بهترین کلینیک بزرگ کردن باسن در تهران

بهترین کلینیک بزرگ کردن باسن در تهران

بهترین کلینیک بزرگ کردن باسن در تهران

در این مقاله درمورد انواع روش های بزرگ کردن باسن صحبت خواهد شد باما همراه باشید.

باسن به عنوان یکی از اندام هایی که زنان نسبت به زیبایی آن بسیار حساس هستند نیز مانند نواحی دیگر بدن در اثر افزایش سن و استهلاک ناشی از نشستن زیاد و به خاطر موقعیت ویژه باسن در تحمل وزن بدن، دچار پیری و چین و چروک و شل شدگی می شود و زیبایی خود را از دست می دهد.

پس اگر از این مورد رنج می برید و نسبت به از دست رفتن زیبایی باسن خود ناراحتید می توانید با مراجعه به جراح لیفت باسن، مجددا زیبایی باسن خود را به دست آورده و طراوت و شادابی جوانی را مجددا به دست آورید.

امروزه روش های مختلفی برای بزرگ کردن و فرم‌دهی باسن وجود دارد که هر کدام مزایا و عوارض خاص خود را دارند ولی آنچه مسلم است تزریق چربی به باسن از سایر روش ها مانند پروتز باسن ایمن تر است.

تزریق چربی به باسن به روش جراحی لیفت باسن برزیلی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. اگر این این جراحی لیفت باسن توسط یک جراح مجرب انجام شود احتمال کسب نتایج مطلوب به مراتب بیشتر می‌شود.

پروتز باسن یک فرآیند جراحی پلاستیک در بین کسانی است که مایل به افزایش ظاهر، شکل و سایز باسن خود هستند. بیمارانی که باسن کوچک دارند با پروتز باسن می‌توانند به شکل متناسب‌تری دست پیدا کنند. پروتزها از سیلیکون ساخته شده‌اند که بافت نرم و طبیعی دارند.

پروتزها جامد هستند و نمی‌توانند نشت کنند، بنابراین اساسا دائمی هستند. پروتز را می‌توان بر مبنای اندازه‌گیری‌های بیمار انتخاب کرد و ایمپلنت‌های بزرگتری را می‌توان برای بزرگ‌تر کردن استفاده کرد.

حتما قبل از این که دست به لیفت باسن بزنید ابتدا در خصوص نتایج مدنظر و سابقه پزشکی خود با پزشک جراح صحبت کنید تا وی بهترین شیوه را برای برآورد کردن نیازها و انتظارات شما به کار گیرد.

به طور کلی روش های زیادی برای زیبا سازی باسن وجود دارد از جمله: عمل های جراحی زیبایی برای لیفت باسن، لیفت باسن برزیلی، که در آن با استفاده از تزریق چربی به باسن می باشد. همچنین می توان از جراحی پروتز باسن به منظور لیفت باسن استفاده کرد.

یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین عمل‌های زیبایی، عمل لیفت برزیلی باسن یا تزریق چربی در باسن است که باسنی بزرگتر، خوش فرم‌تر و سفت‌تر را به دست می‌دهد، باسن را بالا می‌برد و تعادل‌ را برقرار می‌سازد. عمل لیفت باسن با خوش‌فرم‌تر کردن باسن، تناسب کلی اندام را بهبود می‌بخشد.

بانوان بسیاری برای بهبود شکل باسن به عمل بزرگ کردن و پروتز باسن روی می‌آورند تا با بزرگتر کردن باسن، بالا کشیدن آن، برجسته ساختن آن و اصلاح عدم تعادل‌ها تناسب اندام خود را نیز بهبود بخشند.

به علاوه با خارج کردن چربی لازم از ناحیه‌هایی مانند شکم، ران، پشت بدن، دور لگن، بازوها، قفسه سینه و گردن، هدف ثانویه یعنی لاغری موضعی بخش اهدا کننده چربی نیز تحقق می‌یابد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

لیفت باسن برزیلی چیست؟

لیفت باسن برزیلی (BBL) یک عمل جراحی پلاستیک و زیبایی است که برای افزایش زیبایی ظاهر باسن انجام می شود. این عمل به صورت سرپایی و در یک مرکز جراحی توسط جراح پلاستیک انجام می شود. این جراحی تحت بیهوشی عمومی (بیهوشی کامل) یا بی حسی موضعی انجام می شود (از کمر به پایین بی حس شده و به خواب آرام می روید).

این روش شامل انتقال چربی از نواحی مختلف بدن با چربی قابل توجه، به باسن است که لیپوساکشن نام دارد. طی این روش چربی های اضافی از شکم، دو طرف قسمت میانی ران یا کمر برداشته می شود.

چربی جمع آوری شده پس از پردازش، مجدد به قسمت های خاصی از باسن برای افزایش اندازه و تغییر شکل آن تزریق می شود.

علی رغم نام آن این روش، باعث شلی و افتادگی پوست در باسن نخواهد شد. بسیاری از افرادی که قصد بزرگ تر کردن باسن خود را دارند، برای انجام عمل لیفت برزیلی باسن اقدام می کنند، زیرا نتیجه نهایی در این روش بسیار طبیعی تر از سایر روش ها مانند قرار دادن پروتز باسن به نظر می رسد.

همچنین به دلیل استفاده از چربی خود بدن فرد در مقابل مواد ساخته شده توسط انسان، خطر ابتلا به عفونت کمتر است.

انواع روش های لیفت باسن

برای داشتن یک باسن لیفت‌شده و خوش‌فرم می‌توان از روش‌های متعددی استفاده کرد. برخی از این روش‌ها جزء روش‌های جراحی یا روش‌هایی کمتر تهاجمی هستند.

در کنار این روش‌ها، برخی تمرین‌ها و ورزش‌های خانگی به همراه کرم‌ها، لوسیون‌های سفت‌کننده و لیفت‌کننده باسن، رژیم غذایی و غیره هم می‌تواند به لیفت و بالاکشیدن باسن و سفت‌شدن آن کمک کند.

روش‌ انتخابی لیفت به آناتومی بیمار و نتیجه موردنظر بیمار بستگی دارد. روش‌های مختلفی مانند لیپوساکشن باسن، برداشتن پوست‌های اضافی با روش‌های جراحی و لیفت باسن با پروتز از جمله رایج‌ترین روش‌های جراحی برای بالاکشیدن باسن محسوب می‌شوند.

سایر روش‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای بالاکشیدن و سفت کردن باسن استفاده کرد شامل روش‌های تزریق چربی، لیفت باسن با نخ، لیفت و بالاکشیدن باسن با استفاده از تزریق بوتاکس، لیفت برزیلی باسن و غیره می‌شود.

علاوه بر این روش‌ها می‌توان از روش‌های متعدد خانگی، خصوصا تمرین و ورزش‌هایی که اختصاصا برای لیفت و فرم‌دهی باسن توصیه می‌شوند، استفاده کرد.

نکته مهم و حائز اهمیت در خصوص انواع روش‌های لیفت و فرم‌دهی باسن این است که میزان اثربخشی آن‌ها با هم متفاوت است. بسته به شرایط بدنی مراجعه‌کننده و هدف نهایی او از میزان لیفتینگ، نتیجه نهایی متفاوت خواهدبود.

از این رو برای انتخاب بهترین روش لیفت باسن حتما با یک جراح پلاستیک با تجربه مشورت کنید. در ادامه روش‌های مختلف لیفتینگ باسن را به همراه مزیت‌ها و مشکلاتی که دارند بررسی خواهیم کرد.

لیفت باسن با روش لیپوساکشن

یکی از روش‌هایی که می‌توان از آن برای فرم‌دهی باسن استفاده کرد، روش لیپوساکشن است. البته گاهی اوقات این روش به‌صورت ترکیبی با سایر روش‌های فرم‌دهی باسن مانند پروتز و لیفت برزیلی انجام می‌شود.

در لیپوساکشن بافت‌ها، چربی‌های اضافه، پوست‌های شل اطراف باسن برداشته می شود؛ درنتیجه فرم ایده‌آلی برای باسن به دست می‌آید.

لیپوساکشن یک روش جراحی و تهاجمی است و قطعا به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد و خطرات معمول عمل‌های جراحی را هم می‌توان برای آن در نظر گرفت.

در این روش باید جراح دقت بالایی در میزان تخلیه چربی‌ها داشته باشد و از هر دو طرف به یک میزان چربی تخلیه کند تا حالت قرینه باسن‌ها حفظ شود.

لیفت باسن با پروتز

روش دیگری که برای فرم‌دهی و لیفت از آن استفاده می‌شود، پروتز باسن است. در این روش از یک پروتز سیلیکونی برای فرم‌دهی و بزرگ کردن باسن استفاده می‌شود.

با قرار دادن این پروتز انعطاف‌پذیر در باسن، می‌توان آن را به فرم دلخواه درآورد و باسنی خوش فرم و بزرگ داشت.

در بسیاری از موارد روش پروتز با روش‌های دیگری همچون تزریق چربی ترکیب می‌شود تا نتیجه‌ی بهتری به دست آید.

در خصوص استفاده از این روش برای لیفت باسن هم بایدها و نبایدهایی وجود دارد که حتما باید قبل از عمل در مورد آنها تحقیق کنید، به‌خصوص حساسیت و آلرژی‌های احتمالی به پروتز.

لیفت باسن با ت

زریق چربی

یک روش دیگر برای بالاکشیدن و فرم دادن به باسن‌های افتاده و کوچک، تزریق چربی در نواحی موردنیاز است. یکی از روش‌های شناخته‌شده و محبوب تزریق چربی به باسن، روش لیفت برزیلی باسن است.

در این روش با تزریق چربی در نواحی موردنیاز، باسن‌ها بزرگ می‌شوند و فرم موردنیاز را می‌گیرند. این کار باید بادقت بالایی انجام شود و نقاط تزریق با معاینه‌ای دقیق قبل از عمل مشخص می‌شود.

نکته قابل‌توجه در خصوص روش لیفت برزیلی این است که این روش که کمی بیشتر تهاجمی است، هدف از این روش بالاکشیدن، بزرگ‌تر کردن و برجسته‌کردن باسن است.

این در حالی است که در دیگر عمل‌های لیفت باسن الزاما باسن برجسته و بزرگ نمی‌شود و تنها هدف درمان افتادگی و شل‌بودن پوست و بافت باسن است.

در روش لیفت برزیلی معمولا عمل لیپوساکشن هم انجام می‌شود تا با استفاده از این عمل، چربی از دیگر نواحی بدن برداشته شود و به بخش‌هایی از باسن که نیاز است تزریق شود. این چربی با روش‌های تخصصی از خون و دیگر مایعات بدن جدا شده و به نواحی موردنیاز تزریق می‌شود.

لیفت باسن با نخ

این روش هم یکی از مؤثرترین روش‌های بدون جراحی برای لیفت‌کردن پوست‌ افتاده و شل‌شده باسن است. این نخ‌ها که شبیه نخ‌های بخیه جراحی هستند، با قرار گرفتن زیرپوست سنتز کلاژن را تحریک می‌کنند و به‌این‌ترتیب موجب سفت شدن پوست باسن می‌شوند.

این نخ ها با بلندکردن و ساختاردادن به بخش‌ها و بافت‌های آویزان باسن، به آن فرم می‌دهند.

این روش بیشتر برای درمان افتادگی باسن کارایی دارد و می‌تواند باسن‌های افتاده و بدون فرم را به بالا کشیده و سفت کند.

اما این روش را نمی‌توان برای بزرگ کردن یا برجسته‌کردن باسن استفاده کرد. در واقع کارایی این روش برای لیفت، حجم‌دهی، بالاکشیدن و فرم‌دهی باسن کارایی دارد. معمولا روش بالاکشیدن باسن با نخ بین 8 تا 24 ماه ماندگاری دارد و جز روش‌هایی با تهاجم و خطر کم محسوب می‌شود.

لیفت با بوتاکس

بوتاکس ماده‌ای است که از آن برای ازبین‌بردن چین‌وچروک پوست نواحی مختلف بدن خصوصا پیشانی، خط لبخند و خط اخم استفاده می‌شود. این ماده طبیعی ماهیچه را شل و پوست را صاف می‌کند. این عمل معمولا نیازی به مراقبت و گذراندن زمان بهبودی پس از عمل ندارد.

یکی از موارد بسیار کاربردی این روش، برای صاف‌کردن پوست و لیفت باسن است. در واقع تزریق بوتاکس را می‌توان برای فرم‌دادن باسن هم استفاده کرد. این روش می‌تواند برای سفت‌کردن باسن و فرم‌دادن به آن هم کارایی داشته باشد، اما نمی‌توان از آن برای بزرگ‌کردن باسن استفاده کرد.

تزریق ژل به باسن

تزریق ژل یکی دیگر از روش‌هایی است که برای بزرگ‌کردن و فرم‌دادن به باسن استفاده می‌شود. این روش را می‌توان به‌عنوان یکی از راه کارهای مؤثر برای لیفت و بالاکشیدن باسن در نظر گرفت.

خصوصا در مواردی که فرد به دلیل کاهش وزن شدید یا افزایش سن دچار افتادگی باسن شده است، تزریق ژل می‌تواند یکی از راه کارهای مؤثر دراین‌خصوص باشد. البته استفاده از این روش هم باید حتما زیر نظر پزشک باشد و فرد نباید مشکلات آلرژی و حساسیتی داشته باشد.

لیفتینگ باسن با روش‌های طبیعی و غیرتهاجمی

انواع روش‌های لیفت و فرم‌دهی به باسن که در بالا به آن‌ها اشاره شد، جزء روش‌های تهاجمی هستند. روش‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان روش‌های خانگی و طبیعی لیفتینگ باسن یاد کرد.

رایج‌ترین و مؤثرترین آن‌ها، تمرین و ورزش‌هایی است که اختصاصا برای رفع افتادگی باسن طراحی شده‌اند. این روش‌ها را می‌توان در باشگاه یا زیر نظر مربی ورزشی انجام داد.

حتی ویدئوهای آموزشی متعددی هم در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های آنلاین وجود دارند که می‌توان با دنبال‌کردن آنها افتادگی باسن را درمان کرد.

البته این روش‌ها به تداوم نیاز دارند و برای دیدن نتیجه باید کمی صبور باشید. در کنار ورزش‌هایی که برای لیفت وجود دارد، درمان‌های خانگی دیگری از جمله استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های سفت‌کننده باسن می‌تواند مؤثر باشد.

برخی رژیم‌های غذایی هم می‌توانند به‌عنوان یک روش مکمل در کنار ورزش و عمل‌های لیفت به‌کار گرفته‌شوند.

مراحل انجام لیفت باسن

در این روش با بریدن پوست های اضافی که به دلایل مختلف باعث بد فرمی باسن شده و یا استخراج چربی از سایر مناطق بدن  و تزریق آن به باسن، لیفت باسن انجام می شود تا پوست باسن حالتی صاف و یک دست پیدا کند.

یک روش بسیار معمول و مشهور در جراحی لیفت باسن گلوتوپلاستی است که در آن جراح با بالاکشیدن پوست باسن نسبت به شکل دهی و تغییر شکل باسن اقدام می کند. این جراحی با تزریق چربی به زیر پوست باسن با نوع برزیلی متفاوت است.

در بسیاری موارد ممکن است جراح زیبایی شما تلفیقی از روش های موجود را تجویز کند. بنابراین برای دست یافتن به ایده آل ترین نتیجه باید به متخصص زیبایی خود اعتماد کنید.

به طور کلی عمل لیفت برزیلی باسن حدود سه تا چهار ساعت طول می کشد. بعد از ورود به اتاق عمل و تعویض لباس، پرستار از دستگاهی به نام آنژیوکت را برای تزریق مایعات و داروها استفاده می کند. سپس جراح پلاستیک محلی را که قرار است چربی در آن تزریق شود را مشخص می کند.

پس از بیهوشی، روند جراحی معمولاً به طریق زیر انجام می شود:

ایجاد برش بر روی پوست

بعد از ضدعفونی کردن پوست، جراح برش هایی را در محل برداشت چربی (به عنوان مثال شکم) و محل پیوند چربی (باسن) ایجاد می کند.

برداشتن چربی از طریق لیپوساکشن

دستگاهی شبیه لوله به نام کانولا وارد پوست می شود و چربی از محل های برش خارج شده و در یک ظرف مخصوص جمع آوری می شود.

انتقال چربی

چربی جمع شده به سرنگ های جداگانه منتقل می شود و سپس بر اساس تکنیک های خاص به مناطق مختلف باسن تزریق می شود.

بستن نواحی برش

با پایان یافتن انتقال چربی، محل های برش با بخیه بسته می شوند و با پانسمان ضد آب پوشانده می شوند. پوشیدن گن بلافاصله بعد از فرآیند تزریق چربی به منظور جلوگیری از تجمع مایعات در ناحیه تزریق چربی الزامی است.

مزایای لیفت باسن

لیفت باسن برزیلی عملی خاص است که در آن با استفاده از چربی های فرد، باسنش را به دلخواه شکل می ‌دهند. از آن جا که در این روش، چربی از نواحی دیگر بدن برداشته شده و به باسن منتقل می ‌شود؛ لیفت برزیلی برای افرادی که می ‌خواهند در کنار باسن، سایر نواحی اندامشان را نیز به کمک لیپوساکشن شکل دهند، روش ایده آلی است.

همچنین به خاطر این که در این روش از چربی خود فرد استفاده می ‌شود؛ احتمال ایجاد حساسیت وجود ندارد.

واضح است که به منظور دستیابی به نتایج مورد نظر باید ذخیره چربی فرد به اندازه کافی باشد. افرادی که فاقد چربی کافی می ‌باشد؛ می توانند از روش های جایگزین مانند ایمپلنت استفاده کنند.

برخی از فواید لیفت باسن برزیلی:

حجم دهی مناسب باسن

لیفت بخش تحتانی باسن

شکل دهی به تمامی بدن

کاهش سلولیت

افزایش اعتماد به نفس

قابل تنظیم بودن: یکی از مشکلات ایمپلنت، ثابت و غیرقابل تغییر بودن اندازه قالب ها می ‌باشد. به همین خاطر بازه تصمیم گیری افراد در این روش محدود می ‌شود؛ اما در روش لیفت برزیلی افراد آزادی انتخاب دارند و می ‌تواند حجم و اندازه باسن‌ شان را مطابق با سلیقه ‌شان تغییر دهند.

پس از استخراج و خالص سازی چربی، جراح می ‌تواند مقدار تزریق را کنترل کرده و مطابق با میل شما باسن ‌تان را شکل دهد.

ماندگاری طولانی مدت: مدت زمان لازم برای بهبودی پس از لیفت برزیلی می ‌تواند تا چندین ماه طول بکشد که در مقابل ماندگاری طولانی مدت نتایج عمل، زمان کوتاهی است.

به محض قرارگیری چربی در محل مناسب و ایجاد ارتباط با عروق خونی نتایج، قابل مشاهده خواهد بود. مدت ماندگاری اثر لیفت برزیلی بسته به سن و نوسات وزنی متغیر است که با رعایت یک سبک زندگی سالم می ‌تواند ماندگاری دائم داشته باشد.

معایب لیفت باسن

باید در نظر گرفت که بهره‌مندی از روش‌های جراحی زیبایی اندام، دارای معایب احتمالی نیز هستند که نباید از آنها غافل ماند. همانگونه که کشیدن پوست صورت دارای معایب احتمالی خاص خود می‌باشد، لیفت ران و باسن با روش‌های مختلف جراحی نیز عوارضی را در پی خواهند داشت. معایب احتمالی ناشی از لیفت ران و باسن عبارتند از:

امکان بروز و پدیدار شدن زخم‌های ناخوشایند در محل جراحی

احتمال ایجاد عفونت و نیز بروز خون‌ریزی‌

ایجاد نکروز‌های پوست و چربی (از دست رفتن بافت‌های بدن)

امکان ایجاد لختگی در خون

عیب های ناشی از تزریق مواد بیهوشی در طی عمل جراحی

ایجاد تورم‌ و کبودی در محل جراحی و تجمع مایعات

بروز درد در ناحیه ران و باسن

احتمال بروز عوارض قلب و عروقی

کاندیدا مناسب لیفت باسن

عمل‌های لیفت باسن و درمان‌های رفع افتادگی باسن برای افراد زیر می‌تواند گزینه مناسبی باشد:

افرادی که اخیراً وزن بسیار زیادی کم‌کرده‌اند و پوستشان شل شده‌است.

افرادی که باسن آن‌ها شل و افتاده‌ شده‌است.

به دلیل افزایش سن و پیری، پوست اطراف باسن شل، چروک و افتاده‌ شده است و ظاهر ناخوشایندی پیدا کرده است.

افرادی که بعد از عمل‌های جراحی چاقی و لاغری، فرم طبیعی باسنشان از بین‌رفته و تعادل اندامی آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌است.

بعد از بارداری

برای درمان سلولیت

کسانی که به هر دلیلی باسن آنها کوچک و بدون فرم است.

در روش‌هایی مانند لیپوساکشن، افراد غیرسیگاری که در  30درصد وزن ایده‌آل خود هستند و سابقه‌ای از خونریزی‌های قبلی ندارند، می‌توانند کاندید مناسبی برای این عمل باشند.

افرادی که شرایط جسمی ضعیفی دارند و از سلامت زمینه‌ای خوب و کاملی برخوردار نیستند، به‌هیچ‌عنوان کاندید مناسبی برای عمل‌های لیفت نخواهند بود.

هزینه های لیفت باسن

همانند هر عمل جراحی دیگری، زمان مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه لیفت باسن برزیلی است. البته، تجربه و مهارت جراح نیز در تعیین قیمت انجام این عمل جراحی تأثیرگذار است اما زمان مورد نیاز به دلیل پیچیدگی عمل و مقدار کاری که روی بیمار انجام می‌شود تأثیر چشمگیری در تعیین قیمت دارند.

مدت زمان انجام عمل به ساختار اولیه بدن بیمار، تعداد قسمت‌هایی که قرار است تحت لیپوساکشن قرار گیرند، روش‌های برداشت و روش‌های انتقال بستگی دارد.

ساختار اولیه بدن بیمار (ساختار عضلانی و استخوانی، میزان و نوع توزیع چربی) به میزان زیادی بر کار مورد نیاز برای دست‌یابی به نتایج مطلوب و مورد انتظار تأثیر می‌گذارد. افرادی که چاق‌تر هستند ممکن است سختی‌های بیشتری برای دست‌یابی به شکل و تناسب مورد نظرشان را متحمل شوند.

افرادی که لاغرتر هستند برای افزایش حجم نیاز به تزریق چربی دارند و باید به یک جراح مجرب و متبحر برای برداشت چربی مراجعه کنند تا قسمت‌هایی از بدن که تحت فرایند لیپوساکشن قرار گرفته‌اند، ظاهری لطیف، طبیعی و متناسب پیدا کنند.

مراقبت های قبل از لیفت باسن

پزشک دستورالعمل‌های قبل از عمل را در جلسه مشاوره‌ی اولیه و یا زمانی که قرار ملاقات برای جراحی برنامه‌ریزی‌ شده ‌است را به شما آموزش خواهد داد.

به‌ طور‌کلی، شما باید کار کنید تا از سلامت و وضعیت مناسب لازم برای انجام معالجه اطمینان ‌حاصل‌کنید. شما همچنین باید پیشاپیش برنامه‌ریزی‌ کنید تا بهبودی شما آسانتر و راحت‌تر شود. قبل از انجام معالجه بایستی موارد زیر را رعایت‌کنید:

سیگار را به مدت معینی که پزشک تعیین ‌کرده ‌است ترک‌کنید.

مصرف داروهای خاص مانند داروهای ضدالتهابی ‌غیر‌استروئیدی، آسپرین و مکمل‌های خاص را متوقف‌ کنید زیرا مصرف این داروها و مکمل‌ها بهبودی شما را سخت‌تر‌می‌کند.

مقدار آب زیادی بیاشامید.

تغذیه سالم و ورزش را ادامه ‌دهید، به ویژه اگر تمایل به لیفت باسن به روش سنتی هستید. در صورتی که لازم ‌است جهت داشتن شرایط لیفت باسن برزیلی افزایش وزن داشته ‌باشید باید با جراح یا متخصص تغذیه در مورد بهترین راه برای انجام این کار مشورت‌کنید.

در هر دو مورد، خوردن رژیم‌غذایی با پروتئین بالا می‌تواند بدن شما را برای جراحی آماده‌کند.

در صورتی که دارای افتادگی‌پوست هستید جهت جلوگیری از عفونت باسن و قسمتهای اطراف آن را کاملا پاکسازی‌کنید.

به منظور پیشگیری از بیماری دستانتان را مرتب بشورید و خواب‌کافی داشته‌باشید. درصورتی‌که بیمارشوید پزشک قادر به عمل جراحی مربوط به بالا‌ کشیدن باسن در شما نخواهد بود. بیمار شدن شما یکی از بزرگترین اتفاقات ناخوشایند ممکن برای شما و پزشک شما است.

از مکمکل‌های چون آهن و ویتامین C مصرف ‌کنید تا توانایی شما در بهبودی افزایش‌یابد.

به مدت 12 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید زیرا خوردن غذا یا هر چیزی موجب بروز مشکلاتی در خصوص بیهوشی و تسکین‌ می‌شود.

مراقبت های بعد از لیفت باسن

قبل از انجام جراحی باسن باید اقدامات و مراقبت های بعد از آن را به خوبی شناسایی و نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشید ، تا بتوانید به راحتی دوره ی نقاهت جراحی را سپری کنید .و بدون هیچگونه مشکل احتمالی از داشتن یک اندام زیبا لذت ببرید .

در این رابطه لازم است بدانید که این جراحی  نیاز به حداقل یک شب بستری در کلینیک یا بیمارستان دارد.

عمل جراحی پروتز باسن با بیهوشی عمومی قابل انجام است. مدت زمان عمل حدود 5/1 ساعت است.

این عمل برای فرد دردناک نیست اما باید به مدت دو هفته مراقب آن بود واز  خوابیدن روی باسن  به مدت دو هفته و نشستن روی باسن  به مدت یک ماه خودداری نمود ،برای خواب بهترین حالت خوابیدن روی سینه است .

راه رفتن و سایر فعالیت ها مانعی ندارد .

توجه داشته باشید که حتما قبل از عمل تمامی موارد را از پزشک جویا شوید و آگاهی لازم را در اختیار بگیرید، همچنین سوابق بیماری خود را به وی اعلام نمایید و یا اگر تحت درمان بیماری خاصی هستید این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

معمولا بعد از جراحی باسن مقداری کبودی و احساس درد ایجاد میشود که با خوردن داروهای مسکن قابل تحمل است.

همانطور که بیان شد پس از عمل جراحی پروتز باسن بیمار نمی تواند تا حدود دو هفته به پشت دراز بکشد.

علاوه بر این لازم است بیمار از یک کوسن نرم در زمان نشستن استفاده کند ، یا بر روی یک تشک نرم بنشیند تا فشار زیادی به باسن وارد نشود.

توجه به توصیه های پزشک جراح بسیار اهمیت دارد ، اگر پروتز باسن راانجام داده باشید باید به دقت از آن مراقبت کنید تا در هفته های اول دچار جابه جایی یا مشکلات احتمالی نشود.

در صورت امکان از شما خواسته میشود که از یک لباس تنگ و جذب برای نگهداری محل جراحی استفاده کنید.

ممکن است بعد از جراحی احساس سنگینی و تورم در ناحیه باسن داشته باشید توجه داشته باشید که بخش زیادی از این تورم به دلیل جراحی و تورمات ناشی از آن خواهد بود و مرور زمان کمتر خواهد شد.

نگران نباشید هنگامی که این ورم از بین برود، نتایج واقعی عمل جراحی آشکار خواهند شد.

بیماران معمولاً دو هفته پس از عمل امکان برگشت به محل کار خود را پیدا می کنند، اما قبل از آن بیمار باید روی سینه ها بخوابد

از یک توال فرنگی برای دستشویی استفاده کنید، جهت دفع مدفوع استفاده از توالت ایرانی ممنوع است .

از نشستن کامل روی توالت فرنگی نیز اجتناب نمایید ( وضعیت نیمه نشسته ) بعد از هر بار اجابت مزاج تعویض پانسمان و شستشوی زخم نیز الزامی است زیرا برش های جراحی بسیار نزدیک به مقعد هستند خطر عفونت بالا میرود ، بنابراین به خوبی از این زخم ها مراقبت کنید.

هنگام استحمام روی زخمهای خود را با با صابون یا شامپو یا لیف نشویید و فقط از آب استفاده شود.

از ورزش کردن های سنگین و یا بلند کردن اجسام سنگین تا دوماه خودداری کنید .

همپچنین استفاده از کفش پاشنه بلند به مدت دو ماه ممنوع است زیرا در این حالت فشار زیادی به باسن و پاها وارد میشود.

بزرگ کردن باسن
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-بزرگ کردن باسن

اثرات و نتایج لیفت باسن

بیماران به طور کلی از نتیجه جراحی لیفت باسن خود بسیار راضی هستند. برای برخی از افراد، این جراحی منجر به افزایش اعتماد به نفس می شود.

در حالی که نتایج لیفت باسن اساساً دائمی است (به شرط آنکه وزن قابل توجهی کاهش ندهید یا وزن کم نکنید) اما در صورتی که این روش منجر به عدم تقارن باسن یا اصلاح نادرست باشد، ممکن است نیاز به انجام جراحی ترمیم باشد.

برای آن که نتایج لیفت باسن را متوجه شوید، باید با توجه به روشی که برای لیفت باسن استفاده شده است، بین 3 تا 6 ماه صبر کنید.

اگر تزریق چربی به باسن به لیفن باسن انجام شده است باید 3 ماه بعد از تزریق نتیجه را مشاده کرد زیرا قبل از آن تورم و چربی های اضافی سبب فرم دهی به باسن می شود.

همچنین در افرادی که پروتز باسن انجام داده اند، نیز تا اتمام ورم های بعد از جراحی باید صبور باشند.

پوست و چربی به طور دائمی از باسن‌ها برداشته شده و کانتور جدید ایجاد می‌شود که مادام‌العمر است. برای حفظ نتایج مطلوب شما باید یک سبک زندگی سالم شامل رژیم غذایی سالم و ورزش داشته باشید.

شما باید وزن خود را ثابت نگه دارید تا از کشیده شدن پوست جلوگیری شده و لطافت و شادابی پوست حفظ شود.

دوره نقاهت لیفت باسن

تا دو هفته پس از روز بعد از جراحی، پزشکان هر 2 تا 3 روز یک مرتبه بیمار را تحت مراقبت قرار می‌دهند. پس از آن و تا مدت یک سال پس از عمل، بیمار باید به طور هفتگی و ماهیانه برای چک آپ به پزشک مراجعه کند.

پس از انجام عمل جراحی ممکن است بیمار کمی تورم، کبودی و قرمزی داشته باشد. از شما خواسته می‌شود تا پوشش‌های فشرده‌ساز استفاده کنید تا تورم شما کاهش یافته و روند بهبودی تسریع و ساده‌تر شود.

بیشتر بیماران یک هفته پس از انجام عمل می‌توانند به کار خود بازگردند که به میزان فعالیت فیزیکی مورد نیاز برای انجام وظایف شغلی آنها بستگی دارد. فعالیت‌های فیزیکی شما تا دو هفته پس از عمل باید محدود شود. بیماران می‌توانند 3 تا 4 هفته پس از انجام عمل جراحی به کارها و امور روزمره و عادی خود بپردازند.

در این زمان، تورم شما به میزان چشمگیری کاهش یافته و می‌توانید نتایج نهایی حاصل از انجام عمل جراحی را مشاهده کنید.

تعداد جلسات لیفت باسن

معمولاً لیفت باسن در یک جلسه انجام می شود زیرا پوست و بافت اضافی به طور کامل برداشته می‌شود اما تزریق چربی ممکن است تا سه جلسه انجام شود تا نتایج آن ماندگاری داشته باشد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

چاق شدن ران و باسن با غذا و تغذیه

چاق شدن ران و باسن با غذا و تغذیه

ورزش برای بزرگ شدن ران

نتیجه گیری

ممکن‌ است نتایج حاصل از لیفت باسن بین بیماران متفاوت باشد. معمولا در هر دو روش جراحی سنتی و برزیلی بیماران صاحب باسنی خوش ‌فرم‌تر، سف‌تر و جوان‌تر خواهند‌ شد.

شاید نتایج حاصل از بالا کشیدن باسن به روش سنتی نتایج قابل ‌توجه ‌باشند زیرا در این روش لایه‌های پوست، چربی و بافت برداشته ‌می‌شوند این در حالیست­که در روش لیفت باسن برزیلی، چربی‌های ناخواسته را از سایر نقاط بدن بر‌می‌دارند تا به کمک این چربی آنها باسن و عضلات مفصل ران را پرکرده و ظاهری منحنی‌تر بدان دهند.

در حالی که هر دو روش باعث بهبود ظاهر باسن می‌شوند اما لیفت باسن به روش سنتی تمرکز بیشتری بر روی اندامی ‌کردن باسن دارد. در روش لیفت باسن برزیلی جهت داشتن ظاهری جوان‌تر و جذابتر به باسن‌ها حجم‌ می‌دهند.

در‌صورتی ‌که دچار نوسانات وزنی زیادی نشوید نتایج حاصل از هر دو روش می‌تواند تا سالها ادامه داشته‌باشد.

در دوران نقاهت یا بهبودی پس از جراحی لیفت باسن فرد درد شدیدی احساس خواهد کرد زیرا پزشک مجبور است که عضلات کفل را کش داده و بکشد تا ایمپلنت‌ها در جای مناسب خود قرار بگیرند.

این امر باعث ایجاد درد شدید در این قسمت از بدن می‌شود و هرگونه حرکتی که مستلزم استفاده از عضلات باسن باشد درد شدیدی به همراه خواهد داشت. فراموش نکنید که ما در طول روز بارها و بارها از این عضلات استفاده می‌کنیم.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/7ZTSo

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/QUqTYEVQ

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.