بهترین زمان شستن صورت بعد از میکرونیدلینگ

بهترین زمان شستن صورت بعد از میکرونیدلینگ

بهترین زمان شستن صورت بعد از میکرونیدلینگ

روش درمانی میکرونیدلینگ یا القاء تولید کلاژن پوستی، امروزه یکی از محبوب‌ ترین و کار آمد ترین روش های درمانی پوستی می‌باشد. این شیوه درمانی کم‌تهاجمی و ایمن است که به منظور بهبود یافتن ظاهر پوست و جوانسازی و زیباسازی پوست مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد و موجب بالا رفتن جریان خون، بهبود ظاهر جای زخم و آکنه و اسکار، افزایش تولید کلاژن و پیشگیری از چین و چروک و افتادگی می‌شود.

اگر روش درمانی میکرونیدلینگ را انجام داده باشید و یا حتی دیده باشید، پس از میکرونیدلینگ پوست صورت، پوست قرمز و برافروخته و متورم می شود نظیر این که پوست فرد دچار آفتاب سوختگی بسیار خفیف شده اید. البته باید گفت که امکان دارد این تورم و قرمزی و التهاب تا چند روز روی پوست فرد متقاضی صورت باقی بماند.

اما نکته بسیار مهم که کمک شایانی هم می کند تا این قرمزی و التهاب و تورم سریع تر نیز بهبود یابد و هم ماندگاری و دوام روش درمانی میکرونیدلینگ را افزایش می دهد، مراقبت های پس از میکرونیدلینگ می‌باشد که به طور کامل در مطلب مربوط به آن نیز صحبت کردیم.

یکی از مهم ترین پرسش های مطرح شده در رابطه با مراقبت های پس از روش درمانی میکرونیدلینگ این شیوه شستن صورت پس از میکرونیدلینگ می‌باشد، این که طریقه و زمان شستشوی صورت پس از میکرونیدلینگ باید چگونه باشد؟ در نتیجه ما تصمیم داریم راجع به این مسئله، در این مقاله صحبت کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی الهیه

میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از شیوه های غیرتهاجمی و ایمن برای جوانسازی و زیباسازی پوست صورت روش درمانی میکرونیدلینگ می‌باشد که می‌توان به کمک آن چین و چروک و افتادگی صورت، جای جوش و آکنه، آثار ناشی از زخم و اسکار و سوختگی و ترک‌ های چاقی و لاغری یا حاملی را برطرف سازد. مدت زمان برطرف نمودن این عارضه‌ های جانبی به شدت آن‌ ها، مهارت پزشک متخصص، نوع پوست و کلینیک مورد نظر نیز بستگی دارد.

روش درمانی میکرونیدلینگ به دو شیوه دستی و دستگاه نیز صورت می‌گیرد با وجود اینکه طریقه انجام هر یک از این شیوه ها مختلف بوده اما نتیجه و عملکرد کار کاملا یکسان می‌باشد. در این شیوه درمانی از سوزن‌ های ریز و کوچکی استفاده می‌کنند که به لایه‌ های سطحی پوست افراد نفوذ کرده و حفره‌ های ریز و کوچک بسیاری روی صورت نیز ایجاد می‌کند. سپس پوست صورت با ساخت کلاژن و الاستین این حفره‌ ها را درمان می‌کند بدین ترتیب لایه مرده پوست صورت از بین می‌رود و لایه‌ های جدید و تازه جوان جایگزین آن می‌شود.

همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه دارید فرم و شکل ظاهری صورت خود را تغییر دهید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

بهترین زمان شستن صورت بعد از میکرونیدلینگ

طبق توصیه پزشکان متخصص پس از گذشت 24 ساعت امکان شستن پوست صورت پس از روش درمانی میکرونیدلینگ وجود خواهد داشت و بهتر است که پیش از آن به پوست صورت شما آب نخورد.

این که پزشکان متخصص پوست توصیه اکید می‌کنند که پس از روش درمانی میکرونیدلینگ برای شستن پوست صورت اقدام نکنید به علت این می‌باشد که می‌باشد که از روش درمانی میکرونیدلینگ منافذ پوست صورت باز هستند و چون که پوست در یک شیوه تهاجمی و نامناسب تحت تأثیر قرار گرفته است، هر گونه برخورد آب با پوست صورت امکان دارد باعث آسیب و صدمه رساندن به پوست افراد شود.

به طور دقیق تر این که، در مراحل میکرونیدلینگ سلول­ های پوستی قدیمی نیز تحت تأثیر قرار می گیرند تا سلول های مرده و صدمه دیده از بین بروند. در نتیجه و عملکرد این امر سلول های پوستی جدید و تازه و جوان جایگزین می شوند. این پوست جدید و تازه به شدت آسیب پذیر می‌باشد و نیاز به مراقبت ویژه و مخصوص خواهد داشت.

در نتیجه و اثرات هر گونه شستشو با آب در ساعات ابتدایی پس از روش درمانی میکرونیدلینگ امکان دارد باعث شود سلول های تازه صدمه دیده و پوست صورت دچار عارضه جانبی شود.

 البته این که پس از ۲۴ ساعت بسیار مهم می‌باشد که به چه صورت مورد شست و شو قرار بگیرد و باید تحت شرایط خاص و ویژه باشد.

چند روز بعد از میکرو میتوان صورت را شست؟

می توان گفت بهترین زمان ممکن برای شستن صورت پس از روش درمانی میکرونیدلینگ، 24 ساعت پس از انجام روش درمانی میکرونیدلینگ می‌باشد. البته سایر پزشکان متخصص ۸ ساعت پس از آن را هم گفته اند و حتی برخی پزشکان 72 ساعت بعد را. نظر پزشکان متخصص این است که 24 ساعت پس از میکرونیدلینگ می توان صورت را شستشو داد.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار میکرونیدلینگ در مجموعه تخصصی دکتر  جان الهیه زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه بهره مند شوید همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

مراقبت های قبل از میکرو

پوست صورت باید کاملا تمیز و بدون هیچ‎‌گونه لوسیون، روغن، محصولات آرایش، پودر، عطر یا ضد آفتاب نیز باشد. در سایر کلینیک ها قبل از آغاز روش درمانی میکرونیدلینگ فرد متقاضی باید یکبار صورت خود را کاملا بشوید.

قبل از آغاز میکرونیدلینگ، در صورت مصرف دارو های خاص و ویژه اپراتور را مطلع سازید.

در صورتی که در قسمت های مورد نظر تتو دارید، شخص اپراتور را در جریان بگذارید.

۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از انجام روش درمانی میکرونیدلینگ با استفاده از لیدوکائین موضعی قسمت مورد نظر را بی حس کنید.

بلافاصله بعد از پایان میکرونیدلینگ اپراتور به مدت 5 تا 10 دقیقه از یک ماسک هیالورنیک اسید و سپس مرطوب کننده استفاده می کند.

میکرونیدلینگ
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه – میکرونیدلینگ

مراقبت های مفید بعد از شستن صورت بعد از میکرونیدلینگ

استفاده از سرم های آنتی اکسیدان پس از شست و شوی صورت پس از روش درمانی میکرونیدلینگ.

یکی دیگر از مواردی که پیوسته باید پس از انجام شست و شو روش درمانی میکرونیدلینگ به طور کامل رعایت شود، البته تحت نظر پزشک متخصص استفاده از سرم های آنتی اکسیدان جهت حفظ سلامتی و بهبودی پوست صورت شما می‌باشد.

این سرم ها با تأثیر فراوان‌ فوق العاده ای که بر پوست صورت افراد خواهند گذاشت به کم شدن التهابات و قرمزی و تورم پوست صورت کمک های شایانی می کنند و می‌تواند حساسیت و خارش و التهابات و تورم های پوست صورت افراد را نیز تا حدود بسیار زیادی کم کند.

همچنین این سرم ها میتواند موجب جوانسازی و زیباسازی پوست صورت افراد شده و به کلاژن سازی پوست صورت شما کمک های شایانی کند.

البته شما هنگامی بهترین نتیجه و عملکرد را از این سرم ها خواهید گرفت که تحت نظر پزشک متخصص از این سرم ها استفاده و همراه با مراقبت های دیگر از آنان استفاده نمایید. پزشک متخصص شما با توجه به وضعیت فعلی پوست صورت افراد بهترین سرم های صورت را تجویز و در صورت نیاز به تجویز کرم های آبرسان روی خواهد آورد. حتما پزشک متخصص خود را در جریان روند بهبود خود قرار دهید.

شما می توانید میکرونیدلینگ را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی مجموعه دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی این مجموعه انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

کسانی که نباید میکرو انجام دهند

روش درمانی میکرونیدلینگ صورت را می‌توان بدون خطر و ایمن روی انواع رنگ و نوع پوست افراد مورد استفاده قرار داد، اما دقت داشته باشید این شیوه، برای گروه های ذیل به هیچ وجه توصیه نمی شود:

▪︎اشخاصی که در پوستشان عفونت، التهاب، تبخال و یا زخم های درمان نشده دارند.

▪︎اشخاص دارای اختلال انعقاد خون

▪︎اشخاصی که به بیماری دیابت مبتلا هستند.

▪︎اشخاص دارای حساسیت به سوزن های فلزی

▪︎اشخاصی که طی یک سال گذشته، پوست‌ شان تحت پرتو درمانی و اشعه‌ درمانی قرار گرفته‌ است.

▪︎خانم های باردار یا شیرده

▪︎بیماران مبتلا به هموفیلی و یا افرادی که از دارو های انعقاد خون استفاده می کند.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب میکرونیدلینگ به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به مجموعه تخصصی دکتر جان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید.

همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

آیا بعد از میکرو می‌توان حمام کرد؟

به منظور تسریع در روند بهبودی پوست صورت عوارض ناشی از شستشوی صورت پس از روش درمانی میکرونیدلینگ و ماندگاری و دوام نتایج و اثرات آن، نباید در ۲۴ ساعت اولیه حمام کنید. تا ۳ روز پس از میکرونیدلینگ هم از قرار گرفتن در سونا، جکوزی و حمام بخار اجتناب کنید چرا که سبب باز شدن منافذ پوست صورت می‌شوند.

علت تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ

روش درمانی میکرونیدلینگ جهت درمان تیرگی پوست می باشد و این درمان موجب تیره شدن پوست نمی شود. اگر مراقبت های پس از میکرونیدلینگ را به درستی انجام دهید دچار تیرگی پوست پس از میکرونیدلینگ و عوارض جانبی دیگر نمی شوید.

شما می توانید از اثرات و نتایج میکرونیدلینگ را در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

هزینه میکرونیدلینگ صورت

هزینه روش درمانی میکرونیدلینگ صورت می تواند متغییر باشد چرا که عوامل گوناگونی در تعیین قیمت نهایی مؤثر اند برای آگاهی از هزینه میکرونیدلینگ صورت و عوامل مؤثر بر هزینه آن می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌ های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه با مشاوران و کارشناسان حرفه ای این کلینیک تماس بگیرید، با آنها گفت‌وگو داشته باشید، از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید. مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد همچنین میتوانید با اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ویژه این کلینیک از آنها نیز بهره‌مند شوید.

میکرونیدلینگ
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه – میکرونیدلینگ

سوالات متداول شما

۱. چند ساعت پس از میکرونیدلینگ می شود صورت را شست؟

پزشکان متخصص توصیه می کنند شستن صورت پس از 24 ساعت امکان پذیر می‌باشد.

۲. با صابون صورتم را بشویم؟

استفاده از مواد شوینده که ملایم باشند نظیر شامپو بچه و صابون های خنثی پیشنهاد می شود.

۳. از کرم ترمیم کننده پوست صورت باید تا چه زمانی استفاده کرد؟

تا هنگامی که قرمزی و التهاب روی پوست صورت می‌باشد باید از کرم ترمیم کننده نيز استفاده کرد.

۴. پس از میکرونیدلینگ تا چند وقت باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

تا یک ماه بعد از میکرونیدلینگ باید از ضد آفتاب استفاده کرد. به هیچ عنوان بدون ضد آفتاب صورت خود را در معرض تماس با نور آفتاب قرار ندهید.

۵. چند روز بعد از میکرونیدلینگ میتوان صورت را شست؟

یک روز پس از میکرونیدلینگ می توان صورت را شست.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین مراقبت هایی که پس از میکرونیدلینگ صورت باید در نظر داشته شستشوی صورت بعد از میکرونیدلینگ است. پزشکان متخصص پوست توصیه اکید دارند بعد از میکرونیدلینگ برای شستشوی صورت اقدام نکنید.

بعد از میکرونیدلینگ منافذ پوست صورت باز هستند و به دلیل این که در یک روش تهاجمی تحت تاثیر قرار گرفته اند، هر گونه برخورد آب با پوست صورت ممکن است موجب آسیب رساندن به پوست شود.

طی فرایند میکرونیدلینگ سلول های پوستی قدیمی تحت تاثیر قرار می گیرند تا سلول های مرده و آسیب دیده از بین بروند. در نتیجه ی این امر سلول های پوستی جدید و تازه جایگزین می شوند. این پوست جدید به شدت آسیب پذیر است و نیاز به مراقبت ویژه دارد.

هر گونه شستشو با آب در ساعات اولیه بعد از میکرونیدلینگ ممکن است سبب شود سلول های تازه آسیب دیده و پوست صورت دچار عارضه شود. از طرف دیگر بعد از ۲۴ ساعت ابتدایی بهتر است پوست صورت تحت مراقبت های خاص مورد شستشو قرار بگیرد.

می توانید با مراجعه به مجموعه تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر جان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرارگیرید و اگر کاندیدای مناسب میکرونیدلینگ به شمار می روید به انجام این روش بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

آپارات:

https://aparat.com/v/AdYLC

نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.