خط چشم مخصوص چشم های ریز و درشت کردن چشم توسط دکتر علیزاده

خط چشم مخصوص چشم های ریز و درشت کردن چشم توسط دکتر علیزاده

خط چشم مخصوص چشم های ریز و درشت کردن چشم توسط دکتر علیزاده

عمل درشت كردن چشم : چشم حساس‌ترین و مهم‌ترین عضو بدن انسان است. زیرا اگر به هر دلیلی مشکی برای چشم ایجاد شود انسان از دیدن دنیا و زیبایی‌های آن محروم می‌شود و بسیاری از کارهای روزمره خود را نمی‌تواند انجام دهد .

از طرفی چشم از مهمترین معیار‌های سنجش زیبایی چهره شناخته می‌شود، درشت و براق بودن چشم چهره فرد را زیبا و شاداب تر نشان می‌دهد. در بسیاری از شعرها به خصوص شعرهای ایرانی مشاهده می‌کنیم که شاعران برای وصف معشوق و تعریف و تمجید از زیبایی و دل‌فریبی یار به زیبایی و درشتی چشمانش اشاره می‌کنند.

اپی کانتال چشم یا عمل زيبايي درشت كردن چشم یکی از چندین عمل زیبایی است که امروزه رواج پیدا کرده است.در کانتو‌پلاستی جراح فرم گوشه چشم ها را اصلاح می‌کند و چنانچه فرد دچار افتادگی پلک ها باشد آن را رفع می‌کند که این عمل موجب می‌شود چشم‌ها به طور دائمی درشت تر شوند و چهره فرد دیگر خسته و خواب‌آلود به نظر نیاید.

عمل درشت كردن چشم در بین افرادی که چشمانی ریز و بادامی شکل دارند طرفداران بسیاری دارد. که به ویژه بیشترین متقاضی را بین مردم آسیای شرقی و کره دارد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست؟

باید بگوییم که این شیوه جراحی را عموما برای افرادی که دارای چشمان باریک و شرقی هستند، بکار می برند. در حقیقت بیشترین طرفداران این عمل زیبایی را افرادی با چشم های کره‌ای، چینی، ژاپنی و یا مغولی، ترکی و یا ترکمنی تشکیل می دهند.

جراحی اپیکانتوپلاستی (Epicanthoplasty) یا به عبارت دیگر عمل درشت کردن چشم از جمله شیوه هایی است که معمولا برای تغییر حالت و درشت کردن چشم های افراد بکار گرفته می شود. همچنین در اصطلاح عامیانه، به دلیل استقبال افراد با چشمای باریک شرق آسیایی به این شیوه جراحی اپیکانتوپلاستی، عمل درشت کردن چشم بادامی ها نیز گفته می شود.

اکنون برای اینکه واضح تر بیان کنیم که دقیقا منظورمان از اپیکانتوپلاستی یا عمل بزرگ کردن چشم چیست باید گفت که هدف اصلی این شیوه جراحی بواقع، از میان برداشتن چین اپیکانتال به صورت جزئی و کامل است. این عمل بسیار حساس بوده و ممکن است که به احتمال خیلی زیاد اثرات جراحی نظیر جای زخم ایجاد شده باقی بماند.

منظور از چین اپیکانتال چیست؟

چشمان افراد با نژاد آسیایی و خصوصا آسیای شرقی به گونه ای است که پوست گوشه داخلی چشم آن ها به شدت جلب توجه می کند و در اصطلاح تخصصی به آن چین اپیکانتال یا مغولی گفته می شود. چین بزرگ اپیکانتال از ایجاد چین و چروک بر روی پلک بالایی چشم جلوگیری کرده و پوسته آن به بافت پیوندی عضله زیر پلک پایین متصل است.

از همین رو در پاسخ به سوال اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست باید گفت که پزشک جراح چشم و زیبایی مجبور است که در اکثر موارد این جراحی را به همراه جراحی پلک همزمان پیش ببرد تا با از بین رفتن این چین، پلک دوم به صورت طبیعی و بدون هیچگونه جای زخم ایجاد شود.

دقت داشته باشید که چشم افراد با نژاد آسیایی به دلیل وجود چین اپیکانتال به صورت بادامی شکل می باشد و از بین رفتن کامل این چین از گوشه چشم این افراد باعث می شود که آن ها ظاهر آسیایی و خشن خود را از دست بدهند. همچنین وجود مقدار کمی از چین اپیکانتال در افرادی با چشم های گرد باعث کشیدگی چشم و خنثی شدن حالت بیش از حد ملایم چهره آنان می گردد.

تفاوت اپیکانتوپلاستی و کانتوپلاستی

گاهی از روش جراحی کانتوپلاستی نیز به عنوان عمل درشت كردن چشم استفاده می‌شود. در واقع کانتوپلاستی، جراحی گوشه بیرونی چشم است؛

اما اپی‌کانتوپلاستی جراحی گوشه داخلی چشم همراه با بلفاروپلاستی می‌باشد. به طور دقیق‌تر، تفاوت کانتوپلاستی و اپی‌کانتوپلاستی در این است که:

کانتوپلاستی جراحی بخش بیرونی چشم برای اصلاح زاویه خارجی چشم است. در این عمل، جراح گوشه خارجی چشم را برش می‌دهد و باز می‌کند. این عمل در صورتی مفید است برای بهبود زاویه خارجی و عدم تقارن چشم‌ها انجام شود.

از طرفی برخی برای درشت‌تر شدن چشم‌ها و کشیده‌تر شدن آن جراحی کانتوپلاستی انجام می‌دهند. این جراحی به عمل چشم گربه‌ای هم معروف است که البته چندان توصیه نمی‌شود؛ چون اگر چشم بیش از اندازه باز شود و پزشک حین عمل دقت و ظرافت به خرج ندهد.

  امکان بروز معضل خشکی چشم و آسیب به بینایی را در پی خواهد داشت. همچنین موجب قرمزی گوشه‌های چشم نیز می‌شود که برای فرد از لحاظ ظاهری آزار دهنده است.

 اپی‌کانتوپلاستی  یا جراحی زاویه داخلی چشم برای عمل درشت كردن چشم است. جراحی اپی کانتال بیشتر برای افرادی است که چشم‌هایی بادومی و ترکی – مغولی دارند. در جراحی اپی کانتال ، جراح چین پلک بالا را که گوشه داخلی چشم را پوشانده) برمی‌دارد. عمل درشت كردن چشم ، یک جراحی استاندارد و دارای نتایج درخشان و قابل اعتماد است.

چشم
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-چشم

مراحل انجام اپیکانتوپلاستی

اپیکانتوپلاستی داخلی

تمرکز این عمل بر گوشه‌ی داخلی چشم بوده و در طی آن چین اضافی برداشته می‌شود تا بخش داخلی چشم‌ها آشکار شوند. هدف روش اپی‌کانتوپلاستی داخلی درشت‌تر و بازتر نشان داده شدن چشم‌ها است و ممکن است جهت صاف و مستقیم کردن چشم‌هایی که به طرف بالا متمایل هستند نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

اپیکانتوپلاستی جانبی

در این روش علاوه بر تمرکز بر چین داخلی چشم، بخش خارجی چشم نیز اصلاح می‌شود. اپیکانتوپلاستی جانبی به منظور کشیدن چشم و ترمیم شیبی که چشم را افتاده یا خسته نشان می‌دهد، انجام می‌گیرد.

بیمار و پزشک باید به منظور تعیین بهترین روش جهت نیازهای خاص بیمار همکاری کنند. انتخاب پزشکی که در هر دو روش اپی‌کانتوپلاستی مجرب باشد بسیار مهم است تا بتوان از دستیابی به بهترین نتیجه پس از جراحی مطمئن بود.

فرایند عمل

پزشک پس از یک معاینه‌ی کامل بهترین روش را جهت نیازهای خاص بیمار توصیه خواهد کرد.

عمل اپی‌کانتوپلاستی معمولاً با بی‌حسی موضعی آغاز می‌شود. سپس جراح زیبایی برش‌های از پیش تعیین شده‌ای را در اطراف گوشه‌ی چشم ایجاد می‌کند. جراح از طریق این برش‌ها، فلپ‌های کوچکی را جهت بازسازی شکل داخل پلک ایجاد می‌نماید و پوست اضافه برداشته می‌شود.

در عمل اپی‌کانتوپلاستی جانبی، برش‌هایی در گوشه‌های خارجی چشم‌ها نیز ایجاد می‌شوند. بعد از اینکه جراح چشم‌ها را با موفقیت باز کرد، محدوده‌ی مورد نظر با ظرافت بخیه زده می‌شود تا چین‌های باز شده‌ی پوست بسته شوند.

جراحی اپی‌کانتال معمولاً بصورت سرپایی انجام شده و حدود 30 دقیقه تا یک ساعت بطول می‌انجامد. بعد از جراحی، پلک‌ها متورم و کبود خواهند بود. یک دوره‌ی استراحت و بهبودی دو هفته‌ای توصیه می‌شود.

در طول دوره‌ی استراحت پلک‌ها بهبود پیدا می‌کنند و به حالت طبیعی خود باز می‌گردند، بنابراین توصیه می‌شود که در این مدت استراحت کافی داشته و از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش اجتناب شود.

داروهای ضد درد نیز برای کنترل درد تجویز می‌شوند. از انجام آرایش بر روش چشم‌ها باید تا بعد از اینکه بخیه‌ها برداشته شدند (یک هفته بعد از جراحی) پرهیز شود.

مزایای عمل اپیکانتوپلاستی

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به این موضوع اشاره داشته باشیم که مزایای اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست؛ میتوان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت ذیل را برای انجام این نوع جراحی نام برد:

صاف به نظر رسیدن چشم های با حالت مورب

 بزرگتر نشان دادن چشم های باریک

رفع و از بین بردن حالت خسته صورت و متعادل شدن آن با دیگر اجزا

ظاهر چشم‌ ها به حالت کشیده و درخشان

بهبود دائمی و مادام‌العمر ظاهر چشم‌ ها و حالت صورت فرد

استفاده از تکنیک ‌های جراحی پیشرفته به منظور دستیابی به نتایج دلخواه خود

و …

معایب اپیکانتوپلاستی

در صورتی که فرد برای انجام این عمل یک پزشک متخصص و ماهر را انتخاب نکند. و همچنین به نکاتی که معمولا پزشکان برای بعد از عمل توصیه می‌کنند بی‌توجه باشند ممکن است عوارض زیر بروز دهند:

نامتقارن شدن چشم ها با یکدیگر و نیاز به درمان ترمیمی

به وجود آمدن چین های غیر طبیعی و بزرگ بر روی پلک ها

از بین نرفتن اسکارهای باقیمانده از بخیه ها

بروز هماتوم و یا خون مردگی

احتمال بد شکلی در ناحیه اتصال پلک بالا و پایین و یا گرد شدن حالت آن و همینطور بروز کشیدگی عمودی به طرزی نامطلوب به خصوص در چشم هایی که پیش از عمل حالتی گود داشته اند، نیز وجود دارد.

احتمال بروز آلرژی نسبت به داروی تزریق شده جهت بی حسی ناحیه اطراف چشم

احتمال بروز عفونت در ناحیه برش در صورتی که اتاق عمل آلوده بوده باشد یا اینکه پس از عمل به خوبی از زخم مراقبت نشود.

پس لازم است قبل از تصمیم به عمل زیبایی در انتخاب پزشک به خوبی دقت کرد تا از به وجود آمدن عوارض غیر قابل جبران جلوگیری نموده و سلامت چشم و بینایی به خطر نیفتد.

بهترین کاندیدا اپیکانتوپلاستی

فراد در هر سنی و با ویژگی های جسمی متنوع می توانند از این جراحی بهره مند شوند. به عنوان مثال ، برخی از افراد با چشمان بادامی به دنیا می آیند و با افزایش سن شروع به از دست دادن پلک می کنند. دیگران با افتادگی پلک یا چشم معکوس و بدون چین خوردگی روی پلک متولد می شوند. کانتوپلاستی جانبی می تواند به اصلاح و حتی ایجاد یک شکل مشخص از چشم و پلک کمک کند و باعث می شود که بزرگتر و بلندتر به نظر برسد.

بیمارانی که به افتادگی یا گشاد شدن پلک های پایین مبتلا می شوند، ممکن است کاندیدای عمل زیبایی چشم باشند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی ظاهر شود، از جمله نتیجه نامطلوب جراحی قبلی، سن ، شرایط هورمونی، عوامل ارثی، ضربه یا فلج.

هزینه انجام جراحی اپیکانتوپلاستی

اگر بخواهیم دقیقا به این موضوع اشاره داشته باشیم که منظورمان از هزینه و تعرفه انجام اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست و هر شخص چه هزینه ای باید برای انجام این عمل بپردازد؛ باید گفت که هر بیمار با توجه به جزئیات طرح درمانی اختصاصی خود و نوع شیوه جراحی و سایر عمل هایی که همزمان با اپیکانتوپلاستی برای تغییر حالت و زیبایی چشمان خود در نظر دارد؛

باید هزینه ای متفاوت با سایر بیماران را پرداخت نماید. بنابراین پیش از معاینه و مشخص شدن طرح درمانی فرد توسط جراح نمی توان به طور قطع و یقین، قیمت ثابتی را برای جراحی اپیکانتوپلاستی عنوان نمود.

مراقبت های قبل از اپیکانتوپلاستی

چهار هفته قبل و بعد از جراحی، سیگار نکشید.

یک هفته قبل و بعد از جراحی الکل مصرف نکنید.

تمام اشیای با ارزش از جمله جواهرات را در خانه بگذارید.

لباس های گشاد، پیراهن دکمه ای یا زیپ دار بپوشید.

از آرایش یا هر نوع لوسیون استفاده نکنید.

صبح روز جراحی در مورد مصرف داروهای تجویز شده با پزشک خود مشورت کنید. (با آب خیلی کم مصرف کنید)

حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل: مصرف آسپرین یا داروهای حاوی آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین E ، روغن ماهی را متوقف کنید.

مراقبت های بعد از اپیکانتوپلاستی

دوره نقاهت این روش جراحی کوتاه و مراقبت‌های بعد از آن مانند عمل بلفاروپلاستی، است.همچون هر عمل جراحی دیگری پزشک یک‌سری نکات را برای قبل و بعد عمل توصیه می‌‌کند که برای مطلوب بودن نتیجه عمل حتما به آن‌ها عمل کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، به پزشک متخصص خود اعتماد داشته باشید و اجازه بدهید تا زمان بگذرد،این نکات عبارت اند از:

بروز درد و سوزش، ورم و پف، کبودی و همچنین تاری دید و دوبینی،  کاملا طبیعی است. و رفته رفته از بین می‌روند.

دو روز بعد از عمل به پزشک خود مراجعه کنید تا پانسمان را بردارد و محل جراحی را معاینه کند.

برای کشیدن نخ‌های بخیه بعد از یک هفته تا 10 روز به پزشک مراجعه کنید.چون پلک دائم در حال حرکت است در این عمل از نخ‌های بخیه جذبی استفاده نمی‌شود. پلک زدن نخ‌های جذبی را شل می‌کند.

برای رفع ورم و کبودی، که حتما سر خود را بالا نگه دارید. حتی هنگام خواب، چند بالش نرم زیر سر خود قرار دهید تا سر شما از زمین فاصله زیادی داشته باشد و خون در سر جمع نشود.

برای زودتر از بین رفتن کبودی و ورم، تا سه روز اول از کیسه آب سرد استفاده کنید. یخ را مستقیم روی پوست نگذارید، بلکه در یک کیسه نایلون بریزید و لای هوله بگذارید.

هر یک ساعت، 10 دقیقه کمپرس سرد را روی محل کبودی و ورم دور چشم بگذارید. همچنین می‌توانید یک هوله را نم‌دار کنید و در فریزر بگذارید تا خنک شود. سپس روی کبودی و ورم قرار دهید.

پس از سه روز کمپرس سرد، می‌توانید 3 روز هم کمپرس گرم استفاده کنید. این کار به کاهش کبودی‌ها کمک بسیاری می‌کند.

برای کاهش درد، مسکن تجویز می‌شود و همچنین ممکن است آنتی‌بیوتیک و قطره چشم برای جلوگیری از خشکی چشم نیز تجویز شود.

تا سه روز از حمام رفتن خودداری کنید و پس از 3 روز  محل بخیه‌ها را بشویید.

از دستکاری جای بخیه و همچنین زخم روی پلک و گوشه چشم پرهیز کنید.

بعد از  گذشت 3 تا 5 روز می‌توانید به فعالیت‌های عادی روزانه خود برگردید و یا به سر کار بروید.

تا چند هفته از هر گونه فعالیت سنگین پرهیز کنید.

برای رفع کامل ورم‌ها و دیدن نتیجه عمل، 2 تا 4 هفته زمان نیاز است.

همچنین رفع کامل جای زخم نیز گاهی بیش از 6 ماه زمان نیاز دارد و از پمادی که پزشک متخصص زیبایی تجویز کرده، حتما طبق توصیه وی استفاده کنید.

اثرات و نتایج اپیکانتوپلاستی

اگر چشمان کوچکی دارید و پوست پلکتان بیشتر فضای چشمتان را احاطه می‌کند و چنانچه در آرزوی چشمان درشت‌تر و درخشان‌تری هستید، اپی‌کانتوپلاستی گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

دکتر علیزاده متخصص کلینیک بین المللی زیبا پوست و مو الهیه آناتومی چشمتان را ارزیابی می‌کنند و مناسب‌ترین روش عمل برای شخص شما را تعیین می‌نمایند. اپی‌کانتوپلاستی عمل ایمن و موثری است که چشمانتان را جذاب و زیبایی‌تان را دوچندان می‌کند.

دوران نقاهت بعد از جراحی اپیکانتوپلاستی

فرد بیمار بنا بر تشخیص جراح خود لازم است که 4 تا 6 روز بعد از انجام عمل درشت کردن چشم یا اپیکانتوپلاستی به منظور کشیدن بخیه های پوست خود، مجدد به مطب مراجعه کرده و در طی این مدت بخش عمده ای از ورم اطراف چشم او نیز از بین خواهد رفت. البته تا بهبودی کامل و از بین رفتن ورم باقیمانده حدود 8 الی 12 هفته زمان لازم است.

بنابراین در پاسخ به سوال مربوط به زمانبندی دوران نقاهت بیماران بعد از انجام عمل اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست؛ می توان گفت بسته به شرایط فرد بیمار و نوع شیوه جراحی، زمان نقاهت و بهبودی کامل ورم اطراف چشم برای هر یک از افراد با دیگری متفاوت است اما معمولا اکثر آنان از دو هفته بعد از انجام جراحی می توانند به روال گذشته کارهای خود را انجام داده و در محل کار خود حاضر شوند.

همچنین جراح بعد از انجام عمل تمامی نکات و دستورات مربوط به مراقبت از بخیه ها را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بعد نظیر عفونت و یا باقی ماندن جای زخم به بیمار خود گوشزد و توصیه می کند. بیماران بهتر است که تا چند هفته بعد از جراحی اپیکانتوپلاستی، چشمان خود را از تابش نور مستقیم خورشید در امان نگاه داشته و از عینک های آفتابی اصل با یووی بالا برای محافظت از چشمان خود به هنگام خروج از منزل کمک گیرند.

تعداد جلسات اپیکانتوپلاستی

این عمل جراحی در طی یک جلسه انجام می شود و مدت زمان آن به مهارت پزشک و مشکلات اطراف چشم بستگی دارد اما پس از 10 روز برای برداشتن بخیه ها و بررسی نتایج عمل مجدداً به کلینیک مراجعه خواهید کرد.

در کلینیک بین المللی زیبایی و تخصصی الهیه انواع روش های زیبایی و درمانی پوست و مو توسط پزشک ماهر و با تجربه صورت می گیرد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

 لیفت چشم گربه ای با نخ در کلینیک الهیه تهران

قیمت چشم گربه ای چقدر است؟

 لیفت چشم گربه ای با نخ

نتیجه گیری

چشم از مهم ترین پارامترهایی است که در سنجش زیبایی صورت به عنوان یک فاکتور اساسی به شمار می رود. از این رو داشتن چشم هایی خسته و پف آلود در زیبایی چهره اثر سوء خواهد گذاشت و جراحی کانتوپلاستی در رفع این حالت تاثیر به سزایی دارد.

به طور کلی آناتومی صورت در افراد با نژاد شرقی دارای تفاوت هایی با دیگر نژادها می باشد  ، این افراد عمدتا با افتادگی پلک مواجه بوده  و غالبا چشم هایی باریک و پف آلود دارند.

امروزه با پیشرفت چشمگیر علم پزشکی ، این امکان برای افرادی که دارای پلک های آسیایی یا اصطلاحا پلک شرقی هستند و می خواهند چشم هایی با جلوه مطلوب تر داشته باشند فراهم آمده است. عمل جراحی پلک شرقی یا کانتوپلاستی ( Canthopexy ) با هدف تصحیح پلک های آسیایی انجام می گیرد.

در این جراحی ، گوشه خارجی چشم ها اصلاح شده و انحنای چشم نیز تغییر می کند. در نتیجه می توان گفت که این عمل ، سبب افزایش طول افقی چشم ها می شود .

در تمام مواردی که در این مقاله به ان اشاره شد زیبا جویان عزیز می توانند به شکل حضوری و یا به صورت تلفنی با کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه در تماس باشند تا بهترین مشاوره را به صورت رایگان دریافت کنند.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/R8DoI

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/H42ijAEo

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.