زیبا شدن صورت در یک هفته؟

زیبا شدن صورت در یک هفته؟

زیبا شدن صورت در یک هفته؟

برخلاف عقیده برخی از خانم ها که زیبایی را در استفاده از وسایل آرایشی می دانند و بدون آرایش و عملیات زیباسازی حاضر در حضور در اجتماع نیستند ، زیبایی کوچک ترین ارتباطی با استفاده از لوازم آرایش ندارند. برای اینکه همیشه و در همه حال بدون استفاده از لوازم آرایش زیبا به نظر برسیم ، نیاز به مراقبت از پوست و موی خود داریم.

برای مراقبت از پوست و مو همیشه لازم نیست از محصولات بهداشتی و داروهای گران قیمت استفاده نماییم بلکه مواد گیاهی و طبیعی فراوانی هستند که می توانند زیبایی را به پوست و مو و اعضای صورت ما هدیه کنند ، بدون آنکه برای سلامتی پوست و مو مضر باشند . در این بخش از دنیای مد نمناک با برخی از این نسخه های زیبایی آشنا شوید.

اهمیت زیبایی و تاثیر آن بر اعتماد به نفس افراد بر کسی پوشیده نیست. بی شک وجود اعتماد به نفس، باعث موفقیت­ افراد در عرصه ­های مختلف شغلی و تحصیلی می شود. همه ای افراد اعم از زن و مرد متمایل به داشتن زیبایی در هر سنی هستند و این موضوع از لحاظ روانشناسی نیز به اثبات رسیده است.

دو عامل مهم تاثیرگذار در زیبایی افراد داشتن پوست و موی زیبا است که در زیبایی چهره نیز تأثیر قابل توجهی دارد. بسیاری از افراد با وجود تلاش های بسیار، موفق به تقویت پوست و موی خود نمی شوند. از اینرو به دنبال یافتن روش­ های مؤثر برای بهبود پوست و موی خود هستند.

روش های مختلفی مانند تزریق چربی، تزریق ژل و بوتاکس و همچنین لیفت با نخ صورت برای کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست استفاده می شود. برای تقویت مو نیز می­توان از کاشت مو و کاشت ابرو بهره جست. نکته­ی مهم دیگر لیزر موهای زائد است که نقش مهمی در خلاص شدن از موهای زائد ایفا می­کند.

آمار استفاده از روش­های مختلف زیبایی در کشورهای مختلف افزایش ­یافته است بطوریکه کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک در رتبه ­های اول تا پنجم و کشور ایران در جایگاه بیستم در زمینه ای استفاده از عمل­ های مختلف زیبایی قرار گرفته اند.

در بین روش های زیبایی و جوانسازی ، بوتاکس و تزریق چربی بیشترین آمار استفاده را به خود اختصاص داده اند. نمودار آن را در شکل زیر مشاهده می­کنید. در ادامه شیوه­ ی انجام هر روش به اختصار توضیح داده می­شود.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

روش های طبیعی زیباتر شدن صورت

1.از بین بردن پف زیر چشم با چای کیسه ای

پوست اطراف چشم بسیار نرم و لطیف ، نازک و بسیار حساس در برابر التهاب است و به همین دلیل سموم محیطی بیشتر روی آن تاثیر می گذارد.

برای استفاده از این روش ، 2 عدد چای کیسه ای بابونه ، چای سبز یا سیله را داخل اب داع بیاندازید و در کمتر از یک دقیقه آن را خارج کنید و سپس ان را در یک کاسه داخل یخچال بگذارید تا کمی خنک شود . سپس این چای های کیسه ای را روی پلک بسته خود قرار دهید و 5 الی 15 دقیقه صبر کنید.

  1. 2. از تمشک و روغن نارگیل برای داشتن لب های زیباتر استفاده کنید.

عوامل زیادی در سبک زندگی غلط وجود دارد که عاملی برای از بین بردن زیبایی لب ها می شود ، مثل خشکی ، سیگار ، نور خورشید ، آلرژی و … .

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را داخل ماهیتابه حرارت دهید و سپس زیر ماهتابه را خاموش کنید و چهار عدد تمشک قرمز یخ زده را داخل آن بیاندازید . سپس از ترکیب ان ها یک اسموتی درست کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید و سپس با انگشتان تمیز خود، آن را به لب های خود بزنید.

  1. 3. با حرکات یوگا صورت خود را لیفت کنید.

همه دوست دارند که پوستی سفت و لطیف داشته باشند . برای این کار باید گردش خون را در صورت خود افزایش دهید که یکی از روش های آن انجام حرکات یوگا است.

بر روی زمین دراز بکشید ، دستان خود را شبیه به شنا روی زمین قرار دهید و پا و زانوی خود را صاف کنید و سپس به آرامی پای خود را خم کنید و انگشت پای خود را لمس کنید. شاید باورتان نشود اما این حرکت در زیبایی صورت شما بسیار موثر است . تا زمانی که احساس راحتی می کنید ، مثلا حدود 5 دقیقه در این پوزیشن بمانید.

  1. 4. با انار، تمشک و روغن بادام شیرین ، پوستی صاف و لطیف بسازید.

پوست شما ترکیبی از سلول های پوستی و روغن های طبیعی است و به رطوبت رسانی پوست کمک می کند . اگر پوست شما بر اثر پیری ، نور خورشید ، مواد شیمیایی سخت یا دارو و هر عامل دیگری اسیب دیده ، برای احیای آن از این روش استفاده کنید.

روغن انار خواص ضد پیری دارد و ویتامین ث ان نیز بالاست و به تولید کلاژن کمک می کند.

بعد از تمیز کردن صورت ، روغن دانه انار را با روغن دانه تمشک و روغن بادام شیرین ترکیب کنید . به این صورت که 3 الی 6 قطره روغن بادام را روی کف دست خود بریزید و دستانتان را به هم بمالید تا روغن گرم شود و سپس با نوک انگشت ، روغن را به مناطق خشک صورت خود بزنید که چین و چروک در آن وجود دارد.

  1. 5. عوض کردن رو بالشی برای داشتن پوست زیباتر

قطعا راه های زیادی برای مراقبت از پوست خود را اجرا می کنید اما یکی از مهم تربن آن ها که به آن توجه نمی کنید، رو بالشتی است.

از پارچه های نرم ، لطیف و ابریشمی برای روبالشی استفاده کنید . هر وقت که بیدار شدید، به آن طرف برگردید و حتما مرتب آن را تمیز کنید.

  1. 6. مرطوب کردن صورت با آب نارگیل

پوست خشک زودتر می شکند و علت ان هم کمبود اب و رطوبت می باشد . صابون ها ، لوازم آرایشی، مواد شیمیایی و پاک کننده ها همگی عاملی برای خشکی پوست صورت هستند.

یکی از روش های رطوبت رسانی به پوست صورت ، استفاده از اب نارگیل است . اب نارگیل ضد التهاب ، ضد میکروب و سم زدا است و بنابراین هر روز صبح صورت خود را با آب تازه نارگیل غیر شیرین بشویید و همچنین از غذاهای ابرسان مثل آووکادو ، سالمون ، زیتون و نارگیل و اب نارگیل استفاده کنید.

  1. 7. مرطوب سازی و تقویت لب ها با کره شیا

پوست لب ها بسیار لطیف ، نرم و حساس است و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد. برای تقویت و رطوبت رسانی آن از بالم لب استفاده کنید . متاسفانه بسیاری از بالم های لب حاوی وازلی ن، روغن معدنی و اوکسی بنزون است که هورمون ها را بهم می ریزد.

  1. 8. پاکسازی صورت با روغن بادام

یک پاک کننده مناسب ، پوست را از الودگی ، عرق و مواد باقیمانده ارایشی پاک می کند و همچنین باعث می شود که جذب مواد معدنی از طریق پوست افزایش یابد.

به جای استفاده از پاک کننده های کف دار یا فومی ، از روغن های طبیعی مثل روغن بادام و ارگان برای پاکسازی طبیعی صورت استفاده کنید و پوست خود را نیز آبرسانی کنید.

  1. 9. از بین تیرگی های زیر چشم با ارنیکا

ظاهر تیره زیر چشم معمولا شکل خوبی ندارد و اغلب به خاطر کمبود خواب و الرژن ها ، کمبود مواد مغذی ، تغییرات هورمونی و بالا رفتن سن اتفاق می افتد.

ارنیکا یک گیاه گل دار از خانواده آفتابگردان است و گلبرگ های زرد دارد و برای درمان های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد . ژل طبیعی این گیاه ورم ، سیاهی و پف زیر چشم شما را از بین می برد.

  1. 10. بهبود کیفیت پوست با روغن یلنگ یلنگ

پوست چرب و خشک معمولا از طریق ژنتیک است . پوست نیز بر اثر آلوده کننده های محیطی با خشکی ، پیری، چروک و دیگر مشکلات روبرو می شود .

این روغن تولید چربی را در پوست شما متعادل و منظم می کند و از خشکی و چربی بیش از حد پوست و مو جلوگیری می کند و همچنین آکنه را از بین برده و سلول های پوستی جدید را می سازد و ظاهر پوست شما را جوان تر خواهد کرد.

  1. 11. استفاده از آلوئه ورا برای لطافت و نرمی پوست

اگر پوست شما حساس و قرمز شده است ، باید لطافت و نرمی را به آن برگردانید . التهاب ، کلاژن سازی پوست شما را بهم می ریزد و کمبود ان نیز باعث چین و چروک و نازک شدن پوست می شود.

ژل الوئه ورا نیز یک ماده ضد التهاب ، ضد میکروب و دارای خواص شفابخش است و پوست را تقویت می کند.

کافی است که ژل داخل این برگ را خارج کرده و به پوست صورت خود بزنید.

  1. 12. روشن کردن پوست با چای سبز به عنوان تونر

اگر پوست شما خشک ، ناسالم و پیر شده است ، از یک پاک کننده طبیعی به عنوان تونر استفاده کنید.

بعد از اینکه صورتتان را شستید ، چای سبز کیسه ای را داخل اب جوش به مدت 5 دقیقه بیاندازید و اجازه دهید که چای کیسه ای در دمای اتاق خنک شود و سپس آن را داخل بطری اسپری بزنید و به پد اسپری کنید و سپس پد را به صورتتان بزنید.

  1. 13. کاهش جوش ها با روغن درخت چای

درمان آکنه ها و کاهش چربی صورت یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از جوش می باشد ، عفونت های باکتریایی را از بین می برد و التهاب را می کاهد.

روغن درخت چای را از برگ درخت چای بگیرید که دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. این روغن همچنین آکنه ، قرمزی و ورم را کاهش می دهد و در نتیجه کیفیت کلی پوست را بالا می برد . این روغن را مستقیما به پوست خود بزنید.

تنها یک الی دو قطره از این روغن ، می تواند به عنوان یک پاک کننده ، سرم آبرسان و مرطوب کننده عمل کند و همچنین می توانید چند قطره از ان را با کرم مرطوب کننده ترکیب کنید و دو الی سه بار در روز، آن را به صورت خود بزنید.

  1. 14. چای بابونه برای از بین بردن خستگی پوست

گاهی اوقات زمان زیادی برای از بین بردن جوش ، پف ، یا پوست حساس ندارید و دوست دارید روشی سریع را در پیش بگیرید . در چنین شرایطی باید چای بابونه را داخل قالب یخ بیاندازید و سپس این تکه های یخ را مدتی روی پوست خود قرار دهید تا شادابی و براقیت پوست شما برگردد.

  1. 15. تمیز کردن منافذ پوست با عسل ، زردچوبه و ماست

عسل دارای خواص پاک کنندگی برای منافد پوست است و ماست نیز، قلیایی بودن پوست را تنظیم می کند . یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غداخوری عسل خام و یک قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید و سپس آن را به پوست صورت و گردن خود بزنید و بعد با آب خنک شستشو دهید و بعد از سرم یا مرطوب کننده استفاده کنید.

روش های درمانی زیبا شدن صورت

  1. لیفت با نخ:

یکی از بهترین روشهای زیبایی، لیفت با نخ است. لیفت با نخ یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است. در این روش، برای ایجاد لیفت و سفت کردن پوست از نخ های موقت استفاده می کنند تا یک لیفت بهینه در پوست ایجاد کنند.

در نتیجهای جایگذاری نخ، پوست کشیده شده و صاف جلوه می کند و لیفت و سفت کردن در اثر آن به وجود می آید. از مزایای دیگر این روش، خاصیت ضدپیری این نخ ها است که منجر به افزایش کلاژن در محل های دوخته شده می­شود. از مزیت­ های مهم این روش کوتاه بودن دوره ای درمان و ریکاوری آن است. همچنین لیفت با نخ کم خطر بوده و دردهای شدید در لیفت با نخ خیلی نادر است.

عوارض جانبی این روش بسیار کم است و ممکن است در برخی مواقع، قرمزی، سوزش یا تورم در محل­های تحت درمان مشاهده شود که موقت هستند.

  1. تزریق بوتاکس:

بوتاکس در حقیقت نام تجاری ماده ای است که به پوست تزریق می­شود. تزریق این ماده به پوست منجر به مهار حرکت ماهیچه ها شده و مانع از پیشرفت و یا بدتر شدن چین و چروک صورت می شود. تزریق بوتاکس در حال حاضر یکی از محبوبترین روش های افزایش زیبایی در جهان است. بوتاکس موارد کابرد مختلفی دارد، مانند: از بین بردن خطوط و چروک موجود در پیشانی، دور چشم، خطوط اخم. علاوه بر این از بوتاکس جهت لیفت ابرو و همچنین درمان تعریق بیش از حد زیربغل و کف دست نیز استفاده می شود.

مکانیزم عمل بوتاکس غیرفعال کردن عصب ماهیچه ها است که در این حالت منجر به جلوگیری از انقباض عضله در ناحیهای تزریق می­شود و بدین ترتیب از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و چروک موجود را نیز برطرف می کند. بوتاکس یک روش غیرتهاجمی است و عوارض جانبی آن بسیار محدود و موقتی است. در برخی از موارد بیمار ممکن است دچار سر درد شود که موقتی بوده و به راحتی قابل رفع است.

  1. تزریق چربی:

یکی دیگر از روش های زیبایی و جوانسازی تزریق چربی است. در تزریق چربی، چربی از نواحی از بدن که چربی اضافه دارند مانند ران و یا پهلو برداشته شده و به ناحیه های کم حجم و لاغر نظیر صورت، دست و یا سینه تزریق می شود. این روش ایمن است و نتایج آن مدت زیادی ماندگاری دارد.

هر ساله تعداد زیادی از مردم تزریق چربی انجام می دهند و از نتایج آن شگفت زده می شوند. یکی از مهم­ترین مزایای این روش، برداشتن چربی از بدن خود فرد است. به همین دلیل واکنش های آلرژیک در این روش بسیار کم بوده و عوارض جانبی آن نادر است. تزریق چربی برای رفع چین و چروک های صورت، درمان خطوط لبخند، خطوط اطراف دهان، گودی زیرچشم، چروک پیشانی، خطوط گردن و موارد دیگر به کار می رود.

  1. تزریق ژل:

تزریق ژل نیز یکی دیگر از روش­ های زیبایی است. با افزایش سن میزان کلاژن و اسیدهیالورونیک پوست کاهش می­یابد. در نتیجه، با تزریق کلاژن و اسید هیالورونیک مجدد می­توان جوانی و زیبایی را به پوست بازگرداند. در روش تزریق ژل، کلاژن و اسیدهیالورونیک به پوست تزریق می­شود.

در روش تزریق چربی، ممکن است چربی افزوده شده توسط بدن جذب شود. اما در تزریق ژل، با توجه به اینکه ماده­ی اضافه شده از خود بدن نیست، امکان جذب آن نیز توسط بدن وجود ندارد. این موضوع منجر به دائمی شدن اثرات تزریق ژل می­شود. تزریق ژل نیز برای رفع چین و چروک صورت، زیبا و حجیم کردن لب، پرکردن چین و چاله­های عمیق در پوست، رفع خطوط عمیق در ناحیه­­ی اخم کاربرد دارد.

  1. تایتنینگ پوست:

تایتنینگ پوست روشی برای مراقبت از کلاژن‌های موجود در پوست می‌باشد که برای جلوگیری از شل شدن، افتاده شدن و یا دفرمه شدن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی دو روش شایع برای تایتنینگ پوست وجود دارند. هایفوتراپی و CPT Thermage.

در جامعه ایران معمولا از روش هایفوتراپی بیشتر از CPT Thermage استفاده می‌شود اما CPT Thermage عملکرد و مزایای بیشتری را نسبت به هایفوتراپی بهمراه دارد. CPT Thermage کمک میکند که رشته های کلاژن شکل سه بعدی خود را بدست بیاورند لذا این کلاژن‌ها افتادگی‌های پوست را از بین برده و موجب سفت‌تر شدن پوست فرد میگردند.

در این روش انرژی به لایه های عمقی پوست نفوذ کرده، کلاژن‌های زیر پوست را بازسازی و تقویت میکند. در نتیجه‌ی انجام این درمان پوست فرد سفت‌تر و جوانتر خواهد شد. این روش، روشی کاملا غیر تهاجمی می‌باشد و عوارض چندانی را به همراه نخواهد داشت.

  1. زیبا شدن صورت با لیزر(انواع لیزر):

یکی از راه های خیلی خوب و مفید برای جوانسازی و زیباسازی پوست و همچنین جوانسازی پوست دست، استفاده از لیزر است که طرفدار های زیادی نیز دارد. در این روش، استفاده از لیزر RF بسیار مفید تر، ایمن تر و مناسب تر خواهد بود. همچنین شما می توانید از لیزر فراکشنال نیز استفاده کنید.

از نکات خوب و مفید که لیزر فراکشنال را نسبت به بقیه انواع لیزر بهتر جلوه می دهد، این است که این لیزر، قیمت و هزینه پایین تری نسبت به بقیه لیزر ها دارد. از لیزر می توان در نقاط زیادی از صورت استفاده کرد. همچنین لیزر برای جوانسازی دور لب نیز کاربرد دارد.

ابتدا باید بدانید که لیزر چگونه باعث جوانسازی و زیباسازی پوست می شود؟ نحوه کار لیزر به این صورت است که ابتدا لایه بالایی پوست، که از پوست مرده و آسیب دیده تشکیل شده است را از بین می برد، و سپس سبب تحریک لایه های پایینی پوست به جهت ساخت کلاژن و سلول های پوستی جدید می شود. در این روش، برای انجام کامل عمل زیباسازی پوست، به دو هفته نیاز است. در این روش ها، اکثرا به زمانی برای ریکاوری نیازی نیست.

  1. زیبا شدن صورت با پی آر پی:

استفاده از PRP یا پلاسمای غنی شده با پلاکت، یکی از روش های مفید و مرسوم برای جوان تر کردن پوست است. در این روش، از خون و سلول های خونی خود فرد، برای درمان وی استفاده می شود.

در خون، یک نوع سلول خونی به نام پلاکت وجود دارد. پلاکت ها حاوی مواد و فاکتور های رشد هستند که در صورتی که از آنها استفاده بشود، باعث رشد سلول های جدید خواهد شد.

در این روش از فاکتور های رشد پلاکت ها استفاده شده، و سلول های قدیمی و پیر که باعث کاهش زیبایی شده اند، با سلول های جوان جایگزین می شوند و در نتیجه، شما به زیبایی پوست خودتان می رسید.

پس از انجام این عمل، نباید تا 24 ساعت موضع تزریق شده را بشوئید. همچنین نتایج، پس از 3 هفته قابل مشاهده خواهد بود. چون این عمل، نیاز به جراحی های سخت و طولانی ندارد، نیاز به زمان ریکاوری طولانی نیست.

  1. هایفو (HIFU):

یک پیشرفت قابل توجه در تکنولوژی و جایگزین غیر تهاجمی برای جراحی لیفتینگ پوست صورت و یک گزینه درمانی است. تنها درمان مورد تایید FDA برای بهبود خطوط و چین و چروک صورت و گردن است، و قابلت نفوذ به عمق دارد که قبلا فقط با عمل جراحی ممکن بود.

در این روش با قدرت سونوگرافی به راحتی پوست را لیفتینگ می کنند و استحکام می بخشند. سونوگرافی نوعی از انرژی است که به طور قابل توجهی نسبت به نورهایی مانند IPL و لیزر و یا انرژی برق (فرکانس رادیویی) متفاوت است.

Hifu از سطح پوست محافظت می کند و نفوذ عمیق تر و دمای بالاتری از فرکانس رادیویی دارد به عنوان مثال برای درمان لایه های درم و قاعده ای که در آنها تضعیف ساختاری شروع می شود، استفاده می شود.

بافت در نقطه مورد نظر تا دمای 65 درجه سانتیگراد گرم می شود، گرمای حرارتی با بافت پوست ایجاد می شود که با ایجاد زخم و اصطکاک سلولی باعث تسریع بهبودی می شود و بلافاصله کلاژن را تحریک کرده و موجب تسریع تولید آن می شود. در طی 90 تا 180 روز آینده در پاسخ به ترمیم زخم، بافت ها را تحریک کرده و منجر به لیفتینگ و استحکام بیشتر در درازمدت می شود، که نتایج آن می تواند تا سال ها ماندگار باشد.

همچنین تونیسیته و تمام ویژگی های صورت مانند چشم ها، گونه ها، دهان، چانه و پوست را بهبود می بخشد و جایگزینی مناسب برای بوتاکس با امکان حفظ حرکات صورت است. برای حفظ لیفتینگ پوست پس از جراحی عالی است و استاز خون، جای زخم و بی حسی را درمان می کند.

مهمترین نکته درباره هایفو، کیس سلکشن و انتخاب درست است.  مثلا زمانیکه افراد افتادگی هایی دارند که تنها راه حل آن هایفو است. هایفو با توجه به تعداد جلسات و میزان جواب دهی اش مناسب همه کیس ها نیست.

  1. مزوتراپی:

مزوتراپی یک تکنیک است که با تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی باعث جوان به نظر رسیدن، سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی می شود.

میشل پیستور، یک پزشک فرانسوی، این تکنیک را در سال 1952 ایجاد کرد. در اصل این روش برای از بین بردن درد استفاده می شد اما سالها پس از آن، در ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوب شد. امروزه، مزوتراپی در این موارد مورد استفاده قرار می گیرد:

چربی را از مناطقی مانند شکم، ران، باسن، داخل ران، پاها، بازوها و صورت، بر می دارد.

سلولیت را کاهش می دهد.

خطوط و چروک ها را محو می کند.

پوست شل را سفت می کند.

بد را روی فرم می آورد.

پوست را روشن می کند.

آلوپسی، که یک بیماری و عامل ریزش مو است را درمان می کند.

این روش از سوزن های بسیار نازک برای انجام یک سری تزریقات به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می کند. ایده پشت مزوتراپی این است که مسائل اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که موجب آسیب به پوست می شود، تصحیح کند.

یک فرمول استاندارد برای مواد تزریقی در مزوتراپی وجود ندارد. پزشکان از گزینه های مختلفی استفاده می کنند از جمله:

داروهای تجویزی مانند وازودیلاتورها (گشاد کننده های عروق) و آنتی بیوتیک ها

هورمون هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین

آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز

عصاره های گیاهی

ویتامین ها و مواد معدنی

  1. میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژین که به عنوان میکرودرم نیز شناخته می شود، یکی از ساده ترین، امن ترین و موثر ترین درمان های ضد پیری حال حاضر است و مزایای زیادی دارد. میکرودرم ، یک پاکسازی و مراقبت روتین از پوست است. اکثر افراد با گذشت سن، نیاز به انجام مداوم آن دارند تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشند.

این شیوه به ایجاد بافتی نرم و لطیف در پوست صورت کمک می کند، آثار زخم های سطحی و اندازه ی منافذ و میزان تجمع رنگدانه ها را که به عنوان لکه های سنی می شناسیم کاهش می دهد.

میکرودرم ابریشن این کار را به راحتی با سرم های با تکنولوژی بالا و محصولات مراقبت از پوست که به لایه های عمیق پوست نفوذ می کنند انجام می دهد. همچنین به ساخت کلاژن که باعث پر و جوان شدن پوست می شود کمک می کند.

زیبا
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-زیبا

11.RF :

استفاده از تکنولوژی انقلابی RF باعث برداشت بافت جوشگاه زخم ها، کاهش جوشگاه های فرورفته، جوان سازی پوست، کاهش چین و چروک ها و ترک خوردگی ها بدون وجود خطرات جراحی است. درمان با آن موثرتر از دیگر درمان های موجود در بازار است و همچنین درد کم تری داشته و خطرات کم تری نسبت به دیگر درمان ها همچون روش Fraxel دارد.

این درمان با ورود سوزن های میکرو متعدد و گرمایش عمقی به درم (لایه ی دوم) پوست ناحیه ی هدف، باعث تحریک تولید طبیعی کلاژن می شود و در نهایت اجازه ی بازسازی پوست در طول زمان را خواهد داد و در نتیجه ایمن ترین، پیشرفته ترین روش درمان غیر جراحی در بازار امروز است.

در این مقاله به شکل کامل در مورد آر اف فرکشنال توضیحاتی از طرف کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد برای زیبا جویان عزیز ارائه می کنیم.

آر اف فرکشنال چیست؟

RF فراکشنال ( جوانسازی ) این روش ازجمله روش‌های لیزری غیرتهاجمی است که کاملاً بر مبنای آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است. این نوع از لیزر قابلیت تقسیم شدن به اشعه‌های بسیار کوچک که میکروسکوپیک نام دارند، را دارا است و می‌تواند قسمت کوچکی از پوست را درگیر نماید و تحت درمان قرار دهد.

در ضمن لیزر حاصل از دستگاه فرکشنال از مجموع دو لیزر تشکیل شده است که شامل لیزرهای تخریبی و غیر تخریبی است و هر یک بر روی قسمتی از پوست فرد تأثیر می‌گذارد.

یک روش جوان‌سازی پوست است که از طریق یک دستگاه که دارای سوزن‌های بسیار ظریفی است و برای ممانعت از هرگونه حساسیتی با روکش طلا پوشیده شده است استفاده می‌گردد. قطر این سوزن‌ها در حدود 200 میکرون هست که تا عمق نفوذ %5تا 3/5% میلی‌متر در پوست قابل‌کنترل هست.

تعداد سوزن‌های این دستگاه 49 عدد است که بر روی یک کیت 1/5*1/5سانتی‌متری قرار می‌گیرد.RF فراکشنال ( جوانسازی)  تمام این سوزن‌ها دارای یک عایقی هستند که فقط نوک آن‌ها آزاد هست. زمانی که دستگاه از طریق سوزن‌ها انرژی را ساطع می‌کنند، تخریب حرارتی در عمق بافت صورت ایجاد می‌گردد.

قبل از اینکه این لیزر بر روی بدن استفاده شود، بهتر است سطح پوست ناحیه با کرم بی‌حس‌کننده در حدود 30 دقیقه پوشانده شود. بعد از آن با وارد نمودن سوزن به سطح پوست انرژی آراف فقط از نوک سوزن خارج می‌شود و در عمق پوست نیز کلاژن منقبض می‌گردد و همین امر موجب تحریک در فرآیند کلاژن سازی می‌گردد. بهتر است برای هر بیمار از سوزن مخصوصی استفاده گردد.

بعدازاینکه سوزن از پوست فرد خارج می‌شود ممکن است یک قرمزی سطحی در پوست ایجاد گردد که بعد از چند ساعت از بین می‌رود. فرد می‌تواند برای سرعت بخشیدن به ترمیم پوست خود از کرم‌های ترمیم‌کننده مصرف کند و به‌صورت ماهیانه باید این کار را انجام دهد تا بتواند پوست بهتری داشته باشد.

مراحل انجام آر اف فرکشنال

اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است. پوست از چند لایه تشکیل شده که سطحی‌ترین آن روپوست یا اپی درم نام دارد. در زیر اپی‌درم، لایه‌ی درم قرار گرفته که در فرآیند پیری تحلیل می‌رود و باعث پیر پوستی می‌شود. آر اف دو کار برای پوست شما می‌کند:

تحریک کلاژن سازی

انرژی ناشی از امواج رادیوفرکانسی (RF) در لایه‌ی درم باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام سفت و زیبایی پوست شما است. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می‌شود و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن‌سازی است.

فعال‌کردن فیبروپلازی

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن، بافت‌های فیبروزی را می‌سازد. بافت‌های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می‌کنند که این رشته‌های پروتئینی کوتاه‌تر و مستحکم‌تر شوند.

بافت فیبروز وقتی ایجاد می‌شود که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد. درست مثل بافت ضخیم و زبری که روی زخم‌های سطحی پوست را می‌پوشاند. در آر اف فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب‌های انتخابی وارد می‌کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. به این ترتیب لایه‌ی درم ضخیم شده و کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد.

در عین حال که به مناطقی از پوست آسیب زده‌ایم، مناطقی هم سالم می‌مانند تا به عمل کلاژن سازی و رفع آسیب‌ها کمک کنند. در واقع تاثیر آر اف در مرز باریکی از آسیب‌های جزئی و مفید و آسیب‌های خطرناک و سوختگی ایجاد می‌شوند.

دلیل موقتی بودن این روش درمانی نیز همین است. بافت فیروزی و کلاژن‌های جدید بعد از مدتی از بین می‌روند و بافت طبیعی پوست جایگزین آن‌ها می‌شود. یعنی بعد از مدتی نسبتاً طولانی باید برای ترمیم و تجدید تاثیرات آر اف فرکشنال دوباره به کلینیک مراجعه کنید.

کاربردهای آر‌اف فراکشنال

سفت کردن پوست: مهمترین کاربرد این دستگاه سفت کردن پوست و درمان افتادگی آن است. دستگاه RF فرکشنال باعث لیفت طبیعی پوست می شود. در واقع با این دستگاه می توان بدون نیاز به جراحی افتادگی پوست، افتادگی پلک و افتادگی ابرو را درمان کرد.

درمان چین و چروک و خطوط روی پوست: این دستگاه در درمان چین و چروک پوست و رفع چین و چروک دور چشم و خط اخم یا خط خنده بسیار موثر است. اگر می خواهید از شر چین و چروک پوست خلاص شوید، از دستگاه RF فرکشنال برای درمان چین و چروک استفاده کنید. پس از استفاده از این دستگاه، پوست ناحیه چانه و فک سفت شده و ظاهر فرد زیباتر می شود.

رفع افتادگی ناحیه کشاله ران: یکی دیگر از کاربردهای مهم دستگاه RF فرکشنال سفت کردن و لیفت کردن پوست ناحیه کشاله ران است.

سفت کردن پوست گردن: اگر از افتادگی پوست گردنتان اذیت می شوید، افتادگی پوست گردن را با دستگاه RF درمان کنید. زیرا این دستگاه برای سفت کردن پوست گردن یک روش عالی است!

درمان اسکار و جای جوش: از دیگر کاربردهای این دستگاه درمان اسکار، جای جوش و آکنه می باشد. این دستگاه جای زخم های عمیق را التیام می بخشد. همچنین RF فرکشنال ترک های پوستی را درمان می کند.

بستن منافذ باز پوست: بستن منافذ پوست و کنترل چربی آن به کنترل میزان جوش و آکنه روی پوست کمک می کند. این دستگاه در درمان ترشح بیش از حد چربی پوست و درمان منافذ باز پوست موثر است.

درمان تعریق زیاد: یکی دیگر از کاربردهای جالب دستگاه RF، درمان تعریق زیاد است که به کنترل غدد عرق کمک کرده و از تعریق زیاد و بوی بد بدن فرد جلوگیری می کند.

مزایای آر اف فرکشنال

آراف فرکشنال روی تمامی نواحی صورت و گردن انجام میشود.

میزان حرارت و عمق نفوذ سوزن های دستگاه باید در سطح کنترل شده باشد.

اگر میزان قدرت کم باشد، پوست لیفت نمیشود و درمان به درستی انجام نمیگیرد.

اگر میزان قدرت بیشتر از حد باشد، پوست دچار سوختگی میشود.

در نواحی که مشکل پوست بیشتر است (نواحی که چین و چروک عمیق تر است) قدرت بالاتری نیاز است.

در نواحی حساس پوست مانند دور لب، دور چشم و پیشانی و نواحی استخوانی باید میزان نفوذ سوزن و قدرت کاهش یابد.

معایب آراف فرکشنال

استفاده از درمان فرکانس رادیویی و یا روش آر اف دارای معایبی است. البته این را به یاد داشته باشید که در زیباسازی با هر نوع روش  می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که می تواند درجه ان کم یا زیاد باشد.البته عوارض جانبی یک فرد با فرد دیگری متفاوت است.

اما با انجام یکسری از اقدامات می توان مانع از ایجاد این عوارض شد.از جمله عوارض آر اف فرکشنال ،می توان به موارد زیر اشاره کرد .

استفاده از دستگاه آر اف بر اساس آسیب های پوستی افراد کاربرد های متفاوتی دارد و هم چنین می تواند عوارض و معایبی را به همراه داشته باشد. از جمله عوارض های دستگاه آر اف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

حساسیت جزئی و خشکی صورت

احتمال ایجاد گوشت اضافه

سوزش صورت و فرورفتگی در صورت

التهاب و قرمزی پوست

تورم ملایم

امکان ایجاد کبودی درصورت

بهترین کاندیدا آراف فرکشنال

افرادی که به دنبال یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست هستند.

 افرادی که می‌خواهند پوستی جوان و شاداب داشته باشند.

افرادی که پوستشان کدر و تیره شده است.

افرادی که می‌توانند مراقبت های قبل و بعد آر اف فرکشنال را انجام دهند.

افرادی که چین و چروک های ریز بر روی سطح پوست پیدا کرده اند.

هزینه های آراف فرکشنال

هزینه RF فرکشنال شامل هزینه تهیه یک سری دستگاه RF و هزینه جلسات درمانی می باشد. از آنجایی که سری دستگاه به طور خاص روی پوست هر فرد استفاده می شود، ابتدا باید سری دستگاه را تهیه کنید.

برای تهیه سری این دستگاه باید یک بار هزینه کنید؛ اما برای هر جلسه درمانی در هر زمان باید هزینه پرداخت کنید. تهیه یک سری دستگاه آر اف فرکشنال حدود 700 هزار تومان و هر جلسه درمان با آر اف حدود 1 میلیون تومان هزینه دارد. تعداد جلسات درمانی نیز به مشکل شما و نظر متخصص زیبایی بستگی دارد.

برای درمان مشکلات پوستی با آر اف فرکشنال حتما به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه کنید تا این امر زیر نظر متخصصین زیبایی در بهترین کلینیک زیبایی انجام شود.

مراقبت های قبل از آراف فرکشنال

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از آر اف فرکشنال، انتخاب بهترین پزشک با سابقه ی بالا و ماهر است. برای انتخاب یک پزشک خوب باید از دوستان و اطرافیان خود یا در گوگل جستجو کنید. سپس باید لیستی از بهترین پزشکان زیبایی تهیه کنید در مورد میزان تحصیلات و سوابق کاری آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره به مطب آن ها بروید.

در جلسه  باید مشاوره تمامی انتظارات خود را به پزشک مورد نظر بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند. حتما برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای پزشک مورد نظر را مشاهده کرده و میزان رضایت بیماران او را بسنجید.

قبل از مراجعه برای درمان با روش آر اف فرکشنال به مدت سه روز نباید از دارو های رقیق کننده خون مانند: آسپرین و وارفارین و ایبوپروفن استفاده کنید.

اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید و  از دارو استفاده می کنید حتما به پزشک خود اطلاع.مراقبت های بعد از جوان سازی با آر اف فرکشنال به مدت سه روز قبل و بعد از انجام آر اف فرکشنال از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید چرا که در روند بهبودی اختلال ایجاد می کند.

مراقبت های بعد ازآراف فرکشنال

پس از استفاده از این شیوه التهاب پوستی وجود دارد که طبیعی است از این جهت آرامش خود را حفظ کرده و استرس نداشته باشید.

بهتر است صورت قبل از آر اف شسته نشود و تا سه روز بعد از انجام این شیوه نیز باید از تماس صورت با آب داغ و شوینده‌هایی که قوی هستند خودداری کرد.

توصیه می‌شود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا اشعه ماورا بنفش موجب تخریب پوست در زمانی که التهاب دارد نشود.

از آرایش کردن در همان روز خودداری کرده و تنها مجاز به استفاده از کرمهای مرطوب کننده و بازسازی کننده هستید.

تا یک هفته پس از انجام این شیوه از انجام ورزش سنگین خودداری نموده و به استخر و یا سونا نروید.

ممکن است پس از آر اف روی صورت جوش یا لخته مشاهده شود از این‌رو نباید به آنها دست بزنید یا اقدام به کندن آنها کنید.

اثرات و نتایج آراف فرکشنال

از لیزر RF فرکشنال به هدف زیبایی و درمانی استفاده می‌شود. به سبب تحریک کلاژن سازی در لایه میانی پوست بیشترین تاثیر را در رفع افتادگی و چین و چروک های ریز پوست دارد در عین حال برطرف کردن ترک های پوستی، اسکارهای آکنه و جوش، درمان منافذ باز پوست، درمان ترشح بیش از حد چربی پوست، از مزایای درمانی لیزر آر اف فرکشنال می‌باشد. تاثیراتی که لیزر آر اف بر پوست می‌گذارد را در قسمت زیر بیشتر توضیح داده‌ایم.

یکی از اثراتی که کلاژن سازی بر پوست دارد حجم‌دهی، سفت و لیفت شدن پوست است. بنابراین نتیجه‌ای که لیزر آر اف فرکشنال بر پوست دارد بازگشتن طراوت به پوست و از بین رفتن چین و چروک‌های ظریف و جوانسازی پوست است.

کلاژن سازی که به دنبال لیزر آر اف فرکشنال در پوست تحریک می‌شود، روی بهبود جای زخم، جای جوش و استرچ مارک تاثیر مثبت دارد. استرچ مارک ترک‌های سفیدی در سطح پوست هستند که در پی افزایش وزن ناگهانی و بارداری در اکثر افراد وجود دارد.

منافذ باز پوست یکی از دلایلی است که باعث می‌شود پوست زیبا به نظر نرسد. آر اف فرکشنال با بستن منافذ باز پوست باعث یک دست شدن رنگ و بافت سطحی و درمان ترشح بیش از حد چربی پوست می‌شود.

دروه نقاهت آر اف فرکشنال

در ماه اول بعد از رفع قرمزى ،شفاف شدن پوست مشخص مى شود و از انتهاى ماه دوم درمان كاهش افتادگى و كاهش عمق خطوط قابل مشاهده است كه تا شش ماه بعد از آخرين جلسه روند بهبودى ادامه خواهد داشت .

در مورد روند درمان آكنه فعال (جوش) ،در طى دو جلسه اول ممكن است كمى جوشها افزايش يابد كه با ادامه درمان آكنه ها كاهش يافته و چربى پوست كم خواهد شد و طى چهار جلسه بعدى بتدريج اسكارها بهبود خواهد يافت.

قابل ذكر است كه در اين روش بهبود صد در صد نخواهد بود و بسته به سن پوستى و عمق خطوط شصت تا هفتاد درصد بهبودى خواهد داشت و در صورت لزوم درمان تكيلى با تزريق بوتاكس يا فيلر انجام خواهد شد.

توجه: نتيجه درمان در افراد مختلف بسيار متفاوت است و عادات فرد و ژنتيك و مراقبتهاى پوستى بسيار مهم مى باشد.

تعداد جلسات آراف فرکشنال

پس از یک جلسه درمانی شما می‌توانید نتایج ایجاد شده را ببینید اما برای رسیدن به نتیجه مورد نظر حتما باید تعداد جلساتی که توسط پزشک تعیین می‌شود را به طور کامل انجام دهید که معمولاً بین 8 تا 10 جلسه درمانی در نظر گرفته می شود که فاصله یک ماه دارد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%d8%af/

https://clinicarad.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

https://clinicarad.com/%da%a9%d9%84%d8%a7%da%98%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/

نتیجه گیری

یکی از بهترین دستگاه های جوان سازی پوست، آر اف فرکشنال است که سابقه ی طولانی در بین روش‌های جوان سازی پوست دارد، اما امروزه دو شکل جدید نر از روش آر اف به وجود آمده است که در بعضی از موارد تاثیر بهتری نسبت به آر اف فرکشنال معمولی دارند.

یکی از این روش ها، روش آر اف میکرونیدل است که یکی از فناوری‌های جدید رادیو فرکانسی است که در آن از سوزن‌ هایی به قطر ۱۲۰ میکرون استفاده می‌شود. این سوزن‌ ها نیم تا دو میلی‌ متر در پوست فرو می روند و امواج رادیو فرکانسی را به اعماق پوست می‌ فرستند. در واقع این روش ادغامی از روش‌ های میکرونیدلینگ و آر اف است.

روش دیگر آر اف، آر اف کونتراج است که دستگاه توانایی درمان سطحی و عمقی پوست را دارد. دستگاه آر اف کونتراج به یک دوربین حرارتی مجهز است که به طور زنده تاثیرات درمانی را نشان می‌ دهد. این موارد کمک می‌ کنند که درمان موثر تر و کم‌ خطر تری داشته باشیم.

آر اف نیز دارای ظرفیت تولید حرارت است و با گرم کردن  لایه های عمیق پوست به تولید کلاژن و الاستین جدید و جذب سلول ها کمک می کند تا پوست ضخیم تر و جوان تر و قوی تر به نظر برسد. یکی از مزایای استفاده از فرکانس رادیویی برای گرم کردن بافت ها، در مقایسه با لیزر ها این است که فرکانس پایین فرکانس رادیویی می تواند به راحتی به سطح عمیق پوست نفوذ کند، و به بهبود ساختار پوست کمک کند، اما لیزر به بهبود سطح پوست کمک می کند.

علاوه بر این، فرکانس رادیویی می تواند به راحتی بیشتر بیماران با رنگ پوست های مختلف را بدون خطر تغییر رنگ دائمی درمان کند. البته، ایمنی و کارآیی فرکانس رادیویی و یا هر نوع درمان دیگر بستگی به تجربه و مهارت فرد ارائه دهنده این درمان دارد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/w2bj

لینک آپارات:

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/hBSbbAxI

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.