مراقبت های قبل و بعد از جراحی بوکال فت

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بوکال فت

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بوکال فت

بوکال فت یکی از عمل‌های جراحی زیبایی است که ظاهر دلخواه بسیاری از افراد را برایشان به ارمغان آورده است.چربی بوکال، چربی داخل دهان یا چربی داخل لپ ، نوعی چربی عمقی است. وجود این چربی باعث پر بودن گوشه خارجی لپ ها می‌شود و جلوه برجسته استخوان گونه را کاهش می‌دهد.

افرادی که این نوع چربی را دارند، می‌توانند با انجام بوکال فت، حجم قسمت پایینی گونه را کم‌تر کنند. با این کار استخوان گونه آن‌ها برجسته‌تر به نظر می‌رسد.

این که عمل جراحی بوکال به شکل قرینه و با حفظ تناسب اجزای چهره انجام شود، اهمیت بسیاری دارد. پزشک نمی‌تواند حجم زیادی از چربی‌های زیر گونه را خارج کند. چربی‌هایی که زیر عضلات صورت قرار دارند، عمقی هستند و نمی‌توان آن‌ها را از طریق لیپوساکشن برداشت.

تنها راه برای کاهش چربی‌های داخل دهان، عمل جراحی بوکال است. همانطور که گفته شد این  جراحی پلاستیک صورت  حساسیت زیادی دارد.

به همین دلیل باید در انتخاب پزشک معالج برای این کار دقت زیادی داشته باشید. حتما در مورد سابقه کاری و تجربه پزشک متخصص زیبایی صورت خود در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید.

چربی لپ یا Buccal Fat یک چربی با منشا جنینی است و جز چربی های زیرجلدی محسوب نمی گردد این نکته از این نظر اهمیت دارد که مقدار این چربی با افزایش یا کاهش وزن تغییر نمی کند هر چند خارج کردن آن در افراد چاق نمود بیشتری دارد و تاثیر جراحی از نظر زیبایی در افراد چاق بیشتر قابل تشخیص است.

در مقابل نتیجه ای که باید گرفت این است که شما نمی توانید با رژیم گرفتن یا تغییر رژیم غذایی چربی باکال را کاهش دهید و تنها راه حذف آن جراحی است.

فرم صورت و ناحیه گونه‌ها و چانه، در حالت دادن به چهره افراد و زیبایی آن‌ها تاثیر به سزایی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال این هستند که با انجام کارهایی، فرم صورت خود را زیباتر کنند.

در دنیای امروز داشتن صورت پر و گرد دیگر جذابیت ندارد و بیشتر افراد مایل هستند که به صورت خود زاویه ببخشند. به همین دلیل از راه‌های مختلفی برای ایجاد زاویه مشخص در گونه‌ها و فک استفاده می‌کنند.

یکی از بهترین روش‌ها برای زاویه سازی صورت انجام جراحی بوکال فت است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی را در میان متقاضیان به دست آورده است.

اما این نوع جراحی چیست و چگونه می‌تواند باعث اصلاح زاویه صورت شود؟ چه کسانی می‌توانند از این روش استفاده کنند؟ آیا قبل و بعد از انجام این جراحی نیاز به انجام مراقبت‌های خاصی است؟ تا انتها با ما همراه باشید تا پاسخ همه این سوالات را به شما ارائه دهیم.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

دلایل چاق شدن صورت کدامند؟

اسکلت صورت، وظیفۀ نگه داشتن بافت‌های نرم صورت را دارد. همچنین که مرز صورت، فک و گونه‌ها را نیز مشخص می‌کند. عضلات چهره و فرمی که بافت‌های نرم آن به وجود می‌آورند، تمام احساسات و حالات درونی ما را به نمایش می‌گذارند. بخش مهمی از بافت‌های صورت را نیز پچ‌های چربی تشکیل داده‌اند.

بخشی که وظیفۀ آن، محکم نشان دادن و جوان نگه داشتن پوست است. دلایل متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند چهرۀ انسان از حالت جوان و محکم خود خارج شود. عمده دلایل انباشت بافت‌های اضافه در صورت را می‌توان موارد زیر دانست:

کم آب شدن بدن: یکی از مهم‌ترین دلایل چاق شدن صورت، کم آبی بدن است. وقتی بدن دچار کم آبی می‌شود، مغز برای حفظ بقای بدن تلاش به ذخیره‌سازی آب در بافت‌های بدن می‌کند. تجمع آب در بافت‌های صورت یکی از اقداماتی است که در این فرآیند صورت می‌گیرد. پف کردن صورت و چشم‌ها، تجمع آب در گونه‌ها و ایجاد غبغب از جمله نشانه‌های تجمع آب در اثر کم آب شدن بدن است.

عدم رعایت رژیم غذایی سالم: پف کردن صورت ممکن است ناشی از کمبود مواد معدنی و ویتامین در بدن باشد. عدم برخورداری از رژیم غذایی سالم می‌تواند یکی از دلایل چاق شدن صورت باشد. مصرف قند مصنوعی زیاد، نوشابه‌های گازدار، فست‌فودها و چربی‌های اشباع، از جمله رایج‌ترین عادات غذایی ناسالم‌‌اند.

نوشیدن الکل: الکل دارای عملکردی است که باعث کم آب شدن بدن می‌شود. همچنین که الکل دارای قند زیادی است که توان هدف قرار دادن بافت‌های چربی را دارد. نوشیدن الکل در درازمدت باعث کم آب شدن بدن، چاقی صورت و به خصوص زیر گونه‌ها و ایجاد غبغب می‌شود.

بیماری‌های خاص: برخی از بیماری‌های خاص منجر به چاق شدن صورت می‌شوند. از جمله رایج‌ترین بیماری‌هایی که باعث این اتفاق می‌شوند، کم کاری تیروئید، بیماری‌های کلیوی، عفونت سینوس‌ها و برخی از آلرژی‌ها هستند.

جراحی لاغری صورت یا تخلیۀ بوکال فت برای کسانی که خطوط چهره را معیاری از زیبایی می‌شناسند، یک عمل زیبایی عالی به حساب می‌آید. شاید تا دهه‌های اخیر، معیار زیبایی چیز دیگری بود. اما امروز می‌دانیم که صورت‌های لاغر و استخوانی با خطوطی که از گونه‌ها و چانه دیده می‌شود، معیارهای زیبایی‌شناسانۀ بیشتری دارند.

باید در نظر داشت که مفهوم زیبایی در اینجا، تصویری است که از صنعت مد و تبلیغات ناشی از آن به دست آمده است. با این حال، علم مدرن و تلفیق ستون‌های مختلف آن باعث شده است که چنین نگاهی در جوامع مختلف ایجاد شود. این مورد را می‌توان بیش از هر چیز دیگر، ناشی از تبلیغات سلبریتی‌های هالیوود دانست.

اما نباید منکر آن شد که در جامعۀ مدرن نمی‌توان از این موارد چشم‌پوشی کرد. رواج یافتن عمل لاغر کردن صورت یا بوکال فت، اتفاقی است که در بسیاری از مناطق جهان به چشم می‌خورد.

سایر روش های لاغری صورت

در صورتی که علاوه بر صورت، دچار چاقی در اندام های بدن نیز هستید؛ توصیه ما این است که قبل از فکر کردن به روش های درمانی، مدتی ورزش، تغذیه سالم و نوشیدن آب کافی در طول روز را در دستور کار خود قرار دهید. در صورتی که سایر اندام های شما لاغر شدند اما شاهد مقاومت زیاد چربی های صورت بودید، بهتر است به فکر روش های درمانی نوین باشید.

بوکال فت
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-بوکال فت

به جز جراحی بوکال فت، روش های دیگری نیز برای لاغر نشان دادن صورت و مشخص کردن زاویه های آن وجود دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تزریق بوتاکس

عضلات جونده یا مانستر (Monster) به عضلاتی گفته می شود که در پشت فک قرار دارند. این عضلات اجازه می دهند که عمل جویدن انجام شود.

در برخی از افراد ممکن است عضلات جونده بزرگ باشد. این اتفاق که به آن هیپرتروفی گفته می شود ، احتمالاً منجر به چاق تر نشان دادن صورت خواهد شد. پهن و مربعی شدن صورت، اتفاقی است که ناشی از حجیم شدن عضلات مانستر می باشد.

با تزریق بوتاکس به عضلات مانستر، می توان باعث کوچک تر شدن آنها شد. با کاهش حجم عضلات مانستر، می توان انتظار داشت که صورت لاغرتر شود.

تزریق بوتاکس برای لاغری صورت، با فلج کردن موقتی عضله انجام می شود. فرآیندی که در زمان کم انجام می شود و می تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد. اما دقت کنید که این شیوه، می تواند خطراتی نیز در پی داشته باشد. فلج شدن دائمی عضله، یکی از جدی‌ترین ریسک های این روش است.

لیپوساکشن

هرچند عمده کاربرد لیپوساکشن به منظور اصلاح فرم بدن و تخلیه چربی های جمع شده در آن است اما می توان از این شیوه برای کاهش چربی های صورت نیز استفاده کرد.

پیشرفت هایی که در طراحی و تولید دستگاه های جدید ایجاد شده اند این امکان را فراهم کرده اند که بتوان از لیپوساکشن برای مقاصد جدیدتری بهره برد. پس از ایجاد برش های کوچک، میزان مشخص و مناسبی از چربی ها توسط ابزار کوچکی به نام کانولا از بدن خارج می شود.

لیپوساکشن در مقایسه با جراحی بوکال فت، تهاجمی تر است. دورۀ نقاهتی که بعد از درمان لیپوساکشن مورد نیاز است نیز طولانی تر است. لیپوساکشن صورت مناسب افرادی است که رسوبات چربی زیادی در اطراف گردن، چانه ها و گونه های خود دارند. به خصوص کسانی که قادر به رهایی از آنها از طریق رژیم های غذایی و ورزش نیستند.

روش مناسب برای لاغری صورت

انتخاب روش مناسب برای لاغری صورت، بستگی زیادی به خود شما دارد. این موضوع در جلسه مشاوره و گفتگو با پزشک مورد بررسی قرار می گیرد. گاهی شما کاندیدای مناسبی برای روش های مختلف لاغری صورت هستید و در نهایت شما و پزشکتان با توجه به درنظر گرفتن مزایا و عوارض روش های گوناگون، مجبور به انتخاب هستید.

گاهی نیز پزشک به شما پیشنهاد می دهد که ابتدا دلایل تجمع چربی در صورت خود را بشناسید و سپس از راهکارهای ساده تری مانند رژیم غذایی سالم یا پرهیز از مصرف مشروبات الکلی استفاده نمایید. به همین منظور، عوامل موثر در تجمع چربی را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم؛ تا به شناخت درستی نسبت به بدن خود برسید.

بوکال فت چیست؟

امروزه سلیقه وتوقع افراد از زیبایی چهره دچار تغییراتی اندک ودر برخی موارد دچار تحولاتی عظیم شده است. یکی از مواردی که شاید به جرأت میتوان گفت تغییرات بسزایی داشته در فرم کلی صورت افراد است به صورتی که در گذشته معمولا داشتن صورت پر و اصطلاحا گرد و‌تپل مزیت و جزو موارد لازمه زیبایی در نظر گرفته میشد.

ولی در حال حاضر بر خلاف گذشته داشتن لپ هایی فرو رفته و گود و داشتن گونه وزاویه فک برجسته، مورد پسند اکثر مردم میباشد. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال زاویه دارکردن صورت از طریق تخلیه چربی های دهانی که اصطلاحا تخلیه بوکال گفته می شود هستند تا به دنبال آن لپ هایی گود و فرو رفته داشته باشن و از طرفی گونه و زاویه فک آنها بیشتر نمایان شود.

خوشبختانه علم همراه وپابه پای تغییر سلایق افراد برای زیبا نگهداشتن چهره خود پیشرفت کرده و انجام این گونه عملها را امکانپذیر نموده است.

قابل ذکر است که برنامه ورزشی جهت حذف چربی های لپ بدون لاغر شدن دیگر اجزای صورت وجود ندارد ؛ همچنین پس از این امر پوست صورت و گردن فرد دچار افتادگی می شود که این اصلا خوشایند نیست. بنابراین بهترین راه برای تخلیه چربی های لپ و زاویه دار کردن صورت ، اقدام برای عمل جراحی بوکال فت توسط یک جراح پلاستیک مجرب و صاحب نام می باشد.

به بافت چربی زیر گونه بوکال می گویند ؛ این چربی ها ظاهری گرد به صورت فرد می دهد که معمولا این ظاهر برای کودکان زیبا و دلربا خواهد بود اما برای بزرگسالان موجب عدم به خوبی دیده شدن گونه ها و فک شده که در نهایت زاویه چهره شخص را پنهان می سازد.

در واقع هدف اصلی از عمل جراحی بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی بوکال ، نمایان نمودن برجستگی گونه و زاویه فک می باشد که در اثر گود شدن لپ اتفاق می افتد ؛ این سبک چهره در جامعه امروزی مورد پسند افراد قرار دارد.

مراحل انجام بوکال فت

اطلاع از روند جراحی بوکال فت می‌تواند تا حد زیادی در کاهش استرس بیمار موثر باشد. همانطور که گفته شد چربی بوکال توده‌ای است که در ناحیه توخالی زیر عضلات سطحی صورت قرار دارد. میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.

با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان و در سمت گونه‌ها، بافت چربی بوکال را خارج می‌کند. پس از انجام این کار، برش زخم با استفاده از بخیه‌های قابل جذب دوخته می‌شود. از آن‌جایی که این برش داخل دهان ایجاد شده است، روی صورت بیمار هیچ اثری از زخم و برش باقی نمی‌ماند.

از مزیت‌های بوکال فت این است که بعد از انجام آن کبودی و تورم زیادی وجود نخواهد داشت. بیماران معمولا خونریزی ندارند و به همین دلیل بیمار می‌تواند در ساعات کوتاهی پس از عمل مرخص شود.

بوکال فت یک عمل جراحی سرپایی است.

بیماران تا دو روز قبل از عمل نباید سیگار بکشند.

مصرف برخی از داروها مانند آسپرین به مدت یک هفته قبل از عمل ممنوع است.

قبل از بیمار باید ناشتا باشد.

بهتر است پیش از عمل از دهانشویه استفاده کنید.

عمل بوکال فت با توجه به تشخیص پزشک، با استفاده از بی‌حسی موضعی یا استفاده از داروهای آرامبخش انجام می‌شود. روند عمل زیبایی برداشت چربی گونه،بین سی دقیقه الی یک ساعت طول می‌کشد. بیمار چند ساعت تحت نظر باقی می‌ماند.

زمانی که پزشک از حال عمومی خوب بیمار اطمینان حاصل کند، دستور ترخیص را صادر می‌کند. مراقبت‌های بعد از عمل نیز باید در خانه انجام شود. در این باره در قسمت‌های بعدی توضیح خواهیم داد.

مزایای بوکال فت

به نقل از «drvitenas» از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای جراحی بوکال فت در نظر داشت، سریع و آسان بودن آن است. جراحی بوکال فت بدون اینکه هیچ جای زخمی روی صورت شما باقی بگذارد، انجام می‌شود و مدت زمان استراحت بعد از آن نیز بسیار کوتاه است.

علاوه بر این، ظرافت تغییری که این جراحی بر روی چهره شما باقی می‌گذارد، آن‌قدر زیاد است که شاید اطرافیان شما با یک بار دیدنتان متوجه تفاوت ایجادشده نشوند و با کمی دقت، تغییر به وجود آمده را خواهند فهمید.

برای درک بیشتر این موضوع می‌توانید چهره قبل و بعد از انجام این جراحی را در بسیاری از بیماران با هم مقایسه کنید تا متوجه طبیعی بودن و ظرافت بالای آن بشوید.

از آنجایی که این جراحی، تنها با یک برش کوچک در داخل دهان انجام می‌شود، هیچ جای زخمی در روی صورت دیده نمی‌شود و در نتیجه، اثری از یک جراحی مشخص نخواهد بود. به همین دلیل هم هست که خیلی از افراد با خیال راحت به سراغ این جراحی می‌روند.

جالب است بدانید که دوران نقاهت و بهبودی بعد از این جراحی، فقط یک تا سه روز زمان می‌برد و فرد می‌تواند بعد از گذشت یک هفته به حالت عادی خود بازگردد و فعالیت‌هایش را مثل روزهای قبل از جراحی، از سر بگیرد.

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که تنها درصد کمی از افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، نتیجه خوبی به دست نمی‌آورند و آن هم می‌تواند به دلایل مختلفی مثل حرفه‌ای نبودن جراح مربوط شود.

برجسته شدن گونه ها

جوانتر شدن چهره

بهبود خطوط و زوایای فک و گونه ها

کانتور صورت

عمل بوکال فت جای زخم و اسکار باقی نخواهد گذاشت

برش ها در داخل دهان هستند و بر روی پوست برشی داده نمیشود .

معایب بوکال فت

تصمیم برای انجام تخلیه چربی با بوکال فت بسیار شخصی است و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا مزایای این متد شما را به اهدافتان می‌رساند یا نه؟ و آیا خطرات و معایب احتمالی بوکال فت برایتان قابل قبول است یا خیر. پزشک و یا اپراتور شما خطرات مرتبط با جراحی را با جزئیات توضیح خواهند داد و در پایان از شما درخواست می‌کنند.

که فرم‌های رضایت نامه را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که روش‌هایی را که باید انجام دهید و خطرات یا عوارض احتمالی ناشی از آن‌ها را کاملاً درک می‌کنید. خطرات احتمالی برداشتن چربی صورت در صورتیکه یک مرکز غیر معتبر و یا یک اپراتور نابلد آن را انجام دهد ممکن است شامل موارد زیر باشد اما خب قثط به این موارد محدود نمی‌شود:

خطرات ناشی از بیهوشی موضعی

ورم بعد از عمل بوکال فت

عدم تقارن دو طرف صورت

خون ریزی

ترومبوز ورید عمقی

عوارض قلبی و ریوی

تجمع مایع (سروما)

هماتوم

عفونت

آسیب مجرای بزاقی

آسیب به شاخه‌های عصبی صورت که منجر به ضعف موقت یا دائمی عضلات صورت می‌شود

بی حسی یا سایر تغییرات در احساسات

احساس درد مداوم

بهبود ضعیف زخم‌ها

امکان نیاز به جراحی مجدد

تورم طولانی مدت

نتیجه زیبایی شناختی کمتر از حد مطلوب و یا حداقل تغییرات

این خطرات و سایر خطرات قبل از رضایت شما به طور کامل مورد بحث قرار خواهند گرفت. مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با پزشک خود مطرح کنید.

بوکال فت
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-بوکال فت

عوارض بوکال فت

عمل جراحی بوکال فت یک عمل تقریبا تهاجمی است که ممکن است عوارضی را برای شما به دنبال داشته باشد. این عوارض در بسیاری از موارد کاملا طبیعی هستند و پس از گذشت یک هفته از عمل، هیچ اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

البته این موضوع به شرطی است که برای انجام این عمل به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده باشید و انجام آن را به یک پزشک کاربلد بسپارید. از مهم‌ترین عوارض طبیعی که ممکن است پس از برداشت چربی‌ها برای شما اتفاق بیفتد؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

احساس درد یا ناراحتی خفیف که با مصرف داروهای مسکن برطرف می‌شود

خونریزی از جای بخیه که معمولا بر اثر خوردن غذاهای سفت یا وارد شدن ضربه به ناحیه عمل ایجاد می‌شود

عفونت که ممکن است به دلیل استریل نبود وسایلی که برای برداشت چربی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند؛ رخ دهد. همچنین استعمال دخانیات و مواد الکلی هم باعث می‌شود که زخم‌های داخل دهان دچار عفونت شوند. در کنار این‌ها نشستن دهان به صورت مرتب با استفاده از محلول تجویز شده، یکی دیگر از دلایل عفونت کردن زخم‌ها است.

علاوه بر این‌ها، عوارض شدیدتری هم ممکن است در موارد نادری اتفاق بیفتند. این عوارض معمولا با رعایت مراقبت‌های پس از عمل و مراجعه به یک کلینیک معتبر، پیشگیری می‌شوند و مشکلی برای شما پیش نمی‌آید. با این حال بد نیست که اطلاعاتی درباره آن‌ها داشته باشید. اصلی‌ترین عوارض نادر پس از برداشت چربی‌ها از قرار زیر هستند:

نامتقارن بودن گونه‌ها : این عارضه ممکن است به دلیل دست‌کاری کردن محل عمل یا وارد شدن فشار به آن ایجاد شود. علاوه بر این نداشتن مهارت کافی و انتخاب یک پزشک ناشی هم می‌تواند عامل اصلی ایجاد این عارضه باشد. زیرا باید بدانید که چربی جمع شده در هر دو گونه با هم یکسان نیست؛

بنابراین برای اینکه بتوان شکلی متقارن را در صورت به وجود آورد، باید از هر گونه مقدار مشخصی چربی برداشت کرد. خارج کردن چربی بیش از مقدار مورد نیاز باعث می‌شود که گونه‌ها نامتقارن شوند.

افتادگی یا شل شدن گونه‌ها : یکی دیگر از عوارض عمل جراحی بوکال فت، افتادگی یا شل شدن گونه‌ها است. در صورتی که شما پس از انجام عمل فعالیت‌های شدیدی انجام دهید یا ضربه‌ای به ناحیه برداشت وارد شود؛

ممکن است گونه‌های شما دچار افتادگی شوند. همچنین افزایش سن هم دلیلی است که در درازمدت می‌تواند شل شدن گونه‌ها را به دنبال داشته باشد.

وارد شدن آسیب به ماهیچه‌های صورت : تنها دلیلی که ممکن است ماهیچه‌های صورت در اثر بوکال فت دچار آسیب شوند؛ بی‌تجربه بودن پزشک است. بنابراین اگر می‌خواهید که سلامت خود را حفظ کرده و زیبایی بیشتری را به دست آورید؛ حتما باید در انتخاب پزشک دقت ویژه‌ای را به کار بگیرید.

در مواردی هم ممکن است احساساتی مانند درد در قفسه سینه، بالا رفتن ضربان قلب و تنگی نفس را داشته باشید که در این صورت باید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید و از مصرف خودسرانه داروها خودداری کنید.

کاندیدا مناسب بوکال فت

تقریباً می‌توان گفت که محدودیت چندانی برای انجام این جراحی وجود ندارد، با این حال به طور کلی کسانی که موارد زیر در رابطه با آن‌ها صدق می‌کنند می‌توانند کاندیدهای مناسبی برای انجام این جراحی باشند:

کسانی که سلامت جسمانی خوبی دارند.

افرادی که از وزن مناسبی برخوردارند.

کسانی که گردن پر و چاقی دارند.

کسانی که از پر بودن گونه‌هایشان ناراضی هستند.

افرادی که دچار فتق کاذب هستند. (فتق کاذب توده چربی کوچکی است که به دلیل ضعف پد بوکال فت شکل می‌گیرد.)

کسانی که به دنبال ظریف‌تر و زنانه‌تر کردن صورتشان هستند.

کسانی که به دنبال تغییرات ظریف هستند.

افرادی که سیگار و سایر دخانیات را مصرف نمی‌کنند.

کاندیدا نامناسب بوکال فت

هرچند برداشتن چربی‌ها از ناحیه زیر گونه‌ها یک عمل تقریبا غیر تهاجمی است که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و برای همه افراد در بازه سنی 20 تا 60 سال مناسب است؛ اما مواردی هم وجود دارد که توصیه می‌شود از این روش برای زاویه سازی صورت استفاده نکنند. این موارد عبارت‌اند از:

افرادی که صورت بسیار لاغری دارند؛ کاندید مناسبی برای برداشت چربی نیستند. زیرا این افراد به مرور زمان دچار افتادگی پوست می‌شوند و نبود چربی در این قسمت می‌تواند باعث فرو رفتن گونه‌ها شود.

افرادی که به سندروم پاری رومبرگ یا نیمه فاسیال پیش رونده مبتلا هستند. این سندروم یک اختلال نادر است که باعث می‌شود یک طرف صورت به شکل نامتقارن کوچک شود. این عارضه می‌تواند بر روی چربی‌های بوکال هم تاثیر بگذارد. بنابراین اگر شما این چربی‌ها را استخراج کنید؛ گونه‌های شما کاملا فرو رفته می‌شوند و صورتتان زیبایی خود را از دست خواهد داد.

افرادی که به داروهای بی‌حس‌کننده حساسیت دارند.

افرادی که مبتلا به عفونت‌های دهان و دندان هستند یا به تازگی از درمان‌های دندانپزشکی استفاده کرده‌اند.

چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم که کاندید مناسبی برای بوکال فت هستیم؟

اگر صورت شما به طور طبیعی لاغر است یا اینکه از حالت گرد و توپر آن کاملا راضی هستید؛ هیچ نیازی به انجام دادن عمل جراحی بوکال فت نخواهید داشت.

اما اگر فکر می‌کنید که برای اصلاح زاویه صورت خود می‌خواهید که از این روش استفاده کنید؛ باید نزد یک متخصص بروید تا تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام این کار هستید یا نه؟

دقت کنید که انتخاب متخصصی که برای انجام عمل جراحی بوکال فت به او مراجعه می‌کنید؛ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا مهارت و تخصص پزشک در زمان خارج کردن چربی‌های این ناحیه، به طور مستقیم بر روی نتیجه به دست آمده از آن تاثیرگذار است.

پس حتما زمان کافی را برای این کار اختصاص دهید و قبل از انجام هر کاری، نمونه کارهای پزشک را به خوبی بررسی کنید. به علاوه با افرادی که قبلا این عمل را با استفاده از خدمات پزشک مورد نظر شما انجام داده‌اند؛ صحبت کنید تا بتوانید از نتیجه انجام کار مطمئن شوید.

در کنار این موارد باید دقت کنید کلینیکی هم که پزشک عمل جراحی را در آن انجام می‌دهد؛ معتبر باشد. این کلینیک باید محیط کاملا استریلی را برای جراحی بوکال فت در اختیار پزشک قرار دهد. به علاوه همه وسایل باید یک بار مصرف و کاملا استریل باشند تا مشکلی از نظر انتقال عفونت یا بیماری برای افراد متقاضی پیش نیاید.

زمانی که یک کلینیک و پزشک معتبر را برای انجام جراحی بوکال فت انتخاب می‌کنید؛ یک جلسه مشاوره برای شما ترتیب داده می‌شود. در این جلسه پزشک وضعیت عمومی سلامتی شما را بررسی کرده و چربی‌های بوکال را مورد بررسی قرار می‌دهد. در نهایت با توجه به نتایج آزمایش‌های قبل از عمل، سن و مقدار چربی موجود در ناحیه گونه‌ها، به شما اعلام می‌کند که آیا کاندید مناسبی برای انجام این کار هستید یا خیر؟

هزینه های بوکال فت

هزینه عمل بوکال فت  با توجه به عوامل مختلف تاثیرگذار محاسبه می گردد .از جمله این عوامل می توان به میزان چربی و وسعت گونه در هر فرد اشاره نمود.

فرد با گونه های چاق و حجم چربی بالا زمان بیشتری لازم دارد تا تخلیه چربی به صورت کامل انجام شوددر نتیجه دستمزد پزشک جراح و قیمت عمل جراحی نیز افزایش خواهد یافت .

از دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه عمل بوکال فت می توان به موقعیت جغرافیایی کلینیک یا بیمارستانی که جراحی در آن انجام می شود اشاره نمود.

هر چه ناحیه ای که بیمار در آن جا تحت درمان قرار می گیرد موقعیت مکانی بالاتری داشته باشد ،به همان نسبت قیمت جراحی ،ویزیت جراح ،استفاده از تجهیزات وارائه خدمات پس از جراحی نیز بالاتر خواهد بود . این مسئله به منزله خوب بودن تمام کلینیک های بالای شهر نیست.

برخی از این کلینیک ها نیز تجهیزات مدرن و به روز ندارند و تنها به واسطه موقعیت جغرافیایی خوب خود توانسته اند مشتریان زیادی را جذب نمایند.بهتر است انتخاب خود را بر اساس تجهیزات مدرن و سطح بالا و میزان رضایتمندی بیماران قبلی قرار دهید.

عمل جراحی بوکال فت از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا برداشت حجم بیش از حداز چربی ها ممکن است مشکلات غیر قابل جبران و عدم تقارن در اجزای صورت را برای فرد به همراه داشته باشد.برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بهتر است از پزشک جراح حاذق و با مهارت بالا کمک بگیرید.

هزینه دستمزد پزشک باتجربه و ماهر به مراتب بیشتر از دستمزد پزشک معمولی خواهد بود .در نتیجه قیمت عمل بوکال فت نیز زیاد می شود.با این حال بهتر است بیماران به پزشک ماهر مراجعه نمایند.

این عمل جراحی به دلیل اینکه جز جراحی های زیبایی محسوب می شودهزینه های آن تحت پوشش بیمه نخواهد بود وبر این اساس هزینه گزافی برای بیمار ایجاد می شود.

افرادی می خواهند این نوع عمل جراحی را انجام دهند باید با در نظر گرفتن تمامی موارد و هزینه ها اعم از تجهیزات ،دارو ،آزمایش و . . . تصمیم خود را مبنی بر انجام یا عدم انجام تخلیه چربی دهانی بگیرند.

قبل و بعد از عمل جراحی بوکال هزینه هایی را بیمار باید بپردازد از جمله :هزینه آزمایشات قبل و بعد از عمل ،هزینه داروها ،هزینه تجهیزات مورد استفاده .

همه این موارد بر هزینه نهایی عمل تاثیر دارند .شما زیباجویان عزیز در صورت تمایل برای اطلاع از قیمت تخلیه چربی صورت می‌توانید با مشاورین کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد به صورت کاملا رایگان تمامی سوالات خود را در این رابطه با مشاوران و کارشناسان ما در میان بگذارید.

مراقبت‌های قبل از بوکال فت

وقتی در جلسه مشاوره پزشک شما به این نتیجه رسید که بوکال فت برای رسیدن به نتیجه و بهبود زاویه صورت شما گزینه مناسبی خواهد بود؛ یک سری توصیه‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که حتما باید قبل از عمل آن‌ها را رعایت کنید. رعایت این توصیه‌ها می‌تواند دوره نقاهت شما را کوتاه کند و از شدت عوارض بکاهد.

به علاوه برای دستیابی به نتیجه بهتر هم رعایت این توصیه‌ها الزامی است. از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از جراحی بوکال فت انجام دهید؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حداقل یک هفته قبل از انجام عمل، قرص‌های آسپیرین و ضد التهاب را مصرف نکنید.

دست کم به مدت یک هفته قبل از انجام عمل، از خوردن داروهای ویتامینه مانند ویتامین E یا امگا 3 خودداری کنید.

در صورتی که هر داروی گیاهی را برای لاغر شدن صورت خود یا هر منظور دیگر مصرف می‌کنید؛ به پزشک اطلاع دهید.

حداقل از دو روز قبل نباید هیچ‌گونه سیگار، قلیان یا دخانیاتی را مصرف کنید.

از مصرف نوشیدنی‌های الکلی به مدت حداقل یک هفته قبل از انجام عمل، خودداری کنید.

در صورتی که حساسیت دارویی خاصی دارید؛ به پزشک خود اطلاع دهید.

قبل از انجام عمل از دهان‌شویه استفاده کنید.

قبل از انجام جراحی بوکال فت، به دندانپزشکی مراجعه کنید تا سلامت دهان و دندان شما را تایید کند و اطمینان خاطر دهد که هیچ‌گونه عفونت فعالی ندارید.

به مدت 12 ساعت قبل از انجام عمل، از خوردن غذاهای سنگین خودداری کنید.

مراقبت های بعد از بوکال فت

یک روز پس از جراحی

پزشک از شما می‌خواهد که روز بعد از جراحی برای انجام معاینات اولیه به مطب مراجعه کنید. سپس پزشک شما را به اتاق معاینه هدایت می‌کند تا به ارزیابی انجام شده بپردازد. شما می‌توانید همه سوالات خود را از او بپرسید و پاسخ مناسبی دریافت کنید.

ممکن است تا چند روز پس از جراحی دچار خستگی باشید و صورت شما دردناک و متورم به نظر برسد. اکثر افراد با توجه به نوع شغلی که انجام می‌‌دهند طی مدت چند روز به محل کارشان برمی‌گردند.

فعالیت جسمانی سبک از قبیل قدم زدن در منزل یا خارج از منزل به بهبود گردش خون در پا کمک می‌کند. اما باید از انجام دادن فعالیت ورزشی سنگین یا برداشتن اجسام سنگین به مدت سه روز پس از عمل خودداری کنید.

تا یک هفته پس از عمل مجاز به انجام دادن ایروبیک و فعالیت‌های ورزشی قلبی نیستید. پزشک پس از ارزیابی نهایی شما و با توجه به سطح دردی که دارید زمان بازگشت به فعالیت‌های ورزشی سابق را مشخص خواهد کرد.

اکثر بیماران پس از اتمام جراحی می‌توانند از مایعات استفاده کنند. روز بعد بیشتر بیماران می‌توانند رژیم غذایی عادی خود را از سر بگیرند.

پس از جراحی بروز مقداری کبودی، تورم و درد طبیعی است که با استفاده از داروهای مسکن کنترل می‌شود. از مصرف هرگونه داروی مسکن به غیر از تیلنون، آسپرین یا ایبوپروفن بدون مشورت با پزشک خودداری کنید. پس از جراحی می‌توانید به منظور تسریع فرایند بهبود از آرنیکا و بروملین استفاده کنید.

یک روز پس از جراحی می‌توانید دوش بگیرید و به حمام بروید.

 یک هفته پس از جراحی

اگرچه دوران بهبود پس از جراحی بوکال فت به سرعت سپری می‌شود نتایج حاصل از جراحی علت وجود کبودی و تورم تا یک هفته مشخص خواهد شد. در واقع به مدت یک تا دو هفته پس از عمل به علت تورم ممکن است صورت شما گردتر به نظر برسد.

می‌‌توان به کمک داروهای مسکن تجویز شده به کنترل درد پرداخت اما اکثر بیماران ادعا می‌کنند که جراحی بوکال فت درد ندارد. بیشتر بیماران طی مدت چند روز پس از جراحی به محل کارشان برمی‌گردند اما بهتر است در مراجعات اولیه از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید شما را تا مطب پزشک همراهی کند.

اکثر بیماران پس از اتمام جراحی می‌توانند از مایعات استفاده کنند. روز بعد بیشتر بیماران می‌توانند رژیم غذایی عادی خود را از سر بگیرند.

پس از جراحی بروز مقداری کبودی، تورم و درد طبیعی است که با استفاده از داروهای مسکن کنترل می‌شود. از مصرف هرگونه داروی مسکن به غیر از تیلنون، آسپرین یا ایبوپروفن بدون مشورت با پزشک خودداری کنید. پس از جراحی می‌توانید به منظور تسریع فرایند بهبود از آرنیکا و بروملین استفاده کنید.

یک روز پس از جراحی می‌توانید دوش بگیرید و به حمام بروید.

اکثر بیماران می‌‌توانند در یک هفته اول پس از جراحی به انجام فعالیت ورزشی سبک و تمرینات قلبی عروقی سبک بپردازند. فعالیت جسمانی اهمیت زیادی دارد حتی اگر بیمار فقط قادر به قدم زدن در اطراف منزل باشد.

استراحت کردن به بهبود فرایند درمان کمک می‌‌کند و بیمار باید تا یک ماه پس از جراحی از فعالیت ورزشی سنگین و برداشتن اجسام سنگین خودداری کند. بیمار طی مدت 3 تا 4 هفته پس از عمل می‌تواند مانند گذشته ورزش کند.

اثرات و نتایج بوکال فت

  این عمل مناسب کسانی است که توده چربی ایشان به سمت کنج لب به طرف پایین بیرون زده و عامل بیرون زدگی واضح در این ناحیه می باشد. تعداد کسانی که این عمل برایشان ضروری است، زیاد نیست.

برداشتن چربی داخل دهان با قرار گرفتن بافت روی استخوان و کاهش سایز قسمت پایین گونه زیر استخوان های آن ناحیه، گونه ها را برجسته تر می کند.

این نوع چربی، به قدری عمق دارد که می تواند بیرون بزند و در گوشه های خارجی لب، پرکننده ایجاد کند. در بیشتر موارد، حداکثر تلاش باید برای حفظ حجم و چربی صورت انجام شود و حذف این چربی‌ ها معمولاً نتایجی را که انتظار می ‌رود، ایجاد نمی ‌کند.

چون این قسمت از چربی در زیر عضلات صورت قرار دارد و عمیق است، با لیپوساکشن قابل برداشتن نیست.

بررسی سابقه خانوادگی افراد دارای صورت گرد می تواند در تصمیم گیری برای رفع این قسمت از چربی صورت کمک کند. آن دسته از افرادی که صورت گرد دارند و در سنین بالا نیز همین وضعیت را حفظ کرده‌ اند، در صورتی که چربی داخل دهان مسئول این پر شدن باشد، می ‌توانند از برداشتن آن سود ببرند.

اگر با ادامه روند عمر، آن ها این وضعیت را پشت سر گذاشته و صورت لاغرتری پیدا کردند، تا حد امکان باید از این روش اجتناب کنند. در گروه هایی که چربی زیادی در نواحی مختلف صورت دارند، تعیین این که آیا برداشتن چربی در دهان می تواند وضعیت آن ها را بهبود بخشد و به حل مشکل او کمک کند یا نه، بسیار مهم است.

پر اهمیت ترین مورد در این عمل، جلوگیری از آسیب به بافت های عصبی و عضلانی مجاور است.

این عمل به طور معمول با استفاده از روش بی حسی موضعی یا آرامبخش خفیف در مطب یا کلینیک انجام می شود. جایی که یک برش کوچک در دهان ایجاد می شود و چربی از دهان بیرون کشیده و خارج می شود.

هر چند برداشتن چربی از دهان منجر به خالی شدن قسمتی از صورت در زیر گونه ها شده  و بر اساس تمایل جوانان به ظاهر شدن شبیه سلبریتی ها، باعث زیبایی می شود. اما مطمئناً در طولانی مدت روند پیری صورت را تسریع می کند و به ندرت توسط یک جراح پلاستیک آشنا با دوره بلوغ و پیری در طول زمان توصیه می شود.

دوره نقاهت بوکال فت

طول دوره نقاهت عمل بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. مدت این دوره می تواند ناشی از عوامل مختلف متغییر باشد.عواملی مانند نوع عمل جراحی تاثیر زیادی در کم یا زیاد شدن این مدت زمان دارند. اما اکثر بیمارانی که این جراحی را انجام می دهند در عرض دو تا سه روز می توانند به کار و فعالیت های روزانه خود بازگردند.

بوکال فت به دلیل سرپایی و آسان بودن نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشته و بیمار بلافاصله می تواند به منزل برود.به دلیل اینکه خونریزی ،تورم و کبودی در این بیماری بسیار کم است طول دوره ریکاوری نیز کم خواهد بود.

ممکن است پس از جراحی فرد تا دو تا سه روز احساس درد در ناحیه عمل داشته باشددر این صورت می تواند از مسکن های تجویزی پزشک استفاده نمود. عمل بوکال فت دوره نقاهت خاصی ندارد اما بهتر است فرد دو تا سه روز بعد عمل استراحت کند و به هیچ وجه سر خود را به جلو خم نکند زیرا این کار می تواند سبب تجمع خون در گونه ها و ایجاد خونریزی کند.

جای بخیه در داخل دهان پس از مدتی بهبود می یابد و هیچ گونه جای زخم و اسکار باقی نخواهد ماند .

پس از پایان جراحی بیمار باید از دستکاری نخ بخیه با دست یا زبان خودداری نماید زیرا این کار سبب می شود دوره بهبودی بیشتر شود.همچنین جهت جلوگیری از گیر کردن غذاهای جامد به این نخ ها بهتر است چند روز اول تنها از غذا های مایع استفاده کرد.

جهت جلوگیری از عفونت وکوتاهی تسریع در بهبودی بهتر است با دهان شویه تجویزی پزشک ، هر روز دهان خود را بشویید.

میزان ماندگاری جراحی بوکال فت

در حالت طبیعی و زمانی که جراحی بوکال فت نزد یک پزشک با تجربه و ماهر انجام شود، دارای ماندگاری مادام العمر است. با این حال عواملی نیز وجود دارند که می توانند ماندگاری تخلیه چربی به روش بوکال فت را تحت تاثیر قرار دهند و تاثیر منفی بر روی آن بگذارند.

مهمترین عامل در این خصوص، اضافه وزن، تغذیه سرشار از کلسترول، عدم تحرک و بطور کلی عدم بکارگیری شیوه زندگی سالم است. زیرا امکان این وجود دارد که پس از اضافه وزن، بخشی یا تمام چربی های تخلیه شده، جایگزین شوند. اما در صورت رعایت نکات مربوط به سلامتی، ماندگاری اثر تخلیه چربی، دائمی خواهد بود. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد پس از جراحی بوکال فت از ماندگاری آن رضایت کامل دارند.

نتیجه نهایی جراحی بوکال فت پس از چند هفته یا گاهی چند ماه نمایان خواهد شد. ممکن است بنا بر دریافت اطلاعات نادرست، بلافاصله پس از عمل انتظار دریافت نتیجه را داشته باشید، اما در کمال تعجب با صورتی پف کرده روبرو شوید. باید بدانید که ورم پس از جراحی بوکال فت یک عارضه طبیعی است و به زودی برطرف خواهد شد و در نتیجه باید صبور باشید.

تعداد جلسات لازم برای بوکال فت

معمولا این عمل در یم جلسه درمانی انجام می شود البته زیبا جویان عزیز باید در نظر داشته باشند که می توانند با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد بهترین نتیجه را از این روش دریافت کنند.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

بهترین کلینیک اصفهان برای درمان لاغری صورت

1جراحی فک و صورت

جراحی زیبایی صورت در کلینیک آراد :

نتیجه گیری

دنیای امروزه عرصه ی رقابت های زیباییست اما بطور دقیق برای شرح زیبایی نمیتوان چهارچوب مشخصی بیان کرد چرا که این امر به سلیقه ی افراد مرتبط است و در طول زمان و در سنین مختلف متغیر خواهد بود امروزه توقع افراد از زیبایی نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است گاهی شاهدیم چیزی که در گذشته زیبایی محسوب میشده امروزه یک حس منفی ایجاد میکند.

این روزها زاویه دار کردن چهره یا اصطلاحا مادلینگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است که رسیدن به این اهداف به کمک علم پزشکی به میزان زیادی آسان شده است میتوان گفت یکی از مهمترین جز اعضای بدن انسان که به طور بیشتر و گسترده تری زیبایی را به نمایش میگذارد چهره است زیبایی و خوش فرم بودن گونه ها یکی از عوامل جذابیت صورت فرد است جراحی بوکال فت یکی از تکنیک های برتر در زیباسازی گونه ها می باشد.

بوکال فت نوعی جراحی پلاستیک است که تخلیه ی چربی در ناحیه ی گونه را به همراه دارد این عمل تحت بی حسی موضعی انجام میشود تخلیه ی چربی به روش بوکال یکی از بهترین شیوه ها برای رهایی از چربی های اضافه ی ناحیه ی گونه میباشد.

بیشتر افراد تمایل دارند بجای صورت های گرد و چاق ، صورتی به شکل مثلث وارونه یا قلبی داشته باشند که در زیبایی شناسی چهره ای جذاب است اینگونه افراد جراحی بوکال فت را انتخاب میکنند چرا که جز بهترین گزینه هاست.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/qrji

لینک آپارات:https://aparat.com/v/wea5U

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/7CItVufQ

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.