بهترین دکتر لیفت بازو در تهران

بهترین دکتر لیفت بازو در تهران

بهترین دکتر لیفت بازو در تهران

در ادامه ی این مقاله با روش های لیفت بازو آشنا خواهید شد:افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه بازوها ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. بالا رفتن سن، کاهش وزن شدید و برخی بیماری‌ها می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. در افراد جوان‌تر شاید بتوان این افتادگی را به کمک ورزش تا حدودی رفع کرد.

اما در افراد مسن‌تر که پوستشان خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده، ورزش چندان نتیجه‌بخش نخواهد بود. به همین دلیل توصیه پزشکان به این افراد لیفت بازو است. با لیفت بازوها، پوست شل و افتاده از بین خواهد رفت و دستان فرد دوباره تناسب و زیبایی خود را به دست خواهد آورد.ممکن است برخی افراد به دلیل شایعاتی که درباره لیفت بازو شنیده‌اند، آن را به تعویق بیندازند.

شایعاتی نظیر فلج شدن دست‌ها در اثر لیفت، ایجاد عفونت‌ها یا حساسیت‌های پوستی، بازگشت دوباره افتادگی‌ها حتی شدیدتر از قبل می‌تواند فرد را نگران کند. اما نکته مهم اینجا است که تا زمانی که افراد آگاهی کافی درباره موضوعی نداشته باشند، همه‌چیز را درباره آن باور می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی جامع و کامل در خصوص لیفت بازو به شما بدهیم. پس اگر قصد انجام این کار را دارید اما شایعات مانع شما شده‌اند تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

لیفت بازو چیست ؟

با افزایش سن، پوست نواحی مختلف بدن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و کم‌کم شل و افتاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که فرم طبیعی اندام‌ها به مرور از بین برود. به همین دلیل روش‌هایی برای حذف پوست شل شده و چربی‌های اضافه زیر پوست به وجود آمده است که لیفت بازو یکی از آن‌ها است.

لیفت بازو روشی است که به منظور حذف پوست و چربی اضافه‌ی زیر بازو انجام می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان پوست‌های موسوم به بال خفاش را از بین برده و شکل طبیعی بازوها را دوباره به آن‌ها برگرداند.

مهم‌ترین ویژگی کاندیداهای لیفت بازو، برخورداری از سلامت عمومی است. به همین دلیل پزشک پیش از انجام لیفت بازو به‌خصوص با روش جراحی آزمایش‌هایی از شخص داوطلب می‌گیرد و او را به‌طور کامل معاینه می‌کند.

به‌علاوه کاندیدای مناسب برای لیفت بازو شخصی است که پوستی شل و افتاده در زیر بازوان خود داشته باشد. این افتادگی ممکن است به دلایل مختلفی رخ داده باشد. اما پزشک با معاینه شخص بهترین روش را برای لیفت بازوی او انتخاب می‌کند.

معمولا افرادی که اضافه وزن بالایی دارند، کاندید مناسبی برای لیفت بازو نیستند. چراکه پوست این افراد خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است. به‌علاوه حجم چربی زیرپوستی در فرد دارای اضافه وزن بالا زیاد است و نمی‌توان با روش‌های لیفت آن‌ها را از بین برد.

چراکه لیفت بازو روشی برای لاغر کردن بازو یا از بین بردن چربی‌های اضافه آن نیست. به همین دلیل بهتر است این افراد ابتدا وزن خود را کم کنند و سپس برای برداشتن پوست اضافه اطراف بازو اقدام کنند. علاوه بر این افرادی که به‌طور مرتب تغییر وزن دارند نیز نمی‌توانند لیفت بازو را انجام دهند.

چراکه تغییر وزن خود باعث تغییر حالت ارتجاعی پوست شده و آن را شل می‌کند. بنابراین اثرات لیفت بازو پس از مدتی از بین می‌روند.

درصورتی‌که فرد به بیماری پوستی خاصی مبتلا باشد یا اختلالاتی در انعقاد خون یا ترمیم زخم داشته باشد، پزشک لیفت بازو به‌خصوص با روش جراحی را به او توصیه نمی‌کند. لیفت بازو همچنین برای افرادی که برای مدتی طولانی دخانیات یا الکل مصرف می‌کنند مناسب نیست.

چراکه مصرف این مواد جریان خون را مختل کرده و بروز نتایج لیفت را به تاخیر می‌اندازد. به‌جز این موارد هر فرد دیگری با سلامت عمومی و افتادگی پوست در ین ناحیه، می‌تواند برای لیفت بازو اقدام کند.

انواع روش های لیفت بازو

مزوتراپی

مزوتراپی یک محلول تزریق شونده شامل اسیدهای آمینه، داروها و ترکیبات طبیعی مقوی برای پوست است که در لایه میانی پوست تزریق می‌شود. از این روش برای آب کردن چربی‌های انباشته و کشیدن پوست استفاده می‌شود. عمل مزوتراپی در شرایطی که مقدار چربی و پوست اضافه زیاد نباشد، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای عمل جراحی لیفت بازو باشد.

عمل مزوتراپی فقط به مقدار جزئی بر سفت شدن پوست تأثیر دارد و بنابراین در صورتی که پوست اضافه در ناحیه بازو زیاد باشد، ممکن است که این عمل کارآیی لازم را در برطرف کردن مشکل نداشته باشد.

آثار و نتایج عمل مزوتراپی در حدود 4 تا 8 هفته بعد از عمل قابل مشاهده خواهد بود. در بعضی از بیماران لازم است که برای دستیابی به نتایج بهتر، چندین عمل تزریق به صورت متناوب انجام شود.

لیفت بازو
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-لیفت بازو

لیپوساکشن واسر (Vaser)

لیپوساکشن واسر یک حالت غیر تهاجمی از عمل لیپوساکشن است. در این روش محلول‌هایی در زیر پوست تزریق می‌شود که چربی‌های اضافه را تجزیه می‌کند و سپس این چربی‌های زائد توسط خود بدن دفع می‌شوند. عمل لیپوساکشن واسر در کشیدن و رفع افتادگی پوست هم تأثیر دارد، اما در صورتی که پوست اضافی بازو زیاد باشد، این عمل هم مانند مزوتراپی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای جراحی لیفت بازو شود.

عمل حل کردن چربی (لیپودیسالو)

لیپودیسالو نیز یک عمل غیر تهاجمی برای آب کردن چربی‌های زائد و کشیدن پوست می‌باشد که عملکردی شبیه به لیپوشاکشن واسر دارد. در واقع در عمل لیپودیسالو نیز دقیقاً مانند عمل لیپوساکشن واسر، محلول‌هایی شامل چندین آنزیم طبیعی و مصنوعی مختلف در محل بازو تزریق می‌شود.

تزریقات عمل لیپودیسالو نیز در چند جلسه متوالی انجام می‌گیرد که تعداد این جلسات به مقدار چربی و پوست اضافی موجود در بازوها بستگی دارد. نتایج این عمل را می‌توان بعد از گذشت ۴ تا ۸ هفته از آخرین تزریق، مشاهده نمود.

عمل لیپودیسالو هم به مانند عمل‌های لیپوساکشن واسر و مزوتراپی از این مزیت برخوردار است که هیچ گونه جای زخمی بر روی بازوها باقی نمی‌گذارد و نیازی به دوره بهبودی بعد از عمل هم وجود نخواهد داشت. علاوه بر آن، خطرات و عوارض این عمل‌ها بسیار کمتر از جراحی لیفت بازو می‌باشد.

ترماژ

ترماژ یک عمل لاغری است که نیازی به انجام جراحی ندارد و برای انجام آن از پرتوهای لیزر استفاده می‌شود. در این عمل، لایه‌های مختلف پوست با استفاده از پرتوهای لیزر گرم می‌شود و روند آب شدن چربی‌ها و تولید کلاژن در پوست القاء می‌گردد که در نتیجه آن، بافت‌های همبند پوست تقویت شده و افتادگی آن برطرف می‌شود.

چربی های زائد بازو در مدت 4 تا 6 هفته بعد از عمل ترماژ حذف می‌شوند. دوره بهبودی بعد از این عمل هم ۳ تا 5 روز طول می‌کشد. البته در این مدت فقط یک قرمزی و ورم بسیار کم در محل عمل وجود دارد.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی هم یک روش کم هزینه برای کاهش چربی‌های زائد و پوست اضافی بازو می‌باشد. ماساژ دادن باعث گرم شدن پوست، جابه‌جایی سلول‌های چربی و تقویت گردش خون در محل ماساژ می‌شود. مجموعه این عوامل منجر به کاهش وزن و کشیدگی پوست خواهد شد.

البته عیب اصلی روش ماساژ درمانی آن است که بیمار باید به دفعات مکرر در جلسات درمانی شرکت کند تا وقتی که بتواند آثار مشهود آن را ملاحظه کند. ماساژ درمانی همچنین می‌تواند در برطرف کردن سلولیت‌هایی که ممکن است در ناحیه بازو وجود داشته باشند، مؤثر واقع شود.

لیفت بازو با هایفو

لیفت بازو با هایفو یا هایفوتراپی از روش‌های غیرجراحی رفع افتادگی و شل شدن بازو است. این روش مناسب افرادی است که له دلایل مختلف مانند بیماری زمینه‌ای و یا ترس از عمل، روش‌ غیرجراحی را برای لیفت بازوی خود انتخاب می‌کنند. در روش لیفت بازو با هایفو پس از تزریق ماده بی‌حسی به ناحیه افتاده بازو، پزشک توسط ابزارهای پیشرفته، امواج التراسونیک را به این نواحی منتقل می‌کند.

ارتعاشات التراسونیک باعث می‌شوند که چربی‌های این ناحیه از بازو آب شوند. سپس این چربی‌ها با استفاده از ابزار هایفو بیرون کشیده می‌شوند. مدت زمان این فرایند در حدود یک ساعت است. پس از انجام هایفو شما دوره نقاهت خاصی نخواهید داشت.

لیفت بازو با نخ

در این روش هیچ برشی بر روی بازو ایجاد نمی‌شود و نیازی به برداشتن پوست اضافه هم نیست. برای لیفت بازو با نخ از نخ‌های PDO که شبیه به نخ‌های بخیه قابل جذب هستند، استفاده می‌شود.

پزشک پس از مشخص کردن محل‌های ورود و خروج نخ‌ها، آن‌ها را از طریق سوزن‌هایی نازک و ظریف وارد پوست کرده و پوست را به سمت بالا می‌کشد. این نخ‌ها بافت‌های پوست را تحریک می‌کنند و با سرعت بخشیدن به روند تولید کلاژن باعث رفع افتادگی و سفت‌تر شدن بازوها خواهند شد.

نخ‌های استفاده شده در لیفت بازو کاملا با بدن سازگار بوده و معمولا دو ماه پس از لیفت به‌طور کامل جذب می‌شوند. البته این موضوع به این معنا نیست که اثرات این روش تنها دو ماه ماندگاری دارد.

در واقع پس از جذب نخ‌های اثرات کشیدگی بازوها همچنان باقی مانده و با تحریک تولید کلاژن فرم بازو و استحکام آن همچنان باقی خواهد ماند. این اثرات معمولا تا یک تا دو سال باقی می‌مانند و پس از این مدت نیاز به ترمیم مجدد آن وجود دارد.

ازآنجایی‌که نتایج لیفت بازو با نخ در مقایسه با روش‌های دیگر برای مدت کوتاه‌تری باقی می‌مانند، می‌توان آن را برای کسانی که تابه‌حال لیفت بازو انجام نداده‌اند مناسب دانست.

در واقع این افراد می‌توانند با این روش نتایج لیفت بازو را بررسی کرده و سپس برای استفاده از روش‌های دائمی تصمیم‌گیری کنند. به‌علاوه این روش را می‌توان برای برطرف کردن افتادگی‌های جزئی و متوسط در ناحیه بازوها مناسب دانست.

لیفت بازو با لیزر

در این روش که یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای لیفت بازو است، از اشعه لیزر برای برطرف کردن افتادگی و ایجاد کشش در پوست استفاده می‌شود. لیفت بازو با لیزر شامل دو مرحله می‌شود. در مرحله اول با استفاده از لیزر بافت‌های پوست گرم شده و نرم می‌شوند.

این گرم شدن می‌تواند باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و کم‌کم پوست را بازسازی کند. در مرحله دوم با استفاده از اشعه دیگری روند کلاژن سازی تسریع شده و پس از مدتی پوست به‌طور کامل کشیده می‌شود.

در لیفت بازو با لیزر نیازی به استفاده از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی نیست. چراکه شخص در این روش دردی را احساس نمی‌کند و تنها ممکن است کمی احساس گرما داشته باشد. به همین دلیل شخص می‌تواند پس از لیفت با لیزر بلافاصله به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

طول مدت جلسات این روش بین 30 تا 40 دقیقه است اما برای اثربخشی آن به بیشتر از یک جلسه نیاز است. پزشک تعداد جلسات لیفت بازو با لیزر را بسته به شرایط شخص مشخص می‌کند.

نتایج این روش تقریبا مشابه جراحی بوده و برای مدتی طولانی باقی می‌مانند. این روش مناسب افرادی است که افتادگی یا چین و چروک جزئی یا متوسط در بازوهای خود دارند. بنابراین نمی‌توان آن را برای افراد با افتادگی‌های شدید یا پوست‌های شل و آویزان در زیر بازو به کار برد.

همچنین خانم‌هایی که به‌تازگی زایمان کرده‌اند یا افرادی که از جراحی ترس دارند، می‌توانند کاندیداهای مناسبی برای لیفت بازو با لیزر باشند. دوره نقاهت بسیار کوتاه و عوارض بسیار کم از دلایل محبوبیت این روش است.

لیفت بازو با جراحی (براکیوپلاستی)

براکیوپلاستی یکی از روش های دائمی برای برطرف کردن پوست شل و افتاده زیر بازو است. افرادی که دچار افتادگی شدید پوست در این ناحیه هستند، می‌توانند با استفاده از جراحی این افتادگی را به‌طور کامل برطرف کنند.

ناحیه عمل در این روش از زیر بغل تا آرنج است. پزشک جراح، پوست و چربی‌های اضافه این منطقه را برداشته و در نهایت بازوهای فرد را زیباتر و متناسب‌تر خواهد کرد.

بسته به میزان افتادگی، نوع پوست و سن بیمار محل برش‌ها و گستردگی آن‌ها متفاوت خواهد بود. پزشک در جلسات مشاوره قبل از عمل بیمار را به‌طور کامل معاینه کرده و نواحی برش را دقیقا مشخص می‌کند. در زمان جراحی خطوط برش ظریف و نازکی در این نواحی ایجاد شده و بافت‌های پوست از محل برش‌ها کشیده می‌شوند.

پس از اینکه افتادگی به‌طور کامل برطرف شد، پوست‌های اضافه برداشته شده و محل برش‌ها بخیه زده می‌شود. بسته به گستردگی برش ممکن است پزشک برای تخلیه خون آبه‌ها و ترشح‌ها لوله‌هایی را در داخل آن‌ها قرار دهد یا به اصطلاح آن‌ها را زهکشی کند. این لوله‌ها معمولا دو روز پس از جراحی خارج می‌شوند. اما در این مدت باید تمیز نگه داشته شوند تا زخم‌های جراحی عفونت نکنند.

پس از طی شدن دوره نقاهت نتایج کم‌کم خود را نشان می‌دهند. معمولا چند ماهی طول می‌کشد تا نتایج جراحی لیفت بازو به‌طور کامل تثبیت شوند اما این نتایج معمولا تا آخر عمر باقی خواهند ماند. البته زمان ماندگاری اثرات لیفت بازو بسته به نوع پوست افراد، سبک زندگی و سن داوطلب متفاوت خواهد بود.

مشخصا افزایش سن باز هم تاثیر خود را روی بازوهای فرد داوطلب خواهد گذاشت. اما شدت آن به اندازه پیش از انجام لیفت نخواهد بود. به‌علاوه اگر فرد پس از جراحی مصرف سیگار، قلیان، الکل و غذاهای چرب را از سر بگیرد، ماندگاری اثرات کمتر هم خواهد شد.

روش‌های جراحی لیفت بازو بسته به برش‌های ایجاد شده بر روی بازوها متفاوت است. این برش‌ها دارای سه شکل عمده برش داخلی یا پشت بازو، برش زیر بغل یا برش گسترده (از بالای آرنج تا زیر بغل) است. بسته به میزان افتادگی در بازوها و ناحیه آن جراح برش متفاوتی را انتخاب می‌کند.

این برش‌ها معمولا در جایی از بازو که دیده نمی‌شود ایجاد خواهند شد. اما جای آن‌ها نیز پس از مدتی به‌طور کامل برطرف شده و به سختی قابل تشخیص است.

فرکانس رادیویی

در این روش از انرژی گرمایی برای ازبین‌بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. این انرژی سلول‌های چربی را تخریب می‌کند. مزیت این فرایند عدم آسیب به عضلات و پوست اطراف است. در روش فرکانس رادیویی نیازی به استراحت نبوده و به‌راحتی می‌توان به فعالیت‌های روزانه رسید.

افرادی که هر نوع کاشت فلزی در بدن دارند، نباید این روش را انجام دهند. پزشک باتوجه‌به میزان چربی در ناحیه بازو بین 3 تا 6 جلسه درمان توصیه می‎کند.

چسب لیفت بازو

چسب لیفت در واقع نوعی روشی پزشکی محسوب نمی‌شود. شما می‌توانید به طور موقت از این چسب‌های بی‌رنگ یا رنگ پوست استفاده کنید و پوست ناحیه بازو را به سمت بالا بکشید.

معمولا از این روش در مواقع خاص مانند جشن‌ها استفاده می‌شود و پس از چند ساعت باید آنها را از پوست بازو جدا کرد. از چسب لیفت در قسمت‌های دیگر بدن و صورت مانند لیفت ابرو و سینه هم استفاده می‌شود.

کرم لیفت بازو

کرم لیفت بازو حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها است. این نوع کرم‌ها به کلاژن‌سازی و جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند. اگر نمی‌خواهید از روش‌های پزشکی استفاده کنید، می‌توانید برای لیفت بازو هر روز کرم سفت کننده را به این ناحیه بمالید. معمولا پس از دو ماه استفاده از این کرم‌ها می‌توان تاثیر آنها را در سفتی پوست مشاهده کرد.

لیفت بازو با انجماد

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان از آن برای لیفت بازو کمک گرفت و غیرجراحی است، لیفت بازو با انجماد است. در این روش، باید حتما و قطعا از متخصصی کمک گرفته شود که در این روش مهارت کافی دارد. توجه داشته باشید که این روش‌ها را هرگز در مراکز زیبایی و سالن‌های آرایشی انجام ندهید و حتما زیر نظر پزشک باشد.

در این روش، چربی‌ها منجمد می‌شوند و سپس آب می‌شوند. در واقع بخشی از بازو که چربی اضافی را دارد، منجمد می‌شود و می‌توان به بازو شکل داد و بعد چربی‌ها ذوب می‌شوند. همانطور که یک بار دیگر هم ذکر کردیم، باید این روش در محل مطمئنی انجام شود.

مراحل انجام لیفت بازو

عمل زیبایی لیفت بازو دارای مراحل متعددی می باشد که هر کدام از آن خود دارای شرایط خاصی است که توسط پزشک متخصص زیبایی در بیمارستان یا کلینیک انجام خواهد شد.

در اولین مرحله از عمل زیبایی لیفت بازو بیمار بیهوش می شود، البته با توجه به تصمیم پزشک متخصص ممکن است از بی حسی موضعی استفاده شده و برای تسکین درد از تزریق آرامبخش به صورت وریدی استفاده می گردد.

توجه داشته باشید که اگر پزشک متخصص مناسبی انتخاب کرده اید به او اطمینان کرده و به تصمیم وی احترام بگذارید زیرا با توجه به آزمایش های انجام شده و ارزیابی های دقیق توسط متخصص قطعا بهترین روش انتخاب خواهد شد تا هیچ گونه عوارض و آسیبی شما را تهدید نکند.

در دومین مرحله از عمل زیبایی لیفت بازو در ناحیه بازو ها و افتادگی پوست یک برش ایجاد خواهد شد، این برش ها معمولا با توجه به تشخیص جراح و بر روی بازو یا پشت بازو انجام می شود.

البته این برش ها کمی طولانی بوده و ممکن است از زیر بغل تا حدود آرنج هم ادامه پیدا کند که این شرایط بستگی به میزان پوست های زائد و چربی شل شده دارد. البته بسته به شرایط افتادگی پوست شما ممکن است این برش ها محدود تر نیز شوند.

چربی های زائد و بافت های اضافی که به صورت پوست های شل شده و افتاده ملاحظه می شوند توسط برش هایی جدا شده و خارج می گردند، البته ممکن است این چربی ها گاها توسط دستگاه های ساکشن و خلا خارج خواهند شد و این گونه بافت بازو اصلاح شده و افتادگی پوست آن رفع می گردد.

در مرحله بعد از عمل زیبایی لیفت بازو تمامی برش های ایجاد شده توسط نخ های بخیه ای که قابل جذب هستند بسته خواهد شد. پس از یک تا دو هفته پس از عمل زیبایی بلفاروپلاستی این زخم ها بهبود یافته و دیگر اثری از نخ های بخیه نخواهد بود.

پس از عمل زیبایی لیفت بازو نتایج بلافاصله قابل مشاهده هستند، هر چند این تورم و خون ریزی خیلی زود برطرف شده و دیگر نشانه ای از آن باقی نخواهد ماند و می توانید شاهد نتایج نهایی و دائمی لیفت بازو باشید.

فرایند انجام لیفت بازو به صورت مختصر شامل مراحل زیر است:

بیهوشی

مرحله اول جراحی لیفت بازو مانند دیگز جراحی‌ها، مرحله تزریق ماده بیهوشی به فرد است. نوع داروی بیهوشی و نحوه تزریق را پزشک با توجه به شرایط فرد مشخص می‌کند.

برش

در مرحله پرش پوست اضافی بازوی شما برداشته می‌شود.  طول و الگوی این برش در حین جراحی لیفت بازو به میزان و محل پوست اضافی که باید برداشته شود و همچنین صلاحدید پزشک شما بستگی دارد.  برش‌ها بسته به ترجیح جراح در قسمت داخلی بازو یا پشت بازو قرار می گیرند و ممکن است از زیر بغل تا بالای آرنج باشند.

سپس چربی اضافی برداشته می‌شود. در ادامه، بافت پشتیبان زیرین با بخیه‌های داخلی سفت شده و دوباره شکل می‌گیرد. سرانجام ، پوست بر روی کانتور جدید بازوی شما صاف می‌شود.

بخیه برش‌ها

در این مرحله نواحی برش خورده بخیه می‌شوند. بخیه می‌لواند جذبی باشد و یا پس از یم یا دو هفته نیاز به کشیدن آن باشد. شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام لیفت بازو، خطوط نرم‌تر و محکم‌تری را که نتیجه این جراحی است را مشاهده کنید. هرچند که بازوی شما تا مدتی دچار ورم و کبودی است.

مزایای لیفت بازو

هدف اصلی از لیفت بازو جوان‌سازی و فرم دهی به بازوها است. با این روش بازوهای فرد خوش‌فرم‌تر و جذاب‌تر شده و ماهیچه‌های آن نیز سفت‌تر خواهند شد. علاوه بر این افتادگی‌های زیر بازو به‌طور کامل از بین خواهند رفت و خطوط آن مشخص‌تر خواهند شد.

با این عمل می‌توان اثرات افزایش سن را از بین برد و پوست بازو را صاف و یکدست کرد. روش‌های مختلف لیفت بازو می‌توانند برای درمان افتادگی‌های عمیق پوست نیز استفاده شوند. در روش‌های جدید پزشک لایه‌های عمیق‌تر پوست را هم می‌کشد. بنابراین با این کار می‌توان به بازوها فرم داد و ساختارهای زیرین و ظاهری بازو را ترمیم کرد.

معایب لیفت بازو

معمولا هر عمل جراحی چه از نوع زیبایی و چه درمانی می تواند خطرات و عوارضی را در حین عمل به دنبال داشته باشد. عمل زیبایی لیفت بازو نیز از این حیث مستثنا نبوده و ممکن است به دلایل مختلفی مانند حساسیت های دارویی، عدم رعایت نکات پیش از عمل، عدم تجربه و مهارت کافی پزشک متخصص و غیره در حین عمل بیمار دچار مشکلاتی گردد.

همان طور که گفته شد پزشک متخصص در جلوگیری از این مشکلات و خطرات نقش بسیار مهمی را ایفا می کند پس دقت داشته باشید که با وسوسه قیمت مناسب و ارزان هیچ گاه به اجبار پزشکی را انتخاب نکنید، سعی داشته باشید تا مقرون به صرفه ترین پزشک را با بهترین کیفیت انتخاب نمایید تا تمامی عوارض و خطرات احتمالی حین عمل به واسطه تجربه و مهارت پزشک متخصص زیبایی شما کنترل گردد.

برخی از عوارض و خطرات احتمالی حین عمل زیبایی لیفت بازو می تواند به شرح زیر باشد که البته با رعایت نکات مربوطه، هر شرایطی قابل کنترل بوده و می توان به راحتی و بدون هیچ مشکلی عمل را به پایان رساند.

خطرات و عوارض ناشی از بیهوشی و یا داروهای بی حسی موضعی

عفونت و خون ریزی در حین عمل زیبایی لیفت بازو که می تواند به دلیل استفاده از آسپرین یا وافارین باشد، در چنین شرایطی پزشک باید حتما از قبل تاکید نماید تا مصرف این قبیل داروها را قطع نمایید.

زخم های ناخوشایند و غیر عادی در ناحیه بازو

طول زمان بهبودی و درمان به دلیل استعمال دخانیات یا سیگار کشیدن

تجمع مایعات و ترشحات اضافی در زیر بافت پوست که به راحتی توسط پزشک متخصص قابل کنترل است

آسیب به ساختار عصب های بدن و بافت ها به دلیل عدم مهارت کافی پزشک متخصص زیبایی

بی حسی دائمی پس از عمل زیبایی بلفاروپلاستی در بافت بازو به دلیل تزریق نادرست بی حسی یا حساسیت

درد و تورم طولانی مدت که می تواند به دلیل اشتباهات پزشکی در طول عمل زیبایی لیفت بازو باشد

قرمزی سطح پوست و یا احتیاج به تجدید عمل زیبایی لیفت بازو

همان طوری که می بینید پزشک متخصص زیبایی نقش بسیار مهمی در کنترل و پیشگیری از عوارض و خطرات احتمالی دارد در نتیجه در انتخاب پزشک متخصص خود بسیار دقت کنید.

کاندیدا مناسب لیفت بازو

افراد دارای پوست شل یا چروکیده در بازوها که معمولاً بعد از کاهش وزن شدید یا عمل باندینگ یا بای پس معده به آن دچار می‌شوند.

افرادی که پوست بالای بازوی آن‌ها آویزان است یا ترک‌های پوستی قابل مشاهده‌ای دارند، یا ذخایر چربی کمی در بازو فوقانی را دارند که باعث می‌شود نتوانند هر لباسی را بپوشند.

بیمارانی که دارای بازوهای فوقانی باریک هستند نسبت به افرادی که چربی بیشتری دارند، کاندیدهای بهتری برای این عمل هستند زیرا پوست این افراد می‌تواند به طور موثرتری سفت شود. در بیمارانی که دارای ذخیره چربی متوسط تا شدید در بازو هستند، ممکن است یک روش اولیه لیپوساکشن برای کاهش بخش عمده چربی در امتداد بازو توصیه شود.

در این صورت بعداً پوست می‌تواند به حداکثر سفتی خود برسد. لیپوساکشن تهاجمی همزمان با عمل لیفت بازو به دلیل تورم و تغییر گردش خون که ممکن است مانع بهبود مناسب برش‌ها شود، توصیه نمی‌شود

افرادی که پوست زائد در زیر بغل دارند

بیماران باید سالم، نزدیک به وزن طبیعی باشند و مایل به پذیرش اسکار دائمی در نتیجه عمل روی بازوی داخلی خود باشند

جراحی لیفت بازو یک روش مؤثر برای درمان پوست اضافی بیش از انداره بازو است. در میان کاندیداهای مناسب از رضایت بالایی برخوردار است. بیماران باید انتظارات واقع بینانه‌ای داشته باشند و درک کنند که نتایج عمل می‌تواند از فردی به فرد دیگر متغیر باشد و انتظار نداشته باشند که صد درصد افتادگی پوستشان اصلاح شود.

بیماران همچنین باید انتظار زخم دائمی قابل مشاهده در امتداد قسمت بالای داخلی بازو را داشته باشند که در لباس بدون آستین قابل مشاهده خواهد بود.

در مورد بیماران با درجه خفیف‌تر پوست اضافی، روش غیر جراحی توصیه می‌شود. ورزش بالاتنه برای تقویت ماهیچه‌های بازو باعث سفت شدن پوست نمی‌شود اما ممکن است ظاهر بازوی فوقانی را بهبود بخشد.

در حال حاضر هیچ روش درمانی یا فناوری دیگری وجود ندارد که با اطمینان یا به طرز چشمگیری بهتر از عمل جراحی براکیوپلاستی، پوست بازوی فوقانی را محکم کند. نتایج براکیوپلاستی طولانی مدت است و می‌تواند باعث بهبود چشمگیر در استحکام و ظاهر بازوهای فوقانی شود.

هزینه های لیفت بازو

برای عمل هایی که با اهداف زیبایی انجام می شود یکی از مهم ترین نکاتی که وجود دارد در رابطه با نرخ های متفاوت دریافتی توسط پزشکان و متخصصان است که همین موضوع باعث ایجاد بحث ها و اختلاف نظر های متفاوتی بین اشخاص می شود.

معمولا برخی پیشنهاد می کنند که همواره از پزشک متخصصی برای عمل زیبایی لیفت بازو استفاده نماییم که کم ترین هزینه را دریافت می کند و برخی دقیقا به عکس این موضوع اعتقاد دارند و همواره به دنبال گران قیمت ترین پزشک متخصص هستند.

هر دو دیدگاه اشتباه است زیرا همواره باید به دنبال پزشک متخصصی بود که در عین کیفیت بالا و دقت در انجام عمل زیبایی لیفت بازو منصفانه ترین و مقرون به صرفه ترین هزینه را دریافت نماید، البته هزینه های یک عمل زیبایی بلفاروپلاستی می تواند به عوامل بسیار زیادی بستگی داشته باشد.

به طور مثال یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در هزینه عمل زیبایی لیفت بازو تاثیر گذار خواهد بود تخصص و مهارت پزشک متخصص است.

عواملی مانند محل انجام عمل زیبایی لیفت بازو، نوع روش استفاده شده و تجهیزات مورد استفاده، داروهای بیحسی و بیهوشی عمومی و نسخه های پس از عمل زیبایی بلفاروپلاستی نیز می تواند نقش بسیار مهمی را در هزینه های این عمل زیبایی ایفا نماید.

البته هزینه های جانبی دیگری نیز وجود دارد که می تواند مانند هزینه ارزیابی ها و آزمایش های پزشکی بر روی جمع هزینه های عمل زیبایی لیفت بازو تاثیر گذار باشد.

عوامل موثر در هزینه ها لیفت بازو

هزینه عمل براکیوپلاستی که باعث پیکرتراشی و لاغری بازو می شود بیش از همه به عوامل زیر وابسته است.

میزان شل بودن و افتادگی پوست و حجم چربی و بافت اضافی

روش جراحی مثل لیفت بازو با لیزر یا لیفت بازو بدون جراحی

دستمزد جراح که به میزان مهارت، تجربه و به‌ کارگیری تکنیک‌های روز دنیا بستگی دارد.

هزینه‌ های کلینیک یا بیمارستان که شامل تجهیزات به روز و دستمزد تیم جراحی است.

گاهی اوقات فرد به دلیل داشتن بازوهای بزرگ و بالا بودن چربی موضعی زیر پوست، نیاز به لیپوماتیک بازو یا لیپوساکشن بازو دارد که به دنبال آن برای رفع شل شدن و افتادگی پوست، عمل لیفت بازو را نیز انجام می دهند. در این مواقع هزینه لیپوماتیک و هزینه لیپوساکشن بازو به رقم نهایی اضافه می شود که این امر به تشخیص پزشک متخصص بستگی دارد.

مراقبت های قبل از لیفت بازو

یکی از مهم ترین مراحل هر عمل جراحی چه از نوع زیبایی چه درمانی، آمادگی های قبل از انجام عمل است. در مورد عمل زیبایی لیفت بازو نیز چنین موضوعی صدق می نماید و یکی از مهم ترین مسائل مرتبط با آمادگی های پیش از عمل جراحی زیبایی است.

دقت داشته باشید که رعایت تمامی نکات زیر پیش از انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی الزامی بوده و می تواند باعث شود تا عمل بی دغدغه و بدون دردسری را در پیش داشته باشید.

انجام ارزیابی ها و آزمایش های مورد نیاز و دریافت نتایج و ارجاع به پزشک متخصص

تنظیم و یا قطع استفاده از داروهای خاصی مانند وافارین یا آسپرین که می تواند باعث بروز خطر خون ریزی در حین عمل زیبایی لیفت بازو شود.

عدم استعمال دخانیات و نکشیدن سیگار چند هفته قبل از عمل زیبایی لیفت بازو

اجتناب از مصرف داروهای مکمل گیاهی و ضد انعقاد خون

از به همراه داشتن یک فرد در کنار خون اطمینان حاصل کنید زیرا عمل زیبایی لیفت بازو ممکن است به تشخیص پزشک متخصص زیبایی به صورت سرپایی انجام شده و پس از چند ساعت مرخص شوید. در چنین شرایطی بهتر است فردی شما را تا منزل همراهی نماید.

مراقبت های بعد از لیفت بازو

افراد بعد از عمل لیفت بازو باید مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرند؛ زیرا این مراقبت ها در نتیجه عمل نقش بسزایی دارند.

ازجمله این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افرادی که تحت عمل لیفت بازو قرار می گیرند، نباید تا چند هفته بعد از عمل، دخانیات یا مشروبات الکلی مصرف کنند؛ زیرا مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی باعث کند شدن روند بهبودی شده و خطر عفونت و باقی ماندن محل اسکار را تشدید می کند.

افراد بعد از عمل لیفت بازو، باید استراحت کنند و از دو هفته بعد از عمل می توانند به محل کار یا تحصیل خود باز گردند.

تا دو ماه بعد از عمل لیفت بازو، قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید و تابش اشعه یونیزان ممنوع است؛ زیرا این موارد باعث باقی ماندن جای زخم جراحی خواهند شد.

وجود درد خفیف بعد از این عمل زیبایی یک امر طبیعی است که فرد باید داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کند.

در صورتی که فرد درد شدید را احساس کند و یا با تورم غیرطبیعی و عفونت مواجه شود، باید فورا به پزشک مراجعه کند.

فرد باید در دوران نقاهت، برای کنترل تورم، گن مخصوصی را که پزشک تجویز کرده است، بپوشد تا فرم جدید بازوها حفظ شود.

ممکن است که جراح یک لوله تخلیه موقت در بازو قرار دهد تا با استفاده از این لوله، مایعات یا خونی که بعد از عمل ایجاد می شوند، تخلیه شود. فرد باید تمامی دستورالعمل ها و توصیه های پزشک را در این مورد رعایت کند.

اثرات و نتایج لیفت بازو

اولین آثار بازوهای خوش‌فرم و دارای پوست کشیده که در نتیجه عمل جراحی لیفت بازو برای شما ایجاد می‌شود را می‌توانید بلافاصله بعد از پایان عمل خود مشاهده کنید. البته این نتایج اولیه همراه با کمی ورم و کبودی در محل بازو خواهد بود و یک جای زخم هم در محلی که بریدگی ایجاد شده بود، باقی می‌ماند.

هر چند انتظار می‌رود که عمل جراحی لیفت بازو با نتایج خوب و رضایت‌بخشی همراه باشد، اما هیچ‌گاه تضمینی برای دستیابی به چنین نتایجی وجود ندارد. در بعضی از موارد این احتمال وجود دارد که با انجام یک عمل جراحی نتوان به نتایج مورد انتظار دست پیدا کرد. در این صورت لازم است که یک عمل دیگر هم انجام شود.

نتایج عمل جراحی لیفت بازو از ماندگاری بالایی برخوردار خواهد بود، به شرط آنکه شما هم وزن بدن و تناسب اندام خود را حفظ کنید. هر چقدر بدن شما پیرتر می‌شود، طبیعی است که مقداری از شادابی و خوش‌فرمی خود را از دست می‌دهد، اما قسمت عمده‌ای از نتایج عمل لیفت بازو حالت نسبتاً دائمی خواهد داشت.

نتایجی که زیباجویان عزیز  در عمل لیفت بازو یا براکیوپلاستی به ان دست پیدا می کنند می تواند شامل:

کاهش حجم پوست و بافت آویزان بازو

سفت کردن و بازسازی بافت ساپورت کننده ای که موجب بهبود ظاهر بازوها می شود.

توده های چربی که زیر پوست تجمع کرده بودند را کاهش می دهد.

تغییرات وزن، افزایش سن و عوامل موروثی می توانند موجب آویزان شدن پوست و بافت ناحیه بازو و دست ها شوند. این موارد معمولاً با ورزش کردن و رژیم درمانی برطرف نمی شوند.

دوره نقاهت لیفت بازو

زمانی که فرد در دوران نقاهت بعد از جراحی به سر می برد احتمالاً نیاز به استفاده از گن های فشاری دارد که تورم و التهابات کنترل شوند. همچنین در برخی موارد از لوله های موقتی برای تخلیه ترشحات و خون اضافه از ناحیه جراحی استفاده می شود .

مراقبت های خاصی برای بعد از جراحی به بیمار گفته می شود. به این ترتیب سرعت ترمیم زخم ها افزایش می یابد. داروهایی که باید در دوران نقاهت مورد استفاده قرار گیرند و همچنین نشانه های خطری که ممکن است به وجود آیند همگی به بیمار گفته می شود.

در مدت زمان های معلومی باید به پزشک مراجعه گردد تا معاینات لازم صورت گیرد. در دوران نقاهت باید از مصرف سیگار خودداری گردد. سیگار کشیدن و مصرف دخانیات روند ترمیم را کند می کند و همچنین احتمال ایجاد اسکار و جای بخیه  بروز عفونت را افزایش می دهد.

معمولاً بیمار ظرف دو هفته می تواند به محل کار خود بازگردد و ظرف شش هفته می تواند انجام فعالیت های روزمره زندگی خود را از سر گیرد. در مورد درد و مشکلات حرکتی بعد از جراحی با پزشک جراح خود صحبت کنید.

تعداد جلسات لازم لیفت بازو

عمل زیبایی بازو یا لیفت بازو در طول یک جلسه درمانی انجام می شود اما زیبا جویان عزیز حین جلسه مشاوره باید نکاتی را رعایت کنند.

در طول جلسه مشاوره قبل از انجام عمل زیبایی لیفت بازو ممکن است فرد انتظارات بسیار زیادی داشته باشد اما تنها برخی از این موارد واقع بینانه است، زیرا در جلسه مشاوره پیش از لیفت بازو همواره باید در مورد اهداف جراحی، شرایط پزشکی، آلرژی ها و حساسیت های دارویی، سابقه پزشکی و عمل های جراحی زیبایی و درمانی انجام شده، داروهایی که مصرف می کنید، مکمل های گیاهی، استعمال دخانیات و مواد مخدر بحث کنید.

پزشک متخصص شما در طول جلسه مشاوره و قبل از انجام لیفت بازو سعی می کند تا به طور کامل اطلاعاتی را در مورد وضعیت سلامتی عمومی شما به دست آورد و با استفاده از ارزیابی ها و آزمایش های متعددی بهترین روش ها و داروها را انتخاب نماید تا احتمال بروز هر گونه عوارض و خطری در حین عمل کاهش یابد.

پزشک متخصص زیبایی ممکن است در مورد نتایج احتمالی و دوران بهبود نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد اما بهتر است سعی کنید تا کاملا آماده و مطمئن در جلسه مشاوره شرکت کنید و تمام سوالات ممکن را که می تواند اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهد مطرح نمایید.

این سوالات می تواند باعث شود تا استرس و نگرانی های شما در مورد عمل زیبایی لیفت بازو به طور کامل رفع گردد و هم چنین با چشم اندازه واقع بینانه ای لیفت بازو را انجام دهید.

پرسیدن سوالات مرتبط می تواند باعث شود تا تمامی اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایید و به صورت کاملا واضح با جراح زیبایی خود در مورد اهداف، خطرات، عوارض و راه های پیش گیری از آن و تمامی موارد قبل و بعد از عمل زیبایی لیفت بازو صحبت نمایید، برای هدفمند بودن جلسه مشاوره خود می توانید از مجموعه سوالات زیر استفاده نمایید. پاسخ این سوالات می تواند تا حد زیادی در آرامش پیش از لیفت بازو شما تاثیر گذار باشد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

براکیوپلاستی چیست؟

علت شل شدن پوست بدن چیست؟

درمان افتادگی و شل شدن پوست صورت پس از لاغری و کاهش وزن

نتیجه گیری

شما باهوش ،کنجکاو و همیشه درجستجوی اینکه بهترین وزیباترین باشید ،هستید.شما می خواهید که فوق العاده به نظر برسید ،زمانی است که کاری برای رسیدن به ان انجام دهید.اگر شما در فکر این هستید که لیفت بازو ویا ران انجام دهید چندین چیز وجود دارد که مطمئن شوید تصمیم درستی گرفته اید.

عمل جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی ، برای فرم دادن به قسمت بالای بازوها ،کشیدن پوست شل شده وبرداشتن چربی های اضافه ای که موجب بوجود امدن ” بال خفاشی ” در زیر پوست ولاغرکردن بازوها شده اند، انجام می شود.

در بعضی از موارد از عمل لیپوساکشن نیز همراه با جراحی لیفت بازو برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده می شود.هرساله هزاران نفر به صورت موفقیت امیزی عمل جراحی لیفت بازو وسایر عمل های غیرتهاجمی برای زیباسازی بازو را انجام می دهند واز نتایج ان رضایت کامل دارند.

افراد به دلایل مختلفی می‌توانند دچار افتادگی و شل شدن بازو شوند که در این صورت حس ناخوشایندی در آن‌ها ایجاد می‌شود و گاهی اعتماد بنفس خود را جهت پوشیدن لباس‌های بدون آستین و شرکت در مراسم و مهمانی‌ها از دست می‌دهند. لیفت بازو روشی است که جهت حل این مشکلات ارائه می‌شود.

این فرایند به دو روش جراحی (براکیوپلاستی) و غیر جراحی انجام می‌شود. لیفت بازو در کلینیک‌های مختلف تحت نظر جراحان متخصص در این زمینه انجام می‌شود. کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه از جمله معتبرترین و بهترین کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات لیفت بازو است. شما می‌توانید در کلینیک بین المللی زیبایی الهیه با انتخاب بهترین روش لیفت بازو، به نتیجه دلخواه خود برسید.

عمل لیفت بازو یا براکیوپلاستی یک عمل زیبایی برای فرم دهی به بازوهایی است که بر اثر عواملی چون افزایش سن، دچار افتادگی پوست شده اند. در این عمل زیبایی عضله بازو محکم شده و پوست و چربی های اضافی زیر پوست حذف می شوند.

افرادی که این عمل زیبایی را انجام می دهند باید به خوبی مراقب بازوهای خود باشند تا دچار عوارض خطرناکی نشوند. همچنین ماندگاری این عمل زیبایی را نیز بیشتر کنند.

نتایج لیفت بازو معمولاً طولانی مدت هستند.  به یاد داشته باشید، با این حال، پوست شما به طور طبیعی با افزایش سن مقداری استحکام را از دست می دهد و ممکن است کمی افتادگی ایجاد شود. حفظ وزن ثابت و سالم می تواند به شما در حفظ نتایج کمک کند.

لیفت بازو نیز همچون لیفت سینه می بایست توسط جراح متخصص انجام پذیرد. تا هم نتیجه جراحی به شکل پیش بینی شده رقم بخورد و هم عوارض ناشی از جراحی  به حداقل برسد.

نتیجه لیفت بازو طولانی مدت خواهد بود به شرطی که وزن ثابت و تناسب عمومی بدن شما حفظ شود. طی روند پیر شدن، طبیعی است که بعضی نقاط بدن سفتی خود را از دست بدهد اما اغلب تغییرات ایجاد شده طی عمل لیفت بازو، پایدار خواهند بود.

البته باید زیبا جویان در نظر داشته باشند که مراکز و کلینیک معتبری همانند کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند کمک زیادی به زیبا جویان عزیز برساند.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/ge1j

لینک آپارات:https://aparat.com/v/RYIg3

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/M8OYfiG9

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.