تزریق سلول بنیادی به صورت

تزریق سلول بنیادی به صورت

تزریق سلول بنیادی به صورت

زمانی میرسد که ما با نگاه در اینه تغییرات ایجاد شده در پوست خود را حس می کنیم. چه ما بخواهیم چه نخواهیم پیری در پوست در زمان معین شده به ما هم میرسد و ان زمان است که صحبت در مورد چگونه جوانسازی ان صورت می گیرد.

و در این زمان است که علم به کمک ما می اید تا این روند را کند کنیم و از هر چی بیشتر پیری پوست خود جلوگیری کنیم. پس نگران نباشید هر چه زمان میگذرد دانشمندان و پزشکان با مطالعه و علم خود راه های جدیدی را عرضه میکنند که یکی از این راه ها تزریق سلول بنیادی به صورت است و ما در این مقاله قصد داریم زیبای جوی عزیز را هر چه بیشتر با تزریق سلول بنیادی به صورت اشنا کنیم.

البته زیبا جوی عزیز، مطلع باشید.که می توانید با مراجعه به کلینیک آراد که دارای کادری مجرب و متخصص در زمینه زیبایی می باشد شما را هر چه بیشتر در رساندن به زیبایی مورد علاقه و جلوگیری از روند پیری پوست کمک و یاری برساند.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

تزریق سلول بنیادی چیست؟

توانایی تبدیل سلولهای بنیادی Stem cellsبه انواع سلولهای خونی توجه دانشمندان و پژوهشگران را به طرف تبدیل این سلولها به سایر سلولهای تخصص یافته بافتهای دیگر معطوف داشت.

پیشرفت مطالعات نشان داد که در کلیه بافتهای بدن انواعی از سلولهای بنیادی یافت می شوند که توانایی تبدیل به سلولهای تخصص یافته همان بافت را دارند و در مواقع ضروری اختلال بافتی تکثیر پیدا می کنند، که به علت داشتن همین توانایی، به آنها نام سلول بنیادی داده شده است.

سلولهای بنیادی با 2 ویژگی از سایر سلولها متمایز می شوند :

1- توانایی تکثیر:

توانایی تکثیر برای مدت طولانی و قابلیت تمایز یا تبدیل به سلولهای تخصص یافته ای با عملکرد خاص مثل:

با توجه به اینکه سلول درمانی یک روش درمانی ایده آل است، مدارک زیادی در دست است که نشان می دهد پوست انسان یک منبع بزرگ برای استخراج سلولهای بنیادی شامل سلولهای بنیادی خونساز و عصبی است. سلولهای بنیادی بهترین انتخاب برای سلول درمانی است زیرا دارای توانایی تکثیر و تمایز در حد بالایی هستند.

2- نوع تک توان :

سلولهای بنیادی پوست از نوع تک توان بوده و شامل سلولهای فیبروبلاست، ملانوسیت و کراتینوسیت هستند.
سلولهای فیبروبلاست نقش مهمی در حفظ داربست بافت پیوندی دارند و عملکرد اصلی آنها تولید پروتئین کلاژن می باشد. جستجو جهت یافتن درمانی مناسب برای از بین بردن چین و چروک و جوشگاههای ناشی از آکنه و نقایص پوستی همواره یکی از مباحث مورد علاقه پژوهشگران، پزشکان متخصص پوست و جراحان زیبایی بوده است.

جدیدترین تکنیک در این میان استفاده از سلولهای بنیادی پوست خود فرد به عنوان یک ماده پرکننده زنده است که توانایی تکثیر و نیز تولید کلاژن را دارد که ماده اصلی قوام ظاهر جوان پوست می باشد.
از حدود سال 1995 مطالعاتی روی کشت و تکثیر سلولهای فیبروبلاست جهت افزایش تولید کلاژن در بافت انجام شده و موفقیتهایی نیز به دست آمده است.

سلول های فیبروبلاست نقش مهمی در حفظ داربست بافت پیوندی دارند و عملكرد اصلی آن ها تولید پروتئین كلاژن می ‌باشد. جدیدترین تكنیك در جوانسازی پوست و صورت استفاده از سلول های بنیادی پوست خود فرد به عنوان یك ماده پركننده زنده است كه توانایی تكثیر و نیز تولید كلاژن را دارد كه ماده اصلی قوام ظاهر جوان پوست می‌ باشد.

از این تكنیك در حال حاضر در كشورهای معدودی استفاده می ‌شود و ایران جزو اولین كشورهایی است كه این عمل را با موفقیت انجام داده است. در این روش سلول ها به طور تدریجی كلاژن سازی می ‌كنند و لذا نتیجه در دراز مدت قابل مشاهده است.

در این روش كه در واقع یك روش سلولی خویش سازگار می‌ باشد، سلول ها متعلق به خود فرد است و لذا سیستم ایمنی فرد تحریك نمی ‌شود و اثر دراز مدت آن از نكاتی است كه ارجحیت این روش را نسبت به سایر روش‌ های تزریق مواد پركننده مثل تزریق اسید هیالورونیك نشان می ‌دهند، زیرا پایداری اثر در پركننده‌ هایی مثل اسید هیالورونیك موقتی و در حد چند ماه بوده و همواره خطر تحریك سیستم ایمنی وجود دارد.

در مطالعه اول که در برزیل در سال 2012 انجام شد، هشت زن غیر سیگاری65_45ساله با چروک اطراف چشم وارد مطالعه شدند، پنج نفر تحت تزریق فیبروبلاست و سه نفر تحت تزریق پلاسبو یا دارو نما قرار گرفتند.دو ماه پس از اتمام چهار جلسه تزریق در گروه درمان، دو نفر بهبودی قابل توجهی در تون پوستی اطراف چشم داشتند و بهبودی جزئی در خطوط سطحی در یک نفر مشاهد شد، در حالی که در گروه کنترل هیچ بهبودی در تون پوستی، چروکهای سطحی و عمقی مشاهده نشد.

در مطالعه دیگری با این محصول که در سال 2012 در آمریکا انجام شد، 372 نفر تحت تزریق سه جلسه به فواصل 5 هفته در چروکهای نازولبیال یا خط خنده متوسط تا شدید قرار گرفتند. نتایج نشان داد 88٪از افراد تحت درمان با فیبروبلاست اتولوگ حداقل یک درجه بهبودی در ارزیابی توسط خود فرد طی 2 ماه داشتند و از نظر پزشک، 64٪افراد تحت درمان با فیبروبلاست اتولوگ حداقل یک درجه بهبودی نشان دادند.

انواع سلولهای بنیادی

1- سلول‌های بنیادی جنینی (Embryonic stem cells)

نام سلول‌های بنیادی جنینی (رویانی) از منشا آن‌ها یعنی رویان گرفته شده است. در واقع این سلول‌ها از یکی از مراحل ابتدایی تشکیل و توسعه جنین بنام مرحله بلاستوسیتی گرفته می‌شوند. به طور اختصاصی سلول‌های بنیادی جنینی از توده سلولی درونی بلاستوسیت در مرحله پیش از لانه گزینی در دیواره رحم به دست می آیند. این سلول‌ها هم قادر به همانندسازی خود هستند و هم قادرند به انواعی از سلول‌های مختلف تمایز یابند.

2- سلول‌های بنیادی بالغ (Adult stem cells)

سلول‌های بنیادی بزرگسال مانند همه سلول‌های بنیادی دیگر دو ویژگی مشترک دارند؛ اول اینکه قادر به ساخت کپی‌های خود به مدت طولانی می‌باشند و دوم اینکه می‌توانند به سلول‌های بالغی با خصوصیات مورفولوژیک شناخته شده و با عملکرد اختصاصی تبدیل شوند.
این سلول‌ها قادر نیستند به همه نوع سلول تمایز پیدا کنند بلکه تنها قادرند به سلول‌های بالغ همان بافتی که در آن هستند تبدیل شوند (مثلا سلولهای بنیادی مغز استخوان که به سلولهای خونی تبدیل می شوند). سلول‌های بنیادی بزرگسال بسیار کم و نادر هستند به عنوان مثال از هر ۱۰ تا ۱۵ هزار سلول مغز استخوان تنها یک سلول از نوع سلول‌های بنیادی است.

منشا و چگونگی شکل گیری این سلولها به طور دقیق مشخص نیست و فرضیات مختلفی برای آن مطرح شده است از جمله اینکه این سلول‌ها در هنگام تمایز جدا از بقیه مانده و تمایز نیافته‌اند. امروزه سلول‌های بنیادی از بافت های مختلفی از جمله خون، مغز، نخاع، لوله گوارش، پوست، عضلات و غیره جدا شده‌اند.

3- سلول‌های بنیادی بند ناف (Umbilical cord stem cells)

دسته سوم سلولهای بنیادی سلولهای بند ناف هستند که همانطور که از نامشان بر می آید از خون بند ناف در هنگام وضع حمل جدا می شوند و قابل نگهداری هستند تا در آینده در صورت لزوم برای همان بچه یا اعضای خانواده وی و یا برای شخص دیگری استفاده شوند.

سلول بنیادی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-سلول بنیادی

مراحل تزریق سلول بنیادی به صورت

در این روش ابتدا سلول های فیبروبلاست از قطعه كوچكی از پوست بیمار استخراج شده و در محیط كشت اختصاصی تكثیر می‌ شود. سپس سلول های تكثیر شده مجددا در محل گود شده پوست مانند چین و چروك ‌ها یا جوشگاه های ایجاد شده پس از زخم یا محل آكنه یا جوشگاه‌ های ناشی از آسیب تزریق می ‌گردد.

فیبروبلاست در محل تزریق شروع به تولید كلاژن كرده و محل فرو رفتگی‌ یا نقص پوستی را پر می‌ كند كه این موضوع با میكروسكوپ الكترونی مورد تایید قرار گرفته است.

سلولهاي فيبروبلاست نقش مهمي در حفظ بافت پيوندی دارند و عملكرد اصلی آنها توليد پروتئين كلاژن می‌باشد. جديدترين تكنيك در جوانسازی پوست و صورت استفاده از سلولهای بنيادی پوست خود فرد به عنوان يك ماده پركننده زنده است كه توانايی تكثير و نيز توليد كلاژن را دارد كه ماده اصلی قوام ظاهر جوان پوست می‌باشد.

در اين روش سلولها به طور تدريجی كلاژن سازی می‌كنند و لذا نتيجه در دراز مدت قابل مشاهده است.در اين روش كه در واقع يك روش سلولی خويش سازگار می‌باشد.

سلولها متعلق به خود فرد است و لذا سيستم ايمني فرد تحريك نمی‌شود و اثر دراز مدت آن از نكاتی است كه ارجحيت اين روش را نسبت به ساير روش‌های تزريق مواد پركننده مثل تزريق اسيد هيالورونيك نشان می‌دهند؛ زيرا پايداری اثر در پركننده‌هايی مثل اسيد هيالورونيك موقتی و در حد چند ماه بوده و همواره خطر تحريك سيستم ايمنی وجود دارد.

این سلول‌ها از ناحیه پشت گوش گرفته می‌شود به این صورت که یک سانتی‌متر از پوست این ناحیه برداشته و در آزمایشگاه سلول‌های فیبروبلاست آن جدا می‌شود.

علت برداشتن سلول از پشت گوش، جوان‌تر بودن این سلول‌ها است، به طوریکه سلول‌های پشت گوش 2 تا 10 سال جوان‌تر از سلول‌های فیبروبلاست صورت است. بنابراین استفاده از این سلول‌ها به داشتن نتیجه‌ای بهتر کمک می‌کند.

با برداشتن بخشی از پوست پشت گوش، می‌توان بین 600 هزار تا یک میلیون سلول فیبروبلاست به دست آورد که آنها در آزمایشگاه به مدت یک ماه کشت داده می‌شود و پس از یک ماه حدود 70 تا 90 میلیون سلول فیبروبلاست به دست می‌آید.

این سلول‌ها طی 3 مرحله به فاصله زمانی یک ماه در قسمت اسکار آکنه، چین و چروک یا هر نوع فرورفتگی تزریق می‌شود. دوره درمان حدود 4 ماه شامل یک ماه برای کشت سلولی و 3 ماه برای تزریق می‌باشد. نتیجه سلول درمانی از تزریق دوم به بعد به تدریج آغاز می‌شود و با گذشت زمان سیر صعودی می‌یابد.

مزایای تزریق سلولهای بنیادی به صورت

از کاربردهای سلول درمانی می‌توان به درمان بیماری‌های پوستی مانند درمان بیماری ویتیلیگو، اسکار آکنه، اسکار سالک، جوان سازی پوست، چین و چروک‌های پوستی، استئوآرتریت (آرتروز)، بیماری‌های قلبی و درمان زخم دیابتی اشاره کرد که هر کدام با روش خاص خود انجام می‌شود.

کاربرد سلول های بنیادی در جوانسازی پوست

از تزریق سلول های بنیادی می توان جهت لیفت صورت، لیفت باسن، بهبود چروک های دست، بهبود اسکار و جای زخم استفاده نمود. لیفت پوست با استفاده از سلول های بنیادی روشی بدون خطر جهت کشیدن پوست و کاهش چین و چروک آن می باشد که به دلیل عدم عوارض و اثر بخشی مناسب می تواند جایگزین بسیاری از روش های لیفتینگ پوست که عوارض زیادی را برای فرد در پی دارند باشد .

لیفت با سلول های بنیادی

در روش لیفت با سلول های بنیادی که معمولا در کنار سایر روش های لیفت صورت مانند جراحی و یا هایفوتراپی انجام می پذیرد متخصص سلول های بنیادی را از چربی بدن که از نواحی شکم و پهلو و یا ران برداشته می شوند توسط قرار دادن در دستگاه جداسازی می نماید و سپس دوباره به ناحیه مورد درمان تزریق می نماید.

سلول های بنیادی که با غلظت بالایی در بافت های چربی بدن یافت می شوند پس از جداسازی از چربی به زیر پوست صورت تزریق می گردند تا پس از فعال شدن و تکثیر در این ناحیه حجم چربی از دست رفته زیر پوست را جبران نمایند و به دلیل افزایش حجم پوست موجب لیفت و کشیدن پوست صورت شوند.

موارد استفاده سلول درمانی در نقاط مختلف بدن:

  • رفع جای جوش

فرورفتگی های ناشی از جوشهای قبلی و جای آکنه و جوش با میکرودرم قابل رفع است. جوان سازی پوست: از این روش در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست می توان استفاده کرد.چندین جلسه درمان در این مورد بکار می رود.فواصل درمان را بر حسب وضعیت بیمار می توان تغییر داد و از هفته ای یک بار تا دو هفته یک بار فواصل را اضافه کرد .

چروک های خیلی عمیق با این روش درمان نمی شوند ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر می شود.چون در این روش سایش پوست سطحی است جوشگاه و تغییر رنگ پوست دیده نمی شود.
به همراه این روش از لیزرهای جوان سازی بدون زخم می توان استفاده کرد که نتیجه درمان را خیلی بهتر می کند .

2- لک های پیری

این لکها یا مربوط به آفتاب بوده یا در سنین بالا در پوست های روشن دیده می شود .این لک ها با میکرودرم ابریشن قابل درمان می باشد.

3- لکهای حاملگی

مهمترین اثر میکرودرم ابریشن کمرنگ یا محو کردن لکهای حا ملگی است مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود.بررسی های اخیری که روی میکرودرم ابریشن انجام شده نشاندهنده افزایش 20 برابری نفوذ ویتامین سی پس از یک جلسه درمان میباشد.این اثر میکرودم در لک هایی که قبلا با درمانهای ضد لک بهبود نیافته اند مشهود تر است.

  • درمان جوشگاه های(اسکار) آکنه و آبله مرغان

جوشگاه های زخم و اسکارها نباید زیاد عمیق باشد و معمولا” بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن به چندین جلسه درمان هفتگی نیاز دارد .در ترمیم جوشگاه های سوختگی نیز از این روش می توان استفاده کرد.

5- کوچک کردن منافذ پوست

باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم ها و آقایان می باشد.یکی از راههای درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریشن است.بعد از چند جلسه درمان بعلت بافت سازی و محکم تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک تر می شود.

  • درمان و برطرف کردن تاتو یا خالکوبی

خالکوبی های سطحی پوست را نیز می توان با این روش درمان کرد یا از همراهی میکرودرم ابریشن با لیزرهای خاص جهت درمان استفاده نمود.
تمیز کردن پوست و از بین بردن کومدون های سر سیاه: برای از بین بردن جوشهای سر سیاه که بسیار شایع می باشد نیز می توان از میکرودرم ابریشن استفاده کرد.کاهش جوشهای سر سیاه پوست به کم شدن ضایعات جوشهای غرور جوانی نیز کمک خواهد کرد .

درمان اسکار آکنه و چین و چروک با سلول های بنیادی

علت اصلی در بروز فرورفتگی های پوستی، آسیب سلول های فیبروبلاست است. این سلول های کلاژن ساز در ناحیه عمقی پوست قرار دارند که در اثر حوادث یا بیماری ها از بین می روند و فرورفتگی هایی در پوست ایجاد می شود.

در زمان بروز چین چروک، سلول های فیبروبلاست پوست کاهش یافته و همچنین پیر می شوند و کارآیی زمان جوانی را برای ساخت مجدد کلاژن از دست می دهند. در سلول درمانی برای رفع هر نوع فرورفتگی پوستی، تلاش می شود سلول های فیبروبلاست در محل مورد نظر تزریق شوند تا با گذشت زمان فرورفتگی ها پر و پوست ظاهر بهتری یابد.

سلول بنیادی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-سلول بنیادی

معایب تزریق سلولهای بنیادی به صورت

آنچه سلول درمانی را از سایر روش‌های درمانی متمایز می‌سازد، بی خطر بودن، درمان سرپایی، بدون نیاز به بستری یا عمل جراحی است. علاوه بر این اتولوگ بودن یعنی درمان با استفاده از سلول‌های خود شخص نیز مساله رد پیوند را در پی نخواهد داشت و در بدن واکنش منفی و پس زدن پیوند دیده نشده است.

 بهترین کاندیدا برای تزریق سلول بنیادی به صورت

پیوند سلول‌های بنیادی گزینه خوبی برای افراد زیر می باشد:

1- افراد داری چین و چروک

2- که های پوستی

3- زخم و آکنه

4- مشکلات رنگدانه ای

5- خشن بودن پوست

مراقبت های قبل از تزریق سلول بنیادی به صورت

برای تزریق سلول بنیادی به صورت تقریبا مراقبت خاصی برای این نوع عمل لازم نیست. در واقع لازم است فقط زیبا جوی عزیز طبق توصیه های پزشک معالج یکی سری ازمایش های ابتدایی را از سر بگذراند. تا پزشک معالج اطمینان خاطر حاصل کند، که میتواند تزریق سلول بنیادی به صورت را به شکل مطلوب به انجام برساند و خطری برای زیبا جوی عزیز در بر ندارد .

مراقبت های بعد از تزریق سلول بنیادی به صورت

بر اساس تجربیات کلی، انتظار می رود که پس از اتمام روند درمان تزریق سلول بنیادی به صورت، پوست محدوده ی تحت درمان کمی دردناک شود. طبق همین تجربیات درد این محدوده باید ظرف یک هفته فروکش کند.

معمولا زمان زیادی برای حصول بهبودی نسبی لازم نیست؛ اگرچه باید از ورزش بیش از حد سنگین به مدت یک هفته اجتناب کرد. در محدوده ای که بیوپسی پانچ برای برداشت نمونه ی بافت پوستی انجام شده است، باید انتظار التهاب و عوارض ناشی از زخم های سطحی پوستی را داشت.

همچنین باید انتظار برخی از عوارض بی حسی موضعی را نیز داشته باشید.

دوره نقاهت تزریق سلول بنیادی به صورت

در تزریق سلول بنیادی به صورت دوره نقاهت خاصی را زیبا جوی عزیز پشت سر نمیگذارد و تقریبا بعد از مراحل تزریق سلول بنیادی به صورت می تواند به زندگی عادی خود باز گردد. اما زیبا جوی عزیز باید در نظر داشته باشد. برای هر چه سریعتر گذراندن دوره نقاهت به توصیه هایی که کادر مجرب و متخصص کلینیک آراد به انها ارایه می دهد عمل کنند.

تعداد جلسات تزریق سلول بنیادی به صورت

تعداد جلسات تزریق سلول بنیادی به صورت را پزشک معالج به اطلاع زیبا جوی عزیز میرساند. که این امر بعد از مراجعه زیبا جوی عزیز و مشاورات لازمی که مشاوران و متخصصان مجرب کلینیک آراد به زیبا جوی عزیز ارایه میکند و طبق مشاهدات انها و بررسی ازمایشهای انجام شده تعیین می گردد.

هزینه تزریق سلول بنیادی به صورت

هزینه تزریق سلول بنیادی را زمانی که زیبا جوی عزیز به کلینیک آراد مراجعه و طبق ازمایشات ابتدایی و بررسی تعداد جلساتی که برای تزریق سلول بنیادی لازم است و نوع درمانی که نیازمند است.مشاوران و کادر مجرب و متخصص کلینیک آراد به اطلاع زیبا جوی عزیز می رسانند.

اثرات و نتایج تزریق سلول بنیادی به صورت

نتیجه سلول درمانی از تزریق دوم به بعد به تدریج آغاز می شود و با گذشت زمان سیر صعودی می یابد.
میزان اثربخشی این روش درمانی به سن، ژنتیک و عواملی مانند ورزش نکردن، سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکی وابسته بوده میزان اثربخشی این روش درمانی بین 40 تا 80 درصد می باشد.
سلول درمانی بر روی افراد دارای سن 20 تا 65 سال انجام می گیرد لیکن هر چه سن افراد پایین تر باشد، میزان اثربخشی این روش درمانی بیشتر است.
تزریق سلول بنیادی به صورت در مورد خال های مادرزادی سفید رنگ و لک های سفید رنگ ناشی از بروز حوادث مانند ضربه، تصادف، بخیه، گزیدگی حشرات و هر نوع آسیبی که سبب از بین سلول های رنگدانه ساز شود، نیز صورت می گیرد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7-%da%98%d9%84/

https://clinicarad.com/%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7-%da%98%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%84%d8%a8/

https://clinicarad.com/%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7-%da%98%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

نتیجه گیری

با مطالعه کامل این مقاله زیبا جوی عزیز می تواند به این نتیجه برسد با انکه علم تزریق سلول بنیادی علمی نوپا و در حال پیشرفت است ولی در همین زمان کم توانسته است اثر بخشی خود را در تزریق سلول بنیاد به صورت نشان دهد و کمک  بسیار زیادی به زیبا جویان عزیز کرده است. البته باید زیبا جوی عزیز بداند که این نوع عمل زیبایی بخاطر ظرافت و حساسیت خاصی که دارد باید حتما در کلینیک های معتبری همچون کلینیک آراد زیر نظر کادری مجرب و متخصص انجام گیرد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.