آماده شدن برای انجام عمل جراحی پلک پایین

آماده شدن برای انجام عمل جراحی پلک پایین

آماده شدن برای انجام عمل جراحی پلک پایین

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک روشی است که با بکارگیری آن می‌توان پوست اضافی و چربی های زائد موجود در ناحیه پلک را از بین برود و چشم ها را به حالت جوانی و زیبای خود بازگردند. انجام این عمل برای افرادی که به تشخیص پزشک کاندیدای مناسبی محسوب می‌شوند؛

علاوه بر افزایش زیبایی چهره و چشم ها، به جوان تر دیده شدن نیز کمک می‌کند؛ در حدی که با انجام این جراحی تا ده سال می‌توان جوان تر به نظر رسید. به همین دلیل این جراحی درحال حاضر طرفداران بسیاری در دنیا پیدا کرده و روز به روز در حال افزایش محبوبیت در بین افراد است.

جراحی زیبایی پلک یک عمل سرپایی و ساده می باشد که بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود؛ همچنین پس از انجام این عمل بیمار نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و می تواند پس از ان به منزل بازگردد و استراحت کند. این عمل مختص خانم ها نیست و آقایان نیز می توانند از این عمل زیبایی پلک استفاده کنند.

جراحی زیبایی پلک یا به اصطلاح بلفاروپلاستی امروزه در بین افراد بخصوص خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. شاید دلیل این محبوبیت می تواند این امر باشد که این جراحی به عنوان روشی معمولاً ساده، تأثیر زیادی بر ظاهر متقاضیان خواهد گذاشت که تنایج دائمی در پی دارد.

اما اگر شما نیز قصد انجام بلفاروپلاستی را دارید، احتمالاً پرسش ها، ابهامات و نگرانی های زیادی در ذهنتان وجود داشته باشد. نگران نباشید! ما در این نوشته قصد داریم به همه چیز در مورد جراحی زیبایی پلک بپردازیم، اگر با خواندن این مطلب پاسخ نگرانی های خود را دریافت نکردید، می توانید پرسش های خود را با ما در میان بگذارید.

زیبایی صورت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی هر شخص است. به همین دلیل بسیاری از ما اهمیت بسیاری به صورت خود می‌دهیم. چین و چروک و افتادگی‌ پوست یکی از مهم‌ترین عواملی است که با بالا رفتن سن، باعث کاهش زیبایی چهره ما می‌شود.

به همین دلیل همه ما دوست داریم با گذشت سن و گذر از دوره جوانی طوری وارد دوره میانسالی و کهنسالی شویم که صورتمان کمتر تغییر کرده باشد. شادابی و جوانی چهره یکی از عوامل اعتماد به نفس در هر شخصی است و ما عمل بلفاروپلاستی را به شما توصیه می کنیم.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

دلایل افتادگی پلک

افتادگی پلک همواره پی‌آمد بالا رفتن سن نیست. در واقع عارضه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند باعث این نوع افتادگی پلک شوند. در ادامه با دلایل مختلف افتادگی پلک آشنا می‌شوید.

پتوز مادرزادی

پتوز یا افتادگی پلک مادرزادی همان‌طور که از نامش مشخص است، از همان بدو تولد وجود دارد. پتوز مادرزادی نتیجه رشد ناقص عضلاتی است که مسئول نگه داشتن پلک هستند. پتوز مادرزادی در اکثر موارد فقط یک چشم را درگیر می‌کند. ترمیم جراحی بسته به شدت عارضه و اختلال دید ناشی از افتادگی پلک ضرورت می‌یابد.

پتوز آپونوروتیک

اگر افتادگی پلک پی‌آمد بالا رفتن سن باشد، از آن با اصطلاح پتوز آپونوروتیک یاد می‌شود. به موازات بالا رفتن سن، خاصیت کشسانی پوست‌های نقاط مختلف بدن، از جمله پوست دور چشم‌ها کمتر می‌شود. پلک در اثر گذشت زمان و تحت تاثیر نیروی جاذبه افتادگی بیشتری پیدا می‌کند. افتادگی پلک ممکن است دوطرفه باشد یا در یک سمت شدیدتر باشد.

آسیب عصبی

عصب‌هایی که سیگنال‌ها را از مغز منتقل می‌کنند، حرکات عضلات را کنترل می‌کنند. اگر این عصب‌ها آسیب ببیند، عضلات تحت کنترل این عصب‌ها ضعیف یا فلج می‌شود. سکته مغزی، دیابت، تومور مغزی و آنوریسم مغزی از جمله عارضه‌هایی هستند که به عصب‌های مسئول پلک آسیب می‌زنند.

میاستنی گراویس

میاستنی گراویس اختلالی نادر است که بر روش دریافت اطلاعات از عصب‌ها و واکنش نشان دادن به آنها اثر می‌گذارد. عضلات درگیر به مرور زمان ضعیف‌تر می‌شوند و در نتیجه مشکل افتادگی به وجود می‌آید. این عارضه علاوه بر پلک، دیگر عضلات صورت، دست و پا و دیگر بخش‌های بدن را نیز درگیر می‌کند.

بیماری عضلانی

افتادگی پلک می‌تواند پی‌آمد دو نوع بیماری عضلانی باشد. دیستروفی عضلات بالای چشم و حلق (oculopharyngeal) عارضه اول است که منجر به ضعف تدریجی عضلات گلو و پلک بالا می‌شود. این عارضه نادر عموماً در بازه سنی 40 ـ 60 سال شروع می‌شود.

عارضه دوم مشکلی است که عموماً در اوایل دوران بزرگسالی شروع می‌شود و به آن افتالموپلاژی (ophthalmoplegia) خارجی پیشرونده گفته می‌شود. کاهش عملکرد عضلات چشم و پلک ویژگی اصلی این عارضه است و به فلج شدن چشم و افتادگی پلک می‌انجامد.

بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی نوعی عمل زیبایی چشم است که تا حد زیادی به زیبایی و جوانی چشم‌ها و چهره کمک می‌کند. عمل بلفارو پلاستی در میان خانم‌ها بسیار محبوب است و باعث شادابی و جوانی چشم‌ها تا بیش از 10 سال می‌شود.

این عمل برای علت‌های متعددی توسط پزشکان و متخصصان انجام می‌شود. افتادگی پلک بالا یا رفع پف پلک بالا، رفع چربی اضافی اطراف چشم، چروک‌های زیاد اطراف چشم، پف زیر چشم و جراحی پلک پایین از جمله اقدامات صورت گرفته توسط بلفاروپلاستی است.

افتادگی پلک معمولاً به دلیل افزایش سن و نازک بودن پوست در آن ناحیه است.

برخی از افراد به دلیل افتادگی پلک و پف کردن زیر چشم خود، مبادرت به انجام عمل جراحی پلک‌ (بلفاروپلاستی) می‌کنند. از این طریق پوست اضافی ایجادشده حذف و پلک جمع می‌شود، درنتیجه ظاهر فرد بهبود یافته و نمایی جوان به خود می‌گیرد.

در واقع جراحی پلک چشم یا بلفاروپلاستی، افتادگی پوست در اطراف چشم را برطرف می‌کند و موجب بزرگ کردن چشم ها می شود، درنتیجه ظاهر افراد جوان خواهد شد. ازآنجاکه از طریق این روش درمانی، افتادگی پلک و پوست اطراف چشم بهبود می‌یابد، با افزایش میدان دید بیمار، بینایی او نیز بهبود می‌یابد.

ممکن است در این روش جراحی برای درمان پف چشم، بخشی از پوست، عضله و چربی‌های اضافی در پلک فوقانی و یا تحتانی برداشته شود. در برخی موارد، برداشت پوست کفایت می‌کند و نیازی به برداشت عضله‌ها نخواهد بود. در این روش ممکن است هردو پلک فوقانی و پیک تحتانی نیاز به جراحی پف زیر چشم داشته باشند.

جراحی زیبایی پلک فوقانی (گاهی اوقات “لیفت چشم” نامیده می‌شود) نباید با جراحی پتوزیس پلک فوقانی اشتباه گرفته شود. در جراحی پتوزیس موقعیت حاشیه پلک فوقانی بالا برده می‌شود، معمولاً این کار از طریق کوچک کردن عضلات و تاندون‌های بالابرنده پلک، صورت می‌پذیرد.

گاهی اوقات سنگینی پوست پلک فوقانی باعث افتادگی پلک فوقانی می‌شود، در برخی از موارد به کمک جراحی بلفاروپلاستی می‌توان به‌صورت جزئی حاشیه پلک فوقانی را کمی بالا برد.

متأسفانه ممکن است، پلک بالا و گاهی اوقات پلک پایین، به‌عنوان بخشی از روند پیری، دچار افتادگی یا پف زیر چشم شوند. به‌عنوان بخشی از همان روند، ابروها نیز ممکن است دچار افتادگی شوند.

جراحی پلک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-جراحی پلک

انواع تکنیک های جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی پلک که بعنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود ظاهر پلک های بالا و پایین را بهبود می بخشد. گزینه های بدون نیاز به جراحی که علائم قابل مشاهده ی افزایش سن در دور چشم ها را از بین می برند نیز در دسترس می باشند. گزینه های موجود شامل موارد زیر می باشند:

تزریق بوتاکس: بوتاکس شل کننده ی عضلانی می باشد که در چندین نواحی در اطراف چشم ها به منظور از بین بردن چین و چروک ها تزریق شده و ظاهر جوان چشم ها را باز می گرداند.

فیلرهای قابل تزریق: فیلرهایی هستند که در اطراف چشم برای از بین بردن چین و چروک ها تزریق شده و برای از بین بردن پف زیر چشم نیز کمک کننده می باشد.

تزریق چربی: این درمان شامل تزریق چربی بدن خود که از ناحیه ی دیگری از بدن گرفته شده به زیر چشم ها به منظور از بین رفتن پف و بهبود زیبایی ظاهری چشم می باشد.

جراحی پلک با استفاده از تکنیک های مختلفی صورت گرفته و انواع مختلفی دارد. این انواع شامل موارد زیر می باشند:

جراحی پلک بالا: بر روی پلک بالا به منظور برداشتن پوست افتاده، چربی اضافه، و چین و چروک صورت می گیرد.

جراحی پلک پایین: بر روی پلک پایین به منظور برداشتن پف و چین و چروک ریز چشم صورت می گیرد.

جراحی هر دو پلک بالایی و پایینی چشم: هنگامی که جراحی پلک بر روی هر دو پلک انجام می شود، بلفاروپلاستی ترکیبی بالا و پایین نام می گیرد.

آیا تنها روش بلفاروپلاستی جراحی است؟

امروزه روش‌های دیگری غیر از جراحی بلفاروپلاستی نیز وجود دارد؛ از دستگاه‌های لیزری پیشرفته گرفته تا روش پلاسماجت و غیره. در روشی که با لیزر انجام می‌شود از دستگاه تولید امواج رادیویی کمک استفاده می‌کنند که جدیدتر و پیشرفته‌تر است اما این روش هنوز جای تردید بسیاری دارد و مورد تایید پزشکان نیست.

در روش پلاسما جت نیازی به برش و بخیه کردن نیست و در بیمارانی استفاده می‌شود که از تیغ جراحی و بخیه می‌ترسند. در این روش با دستگاهی به نام پلاسماجت سطح پوست بیمار به شکل سوراخ‌های بسیار ریزی سوزانده می‌شود. این سوراخ‌ها بسیار کوچک و به شکل نقطه هستند و پشت سر هم در محل مورد نظر ایجاد می‌شوند. ایجاد این سوراخ‌ها باعث تصعید لایه سطحی پوست می‌شود و با این روش پوست را جمع می کند.

در نتیجه افتادگی‌های پوست بیمار برطرف می‌شود. گرمایی که با این کار در سطح پوست بیمار ایجاد می‌شود، تحریک‌کننده لایه‌های زیرین پوست برای ساخت کلاژن است. نقطه‌های پلاسماجت در ابتدا به شکل زخم در می‌آید، اما پس از مدتی به طور کامل بهبود پیدا می‌کند و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند. برای اثر بخشی روش پلاسماجت باید این کار را طی چند جلسه تکرار کرد.

هر جلسه بین 20 الی 30 دقیقه طول می‌کشد حین انجام این کار بیمار باید با باز و بسته کردن مکرر پلک‌ها به پزشک کمک کند تا چین و چروک‌ها و چربی‌های اضافه را پیدا کند.

روش پلاسماجت جدید است. به همین دلیل هنوز عوارض بلند مدت آن مشخص نشده است. به همین دلیل هنوز عمل جراحی بلفاروپلاستی بهترین و قابل اعتمادترین روش برای حل مشکلات و چروک‌های پلکی  استو

انواع جراحی پلک

به طور کل جراحی های پلک را می توان به سه دسته تقسیم کرد :

جراحی پلک فوقانی: درجراحی پلک فوقانی پوست اضافه روی پلک فوقانی و کیسه های چربی (که به صورت پف کردگی بالای پلک تظاهر می کند) برداشته می شود.

به علاوه در صورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می توان آن را در حین عمل افتادگی پلک اصلاح کرد.

عمل پلک فوقانی باعث بهبود شکل و موقعیت پلک فوقانی می شود. به علاوه در صورتی که وجود پوست اضافه یا افتادگی پلک باعث محدودیت دید جانبی شده باشد این مشکل را برطرف می کند و در مجموع ظاهری جوان تر و هوشیارتر به فرد می بخشد. گاهی عمل جراحی بالا کشیدن ابرو نیز همراه با عمل پلک فوقانی انجام می شود.

جراحی زیبایی پلک پایین:

جراحی زیبایی پلک پایین ، بیشتر به منظور برداشتن کیسه های چربی زیر پلک تحتانی که حالت پف کردگی چشم را ایجاد می کنند انجام می گیرد. معمولاً بخشی از پوست پلک تحتانی نیز برداشته می شود. این تغییرات در مجموع باعث ایجاد ظاهری جوان تر در فرد می شود.

جراحی از طریق ملتحمه (Transconjunctival Blepharoplasty): این روش بیشتر در افراد جوان به کار می رود که پوستشان هنوز خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده است و قوام نسبتاً سفتی دارد. در این روش بدون آن که پوست دستکاری شود از طریق برشی در پشت پلک تحتانی (در سمت ملتحمه) کیسه های چربی زیر پلک برداشته می شود. مزیت این روش آن است که نیازی به ایجاد برش بر روی پوست ندارد.

جراحی پف پلک :

نوع سوم، جراحی پف پلک نامیده می‌شود. این جراحی تحت عنوان بلفاروپلاستی آسیایی نامیده می‌شود زیرا در میان اشخاص با نژاد آسیای شرقی و جنوب شرقی محبوب است. از طریق این نوع جراحی، یک چین در زیر پلک بالا ایجاد می‌شود که منجر به ایجاد ظاهر یک پلک دوبل می‌گردد و در میان آسیایی‌ها محبوب است.

هیچ کس پف کردن چشم هایش را دوست ندارد، اما در بیشتر موارد با وجود آزاردهنده بودن نیازی به نگران شدن نیست. دلایل فراوانی می توانند عامل پف کردن چشم هایتان باشد. در اینجا می خواهیم اصلی ترین عواملی که باعث بروز این مشکل می شوند را به شما معرفی کنیم.

گرمای زیاد هوای سردی که باعث می شود درجه حرارت گرم کننده خانه را بالا ببرید می تواند باعث خشک شدن و بالا رفتن حساسیت چشم ها شود. دلیلش این است که گرما می تواند غشاء مخاطی در چشم را خشک کند و باعث ضخیم شدن این بافت در چشم و حساس شدنش شود. نتیجه همه اینها پف آلود شدن چشم ها است.

شب پیش خوب نخوابیده اید می دانیم که خودتان هم از این مورد با خبر بودید اما لازم است که تکرار شود: خواب بد شب می تواند چشم ها را هنگام صبح متورم کند، مخصوصا اگر استرس داشته باشید. وقتی دچار استرس باشید غده آدرنال هورمون کورتیزول ترشح می کند و این هورمون تعادل نمک در بدن را تغییر می دهد. از آنجا که تعادل نمک بدنتان بهم ریخته است امکان دارد بدنتان مایعات را در خود حبس کند و دچار تورم شود.

آلرژی فصلی چشمان پف کرده یکی از نشانه های شایع همراه آلرژی های فصلی است. وقتی دچار آلرژی می شوید بدنتان با آزاد کردن هیستامین در سیستم خود کاملا به حالت هجومی می رود. در برخی موارد وقتی هیستامین در پوست آزاد می شود باعث واکنشی تجمعی مخصوصا اطراف چشم می شود.

به آن موقع از ماه رسیدید! ممکن است سندرم پیش از قاعدگی مقصر باشد. درست مانند دیگر قسمت های بدن که در طول قاعدگی ورم می کنند، چشمانتان نیز ممکن است آب در خود نگه دارند. درست مانند تورم شکم، پف کردگی چشم ها نیز پس از گذشت چند روز از بین می رود.

گریه کرده اید شاید زیاد با عقل جور در نیاید، اما می توان از نظر علمی توضیحش داد: پف کردگی چشم ها به خاطر گریه نتیجه کار کردن بیش از حد غدد اشک ساز است. وقتی این غدد اشک را بیرون می ریزند مایع خارج شده بیشتر آب دارد تا نمک. تفاوت غلظت نمک بین این اشک ها و بافت اطرافشان باعث بوجود آمدن پف کردگی پلک ها می شود.

مصرف الکل بدن نسبت به تغییرات کوچک رژیمی آسیب پذیر است. برای مثال الکل می تواند باعث کم آب شدن بدن و خشکی چشم ها شود. افرادی که غذاهای پر نمک می خورند نیز ممکن است در ناحیه چشم ها دچار حبس مایعات شوند که منجر به پف کردگی می شود.

مشکل تیروئید دارید بیشتر مواقع پف کردگی چشم ها مشکل بزرگی نیست اما گاهی ممکن است از علائم جانبی یک مشکل بزرگتر باشد. بیمارانی که دچار پرکاری تیروئید هستند ممکن است چربی اطراف چشمشان ضخیم شود و پف کردگی چشم اتفاق بیفتد. پف کردگی پلک می تواند به دلیل لوپوس، درماتومیوسیت و دیگر بیماری های مرتبط با پوست باشد.

مراحل انجام بلفاروپلاستی

اولین سوالی که در مورد چگونگی و روش انجام بلفاروپلاستی مطرح می‌شود در رابطه زمان و طول مدت عمل جراحی است. اگر به صورت همزمان شما مایل به انجام عمل زیبایی بر روی هر دو پلک فوقانی و پایینی باشید معمولاً ممکن است روند جراحی تا 3 ساعت نیز طول بکشد.

با توجه به تشخیص پزشک متخصص شما از بی حسی موضعی و آرام بخش استفاده خواهد شد تا در طول دوران عمل دردی را احساس نکنید، البته این موضوع را فراموش نکنید که در برخی موارد به دلیل شرایط موجودی که توسط پزشک متخصص ارزیابی شده ممکن است از بیهوشی عمومی به عنوان جایگزین بی حسی موضعی استفاده شود که در بیشتر موارد به صورت وریدی تزریق می‌گردد.

در اولین مرحله خط طبیعی پلک‌ها برش داده می‌شود تا به عنوان یک راه برای نفوذ ابزارهای پزشکی مورد استفاده قرار گیرد و متخصص زیبایی بتواند با استفاده از این برش ایجاد شده تمامی چربی‌های زائد، عضلات و بافت‌های اضافی را خارج نماید و سپس با توجه به اینکه برش دقیقاً بر روی خط طبیعی پلک ایجاد شده به راحتی با بخیه‌هایی ریز بتواند زخم را ببندد.

استفاده از بخیه‌هایی ظریف و ریز در ناحیه خط پلک می‌تواند باعث شود تا آثار و اسکارهایی پس از عمل جراحی نیز مشاهده نشود و تاثیری بر روی ظاهر فرد و پلک او نداشته باشد. عضلات و بافت‌های اضافی توسط سوزن‌های بسیار نازکی از درون پلک‌ها خارج خواهند شد، البته در پلک‌های پایینی ممکن است با توجه به روش استفاده شده نیازی به بخیه نباشد.

بخیه‌های حاصل از عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی بین 3 تا 8 روز باقی خواهد ماند و سپس به دستور پزشک متخصص شما برداشته خواهد شد تا تمامی آثار بلفاروپلاستی رفع گردد و هیچ نشانه‌ای از عمل باقی نماند. نتایج حاصل از بلفاروپلاستی بلافاصله پس از انجام عمل قابل مشاهده خواهد بود البته کمی تورم و کبودی ممکن است مشاهده شود، پس در نتیجه برای مشاهده نتایج نهایی نیاز به کمی صبر است تا این کبودی و تورم رفع شود.

مزایای بلفاروپلاستی

در طی توضیحات مقاله اطلاعاتی در مورد مزایای عمل بلفاروپلاستی صحبت شد. اما در این بخش قصد داریم به صورت کامل در مورد مزایای این عمل صحبت کنیم.

درمان افتادگی پلک.

از بین بردن پف پلک‌ها.

از بین رفتن چروک‌هایی که زمان خنده در اطراف چشم ایجاد می‌شود.

جوانسازی و زیبایی چهره.

بهبود میدان دید بیمار.

بالا کشیده شدن ابروها و به وجود آمدن تناسب در اجزای مختلف چهره.

دوره نقاهت کوتاه‌مدت.

لازم به ذکر است که این مزایا همیشگی است و در موارد نادر نیاز به عمل جراحی مجدد بلفاروپلاستی وجود خواهد داشت.

معایب بلفاروپلاستی

مانند هر عمل جراحی دیگری، بلفاروپلاستی نیز می‌تواند باعث بروز برخی معایب شده و یا خطراتی را به همراه داشته باشد، اما در این بین نکته‌ای بسیار مهم وجود دارد و آن نکته این است که به دلیل اطلاعات کافی‌ای که در رابطه با عمل جراحی بلفاروپلاستی وجود دارد معمولاً عوارض جانبی و خطرات به ندرت رخ خواهند داد.

برای کاهش احتمال وقوع معایب جانبی پس از بلفاروپلاستی یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب یک پزشک متخصص زیبایی با تجربه و ماهر است. یک پزشک متخصص زیبایی ماهر می‌تواند با توجه به تجربه خود انتخاب‌های درستی داشته و احتمال بروز هر گونه خطایی را کاهش دهد.

انتخاب یک پزشک مناسب می‌تواند باعث شود تا با خیال راحت بتوانید عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی را انجام دهید و نگران هیچ عوارضی نباشید زیرا تا حد بسیار زیادی تمامی عوارض و خطرات احتمالی قابل پیش گیری هستند و یک متخصص زیبایی ماهر و با تجربه از تمامی راه‌های پیشگیری و نکات مورد نیاز آگاه است.

اما با این وجود قصد داریم به صورت خلاصه برخی از عوارض بلفاروپلاستی که به ندرت گزارش شده است را لیست نماییم، هرچند مجدداً لازم به ذکر است که تمامی این عوارض به ندرت اتفاق خواهند افتاد و شما با انتخاب یک پزشک متخصص با تجربه می‌تواند احتمال وقوع این عوارض را به طرز چشم گیری کاهش دهید و به عدد صفر برسانید.

خطرات ناشی از بیهوشی و بی حسی موضعی که می‌تواند با ارزیابی‌های پزشک به خوبی کنترل شود

خشکی چشم و پوس که به راحتی با استفاده ا کرم‌های مرطوب کننده و قطره‌های چشمی قابل حل است.

درد و تورم ناشی از عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی که تا حد زیادی به تخصص و مهارت پزشک متخصص بستگی دارد اما برای کاهش این مشکلات نیز می‌توانید از کمپرس سرد در طول دوران نقاهت استفاده کنید.

یکی از نادرترین اتفاقات پس از عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی بروز عفونت‌های پوستی است که جراح با توجه به تجربه کافی خود می‌تواند مانع از بروز چنین خطراتی شود پس دقت کنید که نقش جراح در روند بهبودی شما، دوران نقاهت و همچنین نتایج حاصل از بلفاروپلاستی بسیار پررنگ خواهد بود.

عوارض بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و عوارض ناشی از آن

بلفاروپلاستی پلک بالا از پلک پایین شایع تر است. چرا که پلک پایین صرفا دچار پف می شود اما پلک بالا دچار چروک بیش از حد، افتادگی و پف می شود. در نتیجه مراجعین بیشتر برای جلوگیری از این شرایط به عمل جراحی پلک روی می آورند.

چروک و افتادگی در پلک بالا به راحتی می تواند مانع بینایی و حتی فرایند طبیعی پلک زدن باشد. پف پلک بالا نیز از باز شدن کامل بافت پلک جلوگیری کرده و اجازه ی باز شدن کامل چشم را نمی دهد. در نتیجه این جراحی حساس تر از جراحی پلک پایین خواهد بود. چون برشی روی پوست شما ایجاد شده و طبیعتا بخشی از بافت پلک برداشته می شود.

در نظر داشته باشید که آثار جراحی پس از گذشت چند ماه از بلفاروپلاستی برطرف می شود و این مورد جزو عوارض جراحی نیست. اما در مجموع آثار و اسکار جراحی، در بلفاروپلاستی پلک بالا به دلیل چین خوردن پلک برای باز کردن چشم، دیده نخواهد شد.

متخصصی که به آن مراجعه می کنید، حین عمل بلفاروپلاستی باید به مسائل مختلفی از جمله قرینه بودن هر دو پلک و رعایت بهداشت توجه کند. در این صورت، عوارض جراحی پلک شما به شدت کاهش خواهد یافت. اما برخی از عوارض نیز موقتی هستند و بعد از گذشت مدتی، محو خواهند شد.

شما موظف هستید بلافاصله پس از جراحی، کمپرس سرد را آغاز کنید تا میزان درد و تورم محل جراحی را به حداقل برسانید. دیگر عوارض جراحی پلک به مرور زمان برطرف خواهند شد.

عوارض بلفاروپلاستی پلک بالا

سوزش موقتی پلک،

تاری دید یا وجود دوبینی موقتی،

احساس اذیت و سوزش بیش از حد در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید،

احساس خشکی و جمع شدگی پوست پلک،

خارش چشم و اطراف آن،

باز ماندن چشم هنگام خواب،

کبودی و تورم (این مورد از رایج ترین عوارض بلفاروپلاستی است و زودتر از دیگر عوارض برطرف خواهد شد).

آسیب عضلانی،

آسیب پزشکی،

عفونت.

سه مورد آخر ناشی از اشتباه پزشک متخصص است و اهمیت حساسیت این جراحی را می رساند.

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین و عوارض ناشی از آن

تنها روش مطمئن برای رفع پف پلک پایین و عوارض ناشی از آن، جراحی بلفاروپلاستی است. به جرات می توانیم بگوییم که روش های دیگری که تاییدیه علمی ندارند، هرگز نمی توانند جای این روش درمانی را بگیرند.

روش های مثل مزوتراپی، کربوکسی تراپی، پلاسماجت پلک و… تاثیر قابل توجهی مانند بلفاروپلاستی نخواهند داشت. همچنین به دلیل تکرار مکرر این روش ها در نهایت هزینه بالاتری نیز نسبت به جراحی پلک خواهند داشت.

عمده نگرانی بیماران پس از جراحی این است که جای اسکار یا برش جراحی در محل مورد نظر بر جای بماند. مسائل و عوامل مختلفی بر این مسئله تاثیرگذارند. یکی از آنها تکنیک جراحی و مهارت متخصص است. کلینیک و متخصصی که به آن مراجعه میکنید باید نهایت دقت و ظرافت را در جراحی پلک شما به کار ببرد تا نه عوارض بعد از عمل شدید باشد و نه جای اسکار روی پلک باقی بماند.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی نیز می تواند در کمرنگ شدنِ هرچه سریع تر جای جراحی موثر باشد. این مسئله برای پلک پایین حساس تر و مهم تر است. چرا که جای اسکار پلک بالا بین چین های پلک مخفی می شود. اما بلفاروپلاستی پلک پایین ممکن است این عوارض را به همراه داشته باشد.

پلک پایین بیشتر از پلک بالا مورد تهدید برای زیبایی قرار دارد. چرا که بیشتر از پلک بالا در نظر عموم قرار دارد و واضح تر دیده می شود. انتخاب جراح تحت هر شرایطی در کاهش عوارض ناشی از بلفاروپلاستی موثر است. بنابراین اگر شما متخصص ماهری انتخاب کنید، نتایج رضایت بخشی پس از عمل مشاهده کرده و عوارض ناشی از آن کم می شود.

عوارض بلفاروپلاستی پلک پایین

ایجاد دوبینی و کم بینی،

کبودی و تورم،

عفونت پلک (در اثر عدم رعایت بهداشت حین جراحی و مراجعه به کلینیک نامعتبر ایجاد می شود).

درد شدید در پلک (خصوصا در زمان پلک زدن).

عدم قرینگی پلک ها (به مهارت متخصص و دقت او حین عمل برای قرینه سازی هر دو پلک پایین بستگی دارد).

8 راهکار اصلی برای کاهش عوارض جراحی پلک

فارغ از عوارضی که ناشی از خطای پزشکی هستند، دیگر عوارض جراحی پلک را می توان را مراقبت های مخصوص به حداقل رساند. از جمله:

پس از جراحی اصلا به پلکتان دست نزنید و بهداشت را کاملا رعایت کنید.

اصلا محکم پلک نزنید و چشمان خود را جمع نکنید.

در ساعات ابتدایی پس از بلفاروپلاستی به جهت کاهش عوارض دائما از کمپرس سرد استفاده کنید.

تا مدتی پس از جراحی به روی کمر بخوابید (به پهلو نخوابید).

از انجام فعالیت های سنگین نیز خودداری کنید. هیچ فشاری نباید به چشم و پلک شما بیاید.

برای مصرف مسکن پس از جراحی، حتما با متخصص خود مشورت کنید. داروهای تجویز شده از سمت متخصص خود را نیز به موقع و تا انتها مصرف کنید.

تا مدتی پس از جراحی از عینک آفتابی حتما استفاده کنید.

هیچ پماد آرایشی به محل جراحی و اطراف آن نزنید.

از مصرف سیگار و دیگر دخانیات و همچنین نوشیدنی های الکلی اکیدا خودداری کنید. این موارد طول درمان شما را طولانی کرده و عامل بسیاری از عوارض جراحی پلک هستند.

کاندید مناسب بلفاروپلاستی

به طور کلی انجام هر عمل و اقداماتی که برای زیبا سازی و جوان سازی فرد انجام می شود دارای برخی شرایط و معیار ها می باشد که شخص باید دارای آن شرایط باشد تا نتیجه و آثار خوبی بدست آورد.

یکی از معیار های مهم عمل زیبایی پلک برای هر شخص، داشتن شرایط سنی مناسب می باشد. برای انجام عمل زیبایی پلک بلفاروپلاستی لازم است تا شخص متقاضی حداقل 35 سال سن داشته باشد زیرا در این سن معمولا تغییرات نامطلوبی در پلک ها رخ می دهد. البته در برخی استثنا ها افراد کم سن تر نیز می توانند این عمل را انجام دهند.

فردی که قصد انجام عمل زیبایی پلک را دارد باید انتظارات معقولانه و به جا داشته باشد.

افرادی که در ناحیه زیر چشم خود دارای پف و ورم هستند و این موضوع باعث آزار آن های می شود، کاندید مناسبی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی می باشند.

در برخی از افراد ممکن است به دلایل مختلف مانند افزایش سن، در ناحیه پلک دچار چین و چروک و شل شدن پلک شوند. این افراد گزینه مناسبی برای انجام بلفاروپلاستی می باشند.

از دیگر کاندید های مناسب جهت انجام جراحی پلک می توان به افراد دارای افتادگی پلک اشاره کرد، این دسته از افراد می توانند با انجام این عمل زیبایی و میدان دید بیشتری برای چشم های خود ایجاد کنند.

افرادی که از نظر فیزیکی سالم می باشند و مبتلا به بیماری خاصی نیستند که باعث افزایش دوره ریکاوری و بهبود شود می توانند بلفاروپلاستی را بدون نگرانی انجام دهند.

افرادی که سیگار و دخانیات استعمال نمی کنند؛ زیرا باعث افزایش عوارض جانبی و دوره نقاهت خواهد شد.

جراحی پلک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-جراحی پلک

چه کسانی نباید بلفاروپلاستی را انجام دهند ؟

برخی از افراد به دلیل داشتن بیماری‌های خاص نمی‌توانند بلفاروپلاستی را انجام دهند؛ البته این موضوع بستگی به نظر پزشک دارد و باید در جلسه مشاوره‌این موارد را با پزشک خود مطرح کنید. این افراد عبارت‌اند از:

بیماران مبتلا به فشار خون بالا،

بیماران قلبی عروقی،

افراد دارای سابقه دیابت،

افراد دارای سابقه کم‌کاری تیروئید یا مشکل گریوز،

افراد مبتلا به خشکی چشم،

افرادی که مشکلی را در مجاری اشک خود دارند.

افرادی که دچار مشکل جداشدگی شبکه هستند.

افرادی مستعد کلوئید یا تغییر در ظاهر زخم.

هزینه های بلفاروپلاستی

قطعا یکی از عوامل و معیار های تاثیر گذار در تصمیم گیری و انجام هر اقدام و عمل زیبایی، مربوط به هزینه های ناشی از آن عمل می باشد. افراد زیادی مایل نیستند هزینه های زیادی برای عمل زیبایی خرج کنند و به دنبال کلینیک و پزشکانی هستند که هزینه بلفاروپلاستی پایین تری دریافت می کنند.

امروزه به دلیل استقبال بسیاری از افراد از عمل های زیبایی، برخی از پزشکان و کلینیک های زیبایی با پایین آوردن هزینه های دریافتی از بیماران سعی دارند تا افراد زیادی را به مشتری به سمت خود جذب کنند و از طرفی دیگر برای ثابت نگه داشتن یا افزایش سود خود، از ابزار و وسایل بی کیفیت در عمل زیبایی استفاده می کنند و یا حتی کم کاری هایی در انجام آن می کنند.

به همین علت افراد متقاضی انجام عمل های زیبایی و به ویژه بلفاروپلاستی نباید به فکر انجام جراحی با هزینه کم باشند، بلکه باید به دنبال کلینیک و پزشک متبحر و خوب باشند تا انجام عمل زیبایی به بهترین نحو و کامل ترین آن انجام گیرد. قطعا سلامت هر شخصی ارزش ریسک کردن برای کاهش هزینه های عمل زیبایی پلک را ندارد و نباید به دلیل کم بودن هزینه کلینیک یا پزشک، به آن اعتماد کرد.

موارد مؤثر در هزینه عمل بلفاروپلاستی

طبق آمار سال 2018 که از طرف انجمن جراحان پلاستیک آمریکا منتشر شد یکی از متداول‌ترین عمل‌های جراحی در ایالات‌ متحده آمریکا عمل بلفاروپلاستی بوده است که به‌عنوان عمل جراحی پلک نیز شناخته خواهد شد.

در حقیقت می توان گفت یکی از فاکتورهایی که موجب محبوبیت این درمان زیبایی در بین مردم شده است، تفاوت میان میزان نتیجه دهی درمان و هزینه پرداختی می باشد.

متقاضیان بلفاروپلاستی اگرچه هزینه ناچیزی در مقایسه با سایر درمان های زیبایی پرداخت می کنند اما از لحاظ کیفیت و کارآمد بودن، این درمان همانند سایر درمان ها در حد بالایی بوده و مراجعه کنندگان شاهد تغییرات زیادی پس از انجام آن می باشند.

شاید در مورد هزینه عمل بلفاروپلاستی بتوان به‌صورت حدودی یا میانگین صحبت کرد اما این کار تحت هیچ شرایطی اصولی نیست و اعلام هزینه های عمل بلفاروپلاستی از هر سمتی یک ادعای کذب و دروغ است.

هزینه‌های یک عمل جراحی حتی اگر مرتبط به زیبایی و جراحی پلاستیک نباشد هم به موارد مختلفی بستگی دارد پس هیچ‌گاه نمی‌توان در مورد هزینه یک عمل جراحی مخصوصاً عمل جراحی زیبایی و پلاستیک با قطعیت سخن گفت اما می‌توان در مورد مواردی که در هزینه آن تأثیرگذار هستند صحبت کرد.

هزینه های عمل بلفاروپلاستی نیز به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

هزینه های عمل بلفاروپلاستی می‌تواند به‌صورت عمده متفاوت بوده و حتی بین گران‌ترین و ارزان‌ترین آن اختلاف بسیار زیادی وجود داشته باشد.

هزینه‌هایی که در عمل بلفاروپلاستی وجود دارد را می‌توان به چندین دسته تقسیم‌بندی و سپس نام برد اما عمده‌ترین موارد تأثیرگذار در هزینه عمل بلفاروپلاستی مرتبط با ماده بیهوشی استفاده‌شده.

امکانات اتاق عمل و دستمزد جراح متخصص است که با توجه به میزان مهارت و منطقه جغرافیایی که در آن به عمل جراحی اقدام خواهد کرد می‌تواند متغیر باشد.

ازجمله موارد دیگر تأثیرگذار در هزینه های عمل بلفاروپلاستی می‌توان به نوع روش‌های استفاده‌شده در عمل اشاره کرد زیرا عمل بلفاروپلاستی را میتوان توسط تیغ جراحی همراه با خون‌ریزی و برش پوست پلک و یا توسط لیزر بدون هیچ‌گونه درد و خون‌ریزی انجام داد که هزینه‌های هر یک از این روش‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

در لیزر درمانی برای رفع مشکلات پلکها از لیزرهایی مانند CO2 و یا Erbium Yug استفاده می کنند. لیزر با سفت کردن پوست موجب رفع افتادگی و یا سایر مشکلات مربوط به پلک می شود.

البته تمامی افراد همانند کسانی که دارای پوستی با رنگ تیره می باشند، قادر به استفاده از لیزر درمانی نخواهند بود زیرا تابش اشعه توسط لیزر می تواند رنگدانه های موجود در پوست را تحریک کرده و موجب تغییر رنگ در پوست شود.

برخی از افراد نیز برای جراحی پلک های پایینی از تزریق پرکننده هایی مانند تزریق چربی به زیر چشم استفاده می کنند اما نکته قابل توجه در رابطه با این پرکننده ها این است که اگرچه افراد با انجام بلفاروپلاستی هزینه کمتری متقبل می شوند اما نتایج حاصل از این روش دائمی نبوده و پس از مدتی نیاز به تزریق مجدد می باشد. این در حالی است که ممکن است با انجام مراقبت های لازمه، نتایج یک بلفاروپلاستی تا 10 سال ماندگار بماند.

 آیا هزینه عمل بلفاروپلاستی توسط بیمه‌های درمانی پرداخت می‌شود؟

این سؤالی است که اکثر مراجعینی که نسبت به عمل جراحی پلک و بلفاروپلاستی اقدام می‌کنند با آن روبرو خواهند شد و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستند.

درنتیجه در پاسخ به این سؤال مطرح‌شده و عمومی باید بگوییم که اکثر بیمه‌های درمانی هزینه‌های مرتبط با عمل جراحی زیبایی را پرداخت نخواهند کرد درنتیجه هزینه عمل بلفاروپلاستی نیز که یک عمل راحی زیبایی است پرداخت نخواهد شد.

در برخی از بیمه‌های خدمات درمانی حتی اگر در صورت عمل جراحی زیبایی مانند بلفاروپلاستی عوارضی شامل حال شما شده و نیاز به درمان و یا تهیه دارو باشد هم هزینه‌ای به شما پرداخت نخواهد شد.

تنها در صورتی بیمه هزینه های ناشی از بلفاروپلاستی را تامین و پرداخت می کند که چشمان مراجعه کننده به دلیل مشکل پیش آمده زمینه از بین رفتن بینایی را داشته باشد. به صورت واضح تر می توان گفت که بیمه زمانی برای پرداخت اقدام خواهد کرد که مراجعه کننده در صدد خطر بزرگ نابینایی قرار گرفته باشد.

در این صورت پزشک جراحی پلک فوقانی نسبت به درمان این عارضه تلاش خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که برای دریافت هزینه های بلفاروپلاستی از این طریق، نیاز به انجام تست رسمی دیداری و ارائه عکس و شواهد می باشد.

برخی از شرکت های بیمه قبل از انجام بلفاروپلاستی خواستار این عکس ها و شواهد می باشند.

اما با این اوصاف بازهم پیشنهاد می‌شود تا قوانین و ضوابط مرتبط با پوشش خدمات بیمه‌ای خود را با دقت مطالعه نمایید زیرا در برخی از بیمه‌های خدمات درمانی در زمان عمل جراحی پلک که جنبه درمانی دارد و برای معالجه برخی بیماری‌ها انجام خواهد شد هزینه‌هایی در نظر گرفته‌شده است.

درنتیجه این تدابیر اندیشیده شده می‌تواند در کاهش هزینه عمل بلفاروپلاستی شما مؤثر باشد.

در برخی از مواقع هزینه پرداختی بیشتر از بودجه در نظر گرفته شده می باشد و بیمه نیز هزینه مربوط به درمان را پرداخت نمیکند در این شرایط تامین اعتبار یکی از بهترین گزینه های ممکن برای پرداخت دستمزد پزشک می باشد.

برخی از پزشکان برای کمک به شرایط مالی مراجعه کنندگان با شرکت های مختلف مالی قرار داد بسته و این شرکت ها به افراد واجد شرایط وام ارائه می دهند. به این ترتیب فشار مالی از دوش مراجعه کننده کم شده و قادر به پرداخت هزینه ها می باشد.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی

شش ساعت قبل از مراجعه به بیمارستان از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.

قبل از مراجعه به کلینیک استحمام کامل انجام دهید و از به کار بردن هرگونه آرایش در صورت خودداری نمایید.

مدارک پزشکی قبلی شامل عکس، آزمایش، نوار قلب و غیره را همراه داشته باشید.

حتماً برای ویزیت های بعد از عمل زیبایی پلک، در موعد مقرر به پزشک مراجعه نمایید.

در دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک کبودی و تورم افزایش می یابد و بعد طی یک تا دو هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد .

در سه روز اول پس از عمل زیبایی پلک استراحت کامل داشته باشید یعنی حتی الامکان دراز بکشید و چشمها را ببندید.

در روز اول پس از عمل زیبایی پلک از کمپرس سرد استفاده نمایید که هر یک ساعت، بمدت ۵ دقیقه کمپرس باید انجام شود.

فقط از داروهایی که پزشک معالج شما تجویز نموده است استفاده نمایید.

در یک تا دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

در چند روز اول پس از عمل پلک احتمال تاری دید خفیف وجود دارد که طبیعی می باشد؛ نگران نباشید .

از زمان عمل پلک تا پنج روز از خیس شدن صورت بپرهیزید و روز پنجم قبل از مراجعه به مطب استحمام نمایید .

بخیه های پلک روز پنجم پس از عمل برداشته می شود و جای بخیه ها پس از یک تا دو ماه تا حدود زیادی محو می شود .

تا چهار هفته از ماساژ و خارش پلک بپرهیزید ومحل بخیه ها را دستکاری نکنید .

تا دو هفته پس از عمل زیبایی پلک از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل خودداری نمایید .

تا یک ماه پس از عمل زیبایی پلک از انجام فعالیتهای بدنی سنگین خود داری نمائید.

در روزهای اول پس از عمل زیبایی پلک، پلک شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی پلک مشخص می شود بنابراین در روزهای اول پس از عمل ، سعی نکنید نتیجه عمل را ارزیابی کنید .

در کسانی که پیش از عمل عدم تقارن شدید پلک ها وجود دارد پس از عمل نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند .

عمل بلفاروپلاستی نمی تواند سبب بالا کشیدن ابرو یا درشت شدن چشم ها شود.

در صورتیکه هر گونه دارویی مصرف می نمایید یا بیماریهای جسمی یا روحی دارید و یا سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت (یرقان) یا HIVدارید به جراح اطلاع دهید . در صورت وجود اعتیاد به مواد مخدر اطلاع دهید.

از دو هفته قبل از عمل تا یک هفته پس از عمل از مصرف بروفن، آسپرین و ویتامین E و از استعمال دخانیات خودداری نمایید .

بسته شدن ناکامل پلک ها در چند هفته اول پس از عمل زیبایی پلک، معمول می باشد در این موارد، قبل از خواب از پماد چشمی استفاده نمائید.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

پس از انجام عمل جراحی پلک پزشک به طور کامل تمامی نکات و توصیه های لازم را به بیمار می کند تا بیمار آن ها را در دوران پس از عمل به خوبی و با دقت انجام دهد. این مراقبت ها عبارتند از :

پس از انجام عمل زیبایی پلک باید در ناحیه برش شده پانسمان انجام گیرد و ممکن نیاز باشد تا ناحیه هدف به خوبی چرب شود.

پس از اتمام تاثیرات دارو های بی حس کننده بر پلک برای شخص دردی خفیف ایجاد می شود که عمدتا این درد قابل تحمل می باشد و می توان با استفاده از مسکن ها آن را خنثی کرد.

پس از انجام بلفاروپلاستی بیمار باید برای مدتی از کمپرس سرد در ناحیه پلک خود استفاده کند. همچنین باید به مدت یک هفته در هنگام خواب زیر سر خود را بلند کند و از دو بالشت در زیر سر استفاده کند تا سر کمی بالاتر قرار بگیرد. این کار ها باعث می شود که تورم و پف پلک ها پس از عمل از بین برود.

پس از انجام جراحی پلک، پزشک متخصص باید به طور مرتب و در طول چند هفته بیمار را معاینه کند تا از روند بهبودی و نقاهت پلک ها اطمینان حاصل کند.

پس از گذشت 2 الی 3 روز از عمل بلفاروپلاستی بیمار می تواند به استفاده از موبایل و تلویزیون بپردازد.

بیمار اگر از لنز استفاده می کند باید تا 2 الی 3 هفته بعد از جراحی آن ها را کنار گذاشته و به جای آن از عینک استفاده کند.

پلک های بیمار به مدت یک ماه به گرد و غبار و نور مستقیم خورشید حساس هستند و نباید به مدت زیادی در این محیط قرار گیرد.

مهم ترین نکته پس از انجام عمل بلفاروپلاستی این است که بیمار باید تمامی توصیه ها و دارو های تجویز شده توسط پزشک را به طور کامل و منظم استفاده کند.

اثرات و نتایج بلفاروپلاستی

دائمی بودن نتایج و آثار عمل زیبایی پلک به چندین معیار مختلف بستگی دارد و نمی توان آن را تنها به یک عامل وابسته دانست. اگرچه نتایج نهایی ناشی از عمل زیبایی بلفاروپلاستی را به عنوان نتایج طولانی مدت به شمار می آورند؛ اما این نتایج به طور کامل در هیچ شخصی باقی نخواهد ماند.

نتایج این جراحی پلک با افزایش سن شخص به مرور از بین می روند و نمی توان به هیچ وجه جلو از بین رفتن آن را گرفت. البته راه کار ها و روش هایی نیز وجود دارد که در انجام آن ها می توان طول عمر نتایج ناشی از بلفاروپلاستی به میزان زیادی افزایش داد.

مراقبت ها و توصیه های انجام شده توسط پزشک متخصص و همچنین موارد ذکر شده در قسمت مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی در همین متن می توانند تاثیر مثبت بسیاری بر افزایش ماندگاری و دوام نتایج و تاثیرات این عمل داشته باشند. به عنوان مثال شخص می تواند با انجام اقداماتی مانند استفاده از مرطوب کننده باکیفیت پوست پلک خود را تقویت کنند و یا استعمال نکردن دخانیات و مشروبات الکلی نیز قطعا تاثیر مثبتی حفظ نتایج جراحی پلک خواهد داشت.

دوره نقاهت بلفاروپلاستی

یکی از مهمترین مراحل هر عمل جراحی چه از نوع زیبایی و چه درمانی دوران نقاهت است، زیرا دوران نقاهت باعث خواهد شد تا شاهد باشیم که نتایج چگونه است، در برخی موارد نکات و دستورالعمل‌هایی که پزشک متخصص برای دوران نقاهت ارائه می‌کند می‌تواند باعث تسریع در روند بهبود و نتایجی فوق العاده گردد.

با توجه به نکته ذکر شده دقت داشته باشید که در صورت ارائه نکات مورد نیاز توسط پزشک متخصص خود آن‌ها را مو به مو اجرا کنید تا بتوانید نتایجی باب میل خود دریافت کرده و از روند بهبودی خود راضی باشید. همان طوری که گفته شد نتایج حاصل از عمل بلفاروپلاستی تقریباً دائمی بوده و ماندگاری بسیار خوبی خواهد داشت.

اما تورم و کبودی ناشی از عمل جراحی معمولاً بین 10 تا 14 روز باقی خواهد ماند و به مرور رفع می‌شوند اما تورم‌های خفیفی ممکن است برای چند ماه وجود داشته باشد که البته به ظاهر مشخص نخواهند بود و زیبایی شما را دچار اختلال نخواهد کرد.

در زمان انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی سعی کنید به مدت 2 هفته از قرار گرفتن در مقابل تابش مستقیم نور خورشید خود داری کنید. برای این کار می‌توانید از عینک‌های آفتابی و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

برای جلوگیری از خون ریزی به صورت موقت از مصرف داروهای مکمل گیاهی و ضد التهابی مانند آسپرین و وافارین خودداری نمایید.

همچنین برای جلوگیری از کند شدن روند بهبودی از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات نیز پرهیز نمایید، مهم‌ترین نکته در مورد عمل‌های جراحی زیبایی به خصوص بلفاروپلاستی این است که از دستورالعمل‌های متخصص خود با دقت پیروی کنید تا دوران نقاهت راحتی را سپری کرده و نتایج باب میل خود را دریافت نمایید.

تعداد جلسات بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی در یک جلسه انجام می شود و نیاز به تکرار دوباره ندارد در این جلسه درمانی بافت اضافی به همراه چربی انباشته شده در زیر پلک خارج شده و باعث جوانسازی و لیفت پلک خواهد شد.

جلسه مشاوره پیش از انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی

معمولاً پیش از هر عمل جراحی داشتن یک جلسه‌ی مشاوره می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و بیمار را از تمامی جهات نسبت به عمل پیش رو آگاه نماید. آگاهی بیمار از تمامی جوانب عمل می‌تواند باعث شود تا دوران نقاهت بهتری را سپری نماید و همین موضوع حتی در نتایج نیز تأثیر گذار خواهد بود زیا باعث می‌شود بیمار با چشم اندازی واقع بینانه منتظر نتایج پس از بهبودی باشد.

همچنین جلسات مشاوره‌ای باعث خواهند شد تا تصمیم گیری‌های درستی توسط پزشک متخصص و بیمار انجام گیرد، متخصص زیبایی با در نظر گرفتن تمامی ارزیابی‌های پزشکی و آزمایشات انجام شده می‌تواند روند درست‌تر و داروهای بهتری را برای عمل انتخاب نماید و همچنین بیمار می‌تواند تمامی سؤالات خود را مطرح نموده و با اطلاعات کافی نسبت به انجام عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی اقدام نماید.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

نتیجه گیری

افتادگی پلک‌ها و ایجاد پوست اضافه در اطراف چشم از جمله مشکلاتی است که در سنین بالا ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. از آن‌جایی که چشم‌ها مهم‌ترین عناصر زیبایی و الهام‌بخشی در صورت هستند، شاداب بودن آن‌ها تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. بلفاروپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که برای از بین بردن مشکلات افتادگی پلک انجام می‌شود.

شما می‌توانید با انجام روش‌های رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی از افتادگی پلک جلوگیری کنید. در این مقاله به توضیح تمام آنچه که لازم است در مورد بلفاروپلاستی بدانید، پرداختیم. هیچ کس نمی خواهد پیرتر یا فرسوده به نظر برسد، با این حال ممکن است ظاهر برای تعداد زیادی از افراد اولویت بیشتری داشته باشد.بارزترین علت اینکه افراد به دنبال بلفاروپلاستی هستند، جوان و زیبا به نظر رسیدن است.

همه ما پوستی ظریف و نازک بالای پلک داریم. با گذشت زمان، پوست کلاژن کمتری می سازد. وقتی این اتفاق می افتد، پوست نمی تواند جاذبه زمین را تحمل کند بنابراین افت می کند و زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک تنها راه موثر و قابل اطمینان برای خلاص شدن از شر پوست اضافی و جوانسازی چشم می باشد.در حقیقت با کمک جراحی پلک میتوان جوانتر و شاداب تر به نظر رسید و نگاهی نافذ و گیرا داشت.همانگونه که اشاره شد در تعدادی از بیماران، جراحی پلک ضمن داشتن جنبه های زیبایی، جنبه ی درمانی هم دارد و موجب تقویت و بهبود بینایی می شود. علاوه بر تاثیر جراحی پلک بر زیبایی، روی اعتماد به نفس نیز بسیار تاثیرگذار است و به طرز شگفت انگیزی موجب افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

با این حال بهتر است پیش از انجام جراحی پلک توقعات واقع بینانه ای داشته باشید، تا پس از عمل دچار احساسات ناخوشایند نشوید.

همانگونه که اشاره شد جراحی پلک تاثیر بسیار بالایی در ظاهر افراد دارد و برای انجام آن بایستی به متخصص و خبره مراجعه نمود. با این حال تنها مراجعه به متخصص خوب برای بلفاروپلاستی کافی نیست. مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی تاثیر زیادی روی نتیجه ی نهایی و زیباتر شدن دارند.این عمل زیبایی برای بهبود ظاهر چشم ها و درمان افتادگی پلک مد نظر قرار می‌گیرد.

همچنین علائم افزایش سن مانند چین و چروک و چربی اضافه را از بین می برد.در نتیجه به ما ظاهری جوانتر و زیباتر ارائه خواهد نمود در نهایت این روش یک عمل به منظور زیبایی خواهد بود که جنبه درمانی نیز دارد.تقریباً نتیجه جراحی پلک یک روش دائمی محسوب می شود اما مسائلی مانند پیری زودرس پوست و یا مصرف دخانیات زیاد یا چاق و لاغر شدن های متعدد مقداری روی نتیجه دریافت شده تاثیر گذار خواهد بود.مراقبت های پوستی بعد از جراحی پلک از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/wqki

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.