عمل زیبایی واژن بهترین دکتر در تهران

عمل زیبایی واژن بهترین دکتر در تهران

عمل زیبایی واژن بهترین دکتر در تهران

عمل زیبایی واژن یکی از جراحی های پر طرفدار در بین بانوان شناخته شده است، این جراحی کاربردهای فراوانی دارد و می تواند تاثیرات مثبت و رضایت بخشی را از خود به جای بگذارد.جراحی زیبایی واژن با تشدید عضلات داخلی واژن، سبب سفتی واژن می شود و همین امر تاثیرات مثبتی بر زندگی فرد می گذارد.

بانوان با افزایش سن و زایمان های مکرر در بیشتر موارد دچار شلی و افتادگی واژن می شوند. عمل زیبایی واژن می تواند تمام مشکلات افتادگی و شلی واژن را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرد. جراحی های زیبایی واژن به صورت سرپایی برای بانوان انجام می شود و تقریباً به کمتر از 2 ساعت زمان نیاز دارد.

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی زنان، لابیاپلاستی است. این روش غالبا در افرادی انجام می شود که لابیاهای بزرگ و یا نامتقارنی دارند. این عمل زیبایی در سطح دنیا چیزی حدود 40 درصد در حال افزایش است و همین مسئله نیز میزان محبوبیت آن را نشان خواهد داد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

آناتومی دستگاه تناسلی بانوان

باتوجه به اینکه جراحی زیبایی زنان یک عملکردی است که جدیداً معرفی شده و خیلی از افراد ممکن است که اطلاعات کافی از عملکرد واقعی آن نداشته باشند.

به طور کلی دستگاه تناسلی بانوان شامل چند قسمت است یک قسمت مونس پوبيس یا سقف دستگاه تناسلی است. در حقیقت اگر دستگاه تناسلی بانوان مثل یک مثلثی در نظر بگیریم قسمت ضلع فوقانی یا قسمت بالایی رو مونس پوبيس می گویند.

قسمت دیگر لابیاماژور است دو ضلعی است که این مثلث رو می پوشاند (لب های کوچک به قسمت داخلی دو ضلع می گویند) و غدد بارتولین و کلیتوریس.

دستگاه تناسلی خانم ها در قسمت خارجی سه عملکرد عمده دارد:

ورود اسپرم به بدن توسط این قسمت است که می تواند روانسازی و کمک به باروری کند.

جلوگیری از عفونت به داخل دستگاه تناسلی بدن مثل رحم ، تخمدان و دیگر قسمت ها

در طی مقاربت جنسی باعث می شود خانم ها لذت جنسی کافی و لازم را داشته باشند.

مونس پوبيس

مونس پوبيس ضلع فوقانی مثلث (سقف دستگاه تناسلی) را تشکیل می دهد در حقیقت بافت چربی است که روی استخوان پوبیسم و لگن رو پوشانده و در طی دوره بلوغ هم با موهای زائد پوشیده می شود این قسمت غدد سباسه دارد در نتیجه ترشحات چربی در این قسمت زیاد وجود دارد.

اهمیت مونس پوبيس در جراحی زیبایی زنان

مونس پوبیس از چربی تشکیل شده است که سقف دستگاه تناسلی بدن رو می پوشاند گاهی اوقات در خانم هایی که جراحی زیبایی شکم یا لیزر برای خارج کردن چربی های اضافی شکم انجام داده اند، متاسفانه چربی هایی که داخل مونس پوبیس هست رو برنمی دارند یا اینکه به دنبال چاق شدن چربی ها در آن قسمت انباشته می شود در نتیجه این قسمت برجسته می شود.

به گونه ای که از روی لباس کاملاً مشخص است و یا اینکه که این قسمت انقدر سنگین می شود که حالت افتادگی پیدا می کند و شکل و زیبایی خود را از دست می دهد و منجر به ناراضی شدن خانم ها می شود

و بهتر است بدانید که خوشبختانه ما می توانیم بر روی قسمت تغییراتی ایجاد کنیم چربی اضافه در این قسمت رو تخلیه کنیم مشابه تخلیه چربی در شکم و بازو و در مواردی که افتادگی زیاد باشد می توان با انجام عمل لیفت واژن، افتادگی این ناحیه را برطرف کرد.

با افزایش سن این قسمت از ناحیه تناسلی چروکیده و یا خیلی استخوانی می شود که می توان با تزریق چربی یا ژل چین و چروک را از بین برد و شادابی و زیبایی از دست رفته را بازگرداند.

لب های بزرگ یا لابیاماژور

دو ضلعی است که دو طرف مثلث رو پوشانده اند. این قسمت نسبتاً بزرگ است چین خوردگی های فراوانی را می توان در این قسمت دید در واقع قسمتی است که در طی بلوغ تیره می شود وخیلی ازخانم ها ناراضی هستند.

خوشبختانه با لیزر و دیگر اقدامات می توان این قسمت ها رو روشن و جوانسازی کنیم. از لحاظ آناتومی محل قرار گیری بیضه در آقایان مانند قرار گیری لابیاماژورها در خانم ها است.

لب های بزرگ شامل غدد عرق و غدد سباسه رو شامل می شود که برای روانسازی به هنگام مقاربت جنسی وجود دارد در طی دوران بلوغ می بینیم که این قسمت ها از موهای زائد پر می شود که با لیزر موهای زائد می توانیم موهای زائد رو از بین ببریم.

عملکرد لابیاماژورها در جراحی زیبایی زنان بسیار زیاد است در خانم هایی که خیلی لاغر می شوند و ورزش های سنگین انجام می دهند، دوچرخه سواری می کنند اصطکاک لب ها و تماس زیاد لب های بزرگ مانند پوشیدن لباس تنگ یا دستگاه های ورزشی یا افرادی که مقاربت های زیاد و غیر متعارف دارند.

لب های بزرگ چروکیده و بیش از حد سیاه و استخوانی و بسیار کوچک می شود و شکل و زیبایی خود را از دست می دهد در این موارد ما می توانیم از طریق جراحی کوچک کنیم و جمع کنیم و یا با انجام لیزر باعث روشن شدن پوست شویم و یا برای حجم دهی از تزریق فیلر یا تزریق ژل به واژن استفاده نماییم.

زیبایی واژن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه-زیبایی واژن

لب های کوچک یا لابیامینور

دو زائده ای است که در داخل لب های بزرگ قرار دارد ممکن است خیلی کوچک باشد یا اندازه اش حدود 5 الی 6 سانتیمتر باشد. مواردی که لب های کوچک بزرگ می شود عبارتست از سن بلوغ، نزدیکی زیاد، افزایش سن، زایمان طبیعی و زایمان سزارین و یا ژنتیک که این بزرگی موجب اذیت در خانم ها می شود .

اهمیت لب های کوچک این است که در دستگاه تناسلی ورودی واژن و مجاری ادرار را در حقیقت می پوشاند ولی عملکرد عمده و خاصی ندارد.

در بیشتر موارد دیده شده که خانم ها می ترسند با جراحی این قسمت رو کوچک کنند زیرا هراس دارند لذت جنسیشان از دست برود در صورتی که به هیچ وجه جراحی تاثیری بر لذت جنسی ندارد فقط بهتر است بدانید این قسمت توسط عروق وسیعی به رنگ صورتی پوشانده شده که به هنگام مقاربت جنسی ورم پیدا می کنه و به رنگ پررنگ تری تبدیل می شود.

هنگامی که لابیاپلاستی انجام می دهیم در واقع این ناحیه رو متقارن می کنیم و اندازه اش رو کوچک تر می نماییم با این عمل شکل طبیعی و چین خوردگی رو برطرف می کنیم تا خانم ها به هنگام پوشیدن و لباس های تنگ راحت تر باشد و ناحیه جراحی شده زیبا تر شود.

پرینه

ورودی واژن و مقعد است که طول آن حدود 2.5 تا 5.5 است که در افراد مختلف متفاوت است که با افزایش سن، زایمان های مختلف، کاهش و افزایش وزن به صورت پی در پی، مقاربت های زیاد دچار تغییر شکل می شود و چروک خوردگی ایجاد می کند و تیره تر می شود و حالت آویزانی پیدا می کند و تبدیل به پوسته نازک می شود و در حالتی که در زایمان طبیعی بخیه به شکل مناسب زده نشود موجب اذیت شدن بانوان می شود.

برای درمان این قسمت می توانیم به کمک جراحی این قسمت را به راحتی جمع کنیم که درمان هایی که در این قسمت می توان انجام داد عبارتست از :

نخ واژن، جراحی ها و لیزر که می توانیم در این ناحیه کار کنیم و قسمت های چروک خوردگی و گشادی و باز این قسمت ها رو برطرف نماییم. بهتر است بدانید قسمت های لب ها بزرگ و پرینه از پوست تشکیل شده و لب های کوچک از غشاء مخاطی کوچک تشکیل شده است به همین دلیل خیلی لزج و روان است.

کلیتوریس

در حقیقت یک برجستگی است که در قسمت بالای لب های کوچک قرار دارد در واقع یک چین خوردگی است که در آقایان همان آلت تناسلی است. کلیتوریس نقش بسیار مهمی در هنگام مقاربت دارد زیرا تحریک آن مهم

است و در ارگاسم و اوج لذت جنسی خیلی اهمیت دارد. در برخی از خانم ها در کلیتوریس تغییراتی ایجاد می شود که به صورت ژنتیک یا تغییرات هورمونی که بزرگ تر از حد نرمال است و موجب اذیت در بانوان می شود در این ناحیه چین خوردگی هایی ایجاد می شود که می توانید با مراجعه به متخصص زنان و زایمان و بکارگیری روش جراحی هودوپلاستی این چین خوردگی ها رو برطرف کرد.

انواع روش های جراحی زیبایی واژن

دستگاه تناسلی به عنوان یکی از مهم ترین ارگان های بدن شناخته شده است که مراقبت از آن دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، در جراحی زیبایی واژن روی معضلاتی که در هر قسمت از ناحیه تناسلی بوجود می آید می پردازیم و سعی می شود که با بکارگیری روش های مختلف تمامی مشکلات برطرف شود و زیبایی از دست رفته واژن را بازگرداند.

اقدامات زیبایی واژن

هدف از جراحی زیبایی واژن تنها زیبا سازی دستگاه تناسلی نیست بلکه با انجام این جراحی می توان به رفع مشکلاتی که در سنین مختلف بروز پیدا می کند.

 پرداخت و تمامی این مشکلات را برطرف کرد. به عنوان مثال در سنین یائسگی یا بعد از آن انواع بی اختیاری های ادرار شایع می شود زیرا مجرای ادرار قدرت و استقامت اولیه خود را از دست می دهد یا عضلات واژن و بافت واژن قوام اولیه خود را از دست می دهند و در نتیجه بی اختیاری ادرار به ویژه از نوع استرسی که با افزایش فشار داخل شکمی مانند سرفه، عطسه به وجود می آید.

این بیماری در میان خانم ها بسیار شایع می باشد و اکثر خانم های میانسال درگیر این بیماری می شوند که به هیچ عنوان نباید احساس شرمندگی داشته باشند به راحتی می توان با مراجعه به جراح زیبایی زنان بکارگیری روش های درمانی مختلف این مشکل را برطرف کرد.

همچنین در زمان یائسگی تغییراتی در بافت اپیتلیوم واژن که از 4 لایه تشکیل شده است لايه سوپرفيشيال يا سطحي، لايه اينترمديت يا بينابينی، لايه پارابازاليس و لايه بازاليس ایجاد می شود،

به گونه ای که در این دوران لایه های سطحی از بین می روند و فقط لايه پارابازاليس و بازاليس يا فقط بازاليس عمقی باقی می ماند در نتیجه این سطح واژن کاملا شکننده می شود و دچار خونریزی می شود و به دنبال تماس دچار سوزش و احساس درد می شود.

تمامی این مشکلات کاملا با مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان قابل حل است. تغییراتی که مربوط به فرسودگی واژن و بی اختیاری ادرار است به راحتی با استفاد ه از لیزر قابل درمان است حتی در کشور های پیشرفته جهت پیشگیری ازبروز مشکلاتی در واژن لیزر درمانی را انجام می دهند .

یعنی از سنین که یائسگی شروع نشده است و خشکی واژن واضحی وجود ندارد می توان با لیزر درمانی شروع به تحریک کلاژن سازی بافت واژن کرد، این امر تغییراتی را در عضلات واژن ایجاد می کنند که دیگر واژن فرسوده و پیر و آتروفی نمی شود در هر حال به راحتی می توان با 3 تا 4 نوبت انجام لیزر به فاصله ماهی یک بار از بروز مشکلاتی در واژن جلوگیری کرد.

در برخی از موارد که گشادی واژن بسیار شدید می باشد یا نمی توان با سایر روش های دیگر بی اختیاری ادرار را برطرف نمود و لیزر درمانی گزینه مناسبی نباشد می توان این مشکلات را با جراحی های ساده مه دوره ریکاوری طولانی مدتی ندارندبا استفاده از متدهای جدید به طور کامل برطرف کرد.

در سنین یائسگی میتوان با انجام برخی از جراحی های ساده مشکلاتی مانند چروک خوردگی بافت پرینه، تیرگی لابیا ماژور، افتادگی لابیا و بزرگ بودن لابیا را برطرف کرد.

تزریق چربی در واژن

با افزایش سن، افزایش وزن یا کاهش وزن یا رسیدن به سن یائسگی بافت زیر جلدی از بین رفته و شکل و عملکرد ناحیه واژن دچار تغییر می شود در نتیجه پوست چربی و شفافیت و لطافت خود را از دست می دهد .

که می توان با بکار گیری روش تزریق چربی به واژن و فیلرهای مخصوص چربی یا ژل در این نواحی زیبایی و لطافت از دست رفته پوست واژن را بازگرداند و یک شکل مطلوب در بافت واژن ایجاد نمود.

روش انتقال چربی به Labia majora به صورت سرپایی انجام می شود.

لیپوساکشن بر اساس ماهیت عمل و نتایج مورد انتظار، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. پس از اینکه چربی از ناحیه تعیین شده استخراج شد، سپس خالص می شود تا از آن برای تزریق استفاده شود.

اغلب در این شرایط بیماران با جراح زیبایی خود همکاری خواهند کرد تا محل مناسبی برای تزریق انتخاب شود تا نتایج مورد انتظار حاصل شود. معمولا مقداری از چربی در بدن جذب می شود. بنابراین برخی از افراد برای رسیدن به اهداف مورد نظر ممکن است به دو یا چند جلسه نیاز داشته باشند.

دوره نقاهت تزریق چربی به واژن ممکن است حدود یک هفته طول بکشد و اکثر بیماران در مدت 5 روز یا کمتر به محل کار خود بر می گردند.

فعالیت جنسی و ورزش را می توان یک هفته پس از جراحی از سر گرفت. بیماران در هنگام مشاوره اولیه، سابقه پزشکی خود را همراه با لیستی از داروهای مصرفی خود را به پزشک خود ارائه می دهند.

توصیه می شود مصرف داروهای حاوی آسپرین، ویتامین E، و سایر مکمل ها را طبق دستور جراح خود قطع کنید. داروهای رقیق کننده خون می توانند باعث کبودی بیش از حد، خونریزی و سایر عوارض شوند. یک هفته قبل از انجام تزریق چربی و پس از آن سیگار را ترک کنید. نیکوتین می تواند در بهبود و گردش خون اختلال ایجاد کند.

لیفت واژن با نخ

تنگ کردن و لیفت واژن با نخ

در مواردی که دهانه واژن گشاد شده باشد با بکارگیری متدهای جدید که در حال حاضر وجود دارد مانند لیفت واژن با نخ می توان این مشکل را به طور کامل برطرف کرد.

در مواردی که بیمار خواهان استفاده از لیزر و جراحی نمی باشد این روش درمانی گزینه بسیار مناسبی می باشد که تقریبا به صورت سرپایی زیبایی انجام می گیرد و گشادی واژن را به طور کامل برطرف می کند.

با استفاده از لیفت با نخ می توان عضلات لگنی را به هم نزدیک کرد و دهانه واژن را به اندازه ای که مطلوب است تنگ و جمع کرد.

سفید کردن واژن با لیزر

در مواردی که تیرگی دستگاه تناسلی وجود دارد که می تواند بدلیل ورزش های سنگین، پوشیدن لباس های تنگ، افزایش سن، تغییرات هورمونی، پوسیدن لباس های پلاستیکی، دوچرخه سواری و … اتفاق بیافتد می توان به راحتی روشن سازی دستگاه تناسلی را با استفاده از لیزر انجام داد.

بسیاری از خانم ها با افزایش سن دچار خشکی و آتروفی واژن می شوند که به راحتی با لیزر درمانی می توان این مشکل را برطرف کرد.

با لیزر درمانی می توان استریا (ترک پوستی) دستگاه تناسلی را به طور کامل برطرف نمود. در زمان بارداری یا بعد از زایمان احتمال بروز استریا وجود می توان این مشکلات را با استفاده از لیزر برطرف کرد و شکل پوست را زیبا کرد .

بدین صورت اسکارهایی که در بدن مانند اسکارجراحی، ابدومینوپلاستی و زایمان ایجاد می شود را به راحتی می توان با چند نوبت لیزر از بین برد و وضعیت مناسب تری را در بدن ایجاد نماییم.

عمل هایمنوپلاستی

هایمن غشای نازکی است که در قسمت ورودی واژن قرار دارد و به دنبال مقاربت و برخی ورزش های سنگین ممکن است دچار آسیب شود. هایمنوپلاستی که به آن جراحی ترمیم هایمن نیز گفته می شود، روشی جراحی است که هدف آن بازسازی غشای پوست است که به عنوان هایمن شناخته می شود.

این ناحیه در نیمه تحتانی واژن قرار دارد. این بافت معمولاً با برقراری اولین رابطه جنسی در زنان پاره می شود، اما این پارگی می تواند پس از بروز یک حادثه نیز دچار پارگی شود. ترمیم هایمن یک روش ساده است که شامل دوختن لبه های پاره شده به همراه بخیه های قابل جذب می باشد.

به طور کلی، این روش تنها با بی حسی موضعی انجام می شود. مدت زمان جراحی تقریباً سی دقیقه تا یک ساعت است. هایمن تازه شکل گرفته نیز هنگام پاره شدن خونریزی خواهد کرد.

هایمن جدید از بافت اصلی هایمن ساخته شده است. در برخی فرهنگ ها و مذاهب، ترمیم آن با اخذ مجوز قانونی تنها امکان پذیر است.

عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی به معنی جمع کردن، کوچک کردن و متقارن کردن لپ های کوچک است. لپ های کوچک در قسمت های آویزان دستگاه تناسلی قرار دارد، که این ناحیه در قسمت داخل لپ های بزرگ می باشد، اندازه آن ها ممکن است بسیار کوچک تا حدود 5-6 سانت باشد.

با انجام جراحی لابیاپلاستی که یک جراحی بسیار ساده با دوره ریکاوری کوتاه مدتی می باشد می توان اندازه لابیا های واژن را به اندازه دلخواه تغییر داد و ظاهر زیبایی را در این ناحیه از واژن ایجاد نمود.

درمان تیرگی واژن با لیرز

در این موارد توصیه می شود که حتما این موضوع پیگیری شود چون مسئله ای قابل درمان می باشد و نباید فرد اجازه دهد که این مسئله در بدون درمان بماند.

اقداماتی که برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی استفاده می شود شامل ژل های گیاهی و کرم هایی است که کمک شایانی به رفع تیرگی ناحیه تناسلی می کند اما این را هم باید در نظر داشت که هر ژل و یا هر کرمی را نباید استفاده کرد .

می بایستی حتما از مواد گیاهی باشد و هیچگونه مواد شیمیایی دخیل نباشد چون این مواد شیمیایی موجب خارش ناحیه تناسلی می شود.

این را هم باید در نظر داشت که شوینده هایی که شیمیایی هستند و معطر می باشند می توانند علل تیرگی ناحیه تناسلی باشند و حاوی ویتامین های A,C,E باشد آب رسانی و رطوبت کافی را به این ناحیه برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله سفید کردن ناحیه تناسلی مراجعه نمایید.

جراحی واژینوپلاستی

در حالت کلی کانال واژن مهم ترین کانال و ارگان بدن است که در اطرف آن روده بزرگ، روده کوچک و مقعد قرار دارد، کانال واژن، کانالی است که از طریق آن می توان زایمان طبیعی انجام داد و تولد نوزاد صورت گیرد، بنابراین، یک ارگان حیاتی برای بدن است.

با توجه به اینکه این کانال قابلیت کشسان و ارتجاعی دارد، به دنبال عواملی مختلف همچون موارد زیر قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد:

زایمان طبیعی

بارداری

چاق و لاغر شدن

یائسگی

تنگ کردن واژن یا عمل واژینوپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی واژن می باشد و اغلب در خانم هایی که دچار کشش شدید بافت واژن و عضلات و همچنین در ناحیه واژن شده اند، می تواند باعث تقویت عضلات و کاهش سستی واژن شود و عضلات کف لگن را بازسازی کند.

عضلاتی که در دو طرف لگن قرار دارند هنگام زایمان طبیعی کشیده می شوند. برخی از زنان به بیماری سندرم تحرک پذیری خوش خیم مبتلا هستند که می تواند منجر به کشیدگی شدید بافت های واژن شوند. شکایات معمول شامل عدم رضایت از ظاهر واژن و در برخی موارد کاهش حساسیت در این ناحیه است.

عمل لابیاپلاستی چیست؟

در این جراحی لابیا مینورهای بزرگ شده، کوچکتر و متقارن می شوند و چروک های پوست و پوسته های اضافی برداشته می شوند. این عمل می تواند همراه با هودکتومی یا برداشتن پوسته های اضافی کلاهک کلیتوریس انجام شود.

این جراحی به چند روش قابل انجام است ،می تواند با استفاده از لیزر مونالیزاتاچ یا جراحی با تیغ جراحی و یا تلفیق هردو انجام شود.

نوع یا شکل و سایز و ضخامت لابیاها در افراد مختلف تعیین کننده روش جراحی است بنابراین عمل لابیاپلاستی با لیزر در تمام افراد قابل انجام نیست ولی اگر افرادی کاندید استفاده از لیزر شوند، برش ها نسبت به روش جراحی با تیغ، صاف تر و نمای طبیعی تری خواهند داشت و اگر نیاز به بخیه هم باشید با تعداد خیلی کمتر و در حد یک تا دو بخیه خواهد بود.

و نتایج مطلوب تری خواهد داشت. البته تمام این موارد به تجربه، وقت و مهارت و تکنیک جراح بستگی دارد.

لابیامینوروپلاستی چیست؟

لابیامینوروپلاستی جراحی ترمیمی لابیاهای کوچک است. لابیاهای مینور دو لبه پوستی در دو طرف ورودی واژن است. در بعضی افراد ممکن است بصورت ژنتیکی این لبه های پوستی بزرگ و آویزان باشد. یا به دنبال تغییرات هورمونی در دوران بارداری، بعد از زایمان بزرگتر شود.

گاهی هم به علت وجود اصطکاک زیاد در ناحیه بزرگتر، ضخیم و دارای چین و چروک می شود. این حالت بدنبال ورزش هایی مثل دو، دوچرخه سواری، اسب سواری و یا رابطه جنسی مکرر و در برخی موارد خود ارضایی اتفاق می افتد.

بزرگی این لبه ها ممکن است فقط از نظر زیبایی نامطلوب باشد ولی در بعضی افراد به دلیل بزرگی شدید، امکان ایجاد عفونت مکرر، خارش و سوزش لبه ها در حین رابطه جنسی یا هنگام پوشیدن لباس های تنگ شود. درد موقع تماس طولانی و درد و سوزش و خارشدر زمان راه رفتن زیاد و یا حین پوشیدن لباس زیر تنگ، مایو، شلوارهای تنگ و چسبان مشکلات دیگری هستند که در اثر لابیاهای مینور غیر طبیعی ایجاد می شود.

جراحی لابیامینوروپلاستی روشی است که نه تنها به علت زیبایی، بلکه به علت های درمانی و جهت کمک به سلامت خانم ها انجام می شود.

لابیاماژور پلاستی چیست؟

لابیاهای ماژور یا بزرگ، دو بالشتک چربی هستند که در دو طرف لابیاهای مینور قرار دارند. این بالشتک ها ناحیه ی بین لابیا مینور و کشاله ران را پوشانده اند.

در بعضی افراد به دنبال کاهش وزن شدید مثلا بعد از بارداریهایی که فرد افزایش وزن زیادی داشته است یا بدنبال جراحی های کوچک کردن معده در افراد بسیار چاق که بیمار کاهش وزن خیلی زیاد داشته، این بالشتک های چربی دچار آتروفی می شود. میزان چربی زیرپوست شدیدا کم می شود. پوست روی لابیاهای ماژور آویزان و چروک می شود.

جراحی لابیاماژورپلاستی برای برداشتن این پوسته های اضافی انجام می شود. این جراحی تکنیک خاصی دارد و مراقبت های بعد عمل در ایجاد نتیجه مطلوب بسیار تاثیرگذار است. در مورد تزریق چربی در موارد آتروفی مختصر بالشتک چربی زیر لابیاهای ماژور در سایت مطلب گذاشته ام که می توانید آن را مطالعه کنید.

این دو روش یعنی تزریق چربی و لابیاماژوروپلاستی هر دو در موارد آتروفی لابیا ماژور ها و کم شدن چربی آنها انجام می شود. تفاوت انتخاب این روش ها بر اساس میزان شلی و افتادگی پوست لابیاماژور ها تعیین می شود بنابراین انتخاب نوع عمل برای هر فرد بعد از ویزیت و معاینه توسط متخصص زنان مشخص می شود.

پس قبل از هر اقدامی برای این‌کار باید به متخصص زنان جهت مشاوره مراجعه کنید و درخواست انجام یک روش خاص نکنید. چون انتخاب روش بر اساس وضیعت هر فرد متفاوت است.

آناتومی لابیا

لابیا ماژور یا لابیای بیرونی، دو لایه پوستی است که از استخوان شرمگاهی تا ناحیه پرینه ادامه دارد. لابیاهای بزرگ وظیفه پوشش دهی و محافظت از ساختارهای حساس و داخلی مانند دهانه واژن، لابیا مینور و کلیتوریس را بر عهده دارد.

لابیا مینور یا لابیای داخلی، لبه هایی هست که در ورودی دهانه واژن قرار دارند که بین لابیاهای ماژور قرار دارد. لابیا مینور از نظر رنگ و اندازه و ضخامت در بین خانم ها متفاوت است. لابیا مینور از کلیتوریس به سمت پایین در هر دو طرف دهانه واژن کشیده شده است.

علت ایجاد لابیای بزرگ یا لابیای نامتقارن

شایع ترین علت ایجاد لابیای بزرگ، ژنتیک است. البته بارداری و زایمان، تغییرات و اختلالات هورمونی، تماس جنسی مکرر و ورزش های حرفه ای که سبب اصطکاک زیاد در ناحیه ی واژینال می شوند هم می تواند از عوامل لابیاهای بزرگ باشد.

لابیاهای بزرگ ممکن است فقط از نظر زیبایی و اعتماد به نفس در رابطه با شریک جنسی ،برای فرد نامطلوب باشد اما در اغلب موارد افراد به علت ناراحتی هنگام پوشیدن لباس های تنگ، درد و سوزش در ناحیه حین رابطه جنسی، درد موقع انجام ورزش هایی مثل دوچرخه سواری ، دویدن یا سوارکاری و همینطور عفونت، جهت انجام عمل لابیاپلاستی مراجعه می کنند.

انواع لابیا

از نظر آناتومیک دو لابیای مینور و ماژور در ناحیه تناسلی خارجی بانوان وجود دارد که در زیبایی واژن تاثیر بسزایی دارند. لابیاهای مینور دو لبه پوستی هستند که بلافاصله در اطراف ورودی واژن قرار دارند. شکل این لابیاها در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است بزرگ یا کوچک، ضخیم یا نازک و تیره یا روشن باشند.

فرم مثلثی یا هلالی داشته باشند. از زیر کلیتوریس شروع شده باشند یا تا بالای کلیتوریس امتداد داشته باشند. و به پوسته پوشاننده کلیتوریس متصل شده باشند. که تمام این موارد در زیبایی واژن تاثیرگذار هستند.

همچنین بزرگی لابیاهای مینور می تواند در مستعد کردن فرد به عفونت، احساس درد و سوزش در حین دخول در رابطه جنسی یا ورزش هایی مثل اسب سواری، دوچرخه سواری و دویدن، راه رفتن طولانی، استفاده از لباس های زیر تنگ و شلوار های چسبان و نیز خارش در ناحیه موثر باشند.

لابیاهای ماژور، دو تا بالشتک چربی هستند که حد فاصل لابیاهای مینور و کشاله ران قرار دارند. این بافت ها اثر محافظتی در موارد ضربه به واژن دارند. از ورود میکروب ها به واژن تا حدی جلوگیری می کنند. این بافت ها در بعضی افراد بزرگتر و در بعضی کوچکتر هستند.

معمولا خانم های لاغر لابیا ماژور کوچکتر و افراد چاق لابیا ماژور بزرگتری دارند. لابیا ماژور اثر پوشاننده بر روی لابیاهای مینور و ورودی واژن هم دارند و در مواردی که لابیاهای مینور مختصر بزرگ باشد این اثر پوشاننده به زیبایی و همینطور بهبود کارکرد فرد و پیشگیری از درد و خارش و سوزش حین ورزش، راه رفتن و دویدن، پوشیدن لباسهای زیر و شلوار تنگ یا مایو کمک می کند.

گاهی لازم است لابیاهای ماژور کوچکتر شوند و گاهی لازم است بزرگتر باشند تا نتیجه اقدامات زیبایی واژن بهتر باشد. در موارد خیلی کوچک ممکن است اگر لابیاهای مینور برجسته باشند، در لباس تنگ لابیاهای کوچک مشخص باشد.

از طرف دیگر در مواردی که لابیاهای ماژور خیلی بزرگ باشند (این حالت اغلب در افراد چاق وجود دارد) ممکن است برجستگی زیادی هنگام پوشیدن شلوار تنگ یا مایو دیده شود و این برای خود فرد آزاردهنده باشد.

بنابراین در هر دوی این موارد نیاز است که جراحی زیبایی انجام شود و این جراحی همانطور که قبلا توضیح دادم شامل دو روش لابیاماژور پلاستی و یا تزریق چربی است که برای هر فرد بعد مشاوره با پزشک تعیین می شود.

مراحل انجام لابیاپلاستی

با پیشرفت های بسیاری که امروزه در علم پزشکی به خصوص روش های جراحی زیبایی واژن به وجود آمده است، جراحان زیبایی در تلاش هستند تا با بر جای گذاشتن کمترین عارضه و جای برش به انجام جراحی لابیاپلاستی بپردازند.

اما باید همواره به این نکته توجه داشت که مراجعه به یک جراح با تجربه، آگاه و ماهر در حوزه جراحی های زیبایی و ترمیمی واژن قبل از هر اقدامی جهت انجام عمل لابیاپلاستی یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

جراح زیبایی واژن با بهره گیری از آخرین تکنیک های روز جهان به اصلاح و تغییرات شکل واژن می پردازد. در این جراحی علاوه بر حفظ حساسیت های موجود در لابیاها اقدام به شکل دهی فرم آنها می کند و حداقل میزان زخم را باقی می گذارد.

جراحی لابیاپلاستی را می توان تحت بیهوشی عمومی یا تحت بی حسی موضعی انجام داد. این جراحی معمولا 45 دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد.

پس از بیهوشی یا بی حسی بیمار، جراح اقدام به جراحی می کند. جراح زیبایی با دقت بسیار بالا و بکار گیری مهارت و تکنیک های بسیار پیشرفته برش های بسیار کوچکی و خاصی(trimming و wedge-shaped)  بر روی پوست لابیامینور و لابیاماژور ایجاد می کند تا در نهایت به برقراری فرم و شکل زیبای ناحیه تناسلی منجر شود.

در پایان این جراحی پوست باقی مانده کشیده می شود و به یکدیگر بخیه زده می شود.

تکنیک‌‌های گوناگون لابیاپلاستی

در این جراحی طول لابیا‌ها کاهش پیدا می‌کند، هم چنین اگر لابیا ای کوتاه تر از دیگری یعنی نامتقارن باشد، لابیا ‌‌ها را هم اندازه هم می‌کنند. البته اغلب این عمل برای کوچک کردن هر دو لابیا انجام می‌شود.

روش‌های مختلفی برای انجام این عمل وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

روش (Time) در این روش لابیا ‌‌های داخلی توسط گیره مخصوص نگه داشته شده و یک برش طولی به بافت اضافی لابیا به طور مستقیم زده شده و برداشته می‌شود و سپس بخیه می‌گردد.

این روش در حدود ۱ ساعت طول می‌کشد و زمانی استفاده می‌شود که لابیا‌ها بزرگتر از حد نرمال باشد. در این روش می‌توان قسمت‌‌های اضافی از کلاهک کلتورال را همان زمان برداشت.

روشWedge بهترین روش در لابیاپلاستی می‌باشد زیرا مرز طبیعی لابیا واژن را حفظ می‌کند یعنی در طی جراحی یک برش V شکل در مرکز لابیا اضافی ایجاد می‌کنند، بخشی از لابیای مینور خارج شده و به چین‌‌های طبیعی لابیا پیوند زده می‌شود. در این شیوه مخاط طبیعی در پوست و لابیا حفظ می‌گردد.

روش Deepithelializatiom در این روش قسمت مرکزی لابیا عمیق می‌شود و هیچ گونه صدمه‌ای به لابیا ‌‌های طبیعی لابیای مینور وارد نمی‌شود.

جراح در این روش باید دقت زیادی داشته باشد تا طول قسمتی که برداشته می‌شود از طول کلیتورال (بخش پشتی لابیای مینور) بیشتر باشد.

روش Seculped linear این روش با استفاده از لیزر و یا چاقوی مخصوص انجام می‌شود. برش‌‌هایی به برخی نواحی زده می‌شود و سپس بخیه می‌شود. بخیه‌‌ها نباید خیلی محکم زده شوند تا زخم و اسکار به حداقل برسد. اگر برش‌‌ها با لیزر زده شود خونریزی کمتری خواهد داشت.

روش Z-Plasty در این روش بافت بیشتری برداشته می‌شود و این بافت به شکل Z می‌شود. این حالت ممکن است به شکل W هم ایجاد شود. این دو روش بیشتر زمانی استفاده می‌شود که بافت لابیا نسبتا بزرگ بوده و نیاز به برداشتن پوشش کلیتوریس و همچنین بافت پرینه که بین مقعد و ورودی واژن است، باشد.

عمل لابیاپلاستی با لیزر: از طریق لیزر اشکالات لابیا برطرف می‌شود. این روش شبیه روش Deepithelializatiom Technique می‌باشد.

از مزایای این روش اینست که بدون کمترین برش و خونریزی لابیاپلاستی انجام می‌شود. به دلیل عدم وجود زخم و بخیه در جراحی، بهبودی در فرد نیز به سرعت انجام می‌شود، و مراقبتهای بعد لابیاپلاستی بسیار راحتتر می باشد.

لابیاپلاستی به روش سافتینگ: این روش که در افرادی که دارای لابیا‌های کوچکتر از یک سانت هستند و خواستار تغییر شکل و رنگ هستند استفاده می‌شود نیاز به بیهوشی نداشته و با استفاده از دستگاه مخصوصی و از طریق لیزر، بافت اضافی برداشته می‌شود.

این روش بدون ایجاد برش و بخیه زدن انجام می‌شود. لازم به ذکر است حتی هنگام لبیاپلا ستی با لیزر تبحر و مهارت بالای پزشک بسیار مؤثر است زیرا جراح باید بداند که چگونه به اعصاب و عروق خونی آسیبی وارد نکند و اسکاری پس از جراحی باقی نماند

مزایای لابیاپلاستی

مزایای لابیاپلاستی از نظر درمانی

بد نیست بدانید لابیاپلاستی در ابتدا در دهه هفتاد میلادی بعنوان یک عمل درمانی در سطح دنیا مطرح شد. در آن زمان متخصصین زنان با استفاده از لابیاپلاستی سعی در از بین بردن مشکلاتی داشتند که خانمهای با لابیای بزرگ با آن مواجه بودند.

امکان خروج ترشحات واژن

ترشحات واژن یکی از کارکردهای طبیعی و مفید دستگاه تناسلی زنانه است. ترشحات واژن نه تنها موجب تازگی و طراوت کانال واژن می شود بلکه با حل کردن آلودگیها و میکروبها آنها را از محیط واژن خارج می کند.

خانمهایی که لابیاهای بزرگی دارند معمولا امکان خروج صحیح ترشحات از واژن میسر نیست و همین موضوع یکی از دلایل ابتلا به عفونتهای واژینال می باشد.

ایجاد سهولت در بهداشت ناحیه تناسلی

بزرگ بودن و دفرمه بودن لبه های مینور واژن یکی از علتهای اصلی سوزش و خارش واژن می باشد. خانمهایی که لبه های واژن بزرگی دارند معمولا در پاکیزگی و نظافت این بخش از بدن خود مشکل دارند. عرق سوز شدن را هم باید به بهداشت پایین ناحیه تناسلی اضافه کرد.

ترکیب این دو با هم موجب ایجاد مشکلات پوستی در خانمها می شود که البته با استفاده از لابیاپلاستی این مشکل قابل درمان است.

ساییده نشدن لبه های مینور حین رابطه

درصد بالایی از زنانی که متقاضی لابیاپلاستی هستند از این مساله شکایت دارند که حین روابط زناشویی یه دلیل ساییدگی لابیا مینور، دچار ناراحتی می شوند.

حتی در مواردی زخم شدن لابیا مینور هم مشاهده شده که رابطه جنسی را ناممکن می کند. برای درمان این مشکل می توان از عمل لابیاپلاستی با لیزر بهره برد که بسیار موثر است.

انجام راحت ورزشهای هوازی

بزرگ بودن لابیای مینور می تواند در انجام ورزشهای هوازی مثل دویدن، سوارکاری و دوچرخه سواری مشکلاتی را ایجاد کند.

ساییده شدن و زخم شدن لابیای مینور مهمترین مشکل خانمهای شرکت کننده در این ورزشهاست. با انجام عمل زیبایی واژن می توان این مشکل را بخوبی حل کرد.

بهبود روابط زناشویی

بهبود روابط زناشویی یکی از مزایای اصلی لابیاپلاستی است

مزایای لابیاپلاستی از نظر زیبایی

این روزها لابیاپلاستی تبدیل به یک عمل زیبایی شده است و تعداد زیادی از دختران و زنان متقاضی عمل زیبایی واژن، تنها به قصد داشتن واژنی زیباتر به این عمل مبادرت می ورزند.

در افرادی که لابیای مینور از بین لابیای ماژور بیرون زده است و حالت دفرمه ای به خود می گیرد، لابیاپلاستی می تواند یک انتخاب خوب برای داشتن بدنی زیباتر باشد. البته دانستن این نکته ضروری است که عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره زیر 18 سال توصیه نمی شود.

چرا که لابیاها در این دوران رشد می کنند و اگر عمل انجام شود نتیجه آن مشخص نیست.

مهمترین کارکردهای زیبایی لابیاپلاستی عبارتند از:

امکان پوشیدن شلوار تنگ و مایو و بیکینی

لابیای بزرگ نه تنها در پوشیدن بیکینی و مایو بلکه در استفاده از شلوارهای تنگ هم می تواند مشکل آفرین باشد. بعضی از خانمها از اینکه حجم لابیای آنها از زیر لباس پیدا باشد خجالت زده می شوند. بهترین توصیه به این دوستان انجام عمل زیبایی واژن است.

ایجاد تقارن در لبه های واژن

در بعضی از زنان عدم تقارن لابیاهای مینور تا بحدی است که زیبایی واژن را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی موجب خجالت شخص می شود. با لابیاپلاستی می توان یک حالت تقارن زیبایی در واژن خانمها ایجاد کرد.

افزایش اعتمادبنفس

بدون شک زیبایی یکی از مهمترین فاکتورهای موثر بر اعتمادبنفس هر فرد است. با زیباسازی ناحیه تناسلی خانمها می توان موجب بهبود اعتمادبنفس در آنها شد.

معایب لابیاپلاستی

علیرغم این که لابیاپلاستی بی خطر است اما ممکن است عوارض کوتاه مدت داشته باشد. منظور از عوارض کوتاه مدت مشکلاتی است که ماندگار نبوده و بعد از چند روز کاملا از بین می روند. عوارض کوتاه مدت عمل لابیاپلاستی عبارتند از:

سوزش: سوزش بعد از لابیاپلاستی کاملا طبیعی است و خیلی زود بر طرف خواهد شد.

تورم: تا چند روز ساعت بعد از عمل ناحیه واژن شما دچار تورم خواهد بود. بسته به شدت و نوع عمل، مقدار و زمان متورم بودن هم متفاوت خواهد بود.

خارش: خارش از عوارض کوتاه مدتی است که معمولا اتفاق می افتد و با پماد های مخصوص و دارو های ساده بر طرف می شود.

عفونت: عفونت از موارد نادری است که ممکن است اتفاق بیافتد و حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید.

درد: چون عصب های زیادی در ناحیه واژن وجود دارد انتظار می رود بیمار بعد از عمل کمی احساس درد کند که با مسکن از بین خواهد رفت

کاندیدا نامناسب لابیاپلاستی

با وجود مزیت ها و بی خطر بودن لابیاپلاستی اما بعضی افراد نباید این عمل را انجام دهند:

خانم های حامله

در زمان حاملگی نباید عمل لابیاپلاستی را انجام داد زیرا یکی از عوامل تغییر در واژن و بزرگ شدن لابیا، زایمان است. هنگام بارداری و بدلیل تغییرات هورمونی لابیاها از حالت طبیعی خود خارج شده و چندین برابر بزرگ می شوند.

اگر قصد انجام عمل لابیاپلاستی دارید بهتر است بعد از زایمان انجام دهید. چهار ماه بعد از زایمان بهترین زمان برای انجام عمل می باشد.

دختران زیر 18 سال

معمولا لابیاپلاستی برای دختران باکره تا سن 18 سالگی انجام نمی دهند چرا که بلوغ و تکامل بدن دختران تا 18 سالگی ادامه دارد.

به همین دلیل بهتر است اجازه دهید بدنتان کاملا رشد کند و بعد لابیاپلاستی را انجام دهید. زیرا ممکن است با مرور زمان لابیا ها دوباره بزرگ شوند و نتایج عمل از بین برود.

خانم هایی که تبخال تناسلی دارند

تبخال تناسلی از بیماری هایی است که با تحریک شدن شدید تر می شود. در صورتی که تبخال تناسلی دارید لابیاپلاستی انجام ندهید زیرا ممکن است تبخال ها در ناحیه ای که عمل انجام شده است بیشتر شوند.

خانم هایی که مبتلا به عفونت در واژن هستند

توصیه می شود قبل از انجام لابیاپلاستی هر بیماری عفونی مربوط به واژن دارید را درمان کنید. عفونت ها می توانند روی نتایج عمل تاثیر منفی بگذارند.

خانم های بالای 55 سال

در سنین بالا مانند 55 سال قدرت ترمیم بدن کاهش پیدا می کند و ممکن است بهبودی بعد از عمل تا مدت ها طول بکشد.

هزینه های لابیاپلاستی

زیادی بر هزینه های جراحی زیبایی واژن و لابیاپلاستی تاثیر دارد این عوامل باعث می‌شود تا هزینه عمل متغیر باشد. از آنجایی که عمل زیبایی لابیاپلاستی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است تعیین دقیق قیمت آن نیز مشکل است، بهترین راه برای بدست آوردن هزینه عمل ، مراجعه و معاینه توسط پزشک متخصص است.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه اعمال جراحی زیبایی واژن و لابیاپلاستی

تکنیک جراحی

شکل و فرم لابیا مینور

میزان برش های مورد نیاز در جراحی

۴مواد مصرفی و ابزار جراحی :

نخ بخیه یا

استفاده از لیزر

همراه شدن لابیا پلاستی با دیگر جراحی های زیبایی

محل انجام عمل لابیاپلاستی (بیمارستان ، یا مطب)

مراقبت های قبل از لابیاپلاستی

رعایت کردن مراقبت های قبل از لابیاپلاستی که توسط بهترین جراح لابیاپلاستی تهران ارائه می شود، می توان عمل لابیاپلاستی را با موفقیت انجام داد و بهترین نتایج مورد انتظار را از آن دریافت کرد. بیمار باید پزشک متخصص را از سوابق بیماری و پزشکی خود مطلع سازد.

اگر بیمار مبتلا به تبخال یا زگیل تناسلی است باید با پزشک خود در میان بگذارد، زیرا قبل از انجام لابیاپلاستی باید زگیل یا تبخال تناسلی رفع شود.

مراقبت از پوست لابیاها

افرادی که پوست حساسی دارند باید یک ماه قبل از لابیاپلاستی از مصرف هرگونه لوسیون، پماد و کرم در ناحیه تناسلی یا اطراف آن خودداری کنند زیرا امکان دارد پوست آن ها نسبت به این مواد آلرژی داشته باشد و باعث ایجاد مشکلاتی شود.

عدم بارداری

عمل لابیاپلاستی برای افراد باردار، باعث ایجاد خطر برای مادر و جنین می شود به دلیل این که در زمان بارداری خون رسانی به ناحیه لگن زیاد می شود و به همین دلیل فرد باید از لحاظ بارداری بررسی شود.

انجام آزمایش های لازم

قبل از لابیاپلاستی آزمایش شمارش کامل سلول های خونی ( CBC ) که برای بررسی سلامت عمومی، آنالیز گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها، آنالیز بیماری هایی که روی سلول های خونی اثر می گذارند مانند کم خونی، اختلالات انعقادی خون وتعیین کننده تالاسمی مینور است، انجام می شود.

شخصی که می خواهد لابیاپلاستی انجام دهد باید هموگلوبین بالاتر از ۱۰ داشته باشد و آزمایش انعقاد خون او هم باید نرمال باشد. آزمایش خون باید ۷ تا ۱۰ روز قبل از عمل لابیاپلاستی انجام شود.

در بانوان کمتر از ۴۰ سال که بیماری دیابت خود را گزارش کنند نیازی به انجام تست دیابت نمی باشد. آزمایش هایی که قبل از لابیاپلاستی انجام می شود برای هر فردی متفاوت است.

برای فردی که دچار عفونت مکرر می باشد، در ابتدا باید تست پاپ اسمیر انجام دهد تا دلیل عفونت وی مشخص شود و سپس اقدام به لابیاپلاستی کند.

رعایت بهداشت

سه روز قبل از عمل لابیاپلاستی باید از برقراری رابطه جنسی اجتناب کرد. یک هفته قبل از لابیاپلاستی می بایستی از استخر رفتن و نشستن در وان حمام خودداری کرد و به بهداشت ناحیه تناسلی اهمیت زیادی داد.

قبل لابیاپلاستی اگر دچار یبوست هستید باید با تجویز پزشک، دارویی مصرف شود که سبب درمان یبوست شود.

مصرف دارو و غذا

یک هفته قبل از لابیاپلاستی باید از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی اجتناب کرد و مصرف داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب نظیر پراسوگرل ها، آسپرین، کلوپیدوگرل‌ها، پراسوگرل‌ها، پرزانتین، هپارین‌ها، زارلتو، پراداکسا و دیگر داروهای رقیق‌کننده‌ خون و همچنین داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی نباید مصرف شوند و بایستی قطع گردند. برای قطع مصرف داروها حتما باید با پزشک مشورت شود.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

اگر لابیاپلاستی با بیهوشی و در بیمارستان انجام شده باشد بهتر است بعد از چند ساعت مایعات فراوان مصرف کنید تا ماده بیهوشی زودتر از بدن خارج شود.

اگر لابیاپلاستی با بیهوشی انجام شده باشد بهتر است بعد از عمل و در هنگام راه رفتن همراه داشته باشید تا موقع بلند شدن و راه رفتن اولیه زمین نخورید.

 تا 2 – 3 روز بعد از لابیاپلاستی معمولاً درد محل عمل وجود دارد که با خوردن مسکن می‌توان آن را کاهش داد درد بعد از عمل لابیاپلاستی غیر قابل تحمل نیست و با مسکن کاهش می یابد.

تورم بعد لابیاپلاستی وجود دارد که با کمپرس سرد روی ناحیه می‌توان آن را کاهش داد کمپرس سرد را می‌توان بعد از لابیاپلاستی و تا سه روز مکرراً انجام داد تا از مقدار تورم کاسته شود.

بعد جراحی لابیاپلاستی بهتر است دو روز از حمام کردن خودداری کرد بعد از دو روز می‌توان به صورت سرپایی دوش گرفت ولی مواظب باشید که ضربه ای روی بخیه ها ایجاد نکنید.

از رفتن به استخر و جکوزی تا بهبود کامل زخم خودداری کنید.

از آنتی بیوتیک خوراکی که پزشک تجویز می کند حتما استفاده کنید تا از احتمال عفونت زخم محل عمل جلوگیری شود.

محل زخم لابیاپلاستی را می‌توان با آب و صابون به صورت آهسته شستشو داد و محل را با سشوار خشک کرد.

فعالیت سنگین و ورزش سنگین بعد از انجام لابیاپلاستی حداقل تا یک ماه ممنوع است.

با خوردن غذاهای ملین و سبزیجات باید از یبوست و احتمال فشار آمدن به زخم جلوگیری کرد.

معمولا تا دو ماه بعد از جراحی لابیاپلاستی از رابطه جنسی خودداری نمایید.

تا زمانی که تورم ناحیه عمل وجود دارد از نگاه کردن به محل عمل پرهیز کنید تا دچار اضطراب نشوید.

برای گرفتن بهترین نتیجه مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی الزامی است تا دچار عفونت و باز شدن محل زخم نشوید.

اثرات و نتایج لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی اثرات زیادی دارد. از مهمترین اثرات این عمل زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

راحتی حین ورزش کردن و لباس پوشیدن

افزایش اعتمادبنفس

بهبود روابط جنسی

کم شدن سوزش، خارش و عفونتهای واژینال

زیباتر شدن ناحیه تناسلی

سهولت در نظافت ناحیه تناسلی بانوان

دوره نقاهت لابیاپلاستی

در مقایسه با عمل های جراحی سنگین، طولانی نمی باشد. دوره نقاهت حدودا 30 روز است که بانوان کارمند و شاغل می توانند پس از گذشت یک هفته به محل کار خود بازگردند. البته بسیار مهم است که نکاتی را که قبلا ذکر شده، در دوره نقاهت رعایت کرده تا بهبودی خود را تسریع کنید.

روز اول

روز اول بعد از عمل انتظار داشته باشید که لب‌های داخلی و خارجی که به ترتیب به نام‌های لابیا مینورا و لابیا ماژورا شناخته می‌شوند کاملاً متورم باشد. ممکن است پوست بالای کلیتوریس شما ملتهب باشد، حتی اگر در این منطقه هیچگونه برش و زخمی وجود نداشته باشد.

انتظار نداشته باشید که آن‌ها کاملا “طبیعی” به نظر برسند. بافت موجود در این ناحیه کاملاً سازگار است، به این معنی که می‌تواند به طور قابل توجهی کشیده شود. ممکن است تورم ناحیه تحت درمان شما را نگران کند و حتی ممکن است تورم همچنان افزایش یابد. فریب نخورید.

در روز اول بعداز عمل، استفاده از کمپرس سرد در منطقه به تسکین درد و تورم کمک خواهد کرد. از نگه داشتن کمپرس سرد در محل بیش از 15 دقیقه متوالی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست خودداری کنید.

امیدوارم که یک هفته قبل از عمل خود، مصرف قرص‌های آرنیکا و برملاین را شروع کرده باشید تا به کاهش کبودی و تورم کمک کنید.

ترشح خفیف خون طبیعی است. برخی از جراحان به شما توصیه می‌كنند كه پماد آنتی‌بیوتیك را به این منطقه بمالید.

ممکن است نشت ادرار داشته باشید. هنگام ادرار کردن با استفاده از یک اسپری مقداری آب را روی خود بپاشید. در این صورت ادرار هنگام عبور کردن از زخم‌ها رقیق شده و سوزش را کم‌تر می‌کند. علاوه بر این، با این کار منطقه را بعد از ادرار تمیز می‌کنید

اصطکاک لباس زیر شما و حتی فقط پیاده‌روی کردن ممکن است باعث ناراحتی یا درد متوسط ​​تا شدید شود. به همین دلیل ممکن است لازم باشد مدتی را از محل کار خود مرخصی بگیرید.

روز دوم

روز دوم اساساً مانند روز اول است. اما ممکن است تورم وخیم‌تر شود. اغلب تورم قبل از بهتر شدن کمی بدتر می‌شود. نگران نباشید. برای تسکین درد و تمیز کردن ناحیه، بعد از ادرار از بطری اسپری استفاده کنید.

وقتی که بیش از 24 ساعت از جراحی بگذرد، جراح ممکن است به شما اجازه دهد که از حمام سیتز استفاده کنید.

انتظار نداشته باشید که واژنتان در روز دوم بعداز عمل ظاهر طبیعی داشته باشد. زیرا هنوز هم تورم خواهید داشت. در حقیقت، وقتی کمی بیشتر حرکن کنید، ممکن است متوجه نوسان در میزان تورم لب‌های واژن خود شوید. تورم نامتقارن می‌تواند طبیعی باشد.

در این مدت باید به مصرف داروهای مسکن خود ادامه دهید و پمادها را مطابق دستور جراح خود  بر روی زخم‌های خود بمالید. درد و یا ناراحتی همچنان طبیعی است. ترشح با خون روی لباس زیر یا دستمال بهداشتی / پانتیلنر طبیعی است. اگر حساس به فشار هستید، نباید لباس زیر تنگ بپوشید.

اگر جراح اجازه داد یا اگر احساس می‌کنید که به تسکین دهنده درد بیشتری نیاز دارید تا به کاهش درد و توم شما کمک کند، به یخ گذاشتن روی موضع ادامه دهید.

اگر در هفته اول درد غیرقابل تحمل، بوی ناخوشایند، چرک، ترشح بیش از حد، تب یا هر نگرانی دیگری داشتید باید با جراح خود تماس بگیرید.

روز 6 تا 7

تورم باید اندکی بهبود یابد اما هنوز حالت عادی نخواهد داشت. درد وجود دارد اما باید نسبت به روزهای اول کاهش یابد. پمادها و داروهای ضد درد باید مطابق دستور جراح شما استفاده شوند.

جراح به احتمال زیاد دوز مصرف داروهای مسکن شما را کاهش خواهد داد. بعد از استفاده از دستشویی ناحیه مورد نظر را تمیز کنید. برخی از خارش‌ها در اطراف بخیه طبیعی است. احتمالاً در این مدت یا طی یک یا دو روز دیگر برای ویزیت پیگیری باید به پزشک خود مراجعه کنید.

تعداد جلسات لابیاپلاستی

این روش زیبا سازی لابیا در یک جلسه انجام می شود که مدت زمان آن یک ساعت می باشد ماندگاری این روش زیبایی دائمی است و شما می توانید از نتایج آن لذت ببرید.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

قیمت عمل زیبایی واژن

عمل زیبایی واژن حین زایمان

زیبایی واژن بدون جراحی

نتیجه گیری

بر خلاف برخی باورهای غلط لبه های مینور فاقد عصبهای جنسی هستند و تاثیری در لذت رابطه جنسی ندارند. بعضی از خانمها فکر می کنند با عمل لابیاپلاستی ممکن است میل جنسی آنها کمتر شود یا دیگر از رابطه با همسر خود لذت نبرند که این دقیقا خلاف واقعیت است.

لابیاپلاستی نه تنها بر روی روابط جنسی تاثیر منفی ندارد بلکه می تواند به بهبود آن هم کمک کند. البته بعد از لابیاپلاستی تا مدتی نباید رابطه جنسی داشته باشید.

اول از همه اینکه اعتماد بنفس یکی از شرایط مهم برای داشتن یک رابطه جنسی خوب است. لابیاپلاستی با از بین بردن دفرمگی های لابیا مینور باعث زیباتر شدن ناحیه تناسلی در خانمها می شود.

با انجام این عمل زنان با اعتماد بنفس بالایی که پیدا می کنند روابط بسیار بهتر و شگفت انگیزتری را تجربه می کنند.

بسیاری از خانمها بدلیل تیرگی و ظاهر نازیبای آلت تناسلی خود از لمس آن توسط شریک جنسی خود شرم دارند. بعضی از خانمها به همین دلیل از روابط جنسی دهانی فراری هستند.

با انجام لابیاپلاستی این مشکل حل می شود و می توانند از رابطه خود کاملا لذت ببرند.

با انجام عمل زیبایی واژن بوی بد واژن از بین می رود. همانطور که قبلتر گفته شد با لابیاپلاستی نظافت ناحیه تناسلی راحت تر می شود. بعلاوه ترشحات واژن راحت تر خارج می شوند و به همین دو دلیل بوی بد ناحیه تناسلی از بین می رود.

در بعضی از خانمها همزمان با عمل لابیاپلاستی برای بهبود ظاهر واژن پوست اضافه روی ناحیه کلیتوریس برداشته می شود. با این کار که به آن عمل هودکتومی هم می گوییم تحریک جنسی زن بالاتر رفته و راحت تر می تواند ارگاسم را تجربه کند.

لازم به ذکر است عمل هودکتومی برای همه خانمها لازم نیست و تنها بعضی از زنان کاندیدای انجام آن هستند.

بزرگ بودن لابیا می تواند باعث مشکلات زیادی مثل ساییده شدن و سوزش حین رابطه شود. این مساله بر کیفیت رابطه تاثیر منفی زیادی می گذارد که با انجام لابیاپلاستی کاملا رفع می شود.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/VclFb

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/p8bESjR8

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.