عمل بینی بهترین دکتر تهران (دکتر علیزاده)

عمل بینی بهترین دکتر تهران (دکتر علیزاده)

عمل بینی بهترین دکتر تهران (دکتر علیزاده)

انسان ذاتا به دنبال زیبایی و زیباتر شدن است؛ با پیشرفت علم پزشکی بشر این امکان را پیدا کرده تا صورت که مهمترین عضو ظاهری بدن و ویترین ارتباط با دنیای بیرون برای هر فردی است، را آنطور که دوست دارد تغییر دهد.

عمل بینی از اولین و متداول ترین عمل های زیبایی به منظور بهبود ظاهر افراد است که در دنیا طرفدارای بسیار زیادی دارد. در طی این فرایند، جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای تجسم رسیدن به یک ظاهر مطلوب تر تغییر می دهد. برای مردان و زنان که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، جراحی بینی یک راه حل زیبایی  مطمئن، موثر  به آنها پیشنهاد می دهد درست وقتی کار را به یک جراح زیبایی با تجربه و ماهر بسپارند.

رینوپلاستی می تواند تا حد زیادی تعادل ویژگی های صورت را بهبود دهد و به بیماران کمک کند اعتماد به نفس تازه ای پیدا کنند. عمل بینی همچنین می تواند برای اصلاح نقص های ساختاری، از جمله مواردی که باعث مشکلات تنفسی می شود، به کار گرفته شود.

اگر انجام جراحی زیبایی بینی مدنظرتان است، باید به چند نکته مهم دقت کنید.در ادامه این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روش، هزینه های عمل بینی ، خطرات و مزایای احتمالی آن به دست بیاورید.

کلینیک زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک زیبایی الهیه

عمل بینی چیست؟

عمل بینی یک نوع جراحی است که با هدف تغییر شکل بینی و بهبود عملکرد بینی توسط یک جراح متخصص انجام می شود.سابقه عمل بینی قدمتی بیش از نیم قرن دارد این عمل جراحی در ابتدا مخصوص خانواده‌های اشرافی و هنرپیشگان بوده است، در حالی‌که امروزه عموم مردم می‌توانند از آن بهره برند.

تغییر شکل ظاهری بینی با اهداف رفع ناهنجارهای آن است تا بینی بتواند زیبایی خود را بدست آورد. این ناهنجاری ها ممکن است

تغییر سایز بینی (کوچک کردن بینی ، بزرگ کردن بینی )برداشتن برآمدگی بینی (قوز بینی)

پولیپ بینی

کوچک کردن سوراخ های بینی

تغییر زاویه بینی نسبت به لب بالا

انحراف بینی

و اصلاح عیوب دیگر بینی باشد.

بینی شما ممکن است نسبت به صورتتان بزرگ باشد و یا بالعکس از این رو اقدام به جراحی بینی خواهید کرد .در جراحی بینی جراح با ایجاد برشی کوچک در قسمت کلوملا و از داخل بینی به استخوان و غضروف دسترسی پیدا می کند.چون برشی که زده می شود از قسمت داخلی بینی است بعد از اتمام عمل جای برش غیر قابل رویت است.

چنانچه بینی شما کوچک باشد جراح با اضافه کردن غضروف به بینی (  گاه ممکن است از دیگر قسمت های بدن فرد مانند گوش و دنده ، و هم می تواند پر کننده های ترکیبی مصنوعی استفاده شود ) اندازه آن را متناسب با دیگر اجزای صورت هماهنگ میکند.

همچنین اگر بینی شما بزرگ باشد جراح با تراشیدن استخوان و یا غضروف به کوچک کردن آن نسبت به دیگر اجزای صورت اقدام می کند.جایگاه بینی در مرکز صورت سبب شده است تا عیوب ظاهری آن بیشتر از سایر اعضای بدن به چشم آید.بنابراین روز به روز تعداد متقاضیان جراحی بینی همواره اضافه می شود .

نکته قابل ذکر اینجاست که اسکلت بینی شامل دو بخش استخوان و غضروف است اگر استخوان قوز یا شکستگی داشته باشد با عمل درست می شود اما دست زدن به غضروف سخت است و انجام این علاوه تخصص نیاز تجربه بالای پزشک دارد چون غضروف به لحاظ ماهیتی دوست دارد به شکل اولیه خود بازگردد.دکتری که جراحی عمل بینی را انجام می دهد معمولا متخصص گوش و حلق بینی یا جراح پلاستیک است.

تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی

افراد مختلف نوع بینی شان با هم متفاوت است. از آنجایی که نوع بینی و ویژگی های آن از مهم ترین معیارهایی است که در روند برنامه ریزی جهت جراحی بینی، مورد توجه متخصصین و جراحان بینی قرار می گیرد، در این بخش به انواع بینی می پردازیم.

ویژگی بینی استخوانی

برخلاف بینی گوشتی، بینی های استخوانی دارای پوستی نازک هستند که روی استخوان بزرگ بینی کشیده شده است و ظاهر استخوانی برای بینی ایجاد کرده است که کاملاً مشخص است.

میزان غضروف و استخوان بینی استخوانی بسیار بیشتر از بینی های گوشتی است. همین امر سبب می شود که بعد از جراحی بینی استخوانی، احتمال افتادگی نوک بینی کاهش پیدا کند. زیرا که نوک بینی دارای تکیه گاه محکم استخوانی و غضروفی است.

در اغلب موارد بینی های استخوانی دارای یک قوز هستند که سبب می شود به این نوع بینی، بینی های کمانی یا عقابی نیز گفته شود.

در ناحیه پره های بینی چربی کمتری وجود دارد. به همین دلیل پره های بینی نازک است.

در بینی های استخوانی کمترین میزان چربی تجمع پیدا کرده است. به همین دلیل بعد از جراحی بینی بالاترین رضایتمندی را در افراد دارای بینی استخوانی شاهد هستیم.

بینی های استخوانی در بسیاری از موارد بهتر از بینی های گوشتی جراحی می شوند و نتیجه به مراتب بهتر خواهد بود.

بینی های استخوانی احتمال بازگشت کمتری دارند و بینی بعد از سالیان سال رشد نخواهد داشت.

یک بینی استخوانی آسیب پذیرتر است و بهتر است که بیمار تا ماه ها مراقب ساختار بینی خود باشد.

عمل بینی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-عمل بینی

ویژگی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی محدودیت های مختلفی دارد.

مهم ترین ویژگی بینی گوشتی که از بینی استخوانی متمایز می گردد ضخامت بالای پوست بینی است که از مشخصه های بارز این نوع بینی است.

بینی گوشتی پوستی ضخیم دارد و همچنین چربی های زیادی در نواحی پوست بینی تجمع پیدا کرده اند.

بینی های گوشتی، استخوان و غضروف کمی دارند و بخش عمده بینی را پوست بینی تشکیل داده است.

پهنای نوک و پل بینی زیاد است.

بینی میزان چربی بیشتری دارد.

در مواردی شاهد هستیم که بینی افراد، از هر دو نوع بینی قبلی ویژگی هایی را دارند و دقیقا نمی توان تشخیص داد این بینی در کدام دسته بندی ( گوشتی یا استخوانی ) قرار می گیرد.

برای مثال برخی بینی شان دارای قوز است اما با مشاهده و بررسی های بیشتری متوجه می شویم که این بینی دارای چربی و پوست ضخیمی است. بنابراین یک ویژگی بینی استخوانی و یک ویژگی بینی گوشتی را در خود دارد.

در این موارد پزشکان بر اساس تجربیات و دانش خود می توانند به طور دقیق تشخیص دهند که بینی فرد از چه نوعی است.

در برخی موارد هم شاهد بینی نامتقارن هستیم که می تواند استخوانی یا گوشتی باشد.

مراحل انجام عمل بینی

مهم ترین گام برای عمل کردن بینی انتخاب یک جراح خوب و مجرب می باشد، چرا که جراح بینی تاثیر بسزایی در نتیجه رینوپلاستی دارد.

برای انتخاب جراح زیبایی بینی راه های متفاوتی وجود دارد که یکی از رایج ترین آن ها پرس و جو از دوستان و آشنایان می باشد، پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی درباره میزان تحصیلات، سوابق کاری و غیره تحقیق کنید، همچنین عکس های قبل و بعد از جراحی را برای تصمیم گیری بهتر مشاهده نمایید.

پس از تصمیم گیری و انتخاب جراح بینی برای مشاوره و ویزیت اولیه به مطب او رفته و انتظارات خود را از انجام عمل به جراح بگویید تا شما را به درستی راهنمایی کند، به این نکته توجه داشته باشید که از عمل زیبایی بینی انتظارات معقولانه ای داشته باشید.

بیهوشی: بسته به میزان پیچیدگی عمل و نظر جراح، انتخاب بیهوشی عمل بینی با بی‌حسی موضعی از طریق تزریق دارو به بینی و یا بیهوشی عمومی از طریق استنشاق و یا تزریق وریدی، استفاده می‌شود.

 نوع عمل و برش بینی: عمل جراحی زیبایی بینی با توجه به آناتومی بینی فرد و تغییراتی که باید اعمال شود، طبق نظر پزشک معالج به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود.

در جراحی به شیوه‌ی بسته تغییرات کمتری روی بینی انجام می‌شود و عمل نسبت به حالت جراحی باز سبک‌تر است.

در این نوع عمل، برش‌ها، در داخل بینی پنهان می‌شوند و معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌گیرند. شیوه‌ دیگر، جراحی باز بینی است.

در این شیوه، کل نوار بافت باریکی که سوراخ‌های بینی را از هم جدا می‌کند (سپتوم)، برش می‌خورد و از بیرون یک برش کوچک در زیر بینی مشاهده می‌شود. از طریق این برش پوستی که استخوان‌ها و غضروف بینی را پوشانده است، به آرامی بالا برده می‌شود تا جراح بتواند استخوان‌ها و غضروف‌های زیر پوست را دوباره تنظیم و به عبارتی طراحی کند.

تغییر شکل ساختار بینی: در روند عمل جراحی زیبایی بینی حتی برای بینی‌های بزرگ احتمال دارد که جراح، به غضروف اضافه برای پیوند به بینی، نیاز پیدا کند. این غضروف از جداره‌ی وسط بینی و در صورت نیاز از غضروف گوش برداشته می‌شود.

اصلاح فرم بینی: اگر تیغه‌ی بینی کج باشد و بینی اصطلاحاً دچار انحراف باشد؛

عمل بینی انحرافی انجام شده و در طول عمل، این انحراف اصلاح می‌گردد و عیوب فرم بینی برطرف می‌شود. این تغییر باعث بهبود وضعیت تنفس فرد نیز می‌گردد.

اتمام عمل و بستن برش ایجادشده: هنگامی که ساختار و فرم بینی به شکل مورد نظر تبدیل شود، پوست و پوشش روی بینی برگردانده می‌شود و برش را متناسب با نوع آن بخیه می‌زنند.

اگر با توجه به گستردگی عمل نیاز بود که برش‌های دیگری ایجاد شود، در چین‌های طبیعی بینی برش خورده می‌شود که رد آن کمتر به چشم بیاید.

مراقبت بعد از عمل و مشاهده‌ی نتایج: بنا بر توصیه‌ و ترجیح پزشک بینی پس از عمل آتلی بر روی بینی قرار می‌گیرد و بینی پانسمان می‌شود.

شدت این پانسمان بستگی به شیوه‌ی عمل و صلاح دید جراح دارد. بعد از عمل در صورت گرفتن بیهوشی، شما در اتاق ریکاوری قرار خواهید گرفت.

در این اتاق پرسنل بر بازگشت شما به حالت بیداری نظارت می‌کنند. ممکن است طبق نظر دکتر و پیچیدگی عمل، همان روز مرخص شوید یا یک شب را در بیمارستان سپری کنید البته افرادی که در کلینیک عمل می‌شوند معمولا چند ساعت پس از عمل مرخص می‌گردد.

همچنین در جلسه مشاوره در مورد مرحله به مرحله جراحی بینی با جراح صحبت کنید تا شما را به درستی راهنمایی کند.

که در این زمینه دکتر علیزاده متخصص کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه بهترین مشاوره و جراحی به زیبا جویان عزیز ارایه میدهد.

مزایای عمل بینی

معمول ترین دلیل برای افرادی که تصمیم به انجام عمل بینی می گیرند بهبود دادن ظاهر بینی شان است .خیلی از افراد احساس می کنند سایز و شکل بینی شان با بقیه ی اجزای صورتشان هماهنگی ندارد و به همین دلیل برای بهبود هارمونی صورتشان عمل بینی را انتخاب می کنند .

در طول عمل بینی تغییراتی بر روی پل بینی،نوک بینی و سوراخ های بینی می توان ایجاد کرد.انتخاب یک جراح واجد شرایط برای انجام عمل بینی این اطمینان را خواهد داد که بیماران سودمندترین نتایج را از جراحی بینی خواهند گرفت.

از جمله مزایای زیبایی برای عمل بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقارن صورت : کوچک ترین عدم تقارن در بینی افراد می تواند تاثیر عمده ای در ظاهرشان ایجاد کند . عمل بینی می تواند ظاهر متعادل تری ایجاد کند.

بهبود شکل : تغییر در پل بینی یا نوک بینی می تواند توجه را به مناطق دیگر صورت جلب کند.

حجم متناسب : کاهش دادن پهنای بینی حتی یک مقدار کم ، می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی تناسب بینی با بقیه اجزای صورت داشته باشد.

از بین بردن قوز یا اعوجاج بینی : عمل بینی می تواند عیوب پل بینی را اصلاح کند چه این عیوب مادر زادی بوده و چه در اثر یک آسیب به وجود آمده باشد.

مزایای عمل بینی از نظر بهداشت و سلامتی:

عمل بینی علاوه بر داشتن مزایای زیبایی می تواند مشکلات مرتبط با سلامت را نیز اصلاح کند.

بهبود مشکلات تنفسی : عمل بینی می تواند راه های باریک بینی را باز کرده و اختلالات ساختاری را اصلاح کند و توانایی تنفسی شخص را بهبود دهد.

اصلاح نقص های مادر زادی : جراحی بینی همانطور که نقایص مادرزادی داخلی اصلاح می کند می تواند به اصلاح نقایص بیرونی نیز بپردازد مانند انحراف بینی و انحراف تیغه ی بینی.

معایب عمل بینی

آسیب پوست بینی : در صورت آسیب رسیدن به پوست ، پوست فرد سیاه و از بین برود که ترمیم آن بسیار دشوار است.

کوچک شدن بیش اندازه پره های بینی : شکل و اندازۀ سوراخهای  بینی تحت تأثیر قسمت های مجاورش می باشد، بطوری که وضعیت غضروف های نوک بینی، قسمت جلویی و پایینی تیغۀ بینی، اتصال بینی به لب بالا ونحوه و میزان برداشتن از سوراخ های بینی همه و همه روی شکل سوراخ بینی تأثیرگذارند و اگر به سوراخ های بینی فردی که عمل نکرده بنگریم.

معمولاً دو سوراخ بینی دقیقاً عین هم نیستند امّا فردی که عمل می کند بعد از عمل انتظار دارد که سوراخ ها کاملاً قرینه باشند، جراح در طی عمل باید تلاش نماید که میزان غیر قرینگی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است آنرا اصلاح نماید.

کم یا زیاد شدن پره وسطی بینی : این عوارض جراحی بینی سبب می شود فرد از نیم رخ ظاهر نامطلوبی داشته باشد.

باریک شدن بیش از حد نوک بینی

بینی زینی شکل : برداشته شدن بیش از اندازه قوز بینی ایجاد می شود

اشکال هشتی شکل ( 7 معکوس) : در این عارضه اگر طاق بینی فرد بیش از اندازه تراشیده شود بین غضروف و تیکه استخوانی آن دو تیکه به نظر می رشد و فرد از نظر تنفسی دجار مشکل می شود.

لازم به ذکر است که از دیگر عوارض عمل بینی معمولا بعد از جراحی بینی فرد دچار درد می شود .این درد کاملا طبیعی می باشد چرا که تغییرات زیادی بین بافت استخوانی – غضروفی ایجاد شده و همین امر سبب درد و ناراحتی پس از عمل بینی می شود که با تجویز پزشک استفاده از مسکن در بهبود آن کمک می کند.

مواد بیهوشی یکی دیگه از معایب عمل بینی است

معایب ناشی از مواد بیهوشی که در بین برخی از افراد شایع شده این است که بیهوشی باعث اختلال حافظه می شود این موضوع در بین نوزادان و کودکان جدی تر است ، لازم است که بدانید در هیچ کتاب علمی از اختلال حافظه یا ضایعات مغزی ماندگار به عنوان عوارض بیهوشی نام برده نشده است.

تهوع و استفراغ: این عوارض جراحی بینی در طول چند روز اول پس از عمل متداول است و ممکن است با عوامل خاصی مثل نوع عمل جراحی، برخی دارو ها و تحرک، تحریک شود.

گلو درد: لوله ای که برای کمک به تنفس در گلو قرار می گیرد، ممکن است پس از درآوردن منجر به درد در ناحیه گلو شود.

گیجی: گیجی پس از به هوش آمدن امری طبیعی است، اما برای برخی افراد خصوصا سالمندان ممکن است این گیجی هفته ها یا روزها طول بکشد.

درد عضلات: دارویی که برای شل کردن عضلات تزریق می شود تا بتوان لوله تنفس را به راحتی داخل برد، می تواند منجر به درد عضلانی شود.

خارش: این عارضه جانبی رایج داروی نارکوتیک است، داروی مسکنی که گاهی در بیهوشی های عمومی استفاده می شود.

لرز (هیپوترمی): لرز در بیمارانی که هوشیاری خود را پس از عمل به دست می آورند بسیار متداول است و در حدود نیمی از افراد بروز می کند. محققان به دلیل آن کاملا آگاه نیستند اما تصور می کنند که این امر به سبب کاهش دمای درونی بدن باشد.

هذیان بعد از عمل یا اختلال شناختی: بعضی مواقع گیجی و از دست دادن حافظه ممکن است بیشتر از چند ساعت به طول انجامد.

بهترین کاندیدا عمل بینی

از لحاظ جسمی و روحی ، در سلامت کامل قرار داشته باشند ؛ دچار وسواس نبوده و به بیماری خاصی مبتلا نباشند.

سابقه ابتلا به بیماری های خاص ، نداشته باشند.

خواسته و انتظارات غیر منطقی از عمل زیبایی بینی ، نداشته باشند.

سیگاری نبوده یا مدتی از ترک آن ، گذشته باشد.

مشکل جدی در زیبایی یا عملکرد بینی ، داشته باشند.

سن بلوغ در آن ها ، به اتمام رسیده باشد.

تحت تاثیر اتفاقات متفاوت ، دچار شکستگی بینی شده باشند.

افرادی که دارای انحراف تیغه سپتوم ، بوده و این موضوع زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز مشکلات تنفسی نیز در آن ها شده باشد.

کیفیت پوست بینی آن ها مناسب باشد.

و غیره

این افراد ، می توانند با خیال راحت اقدام به انجام جراحی زیبایی بینی کرده و نتایج مطلوبی را نیز دریافت کنند.

کاندیدا نامناسب عمل زیبایی بینی

بسیاری از افراد پیش از عمل این پرسش را در ذهن دارند که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ اگرچه رینوپلاستی عمل رایجی در ایران است اما در برخی از افراد این عمل امکان پذیر نیست و نباید انجام شود. ممنوعیت عمل بینی شامل افراد زیر می شود:

افراد مبتلا به چاقی شدید

خانم های زیر 16 سال و آقایان زیر 18 سال

خانم هایی که کمتر از 6 ماه از زایمان آن ها می گذرد

زنان باردار (عمل بینی برای زنان باردار ممنوع است)

افراد سیگاری که در طول روز تعداد زیادی سیگار می کشند

افراد مبتلا به بیماری های انعقاد خون (مانند مبتلایان به هموفیلی)

کسانی که عمل بینی اولیه آن ها کمتر از 1 سال پیش انجام شده است

افرادی که به دلیل روانی فرم بینی خود را نامناسب می بینند (اختلال بدریخت انگاری یا body-dysmorphic disorder )

افرادی که به صورت حرفه ای یا غیرحرفه ای ورزش های سنگین و مبارزه ای مانند تکواندو، بوکس، کشتی و انجام می دهند.

افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند سرطان یا دیابت (جراحی بینی برای افراد مبتلا به دیابت در صورتی مجاز است که دیابت کنترل شده داشته باشند)

علاوه بر این، باید گفت که خانم هایی که قصد بارداری بعد از عمل بینی دارند، باید حداقل 6 ماه بعد از جراحی بینی برای بارداری اقدام کنند.

هزینه ی عمل بینی

هزینه ی عمل بینی بستگی به نوع بینی و مهارت و تجربه ی جراح دارد، بنابراین هزینه ی عمل بینی بسته به فاکتور های مختلفی مانند پیچیدگی و میزان تغییرات، متفاوت است.

بنابراین هزینه ی عمل در افراد مختلف یکسان نیست و جراح با توجه به نوع بینی (استخوانی و گوشتی) و میزان پیچیدگی جراحی هزینه ی جراحی را تعیین می کند.

توجه داشته باشید که جراحی بینی ترمیمی جز حساس ترین جراحی ها است. در جراحی ترمیمی، ایرادهای جراحی قبل رفع می شود به همین دلیل برای انتخاب پزشک خوب حتما باید تحقیق لازم انجام شود.

مراقبت های قبل از عمل بینی

حتما آزمایشاتی را که جراح بینی برایتان تجویز می نماید به طور کامل انجام داده و همراه با عکس رادیولوژی برای عمل بینی برای بررسی های بیشتر به جراح نشان دهید.

سعی کنید به مدت دو هفته قبل از عمل رینوپلاستی از دخانیات استفاده نکنید.

در صورتی که به دارویی حساسیت دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید جراح بینی را در جریان بگذارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقدامات قبل از جراحی بینی می توانید به مقاله جامعی که در این رابطه تهیه شده و میتواند راهنمای خوبی برای تان باشد مراجعه کنید.

شب قبل از عمل بینی فرد باید استحمام نماید چرا که تا مدتی بعد از رینوپلاستی نمی تواند استحمام کند.

شام سبک میل کرده و حدود 6 الی 8 ساعت قبل از عمل ناشتا باشد تا حین عمل ، معده خالی باشد.

حتما یک لباس جلو باز برای پوشیدن پس از رینوپلاستی همراه خود داشته باشید، چرا که بخاطر جراحی نمیتوانید از سر لباس بپوشید. پس قبل از عمل وسایل مورد نیاز را آماده کنید.

روز عمل بینی فرد با یک همراه حدود یک ساعت قبل از زمانی که تعیین شده، باید در کلینیک حضور داشته باشد.

بعد از آمادگی برای انجام عمل فرد همراه یک پرستار به اتاق عمل راهنمایی می گردد.

بعد از وارد شدن فرد به اتاق عمل و پوشیدن لباس مخصوص آماده عمل کردن بینی می شود.

پزشک متخصص بیهوشی کمتر از 1 دقیقه بیمار را برای انجام عمل آماده می کند.

مراقبت های بعد از عمل بینی

تا چند ساعت اول پس از عمل ، بیمار حالت تهوع و سر گيجه مختصری خواهد داشت که نباید از این امر نگران باشد چرا که مسئله ای طبیعی است.

گاهی اوقات در ساعات اوليه بعد از عمل جراحی ، ممکن است بیمار احساس سرماخوردگی و گلودرد داشته باشد که این موضوع ناشی از استفاده لوله بيهوشی در حین عمل است و در این راستا خوردن مايعات گرم می تواند کمک كننده باشد.

سعی کنید چند روز اول بعد از عمل زیبایی بینی را به خوبی استراحت کنید.

خوردن بعد از جراحی را حدود 4 ساعت بعد از عمل شروع کنید، چرا که پس از این مدت اثر داروهای بیهوشی کمتر شده و احتمال حالت تهوع و غیره کاهش می یابد.

خوردن را با غذاهای آبکی و رقیق شروع کنید.

سعی کنید در روز های اول پس از جراحی برای کاهش تورم و کیودی از کمپرس سرد استفاده کنید همچنین می توانید با خوردن آب کرفس این روند را سریع تر نمایید.

از دیگر مواردی که در جراحی بینی مرحله به مرحله لازم دانستیم بیان کنیم ، در مورد مراقبت های پس از جراحی بینی می باشد، چرا که با رعایت دقیق و درست این مراقبت های فرد می تواند به نتیجه ایده آل از عمل زیبایی دست یابد.

پس از عمل ، داخل بینی بیمار تامپون قرار داده نخواهد شد ، لذا تا دو روز ( 48 ساعت ) بعد از عمل از بینی وی خونابه خارج می شود. بیمار به هیچ عنوان نباید جهت تمیز کردن این خونابه ها به طور مکرر از دستمال كاغذی استفاده نماید ؛

زیرا این کار سبب ایجاد آلودگی شده و بهترین راه به این منظور استفاده از گاز استریل می باشد.

طی روزهای اول بعد از عمل ، بیمار باید زير كمر خود چند بالش قرار داده و در حالت نيمه نشسته بخوابد ؛ به نحوی که سر و سینه او بالاتر از سطح پاها قرار گیرد.

همچنین لازم به ذکر است که افراد بعد از عمل باید به مدت تا 2 الی 3 هفته فقط به صورت طاقباز بخوابند و از خوابیدن به شکم و پهلو اجتناب نمایند.

توجه داشته بشید که تا 72 ساعت بعد از عمل ، تورم و کبودی افزايش یافته و از روز چهارم به بعد تدریجا رو به کاهش خواهد رفت.

بعد از عمل کردن بینی مراقب باشید گچ بینی خیس نشود.

حتما برای برداشتن گچ بینی و زدن چسب بینی به جراح بینی خود مراجعه کنید.

بعد از جراحي بینی از رفتن به مکان های شلوغ خودداری کنید چرا که ممکن است به بینی شما ضربه وارد شود.

داروهایی را که جراح بینی برایتان تجویز نموده است به صورت کامل و راس ساعت استفاده کنید.

برای بررسی نتیجه قبل و بعد از جراحی حتما عکس بعد از جراحی زیبایی بینی نیز تهیه کنید.

رژیم غذایی بعد از جراحی بینی

بعد از عمل به مدت 2 الی 3 ساعت  بعد از خروج از بیمارستان چیزی نخورید و ناشتا باشید.

 اگر حالت تهوع و استفراغ نداشتید می توانید در 2 ساعت بعدی، آب به وسیله قاشق بنوشید.

ببه مدت 24 ساعت فقط مایعات مصرف نمایید.

بعد از جراحی بینی به مدت دو هفته از رژیم غذایی نرم استفاده نمایید و غذاهایی که نیاز به جویدن دارند (مانند سیب و کباب و ته دیگ) پرهیز نمایید.

سعی کنید غذاهای دارای کالری مصرف نمایید زیرا بدن شما بعد از جراحی زیبایی بینی نیاز به کالری دارد.

ممکن است به علت استرس و بسته بودن بینی و یا به علت ترس از حالت تهوع، به مدت یک هفته بعد از جراحی اشتها نداشته باشد.

اما حتما باید غذا بخورید. زیرا بدن شما نیاز به کالری دارد. و سعی کنید غذاهایی که مصرف می نمایید کم تر فرآوری شده باشند. غذاهای طبیعی بهترین گزینه هستند.

سعی کنید از آب میوه های تازه و طبیعی استفاده نمایید زیرا جهت رفع تورم و ترمیم بینی مناسب می باشند. آب میوه های مصنوعی و پاکتی تاثیر زیادی ندارند.

سعی کنید به رژیم غذاییتان مقداری فیبر اضافه نمایید. فیبر ها مکانیزم دفع را به حالت عادی بر می گردانند.

به مدت دو هفته بعد از جراحی، غذاهای تند و فلفلی مصرف نکنید.

شست و شوی بینی پس از جراحی چگونه است؟

یکی از مهم ترین نکاتی که پس از جراحی بینی باید انجام شود، شست و شوی بینی با محلول مناسب است.

برای شست و شو بینی راه حل های متعددی وجود دارد اما پزشکان معمولا شست و شو بینی با سرنگ را توصیه می کنند که این روش هم بسیار آسان است و هم نسبت به سایر روش های شست و شو بینی بهتر می باشد.

شستشوی بینی معمولاً یک هفته بعد از عمل شروع می شود. در هفته اول جراحی ، شست و شو با استفاده از قطره چکان یا اسپری بینی صورت می گیرد.

محلول شست وشو بینی سدیم کلراید 0.9 می باشد. این محلول را با استفاده از یک سرنگ ۱۰ سی سی داخل بینی می کنید و به این ترتیب بینی شست وشو می دهید .

معمولا پزشکان توصیه می کنند که به مدت زمان تقریبی 3 الی 4 ماه بینی را با محلول شست و شو انجام دهند شست و شو در ماه های اول سبب شده که از کیپ نمودن بینی جلوگیری شود .

اثرات و نتایج عمل بینی

ل جراحی ضعیف و ناشیانه می تواند منجر به بد فرم شدن بینی شود که امکان دارد اصلاح آن بسیار مشکل و یا حتی برگشت ناپذیر باشد ؛

به همین منظور انتخاب یک جراح مناسب و با تجربه ، اولین قدم به سوی یک عمل جراحی موفقیت آمیز به شمار می آید .

نتیجه هیچ یک از عمل های جراحی کاملا عالی و بدون ایراد نخواهد بود ؛ اما یک جراح بینی خوب ، متعهد و با تجربه ، تا حد زیادی در رسیدن به نتایج عالی تلاش خواهد کرد .

از دیگر توصیه هایی که می تواند در انتخاب جراح به شما کمک کند ، این است که سعی کنید جراحی را پیدا کنید که عمل ترمیمی یا ریویژن را نیز انجام دهد ؛ حتی اگر به جراحی مجدد فکر هم نمی کنید .

داشتن یک راه گریز همیشه سودمند خواهد بود .

امروزه عمل های جراحی بینی نسبت به گذشته ، قابل پیش بینی ، موثر تر و دقیق تر شده است ؛ به طوری که مهارت کافی در جراحی به همراه بافت مناسب بینی و به کار گیری فنون جراحی ، می تواند یک بینی زیبا و متناسب را به وجود آورد .

دوره نقاهت عمل بینی

احتمالاً بعد از دیدن بینی جدید خود در آینه بسیار مضطرب شوید، زیرا چهره شما پر از کبودی و التهاب است و زیر چشم‌های شما سیاه شده است.

اما، بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید و صبور باشید. نتایج اولیه هرگز فوری نیستند و ممکن است یک سال طول بکشد تا بینی شما فرم نهایی خود را بدست آورد.

ممکن است به دلیل تورم یا وجود استامپ‌ بینی (در صورت استفاده) در 24 ساعت اول نتوانید از طریق بینی نفس بکشید. همچنین، احتمال بروز برخی از ناراحتی‌ها وجود دارد که به طور معمول با داروهای مسکن قابل کنترل است.

بیشتر افرادی که تحت جراحی زیبایی بینی قرار می‌گیرند، می‌توانند پس از 48 ساعت داروی مسکن را قطع کنند. برخی از افراد ممکن است بعد از عمل جراحی ناراحتی معده داشته باشند که در این حالت مصرف داروهای ضد تهوع بسیار مفید خواهد بود.

احتمال دارد در طی روزهای اول خونریزی محدودی داشته باشید. همچنین ممکن است جراح به شما بگوید برای کاهش تورم و از بین رفتن کبودی‌ها، سر خود را بالا نگه دارید و در 24 ساعت اول از کمپرس سرد استفاده کنید.

سعی کنید تا می‌توانید از عطسه کردن خودداری کنید، و در صورتی که نوانستید جلوی آن را بگیرید سعی کنید از عمق گلو این کار را کنید تا هیچ فشاری متوجه بینی شما نشود. از طرفی، باید همیشه مراقب ضربه خوردن به بینی خود باشید.

بسیاری از جراحان بر این باورند تا 6 الی 12 ماه نباید هیچ ضربه‌ای به بینی شما وارد شود.

بعد از گذشت هفت روز، گچ یا آتل از روی بینی شما برداشته می‌شود. پس از برداشتن گچ نیز بینی شما هنوز متورم است، اما بعد از دو هفته مقدار زیادی از تورم آن کاهش می‌یابد. در این مرحله، کلیه اجسامی که در بینی‌ اعم از آتل ها و سایر پانسمان‌های بعد از جراحی قرار گرفته‌اند توسط جراح برداشته می‌شوند.

برای محافظت از بینی و همچنین کمک به نگه داشتن شکل جدید آن در طی روند بهبود، ممکن است یک آتل در قسمت خارجی بینی شما قرار گیرد. جراح همچنین ممکن است آتل نرم تری را در داخل بینی شما قرار دهد تا از ایجاد زخم جلوگیری کند.

با گذشت یک ماه از عمل، تقریباً 85 درصداز تورم بینی شما کاهش یافته است. تورم باقیمانده نیز تا یک سال احتمال دارد باقی بماند که این یک امر کاملا طبیعی است و در اغلب جراحی‌های بینی دیده می‌شود. به همین دلیل، باید حداقل یک سال صبر کنید تا نتایج نهایی را مشاهده کنید.

تعداد جلسات عمل بینی

ارزیابی بینی بیمار توسط جراح اولین قدم در روند جراحی است. در طی این جلسه جراح از زاویه‌های مختلف بینی شما عکس برداری می‌کند. او همچنین در مورد سلایق و اهداف شما از عمل صحبت می‌کند تا خواسته‌های شما را پیاده‌سازی کند.

پزشک در روز عمل عکس‌هایی را از شما به عنوان الگو می‌گیرد که بهتر است برای تسریع در روند کارها از قبل در خانه اقدام به تهیه آن کنید.

همچنین، اگر عکس‌هایی از مدل‌های مورد علاقه خود دارید آنها را به پزشک خود نشان دهید. علاوه بر این، جراح شما می‌تواند عکس های سایر بیماران با فرم بینی مشابه را به شما نشان دهد، که به شما کمک می‌کند نتایج احتمالی را بهتر درک کنید.

اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی دارید، برای دستیابی به تعادل و تناسب نیز لازم است سایر روش های جراحی صورت را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، افزایش گونه متناسب با فرم جدید بینی، کاشت مو و … می‌تواند در افزایش زیبایی شما نقش بسزایی داشته باشند.

بهترین جراح بینی تهران چه کسی است؟

تا به اینجا با انواع بینی آشنا شدیم. اکنون باید به دنبال پزشکی باشیم که بتواند هر یک از این نوع بینی ها را به شیوه ای صحیح و زیبا عمل کند. در واقع باید به دنبال بهترین جراح رینوپلاستی باشیم تا با مهارت خود به زیباسازی بینی بپردازد.

اما ویژگی های این جراح چیست؟ در ادامه مطلب به بررسی آن می پردازیم. شاید این عنوان به نظر شما کلیشه ای باشد که در عمل پیدا کردن آن کار دشواری است. اما باید بگوییم که این بخش، مهم ترین بخش از تصمیم شما برای جراحی است.

زمانی که تصمیم به جراحی بینی می گیرید، بیشترین تمرکز شما باید انتخاب یک متخصص بینی خوب باشد زیرا اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید، چند سال بعد باید مجددا برای جراحی ترمیمی بینی خود اقدام کنید. قبل از انتخاب جراح حتماً به موارد زیر در ویژگی های پزشک دقت کنید:

داشتن اخلاق حرفه ای

داشتن صبر و حوصله در پاسخگویی به بیمار

داشتن مهارت و تجربه در کار جراحی بینی

داشتن تعداد زیادی نمونه کارهای موفق

تخصص کافی در علم جراحی بینی

داشتن علم زیبایی شناسی برای انتخاب مدل مناسب برای فرد

راهنمایی کامل بیمار قبل و بعد از جراحی

مهارت در جراحی انواع بینی

بهترین دکتر عمل زیبایی بینی دکتر علیزاده متخصص کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه می باشد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

بهترین دکتر برای لیفت بینی در تهران :

بهترین جراح زیبایی بینی در تهران

آشنایی با انواع روش های لیفت بینی بدون جراحی ژل و نخ

نتیجه گیری

جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی در ایران است که به روش‌های مختلف، جراحی باز بینی و جراحی بسته بینی انجام می‌گردد.

اینکه کدام یک از روش‌ها برای بینی شما مناسب است، به نظر پزشک و هدف شما از انجام جراحی بستگی دارد.

در حالت کلی، برای اینکه از نتیجه جراحی خود راضی باشید، بهتر است که شناخت درستی از مراحل انجام عمل بینی داشته باشید؛ چرا که در بسیاری از موارد به دلیل عدم آگاهی کافی، فرد از نتیجه نهایی راضی نبوده و انجام مجدد عمل نیاز دارد.

بنابراین، قبل از انجام این جراحی، حتماً با یک پزشک و جراح متخصص در این زمینه مشورت کنید.

به طور کلی رایج ترین عمل جراحی زیبایی در ایران، جراحی زیبایی بینی است، بینی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد و متناسب بودن بینی با اجزای صورت موجب جذابیت چهره می شود.

بدین منظور جراحی بینی یکی از اقداماتی است که برای جذابیت بیشتر و زیبایی چهره انجام می شود.

بینی گوشتی و استخوانی باهم تفاوت هایی دارند که این تفاوت ها، در جراحی بینی اثر گذاشته و باعث می شود نتیجه جراحی در بینی گوشتی و استخوانی متفاوت باشد. مهمترین تفاوت بینی های گوشتی و استخوانی، میزان ضخامت پوست آن ها است.

بعد از جراحی بینی باید به یه سری نکات توجه کنید و مراقبت کنید که در بالا به آنها اشاره کرده ایم. سپاس از شما عزیزان برای همراهیتون امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

همانطور که می دانید ، با انتخاب جراح بینی بی تجربه ، امکان بروز عوارض و مشکلات ناشی از عمل زیبایی بینی ، افزایش می یابد ؛

به همین منظور در آخر ، به کسانی که می خواهند ، اقدام به انجام عمل زیبایی بینی نمایند ؛ توصیه می گردد ، در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کرده و به هیچ عنوان در این باره سهل انگاری نکنند.

کلینیک زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-کلینیک زیبایی الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://www.aparat.com/v/eEFxm

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/kV5uLmx2

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.