بهترین برند بوتاکس چیست؟

بهترین برند بوتاکس چیست؟

بهترین برند بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک ترکیب ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است . وقتی حرف از سم زده می شود ممکن است یک مقداری ترسناک به نظر برسد . اما اصلا جای نگرانی نیست ! .. اگر در دز های کنترل شده استفاده شود کاملا بی خطر است . تزریق بوتاکس در زیر پوست، سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد.

ممکن است به خاطر وجود پیشانی سفت و محکم در برخی افراد، خیلی از ستارگان، بوتاکس را تا حدودی، یک کار بد بدانند، اما برای کسانی که در دنیای واقعی سعی در درمان آن داشته اند، بعید است که متوجه شوید آنها اصلاً هیچ کاری انجام داده اند یا نه من همیشه این را گفته ام اگر آنها چیزی غیر از” بوتاکس “نامگذاری می کردند، پذیرش بهتری بدست می آورد و در همان اوایل پیچیدگی بدی بوجود می آورد. دکتر استافورد از 740 جراحی پلاستیک در خیابان پارک در نیویورک می گوید.

“همه صحبت ها در مورد اعتدال است و باید بیشتر به عنوان یک نوع عمل درست و حرفه ای دیده شود، به جای اینکه به عنوان یک روش برای نگاه متفاوت مورد استفاده واقع شود. شما ماشین خود را رها نکنید و (آزادانه در زمین رها نکنید) و آن را هر 10 سال روبراه کنید- شما تعمیر و نگهداری منظم ماشین را انجام دهید تا آن را همچنان آماده رانندگی همانند یک ماشین نو نگه دارید.

اثرات مورد نظر بیشتر از یک بحث زیبایی شناسی صرف است، مخصوصاً برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند و از بوتاکس برای غیر فعال کردن غده های عرق استفاده می کنند. به نظر می رسد که مردم همیشه در مورد بوتاکس صحبت می کنند و این که آیا شما به این موضوع فکر می کنید یا نه، یا اینکه فقط در مورد آن صحبت می کنید، دلالت های ضمنی منفی آن را ترسیم می کنید.

مطمئناً، این موضوع برای همه مردم نیست، و اگر شما نیاز به آن را احساس نکنید، بعداً شما به طور واضح می توانید احساس راحتی کنید، اما برای روشن شدن هر گونه تصورات غلط، از دکتر استافورد خواسته شد تا یک دوره کوتاه مطالعه را در مورد درمان انجام دهد، و چگونگی اینکه آیا این روش برای شما مناسب است را تشریح کند.

برای دریافت تمام اطلاعاتی که در مورد بوتاکس نیاز دارید، به ادامه مطلب بروید خواه به آن توجه داشته باشید(بدون قضاوت!) و خواه کمترین کنجکاوی را نسبت به درمان داشته باشید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک ترکیب ایجاد شده توسط باکتری است که یک سم از نوع مسمومیت حاد غذایی است(عامل مسمومیت در افراد که باعث ایجاد نوعی فلج در ناحیه پلک و ماهیچه ها می شود که افتادگی ایجاد می کند). گرچه این مفهوم ترسناک به نظر می رسد، زمانی که در دوزهای بسیار کنترل شده استفاده شود، روشی ایمن و مطمئن است.

این ترکیب به یک منطقه خاص تزریق می شود و در داخل آن، خود را به گیرنده های موجود در عضله شما متصل می کند، که بر عصب تاثیر می گذارد. بنابراین در نتیجه، او اضافه می کند که زمانی که عصب شما یک ماده شیمیایی آزاد می کند تا منجر شود آن عضلات خاص، یا شروع به سوخت و ساز کنند و آزاد شوند (شروع به فعالیت کنند)، نمی تواند.

عملکرد کاهش می یابد، و زمانی که پیوندهای عضله کاهش می یابد، یا به طور کامل از بین می روند چین و چروک ها بوجود می آیند. اما این چیزی استاتیک نیست، بدن شما در طول زمان این گیرنده ها را احیاء می کند.

انواع برند بوتاکس

بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. نام‌های تجاری دیگری برای botulinum وجود دارد که Xeomin یکی از آنها است. در مقادیر زیاد ، این سموم می‌تواند باعث بوتولیسم شوند و احتمالاً اگر دچار مسمویت غذایی شده­اید باید با این نام آشنا باشید.

علیرغم اینکه یکی از جدی ترین عوارض بوتولیسم فلج کردن بدن است، دانشمندان راهی برای استفاده از آن به نفع انسان کشف کرده اند. مقادیر رقیق و کم این ماده را می توان مستقیماً به عضلات تزریق کرد و باعث ایجاد ضعف کنترل‌شده ماهیچه‌ها شد.

سازمان مدیریت بر صنایع غذا و داروی آمریکا در اواخر دهه 1980 پس از كشف قدرت بوتاكس در درمان بیماری‌هایی نظیر بلفارواسپاسم (پلک زدن غیر ارادی) و استرابیسم (چشم تنبل)، سودمندی آن برای ایجاد ضعف کنترل شده در ماهیچه‌ها را نیز تایید كرد.

پزشکان سال‌ها است که از انواع بوتاکس استفاده می‌کنند تا بتوانند چین و چروک و صورت را با موفقیت درمان کنند. در آوریل 2002 ، بوتاکس تأیید سازمان مدیریت بر صنایع غذا و داروی آمریکا را برای درمان خطوط اخم متوسط ​​تا شدید بین ابروها به نام خطوط گلوبلار به دست آورد. با این حال ، بوتاکس اغلب در نقاط دیگر صورت نیز استفاده می شود.

چیزی که باعث محبوبیت بوتاکس شده است، روش استفاده از آن است. بوتاکس سیگنال ها را از اعصاب به عضلات مسدود می‌کند. عضله تزریق شده دیگر نمی‌تواند منقبض شود و همین امر باعث خوابیدن و نرم شدن چین و چروک ها می‌شود. دریافت بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و نیازی به بیهوشی نیست.

بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص تزریق می‌شود. به طور کلی سه تا هفت روز طول می کشد تا اثر کامل داشته باشد. پزشکان بعد از استفاده از بوتاکس، قرص نیز تجویز می­کنند.

بوتاکس ها انواع مختلفی دارند و در هر کشور با توجه به نیاز و وجود شرکت­های دارویی متفاوت و ژنتیک مردم آن کشور، نوع خاصی از بوتاکس محبوب می­ شود و مورد استفاده قرار می­گیرد.

معروف ترین نام تجاری در این حوزه در دنیا BOTOX است که توسط شرکت Allergan ساخته شده است و از آنجا که اولین بار در بازار چنین محصولی ارائه می­شد، اکنون به طور کلی این اسم مترادف با سم بوتولینوم است. مارک های دیگر عبارتند از: AZZALURE ، BOCOTURE ، XEOMIN و DYSPORT.

برند بوتاکس (BOTOX)

بوتاکس، اولین مارک سم Botulinum موجود بود، اما BOTOX یک برند از انواع بوتاکس Botulinum Toxin نیز هست (دقیقاً همانند اینکه چگونه Colgate یک مارک خمیردندان است).

امروزه، علاوه بر بوتاکس، سایر مارک‌های BoNT که معمولاً در ایالات متحده ، اروپا و بسیاری از مناطق دیگر دنیا (از جمله سنگاپور) موجود هستند، DYSPORT (OnabotulinumtoxinA) و XEOMIN (incobotulinumtoxinA) هستند. ماندگاری بوتاکس بین 3 تا 4 ماه است.

قبل از استفاده از این دارو ، در صورت حساسیت به این دارو یا هر مدل حساسیت و آلرژی دیگر مانند تبخال به پزشک خود بگویید . این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد (مانند پروتئین شیر گاو موجود در برخی محصولات)، که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

برند دیسپورت (Dysport)

حال به سراغ یکی از محبوبترین انواع بوتاکس می رویم. دیسپورت (Dysport) یکی از برندهای محبوب بوتاکس در ایران و جهان است که ساخت شرکت گالدرما است. این برند در کشور سازنده آن یعنی انگلستان بسیار محبوب است.

این نوع بوتاکس ظاهر خطوطی مانند گلابلار را در ناحیه بین ابروهای شما تحت تأثیر قرار می دهد. این خطوط به سمت بالا یا عمودی به سمت پیشانی امتداد دارند.

وقتی فرد اخم می کند، این خطوط کاملا مشهود هستند. خطوط گابلار با افزایش سن، افزایش می­ یابد با این حال با تغییرات چهره نیز می ­تواند در چهره ظاهر شوند.

ظاهر شدن این خطوط به مسائل ژنتیکی نیز بسیار ربط دارد. در برخی از افراد ممکن است که این خطوط در سنین جوانی نیز ظاهر شوند. از دست دادن کلاژن های پوست علت این مسئله است. کلاژن ها پروتئین های فیبری هستند که مسئولیت ارتجاعی بودن پوست هستند.

در حالی که دیسپورت می‌تواند به درمان چین و چروک‌های گلابلار کمک کند، استفاده از آن فقط برای افرادی که خطوط گابلار متوسط یا شدید دارند، مناسب است. استفاده از این محلول یا ژل برای درمان و از بین بردن خطوط خفیف گلابلا توصیه نمی‌شود.

متخصص پوست و مو می‌تواند به شما در توضیح تفاوت بین چین و چروک های خفیف و متوسط از این نوع کمک کند. این برند یکی از انواع بوتاکس است که اثربخشی فروانی دارد.

اگر قصد دارید که از این برند  استفاده کنید، تمامی مراحل تزریق آن را می ­توانید به صورت کامل در مطب انجام بدهید. برای تزریق این ماده اصلا نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و پس از تزریق می توانید به راحتی محل مورد نظر را ترک کنید.

نکته مهم :‌ در سال های اخیر به دلایل تحریم های دارویی دیسپورت در کشور ما نایاب شده و بیشتر برندهایی که با این نام در بازار موجود هستند تقلبی و ریمارک می باشند.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-بوتاکس

تزریق و ماندگاری دیسپورت

تزریق بوتاکس دیسپورت فقط چند دقیقه طول می کشد. باید در طی دو روز اثرات تزریق را شروع کنید. پزشک شما قبل از تزریق، از مواد بی حسی ملایم یا کمپرس یخ استفاده می‌کند. این کار کمک می‌کند تا هرگونه درد در طول عمل احساس نشود.

برای درمان خطوط اخم، پزشکان به طور معمول0.05 میلی لیتر (میلی لیتر) را در هر زمان و حداکثر پنج بخش در اطراف ابرو و پیشانی شما تزریق می کنند. مدت ماندگاری این بوتاکس متغیر است. در برخی مواردی که این ماده به خوبی عمل می­کند، می­تواند تا سه الی چهار ماه خوبی دوام و ماندگی داشته باشد.

برند زئومین (Xeomin)

زئومین یک داروی تأیید شده توسط سازمان مدیریت غذا و دارو است که به منظور بی حس کردن عضلات صورت و زیبایی پوست تزریق می شود. این دارو یکی از انواع بوتاکس است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و ساخت یک شرکت آلمانی است.

از آن جایی که آلمان قطب تولید دارو در اروپا است، بدون شک این محصول یکی از بهترین برندهای بوتاکس در سراسر جهان محسوب می شود. زئومین به طور موقت خطوط اخم متوسط ​​تا شدید بین ابرو و خطوط گلابلار را صاف می کند. Xeomin حاوی نوروتوکسین است.

تزریق زئومین همچنین برای معالجه بزرگسالان مبتلا به دیستونی گردن رحم و بلفارواسپاسم ، اسپاسم پلک تأیید شده است، اما ما در اینجا می خواهیم به کاربردهای آرایشی Xeomin بپردازیم.

اخم و در هم رفتن چهره باعث می شود که عضلات صورت بین ابروهای شما منقبض شود. با گذشت زمان، این انقباضات باعث شکل گیری خطوط اخم می‌شوند. زئومین به طور موقت با فلج کردن این عضلات صورت، این فعالیت عضلات را کاهش می دهد و به صاف کردن خطوط اخم کمک می‌کند.

زئومین نیز مانند تولیدات انواع بوتاکس یک سم بوتولینوم نوع A قابل تزریق است. فرمول زئومین در واقع بسیار شبیه به بوتاکس است با این تفاوت که در ساخت این محصول، چند پروتئین مورد استفاده قرار نمی گیرد.

افرادی که از این دارو استفاده کرده ­اند اغلب نتوانسته اند تفاوت آن را با بوتاکس بیان کنند. علت این مسئله شباهت بسیار بالای این دو دارو است. با این حال، زئومین به اندازه Botox شناخته شده نیست و همچنین معمولاً قیمت آن کمی ارزان تر است.

تزریق و ماندگاری زئومین

در طی درمان شما، که حدود 10-20 دقیقه طول می‌کشد ، پزشک شما زئومین را به پیشانی شما تزریق می کند. برای کاهش ناراحتی ممکن است از یک بی حس کننده موضعی یا یک کمپرس یخ خیلی سرد استفاده کنند. مدت ماندگاری این نوع بوتاکس بین 3 تا 4 ماه است.

برند ایرانی مصپورت (مسپورت)

شرکت های دارویی ایرانی نیز محصولاتی دارند که میتوانند با محصولات خارجی رقابت کنند. این محصولات از نظر قیمت نسبت به محصولات خارجی ارزانتر هستند.

یکی از انواع بوتاکس که ساخت شرکتهای تولیدی دارویی ایران است، مسپورت است. این محصول به صورت متوسط تا شدید خط اخم بین ابروها را به طور موقت از بین می‌برد. مسپورت تاییدیه سازمان سلامت و دارو را دارا می‌ باشد و می توانید با خیال راحت از آن برای حفظ خطوط چهره خود استفاده کنید.

اگر چه هیچ دارویی (حتی داروهای خارجی) بی عوارض نیستند اما عوارض این داروی تولید داخل به  طور معجزه آسایی خیلی کمتر است. این ماده مانع از انتقال پیام‌های عصبی به عضله‌ها می‌شود و آنها را بی‌حس می‌کند. بی حس شدن این عصب­ ها آنها را وادار می‌کند که ثابت و بی‌حرکت باقی بمانند.

مسپورت چنان کیفیت بالایی دارد که در برخی از کشورهای دیگر (خصوصا در آسیا) به عنوان مورد استفاده قرار می­ گیرد. همچنین افرادی که از کشورهای دیگر برای تزریق بوتاکس به ایران می آیند نیز گهگاه از این نوع دارو استفاده می کنند.

تزریق و ماندگاری مسپورت

تزریق این نوع بوتاکس تفاوت چندانی با سایر بوتاکس ها ندارد. ماندگاری مسپورت روی صورت معمولا 4 تا 6 ماه است و معمولا بین 3 تا 10 روز طول می کشد تا بتوانید اثر آن را روی چهره خود حس کنید.

برند آزالور (Azzalure)

یکی از انواع بوتاکس که در جهان مورد استفاده قرار می گیرد، Azzalure است. این بوتاکس توسط شرکت گالدرما ساخته شده و در سال 2009 به عنوان اولین جایگزین برای برند بوتاکس به بازار انگلیس معرفی شد.

تزریق و ماندگاری آزالور

یكی از مزایای بوتاکس Azzalure این است كه حجم تزریق تقریبا نیمی از میزان بوتاكس است و به شکل موضعی تزریق می شود و بیشتر در ماهیچه باقی می ماند.

از این رو به نظر می رسد كه شخص استفاده از این بوتاکس کمتر در معرض عوارض جانبی مانند افتادگی ابرو است. میزان ماندگاری این برند در افراد مختلف متفاوت است. با این حال میزان ماندگی آن به طور متوسط 4 ماه است.

مراحل انجام تزریق بوتاکس

در ادامه به بررسی دقیق مراحل تزریق بوتاکس از ابتدا تا انتها پرداخته‌ایم:

بررسی وضعیت مراجعه کننده

در ابتدا لازم است متخصص شرایط شما و سلامت عمومی بدن را بررسی کند تا مشخص شود آیا شما کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس هستید یا نه. به طور کلی افراد زیر نمی‌توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند:

خانم‌های باردار و شیرده

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی

افراد مبتلا به بیماری ام اس

بیماران کلیوی و مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن

افرادی که دارو‌های خاص مصرف کرده و البته حساسیت دارویی نیز دارند.

مبتلایان به اختلالات انعقاد خون

در جلسه مشاوره لازم است تست‌هایی انجام گیرد تا سلامت شما عزیزان از هر نظر، تأیید شود.

مرحله تزریق botax

بعد از ضد عفونی کردن پوست، تزریق بوتاکس توسط سوزن‌های ظریف دقیقا در عضلات قسمتی از چهره که مد نظر است، انجام می‌گیرد. این کار بسیار حساس بوده و نیاز به مهارت و ظرافت در کار دارد.

تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق ژل؟

تزریق ژل و تزریق بوتاکس دو مورد از رایج‌ترین تکنیک‌های زیبایی هستند که در سال‌های اخیر در کشور ما به ویژه در بین خانم‌ها با استقبال زیادی مواجه شده‌اند به خصوص که این دو تکنیک زیبایی به سرعت انجام می‌شوند و بعد از اتمام کار می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید.

با توجه به اینکه این دو تکنیک هر دو تأثیرات چشمگیر و سریعی را در زیباسازی و جوانسازی چهره خواهند داشت این مسأله طبیعی است که مراجعه‌کنندگان بین انتخاب تزریق بوتاکس و تزریق ژل مردد بوده و همیشه به دنبال یافتن پاسخ این سؤال باشند که تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق ژل؟ به طور کلی این موضوع در حیطه تخصصی پزشک معالج شما قرار دارد چرا که ابتدا باید وضعیت سلامتی شما به دقت مورد بررسی قرار گرفته و از طرف دیگر هدف شما از انجام تکنیک‌های تزریقی مشخص گردد.

برای مثال اگر شما می‌خواهید چین و چروک‌های موجود در صورت را پر کنید قطعاً تزریق ژل برای شما مناسب‌تر خواهد بود اما مکانیسم عمل تزریق بوتاکس، فلج کردن عضلات برای جلوگیری از حرکت آن‌ها و در نتیجه جلوگیری از افزایش چروک پوست است.

با توجه به اینکه عملکرد این دو تکنیک متفاوت است بنابراین متخصص بعد از بررسی وضعیت چهره شما و هدفی که از انجام این کار دارید مشخص می‌کند که بوتاکس بهتر است یا تزریق ژل از طرف دیگر به شما توصیه می‌کنیم اجازه دهید پزشکی متخصص براساس تشخیص خود عمل کرده و همان تکنیک مناسب برای شما را اجرا کند.

اگر شما بخواهید سرخود عمل کنید مطمئناً ممکن است نه‌تنها به نتیجه ‌ایده‌آل نرسیده بلکه عوارضی را برای خود ایجاد نماید.

مزایای بوتاکس

این روزها کمتر کسی را می شناسید که کلمه بوتاکس را نشنیده باشد و از فواید بوتاکس آگاه نشده باشد. اگر چه بسیاری بر این باورند که فواید بوتاکس فقط مربوط به زیبایی صورت می شود، ولی واقعیت این است که فواید بوتاکس خیلی بیشتر از جنبه زیبایی آن است.

اگر می خواهید بیشتر با فواید بوتاکس آشنا شوید، در این مقاله سعی خواهیم کرد جنبه های دیگری از فواید بوتاکس را نیز به شما معرفی کنیم.

بوتاکس در درمان بیماری های مزمن

اگر به تاریخچه استفاده از بوتاکس نگاهی بیندازیم متوجه می شویم پیش از اینکه بوتاکس در زمینه زیبایی به کار گرفته شود در زمینه درمان بیماری ها کاربرد داشت.

در ابتدا بوتاکس برای درمان بیماری های مزمن مربوط به ماهیچه ها و عضلاتی استفاده می شد که به صورت غیر ارادی فعالیت می کرد نظیر حرکات غیر ارادی ماهیچه ها در بیماری های مزمنی مثل پارکینسون. در حقیقت، اولین گروهی که از فواید بوتاکس برای اولین بار استفاده کردند بیمارانی بودند که مشکلات حرکتی مزمن داشتند و از آنجا بود که بوتاکس برای درمان اسپاسم ماهیچه استفاده و فواید بوتاکس کم کم برای جنبه های دیگری از درمان ها نیز مشخص شد.

بوتاکس در درمان میگرن

از آنجا که بوتاکس کمک می کند تا عضلات آرام بگیرند، به نظر می رسد با تزریق بوتاکس انسداد اعصاب حسی باعث می شود که پیغام درد به مغز فرستاده نشود و به از بین رفتن درد و تنش های مکرر سر درد کمک می کند. بنابراین درمان سردردهای مداوم و یا میگرن های شدید یکی از فواید بوتاکس است.

 بوتاکس در درمان تعریق بیش از اندازه

یکی از مهمترین چالش هایی که هر روزه با آن روبرو هستیم تعریق های مکرر بیش از اندازه به ویژه برای اشخاصی است که از لحاظ اجتماعی در موقعیت های خاصی قرار دارند.

با فواید بوتاکس در درمان تعرق بیش از حد شما می توانید بدون هیچگونه درمان اضافی و یا استفاده از دارو، حداقل برای چندین ماه از شر تعریق های بیش از اندازه راحت شوید. اگر چه که این درمان دائمی نبوده و نیاز دارید هر شش ماه یکبار آن را تمدید نمایید.

 بوتاکس در درمان بیماری دیستونی

دیستونی یک بیماری عضلانی مربوط به ماهیچه هاست که با درد،گرفتگی و کنترل غیر ارادی ماهیچه ها همراه است. در دیستونی های شدید بیمار قادر به انجام کاری نبوده و عملاً زندگی روزمره بیمار مختل می شود. علاوه بر آن هنوز برای کنترل این بیماری روش درمانی خاصی ارائه نشده است.

تنها راه کنترل درمان بیماری استفاده از فواید بوتاکس مبنی بر فلج کردن عضله ها و ماهیچه های منقبض شده است. اگر با مشکلات بیماری دیستونی دست و پنچه نرم می کنید شاید تنها درمان قابل ارائه استفاده از فواید بوتاکس باشد.

بوتاکس در زیبایی

یکی از پرکاربردترین و آشناترین فواید بوتاکس در حال حاضر استفاده از آن در زمینه زیبایی است. فواید بوتاکس برای زیبایی صورت که شامل چشم، ابرو، پیشانی، خط  خنده، گردن و … می شود با اقبال بی شماری از سمت مشتریان روبرو شده و استفاده از آن روز به روز بیشتر می شود.

فواید بوتاکس بیش از هر جای دیگری در زمان استفاده آن برای خطوط عمیق پیشانی به چشم می آید. خطوطی که بر اثر گذشت سال ها بر اثر گرفتگی عضله پیشانی به وجود می آید و در حال حاضر تنها راه درمان آن استفاده از بوتاکس است. از بوتاکس همینطور می توان برای کاهش و یا از بین  بردن خطوط دور چشم، خط خنده و سایر خطوط ریزی که در صورت وجود دارد نیز استفاده کرد.

نکته بسیار مهم این است که تزریق بوتاکس باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد تا هم دوز مصرف ماده مورد استفاده، دوز ایمنی باشد و هم از مواد باکیفیت و استاندارد استفاده شود.

تزریق در آرایشگاه‌ ها یا توسط افراد غیر متخصص، می ‌تواند فلج بیش از حد عضلات ناحیه مورد نظر، عفونت، پارگی رگ‌ ها، خون ‌مردگی یا عوارض بسیار زیاد دیگری را برای بیمار در پی داشته باشد حتی ناراحتی های تنفسی و مرگ ولی در صورتی که از بوتاکس های مطمئن استفاده شود، از ایمن ترین عمل های زیبایی هستند.

نکته دیگری که در زمان تزریق بوتاکس باید به آن توجه نمود استفاده از برندهای بوتاکس مناسب می باشد.

در حال حاضر برندهایی نظیر بوتاکس Dysport ساخت کشور انگلستان، Neuronox ساخت کشور کره جنوبی و Massport ساخت کشور ایران استفاده می‌شود که هر سه مورد دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان هستند و دو نوع اول که سال هاست در دنیا تزریق می شوند و مطالعات گسترده‌ای روی آنها انجام شده، بسیار ایمن هستند؛ به طوری که تاکنون حتی یک مورد واکنش حساسیت آنافیلاکسی از آنها گزارش نشده است.

معایب تزریق بوتاکس

قرمزی و اِدِم

قرمزی و ادم (تورم) واکنش طبیعی بدن به هر روش درمانی است. این عوارض معمولاً خفیف تا متوسط هستند، در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند و نیازی هم به درمان ندارند. شدت قرمزی و ادم به میزان بوتاکس تزریق شده و همچنین ضخامت سوزن تزریق بستگی دارد. پیشگیری از این عوارض تا حد زیادی به تجربه‌ی پزشک وابسته است.

استفاده از سوزن‌های باکیفیت، تزریق آهسته‌ و مقادیر کم بوتاکس و همچنین استفاده از کمپرس سرد پس از اتمام تزریق، از جمله مواردی هستند که می‌توانند از شدت قرمزی و تورم بکاهند. جهت درمان سریع ورم بعد از بوتاکس قبل از خروج از کلینیک الهیه از پزشک متخصص کلینیک سوالات خود را بپرسید.

درد

میزان درد در طی تزریق بوتاکس به آستانه‌ی تحمل درد شما بستگی دارد. معمولاً بیشتر مراجعین به خوبی درد ناشی از تزریق را تحمل می‌کنند. برای کاهش درد می‌توانید پس از مشورت با پزشک، حدود 1 ساعت قبل از مراجعه به کلینیک، استامینوفن مصرف کنید.

در برخی موارد قبل از درمان، از کرم‌های بی‌حسی موضعی یا کمپرس سرد استفاده می‌شود تا درد محل تزریق کاهش یابد. درد ممکن تا 30 دقیقه بعد از اتمام تزریق هم کمی باعث رنجش شما شود.

سردرد و تهوع

شایع‌ترین عوارض بوتاکس سردرد و تهوع هستند. این دو عارضه در 2 تا 15 درصد از مراجعین مشاهده می‌شوند. البته سردرد و تهوع معمولاً خفیف بوده و بیشتر برای کسانی رخ می‌دهد که اولین تزریقات بوتاکس خود را انجام می‌دهند. ماندگاری این عوارض بین چند ساعت تا حداکثر سه چهار روز متغیر است.

علت و نحوه درمان این عارضه در صفحه سردرد بعد از بوتاکس بطور کامل شرح داده شده است، که می توانید برای اطلاعات کامل در این خصوص به صفحه مذکور مراجعه فرمایید. اما بطور خلاصه عواملی مانند آسیب‌های ایجاد شده در محل تزریق، استرس و سابقه‌ی سردردهای میگرنی در ایجاد آن‌ها موثرند. برای درمان سردرد، مصرف داروهای مسکن یا قرص‌های ضد میگرن معمولی کفایت می‌کند.

کبودی به دلیل سوراخ شدن عروق خونی موجود در محل تزریق رخ می‌دهد. این اتفاق معمولاً ناشی از این است که محل عروق خونی، پیش از تزریق بوتاکس به خوبی شناسایی نشده‌اند. توجه داشته باشید که پزشکان غیرمتخصص و افراد غیر پزشک با آناتومی صورت و گردن آشنایی کافی ندارند.

به همین علت ممکن است در طی فرآیند تزریق به عروق خونی آسیب بزنند. کبودی بیشتر زمانی مشاهده می‌شود که پزشک مهارت و تجربه‌ی کافی در تزریق بوتاکس نداشته باشد.

برای پیشگیری از این عارضه، باید از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مثل ژلوفن) تا حداقل 7 روز پیش از تزریق خودداری کنید. استفاده از کرم‌های ویتامین K یا کرم‌هایی که حاوی عصاره‌ی گیاه ارنیکا هستند، در رفع کبودی موثرند. سایر اقداماتی که باید برای پیشگیری از کبودی پوست انجام بگیرند، شامل موارد زیر است:

در حین تزریق بوتاکس باید در حالت نشسته قرار داشته باشید؛

عروق خونی باید پیش از تزریق شناسایی شوند؛ به ویژه در مورد نواحی اطراف چشم و سایر بخش‌های مستعد؛

پزشک با فشار دادن انگشت خود بر محل تزریق (بدون ماساژ دادن) می‌تواند احتمال کبودی را کاهش دهد.

عفونت

تا کنون گزارشی مبنی بر عفونت ناشی از تزریق بوتاکس منتشر نشده؛ البته در مورد تزریق‌هایی که در محیط‌های درمانی و توسط پزشک صورت گرفته‌اند.

تمامی محلول‌های بوتاکس حاوی مایع نرمال سالین هستند و در دمای 4 درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند. حتی 30 روز بعد از باز کردن محلول بوتاکس، هیچ نشانه‌ای از رشد باکتری‌ها یافت نمی‌شود. با این حال در محیط‌ های درمانی، پیش از تزریق پوست شما را به خوبی استریل می‌کنند تا خطر عفونت به صفر برسد.

واکنش‌های کولینرژیک

واکنش‌های کولینرژیک از جمله عوارض بوتاکس هستند که معمولاً به شکل خشک شدن دهان یا چشم‌ها مشاهده می‌شوند. این عوارض بیشتر در صورت استفاده از فرآورده‌هایی مشاهده می‌شود که از سم بوتولونیوم نوع B ساخته‌ شده‌اند. در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه تنها از فرآورده‌های حاوی سم بوتولیونیوم نوع A استفاده می‌کنیم.

کاندیدا مناسب بوتاکس

تصور رایجی که در بین مردم وجود دارد، استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های عمیق پوستی در سنین میانسالی و پیری است، اما در حقیقت همه افراد بالای 25 سال در صورت وجود چین‌های هرچند خفیف می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس باشند.

تزریق بوتاکس برخلاف تصور برخی از مردم، اختصاصی به زنان ندارد و همه افراد چه مرد و چه زن می‌توانند برای رفع چین و چروک پوست خود از بوتاکس استفاده کنند.

تحقیقات نشان داده است که تاثیرات بوتاکس در میان افرادی که به سنین پیری رسیده‌اند و چروک‌های صورت آن‌ها عمق شده، کمتر از افراد جوانی است که بر صورت آن‌ها خط‌های خفیف پدیدار شده است.

بوتاکس علاوه بر نقش درمانی، در بروز و عمیق شدن چین و چروک صورت تاثیر پیشگیری‌کننده دارد. به‌همین دلیل به افراد توصیه می‌شود صرف نظر از سن و جنسیت خود، در صورت مشاهده چروک هرچند ریز در پوست خود به پزشک مراجعه کنند.

اگر شما نیز احساس می‌کنید که کاندیدای مناسبی برای تزریق سم بوتولینوم هستید اما در تصمیم نهایی خود دچار شک و تردید شده‌اید یا امکان مراجعه حضوری به پزشک زیبایی را به علت‌های مختلف ندارید، با متخصصان آنلاین مشاوره پوست و مو سامانه پذیرش 24 در ارتباط باشید و جواب سوال‌های خود را از آن‌ها دریافت کنید.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-بوتاکس

کاندیدا نامناسب بوتاکس

همواره گروهی از افراد، اجازه استفاده از روش‌های زیبایی را بسته به شرایط مختلف ندارند. در مورد تزریق بوتاکس پیشانی و سایر نواحی صورت، گردن و جاهای دیگر باید توجه داشته باشید که اگر شما نیز جزو یکی از گروه‌های زیر هستید، باید از انجام این کار خودداری کنید:

افرادی که سابقه مشکلات قلبی و عروقی دارند.

کسانی که واکسن بیماری‌های مختلف را کمتر از دو هفته گذشته دریافت کرده‌اند.

افرادی که سن آن‌ها کمتر از 18 سال یا بالای 80 است.

مادرانی که دوران بارداری یا شیردهی را طی می‌کنند.

اشخاصی که دچار سابقه بیماری‌های عفونی و التهابی در ناحیه مورد تزریق هستند.

افرادی که سیستم عصبی و عضلانی آن‌ها دچار اختلال است یا از بیماری‌هایی مانند ام اس رنج می‌برند.

کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند یا داروهای روان‌کننده خون مصرف می‌کنند.

افرادی که سیستم بدنی آن‌ها بسیار ضعیف است یا دچار عفونت شدید در بدن خود شدند.

هزینه های تزریق بوتاکس

عوامل موثر بر هزینه تزریق بوتاکس

موضوع بسیار مهمی که ذهن اغلب کاندیدهای تزریق بوتاکس را به خود درگیر می‌کند این است که چه هزینه‌ای باید بابت این کار پرداخت شود. برای برآورد کردن هزینه تزریق بوتاکس، عوامل متعددی باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن عنوان کرد. از جمله مهمترین عوامل موثر بر هزینه تزریق بوتاکس عبارتند از:

برند تزریقی بوتاکس

بوتاکس‌های موجود در بازار تنوع بسیار زیادی از لحاظ کیفیت و برند تولیدی دارند. این مواد از لحاظ کشور سازنده، مواد اولیه به کار رفته در ترکیبات، کیفیت ساخت و … متفاوت بوده و در نتیجه قیمت‌های مختلفی دارند. کاندیدهای تزریق بوتاکس می‌توانند با توجه به بودجه و شرایطی که دارند برند مناسب بوتاکس را با مشورت پزشک انتخاب کرده و از نتیجه مثبت تزریق آن نهایت لذت را ببرند.

میزان مورد نیاز تزریق

هر بخشی از صورت و بدن نیازمند حجم مشخصی از ماده بوتاکس برای تزریق هستند. علاوه بر آن با توجه به سن فرد و شدت چین و چروک و افتادگی که در منطقه هدف وجود دارد، پزشک واحد بوتاکس کمتر و یا بیشتری را تزریق می‌کند. هر چه حجم بوتاکس مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه ایده‌آل بیشتر باشد هزینه‌ای که باید بابت این کار پرداخت شود نیز بیشتر خواهد شد.

ناحیه مورد نظر تزریق

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بوتاکس، ناحیه مورد نظر برای تزریق است. به عنوان مثال افرادی که قصد برجسته‌تر کردن و درمان افتادگی ناحیه گونه را دارند باید در مقایسه با افرادی که قصد از بین بردن خط اخم را دارند هزینه بیشتری پرداخت کنند چرا که گونه‌ها در مقایسه با خط اخم بین ابرو به واحد بیشتری از ماده بوتاکس نیاز دارند.

 هزینه خدمات ارائه شده در کلینیک و اجرت پزشک مربوطه

یکی دیگر از دلایلی که سبب می‌شود هر شخصی مبلغ متفاوتی را برای تزریق بوتاکس خود پرداخت کند، مراجعه به کلینیک‌ها و پزشک‌های متفاوت برای این منظور است چرا که هر کلینیکی با توجه به کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد هزینه متفاوتی را از مراجعه‌کنندگان خود دریافت می‌کند.

از طرف دیگر پزشکان نیز با توجه به تجربه و تخصصی که دارند دستمزد مختلفی را برای خود در نظر می‌گیرند. توصیه می‌شود که هرگز کیفیت کار خود را که متاثر از مراجعه به یک کلینیک شناخته شده و پزشک کار بلد است، فدای قیمت آن نکنید.

جدا از هزینه‌هایی که بابت خرید ماده بوتاکس پرداخت می‌شود، تعرفه‌های ارائه شده توسط کلینیک‌ها و پزشک‌ها نیز در تزریق بوتاکس متفاوت خواهند بود. به همین دلیل اولین قدم برای اطلاع از قیمت این کار، انتخاب یک کلینیک معتبر و شناخته شده و پزشک متخصص در این زمینه است.

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه یکی از بهترین‌های ایران بوده و با ایجاد محیطی کاملا استاندارد و کادر باتجربه در این زمینه، شما را در انجام خدمات زیبایی خود همراهی خواهد کرد.

هزینه تزریق بوتاکس بر نواحی صورت

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای تزریق بوتاکس، از بین بردن چروک‌های ایجاد شده در پوست صورت است. کسانی که به دنبال تزریق بوتاکس بر نواحی صورت هستند، به منظور برآورد هزینه انجام این کار باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرند.

پزشک متخصص باید ناحیه مورد نظر را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد. به عنوان مثال هزینه بوتاکس نواحی اطراف چشم با بوتاکس پیشانی متفاوت بوده و هر یک با توجه به شرایط فرد و موارد متعدد دیگر مثل برند ماده بوتاکس انتخاب شده، تغییر خواهد کرد.

بهترین کار برای اطلاع از قیمت بوتاکس در ایران انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص در این زمینه و سپس مراجعه حضوری برای انجام بررسی‌های لازم و تعیین دقیق قیمت نهایی کار است.

هزینه تزریق بوتاکس دیسپورت

هزینه بوتاکس دائمی یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی است که قصد انجام آن را دارند چرا که بوتاکس دارای ماندگاری در حدود ۶ ماه بوده و افراد باید نسبت به انجام دوباره آن اقدام کنند. همانطور که گفته شد هزینه این کار به عوامل متعدد بسیاری بستگی دارد.

کلینیک بین المللی پوست ، مو  و زیبایی الهیه به دلیل برخورداری از محیطی کاملا استاندارد و کادر درمانی متخصص، به عنوان یکی از بهترین‌ها در این حوزه شناخته می‌شود. در صورت تمایل به انجام بوتاکس خود در این کلینیک با کیفیت بالا و انجام مشاوره تخصصی، می‌توانید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

هزینه تزریق بوتاکس مسپورت

کسانی که قصد انجام بوتاکس را دارند اما به دلیل قیمت بالای برندهای خارجی توان برخورداری از مزایای آن را ندارند می‌توانند از بوتاکس مسپورت که یک برند باکیفیت و معتبر ایرانی است بهره ببرند. مسپورت تولید داخلی بوده و کیفیتی مشابه و هم سطح با برندهای خارجی دارد.

این در حالی است که قیمت بوتاکس مسپورت در مقایسه با سایر برندها بسیار پایین‌تر است. بوتاکس مسپورت مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است و تمامی افرادی که به دنبال ماده بوتاکس با کیفیت بالا و قیمت پایین هستند می‌توانند نسبت به خرید و تزریق آن اقدام کنند.

هزینه تزریق بوتاکس روی پیشانی و نواحی خط اخم

یکی از بارزترین خطوطی که در اثر گذر زمان و یا حالت‌های چهره بر روی صورت ایجاد می‌شوند، در نواحی پیشانی و خط اخم قرار دارند. از جمله موثرترین روش‌ها برای از بین بردن و همچنین جلوگیری از بروز این خطوط، انجام بوتاکس است.

هزینه تزریق بوتاکس روی پیشانی و نواحی خط اخم بعد از انتخاب کلینیک و پزشک مربوطه، متناسب با برند ماده بوتاکس و حجم مورد نیاز جهت رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی تعیین می‌گردد. بنابراین قیمت دقیق تزریق بوتاکس پیشانی از شخصی به شخص دیگر و با توجه به شرایط متفاوت خواهد بود و قبل از انجام بررسی‌های لازم نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد.

مراقبت های قبل از بوتاکس

همان‌قدر که مراقبت‌های بعد از بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارند، رعایت توصیه‌ها و دستورات پزشک قبل از تزریق نیز بسیار مهم است. در نظر گرفتن این موارد باعث می‌شود که عوارض تزریق خیلی زودتر برطرف شوند و نتایج جذاب بوتاکس خود را به نمایش بگذارند.

همچنین در مواردی بر روی ماندگاری نتایج و کیفیت آن‌ها نیز اثر خواهد گذاشت. در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه پزشک قبل از جلسه تزریق، در طول جلسات مشاوره مراقبت‌های لازم را بنا بر شرایط بیمار به او توضیح می‌دهد. ما در این بخش توصیه‌های عمومی قبل از تزریق بوتاکس را بیان خواهیم کرد.

7 تا 10 روز قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند آسپرین و ایپوبروفن خودداری کنید. درصورتی‌که نمی‌توانید این داروها را قطع کنید حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید و نظرات او را به درمانگر خود در کلینیک انتقال دهید.

حداقل از 24 ساعت قبل از تزریق مواد غذایی و نوشیدنی‌های دارای الکل مصرف نکنید. الکل با ایجاد اختلال در فرایند گردش خون بهبود کبودی‌ها یا خون‌مردگی‌های بعد از تزریق را با مشکل مواجه می‌کند.

از یک هفته قبل از بوتاکس موهای صورت را وکس و اپیلاسیون نکنید و از شیو کردن و بند انداختن نیز خودداری کنید. استفاده از کرم‌های موبر و بلیچینگ پوست هم ممنوع است.

اگر پوست شما دچار آفتاب‌سوختگی است بهتر است ابتدا نسبت به درمان آن اقدام کنید و سپس تزریق بوتاکس را انجام دهید.

اگر در مقابل درد حساس هستید و فکر می‌کنید که فرایند تزریق می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد، با اجازه پزشک قبل از شروع جلسه تزریق یک قرص استامینوفن بخورید.

اگر مبتلا به بیماری‌های خاص به‌خصوص مشکلات انعقاد خون هستید یا سابقه حساسیت به سم بوتولیسم دارید حتما پزشک خود را مطلع کنید.

درصورتی‌که سابقه تب‌خال دارید در جلسات مشاوره به پزشک اطلاع دهید.

اگر پزشک در طول جلسات مشاوره دارویی برای شما تجویز کرد، حتما آن را سروقت و به‌طور کامل مصرف کنید تا بعد از تزریق مشکل خاصی برایتان ایجاد نشود.

به‌طورکلی در مراقبت‌های قبل از تزریق مهم‌ترین نکته این است که با پزشک خود تعارف نداشته باشید و هر چیزی که شنیده‌اید و باعث ایجاد نگرانی در شما شده است را با او در میان بگذارید. همچنین پرونده کامل پزشکی‌تان را به همراه داشته باشید و اگر بیماری خاصی دارید یا داوری مشخصی را باید به‌طور مرتب استفاده کنید به درمانگر خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از بوتاکس

بعد از هر عمل زیبایی مراقبت‌های خاصی لازم است که بر روی نتایج آن تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث بهبود سریع‌تر عوارض شود.

توجه به مراقبت‌های بعد از بوتاکس باعث می‌شود نتایج تزریق بوتاکس در صورت رعایت دقیق توصیه‌های پزشک بسیار بهتر خواهند شد و زودتر ثابت می‌شوند. همچنین عوارض بعد از تزریق نیز نهایتا ظرف چند ساعت برطرف می‌شوند و فرد بدون نگرانی از وجود تورم یا کبودی می‌تواند بیرون از خانه به کارهای خود بپردازد.

بوتاکس یک سم تضعیف شده است که در بعضی افراد باعث ایجاد حساسیت می‌شود؛ عدم توجه به توصیه‌های پزشک احتمال بروز حساسیت را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث ایجاد عوارضی جبران‌ناپذیر در افراد شود. رعایت موارد توصیه‌شده قبل و بعد از تزریق بر روی ماندگاری نتایج نیز تاثیرگذار است و هزینه‌های شما برای تمدید بوتاکس را کاهش خواهد داد.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول کارهایی است که باید بعد از تزریق انجام دهید تا عوارض بوتاکس برطرف شوند و نتایج به ثبات برسند.

دسته دوم مربوط به کارهایی می‌شوند که انجام آن‌ها تا چند روز بعد از تزریق ممنوع است و در صورت عدم توجه به آن‌ها ممکن است فرد با مشکلاتی جدی مواجه شود. در این مقاله در دو بخش جداگانه به این مراقبت‌ها پرداخته‌ایم تا شما بدون هیچ مشکلی روزهای ابتدایی بعد از تزریق را پشت سر بگذارید و درنهایت به نتایجی پایدار و جذاب برسید.

کارهایی که انجام آن‌ها بعد از تزریق مشکلی ایجاد نمی‌کند یا می‌تواند باعث بهبود عوارض شود در ادامه آمده‌اند.

حتی‌الامکان در چند ساعت ابتدایی بعد از تزریق در معرض نور مستقیم خورشید یا حرارت قرار نگیرید. بعد از آن هم در زمان خروج از خانه حتما از کرم ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

انجام فعالیت‌های معمولی بعد از تزریق بوتاکس مانعی ندارد و حتی بلافاصله بعد از اتمام جلسه تزریق می‌توانید سر کار بروید.

4 ساعت بعد از تزریق ورزش سبک مانند پیاده‌روی یا نرم دوی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بلافاصله بعد از تزریق استفاده از مواد آرایشی مختلف مانعی ندارد.

نتایج واقعی تزریق بوتاکس 14 روز بعد از تزریق خود را نشان می‌دهند. البته بلافاصله بعد از عمل و تا 4 یا 5 روز بعد از آن می‌توانید تاثیر بوتاکس را احساس کنید؛ اما برای اینکه عضلات سر جای خود قرار بگیرند و بتوانید راحت‌تر آن‌ها را حرکت دهید و چهره‌ای زیباتر داشته باشید باید کمی صبور باشید.

برای از بین بردن تورم و کبودی‌های موجود در ناحیه تزریق می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

بعد از گذشت 4 ساعت از تزریق می‌توانید به‌صورت طاق‌باز و بدون اینکه فشاری به صورتتان وارد شود بخوابید.

تست قبل از تزریق بوتاکس

تا یک روز بعد از تزریق از انجام ورزش‌های سنگین یا هر فعالیتی که باعث تعریق می‌شود دوری کنید.

2 تا 4 ساعت بعد از تزریق محل آن را لمس نکنید و فشار ندهید.

تا 24 ساعت بعد از تزریق سر خود را خم نکنید و دولا نشوید.

علاوه بر ورزش، انجام هر فعالیت یا قرار گرفتن در هر موقعیتی که باعث افزایش ضربان قلب و تغییر در گردش خون شود ممنوع است. این موضوع باعث افزایش سطح کبودی‌ها خواهد شد.

تا 4 ساعت بعد از تزریق از دراز کشیدن خودداری کنید و سرتان را در وضعیت مستقیم قرار دهید.

مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون مانند ویتامین E، امگا 3، آسپرین و چای سبز بعد از تزریق ممنوع است.

یک تا دو روز بعد از تزریق به سراغ استخر، سونا و حمام‌های ترکی نروید. این مکان‌ها احتمال بروز عفونت در ناحیه تزریق را افزایش می‌دهند.

تا 24 ساعت بعد از تزریق از شستشوی موها خودداری کنید. همچنین شستشوی صورت نیز 4 یا 5 ساعت بعد از تزریق ممنوع است. بعد از این مدت دقت کنید که محل تزریق را فشار یا ماساژ ندهید.

پوشیدن کلاه‌ها و لباس‌هایی که روی پیشانی و محل تزریق را می‌پوشانند ممنوع است؛ این لباس‌ها به ناحیه تزریق فشار وارد می‌کنند و باعث تعریق آن می‌شوند. این موضوع ممکن است منجر به حرکت ماده بوتاکس شده و ایجاد ناهنجاری در ناحیه تزریق شود.

حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق از مصرف الکل خودداری کنید.

حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق از انجام فعالیت‌هایی که بدن در حالت برعکس قرار می‌گیرد مثل تمرینات یوگا یا رفتن به شهربازی و… خودداری کنید.

اثرات و نتایج تزریق بوتاکس

ماده‌ی اصلی محلول بوتاکس، بوتولینوم توکسین نوع A است که هنگام تزریق، با محلول‌های دیگری ترکیب می‌شود. معمولاً در هر سرنگ تزریق، حدود 2 الی 3 میلی‌لیتر محلول دیگری وجود دارد و تمام آنچه می‌بینید محلول خالص بوتاکس نمی‌باشد.

بوتاکس از زمان‌های قدیم برای درمان بیماری‌های مختلف کاربرد داشت. در حال حاضر تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدار‌ترین درمان‌های چین و چروک صورت محسوب می‌شود چرا که بوتاکس علی‌رغم روش‌های دیگر، درمان موقتی محسوب نمی‌شود و بعد از چند جلسه درمان، به کلی مانع ایجاد چین و چروک می‌گردد.

تأثیر تزریق بوتاکس به پیشانی به این صورت است که با تزریق محلول بوتاکس به زیر پوست، این ماده توسط عضلات پیشانی جذب می‌شود. جذب ماده‌ بوتاکس سبب کشیده شدن عضلات پیشانی شده و خطوط ایجاد شده را از بین می‌برد.

تزریق بوتاکس در جلسه‌ اول فقط برای از بین بردن خطوط سطحی کافی خواهد بود که به مرور زمان ممکن است در همان قسمت‌ها دوباره خطوطی ظاهر شود. تأثیرات طولانی مدت تزریق بوتاکس، با تکرار تزریق در جلسات متعدد امکان‌پذیر خواهد بود.

تأثیرات بوتاکس بلافاصله بعد از تزریق به طور کامل قابل مشاهده نخواهد بود. برای مشاهده‌ نتیجه‌ نهایی باید حدود 3 الی 10 روز بعد از جلسه‌ تزریق صبر کنید تا عارضه‌هایی همانند ورم برطرف گردد. همچنین تأثیرات تا 4 ماه ماندگاری داشته و بعد از آن در صورت تمایل می‌توان به منظور تکرار تزریق بوتاکس به پزشک زیبایی مربوطه مراجعه کرد.

معمولاً برای رسیدن به نتایج مطلوب، تزریق مجددا با فاصله‌ حداکثر 3 الی 4 ماه بعد از جلسه‌ اول تزریق بوتاکس، تکرار می‌شود. تزریق بوتاکس به پیشانی در جلسات متمادی سبب فلج شدن ماهیچه‌های پیشانی شده و از انقباض ماهیچه‌های این ناحیه جلوگیری می‌کند. در این صورت احتمال ایجاد شدن خطوط پیشانی به کلی از میان برداشته می‌شود.

دوره نقاهت تزریق بوتاکس

وران نقاهت این تزریق تنها 24 ساعت است. یکی از دلایل محبوبیت تزریق بوتاکس نیز همین امر است. چرا که انجام بوتاکس زمان زیادی را از فرد نخواهد گرفت. از این گذشته فرد پس از انجام این روش نیازی به بستری شدن در منزل نیز نخواهد داشت.

در واقع بوتاکس هیچ محدودیتی برای برنامه های عادی زندگی فرد به وجود نمی آورد. پس از تزریق بوتاکس نیز همه چیز می تواند طبق همان برنامه های قبلی پیش برود و فرد حتی مشکلی با حاضر شدن در سرکار نخواهد داشت. این فرآیند کاملا امن و مطمئن است و در زمانی به اندازه خوردن یک وعده نهار، برای فرد رخ می دهد.

اما روی هم رفته فرد متقاضی پس از انجام بوتاکس تا 24 ساعت باید مراقب هایی را به عمل آورد. پزشک فرد را در جریان مراقبت های پس از تزریق بوتاکس قرار خواهد داد؛ اما به طور کلی باید گفت، فرد باید در طول 12 ساعت اولیه از ماساژ دادن محل تزریق اجتناب کند.

این مراقبت ها اصلا سخت و پیچیده به نظر نمی رسند اما تاثیر زیادی در رسیدن به بهترین و مطلوب ترین نتایج از تزریق بوتاکس دارند. به همان نسبت که مراقبت ها با دقت بیشتری انجام شوند، فرد مطمئن خواهد شد که هیچ آسیبی به نتایج تزریق وارد نکرده و با دقت و ظرافت، شرایط لازم را برای رسیدن به بهترین نتیجه به وجود آورده است.

همچنین مراجعه کننده از زمان تزریق تا 4 ساعت باید از دراز کشیدن خودداری کند. در شب اول پس از تزریق یک بالش دیگر نیز زیر سر خود بگذارید که ارتفاع سر شما را افزایش دهد. به این ترتیب  از میزان تورم های پس از تزریق کاسته خواهد شد.

پس از تزریق بوتاکس استفاده از داروها و پمادهای پوستی را برای چهار ساعت به تعویق بیاندازید. با انجام اقدامات لازم می توانید بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس به دست آورید.

دلیل دراز نکشیدن به محض تزریق بوتاکس، در این موضوع خلاصه می شود که فرآیند تزریق برای فرد، به صورت نشسته صورت می گیرد. در نتیجه در زمانی که تزریق انجام می شود، بدن فرد حالتی عمودی دارد و این حالت باید حداقل تا 4 ساعت حفظ شود.

این موضوع البته هیچ منافاتی با استراحت کردن نخواهد داشت. فرد می تواند به صورت نشسته استراحت کند و حتی به خواب برود اما تا 4 ساعت نباید حالت بدنی خود را از حالت عمومی به افقی تغییر بدهد. این کار ممکن است موجب جابجایی بوتاکس در صورت او شود.

حداقل تا دو شب پس از تزریق بوتاکس، نباید به روی ناحیه انجام تزریق خوابید. چرا که این کار فشار بسیار زیادی به این ناحیه وارد می کند. افرادی که تزریق بوتاکس را پشت سر گذاشته اند تا دو شب باید به پشت سر بخوابند و از ناحیه انجام تزریق، مراقبت های کافی را به عمل بیاورند.

تعداد جلسات تزریق بوتاکس

بهتر است این نکته را بدانید که اثرات بوتاکس دائمی نیست و چروک‌ها معمولاً طی 3 الی 4 ماه پس از تزریق بازخواهند گشت. اگر قصد دارید که علائم پیری برای همیشه حذف شوند، لازم است که هر چند وقت یکبار این تزریق شارژ شود.

در حالت کلی، دوز تزریق شده، محل تزریق و تعداد دفعات تزریق بوتاکس، با توجه به شرایط و پاسخ بدن فرد به درمان تعیین می‌شود. با این حال اگر بخواهیم به طور میانگین بگوییم که چند جلسه برای تزریق بوتاکس لازم است، پاسخ آن حداقل دو جلسه خواهد بود. بهتر است قبل از اقدام برای این درمان، با پزشک خود درباره تعداد و فواصل مورد نیاز برای تزریق بوتاکس صحبت و مشورت کنید.

دوز و میزان تزریق بوتاکس در هر جلسه، بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت است. به عنوان مثال پزشکان می‌گویند مقدار نرمال بوتاکس برای تزریق به پیشانی به طور متوسط بین 10 تا 30 واحد می‌باشد. یعنی حدود 4 دوز در 5 محل شایع روی پیشانی که در مجموع 20 واحد خواهد شد. البته پزشک ممکن است در ابتدا با دوز‌های کمتر از این مقادیر، درمان را شروع کند.

بنابراین 50 واحد بوتاکس برای درمان کامل خطوط افقی پیشانی، بسیار زیاد خواهد بود و احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. علائم ناشی از اوردوز بوتاکس شامل ضعف عضلانی جدی و شدید، مشکلات تنفسی و فلج شدن گسترده ناحیه تحت درمان می‌باشد.

البته این عوارض معمولاً در صورتی به وجود می‌آیند که فرد به مراکز غیر معتبر و پزشک بدون تجربه مراجعه کند. در صورتی که چنین علائمی مشاهده شود، سریعاً باید با اورژانس تماس گرفته شود یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicelahieh.com/%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d9%88%d8%aa%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%9f/

 تزریق بوتاکس دور چشم هزینه عوارض مزایا و مراقبت ها

علت سردرد بعد از بوتاکس چیست

نتیجه گیری

از جمله روش های جوانسازی پوست صورت که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز هست ، تزریق بوتاکس می باشد. در صورت از بوتاکس جهت رفع چین و چروک ها، خط اخم، خطوط بین ابروها، خط خنده ،خطوط پیشانی، خطوط گوشه های لب، خطوط روی لب و درمان افتادگی ابرو استفاده می شود.

با توجه به نیاز فرد به میزان بوتاکس و مهارت پزشک ، قیمت بوتاکس صورت تعیین می شود. ماده بوتاکس توسط سوزن های بسیار ریز و مخصوص در نواحی مورد نظر طی چند دقیقه بدون نیاز به بیهوشی تزریق می شود ، این ماده با از کار انداختن موقت عضلات فعال و پر کردن فرورفتگی های صورت باعث بازگرداندن جوانی و شادابی به چهره ی فرد می گردد.

5 تا 6 ماه پس از تزریق اول، برای ماندگاری بیشتر فرد باید تزریق بوتاکس را مجددا انجام دهد. تزریق بوتاکس به منظور جوانسازی پوست صورت می تواند هم در زنان و هم در مردان موثر واقع گردد.

بوتاکس، یک درمان غیر جراحی محبوب می باشد که در ابتدا برای درمان طیف وسیعی از شرایط از عرق بیش از حد تا سردرد استفاده میشد، که در حال حاضر به طور گسترده ای از جنبه ی مزایای زیبایی آن استفاده می شود. این درمان، توانایی بهبود ظاهر چین و چروک را دارد و می تواند پف و شکل لب ها را تغییر دهد.

هزینه ی تزریق بوتاکس به طور گسترده متغیر است. به عنوان یک قاعده کلی، کلینیک ها هزینه ها را بر اساس “ناحیه ی مورد نظر” طبقه بندی می کنند، گرچه بعضی از آنها بر اساس “تعداد واحدها” می باشند، که منجر به تفاوت های بزرگی در هزینه های درمانی می شود.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/rFIza81s

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.