جراحی لابیاماژور معایب و هزینه ها

جراحی لابیاماژور معایب و هزینه ها

جراحی لابیاماژور معایب و هزینه ها

لابیا یکی از مهم ترین بخش های اندام تناسلی زنانه می باشد که دو نوع دارد. شما باید بدانید که جراحی لابیاماژور پلاستی به منظور افزایش زیبایی لابیاهای واژن به کار می رود. بسیاری از خانم ها هستند که طی سال های متمادی از ظاهر اندام تناسلی خود رضایت کافی ندارند ولی با این وجود از اینکه با جراح زیبایی زنان مشورت کنند، امتناع می نمایند.

شما باید به خوبی بدانید که زیبایی ظاهر اندام تناسلی اهمیت بسیار زیادی بر روابط جنسی می گذارد و اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. متدهای بسیار زیادی برای زیبایی این بخش از اندام تناسلی به کار می رود که یکی از آن ها جراحی لابیا ماژور پلاستی می باشد.

دو لایه پوست در دو سمت دهانه واژن خانم ها وجود دارد که به آنها لابیا می گویند. شکل ظاهری لابیاها در همه خانم ها شبیه به یکدیگر نمی باشد، برخی از آنها اندازه بزرگی دارند و برخی از آنها اندازه یکسانی ندارند. رنگ و اندازه آنها در هر خانم با دیگری متفاوت می باشد و شما باید به خوبی در این مورد اطلاعات لازم را داشته باشید. با استفاده از متد جراحی لابیاماژور زیبایی این بخش اندام تناسلی افزایش پیدا می کند و خانم ها زیبایی بیشتری را به این بخش می بخشند.

هزینه لابیاپلاستی یکی از مهم ترین مسائلی است که بر روی تصمیم خانم ها برای انجام یا عدم انجام آن تاثیر دارد. هیچ گاه فریب قیمت پایین یا بالای جراحی را نخورید. کسانی که می خواهند لابیاپلاستی انجام دهند، باید با مشورت و تحقیق کردن، یک پزشک با تجربه و ماهر را برای انجام جراحی انتخاب کنند.

برخی افراد معیار انتخاب پزشک خود را بر اساس هزینه لابیاپلاستی قرار می دهند. هر گونه تصمیم که بر اساس هزینه گرفته شود، به ویژه اگر درباره سلامتی بدن باشد، اشتباه محض است. در این مقاله همه فاکتورهای موثر بر هزینه و معایب لابیاپلاستی را مورد بررسی قرار داده ایم.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

عمل لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یک عمل جراحی زیبایی دستگاه تناسلی است که باعث کاهش اندازه و یا تغییر شکل لب های خارجی واژن می شود. بسیاری از خانم ها با لابیاهای بزرگ یا نامتقارن متولد می شوند. همچنین برخی دیگر پس از زایمان یا به دلیل افزایش سن دچار بزرگی یا تغییر شکل لابیا می شوند.

ظاهر لب های بزرگ شده واژن می تواند باعث خجالت از شریک جنسی یا از بین رفتن اعتماد به نفس خانم ها شود. برخی از خانم ها فقط می خواهند مانند زنانی که در مجله ها یا فیلم ها می بینند زیبا به نظر برسند.

تحریک مزمن لب های واژن ممکن است در خانم هایی که لباس تنگ می پوشند ایجاد ناراحتی کند. این مساله می تواند در رابطه جنسی، ورزشی یا سایر فعالیت های بدنی آنها اختلال ایجاد کند. جراحی لابیاپلاستی می تواند ظاهر زیبایی واژن را تا حد زیادی افزایش دهد، به بسیاری از زنان اعتماد به نفس بیشتری می بخشد و خانم هایی که لابیا آنها تحریک و دچار درد می شود، اغلب پس از جراحی تسکین می یابد.

لابیاپلاستی، روشی است که به کوچک کردن طول لابیا مینور (لب داخلی واژن) می پردازد. این روش عمدتا با هدف جوانسازی واژن انجام می شود و می تواند به تسکین علائم ناشی از هایپرتروفی (بزرگ بودن لابیا) کمک کند. بزرگ بودن لابیا مینور می تواند منجر به بروز درد حین رابطه جنسی شود.

هم چنین بسیاری از خانم ها به دلیل بزرگ بودن لابیاهای خود از پوشیدن لباس های تنگ خجالت می کشند و یا احساس ناراحتی می کنند، به خصوص هنگام راه رفتن و انجام کارهای روزانه. در صورتی که خانمی از مشکلات گفته شده خسته شده باشد، می تواند از مزایای لابیاپلاستی بهره ببرد.

عوامل بزرگ شدن لابیا

لب ها، به عنوان “لب های واژن” یا همان “لب های دستگاه تناسلی” می توانند باعث نگرانی یا خجالت خانم ها شوند. لابیا شامل لبه های خارجی و بیرونی هستند. لب های بیرونی، که لب های بزرگ نامیده می شوند، لب های بزرگتر به طور کامل لب های نازک داخلی را که لب های کوچک نامیده می شوند را می پوشانند.

اگر لب های داخلی (لب های کوچک) از لب های خارجی بیرون نزند از نظر زیبایی خوشایندتر است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بیش از حد بیرون بزنند. بسیاری از زنان با لابیا بزرگ یا نامتقارن متولد می شوند.

همچنین گاهی لب های واژن پس از بارداری کشیده می شوند و با ممکن است با افزایش سن یا تغییرات هورمونی دچار تغییر شکل شوند و در فعالیت های روزمره خانم ها و ورزش و یا عملکرد جنسی آنها را مختل کنند. همچنین، برخی از خانم ها از اینکه ناحیه تناسلی آنها در لباس شنا برآمده باشد خجالت زده می شوند.

لابیاماژور
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-لابیاماژور

دلایل عمل لابیاپلاستی

طبق مطالعاتی که در سال 2008 انجام شد، 82 درصد از زنانی که تحت جراحی لابیاپلاستی برای بهبود نقص کارکردی قرار گرفته اند. همچنین 31 درصد با هدف بهبود نقص و زیبایی و 37 درصد تنها برای اهداف زیبایی این جراحی زیبایی زنان را انجام داده اند. مطالعاتی که در سال 2011 انجام شد، نشان داد که 90 الی 95 درصد این بیماران از نتیجه جراحی خود رضایت کافی و کامل دارند.

دو دلیل اصلی وجود دارد که خانم تمایل به انجام جراحی لابیاپلاستی پیدا می کنند. اولین دلیل بهبود ظاهر لبه های ناحیه تناسلی می باشد که شامل کاهش اندازه لبه ها یا تقارن بیشتر آنها است. بعضی اوقات لب های داخلی واژن از لب های خارجی بلندتر هستند و برعکس. در برخی موارد لبه های واژن متقارن هستند و طوري شکل می گيرند که کليتوريس قابل مشاهده است اما بعضی اوقات نيز اينطور نيست.

ثانیاً، بسیاری از زنان از بزرگ شدن لابیاهای خود دار ناراحتی می شوند، به ویژه هنگام پوشیدن لباس تنگ، داشتن روابط جنسی یا ورزش. از طریق لابیاپلاستی می توان این ناراحتی را از بین برد و ظاهر لبه ها را بهبود بخشید. همچنین خانم ها به دلایل مختلفی از جمله درد ناشی از پیچ خوردن لبه واژن در هنگام دوچرخه سواری یا در حین مقاربت، برای درمان خارش، سوزش و يا برای جوانسازی و زيبایی اقدام به جراحی لابیاپلاستی می کنند.

علت انجام این جراحی متعدد است و زنان با دلایل مختلفی، لابیاپلاستی انجام می دهند.

از عمده ترین و شایع ترین دلایل لابیاپلاستی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

بزرگی لابیاها

عفونت های مکرر

شل شدگی و افتادگی واژن

بزرگی و چين و چروک لب واژن

بالا بردن اعتماد به نفس جنسی افراد

وجود عدم تقارن، بزرگی و تيرگی در لابيا

بوی بدن و مشکلات بهداشتی ناحیه تناسلی

احساس درد و ناراحتی به هنگام رابطه جنسی

مشکل انحراف و پخش جريان ادرار و مشکل در ادرار

زيبا نبودن واژن و احساس ناراحتی در رابطه با شریک جنسی

ناراحتی حین فعالیت های ورزشی و پوشیدن لباس های تنگ

مراحل انجام عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی، روش بسیار ساده و سرپایی است و تحت بی حسی موضعی انجام می شود، که البته در صورت تمایل می توان از بیهوشی نیز استفاده کرد. جهت انجام این روش، قسمت کوچکی از لابیا به آرامی و با دقت، جهت اصلاح مشکلات بیمار بریده می شود. در پایان، لبه های لابیا با بخیه های قابل جذب بسته خواهد شد.

در صورتی که این عمل با بی حسی انجام شود، بیمار می تواند بلافاصله بعد از جراحی، به منزل برگردد و مشکلی در انجام کارهای خود نخواهد داشت. اما در صورتی که عمل با بیهوشی انجام شود، بهتر است فردی بیمار را همراهی کند، چرا که تا چند ساعت بعد از عمل، عوارض ماده بیهوشی در بدن باقی خواهد ماند.

این که جراح تصمیم بگیرد از چه تکنیکی برای عمل لابیاپلاستی استفاده کند بسته به شکل، آناتومی و شرایط بدنی هر شخص متفاوت خواهد بود و اینکه چه روشی برای هر فرد رضایت بخش تر است تماماً به تصمیم خود پزشک جراح زیبایی زنان وابسته می باشد. تکنیک های مختلفی برای انجام جراحی لابیاپلاستی وجود دارد اما دو تکنیک رایج که اغلب توسط دکتر لابیاپلاستی بکار گرفته می شود شامل موارد زیر می باشد:

Trim Technique

ساده ترین روشی است که پزشک جهت انجام لابیاپلاستی استفاده می کند. در این روش، برش عمودی کوچکی با استفاده از لیزر و یا چاقوی جراحی در امتداد طولی لابیا ایجاد می شود. در مرحله بعد، هر گونه بافت اضافی ناحیه برداشته خواهد شد.

این روش برای خانم هایی مناسب است که از طول لابیاها و یا نامتقارن بودن لبه های لابیاها ناراضی هستند. علاوه بر این، خانم هایی که خواهان روشن تر شدن پوست نواحی اطراف لابیا هستند، این روش برای شان مناسب تر است.

این تکنیک شامل یک برش ساده توسط لیزر یا چاقوی جراحی در لبه های کوچک واژن می باشد. سپس گیره ای را برای جلوگیری از خونریزی و قطع گردش جریان خون در ناحیه برش قرار می گیرد. سپس بخیه زده می شود. به دلیل آسان بودن این روش ترجیح اغلب جراحان می باشد.

Wedge Technique

بافت اضافی لابیا برداشته می شود. زخم  با استفاده از فلپ پوستی بسته می شود. به همین خاطر، بافت طبیعی لابیا نیز باقی می ماند و کمترین میزان اسکار بر جای خواهد ماند. در این روش، امکان برداشت همزمان چین های اضافی کلیتوریس نیز وجود دارد. روش Wedge، مناسب خانم هایی است که از نامتقارن بودن لابیاهای خود ناراضی هستند.

شامل برداشتن یک برش گوه یا V شکل یا بافت ضخیم از ناحیه میانی لابیای کوچک می باشد. برخلاف روش قبلی چین و چروک های طبیعی لبه های واژن حفظ می شود و ظاهری غیرطبیعی ندارد. روش گوه جای زخم کمتری به جا می گذارد که تشخیص آن اغلب دشوارتر است.

 Z-PlastyTechnique

در شرایطی که نیاز به برداشتن میزان بافت بیشتری از لابیاها باشد از این تکنیک استفاده می شود. طی این روش ممکن است بخشی از کلیتوریس و قسمتی از پرینه برداشته شود. شکل بافت برداشته شده در این تکنیک به شکل W یا Z می باشد.

مزایای عمل لابیاپلاستی

مهم ترین مزایایی که می توانیم برای این جراحی زیبایی واژن برشمریم موارد زیر هستند:

جراحی لابیاپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود.

از مهم ترین مزایای این جراحی زیبایی زنان، برگشت ناپذیر بودن آن است.

باعث افزایش اعتماد به نفس خانم ها بعد از اصلاح لابیایی که به طور غیر طبیعی بزرگ، نامتقارن و تیره می باشد، شده است.

همچنین این جراحی می تواند موجب:

بهبود فرم کلی لابیاها

کاهش سایز لابیاماژورها

بهبود عملکرد رابطه جنسی

افزایش جذابیت جنسی زنان

ایجاد تقارن بین لبه های واژن

سهولت در رعایت موارد بهداشت

رفع افتادگی و شل شدگی بافت لابیاها

افرایش اعتماد به نفس و بالا رفتن میل جنسی

از بین رفتن درد حین رابطه جنسی، پوشیدن لباس های تنگ و یا ورزش

از دیگر مزایای که می توانیم برای این جراحی برشمریم:

سرپایی بودن جراحی: به این معناست که شما بعد از انجام جراحی و گذشت چند ساعت از روند جراحی می توانید به منزل بازگردید و نیازی به بستری بودن در کلینیک یا بیمارستان ندارید.

ماندگاری طولانی مدت اثرات حاصل از جراحی لابیاپلاستی: کسانی ک یک نوبت تحت عمل جراحی لابیاپلاستی قرار می گیرند، نتایجی که در پی این جراحی حاصل می شود تا مدت زمان طولانی باقی خواهند ماند و زنان می توانند از آن ها بهره مند شوند. در صورتی که مراقبت های لازم در خصوص سلامت لابیا ها انجام شود اثرات لابیاپلاستی مادام العمر خواهد بود.

هزینه معقول و منطقی در مقایسه با نتایجی که در پی آن حاصل می شود.

بدون درد و خونریزی: میزان خونریزی بسیار خفیف است به طوری که در کوتاه مدت روند خونریزی از بین خواهد رفت. این جراحی در آرامش زنان انجام خواهد شد زیرا که پیش از آغاز روند جراحی از انواع بیحسی های موضعی استفاده می شود تا محل جراحی تحت بیحسی موضعی قرار گیرد.

این ویژگی از زمانی که لیزر در این جراحی به جراح زیبایی زنان کمک می کند، نتیجه جراحی را بسیار مطلوب تر کرده و باعث کاهش خونریزی و درد بعد از جراحی شده است.

عدم آسیب به پرده بکارت: دخترانی که از بدو تولد با آسیب هایی در بخش لابیاها متولد شده اند از جمله بزرگ بودن لابیاها و عدم تقارن در بین آن ها می توانند که برای جراحی لابیاپلاستی اقدام کنند بدون آنکه نگران از دست رفتن بکارت شان باشند. زیرا که این جراحی در بخش های بیرونی واژن انجام می شود ولی پرده بکارت در بخش های داخلی دهانه واژن قرار گرفته است.

معایب عمل لابیاپلاستی

به طور كلی هر اقدام پزشكی اعم از زيبايی و يا درمانی مي تواند معایب و عوارض خاص خود را داشته باشد. لابیاپلاستی نیز همانند سایر جراحی های زیبایی و درمانی عوارضی خواهد داشت که بسیاری از آن ها به مرور زمان التیام پیدا می کنند. گفتنی است اين معایب در اثر برداشته شدن قسمتی از پوست و بافت واژن رخ می دهد. اما مشکلات مربوط به این روش بسیار نادر است.

برخی از معایب جراحی لابیاپلاستی عبارتند از:

بی حسی

اسکار زخم

لخته شدن خون

تهوع و استفراغ

عفونت ناحيه واژن

خونریزی بیش از حد

نیاز به جراحی ترمیمی

مشكل در زايمان طبيعی

غیرقرینگی مختصر لابیاها

کاهش حساسیت به روده

تورم، درد مختصر و سوزش

احساس درد به هنگام رابطه جنسی

کاهش حساسیت به دلیل آسیب عصبی

خشکی مزمن واژن، احساس بی حسی در ناحيه واژن

واکنش نامطلوب به بیهوشی، مانند احساس سبکی سر

همچنین قبل از انجام این روش، با جراح زیبایی زنان خود در مورد اقدامات قبل از عمل و عواملی که ممکن است خطر ابتلا به معایب را افزایش دهد صحبت کنید. عواملی مانند:

نوشیدن

سیگار کشیدن

بیماری مزمن مانند دیابت یا چاقی

در صورت بروز هر یک از این موارد با پزشک زنان خود تماس بگیرید:

علائم جدید یا بدتر

علائم عفونت، مانند تب و لرز

قرمزی، تورم، افزایش درد، خونریزی بیش از حد یا هرگونه ترشح از محل برش

بهترین کاندیدا عمل لابیاپلاستی

برخی از زنان و دختران جوان به دلیل شرایط جسمانی خاصی که تجربه می کنند بهترین گزینه برای انجام جراحی لابیاپلاستی می باشند. مهم ترین و بهترین کاندیداها برای انجام جراحی لابیاپلاستی موارد زیر هستند:

زنان و دخترانی که لابیاهای بزرگ دارند

زنان و دخترانی که بین لابیاهایشان تقارن وجود ندارد: برخی از دختران و زنان جوان در اثر عوامل ژنتیکی و عدم رشد درست لابیاها یکی از لابیاهایشان از دیگری بزرگ تر است و تقارن در سایز آن ها مشاهده نمی شود. به همین دلیل فرم کلی و سایز نامتناسب آن ها سبب می شود که آن ها برای روند جراحی لابیاپلاستی اقدام کنند.

زنانی که بعد از زایمان های متعدد لابیاهایشان دچار کشیدکی، افتادگی و شلی شده است. در نتیجه نمی توانند رابطه جنسی با کیفیتی داشته باشند و ظاهر آنها موجب از بین رفتن اعتماد به نفس شان شده است.

زنان و دخترانی که از سلامت جسمانی برخوردارند و به بیماری های خاصی از جمله ایدز، هپاتیت و بیماری های خودایمنی دچار نیستند.

زنانی که به انواع بیماری های عفونی دچار نیستند از جمله عفونت باکتریال، قارچی و انگلی در بخش واژن: در صورتی که زنان به این عارضه ها دچار باشند باید مدت زمانی را تحت روند درمانی عفونت واژینال قرار بگیرند تا بهبودی حاصل شود و صلاحیت انجام جراحی لابیاپلاستی را پیدا کنند.

این مساله تا جایی اهمیت دارد که زنان حتما باید قبل از انجام جراحی لابیاپلاستی تحت معاینات و آزمایشات قرار گیرند تا به این بیماری ها دچار نباشند.

زنان و دخترانی که نسبت به نتایج جراحی لابیاپلاستی دیدگاه واقع بینانه ای دارند. برخی از افراد تصور می کنند که بعد از جراحی لابیاپلاستی نتایج رویایی برایشان حاصل خواهد شد. اما باید بدانند که تغییرات محدود است و صرفا به از بین بردن مشکلات متمرکز خواهد بود.

هزینه های عمل لابیاپلاستی

نحوه تعیین هزینه جراحی لابیاپلاستی

هزینه لابیاپلاستی به صورت یک نرخ مصوب تعیین نمی شود. خانمی که قصد انجام لابیاپلاستی را دارد، باید توسط یک جراح زیبایی زنان معاینه شود. نوع و میزان شدت مشکلی که می خواهید با لابیاپلاستی برطرف شود، در نوع روش انتخابی و در نتیجه هزینه عمل تاثیر می گذارد.

برای انجام لابیاپلاستی باید با افرادی که قبلا این عمل را انجام داده اند، مشورت کنید و درباره طرز کار پزشک معالج از آنان بپرسید. در برخی موارد، جراحی زیبایی واژن با استفاده از لیزر انجام می شود. برندهای مختلفی از لیزر نیز وجود دارد که انتخاب هر یک از آن ها بر هزینه موثر است. لیزرها از نظر کیفیت با هم متفاوت می باشند.

کیفیت لابیاپلاستی مهم تر از هزینه است!

سهل انگاری در انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی برای صرفه جویی در هزینه های عمل می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. ناحیه تناسلی خانم ها یک ناحیه بسیار حساس است که باید به حفظ سلامتی آن توجه کافی داشته باشید. بعد از جراحی ممکن است عوارضی مانند عفونت بعد از عمل لابیا، کبودی، تورم، درد و … ایجاد شود. شما می توانید با انتخاب یک پزشک جراح خوب از توصیه های وی در زمینه کنترل این عوارض بهره مند شوید.

عوامل تعیین کننده هزینه لابیاپلاستی

عوامل و فاکتورهای مختلفی بر روی هزینه لابیاپلاستی تاثیر گذار هستند. هر یک از این موارد می توانند بر روی کم یا زیاد شدن هزینه عمل لابیا موثر واقع شوند. در ادامه مهم ترین عوامل موثر بر روی قیمت لابیاپلاستی را مورد بررسی قرار داده ایم:

شکل و فرم لابیاهای واژن

شکل ظاهری، ضخامت پوست لابیاها و اندازه آن ها بر هزینه لابیاپلاستی تاثیر زیادی می گذارد. بزرگ یا کوچک بودن لابیاهای مینور و ماژور مشخص می کند که از چه روش جراحی، تکنیک برش و میزان برش برای لابیاپلاستی استفاده شود. اندازه لابیاها در هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد.

تکنیک جراحی لابیاپلاستی

هنگامی که اندازه لابیاها خیلی بزرگ باشد، از روش جراحی برای انجام لابیاپلاستی استفاده می شود. این جراحی در محیط مطب و کلینیک انجام می شود. هنگامی که اندازه لابیاهای مینور خیلی بزرگ نباشند، از لیزر برای انجام لابیاپلاستی استفاده می شود. انتخاب از میان این دو روش جراحی و استفاده از لیزر می تواند بر روی هزینه لابیاپلاستی موثر باشد.

میزان برش جراحی

اگر لابیاها آویزان و بزرگ باشند، برای اصلاح ظاهر آن ها نیاز به برش بیشتری می باشد. بنابراین مدت زمان جراحی طولانی تر می شود. هزینه لابیاپلاستی با کار بیشتر پزشک تغییر می کند. علاوه بر این، برش های لابیاپلاستی با تکنیک های متفاوتی ایجاد می شوند. برش صاف، برش V شکل و برش Z شکل می تواند برای جراحی انجام شود. برخی از برش ها پیچیده تر هستند و بر هزینه لابیاپلاستی تاثیر می گذارند.

مواد و ابزار استفاده شده در عمل

در طی جراحی از وسایل و ابزاری استفاده می شود که هر چه از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، استفاده از آن ها هزینه عمل را نیز افزایش می دهد. مواد استفاده شده مانند وسایل جراحی (آیتم های یک بار مصرف جراحی، کاور و …)،

مواد بیحسی یا بیهوشی (هزینه لابیاپلاستی با توجه به نوع مواد بی حسی و مواد بیهوشی استفاده شده با توجه به برند آن ها تغییر می کند. میزان استفاده از مواد بی حسی هم در هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد. در برخی از خانم ها چند بار بی حسی انجام می شود)

لیزر مورد استفاده برای انجام لابیاپلاستی

جهت انجام جراحی لابیاپلاستی با لیزر ممکن است از دستگاه های مختلفی استفاده شود. هر چه کیفیت دستگاه لیزر بالاتر باشد، برش های ایجاد شده، تمیزتر و دقیق تر خواهند بود. در نتیجه جدا کردن قسمت اضافی لابیاها بهتر انجام می شود.

نوع نخ بخیه لابیاپلاستی

بخیه های لابیاپلاستی باید از بهترین جنس و با کیفیت بالا باشند. جنس، نوع و برند نخ بخیه بر هزینه لابیاپلاستی موثر است. برخی از نخ ها جای اسکار کم تری باقی می گذارد و وارداتی هستند، در نتیجه قیمت بالاتری هم دارند.

دستمزد جراح؛ دیگر عامل موثر بر هزینه عمل لابیا

هزینه لابیاپلاستی اگر در شهرهای بزرگ و توسط یک پزشک با تجربه انجام شود، بیشتر از هزینه انجام آن در شهرهای کوچک و توسط یک پزشک تازه کار می باشد. هزینه عمل لابیا در صورتی به صرفه است که شما به بهترین جراح لابیاپلاستی مراجعه کنید.

در برخی مواقع به دلیل انجام جراحی توسط یک پزشک بی تجربه، مشکلات زیادی مانند عدم تقارن لابیاها، کوچک کردن بیش از حد لابیاها، بروز عفونت و کاهش میل جنسی ایجاد می شود. در این مواقع خانم مجبور می شود تا هزینه لابیاپلاستی ترمیمی را هم پرداخت کند.

انجام همزمان لابیاپلاستی با دیگر اعمال زیبایی

ممکن است همزمان با انجام لابیاپلاستی اعمال جراحی دیگری مانند تنگ کردن واژن، تزریق چربی به واژن، لابیا ماژورپلاستی و پرینورافی انجام شود. یکی از محبوب ترین انواع جراحی های همزمان زیبایی واژن، عمل همزمان لابیاپلاستی و تزریق چربی است. هزینه لابیاپلاستی در این موارد افزایش می یابد.

هزینه ویزیت های پیش و پس از لابیاپلاستی

معاینه قبل از لابیاپلاستی برای تشخیص و انتخاب روش جراحی باید حتما انجام شود. یک هفته بعد از جراحی، جهت بررسی ناحیه عمل، جوش خوردگی بخیه ها و وضعیت واژن نیز باید معاینه انجام شود. علاوه بر این حدود یک ماه بعد از لابیاپلاستی باید معاینه انجام شود تا در صورت نبودن مشکل، بتوانید رابطه زناشویی خود را آغاز کنید.

مراقبت های قبل از لابیاپلاستی

مراقبت‌ های قبل از لابیاپلاستی شامل مواردی هستند که کمک می‌کند فرد در هنگام عمل و بعد عمل دچار مشکل خاصی نشود. اگر جراح شما تأکید به رعایت مراقبت‌ های قبل لبیاپلاستی دارد، به این دلیل است که مشکلی برای شما در حین و بعد عمل به وجود نیاید. مراقبت‌ های قبل عمل لبیاپلاستی شامل مجموعه‌ای از اقدامات است که شما را از لحاظ سلامت خون، واژینال و دیگر مسائل بررسی می‌کند.

اگر فردی در تمامی مواردی که باید قبل از لبیاپلاستی چک شود، سالم باشد؛ معمولاً با رعایت نکات دیگر هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید. اما اگر مراقبت‌ های قبل از لبیاپلاستی را به درستی انجام ندهید ممکن است به خاطر بروز گروهی از مشکلات، فرم لبیاهای شما دستخوش تغییرات بدی شود و نتیجه عمل را بد کند و به عوارض  بلند مدت لابیاپلاستی دچار شوید.

هرچند که باید توجه کنید این موضوع دلیلی بر این نمی‌باشد که پزشکی نابلد بودن و عدم مهارت خود را به گردن عدم رعایت مراقبت‌ های لازم توسط بیمار بیاندازد. همراهان گرامی دقت کنید که پزشک شما باید قبل از انجام عمل تمامی نکات لازم را به شما گوشزد کند. مراقبت‌ های عمل لبیاپلاستی از یک ماه قبل شروع می‌شوند و تا روز قبل عمل ادامه دارند. نگران نباشید؛ این مراقبت‌ها بسیار ساده هستند و درعین حال بسیار حائز اهمیت. اکنون به بررسی مراقبت‌ های یک ماه قبل عمل لبیاپلاستی می‌پردازیم.

لابیاماژور
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-لابیاماژور

مراقبت‌ های یک ماه قبل از لابیاپلاستی

اگر قصد انجام عمل دارید باید از یک ماه قبل شروع کنید به انجام برخی اقدامات.

اکنون به بررسی تک تک آن‌ها می‌پردازیم:

 تست پاپ اسمیر

یکماه قبل از انجام عمل لبیاپلاستی باید پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید و از لحاظ واژینال معاینه شوید. تست پاپ اسمیر جهت بررسی فرد از لحاظ عفونت واژینال و ژنیتال می‌باشد. ممکن است پس از معاینه متوجه شوید که ناحیه واژن و ژنیتال شما درگیر عفونت است، به همین دلیل باید اقدام به درمان این مشکل کنید.

شما به هر نوع عفونتی که مبتلا هستید باید سریعاً اقدام به درمان خود کنید، زیرا در صورتیکه مبتلا به عفونت باشید و جراحی لابیاپلاستی انجام دهید، ممکن است پس از مدتی دچار عفونت شوید و این مشکل باعث تغییر نتیجه لبیاپلاستی خواهد شد. به همین دلیل بسیار این موضوع حائز اهمیت است که فرد از لحاظ عفونت واژینال مورد بررسی قرار گیرد؛ تا اگر مشکوک به عفونت است درمان شود.

در صورتیکه فرد پس از پاپ اسمیر متوجه عفونت ناحیه واژینال شود باید اقدام به درمان خود کند و مجدداً پس از اتمام دوره درمان خود، تست پاپ اسمیر جدیدی بدهد. متأسفانه برخی جراحان به دلایل مختلفی، اصلاً این موضوع را جدی نمی‌گیرند و تنها به گروهی از آزمایش‌های خونی و .. اکتفا می‌کنند.

 تبخال تناسلی

گروهی از افرادی که قصد انجام لبیاپلاستی دارند، ممکن است به تبخال تناسلی مبتلا شده باشند، به همین دلیل باید از این لحاظ نیز بررسی شوند. اگر تبخال تناسلی دارید بهتر است از همان ابتدا با پزشک خود در میان بگذارید. تا رفع این زائده‌ها، نباید اقدام به عمل لبیاپلاستی کرد و باید توجه داشت که تمامی این مسائل و رعایت این نکات کاملاً به نفع خود شخص است.

 زگیل تناسلی

اگر زگیل تناسلی دارید، قبل از معاینه به پزشک خود اطلاع دهید تا درمان شما شروع شود.

حساسیت پوستی

برخی افراد معمولاً پوست بسیار حساس‌تری به نسبت افراد دیگر دارند. به همین دلیل این افراد باید از یک ماه قبل از مصرف هر گونه لوسیون، کرم، پماد و … بر روی نواحی تناسلی و اطراف آن جداً خودداری کنند، زیرا ممکن است پوست آن‌ها نسبت به این مواد واکنش آلرژیک نشان دهد و باعث بروز مشکلاتی شود.

کرم‌های سفید کننده و حاوی هیدروکینون

زنان زیادی هستند که از کرم‌های حاوی هیدروکینون برای سفید کردن ناحیه تناسلی خود استفاده می‌کنند و از عوارض آن بی‌خبر هستند. ناحیه تناسلی افراد بسیار ناحیه حساس و ظریفی است که باید حداکثر مراقبت از آن را به عمل آورد. کرم‌های حاوی هیدروکینون پوست را بسیار حساس می‌کنند، به همین دلیل تحت هیچ شرایطی از کرم‌های سفید کننده قبل از لبیاپلاستی (یکماه قبل) استفاده نکنید.

برخی از افراد نیز گروهی از صابون‌ها و کرم‌ها را تحت عنوان محصولات پاکستانی، هندی، گیاهی و … می‌فروشند و ادعا دارند که این محصولات هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند. اما اغلب این محصولات پوست را نازک و ملتهب می‌کنند، به همین دلیل تحت هیچ شرایطی مصرف این دسته از محصلات قبل از لبیاپلاستی توصیه نمی‌شود.

چند روز بعد از دوره عادت ماهیانه خود لبیاپلاستی را انجام دهید. حتماً به این نکته توجه کنید، که زمان عمل لبیاپلاستی شما باید بعد از دوره قاعدگی شما باشد و چهار روز نیز از آن گذشته باشد.

مراقبت‌ های یک هفته قبل از لابیاپلاستی

هر چه قدر که به عمل نزدیک می‌شویم باید بر اقداماتی که قرار است قبل از انجام لبیاپلاستی انجام دهید، اضافه کنید. حال قصد داریم به لیستی از مراقبت‌ های قبل از عمل لبیاپلاستی در هفته قبل از انجام آن بپردازیم:

 قطع مصرف دخانیات

دخانیات تأثیر بدی بر سلامتی و خون ما می‌گذارند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم دخانیات را از یک ماه قبل کنار بگذارید، اما اگر توان آن را ندارید باید از یک هفته قبل قطعاً مصرف آن را قطع کنید. در این یک هفته مصرف هر گونه ماده مخدر، قلیان و سیگار ممنوع می‌باشد. اگر می‌خواهید نتیجه عمل شما عالی باشد و از انتخاب پزشک خود مطمئن هستید، پس باید به این نکات نیز توجه کنید.

برخی از زنان همیشه می‌گویند سخت است و نمی‌شود؛ اما باید بتوانید و تمامی این نکات برای حفظ سلامتی شما است.

 قطع مصرف نوشیدنی ‌های الکلی

نوشیدنی‌های الکلی قطعاً به عنوان یک تهدیدکننده برای سلامتی انسان به شمار می‌روند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از یک هفته قبل از مصرف هر گونه نوشیدنی الکی خودداری شود.

قطع برخی داروها

حداقل از یک هفته قبل باید مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و ضد التهاب‌ها را قطع کنید. برخی از داروها از جمله آسپرین، کلوپیدوگرل‌ها، پراسوگرل‌ها، پرزانتین، هپارین‌ها، زارلتو، پراداکسا و دیگر رقیق‌کننده‌های خون و همچنین داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی از یک هفته قبل نباید مصرف شوند. اگر دارویی مصرف می‌کنید با پزشکتان در میان بگذارید تا در صورت نیاز مصرف آن را قطع کنید و یا ادامه دهید.

از مصرف مواد دیگری از جمله، ویتامین E، روغن زیتون، روغن ماهی، سیر، آووکادو، زردچوبه، زنجبیل، فلفل قرمر، دارچین و … از سه روز قبل خودداری کنید، هر چند که اگر این مراقبت از یک هفته قبل صورت بگیرد بهتر است. داروهای رقیق‌کننده خون و ضد التهاب غیراستروئیدی ممکن است باعث خونریزی در حین عمل شوند.

برخی از مراجعین سؤال می‌پرسند که داروهای گیاهی و دمنوش‌هایی که به صورت روزانه می‌کنیم نیز باید قطع شوند؟

بله، حتی داروهای گیاهی نیز باید قطع شوند.

اگر باید داروی خاصی استفاده کنید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

نکته مهم این است برای قطع مصرف هر دارویی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 جلوگیری از یبوست

اگر از جمله افرادی هستید که یبوست دارید باید حتما قبل از انجام عمل، این مشکل را درمان کنید. با پزشک خود مشورت کنید تا با تجویز دارویی، به صورت موقت به دفع مدفوع شما کمک کند.

 رابطه جنسی نداشته باشید.

از یک هفته قبل و نهایت از سه روز قبل از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید.

 استخر نروید

از یک هفته قبل از انجام عمل لبیاپلاستی از رفتن به استخر و نشستن در وان حمام خودداری کنید و سعی کنید در این یک هفته بهداشت ناحیه تناسلی خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید تا دچار مشکلی نشوید.

 آزمایش بارداری

زنان قبل از انجام عمل لبیاپلاستی باید از باردار نبودن خود مطمئن شوند. در صورت باردار بودن تحت هیچ شرایطی نمیشه این عمل زیبایی را برای فرد انجام داد؛ زیرا علاوه بر در خطر بودن جنین، مادر نیز در خطر است.

در مدت بارداری یک زن، خونرسانی به ناحیه لگن و اندام‌های لگنی افزایش می‌یابد و به همین دلیل باید فرد از لحاظ بارداری بررسی شود.

همچنین ممکن است لبیاها در حین بارداری به علت تغییرات هورمونی و دیگر مسائل دستخوش تغییراتی شوند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم شش ماه بعد از زایمان فرد اقدام به انجام لبیاپلاستی کند.

 آزمایش ادرار

بهتر است هفت الی ده روز قبل از لبیاپلاستی فرد آزمایش ادرار نیز بدهد تا از نظر سلامتی ادرار و عاری از عفونت بودن، وضعیت کلیه‌ها و … چک شود.

آزمایش خون

آزمایش خون یکی از مواردی است که حتما باید قبل از انجام عمل لابیاپلاستی انجام شود و پزشک نتایج آن را چک کند.

معمولاً یکی از سؤالات مراجعین لبیاپلاستی این است که؛ چند وقت قبل از عمل لبیاپلاستی باید آزمایش خون بدهیم؟

بهتر است هفت الی ده روز قبل از انجام لبیاپلاستی آزمایش خون بدهید و نتیجه آن را قبل از عمل به پزشک نشان دهید.

در مورد آزمایش‌های قبل عمل لابیاپلاستی در بسیاری از مراجعین ترمیمی شاهد این بوده‌ایم که بدون انجام آزمایش جراحی خود را انجام داده‌اند، در حالیکه حتی اگر عمل لبیاپلاستی با لیزر انجام شود نیز فرد باید از لحاظ مسائل زیادی از جمله فاکتورهای انعقادی چک شود.

حتی اگر عجله به انجام عمل لبیاپلاستی نیز دارید بهتر است تمامی نکات قبل از انجام عمل را لحاظ کنید.

آزمایش‌های قبل لابیاپلاستی

شما قبل از انجام عمل لبیاپلاستی عموماً باید این آزمایش‌ها را انجام دهید :

آزمایش ادرار

 آزمایش بارداری

آزمایش خون

 پاپ اسمیر

 نوار قلب

مجموعه آزمایش‌های انجام‌شده و دستگاه تناسلی شما باید از لحاظ موارد زیر بررسی شوند و در صورت مشکل ابتدا درمان شوند، سپس فرد اقدام به جراحی لبیاپلاستی کند:

 ویتامین D

 کم‌خونی

 عملکرد تیروئید

 فاکتورهای انعقادی

 هپاتیت

 HPV

 تبخال تناسلی

سوابق بیماری

دیابت

 وضعیت کلیه‌ها

هرچند که برخی از افراد با توجه به رده‌‌ی سنی آن‌ها نیازی به انجام برخی آزمایش‌ها ندارند ولی بعضی مسائل باید در همه افراد در هر گروه سنی‌ای چک شوند.

در برخی دیگر نیز که دچار بیماری‌های خاصی هستند ممکن است پزشک آزمایش خاص و جداگانه‌ای نیز تجویز کند.

مراقبت‌ های یک روز قبل لابیاپلاستی

و اما قبل از انجام عمل لبیاپلاستی در کنار تمام نگرانی‌ها و استرس‌های خود باید توجه کنید که به برخی نکات توجه کامل داشته باشید؛ که اکنون آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 حتما شب قبل خواب استحمام کنید تا ناحیه لبیاها تمیز باشد.

 شما باید چند روز قبل شیو کرده باشید، و اینکار را نباید به روز قبل لبیاپلاستی موکول کنید.

 سعی کنید از غذاهای سبک استفاد کنید و از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید.

 بهتر است نگران نباشید، زیرا عمل لبیاپلاستی در عین ظریف و حساس بودن عمل نسبتاً سبکی برای بیمار محسوب می‌شود.

 می‌توانید قبل از عمل لیست داروهای موردنظر را دریافت کنید و اقدام به تهیه آن کنید.

 برنامه یک روز آینده خود را به گونه‌ای بچینید که برای یک الی دو روز استراحت مطلق داشته باشید.

 از مالیدن کرم، لوسیون، پماد و هر چیز دیگری بر روی ناحیه تناسلی خود جداً خودداری کنید.

 هیچ فعالیتی که باعث تحریک ناحیه تناسلی شما می‌شود انجام ندهید.

 به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید و از بیدار ماندن در شب قبل عمل لبیاپلاستی خودداری کنید.

پیامد عدم رعایت مراقبت‌ های قبل لابیاپلاستی

شاید در هنگام خواندن مراقبت‌ های قبل عمل لبیاپلاستی به این فکر افتاده باشید که اگر به خوبی مراقبت‌ های قبل عمل لبیاپلاستی را انجام ندهیم چه اتفاقی می‌‌افتد؟

همانطور که گفتیم نتیجه عمل لبیاپلاستی به دو مورد مهم بستگی دارد:

مهارت جراح

همکاری بیمار در قبل و بعد از عمل لبیاپلاستی

اگر جراح شما، جراح حرفه‌ای و متبحری باشد، قطعاً نتیجه عمل شما عالی خواهد بود.

ولی اگر شما همکاری لازم را نکنید این نتیجه تغییر می‌کند.

و ما اکنون به شما خواهیم گفت چرا انقدر نقش همکاری بیمار در نتیجه عمل لبیاپلاستی برجسته است؟

در صورتیکه بیمار از لحاظ بهداشت توجه کامل و دقیق داشته باشد و مراقبت عالی‌ای از ناحیه لبیاها کند؛ فرد دچار عفونت نخواهد شد. تمامی افرادی که پس از عمل لبیاپلاستی دچار عفونت‌ ناحیه لبیاها می‌شوند و همچنان بخیه دارند؛ به احتمال بالا فرم لبیاهای آن‌ها از آنچه که پزشک درست کرده متفاوت خواهد شد و پس از بهبود نتیجه‌‌ای خلاف آنچه انتظار دارند مشاهده خواهند کرد.

به همین دلیل بررسی فرد از لحاظ عفونت واژینال با انجام تست‌های متعدد نقش بسیار حائز اهمیتی دارد، و بسیاری از مراقبت‌ های قبل از عمل لبیاپلاستی برای جلوگیری از عفونت بعد از لبیاپلاستی است. همچنین فرد با انجام تست ادرار، خون و بارداری، مانع از رخداد برخی مشکلات در طی عمل خواهد شد.

زیرا مسئله انعقاد خون و عدم خونریزی حتی در لبیاپلاستی با لیزر مسئله بسیار حائز اهمیتی است که باید به آن توجه کرد.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

این عمل معمولاً یک روش سرپایی است به این معنی که فرد همان روز به خانه باز می گردد و روند بهبودی را آنجا دنبال می كند. البته اين مسئله از اهميت عمل لابيوپلاستی نمی كاهد.

گفتنی است ناحيه واژن بعد از انجام اين عمل دچار زخم و تورم خواهد شد. بنابراين به افراد توصيه می شود تا به مدت 3 الي 7 روز در خانه بمانند و استراحت كنند. همچنين پزشک برای بهبود فرد در اين وضعيت و همچنين برای کاهش خطر عفونت و كاهش درد داروهای ضد التهابی و آنتی بيوتيک تجويز می كند.

انجام دقیق مراقبت های بعد از لابیاپلاستی در رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهم است. پس به تمامی نکات بیان شده توسط جراح زیبایی زنان باید توجه شود.

حدود یک هفته بعد از جراحی، فرد می تواند به فعالیت های روزانه خود باز گردد.

در دوارن نقاهت دارو های آنتی بیوتیک و مسکن باید طبق دستور پزشک مصرف شود.

در این مدت ممکن است ترشحات خونی مختصری وجود داشته باشد.

درد های کمی در روز های اول بعد از جراحی طبیعی است و به مرور از بین می رود.

در دوران نقاهت باید برای جلوگیری از اصطکاک و بروز درد بیش از حد لباس گشاد پوشیده شود و از پوشیدن لباس های تنگ به مدت 2 هفته خودداری شود.

از انجام ورزش و فعالیت های سخت و سنگين خودداری کنید.

براي تسكين درد از حمام نمك بهره گیرید.

حداقل به مدت 4 الي 6 هفته از تامپون و رابطه جنسی خودداری كنید.

استفاده از كمپرس يخ در ناحيه واژن چندبار در روز به مدت ٢٠ دقيقه

استراحت و دراز كشيدن برای كاهش درد مفید است.

استفاده مرتب دارو ها و پماد ها بسیار مهم است.

نظافت ناحیه جراحی باید به طور مداوم رعایت شود.

معمولا بهتر است در هفته اول بعد از جراحی در خانه استراحت کند.

درد، تورم و خونریزی محل جراحی با مصرف پماد و قرص های تجویز شده توسط جراح زیبایی زنان درمان و برطرف می شود.

استفاده از کمپرس سرد تا 48 ساعت بعد از جراحی توصیه می شود.

استراحت نسبی به مدت 48 ساعت بعد از جراحی توصیه می شود.درد و خونریزی از محل جراحی نرمال تلقی می شود ولی در صورت داشتن خونریزی های شدید به پزشک مراجعه شود.استحمام 48 ساعت بعد از عمل به صورت سرپایی و ایستاده مجاز است

از وارد شدن به استخر و وان حمام تا 4 هفته باید خودداری کرد.

از فعالیت سنگین، ورزش و رابطه جنسی تا 4 هفته بعد از جراحی

ویتامین c، گوشت و آناناس در برنامه غذایی قرار داده شود. زیرا مصرف این مواد غذایی باعث تسریع بهبود محل جراحی می شود.

احتمال تشکیل هماتوم وجود دارد. که طی چند هفته از جراحی از بین خواهد رفت.

بعد از گذشت یک هفته به جراح زیبایی زنان مراجعه شود تا صحت سلامت فرد بعد از جراحی تایید شده و به فعالیت های عادی باز گردید.

اثرات و نتایج عمل لابیاپلاستی

اغلب بانوان علاوه بر کاهش اعتماد به نفس به علت بزرگی و تیرگی لابیاها با مشکلات دیگری مانند تعریق و در نتیجه ابتلا به عفونت و یا مشکل در پوشیدن لباس های جذب مواجه می شوند. کشیده شدن لابیا ها اغلب بانوان را برای انجام این جراحی ترغیب می کند.

زنانی که از ظاهر و شکل لابیای مینور خود ناراضی هستند، احساس می کنند که نمی توانند درباره این موضوع با کسی صحبت کنند، زیرا این مشکل بسیار شخصی است. این مشکل شاید اعتماد به نفس شخص را تحت تاثیر قرار دهد.

برداشتن پوست های اضافی و غیر ضروری ناحیه واژن می تواند به افزایش توانایی زنان در لذت بردن از رابطه جنسی کمک کند. این مورد مخصوصاً در مواردی که جراحی بر روی کلیتوریس هم انجام می گیرد دیده شده است.اما اگر بخواهیم به طور خلاصه و موردی نتایجی که می توانیم از عمل لابیاپلاستی را نام ببریم:

برداشت میزان بیشتر بافت

امکان برداشت بافت از لابیا مینور و لابیا ماژور

حفظ لبه خارجی لابیا

حفظ فرم ظاهری لابیا

پنهان شدن اسکار و بخیه ها

بیمار هیچگونه دردی را احساس نمی کند و اگرچه دردی هم وجود داشته باشد بسیار کم است و به شکلی نیست که برای بیمار آزار دهنده باشد.

زیبا نمودن دستگاه تناسلی و باعث بیشتر شدن میل جنسی می شود.

دوران ریکاوری بسیار کوتاه می باشد و بهبودی در زمانی کوتاه اتفاق می افتد.

فرد بعد از دو روز می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

بالا رفتن اعتماد به نفس

فرد در زمان رابطه جنسی خود رضایت بسیاری دارد.

رفع شدن مشکلات و اختلالات زناشویی

بیشتر مشکلات جنسی که به علت شکل و فرم بد لابیاها می باشد را می توان به وسیله عمل لابیاپلاستی رفع کرد.

در این جراحی هیچگونه نیازی به بخیه نیست.

دوره نقاهت بعد از عمل لابیاپلاستی

بیماران ممکن است معمولاً 3 تا 4 روز پس از عمل به محل کار خود برگردند. اکیداً توصیه می شود که حدود 6 هفته از هیچ گونه تامپون، بدون لباس زیر استفاده نکنید و رابطه جنسی نداشته باشید. بهبودی کامل ممکن است حدود 3 ماه طول بکشد. دستورالعمل های دقیق بعد از عمل و مراقبت های بعدی برای هر بیمار پس از جراحی توسط بهترین متخصص زنان به بیمار ارائه می شود.

چنانچه قبل از جراحی لابیاپلاستی هر گونه عفونت و بیماری در ناحیه واژن دارید ابتدا باید آن را درمان کنید.

اکثر خانم ها در کمتر از یک هفته می توانند به فعالیت های روزانه و کار خود بازگردند.

لابیاپلاستی توسط بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار هیچ گونه درد و ناراحتی حین عمل را متوجه نمی شود.

جراحی لابیاپلاستی هیچ گونه آسیبی به عصب های جنسی نمی زند و باعث کاهش میل جنسی نمی شود، زیرا این عصب ها در بخش لابیاها نیستند. بلکه این عمل در بهبود رابطه جنسی بسیار موثر است.

عمل جراحی لابیاپلاستی توسط تیغ جراحی و لیزر انجام می شود که نحوه انجام آن توسط جراح زیبایی زنان با توجه به وضعیت بیمار مشخص می شود.

تا یک ماه پس از لابیاپلاستی باید از برقراری رابطه جنسی اجتناب شود.

انجام به موقع و مقرر دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک می تواند روند بهبودی را سرعت بخشد و دوران نقاهت بیمار را کوتاه تر کند.

خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی می باشند، زگیل و تبخال تناسلی یا عفونت واژن دارند نباید لابیاپلاستی انجام دهند.

سن مناسب لابیاپلاستی بین 20 الی 50 سال می باشد.

تعداد جلسات عمل لابیاپلاستی

طبیعی است بعد از هر عملی شما نیاز دارید تا زیر نظر پزشک خود روند درمان را طی کنید. بعد از عمل لابیاپلاستی معمولا 2 بار ویزیت لازم است که معاینه اول یک هفته بعد از عمل لابیاپلاستی و پس از خوابیدن ورم لابیاهاست و ویزیت دوم یک ماه بعد از عمل و زمانی است که شخص می‌خواهد روابط زناشویی خود را از سر بگیرد.

سوالات متداول

لابیاپلاستی می تواند در میل جنسی تاثیرگذار باشد؟

خوشبختانه در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه خير. لابياپلاستی هيچ گونه آسيبی به ميل جنسی فرد و نقاط تحریک پذير واژن از نظر جنسی وارد نمي كند. چرا كه در اين عمل تنها در لب ها واژن تغيير ايجاد می شود و قسمت كليتوريس را كه برانگيزاننده ميل جنسی است تغيير نمی دهد.

همچنين لابياپلاستی با حس زيبايی و رضايتی كه به فرد می دهد و با كاهش درد ناشی از رابطه جنسی میتواند ميل جنسی را افزايش داده و موجب رابطه جنسی توام با حس رضايت و خشنودی شود. علاوه بر این جراحی لابیاپلاستی با جراحی زیبایی کلیتوریس به منظور زیبایی بیشتر انجام می گردد.

لابیاپلاستی در دختران باکره

لابیاپلاستی از جمله مهم ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که این روز ها متقاضیان زیادی در بین زنان و دختران جوان پیدا کرده است. این جراحی زیبایی به دلیل این که هیچ آسیبی به پرده بکارت وارد  نمی کند در بین دختران جوان نیز رایج شده است.

زیرا که برخی از دختران به دلیل تجربه مشکلاتی که در بخش های مختلف لابیاها تجربه می کنند علاقه مند هستند که پیش از ازدواج و وارد شدن به رابطه جنسی تمامی عارضه های به وجود آمده در این بخش را در طی جراحی لابیاپلاستی از بین ببرند.

علت بروز درد و تورم در عمل لابیاپلاستی

به طور کلی تمام خانم هایی که اقدام به انجام جراحی لابیاپلاستی می نمایند، درد و تورم بعد از عمل را تجربه می کنند. پس این مسئله امری طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما علت بروز درد و تورم در عمل لابیاپلاستی چیست؟ آیا شدت آن در خانم های مختلف به یک میزان است؟ یا آن که هر شخصی بسته به دلایل مختلفی این درد را با شدت خاصی تجربه می کند؟

درد بعد از عمل لابیاپلاستی می تواند نشات گرفته از عدم توجه به مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی و حتی قبل از آن باشد. بیماران زیادی هستند که توجهی به توصیه های پزشک برای مراقبت از خود نمی کنند. این مسئله منجر می شود تا آن ها پس از جراحی یا در حین عمل با درد در قسمت واژن خود مواجه شوند. پس یکی از مهم ترین فرآیندهایی که توجه به آن می تواند منجر به کاهش درد و تورم بعد از جراحی شود، دقت به توصیه های پزشک است.

علت تورم بعد از عمل لابیاپلاستی چیست؟

بیماران زیادی با این سوال مواجه می شوند، که آیا حین عمل لابیاپلاستی درد وجود دارد یا خیر؟ باید بگوییم بله. هر عمل جراحی می تواند با درد همراه باشد. اما روش های پیشگیری مناسبی برای جلوگیری از درد و تورم در حین جراحی و بعد از آن وجود دارد که پزشک به بیمار توصیه می کند.

لابیاپلاستی یک روش جراحی زیبایی است که می تواند با استفاده از بیهوشی عمومی یا موضعی انجام گیرد. به واسط تغییراتی که در این عمل جراحی بر اندام تناسلی خانم ها اعمال می شود، بروز درد و تورم پس از عمل بدیهی است اما میزان آن بسته به شرایط فرد، میزان پیچیدیگی عمل، میزان تغییرات اعمال شده در لابیا و مواردی این چنینی، متغیر است.

برطرف کردن درد و تورم در روز اول بعد از جراحی لابیاپلاستی

ساده ترین روش درمانی درد و تورم در روز اول بعد از جراحی، استفاده از مسکن و کمپرس آب سرد است. مصرف داروهای مسکن می توانند از بروز درد زیاد در حین جراحی و تورم بعد از جراحی به خوبی جلوگیری کند. از سوی دیگر برطرف کردن ورم واژن بعد از جراحی لابیاپلاستی، تنها با یک کمپرس آب سرد نیز انجام خواهد شد.

برطرف کردن درد و تورم در روز سوم بعد از لابیاپلاستی

بسیاری از بیماران وجود دارند که پس از گذشت سه روز متوالی از عمل لابیاپلاستی همچنان از تورم ناحیه تحت عمل رنج می برند. اما این دسته از افراد بعد از سه روز، دیگر دردی را احساس نخواهند کرد و تنها باید با استفاده از کمپرس آب سرد به صورت مداوم، به کاهش تورم بر روی بدن خود کمک کنند.

برطرف کردن درد و تورم یک هفته بعد از جراحی لابیاپلاستی

 بیمارانی که بعد از یک هفته انجام لابیاپلاستی همچنان در محل جراحی درد و تورم احساس می کنند، بهتر است نگران نباشند. زیرا آن ها همچنان می توانند با استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک، به کاهش درد خود کمک کنند. اما باید بدانند که تورم بعد از جراحی ممکن است حتی تا 6 هفته بعد از جراحی نیز ادامه یابد.

بهترین راهکار برای این که بدانیم جهت بهبود ورم های عمل لابیاپلاستی چه اقداماتی باید انجام دهیم، حضور در مطب جراح، پیش از آغاز فرآیند عمل است. ایشان تمام توصیه های لازم را به بیماران خود بیان می کنند تا فرد قادر باشد با داشتن اطلاعات مناسب بعد از جراحی بهترین روش را برای درمان ورم های بعد از لابیاپلاستی در نظر بگیرد.

البته لازم به ذکر است که برخی از بیماران ممکن است بعد از جراحی لابیاپلاستی، علاوه بر درد و تورم، دچار خارش پس از لابیاپلاستی نیز شوند. در صورتی هم که در محل واژن بوی بدی ایجاد شد، نشان از بروز عفونت پس از عمل لابیاپلاستی دارد که بهتر است در چنین حالتی حتما بیمار به پزشک خود مراجعه کند. تا از آنتی بیوتیک های مناسب برای برطرف کردن عفونت محل زخم استفاده نماید.

درد و تورم در عمل لابیاپلاستی چه زمان از بین می رود؟

این که تورم بعد از عمل چه زمانی از بین خواهد رفت، بسته به مراقبت هایی که بیمار بعد از جراحی در نظر می گیرد خواهد داشت. اگر بیمار به طور مداوم توصیه های پزشک را رعایت کند، می تواند به نتیجه مطلوب بعد از جراحی دست یابد. حتی می تواند درد و تورم را نیز به میزان قابل توجهی از بدن خود دور نماید.

اما در واقع باید بیان کنیم که بیماران بعد از سه روز دیگر درد کمتری را در محل جراحی احساس خواهند کرد. اما برای آن که بهبودی کامل خود را به دست آورند، نیاز به دو الی سه هفته استراحت خواهند داشت. این مسئله بدان معنا نخواهد بود که بیمار در روز دهم با درد شدیدی در بدن مواجه شود. این درد می تواند به مراتب کمتر بوده و به مرور زمان و با توجه به مراقبت ها و توصیه های بعد از جراحی، به سرعت برطرف شود.

تنها بیمارانی ممکن است بعد از گذشت دو الی سه هفته بعد از جراحی همچنان در بدن خود درد و تورم را مشاهده کنند، که پزشک جراح از تخصص و مهارت بالایی برای جراحی برخوردار نبوده و از تکنیک اشتباهی برای انجام جراحی لابیاپلاستی استفاده کرده باشد. این دسته از افراد ممکن است برای مدت های طولانی نیز با درد و تورم روبه رو باشند.

اما افرادی که زیر نظر پزشک متخصص جراحی می شوند، پس از گذشته شش هفته تورم به طور کامل از بدن آن ها رفع شده و دیگر دردی را نیز در محل جراحی احساس نخواهند کرد. پس مراقبت های بعد از جراحی و انتخاب پزشک متخصص و جراح با تجربه، دو فاکتور مهمی هستند که در کسب نتیجه جراحی تاثیر گذار خواهند بود.

عمل زیبایی واژن همزمان با زایمان

مادران بارداری که از لابیاهای خود ناراضی هستند مرتب این سوال را می پرسند که آیا می توانند عمل زیبایی واژن حین زایمان سزارین را انجام دهند یا نه. در پاسخ به این مادران باید گفت که به دلایل زیر نمی توان لابیاپلاستی همزمان با سزارین انجام داد:

خونریزی

مادران باردار هر نوع زایمانی که انجام دهند مقدار زیادی خون از دست خواهند داد. حتی اگر زایمان شما سزارین باشد باز هم نمی توان لابیاها را برش داد و باعث خونریزی بیشتری شد.

تورم لابیاها در بارداری

در طول بارداری به دلیل تغییرات هورمونی لابیاها بزرگ و حجیم شده و فرم شان تغییر می کند. این اتفاق کاملا طبیعی است و برای همه مادران رخ می دهد.

با زایمان و بازگشت به تعادل هورمونی سابق، تورم لابیاها از بین می رود. به دلیل غیر واقعی و موقتی بودن حجم و بزرگی لابیاها در بارداری و موقع زایمان، عمل زیبایی واژن حین زایمان انجام نمی شود. لابیاپلاستی به زمانی موکول می شود که تورم لابیاها برطرف شده باشد.

ریسک عوارض لابیاپلاستی

در زمان زایمان تمام بدن مادر به خصوص اندام های تناسلی پر خون هستند، هر نوع جراحی که در این ناحیه با ریسک بالایی منجر به عفونت و خونریزی در ناحیه واژن خواهد شد. به طور کلی  احتمال بروز عوارض عمل لابیاپلاستی در زنان بعد از زایمان بسیار زیاد است.

نارضایتی از نتیجه عمل

در صورتی که عمل زیبایی واژن حین سزارین انجام شود، احتمال اینکه بعد از بازگشتن لابیاها به فرم طبیعی بعد از زایمان، شخص از اندازه و ظاهر لابیاهای جراحی شده ناراضی باشد، بسیار زیاد است. اگر شخص از فرم لابیا و اندازه آن راضی نباشد مجبور به انجام جراحی ترمیمی خواهد بود که سخت تر از عمل جراحی اول و پر هزینه تر است.

تداخل مراقبتهای بعد از زایمان با لابیاپلاستی

بعد از عمل زیبایی باید یک سری مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی انجام شود و داروهای خاصی برای تسریع جوش خوردن لابیاها و بهبود آن مورد استفاده قرار گیرد. این نوع مراقبتها با مراقبتهای بعد از زایمان تداخل دارند و برای مادر مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

به همین دلیل است که هیچ وقت عمل لابیاپلاستی همزمان با سزارین انجام نمی شود. زیرا هدف از عمل لابیاپلاستی زیبایی واژن و بازگشت اعتماد بنفس خانم ها در رابطه جنسی است.

عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان

چه زایمان طبیعی باشد و چه سزارین، مادران بعد از زایمان باید 2 الی 3 ماه صبر کنند تا بتوانند این جراحی را انجام دهند. بعضی از پزشکان نیز توصیه می کنند خانم ها 6 ماه بعد از زایمان خود برای عمل لابیاپلاستی اقدام کنند. طی این مدت اندازه لابیاها کاملا طبیعی خواهد شد و هیچ خطری، جراحی زیبایی را تهدید نمی کند.

تاثیر زایمان های بعدی بر عمل زیبایی واژن

بسیاری از مادران نگران به هم خوردن نتیجه عمل لابیاپلاستی بعد از بارداری های بعدی هستند. اما عمل زیبایی واژن اگر در سنین بالای 18 سالگی و بلوغ کامل دختران انجام شود ماندگاری دائم دارد و با بارداری و زایمان های بعدی حتی زایمان های طبیعی، نتیجه این عمل زیبایی تغییری نمی کند.

البته در طول بارداری در اثر تغییرات هورمونی لابیاها متورم می شوند اما بعد از زایمان تورم از بین رفته و فرم لابیاها و اندازه آن به حجم و فرم قبل از بارداری باز می گردد. بنابراین برای انجام لابیاپلاستی نیازی نیست این عمل زیبایی را به بعد از آخرین زایمان خود عقب بیندازید.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

هزینه عمل لابیاپلاستی

تأثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی خانم ها چیست؟

آلت تناسلی (جوانسازی)

نتیجه گیری

بعضی از خانم ها که لابیا مینور آنها حالت آویزان و بزرگی دارد مایل هستند همزمان با سزارین عمل زیبایی واژن را نیز انجام دهند. اما به دلیل خونریزی زیاد ناشی از زایمان و بالا بودن ریسک عفونت و به هم خوردن نتیجه جراحی به دلیل متورم بودن لابیاها موقع زایمان، این عمل زیبایی به 3 تا 6 ماه بعد از زایمان موکول می شود.
کسانی که عمل لابیاپلاستی را در سنین بالای 18 سال انجام داده اند، بارداری و زایمان بعدی باعث تغییر نتیجه عمل آنها نمی شود. هر چند اندازه لابیاها بخاطر تغییرات هورمونی بارداری تغییر می کند اما با زایمان دوباره حجم و فرم لابیاهای جراحی شده به شکل قبل از بارداری باز می گردد.در طول جراحی لابیاپلاستی نواحی خاصی از لابیاها برش داده می شوند. بافت تیره رنگ و آویزان در لبه داخلی واژن در این جراحی برش داده می شود. مقادیر مناسبی از این ناحیه به آرامی بریده می شود و ظاهری صاف تر، روشن تر و زیباتر برای این ناحیه مهیا می شود. به این ترتیب اصطکاک کمتری بین لابیای مینور و لابیای ماژور وجود خواهد داشت.
در صورتی که لابیای ماژور سایز بیش از حد بزرگی داشته باشد، می توان در طول لابیاپلاستی به کوچک کردن لابیای بزرگ هم اقدام نمود. در برخی موارد می توان پوست اضافه که اطراف ناحیه کولیتوریس را پوشانده است را هم در این جراحی برداشت. این جراحی می تواند به صورت جداگانه هم انجام گیرد که با نام هودکتومی شناخته می شود. با انجام لابیاپلاستی می توان ظاهری کوچک تر، تمیزتر و متقارن تر برای ناحیه واژن به وجود آورد.

در صورتی که لبه های داخلی و خارجی واژن بیش از حد بزرگ باشند، پوشیدن برخی لباس ها مانند لباس زیر تنگ، شلوار جین، لگ های تنگ و مایو می تواند ناراحت کننده باشد و فشار بیش از حدی به ناحیه ولو وارد کند و در نتیجه باعث اصطکاک، بثورات و مشکلات دیگر شود.

با انجام جراحی لابیاپلاستی می توان این مشکلات را رفع نمود و فشار وارده بر این ناحیه را کاهش داد. به این ترتیب اصطکاک وارده بر این ناحیه آزاردهنده نیست و بیمار راحت تر است.

زنانی هستند که به دلایل ژنتیکی و وراثتی لابیاهای اطراف آلت تناسلی آنها بسیار بزرگ است. این لابیاها مشکلاتی چند را برای زنان به وجود می آورند از این رو آنها به لابیا پلاستی روی می آورند. از جمله این مشکلات. ظاهر نازیبای لابیاها آن ها را با بی اعتماد به نفسی روبرو می کند.

هنگام ورزش کردن و نیز دوچرخه سواری به دلیل برخورد زیاد لابیاها با زین دوچرخه ونیز گاها وسایل ورزشی درد هایی را برای آنها ایجاد می کند که این عارضه اصلا برایشان خوشایند نیست.

یکی دیگر از مشکلاتی که از سوی اینان گزارش می شود این است که نمی توانند به راحتی لباس های جذب بپوشند. زیرا که لابیاهای بزرگ نمای بدی را از زیر لباس ایجاد می کنند.

زنانی که لابیاهای بزرگی دارند بعد از زایمان و نیز افزایش سن، افتادگی، چروکیدگی و شلی لابیاها بیشتر از سایر زنان قابل مشاهده است. این موضوع باعث افزایش حساسیت زنان به ظاهر شان می شود.

در تمام مواردی که در این مقاله به ان اشاره شد زیبا جویان عزیز می توانند به شکل حضوری و یا به صورت تلفنی با کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه در تماس باشند تا بهترین مشاوره را به صورت رایگان دریافت کنند.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.