راه های مقابله با پیر شدن پوست چیست؟

راه های مقابله با پیر شدن پوست چیست؟

راه های مقابله با پیر شدن پوست چیست؟

حتماً تا به حال دو فرد هم سن و سال را دیده‌اید که پوست‌شان از نظر جوانی و شادابی با هم خیلی متفاوت است. شاید از خود پرسیدید چرا پوست یکی چروک و خط‌های ریز دارد و پوست دیگری صاف و یکدست است.

مقالۀ زیر را بخوانید تا بدانید چه چیزهایی، جز وراثت، در پیری زودرس پوست ما نقش دارند، و چه عواملی به جلوگیری از پیری پوست ما کمک می‌کند و چه راه هایی برای مقابله با پیر شدن پوست وجود دارد.

کافی است اشتباهی مرتکب شوید و کاری کنید که به پوست‌تان آسیب برسد. آنگاه ناخواسته پیری پوست خود را سرعت داده‌اید. اگر حوصله‌ی مراقبت از پوست خود را ندارید، دست کم، با خواندن این مقاله بدانید چه‌کاری نباید انجام دهید تا پوست‌تان زود پیر نشود.

احتمالاً فکر می‌کنید هر چه سن بیشتر باشد، پوست پیرتر به نظر می‌رسد. اما این جمله زمانی حقیقت دارد که سن تنها عامل پیری پوست باشد. که البته این طور نیست.

نشانه‌های پیری پوست، در بعضی از افراد زودتر نمایان می‌شود. برای مثال، صورت یک شخص بیست و چند ساله ممکن است چین و چروک داشته باشد. به این گونه پیر شدن غیر طبیعی پوست، پیری زودرس می‌گویند.

خبر خوب این است که پیری زودرس پوست، هم قابل پیشگیری است و هم درمان می‌شود.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

چرا پوست پیر می‌شود؟

عوامل بسیاری باعث پیر شدن پوست می‌شوند که همه‌ی آنها را نمی‌توانیم کنترل کنیم. پیری، فرآیندی اجتناب ناپذیر است. با گذشت زمان، پوست همه‌ی ما چروک می‌شود و این کاملاً طبیعی است. علاوه بر چین و چروک، پوست به مرور نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود.

خوشبختانه، بعضی از عواملی را که باعث پیری پوست می‌شوند، می‌توانیم کنترل کنیم. سبک زندگی ما و محیطی که در آن زندگی می‌کنیم با بروز نشانه‌های پیری پوست در جوانی ارتباط دارد. بررسی‌های علمی نشان می دهد سیگار کشیدن، حالت چهره (مانند اخم، تعجب و خنده) و کمبود خواب روند پیری پوست را سرعت می‌بخشند.

برای جلوگیری از پیری پوست یا درمان آن، ابتدا باید بدانیم نشانه‌های پیری پوست چیست و علت بروز آنها را بررسی کنیم.

لک های پوستی

ایجاد لک روی صورت و دست‌ها، نشانی از سالم نبودن پوست است. اشعه‌ی فرابنفش خورشید این لک‌ها را ایجاد می‌کند. اشعه‌ی فرابنفش از کودکی و نوجوانی به شما پوست آسیب می‌زند. این اشعه باعث دو رنگ شدن پوست و ایجاد لک‌های قهوه ای روی آن می‌شود.

بهترین راه جلوگیری از ایجاد لک بر پوست‌تان این است که از کودکی به طور مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. البته، دقت کنید کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که طیف گسترده (broad spectrum) باشد. این نوع کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر هر دو اشعه‌ی UVA و UVB محافظت می‌کند.

فراموش نکنید، هیچ وقت برای شروع استفاده از ضد آفتاب دیر نیست!

برای از بین بردن لک‌هایی که از قبل روی پوست‎تان ایجاد شده‌اند، می‎توانید از کرم‌‌های لایه بردار و روشن کننده‌ی مناسب استفاده کنید.

ویتامین c و کینین‌های طبیعی و مصنوعی هم قادرند لک‌های پوست شما را رفع کنند. افزون بر این، از ایجاد لک جدید بر پوست شما جلوگیری می‌کنند. استفاده از ویتامین c و کینین‌های طبیعی و ساختگی، لک‌های موجود را از بین می‌برند. البته، از لک‌های جدید هم پیشگیری می‌کند.

چین و چروک

بعد از لک، چین و چروک‌های پوست از رایج‌ترین نشانه‌های پیری پوست است. دور چشم‌ها، پیشانی و گاهی اوقات لب‌ها، اولین قسمت‌هایی از پوست ما هستند که چروک می‌شوند.

عادت‌هایی مثل سیگار کشیدن، اخم کردن زیاد، جمع کردن لب‌ها یا خوابیدن روی یک طرف صورت خط‌های نازکی روی پوست ما ایجاد می‌کنند.

به این خط‌ها، خط‌های احساسی هم می‌گویند. حال اگر کلاژن و الاستین کافی در پوست ما نباشد، این خط‌ها عمیق می‌شوند و پایدار می‌ماند. الاستین و کلاژن پوست ما را در برابر ایجاد این چروک‌ها مقاوم می‌کند.

پیر شدن پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-پیر شدن پوست

کلاژن چیست؟

کلاژن رشته‎های پروتئینی است که مسئول انعطاف پذیری، استحکام و یکپارچگی پوست ماست.

بالا رفتن سن، سیگار کشیدن و مراقبت نکردن از پوست در برابر آلودگی هوا و نور خورشید باعث می‌شوند تولید کلاژن در بدن ما کم شود. در نتیجه، پوست ما به راحتی، چروک می‌شود.

یکی از راه‌های مؤثر جلوگیری از پیری پوست، ایجاد چین و چروک و لک‌های تیره روی پوست، استفاده از سرم‌ ویتامین C است. این سرم‌ها، تولید کلاژن و الاستین را زیاد می‌کنند و با لایه برداری، باعث جوانسازی پوست  آن می‌شوند.

کم آب (دهیدراته) شدن پوست

یکی از نشانه های دیگر پیری زودرس پوست ظاهر خشک آن است.

یکی از نشانه های دیگر پیری زودرس پوست ظاهر خشک آن است. پوست کم آب (دهیدراته)، می‌خارد. همچنین، در شرایط آب و هوایی نامساعد، کم آبی پوست را پوسته پوست می‌کند و باعث حتی ترک خوردن آن می شود.

پوست سالم و جوان نازک نیست؛ قدرت تولید چربی‌ آن هم بیشتر است. در نتیجه، کمتر خشک می‌شود.

علت کم آب شدن پوست هنگام پیری پوست چیست؟

خشک شدن پوست یکی از نشانه‌های ضعف ساختار درم (لایه‌ی زیرین پوست) و اپیدرم (لایه‌ی خارجی پوست) در توانایی اتصال به آب است. در این حالت آب بین لایه‌های پوست بیشتر از دست می‌رود.

همچنین، سدهای طبیعی که مانع از دست دادن آب می‌شوند، عملکرد خود را از دست می‌دهند. تولید پروتئین‌های گلوکوزآمین گلیکان‌ها (GAG) نیز، که یکی از اجزای مرطوب کننده‌ی طبیعی پوست هستند، کاهش می‌یابد. همه‌ی این موارد باعث خشکی پوست می‌شود.

برای مقابله با خشکی پوست چه کنیم؟

بهترین راه مقابله با این تغییرات، پیشگیری است!

لایه‌برداری پوست باعث بهبود عملکرد اپیدرم پوست و حفظ بیشتر آب در آن می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند، با هر روز با استفاده از سرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست، آن را آبرسانی کنید. عملکرد این محصولات شبیه پروتئین‌های نگهدارنده آب در پوست است. دانه‌های دریایی (مثل آلگ و جلبک، ابریشم دریایی و …)، هیالورونات ها و عصاره‌های گیاهی از این جمله‌اند.

حتماً از مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید.

ملتهب و حساس شدن پوست

خشکی، حساسیت و التهاب پوست از اثرهای بد اشعه‌ی فرابنفش و رادیکال‌های آزاد هستند. پوست صورت، گردن و هر قسمتی از بدن شما که در معرض آفتاب باشد، به احتمال خیلی زیاد، دچار این عوارض می‌شود.

اگر از پوست خود در برابر آفتاب محافظت نکنید، رنگ طبیعی آن از بین می‌رود؛ دو رنگ و گاهی چند رنگ شدن پوست، از عوارض دیگر محافظت نکردن از پوست است. حتی، در موارد خاص، ممکن است پوست به حالت بافت چرم درآید.

خشکی، حساسیت و التهاب پوست صورت، گردن و بخش‌هایی از بدن که در معرض آفتاب هستند از نشانه‌های پیری زودرس پوست است. معمولاً این نشانه‌ها از 20 تا 30 سالگی ظاهر می‌شوند.

راه حل چیست؟

برای اینکه رنگ پوست شما بهبود یابد و نشانه‌های خشکی پوست از بین برود، می‎توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

آنتی اکسیدان ‌های قوی گیاهی مصرف کنید، مثل عصاره‌ی چای سبز و انواع توت، ویتامین ث و …

از ترکیبات ضد التهاب استفاده کنید، نظیر

بیزابولول (عصاره ی گیاهی که در بابونه ی آلمانی و بعضی گیاهان دیگر وجود دارد)

بابونه، آزولن (ترکیباتی که در قارچ‌ها و بعضی از بی‌مهرگان دریایی وجود دارد)

جو دوسر و آرگان …

ویتامین‌های گروه ب را در رژیم خود بگنجانید.

افتادگی پوست

اگر استحکام لایه‌های زیرین پوست از بین برود، پوست ما شل می‌شود و گونه‌ها افتاده. سرو کله‌ی چین و چروک‌های عمیقی هم خیلی زود پیدا می‌شود.

معمولاً نشانه‎های پیری پوست، از سن 45 تا 50 سالگی شروع می‌شوند. جالب اینکه، با مراقبت صحیح از پوست خود، می‌توانید تا اواخر پنجاه سالگی هم از این نشانه‌ها در امان بماند. اگر استحکام و کشسانی (الاستیسیته) پوست از اوایل 30 سالگی کاهش یابد. نشانه‌ی پیری زودرس پوست است.

کلاژن و الاستین دو پروتئین اساسی هستند که استحکام و انعطاف مورد نیاز پوست ما را تأمین می‌کنند. افتادگی پوست بیشتر نتیجه‌ی از بین رفتن این دو پروتئین در اثر آسیب‌های نوری است.

هیچ وقت دیر نیست.

اگر هنوز هیچ یک از این نشانه‌ها را ندارید، می‎توانید با رعایت نکات ساده‌ی زیر سلامت و زیبایی پوست خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

حتی اگر یک یا چند نشانه‌ی پیری زودرس پوست را دارید، نگران نباشید! هنوز هم می‌توانید شدت برخی از آسیب‌های پوستی را کم کنید.

همین‎طور می‎توانید از آسیب های بیشتر پوست جلوگیری کنید. اما چه‎طور؟ محافظت از پوست در برابر آفتاب و تغییر سبک زندگی به شما کمک زیادی می‎کند.

اگر می‌خواهید بدانید، راه‌های جلوگیری از پیری پوست چیست ، نکات زیر را از دست ندهید.

دانستیم که با مراقبت درست از پوست و تغییر سبک زندگی می‌توانیم تا حد زیادی از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم. پس، نکات زیر را به یاد بسپارید:

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

فرقی نمی‌کند کنار ساحل باشید یا بیرون از خانه کارهای روزمره‌ی خود را انجام دهید. در هر حالت، در معرض اشعه‌های مضر خورشید هستید.

برای مراقبت از پوست:

همیشه در سایه قرار بگیرید.

دست‌ها و گردن خود را بپوشانید.

از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

به طور مداوم از کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

حتی اگر علائم پیری پوست را دارید، می‌توانید با محافظت از آن در برابر آفتاب، به پوست خود این فرصت را بدهید تا آسیب‌های خود را ترمیم کند.

برای برنزه شدن، آفتاب نگیرید

هربار که پوست خود را برنزه می‌کنید، آن را بیشتر در معرض پیری زودرس قرار می‌دهید.

باید بدانید که این فقط به آفتاب گرفتن مستقیم مربوط نیست. سولاریوم و دستگاه‌های دیگر برنزه کردن، اثری مشابه دارند. همه‌ی این دستگاه‌ها با انتشار اشعه‌ی فرابنفش (UV) روند پیری پوست را تسریع می‌کنند.

برای در امان ماندن از این اشعه‌های مضر می‌توانید از کرم، روغن، اسپری یا محصولات برنزه کننده‌ی دیگر استفاده کنید.

سیگار نکشید.

سیگار کشیدن سرعت پیری پوست را چند برابر می‌کند! چین و چروک، کدر شدن پوست و رنگ پریدگی از آسیب‌های پوستی ناشی از مصرف سیگار است.

سیگاری‌هایی که مصرف سیگار را ترک می‌کنند، اغلب خودشان هم متوجه می‌شوند که پوست‌شان سالم تر به نظر می‌رسد.

اخم نکنید

شاید با خودتان فکر کنید، اخم کردن به پیری پوست چه ربطی دارد؟

اخم، خنده، تعجب یا حالت‌های دیگر، ماهیچه‌های صورت را منقبض می‌کنند. اگر ماهیچه‌های خاصی خیلی زیاد استفاده شوند، خط‌های مربوط به آن ماهیچه پر رنگ و ماندگار می‌شوند.

تغذیه‌ی سالم داشته باشید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، مصرف زیاد میوه‌ها و سبزی‌های تازه باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود. اگر درصد بالایی از مواد غذایی شما حاوی مواد قندی و کربوهیدرات پیچیده مانند نان، ماکارونی، برنج و … باشد، روند پیری پوست تسریع می‌شود.

ورزش کنید.

ورزش کردن، گردش خون و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که بیشتر روزهای هفته ورزش می‌کنند، نسبت به همسالان خود پوست جوان‌تری دارند.

پوست خود را به آرامی بشویید!

ساییدن پوست به هنگام شستشو آن را تحریک می‌کند. این تحریک‌های پوستی به مرور زمان باعث پیری زودرس پوست می‌شوند.

با شستشوی ملایم هم آرایش و آلودگی‌ها از روی پوست پاک می‌شوند و هم پوست‌تان اذیت نمی‌شود.

اگر شوینده (فیس واش) شما پوست‌تان را به خوبی پاک نمی‌کند، در اولین فرصت آن را با یکی دیگر از انواع پاک کننده‌ صورت که مخصوص نوع پوست شما است، جایگزین کنید.

عینک آفتابی بزنید.

پوست دور چشم نازک و حساس است. به همین دلیل، اولین چین و چروک‌ها معمولاً در این قسمت ایجاد می‌شوند.

بسیاری از افراد، به ویژه آن‌ها که چشم‌شان به نور حساس است، برای بهتر دیدن، چشم‌های خود را تنگ می‌کنند. این کار در دراز مدت باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می‌شود. استفاده از عینک آفتابی بهترین راه برای مراقبت پوستِ دور چشم و جلوگیری از پیری پوست است.

صورت خود را دو بار در روز بشویید.

صبح‌ها: برای شستن چربی‌هایی که در طول شب بر پوست جمع شدند.

شب‌ها: برای پاک کردن صورت از مواد آرایشی و آلودگی‌ها

عرق، پوست را تحریک می‌کند. پس اگر ورزش می‌کنید یا به هر دلیلی، زیاد عرق می‌کنید، حتماً بعد از ورزش، صورت و بدن خود را بشویید.

برای جلوگیری از پیری پوست، آن را مرطوب نگه دارید.

هر روز به اندازه‌ی لازم از کرم مرطوب کننده‌ی مناسب پوست خود استفاده کنید. کرم‌های مرطوب کننده رطوبت پوست را به دام می‌اندازند، از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند و ظاهر شاداب‌تری به آن می‌دهند.

از محصولاتی که موجب سوزش پوست می شوند، استفاده نکنید.

احساس سوزش و گزش در پوست نشان می‌دهد که پوست تحریک شده است. یادتان باشد محصولات مراقبت از پوست نباید موجب تحریک پوست شما شوند.

پیش از این هم گفتیم، تحریک پوست با پیری زودرس پوست ارتباط مستقیم دارند. همچنین، سن پوست را بیشتر از سن واقعی‌اش نشان می‌دهند.

البته، بعضی از محصولات ضد پیری پوست، ممکن است سوزش ایجاد کنند. در صورت تأیید پزشک، استفاده از این محصولات مجاز است.

انواع روشهای خانگی مقابله با پیری پوست

برای اینکه پوستی زیبا و جوان داشته باشید می‌توانید از چند محصول ارزان‌قیمت استفاده کنید. در ادامه چند راهکار مناسب را در خصوص جوان‌سازی پوست صورت به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از ژل شگفت انگیز آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا یکی از محصولاتی است که در بیشتر کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک محصول شگفت‌انگیز برای جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. برای بهره‌مند شدن از خاصیت آلوئه‌ورا کافیست عصاره یا ژل آن را هفته‌ای چند بار به پوست خود بمالید.

ژل آلوئه‌ورا را برای مدت چند ماه و هفته‌ای سه بار روی صورت خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک آلوئه‌ورا به مدت 10 دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

عصاره گوجه‌فرنگی برای جوانسازی پوست

برای استفاده از گوجه‌فرنگی به عنوان ماسک باید کمی دقت کرد. چراکه استفاده نادرست از این محصول بی‌نظیر می‌تواند پوست را دچار سوزش یا التهاب کند. از این رو، بهتر است بجای استفاده از خود گوجه‌فرنگی از عصاره آن استفاده کنید. عصاره گوجه‌فرنگی را هفته‌ای دوبار برای مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. این کار را برای مدتی انجام دهید تا نتایج لازم را بگیرید.

روغن نارگیل برطرف کننده خشکی پوست

روغن نارگیل یکی از بهترین محصولات برای شادابی و طراوت پوست است. استفاده از روغن نارگیل روشی موثر برای رفع خشکی پوست و آبرسانی به منافذ آن است. استفاده از این روغن در کنار مرطوب‌کننده‌ها روشی جادویی برای جوان‌سازی پوست است.

نحوه استفاده:

چند پره از نارگیل را توسط بخار گرم کنید.

روغنی که از آن بدست آمد را به دستان خود آغشته کنید و به صورت بمالید.

اکنون با انگشتان خود به شکل دورانی پوس خود را با روغن ماساژ دهید.

روغن نارگیل برای جوانسازی پوست

روغن نارگیل یکی بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است.

روغن نارگیل یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده که بسیاری از آن تاثیر مثبت گرفته‌اند. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه در روز انجام دهید و سپس پوست خود را بشویید.

استفاده از اسکراب بادام برای جوانسازی

بادام همیشه به عنوان یک محصول ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده صحیح از اسکراب بادام باعث می‌شود تا سلول‌های مرده پوست از بین رفته و به منافذ آن آب‌رسانی شود. استفاده از بادام پوست را در برابر تابش نور خورشید محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد اشعات خورشید پوست را خشک و قرمز کنند.

نحوه استفاده:

3 قاشق غذاخوری خامه را با یک فنجان شکر مخلوط و روغن زیتون و روغن بادام را به آن اضافه کنید.

ماسک را روی صورت بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.

سپس صورت خود را با آب ولرم بشوید تا اثری از ماسک بر پوست شما نماند.

اسکراب بادام

استفاده از بادام پوست را در برابر تابش نور خورشید محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد اشعات خورشید پوست را خشک و قرمز کنند.

استفاده از اسکراب بادام یکی از موثرترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد که بسیاری از متخصصان آن را توصیه می‌کنند.

عصاره لیمو

عصاره لیمو سرشار از ویتامین C است و از پیری زودرس پوست به خوبی جلوگیری می‌کند. معمولا، آبلیمو در تمام خانه‌ها یافت می‌شود و به عنوان یک روش ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره لیمو در کنار شادابی پوست، لکه‌ها و آکنه‌های صورت را از بین می‌برد.

نحوه استفاده:

یک عدد لیمو تازه را از وسط نصف کرده و مقدار عسل بر روی آن بمالید.

سپس لیمو را به پوست خود بمالید (به صورت مداوم لیمو را بالا و پایین کنید).

اجازه دهید 10 دقیقه آثار لیمو بر روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

این کار یکی از ایده‌آل‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را هفته‌ای 2 الی 3 مرتبه تکرار کنید.

تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ خاصیت سفت‌کنندگی و رفع چین و چروک پوست را دارد. استفاده از سفیده تخم‌مرغ باعث می‌شود تا منافذ پوست بیش از حد بزرگ نشده و چربی پوست تبدیل به جوش یا آکنه نشوند. منافذ پوست هنگامی که از هم فاصله‌ بگیرند منجر به انباشت باکتری و در نتیجه جوش‌های سرسفید و گوشتی می‌شوند.

نحوه استفاده:

1 عدد سفیده تخم‌مرغ را به کمک قلم‌مو به پوست خود بمالید.

سپس، برای مدتی اینکار را متوقف کنید تا سفیده تخم‌مرغ جذب پوست و در نهایت خشک شود.

بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.

استفاده از تخم‌مرغ جزو مناسب‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و نتایج بی‌نظیری بر شادابی پوست داشته است.

گلاب

گلاب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی برای تقویت و بازسازی سلول‌های پوست مناسب بوده و باعث می‌شود چین و چروک صورت پس از مدتی از بین برود.

نحوه استفاده:

2 قاشق چای‌خوری گلاب را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید.

سپس با استفاده از یک پنبه محلول را به پوست خود بمالید.

پس از اینکه محلول خشک شد پس از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

گلاب یک آنتی اکسیدان طبیعی

گلاب یک آنتی اکسیدان طبیعی

همچنین در کنار آبلیمو می‌توانید از عسل و موز نیز به عنوان مکمل‌های مناسب برای شادابی پوسست خود استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و بسیار موثر است.

جوش ‌شیرین

ماسک صورت جوش شیرین خواص بسیاری دارد. جوش شیرین یکی از ترکیبات شناخته شده‌ای است که دارای خواص بالقوه برای شادابی پوست می‌باشد.

جوش شیرین در پزشکی به عنوان یک عنصر جلوگیری کننده از بروز چین و چروک صورت شناخته می‌شود. جوش شیرین همچنین یکی از موثرترین راه‌ها برای سفید کردن پوست و مقابله با لکه‌ها است. برای اینکه پوستی شاداب و بشاش داشته باشید شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

ماسک جوش شیرین با آب

ساده‌ترین راه ساخت ماسک مخلوط کردن آن با آب است که باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی و ناخالصی‌های پوست می‌شود. جوش شیرین دارای خواص ضد قارچ و ضد عفونی‌کننده است که آن را تبدیل به یکی از موثرترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت کرده است.

نحوه استفاده:

جوش شیرین و آب را باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیایند. می‌توانید مقدار مورد نظر را با رعایت تناسب بیشتر کنید.

پس از آماده شدن ماسک، مخلوط را به صورت خود بمالید. از تماس با لب‌ها و چشم‌ها خودداری نمایید.

ماسک را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

سپس آن را با آب بشویید و صورت خود را خشک کنید.

ماسک صورت جوش شیرین با شیر

شیر به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود جزو عناصر شاداب کنندهٔ پوست محسوب می‌شود. به همین خاطر، ماسک صورت جوش شیرین با شیر مقادیر فراوانی از مواد معدنی و ویتامین را در خود فراهم می‌کند. این ترکیب همچنین مقدار زیادی کلاژن تولید می‌کند که به کاهش چین و چروک در پوست کمک می‌کند و آن را تبدیل به یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌کند.

نحوه استفاده:

جوش شیرین را با شیر مخلوط کنید تا خمیر شوند.

آن را به مدت 25 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

سپس با آب صورت خود را بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با پرتقال

خاصیت اسیدی پرتقال باعث بسته شدن منافذ پوست و تغذیه آن می‌شود، این در حالی است که جوش شیرین نیز به عنوان یک تمیز کنندهٔ طبیعی عمل می‌کند تا انواع ناخالصی‌ها را از بین ببرد.

لایه‌ برداری پوست باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به منافذ پوست برسد و بهتر تنفس کند. بنابراین پوست سالم، با نشاط و شفاف می‌ماند. ترکیب جوش‌ شیرین با پرتقال جزو هوشمندانه‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است.

نحوه استفاده:

جوش شیرین و آب پرتقال را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند.

ماسک را به صورت خود بمالید و از برخورد آن با چشم‌ها جلوگیری کنید.

به آرامی صورت را با نوک انگشتان ماساژ دهید تا اثر لایه برداری بیشتر شود.

ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با عسل

عسل به همراه جوش شیرین محافظ‌های مناسب پوست هستند و پوست شما را شفاف نگه می‌دارند. این ترکیب حاوی مواد معدنی فراوان بوده و به خوبی منافذ پوست را آب‌رسانی می‌کند. بسیاری از متخصصان، عسل و جوش شیرین را جزو بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌دانند.

نحوه استفاده:

مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند.

ماسک را به صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید.

صورت خود را به خوبی بشویید به طوری که اثری از عسل باقی نماند.

ماسک جوش شیرین با عسل

ماسک جوش شیرین با عسل

ماسک صورت جوش شیرین با عسل و دارچین

دارچین یک تمیز کننده بسیار عالی است که خاصیت ضد التهابی دارد و آکنه‌ها و لکه‌های صورت را از بین می‌برد. عسل خاصیت نرمی و آنتی اکسیدان دارد و آلودگی‌ها و مواد شیمیایی را که پس از یک روز شلوغ در شهر وارد پوست شما شده‌اند، از بین می‌برد.

جوش شیرین نیز خاصیت لایه‌برداری دارد و منافذ پوست شما را باز می‌کند. این ترکیب جزو جادویی‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

نحوه استفاده:

مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند

ماسک را روی صورت خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید

سپس صورت خود را با آب سرد بشویید

ماسک صورت جوش شیرین با ماست

هنگامی که آکنه‌ها خفیف باشند ماسک صورت می‌تواند کمک کننده خوبی باشد. مخلوط جوش شیرین و ماست می‌تواند اثربخشی جوش شیرین را افزایش دهد.

بعد از حمام از پوست خود مراقبت کنید

افرادی که پوستی خشک دارند نباید صورت خود را با حوله خشک کنند، بلکه باید اجازه دهند به صورت طبیعی خشک شود تا نرم باقی بماند.

این امر عارضه خارش پوست را کاهش می‌دهد. پس از اتمام حمام پوست خود را با کمک لوسیون مرطوب کنید، این کار باعث می‌شود تا رطوبت طبیعی پوست حفظ شود. مراقبت از پوست پس از حمام جزو روش‌های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و بساری از متخصصان آن را توصیه می‌کنند.

انتخاب یک مرطوب کننده مناسب

لوسیون مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که از ترکیبات ملایم تشکیل شده و دارای خاصیت سیلیسیم باشد و بتواند رطوبت پوست را حفظ کند. ژل پوست، اسید هیالورونیک و روغن‌های معدنی از جمله مرطوب کننده‌های پوست هستند.

استفاده از آرد نخودچی

نخودچی به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند و چین و چروک خطوط زیر چشم را از بین می‌برد. استفاده از آرد نخودچی می‌تواند جزو هوشمندانه‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت باشد.

نحوه استفاده:

آرد نخودچی را با زردچوبه، شیر و عسل مخلوط کنید

چند قطره آب لیمو به ترکیب اضافه کرده و به صورت خود بمالید

اجازه دهید ترکیب به مدت 20 دقیقه روی صورت شما بماند و سپس آبکشی کنید

استفاده از انبه

انبه را باید جزو آندسته از میوه‌هایی دانست که کمتر کسی از خواص بی‌نظیر آن آگاه است. بسیاری از متخصصان انبه را به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی دانسته و استفاده از آن را برای شادابی و طراوت پوست توصیه می‌کنند.

نحوه استفاده:

انبه را پوست کنده و در مخلوط‌کن بریزید

سپس یک قاشق سوپ‌خوری عسل و 3 قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید

ترکیب را به مدت 1 ساعت روی پوست خود بگذارید و بعد بشویید

مراقبت‌های پوستی

برای مراقبت از پوست خود و شاداب نگه داشتن آن بهتر است از محصولات ضد پیری استفاده نکنید، اما اگر از آن‌ها استفاده می‌کنید محصولاتی را انتخاب کنید که عاری از رتینوئید یا AHA باشند تا پوست‌های خشک را تحریک نکند.

برای داشتن پوستی سالم و درخشان، از غذاهای سالم و مکمل‌های روغن ماهی مانند کپسول روغن کبد استفاده کنید.

در کنار روش های خانگی جوانسازی پوست صورت در فصل زمستان با استفاده از مرطوب کننده‌هایی که مخصوص پوست‌های خشک هستند، از دست‌ها و پاهای خود مراقبت بیشتری کنید.

همچنین، لب‌ها در طول زمستان در معرض خشکی قرار دارند به همین خاطر استفاده از یک چرب کننده یا مرطوب کنندهٔ خوب توصیه می‌شود تا پوست لب تغذیه شود.

انواع روش‌های کلینیکی مقابله با پیری پوست

روش‌های مختلفی برای مقابله با پیری صورت در مراکز خدمات پوست انجام می‌گیرد. این روش‌ها عبارتند از:

میکرونیدلینگ (microneedling)

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌های بسیار باریک با قطری در حد چند میکرون، صدها حفره‌ی ریز روی پوست ایجاد می‌شود و پوست را مجبور به ترمیم و کلاژن سازی می‌کند.

لایه برداری شیمیایی

یکی از روش هایی که امروزه افراد زیادی را به خود جذب کرده و همچنین بسیار نیز تبلیغ می شود، لایه برداری شیمیایی نام دارد. لایه برداری شیمیایی باید گفت که این نوع لایه برداری توسط دارو ها و یا کرم ها انجام می گیرد. یک محلول لایه‌ بردار اسیدی بر روی پوست مالیده می شود، این محلول سلول‌های پوست را شل کرده و لایه‌های بالایی را بر می‌دارد.

تأثیر این روش بر اساس عمق نفوذ ماده‌ی لایه‌ بردار متفاوت است و لایه جوان پوست را نمایان می کند و به همین دلیل روشی آسان و بدون هیچ دردی به حساب می آید.

ترماژ

در این عمل به وسیله دستگاهی به نام ترماکول، بافت‌های عمقی گرم و سطح پوست خنک می‌شود. این عمل تشکیل کلاژن جدید را تحریک می‌کند و پوستی کشیده‌تر، محکم‌تر و صاف‌تر را به ارمغان می‌آورد.

هایفوتراپی

در هایفو انرژی گرمایی مستقیماً به پوست و بافت زیر پوستی می‌رسد تا تولید کلاژن تحریک شود و در نتیجه بافت پوست بهبود یابد و مشکل افتادگی پوست برطرف و جوانسازی پوست انجام شود. نتایج هایفو بسیار شبیه به لیفت صورت است، بدون اینکه تزریق یا عمل جراحی انجام شود.

مزیت دیگر هایفو عدم نیاز به استراحت پس از عمل است. این تکنیک برای صورت و کل بدن کاربرد دارد و بر خلاف لیزر و آی پی ال هر فردی با هر رنگ پوستی می‌تواند از آن بهره بگیرد.

مزوتراپی

در مزوتراپی برای جوانسازی پوست از تحریک فیزیکی (مکانیکی) و شیمیایی استفاده می‌شود. دوز کمی از داروهای مختلف در مناطق خاصی از بدن، بسته به شرایط درمان تزریق می‌شود. این عمل، مانند شلیک گلوله‌ی دارویی است که به طور مستقیم نقطه‌ی مورد نظر را در بدن مورد هدف قرار می‌دهد.

کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست تزریق می‌شود. در هر منطقه از بدن که غلظت گاز دی اکسید کربن افزایش یابد، بدن برای اکسیژن رسانی و جبران تجمع دی اکسید کربن، خونرسانی به آن بخش را افزایش می‌دهد.

به این ترتیب با تزریق گاز دی اکسید کربن، بدن را وادار به افزایش خونرسانی به منطقه‌ای خاص می‌کنیم. با افزایش خونرسانی، ترمیم سلولی اتفاق می‌افتد و وضعیت پوست بهبود می‌یابد.

پیر شدن پوست
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-پیر شدن پوست

تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلرها به لایه‌های مختلف پوست باعث حجم‌دادن به منطقه‌ی تحت درمان می‌شوند. فیلرها یا حجم‌دهنده‌ها به سه دسته‌ی دائمی، نیمه‌دائم و موقت تقسیم می‌شوند که مواد دائمی به علت عوارض و خطرات دیگر استفاده نمی‌شوند.

تزریق چربی

در تزریق چربی، بافت چربی با استفاده از روش لیپوساکشن از قسمتی از بدن برداشت شده و به درون بالشتک‌های چربی زیر پوست تزریق می‌شود. ماندگاری این روش زیاد است و عوارض کمی دارد.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست در سرتاسر دنیا است. ماده‌ای که در بوتاکس استفاده می‌شود، نوعی سم است که باعث فلج شدن عضلات می‌شود. با فلج شدن عضلات صورت، خطوط و چین و چروک‌ها تا حد زیادی از بین می‌روند.

اندولیفت

اندولیفت برای کاهش افتادگی پوست کاربرد دارد. در این روش یک فیبر نازک وارد پوست شده و با استفاده از یک لیزر، کلاژن سازی پوست تحریک می شود. به این ترتیب و با جلسات متعدد، پوست رفته رفته سفت تر خواهد شد.

آر اف

آر اف یا درمان رادیو فرکانسی یکی از راه های جوانسازی پوست است که در آن از فرکانس‌های غیر مضر برای بهبود ظاهری پوست استفاده می‌شود. آر اف به عنوان یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی که اثرات مطلوبی بر روی پوست می‌گذارد، شناخته می‌شود و روشی نسبتاً پرطرفدار است.

در این شیوه امواج آر اف جایگزین امواج رادیویی مضر برای پوست شده که این مهم، تضمین‌کننده سلامت و عدم آسیب‌رسانی آن است. این ویژگی آر اف را به یکی از بهترین و بی خطرترین روش‌های جوانسازی پوست تبدیل کرده است.

در این شیوه که در زمره جدیدترین متد جوانسازی صورت به حساب می‌آید، میزان کلاژن از طریق ایجاد حرارت در لایه‌ی مناسبی از پوست تغییرات چشمگیری پیدا می‌کند. در کنار افزایش کلاژن ‌سازی، گردش خون نیز افزایش پیدا کرده و باعث می‌شود اثرات آر اف دو چندان گردد و نتیجه‌ای مطلوب به دست آید.

پی آر پی

به غیر از سلول‌های قرمز و سفید، خون ما دارای جزء دیگری به نام پلاکت می‌باشد. این پلاکت حاوی فاکتورهای رشدی است که باعث تحریک بافت‌های بدن برای تولید سلول‌های جدید می‌شود. ابتدا حدود 40-20 سی‌سی از خون شما گرفته می‌شود. این کار بسیار شبیه به دادن یک آزمایش خون معمولی است.

خون جمع‌آوری شده شما در داخل یک لوله که حاوی ژل پی آر پی است ریخته می‌شود. سپس لوله، در دستگاهی به نام سانتریفوژ قرار می‌گیرد و در 2 مرحله حدود 10 دقیقه چرخانده می‌شود. نیروی گریز از مرکز دستگاه، اجزای خون شما را از هم جدا می‌کند. پلاکت‌های تغلیظ شده هم از بقیه خون جدا می‌شوند. حالا PRP که شامل عوامل رشد فراوان و سلول‌های بنیادی است، آماده‌ی تزریق می‌باشد.

جراحی لیفت صورت

امروزه تکنیک‌های مختلف با نتایج بسیار خوب برای جراحی لیفت صورت وجود دارد. این تکنیک‌ها در میزان و محل برش جراحی و دسترسی به لایه‌های مختلف صورت با هم فرق دارند و درصد نتایج مثبت هر روش بسته به نوع روش جراحی لیفت صورت و سن بیمار و میزان پیری و افتادگی بافت‌های صورت متفاوت می‌باشد.

برای جراحی لیفت صورت معمولاً برش‌های جلوی گوش و پشت گوش نیاز می‌باشد که وسعت این برش، بستگی به نظر جراح پلاستیک بر پایه معاینه صورت بیمار تعیین می‌گردد. در مواردی نیاز به برش اضافه زیر چانه برای دسترسی به عضله و بافت‌های نرم و چربی گردن می‌باشد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش‌های رایج لایه‌برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش، کریستال‌های کوچک را روی سطح پوست مالش می‌دهند و منجر به لایه‌برداری از سطح پوست می‌شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد.

این روش برای ترمیم زخم‌ها، لکه‌های پوستی، بافت غیرطبیعی پوست، جای جوش، ملانوما یا سرطان پوست و آثار پیری مؤثر است.

درم ابریژن

در روش درم ابریژن، از ابزاری استفاده می‌شود که در قسمت انتهایی آن یک بخش چرخنده وجود دارد که با چرخش این قسمت روی سطح پوست، لایه سطحی پوست برداشته می‌شود. درم ابریژن برای درمان آفتاب سوختگی، آسیب‌ها و جراحات عمیق‌تر پوستی، چین و چروک‌ها و از بین بردن اثر خالکوبی کاربرد دارد.

این روش نسبت به میکرودرم ابریژن، استفاده کمتری دارد. برخلاف میکرودرم ابریژن که برای هر نوع پوستی قابل انجام بود، فقط برای افراد خاصی قابل انجام است. عوارضی نظیر بزرگ‌تر شدن حفرات روی پوست، ایجاد حالتی شبیه جای جوش، عفونت‌ها و ایجاد زخم را به همراه دارد.

پلکسر یا پلاسما جت

پلکسر (پلاسما جت) یک روش درمانی زیبایی بدون نیاز به جراحی بوده که به‌خصوص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی چشم استفاده شده و جایگزین مناسبی برای عمل «بلفاروپلاستی» است. در این روش درمانی می‌توان برای رفع خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی، از بین بردن تتو و غیره استفاده کرد. نتایج پلکسر، طی ۲ الی ۶ هفته پس از انجام عمل مشخص می‌شوند.

به‌دلیل تأثیر سریع پلاسماجت بر سفت شدن پوست و رفع چین و چروک، «پلکسر بینی»، «پلکسر پلک» و «پلکسر صورت» از جمله محبوب‌ترین روش‌های اصلاح زیبایی پلکسر هستند. پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا «پلاسما تراپی» بوده که باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند.

لیفت صورت با نخ

یکی از جدیدترین و بهترین تکنیک‌ها و روش‌های جوانسازی صورت، استفاده از نخ‌های کوچک زیر پوستی است. لیفت صورت با نخ یک روش راحت و با سطح تهاجم کم است که به منظور از بین بردن علائم ناشی از افزایش سن طراحی شده است و برای مثال می‌تواند برای از بین بردن افتادگی ناچیز در پوست صورت مفید باشد. لیفت صورت با نخ را می‌توان فقط در طول 10 الی 15 دقیقه بر روی بیمار بدون نیاز به بیحسی انجام داد.

در این مقاله به شکل مختصر با انواع راه های مقابله با پیر شدن پوست اشنا شدید. اما در ادامه با پیشنهاد مشاوران و کادر مجرب و متخصص کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه یکی از موثرترین راه مقابله با پیری پوست که هایفوتراپی  می باشد را به زیبا جویان عزیز به شکل کامل و جامع معرفی می کنیم.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو از انرژی اولترا سوند جهت تولید کلاژن در ناحیه میانی پوست (درم) و همچنین منقبض کردن فاسیای عضلات صورت کمک می گیرد. انقباض فاسیای عضلات پوست به لیفت سریع پوست صورت کمک می کند.

کلاژن سازی ناشی از اولترا سوند باعث جوانسازی پوست در فاصله 2تا 6 ماه بعد از هایفوتراپی می شود. اصولا ارزش و اهمیت هایفوتراپی در ویژگی منحصر به فرد آن است که با انجام آن، سطح خارجی پوست کاملا دست نخورده باقی می ماند.

علت این پدیده آن است که انرژی امواج به کار گرفته شده در روند هایفو آن چنان بالا نیست که بتواند در نقطه برخورد با سطح پوست باعث سوختگی شود اما وقتی این امواج در عمق پوست با یک دیگر تلاقی نمود و کانونی شوند می توانند اثر یکدیگر را تشدید و تقویت نمایند و کانونی شدن امواج اولترا سوند در عمق 1.5تا 4.5 میلی متری پوست باعث ایجاد حرارت 65 تا 70 می گردد و این حرارت باعث منعقد شدن الیاف کلاژن وسلول های موجود در آن نقطه خواهد شد.

روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی یک روش نسبتا جدید برای سفت کردن پوست است که غیرتهاجمی و بدون درد انجام می شود. با استفاده از انرژی اولتراسوند تولید کلاژن در پوست تحریک می شود و موجب محکم تر شدن آن می گردد. هایفو بیشتر به دلیل کاربرد آن در معالجه تومورها شناخته شده است.

مراحل انجام  هایفوتراپی

روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی با دستگاه هایفو روش منحصربه‌فردی است که می‌تواند با جوانسازی و لیفت صورت زیبایی را به شما هدیه دهد. در این فناوری از امواج فراصوت با شدت بالا استفاده می‌شود. امواج به بافت همبند پوست نفوذ می‌کنند و این باعث سفت شدن، کشیدگی و لیفت پوست می‌شود.

این دستگاه برای جوانسازی پوست با هایفوتراپی در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه جدیدترین و به روزترین نسل دستگاه‌های است.

از مهم ترین ویژگی های روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی، می‌توان به لیفتینگ پوست بدون نیاز به عمل جراحی نام برد. حذف غبغب، تغییر شکل و زاویه‌دار کردن استخوان گونه و فک، از بین بردن افتادگی پوست، افتادگی‌های کنار ابرو و پلک بدون نیاز به عمل جراحی، لیفت می‌شوند.

روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی باعث تولید کلاژن و الاستین پوست می‌شود. در این روش بازسازی سلول‌های تحریکی پوست از لایه خارجی به لایه‌های عمیق پوست می‌رسند.

شما با استفاده از روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی پس از سه ماه می‌توانید نتایج فوق‌العاده‌ای را مشاهده کنید.که این امر برای زیبا جوی عزیز در کلینیک بین المللی پوست ف مو و زیبایی الهیه با کاردی مجرب و متخصص امکان پذیر است.

وسیله متساعد کننده امواج فراصوت روی سطح پوست نواحی تحت درمان حرکت می کند و این شرایط را فراهم می کند که امواج روی نواحی بافت پیوندی متمرکز شوند و سطح روی پوست کاملا بدون اثر باقی می ماند.

این حالت به این صورت است که لیفت انجام می شود ولی بدون بر جای گذاشتن آثار زننده و آسیب روی سطح پوست افتادگی پوست صورت با این لیفت ملایم برطرف می شود. مناطق زیر بهترین مناطق درمان با این روش هستند:

نواحی گردن

گونه ها

ابروها

پیشانی

در یک جلسه تمام ناوحی یا فقط یک ناحیه به خصوص می تواند مورد درمان قرار بگیرد و بستگی به انتخاب شما و پیشنهاد پزشک دارد.

برای جوانسازی پوست با هایفوتراپی، دستیار پزشک ابتدا اقدام به تمیز نمودن ناحیه موردنظر برای هایفوتراپی می‌کند. در همین هنگام، پزشک در خصوص آستانه تحمل شما سوال می‌کند. در صورتی‌که آستانه تحمل‌تان زیاد نباشد و حساس باشید، پزشک از کرم بی‌حس‌کننده بر روی پوست‌تان، استفاده می‌کند.

چندین عکس، قبل از انجام جوانسازی پوست با هایفوتراپی از ناحیه موردنظر ثبت می‌شود، تا پس از انجام آن، تغییرات را مشاهده کنید. بعد از گذشت ده دقیقه و کمی بی‌حسی در ناحیه موردنظر، پزشک ژل مخصوص سونوگرافی را روی پوست می‌مالد و پوست را برای قرار دادن دستگاه هایفو آماده می‌کند.

پزشک متخصص، با تنظیم نمودن قدرت دستگاه هایفوتراپی از طریق مانیتور آن، میزان امواج فراصوت را مشخص می‌کند. با شروع جوانسازی پوست با هایفوتراپی، امواج فراصوت به ناحیه موردنظر فرستاده می‌شوند. در این زمان، احتمالا اندکی گرما در این ناحیه احساس می‌کنید. معمولا پس از 7 روز، می‌توانید میزان اثربخشی جوانسازی پوست با روش هایفوتراپی را مشاهده کنید.

بطور خلاصه در طی انجام درمان مراحل زیر طی می‌شوند:

پزشک یا تکنسین محل هدف درمان را تمیز می‌کند.

ممکن است از کرم بی‌حس کننده‌ی موضعی در محل هدف درمان استفاده شود.

پزشک یا تکنسین ژل مخصوصی را روی پوست شما قرار می‌دهد. این ژل مانند لوبریکانت استفاده شده در سونوگرافی است.

دستگاه هایفو روی پوست شما قرار گرفته و روند درمانی آغاز می‌شود.

با استفاده از مانیتور دستگاه، پزشک یا تکنسین امواج فراصوت را تنظیم می‌کند.

امواج فراصوت با پالس‌های کوتاهی به محل هدف فرستاده می‌شوند. جلسه‌ی درمانی بین 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

دستگاه از روی پوست برداشته می‌شود.

در زمان ارسال امواج فراصوت ممکن است سوزن سوزن شدن یا گرمای خفیفی را احساس کنید. برای حل مشکل می‌توانید پیش از جلسه از داروهای مسکن استفاده کنید. البته قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید.

مزایای هایفوتراپی

استفاده از روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی برای جوان تر کردن پوست، مزایای بسیاری دارد. در این روش، هیچ برش و جراحتی ایجاد نمی‌شود. معمولا درد و خون‌ریزی در هایفوتراپی وجود ندارد.

از مزایای روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی برای شاداب و جوانسازی پوست می‌توان به درمان کوتاه مدت آن اشاره کرد. معمولا در هایفوتراپی، هر جلسه یک ساعت است و طول درمان، سه الی چهار جلسه است.

هزینه لیفت صورت بدون جراحی، بسیار کم‌تر از جراحی‌های زیبایی است. مدت زمان ماندگاری جوانسازی پوست با هایفوتراپی، حدود 1 الی 2 سال است. اما، غیرتهاجمی بودن این تکنیک، مزیت فو‌ق‌العاده آن است؛ زیرا افراد شاغل نیز، به‌راحتی قادر به انجام آن هستند. در روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی، دوران نقاهت و ریکاوری وجود ندارد.

روش درمانی جوانسازی پوست با هایفوتراپی یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بدون جراحی و غیرتهاجمی لیفت صورت است و مزایای زیادی دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

1 تا 3جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج دلخواه کافی است

نتایج هایفوتراپی حدود 1 تا 2 سال ماندگاری دارند

جلسات درمانی کوتاه مدت است و بین 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد

روش درمانی آسان، بی‌دغدغه و بدون دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری

بدون استفاده از تزریق و برش‌

بدون خونریزی، درد و پانسمان

می‌تواند باعث افزایش ماندگاری نتایج جراحی‌های زیبایی شود

می‌تواند همراه با روش‌های دیگر درمانی مثل  میکرونیدلینگ  انجام شود

هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد

روش جوانسازی گوست با هایفوتراپی یکی از بهترین و موثرترین انواع روش های لیفت صورت بدون جراحی است که انجام آن می تواند علاوه بر از بین بردن مشکلات فعلی پوست صورت مانند چین و چروک ها و افتادگی، به افزایش کیفیت ذاتی پوست از نظر میزان تولید کلاژن نیز کمک کند. برخی از اصلی ترین مزایای این روش عبارتند از:

نتایج ماندگار دارد

هایفوتراپی فقط در یک جلسه انجام می شود

نیاز به بستری ندارد. (به صورت سرپایی انجام می شود)

چون درد غیر تحملی ندارد پس حتی نیاز به بی حسی موضعی هم ندارد

هیچ نوع عارضه پوستی مثل لک و زخم و … روی پوست ایجاد نمی کند

بدون جراحی می باشد در نتیجه عوارض جراحی مثل کبودی و خونریزی و … ندارد.

روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی  بی خطر و ایمن برای انسان می باشد چون هیچ نوع اشعه ای ندارد؛ یعنی هایفو دقیقا مثل سونوگرافی با امواج صوتی اولتراسوند عمل می کند که کاملا بی خطر است.

معایب هایفوتراپی

در دنیای پزشکی، نمی‌توانیم از اطمینان صددرصد صحبت کنیم. حتی خوردن رایج‌ترین قرص‌ها مانند استامینوفن هم می‌توانند عوارضی را برای فرد به همراه داشته باشند.

پس با وجود تمام مزایایی که برای هایفوتراپی برشمردیم، این روش زیبایی معایبی هم دارند که باید قبل از تصمیم‌گیری از آن‌ها مطلع باشید. هرچند هیچ‌کدام از معایب هایفوتراپی ماندگار نیستند و معمولا بعد از چند روز به‌خودی‌خود از بین می‌روند. از موارد زیر برای معایب هایفوتراپی نام می‌برد:

بی حسی

در موارد بسیار نادری ممکن است بعد از انجام روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی احساس بی‌حسی در قسمت‌های تحت درمان داشته باشید.

سوزن سوزن شدن پوست بعد از هایفوتراپی هم از دیگر معایب این روش درمانی است که احتمال دارد چند هفته طول بکشد. اما این مورد، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و پس از مدتی خود به خود از بین می‌رود.

قرمزی

قرار گرفتن پوست در معرض اشعه‌های هایفوتراپی می‌تواند باعث تحریک پوست شده و نقاط قرمزرنگی روی پوست ایجاد کند. قرمزی ناشی از روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی عارضه حادی نیست و حتی تمام افراد هم حتما آن را تجربه نمی‌کنند. در هر صورت، اگر بعد از جوانسازی پوست با هایفوتراپی پوستتان دچار قرمزی شد، نترسید. چون این مشکل به‌سرعت از بین می‌رود.

تورم

همان‌طور که گفتیم در روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی بافت‌های زیرین پوست کمی آسیب می‌بینند و همین آسیب‌دیدگی باعث تحریک کلاژن و جوانسازی پوست می‌شود.

در بعضی از موارد افراد ممکن است بعد از درمان با هایفو دچار تورم یا حتی کبودی شوند. این دسته از عوارض هایفوتراپی هم مانند قرمزی، ماندگار نیستند و پس از مدت کوتاهی ناپدید می‌شوند.

نتیجه ضعیف

نتیجه روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی مانند هر روش درمانی دیگری روی تمام افراد یکسان نیست. درمان با هایفو هم می‌تواند اثرات متفاوتی روی افراد مختلف داشته باشد.

هر چند موارد منعی برای هایفوتراپی وجود دارد که در زمان مشورت با کادر متخصص کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه به‌طور کامل بررسی می‌شود. به‌عنوان مثال، افراد زیر 30 سال یا افراد مسنی که دچار افتادگی بیش از حد پوستی هستند، نمی‌توانند نتیجه مطلوب را از این روش بگیرند.

درد

در طول درمان، ممکن است انرژی فراصوتی که از دستگاه هایفو به پوست وارد می‌شود، احساس گرما، درد و سوزن سوزن شدن را در ناحیه تحت درمان به وجود آورد. معمولا تحمل این درد برای مراجعه‌کنندگان امکان‌پذیر است. اما اگر احساس کردید نمی‌توانید این درد را تحمل کنید، بهتر است از داروهای مسکن قبل از درمان استفاده کنید.

ایجاد رنگ‌دانه روی پوست

ایجاد رنگ‌دانه روی پوست بعد از جوانسازی پوست با  هایفوتراپی از دیگر معایب نادر این روش زیبایی است که تنها در موارد خاصی رخ می‌دهد.

اگر قبل یا بعد از جوانسازی پوست با هایفوتراپی در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید، احتمال ایجاد رنگ‌دانه روی پوست بیشتر می‌شود. به همین خاطر است که متخصصان توصیه می‌کنند چند هفته قبل و بعد از هایفوتراپی از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

کاندیدا مناسب هایفوتراپی

افرادی کاندید مناسب برای روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی هستند که به نظر می‌ رسد (و یا اغلب احساس می‌ شود) که سفتی و استحکام پوست آن ها کاهش یافته است.

به عنوان مثال، افتادگی خط ابرو و یا افتادگی پوست پلک، اغلب اولین نشانه “پیری” پوست است. اگر چه هایفوتراپی با اولترا سونیک نتایج عمل جراحی را مضاعف نمی‌ سازد، اما ثابت شده است که یک جایگزین قابل توجه برای کسانی است که تمایلی برای انجام جراحی لیفت صورت ندارند.

روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی یکی از این روش های درمانی است؛ که امروزه طرفداران بسیار زیادی در زمینه جوانسازی پوست پیدا کرده است. این روش، روشی است که جوانسازی پوست و جلوگیری از افتادگی را بدون عمل جراحی انجام می دهد.

در نتیجه باعث شده است تا بسیاری از افراد که تمایلی برای انجام عمل جراحی و یا سایر روش های تهاجمی تر را ندارند از روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی به عنوان یک روش موثر در جوانسازی پوست خود استفاده کنند.

از آنجایی که هایفوتراپی روشی غیر تهاجمی و بدون درد برای لیفت است، میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر روش ها باشد.

روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی یکی از روش هایی است که در درمان و از  بین بردن مواردی همچون افتادگی و شل شدن پوست به کار می رود؛ اما باید به این نکته توجه داشت که این روش درمانی بیشتر در مواردی کاربرد دارد که این افتادگی در حد کم و یا متوسط باشد.

به این ترتیب افراد می توانند برای پیشگیری از افتادگی و شل شدگی پوست خود از سن سی سالگی به بعد شروع به درمان از طریق روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی کنند. چرا که در این افراد هنوز افتادگی صورت به میزان بالا رخ نداده است. در نتیجه کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش هستند.

همچنین افرادی که در اثر گرفتن رژیم های لاغری و یا ورزش کردن دچار لاغری و افتادگی در صورت میشوند نیز می توانند کاندیدای بسیار مناسبی برای روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی باشند. دیگر نیاز نیست تا این افراد نگران شل شدن پوست خود ناشی از لاغر شدن باشند.

به این ترتیب می توانند به راحتی  به رژیم لاغری خود ادامه دهند و از روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی نیز به عنوان روشی برای جلوگیری و یا از بین بردن افتادگی پوست  خود نیز استفاده کنند. چرا که در بسیاری از موارد به خصوص در هنگامی که شما به صورت ناگهانی وزن زیادی را از دست میدهید، پوست شما دچار شل شدگی و افتادگی میشود.

همچنین کسانی که دچار افتادگی کم و یا متوسط در ناحیه پا و یا ابرو شده اند نیز می توانند از روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی به عنوان یک گزینه بسیار مناسب استفاده کنند. در این موارد نیازی نیست تا فرد به منظور از بین بردن افتادگی خود بخواهد دست به جراحی و روش های تهاجمی تر بزند

یکی دیگر از موارد کاربرد روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی استفاده از این روش برای افرادی است که دارای جوش های صورت هستند. تحقیقات و آزمایشاتی در این زمینه نشان داده است که هایفوتراپی برای درمان جوش ها می توانند بسیار موثر باشد.

بنابراین افرادی که جوش های صورت آن ها از طریق برخی دیگر از روش ها درمان نشده است می توانند این روش را نیز امتحان کنند و کاندیدای مناسبی برای استفاده از این شیوه درمانی برای از بین بردن جوش های صورت خود باشند. چرا که روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی کلاژن سازی را تحریک میکند و می تواند درمان مناسبی باشد.

همچنین افرادی که میخواهند از طریق روشی غیر از جراحی و کم تهاجمی تر تغییراتی را در صورت خود و یا ناحیه فک خود ایجاد کنند نیز می توانند کاندیدای مناسب برای استفاده از این روش درمانی باشند. چرا که روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی می تواند در زاویه سازی فک نیز قابل استفاده باشد.

افرادی که در ناحیه گونه و پلک نیز دارای افتادگی خفیف و کمی هستند نیز کاندیدای بسیار مناسبی برای استفاده از این روش روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی به جای استفاده از سایر روش های جوانسازی و برطرف کردن افتادگی و شل شدگی پوست صورت هستند.

از دیگر مواردی که میتوان در آن روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی را به عنوان روشی مناسب دانست در درمان و از بین بردن شل شدگی و افتادگی کم تا متوسط در ناحیه گردن است. افرادی که در این ناحیه دارای افتادگی خفیف هستند کاندیدای مناسبی برای درمان با این روش هستند.

روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی یکی از ایمن ترین و موثر ترین روش های درمانی است که بر خلاف جراحی و به صورت کاملا غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست شما می تواند به کار رود. به همین دلیل از آنجایی که این روش بسیاری از مشکلات و عوارض مربوط به جراحی را ندارد می تواند جایگزین بسیار  مناسبی باشد.

بنابراین یکی از مزایای این روش این است که بسیاری از افراد جوان که نمی خواهند در این سن زیر تیغ جراحی بروند می توانند از این روش درمانی به منظور جلوگیری و یا از بین بردن افتادگی و شل شدگی استفاده کنند.

همچنین از دیگر مزایای روش روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی این است که چون بسیاری از عوارض ناشی از عمل جراحی را ندارد، افرادی که به دلیل داشتن مشکلاتی نمی توانند جراحی کنند، به راحتی میتوانند روش روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی را جایگزین عمل جراحی کنند.

با وجود اینکه روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی یکی از درمان های کاربردی به منظور جوانسازی و جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست است و بسیاری از افراد به دلیل غیر تهاجمی بودن و کم خطر بودن این روش استفاده از آن را به سایر روش ها ترجیح می دهند.

بسیاری افراد در سنین میانسالی قرار دارند که از افتادگی پوست و شل شدگی پوست در نواحی مختلف صورت و گردن ناراحت و ناراضی هستند؛ اما این را باید بدانید که این روش درمانی برای افتادگی های شدید کاربرد ندارد. چرا که امواج فرستاده شده به لایه های عمیق پوست قدرت از بین بردن افتادگی های شدید را ندارند.

هر چند که شاید این افراد روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی را به دلیل مزایای زیاد آن به برخی دیگر از روش ها ترجیح دهند، اما افرادی که در سنین بالاتری هستند و شل شدگی و افتادگی شدیدتری در نواحی مختلف بدن آنها از جمله صورت وجود دارد، هایفوتراپی نمی تواند گزینه خیلی مناسبی باشد؛ و می بایست از سایر درمان های جایگزین استفاده کنند.

همچنین از آنجایی که در درمان از طریق روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی امواجی به نواحی زیرین و عمیق پوست فرستاده میشود، افرادی که بنا به دلایلی مختلفی مجبور به قرار دادن فلز در داخل بدن خود شده اند نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند.

چرا که فلز موجود در ناحیه تحت درمان، می تواند با امواج فرستاده شده توسط دستگاه هایفوتراپی تداخل پیدا کند و اجازه ندهد که درمان به خوبی و درستی انجام شود. حتی ممکن است برای خود فرد نیز مشکلاتی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین در صورت داشتن هر نوع فلز در بدن خود پیش از انجام عمل هایفوتراپی پزشک خود را از وجود آن مطلع سازید.

همچنین یکی از عوارض ناشی از استفاده از هایفو قرمزی و تورم و تا حدودی احساس سوزش در ناحیه ای است که تحت درمان قرار گرفته است و در بسیاری از موارد این موضوع موقت بوده و بعد از مدتی این علائم از بین خواهند رفت.

اما در افرادی که دارای پوست های بسیار حساس هستند که در اثر کوچکترین تماس و یا برخوردی دچار زخم و یا کبودی می شود و از آنجایی که در درمان از طریق روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی گاهی دمای نواحی تحت درمان به 75 درجه نیز می رسد. از این جهت به چنین افرادی توصیه نمی شود که از چنین شیوه درمانی استفاده کنند.

هزینه هایفوتراپی

هزینه انجام روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی برای زیبا جوی عزیز با توجه به نوع درمان انتخاب شده و همچنین مواده انتخاب شده برای انجام جوانسازی مشخص می‌شود و شما می‌توانید در مراکز زیبایی و با انجام مشاوره از هزینه هر کدام از این درمان ها و ماندگاری آنها اطلاعات کافی را به دست آورد.

زیبا جوی عزیز با مراجعه به کلینیک پوست ، مو و زیبایی الهیه میتوانید از طریق مشاوران و پزشکان مجرب و متخصص ما از همه هزینه ها اطلاعات کافی بدست بیاورید.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

جوانسازی پوست با هایفوتراپی یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا، بهترین گزینه برای افراد مسنی است که به دلیل چالش های ناشی از پیری در مورد مشکلات پوستی، پوست آنها خشن به نظر می رسد. برای بازگرداندن پوست صاف و براق به اینگونه افراد، می توان به درمان پوستی هایفو متوسل شد.

این روش، بدون درد و غیرتهاجمی است و به جوانسازی پوست کمک کرده و بهترین نتیجه را ارائه می دهد. با این وجود، علیرغم اینکه روند کار بسیار ساده است، لازم است تا آنجا که می توانید در مورد مراقبت های قبل و بعد از هایفو، آگاهی داشته باشید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث سوختگی پوست می شود و پوست آفتاب سوخته یا برنزه شده با هایفوتراپی قابل درمان نیست. همچنین، از تمام مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می شوند باید خودداری کنید، زیرا مانع درمان می شود. توجه داشته باشید که اگر قصد انجام روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی را دارید، از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری نمایید.

چرا که برخی آنتی بیوتیک ها باعث می شوند به نور حساس شوید. پس از تکمیل درمان شما با آنتی بیوتیک، انجام هایفوتراپی باید به مدت دو هفته به تعویق بیفتد. در ادامه، به اقدامات احتیاطی قبل از هایفو می پردازیم.

روند درمان لیفت صورت با هایفوتراپی نسبتاً بی خطر است. با این حال، افرادی که می خواهند تحت درمان روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی قرار بگیرند، قبل از درمان نباید سابقه گلودرد یا تب داشته باشند زخم های سرد باعث اختلال در روند درمان می شود، در حالی که افرادی که تب داشته باشند، نمی توانند درمان هایفوتراپی را انجام دهند.

در چنین مواردی، هایفوتراپی پس از بهبودی کامل سرماخوردگی یا تب انجام می شود. توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از هایفوتراپی، هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید.

پیش از انجام جوانسازی پوست با هایفو‌تراپی نیازی به آماده‌سازی خاصی وجود ندارد. فقط اگر آرایش دارید یا از محصولات مراقبت پوست مثل کرم ضد آفتاب استفاده کرده‌اید، باید آن‌ها را پاک کنید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

در برابر آفتاب و اشعه UVاز پوست مراقبت کنید

بعد از هایفوتراپی باید تا چند هفته، که معمولاً متخصصان پوست 4 الی 6 هفته بعد از جلسه‌ی درمانی را توصیه می‌کنند، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید.

یا سعی کنید با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و گذاشتن کلاه و نقاب از برخورد مستقیم آفتاب با پوست صورت خودداری کنید تا دچار عوارض جانبی مانند هایپرپیگمنتیشن نشوید.

استفاده از کرم ضد آفتاب مهم‌تر است تا از پوست شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش یا UV محافظت شود. کرم‌های ضد آفتاب مقاوم به آب با SPF بالاتر از 30، بهترین انتخاب هستند. از کرم با کیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید تا پوست شما لک نشود.

از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و الکلی پرهیز کنید

محدودیت مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نوشیدنی‌های الکلی برای کمک به ترمیم و بهبود پوست شما بعد از هایفوتراپی بسیار مهم است، معمولاً توصیه می‌شود که حداقل تا 2 روز بعد از هایفوتراپی از مصرف این مواد خودداری کنید؛ ولی هرچه بیشتر پرهیز کنید، احتمال موفقیت هایفوتراپی نیز بیشتر خواهد شد.

الکل باعث میشود جریان خون رقیق شود؛ در نتیجه خونرسانی به نواحی مختلف پوست صورت که تحت درمان با هایفو قرار گرفته کاهش می یابد ضمن این که الکل و کافئین باعث درگیر شدن کبد می‌شوند، و به جای این که کبد بعد از هایفوتراپی به حذف سلول‌های چربی غیرفعال شده بپردازد، مشغول به سم‌زدایی و دفع این مواد می‌شود.

خارش پوست ممنوع

احتمال اینکه بعد از هایفو تراپی احساس خارش روی نواحی مختلف پوست خود داشته باشید؛ کاملا طبیعی است چون که با این که هایفو صورت یک عمل غیر تهاجمی است اما به علت حرارت بالایی که در لایه‌های زیرین پوست ایجاد شده؛ احتمال خارش و سوزش بعد از هایفوتراپی وجود دارد.

اما شما باید در مقابل خارش مقاومت کنید و پوست خود را نخارانید، توجه داشته باشید که پوست شما بعد از جلسه‌ی درمانی اندکی حساس خواهد شد و خارش و کشیدن پوست می‌تواند باعث زخم شدن و کاهش اثرات درمانی شود.

آب بیشتری بنویشید

یکی از روش های مراقبت بعد از هایفوتراپی، نوشیدن آب زیاد یا به طور کلی دیگر مایعات سالم‌ مانند آب میوه و سبزیجات، چرا که بدن و پوست با داشتن آب کافی تولید کلاژن در بدن را افزایش می دهند و به بهبود شما کمک می کند. به نفع شماست که بدن را هیدراته نگه دارید، بنابراین تا جایی که ممکن است آب بنوشید.

توجه داشته باشید که خوردن قهوه و چای نه تنها کمکی به بهبود پوست شما نخواهد کرد بلکه خشکی پوست را نیز افزایش خواهد داد. کافئین موجود در چای و قهوه آب موجود در پوست را به خود جذب کرده و در نتیجه پوست صورت را خشک می‌کند.

حمام آب گرم، جکوزی و موارد مشابه ممنوع

این معنی نیست که نباید حمام بروید یا با آب یخ دوش بگیرید. صرفا از قرار گرفتن در معرض آب گرم پرهیز کنید و هنگام حمام کردن، از آب خنک تر یا ولرم استفاده نمایید، زیرا این کار چربی طبیعی پوست را حفظ نموده و از تحریک پوست جلوگیری می نماید. جکوزی و همچنین هوای داغ سونای خشک و سونای بخار هم اثراتی مشابه حمام آب گرم خواهند داشت.

در هر کل بهتر است برای محافظت از پوست خود بعد از هایفوتراپی صورتتان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

وکس بعد از هایفوتراپی انجام ندهید

در خصوص وکس بعد از هایفو باید به شما بگویم که بهتر است تا سه روز از انجام دادن وکس صورت و یا اپیلاسیون خودداری کنید چون این دو روش علاوه بر آن که باعث از بین رفتن مو ها می شوند تاثیر مستقیمی بر تحریک سلول های پوست دارند و می توانند اثر هایفوتراپی را پس از انجام آن کاهش دهند.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای جراحی‌های زیبایی به ویژه لیفت صورت محسوب می‌شود.

این روش درمانی هم تاثیرات شگفت انگیزی دارد، هم این که می‌توان از آن برای جوانسازی بخش‌های مختلف بدن استفاده کرد؛ از لیفت صورت گرفته تا فرم دهی به بازو و ران‌ها. به لطف ایمنی بالا، از هایفو می‌توان برای رفع چین و چروک‌های نواحی حساسی مانند پلک و دور لب هم بهره برد.

می توانید بخشی از نتایج آن را بلافاصله بعد از اتمام جلسات درمانی مشاهده کنید.

عوارض و دوره نقاهت عمل‌های جراحی جوانسازی (مانند بی‌هوشی، درد، بخیه و خونریزی) را نخواهید داشت.

این روش، بسیار ایمن و کم عارضه خواهد بود.

اما در مورد نتایج هایفوتراپی و میزان ماندگاری هایفو باید گفت ممکن است، نتایج متفاوتی را برای افراد مختلف داشته باشد. برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد نتایج جوانسازی پوست و ماندگاری با روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

امواج دستگاه هایفوتراپی، در مقایسه با لیزر درمانی یا روش آر اف تنها امواجی هستند که می توانند تا حد زیادی در لایه های عمقی پوست نفوذ کنند.

برخی از نتایج روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی را می توانید تا مدت ۴ هفته بعد از درمان و جوانسازی پوست مشاهده کنید، اما برای دیدن نتایج بیشتر باید تا ۶ ماه صبر کنید تا چروک های عمیق تر پوست شما نیز از بین برود.

اما در نظر داشته باشید هر چقدر که چین و چروک های پوستی در افراد بیشتر باشد ممکن است روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی نتایج بسیار موثری را در این افراد ایجاد نکند.

پوست های شل و افتاده در سطح خود دیگر کلاژن مورد نیاز برای ایجاد لطافت و سفتی پوست را تولید نمی کنند، در روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی با فرستادن امواج صوتی به عمق پوست، باعث گرم شدن بافت های پوستی در آن مناطق می شود و وقتی این سلول ها به گرمای مورد نظر خود برسند دچار آسیب سلولی می شوند که می تواند به تحریک سلول ها کمک کند تا بتوانند کلاژن مورد نیاز پوست را دوباره تامین کند.

 با انجام روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی می توانید نتایج زیر را در خود مشاهده کنید:

سفت شدن پوست در نواحی مختلفی از بدن

کشیدگی و لیفت در گونه ها، ابرو و پلک ها

کانتورینگ فک

سفت شدن ساختار پوست صورت

صاف و لطیف شدن پوست

دوره نقاهت هایفوتراپی

پس از درمان شما می توانید فورا فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید زیرا اولتراسوند با شدت زیاد به لایه های بالایی پوست آسیبی نمی رساند. با این وجود، تورم و قرمزی اندکی ممکن است رخ دهد، گرچه به سرعت فروکش می کنند.

شما همچنین ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن تجربه نمایید که برای 1 تا 2 هفته به طول می انجامد. در موارد نادری، بی حسی موضعی و کبودی نیز ممکن است رخ دهد. در حالی که عوارض ذکر شده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما معمولا ماندگار نیست. پس در کل می شود گفت هایفوتراپی دوره نقاهت خاصی ندارد.

تعداد جلسات هایفوتراپی

تعداد جلسات روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهم ترین آن می توان به نوع پوست و میزان واکنش آن به روش هایفو اشاره کرد. هایفو تراپی یکی از جدید ترین متدی است که در سال های اخیر مورد استقبال افراد مخصوصا بانوان قرار گرفته و به واسطه آن امکان رفع چین و چروک، پوست مردگی، لیفت نواحی متفاوت صورت مانند چانه، گونه، شقیقه و…،

از بین برنده خطوط پیشانی و لبخند، زاویه ساتزی و… فراهم می شود. یکی از مهم ترین معیار های سنجش و مشخص نمودن تعداد جلسات هایفوتراپی میزان آسیب دیدگی و ضعف پوست است. در واقع اینگونه می توان عنوان نمود که هرچه عمق از بین رفتگی بافت ها زیاد باشد، تعداد جلسات افزایش پیدا می کند.

برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی روش جوانسازی پوست با هایفوتراپی بسیاری از مراکز درمانی توصیه می‌کنند در طول سال اول 2 جلسه‌ی درمانی انجام شود.

برای حفظ نتایج هایفوتراپی در سال‌های آتی نیز 1 یا  2 جلسه‌ی سالیانه توصیه می‌شود. تعداد جلسات بسته به درخواست شما قابل تغییر است، اما تجربه‌ی ما نشان می‌دهد که تعداد جلسات ذکر شده بهترین نتایج را حاصل می‌کنند.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

نتیجه گیری

همان‌طور که از نام این روش مشخص بوده اساس و پایه این روش مبنی بر استفاده از امواج فراصوت متمرکز و با توان بالا است. در روش هایفوتراپی بافت‌های داخلی پوست در اثر امواج فراصوت با توان بالا تحریک شده و در نتیجه در پی آزادسازی کلاژن به صورت طبیعی چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوستی را ترمیم و بهبود می‌بخشد.

این روش به صورت انحصاری تحت پوشش شرکت و برند خاصی نبوده و دستگاه‌های مختلف با برندهای متفاوت و متعددی در بازار موجودند.

در این مقاله به طور کلی درباره هایفوتراپی صحبت کردیم که علاوه بر صورت، می تواند برای دیگر نواحی بدن نیز انجام شود. با این روش می توان مانع از پیری زودرس پوست صورت و دیگر نواحی شد. در صورتی که زیبا جویا عزیز می خواهید با استفاده از این روش  پوستی جوان و شاداب داشته باشید و یا مانع چین و چروک های زودرس آن شوید، می توانید به یک کلینیک تخصصی خوب خوب مراجعه نمایید.

که در این زمینه کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی الهیه یه با کادری مجرب و متخصص می تواند کمک شایانی به شما کند.

هایفوتراپی یک روش ایمن و جذاب برای رسیدن به ظاهری جذاب و جوان است. در این مقاله مزایا و معایب هایفوتراپی را به‌طور کامل شرح دادیم و عوارض احتمالی  و موارد دیگر که چرا این روش می تواند یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت است را بیان کردیم و با این وجود، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص مراجعه کنید و با ارائه شرح دقیق از وضعیت خود، از او مشورت بخواهید.

با توجه به اینکه پرتوهای فراصوت هایفو روی بافت خاصی در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و بافت‌ها و لایه‌های مجاور وارد نمی‌کند. با این حال، برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیبی موقع هایفوتراپی باید با پزشک مشورت کنید.

هایفو موجب رفع پیری پوست شده و باعث می‌شود پوست جوان‌تر و کشیده‌تر به نظر برسد و دیگر آن حالت شل شدگی و افتادگی پوست صورت دیده نشود.

تحقیقات و تجربیات زیبا جویا عزیز  نشان می‌دهد که تقریباً تمام کسانی که درمان هایفو را دریافت می‌کنند، حدود 3 ماه بعد به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. در مقابل، تقریباً تمام افرادی که جراحی لیفت صورت انجام می‌دهند، بعد از یک سال به نتیجه دلخواه می‌رسند.

نتایج هایفوتراپی سریع‌تر است و خطرات بسیار کمتری دارد، اما اثرات بلند مدت آن چندان ماندگار نیست. با شروع دوباره‌ی فرآیند پیری پوست، کلاژن‌های تازه ساخته شده تحلیل می‌روند و پوست به حالت قبلی باز می‌گردد. اما این اتفاق زود هنگام نبوده و حدوداً یک سال بعد از درمان آغاز می‌شود.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا در صورت امکان، همیشه از روش‌های کم تهاجمی استفاده شود مگر اینکه این روش‌ها جواب ندهد و نیاز به روش تهاجمی‌تر نظیر جراحی باشد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/vgog

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.