایفوتراپی همیشه باعث ایجاد رشته های کلاژن جدید می شود اما این که تولید کلاژن های جدید چه تأثیری بر ظاهر پوست بگذارند و نتایج آن چقدر ماندگار باشد به سرعت فرآیند پیری پوست شما بستگی دارد.

نتایج هایفوتراپی معمولا ماندگاری مناسبی دارد و تا یک سال پایدار خواهد بود.هر چند که این اثر دائمی نیست اما پایداری تقریبا یکسانی در مقایسه با روش های تهاجمی مانند جراحی لیفت با نخ دارد.اگر پس از هایفوتراپی به خوبی از پوست خود محافظت کنید ممکن است نتایج ماندگاری بیشتری داشته باشد.

انعطاف پذیری بالا

به دلیل محدود بودن عوارض هایفوتراپی و ایمن بودن این روش از آن می توان برای جوان سازی تمام نقاط بدن حتی مناطق حساس مانند پلک ها هم استفاده کرد.هایفوتراپی انعطاف پذیری بالایی دارد و از آن می توان برای موارد زیادی استفاده کرد.مراحل هایفوتراپی با سرعت بالا بدون دردسرهای عمل جراحی انجام می شود.

معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی همچون سایر فرآیند‌های زیبایی بدون معایب نمی‌باشد و معایب جانبی متعددی را به همراه دارد.

ایجاد درد مزمن در ناحیه درمان

درد یکی از اولین عوارض استفاده از هایفوتراپی می‌باشد و می‌تواند برای مدتی فرد را اذیت کند. این درد در اثر امواجی که به پوست بیمار تابانده می‌شوند ایجاد می‌گردد و می‌تواند برای مدتی طولانی ادامه یابد.

قرمزی شدن پوست

هایفوتراپی موجب تحریک سلول‌ های موجود در لایه‌ های مختلف پوست می‌شود و آسیب‌ های ناچیزی را به این سلول‌ ها وارد می‌نماید. قرمز شدن پوست نشانه‌ی تحریک بیش از حد این سلول‌ ها در نظر می‌شود و می‌تواند موجب شروع التهاب در بافت پوست گردد.

بی حس شدن پوست

بافت صورت انسان از یک سیستم عصبی دقیق و ظریف برخوردار است و تراکم اعصاب در بافت صورت بالا می‌باشد. این سلول‌ ها در عمق بیشتری نسبت به سایر سلول‌ های تشکیل دهنده‌ ی پوست قرار دارند و احتمال وارد شدن آسیب به آن‌ ها پایین است.

پیداشدن رنگ دانه های پوستی

ملانوسیت‌ ها از دیگر سلول‌ هایی هستند که در ساختار پوست انسان وجود دارند و وظیفه‌ ی تولید ملانین که یکی از رنگ‌دانه‌ های پوستی مهم در انسان می‌باشد را بر عهده دارند. در هایفوتراپی با تابش امواج صوتی این سلول‌ ها تحریک می‌شوند و ملانین بیشتری را تولید می‌نمایند.

متورم شدن پوست

متورم شدن پوست یکی از نشانه‌ های آسیب جدی به سلول‌های پوست می‌باشد و می‌تواند سیستم ایمنی افراد را به شدت تحریک نماید. پس از انجام این فرآیند زیبایی، جریان خون بافت مورد نظر به میزان قابل توجهی افزایش می‌ یابد و آب میان بافتی بیشتری در آن ناحیه جمع می‌شود و این علائم خود را به شکل تورم نشان می‌دهند.

کاندیدا مناسب هایفوتراپی

برای تعیین اینکه بدانیم چه کسی کاندید مناسبی برای هایفوتراپی است شواهد بیشتری مورد نیاز است، ولی نکته‎‌ای که واضح است اینست که هایفو یک درمان امیدوارکننده  و جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت به ویژه افرادی که ترس از جراحی دارند و یا افراد جوان‌تری که نمی‌خواهند خطرات و زمان بهبودی مرتبط با جراحی را تحمل کنند است.

بهتر است در جریان باشید که هایفو برای افرادی که دارای موارد شدیدتر افتادگی پوست  یا جین و چروک‌های عمیق هستند گزینه مناسبی نیست و بهتر است این افراد از روش‌های درمانی دیگر برای بهبود شرایط خود استفاده کنند.

درکل یک کاندید خوب برای هایفو، کسی است که پوستش تا حدی ریلکس شده باشد که به نظر برسد که از میزان سفتی آن کاسته شده است و تمامی افراد بین 30 تا 75 سال می‌تواند کاندید مناسبی برای این عمل باشند.

به عنوان مثال، کسی که خط ابرویش پایین آمده یا افتادگی پوست روی پلک‌ها را شاهد باشد بهتر است اقدام به انجام این عمل زیبایی نماید. به طور معمول، افرادی که در سن سی سالگی و بالاتر هستند که شلی پوست خفیف تا متوسط دارند، کاندیدای خوبی برای هایفوتراپی هستند.

داشتن سلامت جسمی و  روحی و نیز داشتن انتظارات واقع بینانه از دیگر نکاتی است که افراد را به یک کاندید مناسب برای هایفوتراپی تبدیل می‌کند.

کاندیدا نامناسب هایفوتراپی

شل شدگی و افتادگی پوست در سطح خیلی شدید

چین و چروک‌های بسیار عمیق

وجود زخم یا عفونت فعال در ناحیه عمل

وجود آکنه‌های کیستی در ناحیه هدف

افراد دارای ایمپلنت فلزی

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث سوختگی پوست می شود و پوست آفتاب سوخته یا برنزه شده با هایفو قابل درمان نیست. همچنین، از تمام مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می شوند باید خودداری کنید، زیرا مانع درمان می شود. توجه داشته باشید که اگر قصد انجام هایفوتراپی را دارید، از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری نمایید.

چرا که برخی آنتی بیوتیک ها باعث می شوند به نور حساس شوید. پس از تکمیل درمان شما با آنتی بیوتیک، انجام هایفوتراپی باید به مدت دو هفته به تعویق بیفتد. در ادامه، به اقدامات احتیاطی قبل از هایفو می پردازیم.

مراقبت های روز قبل از هایفوتراپی

روند درمان لیفت صورت با هایفو نسبتاً بی خطر است. با این حال، افرادی که می خواهند تحت درمان هایفو قرار بگیرند، قبل از درمان نباید سابقه گلودرد یا تب داشته باشند. زخم های سرد باعث اختلال در روند درمان می شود، در حالی که افرادی که تب داشته باشند، نمی توانند درمان هایفو را انجام دهند.

در چنین مواردی، هایفو پس از بهبودی کامل سرماخوردگی یا تب انجام می شود. توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از هایفو، هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید.

مراقبت های روز درمان

بسیار مهم است که در روز درمان، از انواع آرایش و مرطوب کننده ها خودداری کنید. با فرض اینکه هیچ مشکلی که روند درمان هایفو را مختل سازد، وجود ندارد، خود را به موقع به مرکز درمانی برسانید. این کار شما را آرام نگه می دارد و هر نوع اضطراب را از بین می برد. هایفو یک درمان بدون درد و غیرتهاجمی است، بنابراین اضطراب نداشته باشید.

اگر جزء افرادی هستید که از اقدامات درمانی ترس دارید، استفاده از داروهای ضد اضطراب توصیه می شود. همچنین، بهتر است کسی را به عنوان همراه با خود بیاورید تا شما را پس از طی مراحل درمانی، به خانه منتقل کند.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

ممکن است پس از درمان، پوست اندکی صورتی یا قرمز باشد؛ در این موقعیت فقط برای شستن صورت از آب سرد استفاده کنید.

انتظار می‌رود پوست تحت درمان قرار گرفته تا 4 هفته بعد، نسبت به لمس دردناک باشد.

ممکن است تورم اندکی وجود داشته باشد که این امر طبیعی است. گذاشتن بسته یخ یا استفاده از کرم‌های استروئیدی می‌تواند به فرونشاندن آن کمک کند. اگر اثرات زخم مانع لمس پوست می‌شود، اجازه دهید پوست بهبود پیدا کند.

ممکن است بلافاصله پس از درمان بتوان از آرایش (ترجیحاً با استفاده از اقلام دارای مواد معدنی) یا کرم‌های غیرتحریک‌کننده و مرطوب کننده استفاده کرد.

پس از درمان هایفو از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و از کرم ضدآفتاب دارای حداقل spf30 استفاده کنید.

حداقل تا یک هفته پس از فروکش کردن حساسیت و برافروختگی پوست، از لایه برداری با محصولاتی که حاوی aha/bha ها هستند خودداری کنید.

پس از انجام ورزش‌های شدید و کشیدن ناحیه پوستی تحت درمان به مدت 3 تا 4 هفته خودداری کنید. حداقل تا دو روز پس از درمان از نواحی تحت درمان استفاده نکنید ؛ با این حال انجام ورزش‌های سبک مانند پیاده روی خوب است.

مصرف پروتئین را برای تقویت روند بهبودی پوست و روند باز تولید کلاژن، افزایش دهید.

مصرف مکمل‌های ویتامین c برای سنتز کلاژن مفید است و یک ماده معدنی مهم برای سلامتی پوست شما می‌باشد.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

از اثرات شگفت انگیز هایفوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیفت ابرو (بدون جراحی)

رفع غبغب (بدون جراحی)

لیفت صورت و گردن ( بدون جراحی )

سفت و محکم شدن پوست صورت و گردن (بدون جراحی)

رفع افتادگی پلک بالا

رفع چروک‌های کناره های خارجی چشم ها (چین های پنجه کلاغی)

کم شدن عمق خطوط خنده و گریه (رفع افتادگی گوشه های لب ها)

رفع افتادگی‌های زیر چانه (رفع افتادگی پایین صورت)

رفع چین و چروک‌های صورت و بالا گردد

دوره نقاهت هایفوتراپی

انجام هایفوتراپی در 1 جلسه کوتاه 1 ساعته انجام می‌شود.

بلافاصله می‌توان در محیط کار خود حاضر شد.
همه خانم ها که می‌خواهند (همیشه جوان ) بمانند.
کسانی که قصد کاهش وزن دارند ( نگران شل شدن پوست ) خود هستند.
همه خانم‌ها در همه سنین جهت رفع چروک و شلی پوست
مهم ترین ویژگی هایفو تراپی این است که سطح پوست کاملاً سالم و بدون آسیب (دست نخورده) باقی می ماند. پس نیازی به استراحت نداشته و بلافاصله شخص می تواند به ادامه فعالیت و کارهای روزانه اش بپردازد.

جوانسازی پوست با هایفو یکی از رایج ترین و توسعه یافته ترین سیستم های درمانی امروزی است. با تقبل هزینه هایفوتراپی میتوان پوستت خورد را زیبا کنید.

تعداد جلسات هایفوتراپی

هر جلسه بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد، که فرد هیچ گونه دردی را در این مدت احساس نمی کند و کاملا راحت در حالت نشسته صورت می گیرد. در ابتدا معاینات اولیه برای بیمار صورت می گیرد در این معاینه شدت افتادگی پوست مورد بررسی قرار می گیرد، برای رفع مشکل و جوانسازی پوست شاید نیاز به یک جلسه درمان یا بیش از یک جلسه باشد.

متخصص پوست بعد از بررسی و معاینات لازم تعداد جلسات لازم را تعیین می کند که بستگی به میزان افتادگی و چین و چروک پوست دارد ، با یک جلسه درمانی هایفوتراپی می توان مشکل افتادگی پوست را درمان کرد ، اما اگر این افتادگی شدید باید نیاز به تعداد جلسات بیشتری می باشد .

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد به صورت کاملا رایگان مشاورات لازم را به زیبا جویان عزیز ارایه می کند.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

بهترین مرکز هایفوتراپی و جوانسازی در اصفهان کجاست؟

1زمان ریکاوری در هایفوتراپی چقدر است؟

طریقه انجام دقیق هایفوتراپی

نتیجه گیری

همان‌طور که از نام این روش مشخص بوده اساس و پایه این روش مبنی بر استفاده از امواج فراصوت متمرکز و با توان بالا است. در روش هایفوتراپی بافت‌های داخلی پوست در اثر امواج فراصوت با توان بالا تحریک شده و در نتیجه در پی آزادسازی کلاژن به صورت طبیعی چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوستی را ترمیم و بهبود می‌بخشد.

این روش به صورت انحصاری تحت پوشش شرکت و برند خاصی نبوده و دستگاه‌های مختلف با برندهای متفاوت و متعددی در بازار موجودند.

در این مقاله به طور کلی درباره هایفوتراپی صحبت کردیم که علاوه بر صورت، می تواند برای دیگر نواحی بدن نیز انجام شود. با این روش می توان مانع از پیری زودرس پوست صورت و دیگر نواحی شد.

در صورتی که زیبا جویا عزیز می خواهید با استفاده از این روش  پوستی جوان و شاداب داشته باشید و یا مانع چین و چروک های زودرس آن شوید، می توانید به یک کلینیک تخصصی خوب خوب مراجعه نمایید. که در این زمینه کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد یه با کادری مجرب و متخصص می تواند کمک شایانی به شما کند.

هایفوتراپی یک روش ایمن و جذاب برای رسیدن به ظاهری جذاب و جوان است. در این مقاله مزایا و معایب هایفوتراپی را به‌طور کامل شرح دادیم و عوارض احتمالی  و موارد دیگر که چرا این روش می تواند یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت است را بیان کردیم و با این وجود، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص مراجعه کنید و با ارائه شرح دقیق از وضعیت خود، از او مشورت بخواهید.

با توجه به اینکه پرتوهای فراصوت هایفو روی بافت خاصی در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و بافت‌ها و لایه‌های مجاور وارد نمی‌کند. با این حال، برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیبی موقع هایفوتراپی باید با پزشک مشورت کنید.

هایفو موجب رفع پیری پوست شده و باعث می‌شود پوست جوان‌تر و کشیده‌تر به نظر برسد و دیگر آن حالت شل شدگی و افتادگی پوست صورت دیده نشود.

تحقیقات و تجربیات زیبا جویا عزیز  نشان می‌دهد که تقریباً تمام کسانی که درمان هایفو را دریافت می‌کنند، حدود 3 ماه بعد به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. در مقابل، تقریباً تمام افرادی که جراحی لیفت صورت انجام می‌دهند، بعد از یک سال به نتیجه دلخواه می‌رسند.

نتایج هایفوتراپی سریع‌تر است و خطرات بسیار کمتری دارد، اما اثرات بلند مدت آن چندان ماندگار نیست. با شروع دوباره‌ی فرآیند پیری پوست، کلاژن‌های تازه ساخته شده تحلیل می‌روند و پوست به حالت قبلی باز می‌گردد. اما این اتفاق زود هنگام نبوده و حدوداً یک سال بعد از درمان آغاز می‌شود.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا در صورت امکان، همیشه از روش‌های کم تهاجمی استفاده شود مگر اینکه این روش‌ها جواب ندهد و نیاز به روش تهاجمی‌تر نظیر جراحی باشد.

تا زمانی که اثرات پیری در پوست شما شدت کمی دارد، نیازی به جراحی سنگینی مانند لیفت ندارید. اگر سالی یک بار هایفوتراپی انجام دهید، در طول 12 سال، هزینه‌اش تقریباً با جراحی لیفت برابر می‌شود. پس از لحاظ هزینه در بلند مدت، تفاوت چندانی وجود ندارد، اما خطرات هایفو به مراتب کمتر است.

نکته مهم این که در روش هایفو فرآیند جوان‌سازی بر پایه رفتار طبیعی پوست بدن است. یعنی درمان چین و چروک و شل شدگی پوست صرفاً با تحریک پوست به تولید پروتئین‌های طبیعی بدن صورت می‌گیرد.

در این صورت ماده‌ای مصنوعی وارد بدن شما نشده‌ است، عضلات صورت خود را فلج نکرده‌اید و از استرس بیش از حد بی‌هوشی، زخم و بخیه خبری نیست.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/d36h

لینک آپارات:https://aparat.com/v/IwWTu

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/RoYjbqnO

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.