تزریق بوتاکس یا عمل بلفاروپلاستی کدام بهتر است؟

تزریق بوتاکس یا عمل بلفاروپلاستی کدام بهتر است؟

تزریق بوتاکس یا عمل بلفاروپلاستی کدام بهتر است؟

از جمله تکنیک‌های زیبایی که برای درمان افتادگی‌ پلک و چربی های اضافی پلک انجام می‌شود بلفاروپلاستی نام دارد. در واقع این نوع از جراحی علاوه بر اینکه برای ایجاد زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند کاربرد‌های درمانی نیز داشته باشد.

در واقع بلفاروپلاستی می‌تواند با هدف‌های متفاوتی انجام شود اما نهایتا برداشتن پوست اضافی، به بهبود بینایی نیز کمک خواهد کرد. اما یکی از نگرانی‌های متقاضیان عمل پلک، عوارض بلفاروپلاستی است. آن‌ها می‌ترسند که این جراحی، به چشم‌ها آسیب وارد کند به همین دلیل برخی از افراد از انجام کار منصرف خواهند شد.

در اکثر مواقع افتادگی‌های پلک بر اثر افزایش سن و تجمع چربی در بافت‌های پلک ایجاد می‌شود. در برخی از موارد نیز مشکلات و معضلاتی در چشم اتفاق می‌افتد که افتادگی‌های پلک را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل برای اینکه بتوانید این معضل را از بین ببرید لازم است جراحی پلک را انجام دهید. این عمل می‌تواند در پلک‌های بالای چشم و قسمت‌های پایین چشم انجام شود.

تزریق بوتاکس یکی از اعمال زیبایی است که امروزه تبدیل به یکی از پر طرفدار ترین آن ها شده است به طوری که روزانه تعداد زیادی از افراد اقدام به تزریق آن می نمایند. تزریق بوتاکس یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین روش های جوانسازی صورت نیز می باشد. تزریق بوتاکس می تواند آثار پیری و افتادگی پوست و پلک ، چین چروک را بهبود ببخشد.

معمولا بالا رفتن سن مهم ترین عامل ایجاد چین و چروک در صورت است. البته عوامل دیگری مانند کشیدن سیگار، آفتاب، چاق و لاغر شدن زیاد و عوامل ژنتیکی و موروثی در بروز آن دخیل هستند. همچنین برای اطلاع از قیمت بوتاکس به مراکز درمانی مورد اطمینان مراجعه کنید.

یکی از موثرترین روش های جوانسازی صورت که بدون نیاز به جراحی بوده، تزریق بوتاکس است. همچنین مضرات بوتاکس در صورتی که نزد یک متخصص صورت گیرد، بسیار کمتر از سایر روش های جوانسازی می باشد. با تزریق بوتاکس آثار باقی مانده از خطوط اخم و خنده از بین رفته و چین و چروک های عمیق و سطحی پر می شوند. البته روند تزریق و نوع بوتاکس در دریافت نتیجه ی بهتر تاثیر گذار است و می تواند در جوانسازی صورت نقش مهمی داشته باشد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

دلایل افتادگی پلک

افتادگی پلک همواره پی‌آمد بالا رفتن سن نیست. در واقع عارضه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند باعث این نوع افتادگی پلک شوند. در ادامه با دلایل مختلف افتادگی پلک آشنا می‌شوید.

پتوز مادرزادی

پتوز یا افتادگی پلک مادرزادی همان‌طور که از نامش مشخص است، از همان بدو تولد وجود دارد. پتوز مادرزادی نتیجه رشد ناقص عضلاتی است که مسئول نگه داشتن پلک هستند. پتوز مادرزادی در اکثر موارد فقط یک چشم را درگیر می‌کند. ترمیم جراحی بسته به شدت عارضه و اختلال دید ناشی از افتادگی پلک ضرورت می‌یابد.

پتوز آپونوروتیک

اگر افتادگی پلک پی‌آمد بالا رفتن سن باشد، از آن با اصطلاح پتوز آپونوروتیک یاد می‌شود. به موازات بالا رفتن سن، خاصیت کشسانی پوست‌های نقاط مختلف بدن، از جمله پوست دور چشم‌ها کمتر می‌شود. پلک در اثر گذشت زمان و تحت تاثیر نیروی جاذبه افتادگی بیشتری پیدا می‌کند. افتادگی پلک ممکن است دوطرفه باشد یا در یک سمت شدیدتر باشد.

آسیب عصبی

عصب‌هایی که سیگنال‌ها را از مغز منتقل می‌کنند، حرکات عضلات را کنترل می‌کنند. اگر این عصب‌ها آسیب ببیند، عضلات تحت کنترل این عصب‌ها ضعیف یا فلج می‌شود. سکته مغزی، دیابت، تومور مغزی و آنوریسم مغزی از جمله عارضه‌هایی هستند که به عصب‌های مسئول پلک آسیب می‌زنند.

میاستنی گراویس

میاستنی گراویس اختلالی نادر است که بر روش دریافت اطلاعات از عصب‌ها و واکنش نشان دادن به آنها اثر می‌گذارد. عضلات درگیر به مرور زمان ضعیف‌تر می‌شوند و در نتیجه مشکل افتادگی به وجود می‌آید. این عارضه علاوه بر پلک، دیگر عضلات صورت، دست و پا و دیگر بخش‌های بدن را نیز درگیر می‌کند.

بیماری عضلانی

افتادگی پلک می‌تواند پی‌آمد دو نوع بیماری عضلانی باشد. دیستروفی عضلات بالای چشم و حلق (oculopharyngeal) عارضه اول است که منجر به ضعف تدریجی عضلات گلو و پلک بالا می‌شود. این عارضه نادر عموماً در بازه سنی 40 ـ 60 سال شروع می‌شود.

عارضه دوم مشکلی است که عموماً در اوایل دوران بزرگسالی شروع می‌شود و به آن افتالموپلاژی (ophthalmoplegia) خارجی پیشرونده گفته می‌شود. کاهش عملکرد عضلات چشم و پلک ویژگی اصلی این عارضه است و به فلج شدن چشم و افتادگی پلک می‌انجامد.

بلفاروپلاستی و بوتاکس چیست؟

بلفاروپلاستی

دلیل اصلی برای بسیاری از متقاضیان جراحی پلک، افتادگی و پوست اضافه پلک‌ها است. این جراحی می‌تواند پوست نواحی پیرامون چشم را سفت و لیفت کند و ظاهری جذاب‌تر، جوان‌تر و هوشیارتر به صورت شما هدیه دهد. گاهی اوقات هم از بلفاروپلاستی برای رفع موانع بینایی ناشی از پلک‌های افتاده استفاده می‌شود.

در فرآیند درمانی، پوست اضافی، عضلات و گاهی اوقات بافت چربی از نواحی پلک بالایی و پایینی برداشته می‌شوند. گاهی هم تنها پوست اضافی از پلک برداشته می‌شود.

البته بلفاروپلاستی پلک بالا که گاهی به آن لیفت پلک یا بالا بردن پلک هم می‌گویند، نباید با جراحی رفع افتادگی پلک (جراحی پتوز) اشتباه گرفته شود. در جراحی افتادگی پلک، عضلات و تاندون‌های پلک بالا که مسئول بالا نگه داشتن پلک هستند، سفت می‌شوند تا مشکل برطرف شود.

بلفاروپلاستی زمانی باعث رفع افتادگی پلک می‌شود که پوست اضافی باعث سنگین شدن و افتادن پلک شده باشد. پس این دو جراحی با هم متفاوت‌اند ولی هردو می‌توانند افتادگی پلک را برطرف کنند.

این جراحی می‌تواند روی هردو پلک بالایی و پایینی یا تنها یکی از آن‌ها انجام شود. بلفاروپلاستی هم به جهت زیباسازی نواحی پیرامون چشم و هم برای درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود. امروز می‌خواهیم در مورد جنبه‌های مختلف عمل جراحی پلک صحبت کنیم؛ از کاربردهای آن گرفته تا هزینه‌ها و عوارض جانبی.

جراحی پلک به برداشت پوست و چربی‌های اضافی پلک بالا و پایین که در اثر افزایش سن ایجاد شده‌اند گفته می شود و در نتیجه، موجب رفع چین و چروک‌ها و جلوگیری از افتادگی پلک می‌شود. چشم‌ها مهم‌ترین عناصر زیبایی صورت هستند و بلفاروپلاستی یکی از بهترین راه‌های جوانسازی نواحی پیرامون چشم است.

این عمل نیازی به بستری شدن ندارد و همچنین در صورت نیاز می‌تواند با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام شود. عوارض بعد از عمل معمولاً در عرض چند روز خوب می‌شوند و دوره کامل نقاهت چند هفته است. به طور کلی جراحی پلک در صورتی که توسط پزشک ماهر و در مراکز معتبر انجام شود، بی خطر و کم‌عارضه است.

بلفاروپلاستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-بلفاروپلاستی

بوتاکس

بوتاکس یا سم بوتولینوم دارویی است که برای تضعیف عضله اسپاستیک استفاده می شود. این ماده از تغییر سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود که ورود آن به بدن بسیار خطرناک است اما زمانی که روی آن تغییراتی اعمال می شود، می توان از این ماده درتولید محصولات آرایشی و بهداشتی در آزمایشگاه استفاده کرد بدون اینکه خطری متوجه انسان باشد. تزریق بوتاکس در بیماری های گوارشی برای درمان آشالازی مری و مقعد و همچنین برای تاخیر در تخلیه معده استفاده می شود.

بوتاکس که نوعی سم کشنده می باشد، با تزریق به ماهیچه های صورت، باعث فلج شدن ماهیچه های ارادی و غیر ارادی می گردد. البته این ماده به صورت مستقیم به بدن وارد نمی شود و در موارد درمانی از آن بهره می گیرند. ماهیچه های صورت که به حرکات صورت و اخم و خنده و … کمک می کنند، در صورت فلج شدن دیگر قابلیت حرکت چندانی نداشته و از خیلی از حرکت های غیر ارادی صورت جلوگیری می شود.

به موجب این روش چین و چروک های سطحی و عمقی پوست بهبود قابل توجهی پیدا کرده و از به وجود آمدن چروک های جدید جلوگیری می شود.

به بیان دیگر چین و چروک های سطحی صورت از بین رفته و از عمیق شدن چین های عمقی جلوگیری نمایید. به طور کلی تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک صورت و گردن کاربرد دارد. البته بوتاکس کاربردهای مختلفی در علم پزشکی دارد که در درمان و زیبایی بیشتر از آن استفاده می شود.

این ماده در واقع نوعی باکتری به نام کلسترویدیوم بوتولینیوم هوازی بوده که پزشکان از سم این باکتری در مصارف پزشکی و زیبایی بهره می گیرند.

تزریق بوتاکس در عضلات پر تحرک صورت انجام می شود و باعث فلج شدن موقتی آنها می گردد. عدم تحرک باعث می شود تا صورت جوان و زیبا بماند و چرروک های آن عمیق نگردد . این حالت همانطور که بیان شد موقتی است و حدود 3 ماه تا 6 ماه ماندگاری دارد. بعد از این دوره نیاز به تزریق مجدد می باشد.

مراحل انجام بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی معمولا تحت بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی (آرامبخش خوراکی) انجام می‌‌شود و اگر برای هر دو پلک نیاز به عمل باشد، طی مدت جراحی، بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین همزمان انجام می‌‌شود. این عمل حدود 2 ساعت به طول می‌‌انجامد. اگر این جراحی در بیمارستان و یا مرکز جراحی انجام گیرد، آرامبخش (وریدی) IV دریافت خواهید کرد.

عمل بلفاروپلاستی معمولا تحت بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی انجام می‌‌شود.

 اگر به طور کامل قصد انجام بلفاروپلاستی پلک‌‌ بالا و پلک پایین را داشته باشید، جراح ابتدا پلک‌‌های بالا را جراحی می‌‌کند. برش پوست اضافی در امتداد خطوط طبیعی پلک‌‌های شما صورت می‌‌گیرد و از این طریق، جراح پوست اضافه را از بافت زیرین جدا کرده و چربی‌‌ها یا پوست‌‌های شل شده و اضافه را برطرف می‌‌کند.

در مرحله بعد، جراح محل برش‌‌ها را با بخیه‌‌های بسیار کوچکی می‌‌بندد.بخیه‌‌های ایجاد شده بر روی پلک بالا ۳ تا 6 روز باقی می‌‌مانند و برای پلک‌‌های پایین بر اساس تکنیک مورد استفاده جراح در هنگام عمل، ممکن است بخیه داشته یا نداشته باشند.

در بلفاروپلاستی جراح چربی‌‌ها یا پوست‌‌های شل شده و اضافه را برطرف می‌‌کند.

در بلفاروپلاستی پلک‌‌های پایین می‌‌توان از چندین روش استفاده نمود. پس از انجام عمل ممکن است جراح برای از بین بردن خطوط برش خورده حین جراحی، انجام لیزر را به شما پیشنهاد کند.

بلفاروپلاستی پلک بالا

برای انجام این عمل از بی‌‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی کمک گرفته می‌‌شود. بلفاروپلاستی پلک بالا به جهت بهبود چین و چروک پلک بالایی و از طریق ایجاد یک برش پوستی با لیزر انجام می‌‌گیرد که پس از آن پوست اضافی برداشته شده تا مشکل تا حدودی برطرف شود و به عملکرد باز و بسته شدن طبیعی پلک آسیبی وارد نگردد.

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین به جوانسازی پلک پایین و رفع چین و چروک و پف زیر چشم کمک می‌کند.

در برخی از موارد بلفاروپلاستی پلک بالا، بخش کوچکی از اوربیکولاریس چشم (عضله‌ای که پلک را می بندد) برداشته می شود. توده‌‌های چربی اطراف چشم که حرکت عضلات چشم را امکان‌‌پذیر می‌‌کنند، با افزایش سن حالت شل‌شدگی پیدا کرده و پف چشم را سبب می‌‌شوند. در بلفاروپلاستی پلک بالا با برداشتن چربی اضافی به ایجاد خط زیبایی پلک کمک می‌‌شود.

پس از اتمام عمل، شکاف ایجادشده در پلک با بخیه‌‌های کوچکی بسته می‌‌شود و این شیار باید در چین و چروک طبیعی پلک بالا قرار داشته باشد که پس از ترمیم و گذراندن دوران نقاهت، کمتر دیده شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین نوعی عمل زیبایی است که وظیفه جوانسازی پلک پایین و رفع چین و چروک و پف زیر چشم را بر عهده دارد. در این روش از طریق حذف پوست، عضله و چربی اضافی پلک پایین، عملکرد و ظاهر پلک بهبود می‌‌یابد. هر فردی که به دلایل مختلف به‌خصوص با زمینه ژنتیکی با این مشکل مواجه است می‌‌تواند تحت این عمل زیبایی قرار بگیرد.

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین به دلایل زیر قابل انجام است:

جهت بازیابی جوانی در ناحیه زیر چشک و پلک پایین

افزایش تقارن پلک‌‌های پایین نامتقارن

به‌جهت سفت شدن پلک‌‌های پایینی که دچار کشیدگی یا شل‌شدگی شده‌‌اند

برای محافظت از چشم در برابر خشکی و سایر مشکلات عصب چشمی.

انواع بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی زیبایی

بلفاروپلاستی زیبایی به کاربردی از این عمل جراحی اشاره دارد که از نظر پزشکی ضرورتی برای انجام آن نیست ولی می‌تواند موجب زیبایی و جوانی صورت شما شود.

متاسفانه پلک بالایی و گاهی پلک پایینی شما در اثر افزایش سن و تجمع چربی، پف کرده و متورم شده و دچار افتادگی می‌شوند.

همین فرآیند پیری گاهی موجب افتادگی و تورم پلک ها هم می شود. با افزایش سن به مرور زمان پوست پلک شما شل، عضلاتش ضعیف  و بالشتک‌های چربی مربوط به آن‌ دچار تورم شده و بیشتر به چشم می‌آیند. از دید زیبایی، این موارد می‌توانند جذابیت و زیبایی چشم‌ها و صورت شما را کاهش دهند و باعث می شود که پیرتر و خسته به نظر برسید.

بلفاروپلاستی درمانی

منظور از بلفاروپلاستی درمانی آن دسته از جراحی‌های پلک هستند که به سبب وجود مشکلی در پلک‌ها یا ساختارهای آن انجام می‌شوند. این دسته از جراحی‌ها از دیدگاه پزشکی ضروری یا مهم هستند.

در بیشتر موارد بلفاروپلاستی درمانی زمانی انجام می‌شود که پوست اضافی پلک‌ها به حدی آن‌ها را سنگین کرده‌اند که دید فرد متخل شده باشد. گاهی هم تورم پلک بالا یا پایین عینک زدن یا قرار دادن لنزهای طبی را دشوار می‌کند که در آن صورت هم می‌توان از جراحی پلک برای رفع مشکل استفاده کرد.

درمان التهابات پوستی ناشی از قرار گرفتن چین‌های پلک روی هم، از دیگر کاربردهای این عمل جراحی است. گاهی اوقات پوست اضافی پلک‌ها به حدی پلک را سنگین می‌کند که فرد مجبور می‌شود برای بالا نگه داشتن پلک از عضلات پیشانی استفاده کند. در این حالت خستگی و ناراحتی عضلات پیشانی پیش می‌آید که با جراحی پلک قابل درمان است.

بوتاکس

برخلاف اکثر ماهیچه‌های بدن که دارای اتصالات استخوانی هستند، عضلات میان صورت به دلیل داشتن اتصالات نرم به پوست از طریق سیستم آپونوروتیک عضلانی سطحی، منحصر به فرد هستند. وقتی عضلات صورت منقبض می‌شوند، پوست پوشاننده نیز حرکت می‌کند و چین و چروک‌های عمود بر جهت انقباض عضلات تشکیل می‌شود.

چین و چروک بوسیله آتروفی پوست و انقباض مکرر عضلات زیرین صورت ایجاد خواهد شد. تزریق مقادیر کمی از سم بوتولینوم به عضلات فعال و بیش فعال، باعث فلج شدن موقت عضلات می‌شود. در نتیجه این عضله‌ها غیر فعال گشته و چین و چروک تشکیل نخواهد شد.

نحوه و روش تزریق، مهم‌ترین بخش برای هر فردی است زیرا آثار و نتایج حاصل از تزریق بوتاکس به طور عمده به کیفیت تزریق بوتاکس بستگی دارد. پس اگر قصد تزریق بوتاکس پیشانی را دارید سعی کنید نزد یک پزشک باتجربه و خوب مراجعه نمایید. برای شروع کار ابتدا پزشک متخصص تمامی قسمتی که قرار است بوتاکس تزریق کند را ضد عفونی می‌کند تا از بروز عفونت‌های پس از عمل جلوگیری شود.

سپس با تزریق یک بی‌حس‌کننده موضعی به ناحیه هدف، باعث بی‌حسی عضله هدف می‌شود تا علاوه بر اینکه فرد حین تزریق بوتاکس راحت و آرام باشد، از تکان دادن پیشانی جلوگیری شود. پزشک برای تزریق بوتاکس مقدار مشخصی از دارو را به داخل سرنگ کوچک مخصوص خود می‌کشد و آن را با دقت زیاد در عمق مناسب و به طور یکنواخت در ناحیه‌های مورد نیاز و دارای چروک تزریق می‌کند. برای تزریق بوتاکس به پیشانی عمدتا 3 ناحیه وجود دارد که تقریبا همه چروک‌ها در آن نواحی می‌باشند.

این 3 ناحیه عبارتند از قسمت‌های بالا پیشانی، برآمدگی بین دو ابرو و خطوط کناری چشم‌ها که به اصطلاح خطوط پنجه کلاغی نام دارند. تزریق بوتاکس به بالای پیشانی باعث می‌شود عضلاتی که باعث بالا رفتن ابرو‌ها می‌گردند از کار افتاده و این عامل سبب از بین رفتن چین و چروک در این ناحیه می‌شود و پیشانی فرد صاف و هموار خواهد شد. به طور میانگین در حدود پنج تزریق انجام می‌شود و تعداد تزریق‌ها به بزرگی پیشانی فرد بستگی دارد.

از بوتاکس می‌توان برای خطوط بین دو ابرو در بالای پیشانی استفاده کرد که در هنگام اخم به وجود می‌آیند. این ناحیه دارای چندین عضله می‌باشد که به مرور زمان باعث ایجاد چین‌های عمیق در این ناحیه می‌شود و چهره فرد را حتی در حالت عادی، اخمو و ناراحت نشان می‌دهد. با تزریق بوتاکس به این نواحی می‌توان دوباره آن را به حالت عادی و بدون خط تبدیل کرد.

با تزریق بوتاکس به ناحیه پنجه کلاغی می‌توان چین چروک‌های این ناحیه که در زمان خندیدن و جمع شدن چشم به وجود می‌آیند را برطرف نمود. تزریق بوتاکس به این قسمت در سه نقطه انجام می‌شود و پس از فلج کردن این نقاط باعث صاف و هموار شدن این نواحی می‌شود.

خطوط استاتیک عمیق ممکن است به طور کامل به تزریق بوتاکس پاسخ ندهند و برای دستیابی به نتایج بهینه ممکن است نیاز به درمان ترکیبی با پرکننده‌های پوستی یا سایر روش‌های زیبایی باشد. تعیین انتظارات واقع‌بینانه در زمان مشاوره برای رضایت فرد و موفقیت در درمان با بوتاکس بسیار مهم است.

مزایای بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

جراحی پلک چهره را زیباتر و جوان‌تر می‌کند و میدان دید را بهبود می‌دهد؛ برآیند این اثرات موجب می‌شود که شادتر باشید و اعتماد به‌ نفس بیشتری پیدا کنید.

یکی از مزایای اصلی عمل بلفاروپلاستی این است که جای زخم عمل بلفاروپلاستی به سختی جلب توجه می‌کند، بخصوص وقتی جای زخم این عمل را با دیگر جراحی‌های زیبایی صورت مقایسه می‌کنیم. جای زخم هر دو جراحی زیبایی پلک بالا و پایین حداقل است، جراح برش‌ها را با دقت در چین‌های طبیعی پوست و زیر خط مژه پنهان می‌کند.

برخی افراد به دلیل افتادگی پوست پلک بالا دچار مشکلات بینایی می‌شوند، چون پوست میدان دیدشان را مسدود می‌کند و در نتیجه انجام دادن فعالیت‌های معمول روزمره برای‌شان دشوار می‌شود.

چنانچه افتادگی پلک بالا میدان دید را مختل کرده باشد، فرد غالباً مجبور می‌شود ابروهایش را برای بهتر دیدن بالا ببرد. بالا بردن مکرر عضلات پیشانی موجب ایجاد چین‌ها و خطوطی عمیق می‌شود که فرد را پیرتر از سن واقعی‌اش نشان می‌دهد.

پلک دوتایی به وضعیتی گفته می‌شود که لایه‌ای از پوست پلک طبیعی را بپوشاند. در این حالت به نظر می‌رسد که فرد دو پلک دارد یا پلکش روی هم افتاده است. جراح بخشی از پوست اضافی را برمی‌دارد. پس از جراحی مقدار بیشتری از پلک با ظاهری طبیعی‌تر دیده می‌شود.

چین‌های اضافی و افتادگی پوست زیر چشم ظاهری خسته به صورت می‌دهد. مشکل گاهی به ظریفی وجود یک خط پوست اضافی زیر پلک پایین است و گاهی حلقه‌های متعددی از پوست افتاده وجود دارد. بلفاروپلاستی پلک پایین می‌تواند این مشکل را به سادگی برطرف کند.

بوتاکس

مزایای بوتاکس  علاوه بر زیبایی و کاهش خطوط ریز و چروک ها مصارف درمانی نیز دارد.

کمک به درمان میگرن

بوتاکس می‌تواند برای درمان میگرن به کار رود. استفاده از این روش می‌تواند اثرات خوبی روی کاهش حملات میگرنی و کاهش دردهای میگرنی شود.

کمک به درمان پروستات

بوتاکس همچنین می‌تواند برای کمک به درمان پروستات مورد استفاده قرار گیرد. در هنگام استفاده از بوتاکس برای درمان پروستات عوارضی مشاهده نشده است.

کمک به کم شدن درد مفاصل

مشاهده شده است که بوتاکس می‌تواند درد مفاصل را نیز کم کند. هنوز به تحقیقات بیشتری برای اینکه آیا بوتاکس برای درمان مشکلات مفصلی مفید است یا نه نیاز است.

عوارض کمتر نسبت به روش‌های دیگر رفع چین و چروک

بوتاکس نسبت به برخی روش‌های دیگر حذف چین و چروک صورت عوارض عمومی کمتری دارد و اگر توسط پزشک با تجربه و مهارت به انجام برسد، نتایج رضایت بخش و طولانی مدت به همراه دارد.

سرپایی بودن و عدم نیاز به بیهوشی و جراحی

امکان انجام تزریق در کلینیک با مطب پزشک

سرعت در انجام تزریق که تنها چند دقیقه زمان لازم دارد

دقت در انجام تزریق زیرا تاثیر گذاری فقط در ناحیه مورد نظر خواهد بود

امکان تزریق در چند ناحیه صورت به طور همزمان

بدون درد بودن

عدم نیاز به استراحت پس از تزریق

سرعت ظهور نتایج اولیه در 3 تا 4 روز پس از تزریق

ایمن بودن

درصد رضایت بالای بیماران

معایب بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

مانند هر عمل جراحی دیگری، بلفاروپلاستی نیز می‌تواند باعث بروز برخی عوارض شده و یا معایبی را به همراه داشته باشد، اما در این بین نکته‌ای بسیار مهم وجود دارد و آن نکته این است که به دلیل اطلاعات کافی‌ای که در رابطه با عمل جراحی بلفاروپلاستی وجود دارد معمولاً عوارض جانبی و خطرات به ندرت رخ خواهند داد.

برای کاهش احتمال وقوع عوارض جانبی پس از بلفاروپلاستی یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب یک پزشک متخصص زیبایی با تجربه و ماهر است. یک پزشک متخصص زیبایی ماهر می‌تواند با توجه به تجربه خود انتخاب‌های درستی داشته و احتمال بروز هر گونه خطایی را کاهش دهد.

انتخاب یک پزشک مناسب می‌تواند باعث شود تا با خیال راحت بتوانید عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی را انجام دهید و نگران هیچ عوارضی نباشید زیرا تا حد بسیار زیادی تمامی عوارض و خطرات احتمالی قابل پیش گیری هستند و یک متخصص زیبایی ماهر و با تجربه از تمامی راه‌های پیشگیری و نکات مورد نیاز آگاه است.

اما با این وجود قصد داریم به صورت خلاصه برخی از عوارض بلفاروپلاستی که به ندرت گزارش شده است را لیست نماییم، هرچند مجدداً لازم به ذکر است که تمامی این عوارض به ندرت اتفاق خواهند افتاد و شما با انتخاب یک پزشک متخصص با تجربه می‌تواند احتمال وقوع این عوارض را به طرز چشم گیری کاهش دهید و به عدد صفر برسانید.

عوارض ناشی از بیهوشی و بی حسی موضعی که می‌تواند با ارزیابی‌های پزشک به خوبی کنترل شود

خشکی چشم و پوس که به راحتی با استفاده ا کرم‌های مرطوب کننده و قطره‌های چشمی قابل حل است.

درد و تورم ناشی از عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی که تا حد زیادی به تخصص و مهارت پزشک متخصص بستگی دارد اما برای کاهش این مشکلات نیز می‌توانید از کمپرس سرد در طول دوران نقاهت استفاده کنید.

یکی از نادرترین اتفاقات پس از عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی بروز عفونت‌های پوستی است که جراح با توجه به تجربه کافی خود می‌تواند مانع از بروز چنین خطراتی شود پس دقت کنید که نقش جراح در روند بهبودی شما، دوران نقاهت و همچنین نتایج حاصل از بلفاروپلاستی بسیار پررنگ خواهد بود.

بوتاکس

قرمزی و اِدِم

قرمزی و ادم (تورم) واکنش طبیعی بدن به هر روش درمانی است. این عوارض معمولاً خفیف تا متوسط هستند، در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند و نیازی هم به درمان ندارند. شدت قرمزی و ادم به میزان بوتاکس تزریق شده و همچنین ضخامت سوزن تزریق بستگی دارد. پیشگیری از این عوارض تا حد زیادی به تجربه‌ی پزشک وابسته است.

استفاده از سوزن‌های باکیفیت، تزریق آهسته‌ و مقادیر کم بوتاکس و همچنین استفاده از کمپرس سرد پس از اتمام تزریق، از جمله مواردی هستند که می‌توانند از شدت قرمزی و تورم بکاهند. جهت درمان سریع ورم بعد از بوتاکس قبل از خروج از کلینیک آراد از پزشک متخصص کلینیک سوالات خود را بپرسید.

درد

میزان درد در طی تزریق بوتاکس به آستانه‌ی تحمل درد شما بستگی دارد. معمولاً بیشتر مراجعین به خوبی درد ناشی از تزریق را تحمل می‌کنند. برای کاهش درد می‌توانید پس از مشورت با پزشک، حدود 1 ساعت قبل از مراجعه به کلینیک، استامینوفن مصرف کنید. در برخی موارد قبل از درمان، از کرم‌های بی‌حسی موضعی یا کمپرس سرد استفاده می‌شود تا درد محل تزریق کاهش یابد. درد ممکن تا 30 دقیقه بعد از اتمام تزریق هم کمی باعث رنجش شما شود.

سردرد و تهوع

شایع‌ترین عوارض بوتاکس سردرد و تهوع هستند. این دو عارضه در 2 تا 15 درصد از مراجعین مشاهده می‌شوند. البته سردرد و تهوع معمولاً خفیف بوده و بیشتر برای کسانی رخ می‌دهد که اولین تزریقات بوتاکس خود را انجام می‌دهند. ماندگاری این عوارض بین چند ساعت تا حداکثر سه چهار روز متغیر است.

علت و نحوه درمان این عارضه در صفحه سردرد بعد از بوتاکس بطور کامل شرح داده شده است، که می توانید برای اطلاعات کامل در این خصوص به صفحه مذکور مراجعه فرمایید. اما بطور خلاصه عواملی مانند آسیب‌های ایجاد شده در محل تزریق، استرس و سابقه‌ی سردردهای میگرنی در ایجاد آن‌ها موثرند. برای درمان سردرد، مصرف داروهای مسکن یا قرص‌های ضد میگرن معمولی کفایت می‌کند.

کبودی به دلیل سوراخ شدن عروق خونی موجود در محل تزریق رخ می‌دهد. این اتفاق معمولاً ناشی از این است که محل عروق خونی، پیش از تزریق بوتاکس به خوبی شناسایی نشده‌اند. توجه داشته باشید که پزشکان غیرمتخصص و افراد غیر پزشک با آناتومی صورت و گردن آشنایی کافی ندارند. به همین علت ممکن است در طی فرآیند تزریق به عروق خونی آسیب بزنند. کبودی بیشتر زمانی مشاهده می‌شود که پزشک مهارت و تجربه‌ی کافی در تزریق بوتاکس نداشته باشد.

برای پیشگیری از این عارضه، باید از مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مثل ژلوفن) تا حداقل 7 روز پیش از تزریق خودداری کنید. استفاده از کرم‌های ویتامین K یا کرم‌هایی که حاوی عصاره‌ی گیاه ارنیکا هستند، در رفع کبودی موثرند. سایر اقداماتی که باید برای پیشگیری از کبودی پوست انجام بگیرند، شامل موارد زیر است:

در حین تزریق بوتاکس باید در حالت نشسته قرار داشته باشید؛

عروق خونی باید پیش از تزریق شناسایی شوند؛ به ویژه در مورد نواحی اطراف چشم و سایر بخش‌های مستعد؛

پزشک با فشار دادن انگشت خود بر محل تزریق (بدون ماساژ دادن) می‌تواند احتمال کبودی را کاهش دهد.

عفونت

تا کنون گزارشی مبنی بر عفونت ناشی از تزریق بوتاکس منتشر نشده؛ البته در مورد تزریق‌هایی که در محیط‌های درمانی و توسط پزشک صورت گرفته‌اند. تمامی محلول‌های بوتاکس حاوی مایع نرمال سالین هستند و در دمای 4 درجه‌ی سانتی‌گراد نگهداری می‌شوند.

حتی 30 روز بعد از باز کردن محلول بوتاکس، هیچ نشانه‌ای از رشد باکتری‌ها یافت نمی‌شود. با این حال در محیط‌ های درمانی، پیش از تزریق پوست شما را به خوبی استریل می‌کنند تا خطر عفونت به صفر برسد.

واکنش‌های کولینرژیک

واکنش‌های کولینرژیک از جمله عوارض بوتاکس هستند که معمولاً به شکل خشک شدن دهان یا چشم‌ها مشاهده می‌شوند. این عوارض بیشتر در صورت استفاده از فرآورده‌هایی مشاهده می‌شود که از سم بوتولونیوم نوع B ساخته‌ شده‌اند. در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد تنها از فرآورده‌های حاوی سم بوتولیونیوم نوع A استفاده می‌کنیم.

کاندیدا مناسب بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

معمولاً هر شخصی پس از رسیدن به سن قانونی می‌تواند نسبت به انجام بلفاروپلاستی اقدام نماید اما همواره در چنین شرایطی از دیدگاه پزشکی و متخصصان زیبایی تنها برخی از افراد دارای بهترین شرایط برای انجام عمل بلفاروپلاستی هستند.

در بیشتر موارد پزشکان متخصص زیبایی بر این عقیده هستند که افراد دارای شرایط عادی و نرمال بدنی که بیماری خاصی ندارند می‌توانند در صورت داشتن چشم انداز مناسب و واقع بینانه نسبت به نتایج به دست آمده یکی از بهترین کاندیدهای انجام عمل بلفاروپلاستی باشند.

اکثر افرادی که نسبت به انجام بلفاروپلاستی اقدام می‌کنند معمولاً بالای 35 سال سن دارند اما اگر موضوع کیسه‌های زیر چشم که حاوی غدد چربی و بافت‌های زائد هستند در خانواده شما یک موضوع ارثی باشد این عمل می‌تواند در سنین پایین‌تری نیز انجام شود و علاوه بر زیبایی جنبه‌های درمانی نیز خواهد داشت.

جراحی زیبایی بلفاروپلاستی می‌تواند به صورت باور نکردنی‌ای ظاهر شما را تغییر داده و موجب زیبایی و افزایش اعتماد به نفس شما گردد.

اما اگر فکر می‌کنید که نسبت به نتایج حاصل از بلفاروپلاستی دچار تردید هستید و بسیار سخت گیرانه نتایج را بررسی خواهید کرد بهتر است قبل از انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی حتماً با پزشک متخصص زیبایی خود مشورت نمایید تا اهداف پس از عمل به خوبی مشخص شده و تمامی نکات مورد نظر در اختیار شما قرار گیرد، در نتیجه ممکن است تصمیم و یا دیدگاه شما نسبت به بلفاروپلاستی کمی تغییر کند.

بوتاکس

برای پاسخ به این سوال باید شرایط و عواملی که می توانند در نتایج تزریق بوتاکس تاثیر گذار باشند را بررسی و با ارزیابی دقیق این عوامل بهترین کاندید را برای Botox injection مشخص نمود. از جمله این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

سن بیمار : سن مناسب تزریق بوتاکس از 18 تا 65 سال در نظر گرفته می شود اگرچه گفته می شود تزریق بوتاکس در افراد میان سال یعنی رنج سنی 30 تا 50 سال موثرتر است.

برخی از افراد ممکن است انجام این عمل را زودتر از 18 سالگی و همچنین برخی دیگر پس از 65 سالگی انجام دهند، برای استفاده از این عمل در این سنین باید حتما از پزشک متخصص در این زمینه اجازه بگیرید.

میزان چین و چروک ها : افرادی که دارای چین و چروک های نسبتا زیاد روی پوست خود هستند، افراد مناسبی برای تزریق بوتاکس در نظر گرفته می شوند.

با این وجود افرادی که دارای خطوط و چروک های بسیار عمیق روی پوست خود هستند معمولا تنها با Botox injection به نتیجه دلخواه نمی رسند و نیاز به درمان های جانبی مثل استفاده از پرکننده ها همراه با بوتاکس دارند.

یکی از بهترین کاندید ها برای انجام این عمل افرادی هستند که چین و چروک نسبتا زیادی بر روی پوست خود دارند، چنین افرادی می توانند برای از بین بردن چین و چروک خود از این روش استفاده کنند و نتایج فوق العاده ای را از انجام این عمل بگیرند.

وضعیت سلامتی : کاندید مناسب برای تزریق بوتاکس باید از شرایط سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و مبتلا به بیماری های عفونی، برخی بیماری های پوستی و اختلالات عصبی و عضله ای نباشد.

در غیر این صورت اطلاع رسانی دقیق از مشکل خود به پزشک متخصص یکی از مهم ترین الزامات می باشد که فرد باید آن را انجام دهد.

عدم بارداری و شیردهی : در دوران بارداری و شیردهی تزریق بوتاکس مجاز نیست زیرا ممکن است موجب آسیب به جنین یا نوزاد شود.

از مهم ترین نکاتی که زنان باید آن را رعایت کنند انجام این عمل در حین بارداری است. زنان در این زمان حتما باید این مورد را با پزشک متخصص در میان بگذارند. معمولا پزشکان انجام این عمل را به بعد از بارداری موکول می کنند.

سطح انتظارات : افرادی که انتظارات غیر واقعی از نتیجه تزریق بوتاکس ندارند، کاندیدای مناسبی هستند چرا که می دانند شرایط بدنی و ژنتیکی هر فردی متفاوت است و در نتیجه اثرات Botox injection در همه افراد مشابه نیست.

افراد برای اطلاع دقیق از تاثیر گذاری این عمل بهتر است این موضوع را از یک پزشک متخصص مطلع شوند تا دقیق ترین میزان تاثیر گذاری از انجام این عمل را دریابند.

برای اطمینان صد در صد و ارزیابی دقیق شرایط خود بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنید و سوابق پزشکی خود را به درستی ارائه دهید؛ اما به طور کلی با داشتن شرایط زیر می توانید خود را برای تزریق بوتاکس کاندید مناسبی در نظر بگیرید.

بالای 18 سال و زیر 65 سال هستید

از سلامت عمومی نرمالی برخوردارید

مبتلا به بیماری های خاص عفونی و نقص کننده سیستم ایمنی بدن نیستید

در دوران بارداری یا شیردهی قرار ندارید

سابقه آلرژی به بوتاکس ندارید

بیماری های پوستی شدید ندارید

مبتلا به اختلالات خاص عصبی و عضلانی نیستید

انتظارات غیر واقعی از نتایج تزریق بوتاکس ندارید

کاندیدا نامناسب تزریق بوتاکس

اگر دارای هر یک از شرایط زیر هستید Botox injection برای شما نامناسب خواهد بود:

زیر 18 سال و در واقع نوجوان هستید، برخی از افرادی که در این سن و سال هستند به این دلیل قصد انجام این عمل را دارند که برای جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک و همچنین افتادگی پوست در زمان میان سالی و حتی بزرگ سالی جلوگیری کنند که این یک تفکر کاملا اشتباه می باشد و افراد باید از تصمیمات اشتباهی خودداری کنند زیرا انجام این عمل در این سن و سال کاملا مضر می باشد.

در حال حاضر از سلامت عمومی خوبی برخوردار نیستید و سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است.در این زمان بهتر است انجام این عمل را به زمانی که سلامت کامل خود را به دست می آورید موکول کنید زیرا ممکن است با انجام این عمل وضعیت خود را بد تر کنید.

به بوتاکس یا فراورده های حاوی بوتاکس حساسیت دارید.تشخیص این مورد می تواند توسط پزشک صورت گیرد و یا اینکه فرد از قبل درباره ی حساسیت خود نسبت به این فراورده ها مطلع باشد که در این صورت یا نباید این عمل را انجام دهد و برای حل مشکل خود از روش های دیگر بهره ببرد و یا باید این کار زیر نظر پزشک متخصص و همچنین با اجازه ی او صورت گیرد.

باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید

مبتلا به بیماری عفونی شدید هستید، در این صورت و در شرایطی که افراد اصرار به انجام این عمل دارند باید بیماری خود را به طور تمام و کمال برای پزشک متخصص توضیح داده و پس از کسب اجازه وی برای انجام این عمل اقدام کنند در غیر این صورت ممکن است مشکلات جبران ناپذیری برای افراد به وجود آید که بعد ها سبب پشیمانی افراد می شود

دچار اختلالات و بیماری های عصبی یا عضلانی هستید

در حال حاضر آنتی بیوتیک هایی مانند آمینوگلیکوزید، کانامایسین، جنتامایسین و استرپتومایسین مصرف می کنید، مصرف چنین دارو هایی به دلیل اینکه با انجام این عمل ناسازگار هستند سبب می شود که چنین افرادی جز کاندید های مناسب برای انجام این عمل نباشد، بهتر است در این صورت افراد از روش های دیگری برای از بین بردن مشکلات خود استفاده کنند.

دچار بیماری های پوستی خاصی مثل لوپوس هستید زیرا تزریق بوتاکس در نواحی که شرایط نرمالی ندارد نباید انجام شود، انجام این عمل در زمانی که افراد به بیماری های پوستی خاصی مبتلا هستند می تواند به جای اینکه نتیجه مثبت داشته باشد نتیجه ی کاملا منفی داشته باشد و برای افراد مشکلات گوناگونی را به وجود آورد و حتی در برخی موارد سبب از بین رفتن زیبایی آن ها شود.

همچنین توجه داشته باشید که احتمال بروز واکنش آلرژیک در افرادی که پوست حساسی دارند بسیار بالا است؛ بنابراین در ارزیابی های قبل از تزریق حتما این نکته را با پزشک خود در میان بگذارید.. در صورتی که افراد این موضوع را با پزشک متخصص در میان نگذارند ممکن است پس از انجام عمل دچار مشکلاتی شوند که جبران آن برای افراد گران تمام شود.

بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که پس از Botox injection هیچ راهی برای تسریع در رفع نتایچ بوتاکس وجود ندارد و باید منتظر باشید تا اثرات تزریق بوتاکس با سرعت طبیعی متابولیسم بدنی شما از بین برود. البته امکان ترمیم نسبی وجود دارد.

در نتیجه بهتر است در انتخاب کلینیک زیبایی معتبر و پزشک متخصص خود دقت لازم را داشته باشید. می توانید در جلسه مشاوره تمام سوالات و ابهامات خود را رفع کنید تا دیدی واقع بینانه نسبت به نتایج تزریق بوتاکس در ذهن داشته باشید و نتایج بدست آمده برای شما کاملا رضایت بخش باشد.

بلفاروپلاستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-بلفاروپلاستی

هزینه های بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

هر فرد شرایط خاص خود را دارد و نمی توان به طور دقیق گفت عمل بلفاروپلاستی چه میزان هزینه در بر خواهد داشت. برای مثال ممکن است در فردی نیاز به جراحی هر دو پلک بالا و پایین باشد، اما فردی دیگر تنها یکی از دو پلک را بخواهد جراحی کند.

همچنین تکنیک ها و روش های مختلفی برای این جراحی وجود دارد که با توجه به نیاز هر فرد و نتیجه ای که می خواهد از جراحی داشته باشد، توسط پزشک جراح تعیین می شود که بالطبع هزینه ای متفاوت خواهد داشت.

عوامل متعددی در تعیین هزینه بلفاروپلاستی نقش دارند که با توجه به شرایط ویژه و خاص هر فرد و تکنیک مورد استفاده در جراحی زیبایی مشخص می شود.

برای تعیین هزینه عمل جراحی پلک می توانید با متخصصان کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد مشورت کنید تا علاوه بر تعیین روش مورد استفاده در جراحی، هزینه بلفاروپلاستی را نیز مشخص کنید.

عوامل تعیین کننده هزینه بلفاروپلاستی

نوع جراحی : نوع جراجی پلک و این که آیا جراحی با هدف رفع افتادگی پلک انجام می شود یا رفع کیسه ها و پف های زیر چشم، از جمله عواملی است که بر هزینه نهایی تاثیر می گذارد. هزینه جراحی پلک بالا با جراحی پلک پایین متفاوت است، آن هم به این دلیل که در هر یک از این روش ها، بافت و چربی به مقادیر مختلف برداشته می شود و تکنیک های به کار رفته نیز متفاوت خواهد بود.

دستمزد جراح : هزینه دستمزد جراح با توجه به مهارت، تجربه و دانش جراح تعیین می شود و هر چه پزشکی که انتخاب می کنید، متخصص تر باشد، هزینه جراحی به مراتب افزایش می یابد اما در مقابل، از حاصل شدن نتایج ایده آل مطمئن خواهید بود.

توصیه ما این است که حتما قبل از تصمیم به انجام جراحی بلفاروپلاستی، در خصوص انتخاب بهترین جراح در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید و صرفا برای پرداخت هزینه های کمتر، پلک های خود را دست افراد غیر ماهر نسپارید.

توجه داشته باشید، در صورتی که بعد از جراحی، نتایج ایده آل شما حاصل نشود و یا مشکلاتی بعد از جراحی پدیدار شود، نیاز خواهد بود تا جراحی ثانویه با هدف رفع مشکلات ایجاد شده انجام شود که خود هزینه های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

هزینه های کلینیک یا بیمارستان : یکی دیگر از پارامترهایی که بر هزینه جراحی پلک تاثیر می گذارد، هزینه ها و تعرفه های کلینیک یا بیمارستان است و هر چه مرکزی که جراحی در آن انجام می شود، مجهزتر باشد و از دستگاه های استاندارد و به روز استفاده کند، هزینه نهایی جراحی پلک افزایش خواهد یافت.

گاهی میزان افتادگی و پوست و چربی اضافی در حدی زیاد است که نیاز به استفاده از تجهیزات بیشتر و به کار بردن تکنیک های خاص تر خواهد بود. که در این زمینه گلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو ارومیه با کادری مجرب و متخصص می توانند کمک شایانی به زیبا جویان عزیز کنند.

هزینه های جانبی جراحی پلک

قطعا قبل و بعد از جراحی پلک، نیاز است یک سری تست ها و عکس برداری ها از پلک ها انجام شود تا جراح بداند چه میزان تغییرات بر روی پلک ها باید اعمال شود که انجام این تست ها خود با هزینه هایی همراه خواهد بود.

بعد از جراحی، نیاز است به منظور کاهش علائمی مانند ورم و التهاب و یا شستشوی پلک ها از پمادها و داروهایی استفاده شود و حتی در برخی موارد، گفته می شود اگر فرد تا چند روز بتواند پلک ها را با استفاده از گاز استریل، پانسمان کند، از بروز برخی عوارض احتمالی پیشگیری خواهد شد. تهیه این اقلام هزینه هایی را به همراه دارد که در مجموع، در برآورد هزینه های جراحی پلک حساب خواهند شد.

بوتاکس

بهتر است قبل از انجام عمل بوتاکس یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا از هزینه‌ها و شرایط عمل آگاه شوید. این جلسات بسیار مهم هستند و علاوه‌بر آگاهی از قیمت‌ها به پزشک خود کمک می‌کنید تا از جنس پوست و انتظارات شما باخبر شود. هزینه‌های تزریق بستگی به چند فاکتور مهم دارد که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

میزان تزریق بوتاکس

اساسی‌ترین فاکتور در تعیین قیمت عمل بوتاکس، میزان محلولی است که قرار است تزریق شود. هرچه محدوده عمل بیشتر باشد، نیاز به تزریق بیشتری است که به دنبال آن هزینه درمان نیز گران‌تر خواهد شد. از این رو بهتر است قبل از انجام با مراجعه به پزشک از مقدار مورد نیاز برای تزریق مطلع شوید.

البته نمی‌توان در این جلسات مشاوره از مقدار دقیق تزریق مطلع شد چراکه ممکن است در حین عمل میزان آن تغییر کند و پزشک مجبور به تزریق محلول بیشتری شود.

اندازه منطقه‌ای که نیاز به تزریق دارد

با افزایش محدوده‌، هزینه تزریق بوتاکس نیز گران‌تر خواهد شد. به طور مثال، مقدار بیشتری برای تزریق بوتاکس در پیشانی نسبت به خطوط پنجه کلاغی نیاز است، این در حالی است که برای تزریق محلول در گونه‌ها نیاز به مقدار بسیار کمتری می‌باشد. بنابراین، هزینه تزریق به اندازه قسمتی که نیاز به درمان دارد بستگی داشته و برای هر شخص متغیر است.

هزینه کلینیک و دستمزد پزشک

علاوه‌بر هزینه‌های خرید محلول بوتاکس باید هزینه کلینیک و دستمزد پزشک را نیز پزداخت کرد. البته، به دلیل اینکه فرایند عمل خیلی سریع انجام می‌شود، این هزینه بسیار کم می‌باشد.

موقعیت مکانی کلینیک و شهرت پزشک نیز در این زمینه دخیل است؛ به گونه‌ای که هزینه درمان در یک کلینیک مجهز و معتبر مسلما بیشتر از کلینیک‌های تازه تاسیس می‌باشد. همچنین، مهارت پزشک نیز در تعیین قیمت بسیار موثر بوده و پزشکانی که دارای تجربه بالایی هستند، دستمزد بالاتری درخواست می‌کنند. البته پرداخت مبلغ ناچیزی برای دستمزد پزشک مجرب و ماهرتر جهت کمتر شدن عوارض ناشی از تزریق نادرست به نظر مقرون به صرفه می آید.

نیاز به تزریق مجدد

در برخی از مواقع پزشک تشخیص می‌دهد که باید عمل تزریق طی چند جلسه درمانی انجام شود. این امر بستگی به عمیق بودن چین و چروک‌ها بستگی دارد. از این رو، یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه تزریق بوتاکس تعداد جلسات درمانی می‌باشد.

هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد به طبع هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت. البته، برخی مواقع پزشک در یک جلسه درمانی کار چندین جلسه را انجام می‌دهد که در این صورت نیز بسته به زمان عمل، هزینه‌ها متغیر خواهند بود.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

قبل از تعیین وقت عمل، بهتر است که با یک جراح پلاستیک و یک متخصص چشم و یا یک جراح پلاستیک متخصص در جراحی‌‌های چشم (جراح پلاستیک و ترمیمی چشم -اکولوپلاستی) دیدار داشته باشید و در موارد زیر بررسی‌‌های پزشکی را به عمل آورید:

پزشک با بررسی سابقه پزشکی در رابطه با جراحی‌‌های قبلی و شرایطی همانند خشکی چشم، گلوکوم، آلرژی، مشکلات گردش خون، مشکلات تیروئید و دیابت سوالاتی را خواهد کرد و همچنین سابقه استفاده از داروها، مکمل‌‌ها، ویتامین‌‌ها، مصرف الکل، سیگار و داروهای گیاهی را بررسی خواهد نمود.

پزشک با صحبت واقع‌‌گرایانه در رابطه با نتیجه بلفاروپلاستی و ایجاد امید و انگیزه در کسانی که به این عمل شک داشته باشند، زمینه مطلوبی را پیش از عمل فراهم می‌‌کند.

قبل از انجام بلفاروپلاستی پلک بالا یا پایین، باید موارد زیر را انجام دهید:

معاینه بدنی: جراح برای بررسی میزان تولید اشک و اندازه‌‌گیری بخش‌‌های پلک، آزمایش‌هایی را بر روی شما انجام خواهد داد.

معاینه بینایی: چشم‌‌پزشک به معاینه چشم‌‌های شما خواهد پرداخت و بینایی شما را می‌‌سنجد. این مورد برای تایید مدارک برای بیمه مورد نیاز است.

عکس‌‌برداری از پلک‌‌‌ها: از زوایای مختلف از چشمان شما عکس گرفته می‌‌شود. این عکس برای برنامه‌‌ریزی روند جراحی، ارزیابی اثرات فوری و طولانی‌مدت جراحی و حمایت از مدارک بیمه‌‌ای، مورد نیاز خواهد بود.

 پیش از انجام عمل درباره خطرات بالقوه جراحی با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما گزینه مناسبی است یا خیر.

مصرف داروهای وارفارین (کومادین، ژانتوون)، آسپرین، ایبوپروفن (آدوین، موترین آی‌بی و غیره)، ناپروکسن (ناپروسین) و سایر داروهای مکمل گیاهی- که موجب افزایش خونریزی می‌‌شوند- را قطع کنید. از پزشک خود بپرسید که چه‌مدت قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی، نیاز به قطع مصرف این داروها دارید. فقط داروهای موردتایید جراح خود را مصرف نمایید.

سیگار کشیدن را چند هفته قبل از انجام عمل قطع کنید،زیرا باعث کاهش سرعت بهبودی پس از جراحی می‌‌گردد.

برای مراقبت پس از عمل برنامه‌‌ریزی داشته باشید. حتما یک نفر پس از بازگشت به خانه و برای شب اول، همراه شما باشد. همچنین برای مواقع جراحی هم نیاز به یک همراه برای انجام کارهای خود در بیمارستان خواهید داشت.

بوتاکس

از بوتاکس می‌توان برای کاهش چین و چروک‌های نواحی مختلف صورت مانند پیشانی، بین ابروها و اطراف بینی استفاده کرد.

مراقبت پوست برای بوتاکس

برای کاهش عوارض بوتاکس و ماندگاری بیشتر آن بهتر است به مراقبت‌های قبل بوتاکس توجه کنید. در ادامه به بررسی دستورالعمل‌هایی که لازم است قبل از بوتاکس انجام دهید می‌پردازیم.

انتخاب پزشک مجرب

یکی از نکات مهم قبل از بوتاکس، انتخاب پزشک مجرب است. در سال‌های اخیر مراکز زیبایی رشد قابل توجهی داشته‌اند و افراد زیادی بدون داشتن مدرک معتبر و صرفا با چند دوره آموزشی اقدام به تاسیس مراکز زیبایی و انجام جراحی‌های زیبایی کرده‌اند.

متاسفانه اکثر این مراکز از اعتبار و تخصص کافی برای انجام جراحی‌های زیبایی برخوردار نیستند و مراجعه به این مراکز عواقب جبران ناپذیری دارد.

بهتر است برای انجام بوتاکس به پزشک متخصص پوست یا دکتر تزریق بوتاکس که مجوز فعالیت در حوزه پوست و زیبایی دارند، مراجعه کنید. با مراجعه به مراکز معتبر می‌توانید از سالم بودن موادی که تزریق می‌کنید مطمئن باشید.

ممنوعیت مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

بهتر است از دو هفته قبل از انجام بوتاکس، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را ترک کنید. تحقیقات نشان داده است وجود ترکیبات سیگار یا مشروبات الکلی در خون افراد، اثربخشی بوتاکس را کم می‌کند.

مصرف الکل و فراورده‌های الکلی 24 ساعت قبل یا بعد از بوتاکس باعث کبودی ناحیه تزریق بوتاکس خواهد شد.

منع مصرف بعضی از داروها

مصرف بعضی از داروها قبل از بوتاکس باعث ایجاد کبودی پوست یا مشکلات دیگر می‌شود. بهتر است قبل از بوتاکس از مصرف:

داروهای گیاهی

آسپرین

و بروفن خودداری کنید.

اگر به دارو یا ماده خاصی حساسیت دارید حتما دکتر پوست خود را در جریان بگذارید.

مصرف بعضی از داروها باعث افزایش خطر خونریزی و کبودی در محل بوتاکس می‌شود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند :

ایبوپروفن

روغن ماهی

ترکیبات گیاه خارمریم

مکمل‌های حاوی دوز بالای ویتامین ای و داروهای رقیق کننده خون از داروهایی هستند که مصرف آن‌ها از ده روز قبل از بوتاکس ممنوع است.

ممنوعیت های قبل از بوتاکس

اپیلاسیون ممنوع

یکی از کارهایی که قبل از بوتاکس نباید انجام دهید اپیلاسیون یا بند انداختن پوست است. استفاده از محصولات موبر و بلچینگ پوست نیز ممنوع است و باعث آسیب دیدن پوست می‌شود.

یکی از مراقبت های بعد از بوتاکس خط اخم پرهیز از اصلاح ابروها است. اصلاح ابرو باعث منقبض شدن عضلات پیشانی می‌شود و انجام آن تا 48 ساعت پس از بوتاکس مجاز نیست. برای کسب نتیجه مطلوب بهتر است تا یک هفته پس از بوتاکس از انجام هر نوع اپیلاسیونی در ناحیه صورت خودداری کنید.

مسکن بخورید

اگر پوست حساسی دارید و تحمل دردهای جزئی برای شما ناخوشایند است می‌توانید یک ساعت قبل از بوتاکس از تیلنول (استامینوفن) استفاده کنید.

پیشگیری از تبخال

افرادی که مستعد تبخال هستند و زیاد دچار آن می‌شوند، ممکن است با انجام بوتاکس تبخال بزنند. اگر جزو این افراد هستید حتما یک هفته قبل از بوتاکس، پزشک خود را در جریان بگذارید تا با تجویز داروهای مورد نیاز از بروز تبخال پس از بوتاکس پیشگیری کند.

از آفتاب دور باشید

پیش از بوتاکس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید زیرا پوست آفتاب سوخته برای بوتاکس مناسب نیست. یکی از مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم استفاده مرتب از عینک آفتابی استاندارد و کرم ضد آفتاب است.

پرونده سلامت خود را در اختیار پزشک قرار دهید

بهتر است هنگام مراجعه به پزشک برای انجام بوتاکس، پرونده سلامت خود را در اختیار او قرار دهید و او را در جریان بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید قرار دهید. رعایت این نکات برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از تداخل دارویی حائز اهمیت است.

چیزی میل کنید

بهتر است هنگام انجام بوتاکس گرسنه نباشید و پیش از مراجعه به پزشک یک وعده غذایی کوچک یا میان وعده میل کنید. تا چند ساعت پس از بوتاکس عضلات صورت ضعیف هستند و خوردن غذا چندان آسان نخواهد بود.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

به منظور کاهش حساسیت چشم در برابر نور پس از عمل، تا مسیر رسیدن به خانه از عینک آفتابی استفاده کنید.

پمادی که در هنگام عمل بلفاروپلاستی برای شما استفاده می‌‌شود ممکن است تا چند روز باعث تاری دید شما شود. این مورد موقتی بوده و ظرف 24 ساعت برطرف خواهد شد.

حداقل تا 2 هفته بعد از عمل بلفاروپلاستی به‌جای لنز طبی از عینک استفاده نمایید.

3 تا 4 روز اول پس از عمل بهتر است غذاهای نرم مصرف کنید و لقمه‌‌های کوچک بخورید. به عنوان مثال بهتر است از ماست، پنیر نرم، سبزیجات پخته‌شده، میوه‌‌های نرم، نان نرم، ماکارونی و گوشت چرخ‌‌شده استفاده کنید.

استراحت کافی

استراحت در 3 الی 4 روز پس از عمل ضروری بوده و در این خصوص بهتر است:

از انجام ورزش‌های سنگین و حمل بارهای سنگین پس از عمل خودداری نمایید.

اگر دچار حالت تهوع هستید یا علائم سرماخوردگی دارید به پزشک خود اطلاع دهید. جلوگیری از سرفه، عطسه و استفراغ ضروری است، زیرا این موارد می‌‌توانند موجب افزایش فشار خون شما شده و خونریزی در محل جراحی را ایجاد نمایند.

به مدت 2 هفته پس از عمل، از خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین‌‌تر از 3 کیلوگرم خودداری نمایید. پس از این دوره قبل از بازگشت به فعالیت‌‌های روتین خود، با جراح خود مشورت نمایید.

به مدت 2 هفته پس از عمل بلفاروپلاستی هنگام استراحت، سر خود را بر روی 2 یا 3 بالش قرار دهید تا از ایجاد تورم در محل جراحی شده جلوگیری شود.

تورم چشم‌‌ها پس از بلفاروپلاستی طبیعی بوده و در اوایل صبح شدت بیشتری دارد.

تورم در ناحیه گونه و خط لبخند پس از بلفاروپلاستی هم امری طبیعی بوده و پس از 2 تا 3 هفته برطرف خواهد شد.

بوتاکس

برای کاهش عوارض بوتاکس و کسب نتایج مطلوب لازم است به نکات مراقبت بعد بوتاکس پیشانی توجه کنید. در ادامه به بررسی دستورالعمل‌هایی که بهتر است بعد از بوتاکس انجام دهید می‌پردازیم.

برای مراقبت بعد از بوتاکس صورت خود را به آرامی ورزش دهید، از انجام حرکات شدید خودداری کنید.

بقیه روز را استراحت کنید تا ضربان قلب نرمالی داشته باشید.

از لمس و فشار آوردن به ناحیه بوتاکس شده خودداری کنید تا سم در صورت شما پخش نشود.

ورزش بعد از بوتاکس سرعت جذب بوتاکس را افزایش می‌دهد. یک یا دو ساعت پس از بوتاکس، عضلاتی را که بوتاکس دریافت کرده‌اند به آرامی حرکت دهید، این کار به پخش بهتر بوتاکس در عضله مورد نظر کمک می‌کند.

از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی پرهیز کنید. یک یا دو روز پس از بوتاکس انجام فعالیت‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب و افزایش گردش خون می‌شوند ممنوع است.

افزایش گردش خون باعث پخش سم بوتولینوم در قسمت‌های دیگر صورت می‌شود و اثربخشی آن را در محل تزریق کم می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ های بعد از بوتاکس صورت پرهیز از آرایش است. برای آرایش، دست با پوست صورت تماس پیدا می‌کند و پوست مالش داده می‌شود که منجر به پخش ترکیبات بوتاکس، کاهش اثربخشی بوتاکس و کبودی پوست خواهد شد. 24 ساعت پس از بوتاکس می‌توانید با خیال راحت آرایش کنید.

مصرف بعضی از داروها پس از بوتاکس ممنوع است و خطر کبودی را افزایش می‌دهد. از پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید سوال کنید.

خوابیدن بعد از بوتاکس تا 4 ساعت ممنوع است. خوابیدن یا خم شدن در این بازه زمانی باعث کبودی پوست خواهد شد‌. بهتر است تا چند ساعت پس از بوتاکس در حالت نشسته قرار بگیرید.

مصرف مشروبات الکلی و دخانیات تا 24 ساعت پس از بوتاکس ممنوع است زیرا اثربخشی بوتاکس را کاهش می‌دهند.

برای درمان ورم صورت بعد از بوتاکس می‌توانید از تمرینات صورت کمک بگیرید. اخم کردن، خندیدن و بالا انداختن ابروها باعث کاهش عوارض بوتاکس خواهد شد.

برای رعایت نکات مراقبت بعد از بوتاکس صورت تا 48 ساعت از انجام درمان‌های پوستی خودداری کنید. استفاده از اسکراب‌های لایه بردار و هر نوع محصول مراقبتی پوست در این بازه زمانی ممنوع است. ماساژ پوست نیز باعث کاهش اثر تزریق می‌شود و لازم است به تعویق بیفتد.

برای پیشگیری از کبودی پوست تا 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس در مقابل نور خورشید قرار نگیرید. گرما می‌تواند پوست را ملتهب کند و با افزایش فشارخون خطر کبودی پوست را افزایش دهد.

حمام بعد از بوتاکس حداقل تا 24 ساعت توصیه نمی‌شود زیرا فشار آب به محل تزریق آسیب می‌رساند. علاوه بر فشار آب، گرمی آب و بخارهای گرم نیز باعث کبودی محل تزریق می‌شوند.

کبودی‌های ایجاد شده بر اثر بوتاکس باید تا دو هفته پس از تزریق محو شوند‌. برای درمان ورم صورت بعد از بوتاکس و کاهش کبودی محل تزریق می‌توانید از کیسه یخ استفاده کنید.

بهتر است از شستن صورت بعد از بوتاکس خودداری کنید یا در صورت لزوم صورت خود را با آب سرد یا ولرم و به آرامی بشویید.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس به‌ندرت پیش می‌آید و موقتی است. ممکن است هنگام بوتاکس پیشانی، مقداری از مواد تزریق شده به قسمتی از پلک وارد شود که باعث فلجی موقت عضلات پلک و افتادگی پلک خواهد شد.

خوابیدن بعد از بوتاکس شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود، حداقل تا 4 ساعت پس از بوتاکس دراز نکشید و نخوابید. پس از این مدت برای خوابیدن چند بالش زیر سر خود بگذارید تا سر بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.

شیوه خوابیدن در شرایط مراقبت بعد از بوتاکس باید به شکلی باشد که در حین خواب فشاری به صورت وارد نشود . خوابیدن روی شکم و خوابیدن به پهلو به شکلی که نواحی تزریق تحت فشار قرار بگیرند مناسب نیست.

برای کاهش عوارض بوتاکس بهتر است رژیم غذایی بعد از بوتاکس را رعایت کنید. حداقل تا یک هفته پس از بوتاکس از مصرف غذاهای پرادویه یا شور پرهیز کنید. غذاهای شور با افزایش سدیم بدن، ورم و کبودی پس از بوتاکس را افزایش می‌دهند.

استفاده از رنگ مو بعد از بوتاکس صورت توصیه نمی‌شود و ممکن است عوارضی داشته باشد. در مدت زمانی که رنگ روی موها قرار دارد دمای سر افزایش پیدا می‌کند و باعث افزایش گردش خون در ناحیه سر و صورت می‌شود که ورم و کبودی محل تزریق را افزایش می‌دهد.

بوتاکس به رفع چروک‌های عمودی پیشانی که به خط اخم معروف هستند کمک می‌کند. برای رفع کامل این چروک‌ها لازم است به نکات مراقبت بعد از بوتاکس خط اخم توجه کنید.

4 روز پس از بوتاکس خط اخم این چروک‌ها شروع به محو شدن خواهند کرد و دو الی سه هفته پس از بوتاکس کاملا محو می‌شوند. بهتر است در این مدت از انجام حرکاتی که باعث ایجاد خط اخم می‌شوند خودداری کنید.

یکی از نکات مهم در مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی استفاده نکردن از کلاه، هدبند و پوشش‌هایی است که به پیشانی فشار می‌آورد. این پوشش‌ها باعث انقباض عضلات پیشانی و پخش مواد تزریق شده می‌شوند.

مراقبت بعد از بوتاکس دور چشم اهمیت زیادی دارد و در رفع چین و چروک‌های زیر چشم موثر است. برای کاهش کبودی یا التهاب ناشی از بوتاکس در اطراف چشم از داروهای ضد التهاب استفاده نکنید. استفاده از کرم‌های دور چشم باعث ماندگاری بیشتر بوتاکس می‌شود و بهتر است بعد از بوتاکس به صورت منظم از محصولات دور چشم استفاده کنید.

اثرات و نتایج بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک جراحی دائمی محسوب می‌شود و بعد از انجام آن دیگر نیازی به تمدید یا ترمیم مجدد نخواهید داشت. البته توجه کنید که به مرور زمان پوست پیرتر می‌شود و شل شدن دوباره آن اجتناب‌ناپذیر است. نتایج جراحی افتادگی پلک حداقل به مدت پنج تا هفت سال ماندگار است.

با محافظت مداوم از پلک‌ها در برابر آفتاب می‌توانید ماندگاری نتایج بلفاروپلاستی را افزایش دهید. بعد از این مدت می‌توانید به جای لیفت چشم، نسبت به لیفت پیشانی اقدام کنید.

بعد از انجام جراحی پلک ممکن است مقداری تورم و کبودی در چشم ها دیده شود. همچنین مقداری درد در ناحیه عمل شده احساس می شود اما این عوارض به مرور کمتر شده و در عرض یک الی دو هفته کبودی ها به صورت کامل از بین میرود.

حدوداً یک ماه بعد از بلفاروپلاستی می توانید نتیجه عمل زیبایی خود را مشاهده کنید.

بسیاری از افراد نگران جای برش و یا بخیه ای هستند که در پشت پلک دیده می شود این اسکار به مرور زمان کمرنگ تر شده و به طور کامل برطرف می گردد.

بوتاکس

ماده‌ی اصلی محلول بوتاکس، بوتولینوم توکسین نوع A است که هنگام تزریق، با محلول‌های دیگری ترکیب می‌شود. معمولاً در هر سرنگ تزریق، حدود 2 الی 3 میلی‌لیتر محلول دیگری وجود دارد و تمام آنچه می‌بینید محلول خالص بوتاکس نمی‌باشد. بوتاکس از زمان‌های قدیم برای درمان بیماری‌های مختلف کاربرد داشت.

در حال حاضر تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدار‌ترین درمان‌های چین و چروک صورت محسوب می‌شود چرا که بوتاکس علی‌رغم روش‌های دیگر، درمان موقتی محسوب نمی‌شود و بعد از چند جلسه درمان، به کلی مانع ایجاد چین و چروک می‌گردد.

تأثیر تزریق بوتاکس به پیشانی به این صورت است که با تزریق محلول بوتاکس به زیر پوست، این ماده توسط عضلات پیشانی جذب می‌شود. جذب ماده‌ بوتاکس سبب کشیده شدن عضلات پیشانی شده و خطوط ایجاد شده را از بین می‌برد. تزریق بوتاکس در جلسه‌ اول فقط برای از بین بردن خطوط سطحی کافی خواهد بود که به مرور زمان ممکن است در همان قسمت‌ها دوباره خطوطی ظاهر شود.

تأثیرات طولانی مدت تزریق بوتاکس، با تکرار تزریق در جلسات متعدد امکان‌پذیر خواهد بود. تأثیرات بوتاکس بلافاصله بعد از تزریق به طور کامل قابل مشاهده نخواهد بود. برای مشاهده‌ نتیجه‌ نهایی باید حدود 3 الی 10 روز بعد از جلسه‌ تزریق صبر کنید تا عارضه‌هایی همانند ورم برطرف گردد. همچنین تأثیرات تا 4 ماه ماندگاری داشته و بعد از آن در صورت تمایل می‌توان به منظور تکرار تزریق بوتاکس به پزشک زیبایی مربوطه مراجعه کرد.

معمولاً برای رسیدن به نتایج مطلوب، تزریق مجددا با فاصله‌ حداکثر 3 الی 4 ماه بعد از جلسه‌ اول تزریق بوتاکس، تکرار می‌شود. تزریق بوتاکس به پیشانی در جلسات متمادی سبب فلج شدن ماهیچه‌های پیشانی شده و از انقباض ماهیچه‌های این ناحیه جلوگیری می‌کند. در این صورت احتمال ایجاد شدن خطوط پیشانی به کلی از میان برداشته می‌شود.

دوره نقاهت بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

یکی از مهمترین مراحل هر عمل جراحی چه از نوع زیبایی و چه درمانی دوران نقاهت است، زیرا دوران نقاهت باعث خواهد شد تا شاهد باشیم که نتایج چگونه است، در برخی موارد نکات و دستورالعمل‌هایی که پزشک متخصص برای دوران نقاهت ارائه می‌کند می‌تواند باعث تسریع در روند بهبود و نتایجی فوق العاده گردد.

با توجه به نکته ذکر شده دقت داشته باشید که در صورت ارائه نکات مورد نیاز توسط پزشک متخصص خود آن‌ها را مو به مو اجرا کنید تا بتوانید نتایجی باب میل خود دریافت کرده و از روند بهبودی خود راضی باشید. همان طوری که گفته شد نتایج حاصل از عمل بلفاروپلاستی تقریباً دائمی بوده و ماندگاری بسیار خوبی خواهد داشت.

اما تورم و کبودی ناشی از عمل جراحی معمولاً بین 10 تا 14 روز باقی خواهد ماند و به مرور رفع می‌شوند اما تورم‌های خفیفی ممکن است برای چند ماه وجود داشته باشد که البته به ظاهر مشخص نخواهند بود و زیبایی شما را دچار اختلال نخواهد کرد. در زمان انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی سعی کنید به مدت 2 هفته از قرار گرفتن در مقابل تابش مستقیم نور خورشید خود داری کنید. برای این کار می‌توانید از عینک‌های آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

برای جلوگیری از خون ریزی به صورت موقت از مصرف داروهای مکمل گیاهی و ضد التهابی مانند آسپرین و وافارین خودداری نمایید. همچنین برای جلوگیری از کند شدن روند بهبودی از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات نیز پرهیز نمایید، مهم‌ترین نکته در مورد عمل‌های جراحی زیبایی به خصوص بلفاروپلاستی این است که از دستورالعمل‌های متخصص خود با دقت پیروی کنید تا دوران نقاهت راحتی را سپری کرده و نتایج باب میل خود را دریافت نمایید.

در صورت بروز این علائم به مرکز درمانی مراجعه کنید

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید بدانید، علائمی است که در صورت مشاهده، می‌توانید آن را زنگ خطر رویدادی خطرناک بدانید. معمولا آگاهی از چنین نشانه‌هایی به شما این امکان را می‌دهد تا در بهترین زمان خودتان را به مرکز درمانی برسانید و از بروز مشکلات جانبی و عوارض خطرناک پیشگیری کنید. طبق اطلاعات ارائه شده توسط کلینیک مایو آمریکا، به بررسی این علائم می‌پردازیم:

تنگی نفس یکی از علائم هشدار دهنده است که می‌تواند نشان از بروز مشکلاتی جدی در ریه، خون، رگ‌ها و قلب باشد. پس بدیهی است که با مشاهده چنین علائمی باید فورا به مرکز درمانی مراجعه کنید.

احساس درد در ناحیه سینه، یکی از مشکلاتی است که زنگ خطر محسوب می‌شود و باید با مشاهده آن فورا به مرکز درمانی مجهز مراجعه کنید.

ضربان قلب نامنظم یکی از نشانه‌هایی است که می‌تواند مانند هشدار از رویدادهای خطرناکی باشد که با مراجعه به موقع به مرکز درمانی می‌توانید این موضوع را پیشگیری کنید.

درد شدید چشمی نیز یکی از علائم مهم و هشدار دهنده است که باید با احساس درد شدید با پزشک متخصص‌تان تماس بگیرید.

خون‌ریزی در محل زخم یکی از علائم هشدار دهنده است که باید بلافاصله بعد از آن، با پزشک تماس بگیرید و به مرکز درمانی مراجعه کنید.

اختلالات بینایی طولانی مدت، می‌تواند هشدار از آسیبی جدی باشد. پس با مشاهده چنین علائمی به پزشک مراجعه کنید.

بوتاکس

دوران نقاهت این تزریق تنها 24 ساعت است. یکی از دلایل محبوبیت تزریق بوتاکس نیز همین امر است. چرا که انجام بوتاکس زمان زیادی را از فرد نخواهد گرفت. از این گذشته فرد پس از انجام این روش نیازی به بستری شدن در منزل نیز نخواهد داشت.

در واقع بوتاکس هیچ محدودیتی برای برنامه های عادی زندگی فرد به وجود نمی آورد. پس از تزریق بوتاکس نیز همه چیز می تواند طبق همان برنامه های قبلی پیش برود و فرد حتی مشکلی با حاضر شدن در سرکار نخواهد داشت. این فرآیند کاملا امن و مطمئن است و در زمانی به اندازه خوردن یک وعده نهار، برای فرد رخ می دهد.

اما روی هم رفته فرد متقاضی پس از انجام بوتاکس تا 24 ساعت باید مراقب هایی را به عمل آورد. پزشک فرد را در جریان مراقبت های پس از تزریق بوتاکس قرار خواهد داد؛ اما به طور کلی باید گفت، فرد باید در طول 12 ساعت اولیه از ماساژ دادن محل تزریق اجتناب کند.

این مراقبت ها اصلا سخت و پیچیده به نظر نمی رسند اما تاثیر زیادی در رسیدن به بهترین و مطلوب ترین نتایج از تزریق بوتاکس دارند. به همان نسبت که مراقبت ها با دقت بیشتری انجام شوند، فرد مطمئن خواهد شد که هیچ آسیبی به نتایج تزریق وارد نکرده و با دقت و ظرافت، شرایط لازم را برای رسیدن به بهترین نتیجه به وجود آورده است.

همچنین مراجعه کننده از زمان تزریق تا 4 ساعت باید از دراز کشیدن خودداری کند. در شب اول پس از تزریق یک بالش دیگر نیز زیر سر خود بگذارید که ارتفاع سر شما را افزایش دهد. به این ترتیب  از میزان تورم های پس از تزریق کاسته خواهد شد.

پس از تزریق بوتاکس استفاده از داروها و پمادهای پوستی را برای چهار ساعت به تعویق بیاندازید. با انجام اقدامات لازم می توانید بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس به دست آورید.

دلیل دراز نکشیدن به محض تزریق بوتاکس، در این موضوع خلاصه می شود که فرآیند تزریق برای فرد، به صورت نشسته صورت می گیرد. در نتیجه در زمانی که تزریق انجام می شود، بدن فرد حالتی عمودی دارد و این حالت باید حداقل تا 4 ساعت حفظ شود.

این موضوع البته هیچ منافاتی با استراحت کردن نخواهد داشت. فرد می تواند به صورت نشسته استراحت کند و حتی به خواب برود اما تا 4 ساعت نباید حالت بدنی خود را از حالت عمومی به افقی تغییر بدهد. این کار ممکن است موجب جابجایی بوتاکس در صورت او شود.

حداقل تا دو شب پس از تزریق بوتاکس، نباید به روی ناحیه انجام تزریق خوابید. چرا که این کار فشار بسیار زیادی به این ناحیه وارد می کند. افرادی که تزریق بوتاکس را پشت سر گذاشته اند تا دو شب باید به پشت سر بخوابند و از ناحیه انجام تزریق، مراقبت های کافی را به عمل بیاورند.

تعداد جلسات لازم بلفاروپلاستی و بوتاکس

بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی در یک جلسه انجام می شود و نیاز به تکرار دوباره ندارد در این جلسه درمانی بافت اضافی به همراه چربی انباشته شده در زیر پلک خارج شده و باعث جوانسازی و لیفت پلک خواهد شد.

در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد جراحی بلفاروپلاستی توسط کادر مجرب و متخصص در این زمینه انجام می شود.

مشاوره در مورد تعداد جلسات لازم برای زیبا جویان عزیز به صورت کاملا رایگان برای شما و همراهان عزیز در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد با کادری مجرب و متخصص انجام خواهد شد.

بوتاکس

بهتر است این نکته را بدانید که اثرات بوتاکس دائمی نیست و چروک‌ها معمولاً طی 3 الی 4 ماه پس از تزریق بازخواهند گشت. اگر قصد دارید که علائم پیری برای همیشه حذف شوند، لازم است که هر چند وقت یکبار این تزریق شارژ شود.

در حالت کلی، دوز تزریق شده، محل تزریق و تعداد دفعات تزریق بوتاکس، با توجه به شرایط و پاسخ بدن فرد به درمان تعیین می‌شود. با این حال اگر بخواهیم به طور میانگین بگوییم که چند جلسه برای تزریق بوتاکس لازم است، پاسخ آن حداقل دو جلسه خواهد بود. بهتر است قبل از اقدام برای این درمان، با پزشک خود درباره تعداد و فواصل مورد نیاز برای تزریق بوتاکس صحبت و مشورت کنید.

دوز و میزان تزریق بوتاکس در هر جلسه، بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت است. به عنوان مثال پزشکان می‌گویند مقدار نرمال بوتاکس برای تزریق به پیشانی به طور متوسط بین 10 تا 30 واحد می‌باشد. یعنی حدود 4 دوز در 5 محل شایع روی پیشانی که در مجموع 20 واحد خواهد شد.

البته پزشک ممکن است در ابتدا با دوز‌های کمتر از این مقادیر، درمان را شروع کند. بنابراین 50 واحد بوتاکس برای درمان کامل خطوط افقی پیشانی، بسیار زیاد خواهد بود و احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. علائم ناشی از اوردوز بوتاکس شامل ضعف عضلانی جدی و شدید، مشکلات تنفسی و فلج شدن گسترده ناحیه تحت درمان می‌باشد.

البته این عوارض معمولاً در صورتی به وجود می‌آیند که فرد به مراکز غیر معتبر و پزشک بدون تجربه مراجعه کند. در صورتی که چنین علائمی مشاهده شود، سریعاً باید با اورژانس تماس گرفته شود یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

سوالات متدوال

بلفاروپلاستی

عوارض بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و عوارض ناشی از آن

بلفاروپلاستی پلک بالا از پلک پایین شایع تر است. چرا که پلک پایین صرفا دچار پف می شود اما پلک بالا دچار چروک بیش از حد، افتادگی و پف می شود. در نتیجه مراجعین بیشتر برای جلوگیری از این شرایط به عمل جراحی پلک روی می آورند.

چروک و افتادگی در پلک بالا به راحتی می تواند مانع بینایی و حتی فرایند طبیعی پلک زدن باشد. پف پلک بالا نیز از باز شدن کامل بافت پلک جلوگیری کرده و اجازه ی باز شدن کامل چشم را نمی دهد. در نتیجه این جراحی حساس تر از جراحی پلک پایین خواهد بود. چون برشی روی پوست شما ایجاد شده و طبیعتا بخشی از بافت پلک برداشته می شود.

در نظر داشته باشید که آثار جراحی پس از گذشت چند ماه از بلفاروپلاستی برطرف می شود و این مورد جزو عوارض جراحی نیست. اما در مجموع آثار و اسکار جراحی، در بلفاروپلاستی پلک بالا به دلیل چین خوردن پلک برای باز کردن چشم، دیده نخواهد شد.

متخصصی که به آن مراجعه می کنید، حین عمل بلفاروپلاستی باید به مسائل مختلفی از جمله قرینه بودن هر دو پلک و رعایت بهداشت توجه کند. در این صورت، عوارض جراحی پلک شما به شدت کاهش خواهد یافت. اما برخی از عوارض نیز موقتی هستند و بعد از گذشت مدتی، محو خواهند شد.

شما موظف هستید بلافاصله پس از جراحی، کمپرس سرد را آغاز کنید تا میزان درد و تورم محل جراحی را به حداقل برسانید. دیگر عوارض جراحی پلک به مرور زمان برطرف خواهند شد.

عوارض بلفاروپلاستی پلک بالا

سوزش موقتی پلک،

تاری دید یا وجود دوبینی موقتی،

احساس اذیت و سوزش بیش از حد در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید،

احساس خشکی و جمع شدگی پوست پلک،

خارش چشم و اطراف آن،

باز ماندن چشم هنگام خواب،

کبودی و تورم (این مورد از رایج ترین عوارض بلفاروپلاستی است و زودتر از دیگر عوارض برطرف خواهد شد).

آسیب عضلانی،

آسیب پزشکی،

عفونت.

سه مورد آخر ناشی از اشتباه پزشک متخصص است و اهمیت حساسیت این جراحی را می رساند.

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین و عوارض ناشی از آن

تنها روش مطمئن برای رفع پف پلک پایین و عوارض ناشی از آن، جراحی بلفاروپلاستی است. به جرات می توانیم بگوییم که روش های دیگری که تاییدیه علمی ندارند، هرگز نمی توانند جای این روش درمانی را بگیرند.

روش های مثل مزوتراپی، کربوکسی تراپی، پلاسماجت پلک و… تاثیر قابل توجهی مانند بلفاروپلاستی نخواهند داشت. همچنین به دلیل تکرار مکرر این روش ها در نهایت هزینه بالاتری نیز نسبت به جراحی پلک خواهند داشت.

عمده نگرانی بیماران پس از جراحی این است که جای اسکار یا برش جراحی در محل مورد نظر بر جای بماند. مسائل و عوامل مختلفی بر این مسئله تاثیرگذارند.

یکی از آنها تکنیک جراحی و مهارت متخصص است. کلینیک و متخصصی که به آن مراجعه میکنید باید نهایت دقت و ظرافت را در جراحی پلک شما به کار ببرد تا نه عوارض بعد از عمل شدید باشد و نه جای اسکار روی پلک باقی بماند.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی نیز می تواند در کمرنگ شدنِ هرچه سریع تر جای جراحی موثر باشد. این مسئله برای پلک پایین حساس تر و مهم تر است. چرا که جای اسکار پلک بالا بین چین های پلک مخفی می شود. اما بلفاروپلاستی پلک پایین ممکن است این عوارض را به همراه داشته باشد.

پلک پایین بیشتر از پلک بالا مورد تهدید برای زیبایی قرار دارد. چرا که بیشتر از پلک بالا در نظر عموم قرار دارد و واضح تر دیده می شود. انتخاب جراح تحت هر شرایطی در کاهش عوارض ناشی از بلفاروپلاستی موثر است. بنابراین اگر شما متخصص ماهری انتخاب کنید، نتایج رضایت بخشی پس از عمل مشاهده کرده و عوارض ناشی از آن کم می شود.

عوارض بلفاروپلاستی پلک پایین

ایجاد دوبینی و کم بینی،

کبودی و تورم،

عفونت پلک (در اثر عدم رعایت بهداشت حین جراحی و مراجعه به کلینیک نامعتبر ایجاد می شود).

درد شدید در پلک (خصوصا در زمان پلک زدن).

عدم قرینگی پلک ها (به مهارت متخصص و دقت او حین عمل برای قرینه سازی هر دو پلک پایین بستگی دارد).

8 راهکار اصلی برای کاهش عوارض جراحی پلک

فارغ از عوارضی که ناشی از خطای پزشکی هستند، دیگر عوارض جراحی پلک را می توان را مراقبت های مخصوص به حداقل رساند. از جمله:

پس از جراحی اصلا به پلکتان دست نزنید و بهداشت را کاملا رعایت کنید.

اصلا محکم پلک نزنید و چشمان خود را جمع نکنید.

در ساعات ابتدایی پس از بلفاروپلاستی به جهت کاهش عوارض دائما از کمپرس سرد استفاده کنید.

تا مدتی پس از جراحی به روی کمر بخوابید (به پهلو نخوابید).

از انجام فعالیت های سنگین نیز خودداری کنید. هیچ فشاری نباید به چشم و پلک شما بیاید.

برای مصرف مسکن پس از جراحی، حتما با متخصص خود مشورت کنید. داروهای تجویز شده از سمت متخصص خود را نیز به موقع و تا انتها مصرف کنید.

تا مدتی پس از جراحی از عینک آفتابی حتما استفاده کنید.

هیچ پماد آرایشی به محل جراحی و اطراف آن نزنید.

از مصرف سیگار و دیگر دخانیات و همچنین نوشیدنی های الکلی اکیدا خودداری کنید. این موارد طول درمان شما را طولانی کرده و عامل بسیاری از عوارض جراحی پلک هستند.

آیا هزینه بلفاروپلاستی توسط بیمه پرداخت می‌شود؟

اگر بلفاروپلاستی به هدف زیبایی و جوانسازی انجام شود، مانند سایر عمل‌های زیبایی بیمه به آن تعلق نمی‌گیرد. اما گاهی افتادگی پلک می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بینایی شود که مانع زندگی روزمره و انجام کارهای معمول فرد می‌شود.

در این شرایط افراد به هدف درمانی اقدام به انجام بلفاروپلاستی می‌کنند. بلفاروپلاستی در این شرایط چین‌ها و پوست‌ افتاده سنگین که روی چشم آویزان است و خط دید را مختل می‌کند را بر می‌دارد. در این شرایط است که بیمه به انجام بلفاروپلاستی تعلق می‌گیرد و جراحی پلک با بیمه انجام می‌شود.

در این حالت، شرکت‌های بیمه برای پرداخت هزینه عمل شرایط خاصی دارند، اکثر شرکت‌های بیمه از بیماران می‌خواهند تا نزد یک چشم پزشک مجرب، که به عنوان جراح چشمی نیز شناخته می شود و مورد اعتماد شرکت بیمه هم هست آزمایش بینایی انجام دهند. اگر آزمایش بینایی اختلال بینایی را تعیین کند، عکس‌هایی تهیه می‌شود تا وضعیت جسمانی را برای ارائه به بیمه گذار بیمار ثبت کند.

این که آیا شرکت بیمه یک بیمار تمام یا بخشی از این روش را پوشش می دهد یا نه بستگی به طرح پوشش هر فرد دارد. اگر فرد دارای بیمه تکمیلی باشد، عمل افتادگی پلک با بیمه تکمیلی هم امکان پذیر است. در این حالت بیمه تمامی هزینه پرداختی فرد را متقبل خواهد شد.

بوتاکس

آیا تکرار تزریق بوتاکس خطرناک است؟

به عنوان یک تکنیک زیبایی، این تزریق‌ها با جلوگیری از انقباض عضلات، چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند. با این حال اثرات درمانی تزریق بوتاکس برای همیشه دوام ندارند. به این معنی که در طی سه تا شش ماه، به تزریقات بیشتری نیاز خواهید داشت. در حالت کلی تزریق مکرر سم بوتولینوم بی‌خطر است مگر اینکه با دوز زیاد و یا به صورت افراطی و غیر اصولی انجام شود که در این صورت، موجب فلجی دائمی عضله خواهد شد.

فواصل مورد نیاز برای تزریق بوتاکس چقدر است؟

به طور معمول، اثرات مناسب بوتاکس بین سه تا چهار ماه ماندگاری خواهد داشت. بنابراین توصیه می‌شود که هر سه الی چهار ماه یکبار جلسه تزریق را تکرار کنید. با این وجود، اگر عضلات صورت شما بعد از دو جلسه کمتر منقبض شوند و چین و چروک‌ها کمتر به چشم بیایند، مدت زمان بین هر جلسه درمان ممکن است بیش از سه یا چهار ماه شود.

بنابراین لازم است قبل از هر بار تزریق، با پزشک خود مشورت نمایید و از تزریق افراطی این ماده خودداری نمایید. به منظور جلوگیری از ایجاد مقاومت در برابر بوتاکس، نباید زودتر از سه ماه تزریق انجام شود. اگر دو جلسه اول تزریق بوتاکس را به طور منظم انجام دهید، احتمالاً اثرات آن حداکثر تا شش ماه بعد از جلسه دوم نیز باقی بماند.

آیا عمل زیبایی انتقال بوتاکس امن است؟

تزریق بوتاکس سالانه توسط هزاران نفر در سراسر دنیا انجام می‌شود و به عنوان پرطرفدار‌ترین خدمات زیبایی کم تهاجم دنیا شناخته شده است. بسیاری از بازیگران و سلبریتی‌های مطرح دنیا همواره از این روش برای پنهان کردن چین و چروک صورت خود استفاده می‌کنند.

اگر چه محلول مورد استفاده در تزریق بوتاکس Botox یک سم خطرناک و کشنده است اما استفاده از آن در دوز‌های پایین خطر جانی ندارد و مشکلی برای سلامتی فرد به وجود نمی‌آورد. تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت، یکی از روش‌های امن و مطمئن در دنیا شناخته شده و مورد تایید بسیاری از پزشکان و سازمان‌های بهداشت و دارو قرار گرفته است.

بوتاکس انواع مختلفی دارد و توسط شرکت‌های زیادی تولید و عرضه می‌شود اما همه‌ آن‌ها دارای کیفیت خوبی نمی‌باشند و ممکن است علاوه بر اینکه نتیجه مطلوب شما از آن بدست نیاید، باعث ایجاد عوارض ناخوشایندی پس از تزریق بوتاکس در بدن شما شود.

پس با مشورت با پزشک متخصص در زمینه تزریق بوتاکس، سعی کنید صرف نظر از قیمت و هزینه آن، دارویی با برند خوب، معتبر و باکیفیت که مناسب برای نوع پوست شما است را خریداری کنید تا علاوه بر اطمینان از امن و باکیفیت بودن آن، از تاثیرات خوب بوتاکس برخوردار شوید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

نتیجه گیری

بلفاروپلاستی انواع متفاوتی دارد و بسته به ناحیه ی مورد عمل یعنی پلک بالا یا پایین، هزینه های متفاوتی را در پی خواهد داشت. همچنین بسته به هر فرد نیز نوع عمل متفاوت خواهد بود. برای مثال در یک فرد نیاز به اصلاحات اضافی دیگری در حین عمل، یا خارج کردن مقدار بافت چربی یا پوست بیشتری است که خود این مورد، جراحی را سنگین تر و سخت تر خواهد کرد.

انواع این عمل به طور خلاصه شامل جراحی پلک فوقانی، جراحی پلک تحتانی و یا جراحی هر دو با هم است که اهداف و دلایل مختلفی از جمله اصلاح افتادگی پلک، رفع پف پلک، اصلاح فرم چشم و یا دلایل زیبایی شناسانه دارد. به طور معمول هزینه ی جراحی پلک پایین بیشتر از هزینه ی جراحی پلک بالا برآورد می شود.

بوتاکس کاربردهای آرایشی و پزشکی دارد. این می تواند ظاهر چین و چروک ها را کاهش دهد و به درمان برخی اختلالات مربوط به سیستم عصبی و عضلانی کمک کند.
اگر کسی می خواهد بوتاکس را امتحان کند ، بهتر است با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد خطرات ، هزینه ها و سایر ملاحظات آن صحبت کند.

این نیز برای هر فرد متفاوت است. نتایج معمولاً ظرف چهار تا پنج روز پس از درمان شروع به نشان دادن می کنند ، به طور عادی شما نه دردی حس خواهید کرد و یا ناراحتی خاصی. پس از آن چند روز اول ، نتایج در طی دو هفته به تدریج به رشد خود ادامه می دهند.

كین می گوید: “من به كسی كه برای یك رویداد بزرگ آماده می شود دو هفته زودتر از زمان خود عکس بگیرد.” او همچنین می گوید: بیماران می توانند بلافاصله آرایش کنند اما باید از تمرینات سنگین به مدت 24 ساعت خودداری کنند.

در همه افراد ماندگاری بوتاکس متفاوت می باشد، بنابراین پاسخ از فرد به فرد دیگر متفاوت است. کین می گوید: “به طور كلی” نتایج در طی چهار تا پنج روز قابل مشاهده است و ماندگاری آنها به مدت سه تا شش ماه بدون توقف و بدون دردسر ادامه می یابد.

” همچنین کین اضافه می کند: “برخی بیماران هر سه ماه یکبار از معالجه لذت می برند و بسیاری از آنها هر 3 تا 6 ماه یکبار بوتاکس خود را تمدید می کنند.”

قبل از ایجاد چروک برای پنهان کردن به بوتکس تقریبا نیازی ندارید ، یا می توانید از آن پیشگیری کنید. کالکر می گوید: “به طور واضح ، آناتومی (در نتیجه عوامل ژنتیکی و محیطی) بسیار بیشتر از یک سن کلیشه ای است که در آن شروع می شود.

” “پیشگیری مانترا جدید است ، [اما] من زنان 40 ساله را مشاهده کردم که چین و چروک کمی دارند یا بدون چین و چروک هستند که به بوتاکس بسیار کمی نیاز دارند و زنان 20 ساله که بیشتر به آنها احتیاج دارند.”

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/jjgb

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.