عمل پف چشم به چه روش های انجام می شود؟

عمل پف چشم به چه روش های انجام می شود؟

عمل پف چشم به چه روش های انجام می شود؟

تورم یا پف چشم ، یکی از نگرانی های رایج زیبایی است که در بعضی موارد ، می تواند علامت یک مشکل پزشکی مختصر یا جدی تری باشد.

پف زیر چشم ، معمولا موروثی است ؛ البته افزایش سن و ژنتیک نیز می تواند موجب ضعیف شدن بافت اطراف چشم و حرکت چربی به سمت پلک پایین و نازک شدن پوست اطراف چشم و در نتیجه پف زیر چشم شود.

در این موارد با انجام بلفاروپلاستی پلک پایین می توان اقدام به رفع پف زیر چشم نمود.

لازم به ذکر است که پف زیر چشم ، همیشه به دنبال ضعف عضلات بافت مجاور چشم وازدیاد چربی در کیسه های زیر چشم رخ نداده و بیماری های زمینه ای مانند اختلالات غده تیروئید ، کلیه یا کبد ، عفونت سینوس ها و اختلال غدد اشکی نیز می توانند موجب بروز این اختلال شوند.

در چنین مواردی ، برای رفع و درمان پف زیر چشم ؛ باید بیماری زمینه ای که سبب پیدایش این حالت شده است درمان گردد و نیازی به انجام جراحی پلک وجود ندارد.

جراحی زیبایی پلک پایین یا جراحی پف پلک پایین ، شامل مجموعه ای از تکنیک های جراحی است که هدف آن رفع پف زیر چشم و بهبود ظاهر پلک های پایین است. به طور کلی جراحی زیبایی پلک پایین یک روش تقلیل دهنده است که در آن به منظور کاهش چین و چروک پلک های پایین و نیز از بین بردن پف زیر چشم ، پوست یا چربی اضافی پلک پایین ، حذف می شود.

جراحی زیبایی پلک پایین ، می تواند به طور شگفت انگیزی جوانی و زیبایی را به چهره شما بازگرداند.جراحی پف پلک پایین برای از بین بردن چربی اضافی و چین و چروک هایی بکار گرفته می شود که ممکن است در اثر افزایش سن ایجاد شده باشند.

بسیاری از عوامل ؛ از جمله وراثت ، سیگار کشیدن ، آلرژی و آسیب نور آفتاب ، این تغییرات را تسریع می کند. البته افراد جوان تر نیز می توانند از این روش ، برای از بین بردن پف زیر چشم های خود که ممکن است به صورت مادرزادی ایجاد شده باشد ، استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که جراحی زیبایی پلک پایین می تواند به طور همزمان با عمل های جراحی دیگر مانند بلفاروپلاستی پلک بالا ، لیفت پیشانی و غیره انجام گیرد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

پف زیر چشم چیست؟

پف آلود بودن چشم‌ها بطور غیر منتظره، گاهی اوقات نشان دهنده یک بیماری در شماست. به عنوان مثال افرادی که به بیماری تیروئید چشمی مبتلا هستند، تورم بافت‌ها و عضلات اطراف چشم‌شان بیشتر است. همچنین چشم‌های برجسته می‌توانند نشانه‌ای از بیماری تیروئید چشمی باشد که به بیماری گریوس معروف است.

آلرژی‌های چشمی وابسته به شرایط محیطی، مانند تب یونجه، می‌توانند باعث تورم چشم‌ها شوند. انواع دیگر آلرژی‌ها مانند واکنش به برخی غذا‌ها یا مواد شیمیایی باعث تورم پلک‌ها می‌شوند.

در طی یک واکنش آلرژیک، برخی از سلول‌های بدن، ماده‌ای شیمیایی بنام آنتی هیستامین آزاد می‌کنند که اثرات نامطلوب زیادی را بر روی بافت‌های بدن، به جا می‌گذارد از جمله نشت مایع از رگ‌های خونی. این مایعات در بافت‌های اطراف به دام افتاده و باعث ایجاد ورم می‌شوند.

چشم‌های پف کرده و حلقه‌های تیره دور چشم، ممکن است بر اثر یک نوع عفونت چشمی باشد که در آن چشم‌ها بر اثر آلوده شدن با ویروس، قرمز می‌شوند. این چشم‌های متورم ناشی از التهاب، همراه با عفونت هستند که بطور مستقیم بر روی پلک‌ها تاثیر می‌گذارند.

همچنین چشم‌های خشک نیز می‌توانند پف آلود و متورم شوند. بیماری‌های سیستماتیک از جمله نارسایی کلیه می‌تواند منجر به ورم کل بدن از جمله چشم‌ها شود.

علت پف زیر چشم

تغییرات ناشی از پف زیر چشم با گذشت زمان و به تدریج ایجاد می‌شوند، البته نه همیشه! اما موارد زیر اغلب نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد پف زیر چشم دارند:

سالخوردگی: با افزایش سن، عضلات پشتیبانی کننده پلک‌ها افت می‌کنند، چربی در پلک پایین به سمت پایین حرکت می‌کند و نیروی جاذبه به طور کلی همه چیز را به سمت پایین منتقل می‌کند.

ژنتیک: دلایل ارثی طولانی مدت بوده و حل آن دشوار است و اغلب بدون راه حل طبیعی یک مشکل دائمی هستند.

تغییرات ناشی از این کیسه مایع تمایل دارند که کوتاه تر و یا سریع تر شروع شوند.

احتباس مایع: تغذیه، رژیم غذایی نامناسب و به ویژه غذاهایی که باعث افزایش احتباس مایعات می‌شوند مانند، غذاهای شور

آلرژی: آلرژی‌های فصلی و سایر موارد، از جمله آلرژی‌های غذایی

حساسیت‌ها: سایر حساسیت‌های محیطی

کمبود خواب

فشار و استرس روانی

پف دور چشم

دلایل دیگر شامل موارد زیر هستند:

داروهایی مانند محرک‌هایی که بر الگوی خواب تأثیر می‌گذارند، استفاده طولانی مدت از مسکن‌هایی که باعث خستگی غده فوق کلیه می‌شوند و استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک‌هایی که هضم مناسب را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

داروهایی که ممکن است باعث تورم زیر چشم شوند شامل مهارکننده‌های ACE مانند بنازپریل (لوتنسین)، کاپتوپریل، انالاپریل، فوزینوپریل، لیزینوپریل، موکسیپریل، پریندوپریل (Aceon)، کویناپریل (Accupril) و تراندولاپریل هستند.

مشکلات و اختلالات تیروئید یا کلیه ممکن است گاهی اوقات، غالباً باعث گشاد شدن پف زیر چشم شوند.

کمبود آدرنال ممکن است دلیلی مانند استرس بیش از حد، رژیم غذایی نامناسب، کمبود ورزش و کمبود خواب یا داروها باشد.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-پف چشم

پیشگیری از پف زیر چشم

از آنجا که تا حدی می‌شود پف چشم را کنترل کرد، اما کارهایی وجود دارند که می‌توانیم برای جلوگیری از این مشکل به شرح زیر انجام دهیم:

از نیروی جاذبه استفاده کنید

با خوابیدن با سر بالا و ترجیحاً به پشت، گرانش را در کنار خود داشته باشید تا از تجمع مایعات اضافی در اطراف چشم جلوگیری شود.

به آلرژی حمله کنید

اگر صبح‌ها هنگام بیدار شدن غالباً چشم‌هایتان پف کرده است، برای اتاق خواب خود یک دستگاه تصفیه هوا تهیه کنید، روکش بالش خود را عوض کنید و ملافه‌ها را مرتباً بشویید تا مواد آلرژی زا کاهش یابند. اگر چشمانتان خارش دارد، سعی نکنید آن‌ها را مالش دهید و برای جلوگیری از قرمزی یا خارش داروی بدون نسخه برای آلرژی مصرف کنید.

مالیدن چشم‌ها ممکن است منجر به ایجاد تیرگی پوست یا هیپرپیگمانتاسیون شود، مشکل دیگری، بنابراین قطعاً از این کار اجتناب کنید. اگر فکر می‌کنید ممکن است به چیزی در آرایش چشم خود حساس باشید، یک سایه چشم ساده را استفاده کنید و به سراغ یک ریمل با کیفیت بروید.

خوردن نمک را کم کنید

خوردن نمک را در طول روز و قبل از خواب کم کنید. نمک اضافی مساوی است با احتباس آب و در نتیجه تورم. آب زیادی بنوشید تا سیستم بدنیتان برافروخته شود، زیرا این امر همچنین می‌تواند از پف چشم جلوگیری کند. آب خود به دفع سموم از بدن کمک می‌کند، اما جابجایی آب باعث پف کردگی می‌شود.

تیروئید خود را چک کنید

اگر متوجه پف پلک فوقانی شدید، به خصوص اگر با از بین رفتن 1/3 ابروهای خارجیتان همراه باشد، ممکن است تیروئیدی با عملکرد پایین داشته باشید. اگر فکر می‌کنید از این قبیل مشکلات دارید با پزشک خود مشورت کنید.

سیگار کشیدن را ترک کنید

بله پف زیر چشم از مواردی است که سیگار کشیدن می‌تواند باعث آن شود و احتمالاً از بیشتر آن‌ها آگاه هستید. اما شاید نمی‌دانید که این مسئله مشکل پف زیر چشم را بدتر می‌کند. این دود حاوی موادی است که کلاژن را تجزیه می‌کند، که ستون فقرات بافت‌های بدن را تشکیل می‌دهد و به افتادگی پوست کمک می‌کند.

کمی بخوابید!

مطمئناً این یکی در ظاهر چشم تان تأثیر می‌گذارد. اگر متوجه شدید که تا دیروقت کار می‌کنید، خیلی زود از خواب بیدار می‌شوید یا خواب خوبی ندارید، حتما بهداشت قبل از خواب خود را که ترکیبی از کارهایی است که قبل از خواب شب انجام می‌شود، بهبود ببخشید.

حمامی گرم بگیرید، چراغ‌ها را کم کنید، وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید، یک فنجان چای گیاهی بنوشید و ذهن خود را آرام کنید. اما بیشتر از همه، آنقدر زود بخوابید که زیبایی‌تان حفظ شود.

راه‌های از بین بردن پف زیر چشم به روش خانگی

خیار خنک

سال‌هاست که خیار به دلیل خاصیت سم زدایی و ادرار آور بودن، به عنوان یک درمان خانگی برای پف زیر چشم استفاده می‌شود. آن‌ها حاوی اسکوربیک اسید، ویتامین C ، آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها هستند که می‌توانند به تسکین و حمایت از پوست کمک کنند.

بعلاوه، از آنجا که اغلب در یخچال نگهداری می‌شوند، عملکرد خنک کننده می‌تواند به کاهش تورم و سفت شدن پوست، حداقل برای کمی تسکین کمک کند. روی هر چشم بسته خود یک خلال خیار خنک قرار دهید و به مدت 15 تا 30 دقیقه استراحت کنید. پس از آن، شما احساس خوب و سرحالی خواهید داشت.

خلال سیب زمینی خام

سعی کنید به جای خیار از سیب زمینی برش خورده استفاده کنید. آن‌ها نه تنها طولانی تر از خیار خنک می‌مانند، بلکه دارای خاصیت انقباض و جمع کنندگی هستند، که ممکن است به کاهش تجمع آب زیر چشم کمک کنند.

همچنین می‌توانید با رنده کردن 1تا2 قاشق غذاخوری سیب زمینی خام و قرار دادن آن در چند لایه پارچه نازک، یک پماد برای زیر چشم خود درست کنید. آن را روی چشمان بسته خود بگذارید و از مزایای آن بهره مند شوید.

شیر

ما در بسیاری از دستورهای خانگی پوستی، از شیر استفاده می‌کنیم زیرا حاوی اسید لاکتیک است که باعث افزایش سفتی پوست می‌شود. یک پنبه را به شیر سرد آغشته کنید و مقدار اضافی آن را فشار دهید. روی هر چشم بسته خود قرار دهید تا به تقویت بافت زیر چشم کمک کند

چای سبز یا سیاه

کیسه‌های چای یکی دیگر از درمان‌های محبوب خانگی هستند. چای‌های سبز و سیاه حاوی کافئین هستند که باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از تجمع بیش از حد چربی در سلول‌ها می‌شود، دلیل اصلی پف زیر چشم ناشی از افزایش سن است.

چای حاوی کافئین همچنین حاوی تانن است که گردش خون را تحریک می‌کند و آنتی اکسیدان‌هایی را تولید می‌کند که از پوست در برابر اثرات پیری محافظت می‌کنند.

سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ را بزنید و آن را با قلم مو یا انگشتان خود زیر چشم قرار دهید (مطمئن شوید که آن را در چشم خود نمی‌ریزید و پس از استفاده دست‌ها را بشویید). با خشک شدن این ماسک، پوست سفت و محکم می‌شود.

بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و صورت خود را سپس به آرامی بشویید. این ماسک همچنین می‌تواند گردش خون را تحریک کرده و التهاب را کاهش دهد. برای درمان جدی ضد پف چشم، یک تخم مرغ، مقداری خیار و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم پوره کنید و ان را برای تسکین خنک شدن، به آرامی به زیر چشم خود بزنید.

ژل آلوئه ورا

این ژل فقط برای سوختگی استفاده نمی‌شود. آلوئه ورا حاوی بی شمار آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و سایر داروهای درمانی است. با مرطوب سازی پوست و ایجاد تسکین می‌تواند به تسکین چشم‌های خسته کمک کند. همچنین ممکن است در به حداقل رساندن چین و چروک نیز کمک کند.

آب سرد

صبح زود صورت خود را با آب خنک شستشو دهید. این کار قطعاً شما را برای شروع کار خود آماده خواهد کرد و اگر در زیر چشم‌هایتان احساس پف اضافی می‌کنید، صورت خود را در آب یخ فرو کنید یا دست خود را در آب سرد قرار داده و آن را روی چشم خود بگذارید. آب سرد به عنوان منقبض کننده عروق برای محدود کردن جریان خون در منطقه عمل می‌کند، که به نوبه خود هرگونه قرمزی و تورم را کاهش می‌دهد.

قاشق سرد

اگر طرفدار آب سرد نیستید، سعی کنید قبل از خواب دو قاشق غذاخوریرا در یخچال بگذارید. صبح می‌توانید آن‌ها را بیرون بیاورید و به آرامی روی چشمان بسته خود قرار دهید. این  همانند آب سرد عمل می‌کند.

قهوه

با افزودن یک دوز قهوه به برنامه مراقبت از پوست، چشم‌های خسته و پف کرده خود را درمان کنید. کافئین موجود در این ماسک خانگی برای چشم‌های پف کرده مفید است. یک یا دو قاشق چای خوری قهوه آسیاب شده را به یک تخم مرغ اضافه کرده و زیر چشم قرار دهید یا کرم دور چشم تزریق شده توسط قهوه را امتحان کنید. این ترکیب هم تورم چشم و هم خطوط ریز را بهبود می‌بخشد.

زردچوبه

ماسک‌های چشم زردچوبه برای روشن کردن رنگ چهره، رنگ آمیزی پوست و کاهش التهاب بسیار عالی هستند. برای کمی لایه برداری ملایم، آن را با شیر ترکیب کنید. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری شیر در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و با استفاده از یک پنبه به زیر چشم خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با دقت بشویید.

ضربه زدن به زیر چشم

با لمس انگشتان خود به آرامی بر روی زیر چشم خود ضربه بزنید، این کار می‌تواند به گردش خون لنفاوی کمک کرده و مایع زیر چشم را به تخلیه ترغیب کند. هنگام استفاده از سرم چشم، مطمئن شوید که آن را به آرامی به پوست زیر چشم خود تزریق می‌کنید نه اینکه فقط آن را به صورت سطحی بمالید.

با استفاده از این کار نه تنها به بهتر جذب شدن آن کمک می‌کنید، بلکه می‌تواند به مبارزه با پف زیر چشم مزاحم نیز کمک کند. فقط مطمئن شوید که پوست را نمی‌کشید، زیرا این امر باعث بدتر شدن پف زیر چشم می‌شود.

روغن‌های ضروری

بسیاری از روغن‌های اساسی دارای خاصیت ضد التهابی هستند که می‌توانند ظاهر پف چشم را کاهش دهند. سعی کنید یک تا 2 قطره روغن آرگان، بابونه، گل محمدی و اسطوخودوس را مخلوط کرده و به آرامی در ناحیه زیر چشم بمالید.

فقط خیلی مراقب باشید که آن را در نزدیکی خط مژه یا گوشه چشم خود نریزید، زیرا این روغن‌ها می‌توانند چشم را بسوزانند یا حساسیت ایجاد کنند. آن را در امتداد چین، جایی که قسمت زیر چشم با بالای گونه‌ها در ارتباط است بمالید.

 گاهی اوقات پف زیر چشم علاوه بر مسائل مربوط به ژنتیک به برخی از ملاحظات مربوط به سبک زندگی بستگی دارد. این به این دلیل است که گاهی اوقات آن‌ها علامتی هستند که به دلیل رژیم غذایی نامناسب، کمبود خواب، استرس مزمن و موارد دیگر ایجاد می‌شوند.

اگر پف زیر چشم بر اساس این دلایل یا سایر موارد بهداشتی مانند آلرژی، کم کاری تیروئید و سندرم خستگی مزمن و سایر باشد، رویکردهای طبیعی به حمایت از انرژی و سلامت کلی کمک می‌کنند. مکمل‌ها به خودی خود می‌توانند به کاهش پف و همچنین سلامت کلی کمک کنند، اما ممکن است برای مؤثرتر و پایدارترکردن رویکرد طبیعی نیز به تغییر سبک زندگی نیاز داشته باشید. به هر روی، مهم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

رژیم غذایی: مقدار زیادی آب خالص بنوشید. مصرف شکر، نمک و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را به حداقل برسانید. آب میوه طبیعی یک روش عالی برای دریافت مواد مغذی گیاهی است.

چشمان خود را مالش ندهید: اگر می‌خواهید به گردش خون و انرژی در خود کمک کنید، دور چشم خود را ماساژ دهید. مالش مداوم چشم می‌تواند منجر به شکستن رگ‌های خونی کوچک در اطراف چشم شود، که احتمالاً باعث خستگی می‌شوند. مالش همچنین ممکن است به قرنیه آسیب برساند و خطر عفونت را افزایش دهد.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن علاوه بر ایجاد مشکلات گردش خون، به دلیل تداخل جریان خون در پوست، باعث نازک شدن پوست می‌شود. دود ناشی از سیگار همچنین می‌تواند پف زیر چشم را تشدید کند. سیگار کشیدن همچنین بدن را از مواد مغذی ضروری مانند، ویتامین C که برای ترمیم پوست ضروری است، تخلیه می‌کند.

روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید: از ضد آفتاب طبیعی، مخصوصاً ساخته شده برای صورت، با ضریب محافظت در برابر آفتاب، حداقل SPF 15، اما ترجیحاً 20 استفاده کنید. برای محافظت از پوست زیر چشم خود، تمام روز و هر روز از آن استفاده کنید.

آلرژی: اگر از تب یونجه یا آلرژی رنج می‌برید، نتی پات ممکن است به کاهش تجمع مایعات اضافی کمک کند.

آرایش: قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

مرطوب کننده: می‌توانید با استفاده از یک مرطوب کننده خوب، حاوی ویتامین C، شیرین بیان یا رازیانه و اکسیژن تثبیت شده، پوست خود را کمی تقویت کنید. ویتامین C آنتی اکسیدانی است که از سلول‌های پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند و از تولید کلاژن نیز پشتیبانی می‌کند.

شیرین بیان و رازیانه التهاب را از بین می‌برند و اکسیژن تثبیت شده، نوعی پراکسید هیدروژن است که گردش خون را تقویت می‌کند.

طب فشاری: این یک تمرین آسان و راحت برای تقویت گردش خون است که می‌توانید خودتان انجام دهید. چشمان خود را ببندید و انگشت خود را به آرامی زیر یک چشم خود فشار دهید و از گوشه داخلی به گوشه خارجی بروید. این کار را 10 تا 15 بار انجام دهید. سپس روی چشم دیگر این کار را تکرار کنید.

کمپرس سرد: چشمان خود را ببندید و آن‌ها را به آرامی با کمپرس سرد و به مدت حدود پنج دقیقه و چند بار در روز بپوشانید. این می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد و پف‌هایی که برخی از افراد تجربه می‌کنند را کمی کاهش دهد.

پارچه‌های گرم و سرد: به طور متناوب یک پارچه گرم را با یک پارچه سرد زیر چشم خود به مدت 10 دقیقه جایگزین کنید تا گردش خون افزایش یابد.

درمانهای کلینیکی پف زیر چشم

کرم‌های موضعی

بسته به شدت پف زیر چشم، ممکن است روش‌های درمانی مانند استعمال کرم دورچشم را انتخاب نمایید. کرم‌های دور چشم حاوی ویتامین کا و رتینول با کاهش قابل ملاحظه  میزان لک‌ها و پف زیر چشم، غالبا به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کنند.

کرم‌های روشن کننده پوستی که حاوی کوژیک اسید یا هیدروکینون می‌باشند به کاهش یا رفع پف زیر چشم ها کمک می‌کنند. کرم‌های دور چشم حاوی کافیین نیز به دلیل تنگ و منقبض کردن رگ‌های خون زیر چشم موجب کاهش پفی و لک زیر چشم می‌شوند. اگرچه کرم‌های دورچشم تاثیرات جزئی تا  قابل توجهی را ارائه می‌دهند، اما نتایج  این کرم ها همیشه دائمی نیست.

رادیو فرکانسی

رادیو فرکانسی سلول‌ها را برای بازسازی کلاژن تحریک می‌کند، حالت ارتجاعی، رنگ، سفتی و ظاهر پوست را بهبود می‌دهد. در نتیجه شما شاهد کاهش تیرگی دورچشم و بهبود ورم زیر چشم خواهید بود. علاوه براین، روش‌های درمانی دو گانه بدون نیاز به انجام عمل های جراحی تهاجمی قادرند تغییرات چشمگیری را در پوست ایجاد نمایند.

رادیو فرکانسی اطراف چشم را بدون چین و چروک کرده و به ظاهر خسته این ناحیه شادابی می‌بخشد. همچنین پف زیر چشم را رفع و افتادگی وشلی پوست را از بین می‌برد. امواج رادیویی در بافت پوست گرمایی را ایجاد می‌کند. این گرما باعث انقباض و جمع شدن درمیس (بالاترین لایه پوست) می‌شود در نتیجه این امر، ورم زیر چشم کاهش می‌یابد.

از دیگر  مزیت‌های مهم و سودمند رادیوفرکانسی تحریک و روند تولید کلاژن و  بهبود کشسانی پوست و همچنین افزایش گردش خون می‌باشد. این روش درمانی موجب جوان سازی زیر چشم شده که تاثیر آن ماه‌ها ماندگاری دارد.

مزوتراپی

اگر چربی اضافه در منطقه زیر چشم وجود دارد، این عارضه را با انجام فرایند بدون جراحی مزوتراپی میتوان درمان نمود. بیمار هر دو هفته یکبار تزریق‌های کوچکی در کیسه چربی زیر چشم خواهد داشت. ترکیبات فعال در مزوتراپی دیواره سلولی چربی را حل می‌کند و  گردش خون را در این منطقه افزایش می‌دهد.

برای دستیابی به نتیجه دلخواه، مزوتراپی باید ۲ تا ۴ جلسه باشد و به صورت هر دو هفته یکبار  انجام شود. طی ۲۴ ساعت پس از درمان باید انتظار بروز ورم خفیفی را داشته باشید. جراحی مستلزم ازبین بردن توده  چربی دچار افتادگی شده می‌باشد، که این امر می‌تواند ظاهر چهره را لاغر و اسکلتی نسان دهد که با تزریق چربی یا تزریق ژل و حجیم کردن منطقه مورد نظر اصلاح انجام می‌شود.

تزریق ژل

ورم زیر چشم، شل شدن و افتادگی پوست زیر چشم، فرد را پیرتر نشان می‌دهد و بسیاری از افراد جهت رفع این مشکل نمی‌خواهند خطر، هزینه یا دوره ی بهبودی جراحی را متحمل شوند. برای درمان پف زیر چشم، روش‌های درمانی غیرتهاجمی متعددی وجود دارد که در آنها از تزریق ژل استفاده می‌شود که بدون اینکه بخواهید تحت تیغ جراحی بروید تاثیر بسزایی در چهرهتان ایجاد می کنند.

کیفیت داروهای زیبایی دائما در حال پیشرفت می‌باشد، و اکنون به کمک تزریق ژل راه حل‌های با کمترین میزان تهاجم برای رفع مشکل پوست زیر چشم موجود است. انتخاب تزریق ژل به بیمار، به مشکل و رنگ و ساختار بافت پوست بیمار بستگی دارد. هر بیمار ارزیابی شده و پزشک مناسبترین روش را با توجه به انتظارات، نگرانی‌ها و نوع پوست بیمار طراحی می‌کند. طیف گسترده‌ای از انواع ژل وجود دارد که فرد می‌تواند آن را از این میان انتخاب کند و تزریق ژل به خاطر طبیعی و ظریف بودن نتایجش شناخته شده است.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی شامل اصلاح  شلی و افتادگی پوست پلک و رفع کیسه چربی اطراف چشمها می‌باشد. این تکنیک‌ها برای مقابله با برخی از علائم اولیه بالا رفتن سن که در منطقه  اطراف چشم اتفاق می‌افتند، بکاربرده می‌شوند تا شما ظاهری جوان‌تر داشته باشید. بلفارو پلاستی پلک بالا، پلک بالایی و بلفارو پلاستی پلک پایین، پلک پایینی را مورد هدف قرار می‌دهد.

خوشبختانه، جراحان دقیقا می‌دانند که چگونه این مشکل را اصلاح نمایند. جراحان بلفاروپلاستی پلک پایین را انجام می‌دهند تا بدین وسیله چربی، مایع و پوست اضافه  پلک پایینی را از بین ببرند. جراح ان برای رفع چین و چروک پلک پایینی تا حد امکان، احتمالا فرایند سفت کردن پوست را نیز به شما توصیه می‌کند.

طی فرایند، بسته به میزان شلی پوست برشی در بخش بیرونی یا درونی پلک ایجاد می‌شود. جراحی پلک پایین با توجه به اناتومی چشم هر فرد و اینکه آیا پلک هر دو چشم تحت درمان قرار گرفته یا خیر حدود 60 تا 90 دقیقه زمان می برد. مرکز جراحی پس از اتمام فرایند درمان شما را مرخص خواهد نمود. در 24 تا 48 ساعت اول پس از عمل پلک ،برای استفاده از ی کاهش ورم و کبودی به کیسه ی یخ نیاز خواهید داشت.

حدود 5 تا 6 روز پس از عمل بخیه‌ها برداشته خواهند شد. پس از 2 هفته، کاملا التیام خواهید یافت و بیشتر کبودی و ورم زیر چشم نیز محو خواهند شد.

مزایای عمل جراحی پلک بدون بیهوشی

عمل بلفاروپلاستی به عنوان یک عمل زیبایی، علاوه بر تاثیر آن در زیبایی جنبه درمانی هم دارد و یک روش محبوب در بین افراد است. بلفاروپلاستی بی حسی به عنوان یکی از روش‌های انجام بلفاروپلاستی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

عدم استفاده از بیهوشی طی عمل: وقتی روش بی‌حسی را انتخاب می‌کنید، دیگر داروی بی‌حسی دریافت نمی‌کنید و عوارض ناشی از بیهوشی مانند سزدرد، سرگیجه، تهوع و… بعد از آن را ندارید. همچنین سرعت انجام بلفاروپلاستی هم بالاتر است.

دوره نقاهت کوتاه: در این روش دوره نقاهت کوتاه‌تر از بیهوشی است. درست است که فرد در این روش هم مانند روش بیهوشی دردو تورم و کبودی بعد از عمل دارد اما دوره بهبود او سریع‌تر است.

زیبایی ظاهری: هدف اصلی انجام بلفاروپلاستی، رفع افتادگی پلک و پف زیر چشم برای جوان‌تر و زیبا‌تر به نظر رسیدن است. انجام این عمل تاثیر زیادی در زیبایی و شادابی چهره خواهد داشت.

بهبود بینایی: همانطور که گفتیم بلفاروپلاستی علاوه بر تاثیرات زیبایی جنبه درمانی‌هم دارد. در این روش با جمع کردن پلک و برداشتن چربی‌ها و پوست اضافی، میدان دید فرد بیشتر می‌شود و بینایی بهبود می‌یابد.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی است که باعث کاهش پف پلک‌های زیرین چشم و بهبود افتادگی پلک فوقانی می‌شود. بلفاروپلاستی پلک فوقانی یک عمل جراحی مجزا از ترمیم پتوز پلک فوقانی است. بلفاروپلاستی اغلب به دنبال از بین بردن پوست، عضله و بافت چربی زیرین پوست است؛

در حالی که گاهی اوقات می‌توان به جای برداشتن بافت آن را جابجا کرد. با وجود آنکه بلفاروپلاستی در درجه اول یک عمل زیبایی است، اما روشی موثر برای بهبود بینایی در بیمارانی است که آویختگی پلک‌های فوقانی، دید آنها را محدود می‌کند. در این شرایط، عمل بلفاروپلاستی توسط یک چشم پزشک یا جراح چشم توصیه می‌شود.

بلفاروپلاستی زیبایی

با افزایش سن، عضلات اطراف چشم ضعیف شده و سبب ایجاد افتادگی در پلک می‌شود. علاوه بر آن، به مرور زمان تجمع چربی سبب ایجاد تورم در اطراف چشم شده و زیبایی چشم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بلفاروپلاستی زیبایی با مشاهده این موارد، ضرورتی برای انجام جراحی وجود ندارد؛ اما فرد به دلیل اهمیت زیبایی ظاهری، اقدام به انجام این جراحی می‌کند.

بلفاروپلاستی درمانی

انجام جراحی بلفاروپلاستی همیشه برای زیبایی نیست و در برخی موارد علت انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی، ایجاد مشکل در پلک فرد است و از دید پزشک متخصص انجام این جراحی، امری ضروری است.

به عنوان مثال، در فردی ممکن است میزان پوست اضافی در اطراف چشم به حدی باشد که سبب ایجاد سنگینی در پلک گردد و برای کم شدن این سنگینی فرد مجبور می‌شود، از عضلات پیشانی خود کمک بگیرد و یا وجود چربی اضافی و تورم حاصل از آن، عینک زدن را برای فرد با مشکل مواجه کند؛ انجام این جراحی از آسیب و مشکل به بینایی جلوگیری کرده است.

مراحل انجام بلفاروپلاستی

جراح، عمل جراحی را با دقت بسیار و با دنبال کردن مراحل زیر انجام می‌دهد:

بی‌حسی: برای شروع، جراح ماده بی‌حسی را به پلک بیمار تزریق می‌کند.

علامت گذاری: پزشک مکان‌هایی را در پلک های فوقانی و پایینی علامت گذاری می‌کند که باید از آن جا بافت‌های اضافی را بردارد.

ایجاد برش

برای بلفاروپلاستی پلک فوقانی، جراح یک برش در چین طبیعی پلک فوقانی ایجاد می‌کند.

هنگام عمل پلک پایینی، جراح یک برش که زیر مژه‌های پایینی پنهان می‌شود، روی خط طبیعی پلک ایجاد می‌نماید. ممکن است جراح در حین عمل از پرتوهای لیزر برای محکم کردن پوست پلک زیرین استفاده کند.

علاوه بر این جراح می‌تواند چربی اضافه را با ایجاد یک برش درون پلکی در داخل پلک پایینی نیز بردارد.

برداشت بافت: جراح از طریق این برش‌ها با کمک قیچی جراحی، دستگاه برش RF، چاقوی جراحی اسکالپل و سایر ابزارهای جراحی، شروع به برداشتن بافت‌ها می‌کند.

توزیع مجدد چربی: ممکن است پزشک برای خلاص شدن از شر برآمدگی‌ها یا التهاب‌ها، چربی را در پلک‌های فوقانی تقسیم کند. علاوه بر آن جراح می‌تواند برای مقابله با مشکلات ویژه، مانند سفتی عضلات، به فکر جایگزین باشد.

زیبا سازی: در مرحله بعد، پزشک با استفاده از چسب‌های بافتی، بدون به جا گذاشتن جای زخم قابل ردیابی، نواحی اطراف پلک و ابرو را بهبود می‌بخشد. همچنین ممکن است برای دستیابی به نتایج بهتر، از بخیه‌های جاذبه و نامرئی استفاده کند.

مراقبت‌های مخصوص بیماران خاص: اگر بیمار دچار خشکی چشم باشد، جراح سعی می‌کند فقط بافت‌های محدودی را از بین ببرد و این امر مانع قرار گرفتن بیش از حد چشم در معرض هوا و فضای اطراف خواهد شد؛ از این رو باعث نجات بیمار از علائم احتمالی بیماری چشم خود می‌شود.

روش لیزر: در این روش ممکن است جراح از لیزر نیز برای بلفاروپلاستی استفاده کند؛ زیرا پرتوهای لیزر می‌توانند چین و چروک ایجاد شده در ابرو و پلک را به طور قابل‌ملاحظه‌ای درمان کنند.

مزایای بلفاروپلاستی

امروزه برترین جراحان بلفاروپلاستی به دلیل فناوری و مهارت می توانند به نتایجی کاملاً طبیعی دست یابند.

بلفاروپلاستی پف دور چشم، تمام خطوط ریز اطراف لبه های خارجی چشم را از بین می برد و همچنین به اصلاح افتادگی پلک پایین و کاهش کیسه های زیر چشم کمک می کند.

جراحی پلک باعث می شود چشمان فرد جوان تر به نظر برسد، صورت او سالم تر و شاداب تر می شود.

بلفاروپلاستی در درمان برخی از مشکلات بینایی نیز موثر است، با از بین بردن چربی هایی که وسعت دید را مسدود می کند، بینایی محیطی را بهبود می بخشد و با تغییر افتادگی پلک، خط دید فرد را گسترش می دهد.

هر گونه اسکار ناشی از جراحی بیلفاروپلاستی قابل توجه نیست زیرا در چین های پلک پنهان می شود.

لیفت چشم در مقایسه با تزریق ژل یا چربی که باید هر چند ماه یکبار تکرار شوند، به طور گسترده ای راه حل دائمی تری برای دستیابی و نتیجه نهایی در نظر گرفته می شود.

با توجه به اینکه برش های جراحی در اطراف چشم بسیار بسیار کوچک هستند، زمان بهبودی برای جراحی پلک بسیار کاهش یافته است. دوره بهبودی معمولا از یک تا دو هفته طول می کشد، همچنین در مقایسه با سایر روش های زیبایی دردناک نیست و بهبودی آسانی پیش رو دارید.

معایب بلفاروپلاستی

نتایج یک جراحی پلک مانند هر جراحی زیبایی دیگر به زمان نیاز دارد و ممکن است تا چند هفته نشان داده نشود.

هر گونه جراحی صورت مانند بلفاروپلاستی نیاز به برش هایی دارد که به دلیل ماهیت فرآیند باعث ایجاد تورم اولیه و یا کبودی بلافاصله پس از جراحی می شود. با این حال، اگر بیمار یک جراح واجد شرایط و با تجربه را در این زمینه انتخاب کند، خطری وجود ندارد و عوارض بلفاروپلاستی بسیار ناچیز خواهند بود.

گاهی اوقات، جراحی پلک ممکن است منجر به دوبینی موقت و مشکل در بستن چشم شود، این تنها تا چند ساعت پس از جراحی ادامه دارد و بیمار می تواند در یک روز بینایی کامل پیدا کند.

اگر ابروهای افتاده یا چین‌هایی در پیشانی خود دارید، بلفاروپلاستی کافی نیست و ممکن است به لیفت ابرو نیز نیاز داشته باشید.

ممکن است پس از چند سال نیاز به انجام جراحی مجدد بلفاروپلاستی داشته باشید، زیرا این جراحی از پیری چشم جلوگیری نمی کند. از آنجایی که چشم‌ها عضوی از بدن انسان هستند که با افزایش سن در آینده به تغییر خود ادامه می‌دهند، ممکن است لازم باشد چروک‌های جدید و مشکلات پوستی اطراف چشم را با یک جراحی تکمیلی برطرف کنید.

کاندیدا مناسب بلفاروپلاستی

بهترین کاندیدهای بلفاروپلاستی کسانی هستند که حداقل 35 سال سن داشته باشند و افتادگی پلک یا پف دور چشم (در اثر تجمع چربی اضافه) باعث تغییرات ناخوشایند در چهره‌شان شده باشد. برای انجام جراحی لازم است که فرد بطور کلی سالم باشد و بیماری خاصی نداشته باشد.

با توجه به روند رو به رشد جراحی‌های زیبایی، برای آنکه بیمار به نتایج دلخواه دست یابد بسیار مهم است که انتظارات واقع بینانه و معقولی از جراحان اعم از جراح پف چشم، جراح پف بالای پلک، جراح پف زیر پلک، جراح پف زیر چشم، جراح افتادگی پلک عمل جراحی و نتایج آن داشته باشد.

برای رسیدن به یک دیدگاه صحیح، دیدن تصاویر قبل و بعد از عمل جراحی در افراد دیگر و احیاناً مشورت با افرادی که قبلاً جراحی شده‌اند بسیار کمک کننده است. ضمناً باید توجه داشت که جراحی اصلاحی پلک تاثیری بر موارد زیر ندارد:

چروک‌های اطراف پلک، بین ابروها و روی پیشانی (برای درمان این چروک‌ها تزریق بوتوکس روش مناسبی است)

حلقه‌های سیاه اطراف چشم

افتادگی ابرو

به هر حال باید به یاد داشت که جراحی زیبایی پلک به هر حال یک عمل جراحی است و عوارض احتمالی آن به سادگی از بین نمی‌رود. بنابراین برای انجام این جراحی مشاوره دقیق تخصصی ضروری است.

هزینه های بلفاروپلاستی

هزینه‌های یک روند درمانی همواره مورد توجه مردم و متقاضیان خواهد بود زیرا می‌تواند در تصمیم آن‌ها نقش به سزایی را ایفا نماید در نتیجه هزینه‌های بلفاروپلاستی نیز مورد توجه بیماران خواهد بود. هیچ گاه نمی‌توان برای عمل‌های جراحی زیبایی یک قیمت و هزینه‌ای ثابت تعیین کرد زیرا عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند در هزینه‌های نهایی تأثیر گذار باشد.

به عنوان مثال در مورد هزینه بلفاروپلاستی مواردی از قبیل میزان تخصص و تجربه جراح زیبایی، محل انجام عمل جراحی، هزینه نسخه‌ها و داروهای تجویز شده برای بیهوشی و تسکین پس از عمل، هزینه دستیاران و آزمایشات انجام شده می‌تواند در هزینه‌های نهایی تأثیر گذار باشد.

به دلیل اینکه هدف از انجام بلفاروپلاستی رسیدن به ظاهری زیباتر است معمولاً هزینه‌های ناشی از آن مورد تعهد بیمه‌های خدمات درمانی نخواهد بود اما در برخی موارد با توجه به اینکه عمل بلفاروپلاستی می‌تواند جنبه‌های درمانی نیز داشته باشد برخی بیمه‌های خدمات درمانی قوانین خاصی برای چنین شرایطی وضع نموده‌اند در نتیجه حتماً تمامی قوانین و مقررات بیمه خود را به دقت مطالعه کنید و با آگاهی نسبت به انجام عمل جراحی افتادگی پلک اقدام کنید.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-پف چشم

عوامل موثر بر هزینه های بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی نیازمند اقداماتی است که قبل از عمل حتما باید آن‌ها را انجام دهید. انجام آزمایشات و کسب آمادگی برای بلفاروپلاستی از مهم‌ترین کارهایی است که روی دوران نقاهت و حتی نتیجه عمل تاثیر چشمگیری دارد. متاسفانه هزینه انجام این کارها جدای از هزینه اصلی عمل بلفاروپلاستی است. عوامل موثر بر هزینه های بلفاروپلاستی عبارتند از:

آزمایشات

قبل از انجام بلفاروپلاستی باید با پزشک خود مشورت کنید. در این جلسه پزشک توضیحات لازم را برای کسب آمادگی به شما می‌دهد. به نقل از مقاله بلفاروپلاستی از کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد : مشاوره و معاینات پزشکی قبل از عمل از ضروری‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

در این جلسه جراح شرایط پزشکی، آلرژی‌های دارویی، درمان‌های پزشکی و جراحی‌های قبلی و مشکلات مرتبط با چشم‌های شما را به طور کامل بررسی می‌کند. همچنین آزمایش‌هایی برای اطمینان از سلامت جسمی و معاینه کامل چشم‌ها برای شما تجویز می‌شود.

عکس برداری

برای این که پزشک بتواند بهترین حالت را برای چشم‌های شما به وجود آورد، باید پلک‌ها را از چندین زاویه و با دقت بررسی کند. به همین منظور قبل از انجام بلفاروپلاستی عکس‌های متعددی از چشم‌ها و ابروهای شما می‌گیرد تا بتواند با ارزیابی دقیق آن‌ها بهتر برنامه‌ریزی کند. هزینه عکس‌برداری از جمله هزینه‌های قبل از بلفاروپلاستی است.

داروها و تغذیه

تغذیه سالم در دوران قبل و حتی بعد از عمل از اهمیت بسیاری برخوردار است. داروها و خوراکی‌هایی وجود دارند که تا حداقل 10 روز قبل از عمل باید از خوردن آن‌ها پرهیز کنید. مکمل‌های گیاهی، داروهای ضدالتهاب، آسپرین، ویتامین E و غیره از جمله خوراکی‌هایی است که خون را رقیق کرده و دوران نقاهت را برایتان دشوار می‌کنند. در مقابل پزشک ممکن است با توجه به شرایط بدنی شما، داروهای خاصی را برایتان تجویز کند تا عمل شما با موفقیت همراه باشد.

روش عمل بلفاروپلاستی

عمل‌های بلفاروپلاستی همواره به یک روش انجام نمی‌شوند. در بعضی از افراد پزشک مجبور است علاوه بر برداشتن پوست اضافی چربی اطراف چشم را هم تخلیه کند یا در مواردی جراحی بلفاروپلاستی ممکن است با سایر عمل‌های زیبایی مانند لیفت ابرو یا پیشانی و غیره همراه باشد. بنابراین تمام این موارد روی هزینه بلفاروپلاستی تاثیر می‌گذارند.

مهارت پزشک و کلینیک

رسیدن به یک نتیجه عالی در بلفاروپلاستی تا حد زیادی تحت تاثیر مهارت پزشک است. طبیعی است که جراح ماهرتر و باتجربه‌تر هزینه بالاتری هم دریافت می‌کند. این امر در رابطه با کلینیک هم صادق است. برای انجام بلفاروپلاستی در یک کلینیک معتبر با امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تر باید هزینه بیشتری بپردازید.

سختی جراحی

افتادگی پلک یا پف زیر چشم در هر فرد با دیگری متفاوت است. از این رو مدت زمانی که پزشک صرف جراحی می‌کند و سختی جراحی تاثیر زیادی در هزینه بلفاروپلاستی دارد.

هزینه‌های عمل بلفاروپلاستی حتی بعد از اتمام عمل هم ادامه دارد. چرا که شما برای به حداقل رساندن عوارض جانبی این عمل باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید. در همین راستا به داروها و وسایلی نیاز دارید که باید آن‌ها را تهیه کنید.

هزینه داروها

برای جلوگیری از عوارض بلفاروپلاستی مانند درد، تورم یا عفونت باید داروهای تجویزشده را به‌طور مرتب مصرف کنید. هزینه تهیه این داروها به عهده خود مراجعه‌کننده است.

هزینه پمادها و کرم ها

خارش و خشکی چشم از عوارض جانبی بلفاروپلاستی در روزهای ابتدایی بعد از عمل است. برای کاهش خارش و حتی جلوگیری از بروز این مشکل، پزشک پمادها و کرم‌های مخصوصی برایتان تجویز می‌کند. استفاده از این پمادها به بهبود سریع‌تر زخم‌ها و سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند که هزینه آن‌ها باید توسط بیمار پرداخت شود.

هزینه ی پانسمان

بعد از اتمام جراحی پزشک چشمان شما را با باند و گاز استریل پانسمان می‌کند. برای جلوگیری از عفونت و همچنین بسته شدن زخم‌ها توصیه می‌شود که تا حداکثر 6 روز بعد از عمل چشم‌ها و پلک‌های خود را پانسمان کنید؛ چرا که برش‌های ایجاد شده در این ناحیه هنوز کاملا جوش نخورده‌اند و نیاز به مراقبت ویژه دارند. به همین منظور مواد لازم برای پانسمان را باید از قبل تهیه کرده باشید.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و رساندن ویتامین و پروتئین کافی به بدن به کوتاه کردن دوره نقاهت شما و بازسازی بدن کمک می‌کند. در این دوران باید از انواع سبزیجات، میوه‌جات، غذاهای مقوی و سرشار از ویتامین مصرف کنید. تهیه این قبیل مواد خوراکی نیازمند صرف هزینه است که باید حتما به آن توجه کنید.

مصرف مکمل ها

در اکثر موارد پزشک برای شما مکمل‌های خوراکی تجویز می‌کند تا از رسیدن مواد معدنی کافی به بدنتان مطمئن شود. هزینه تهیه این مکمل‌ها به صورت آزاد حساب می‌شود.

مراقبت های قبل از بلفاروپلاستی

معاینه بدنی (چشمی): ممکن است جراح چشم شما را مورد معاینه قرار دهد این معاینه می تواند شامل آزمایش تولید اشک یا اندازه گیری پلک باشد.

معاینه بینایی: چشم پزشک بینایی چشم ها را معاینه کرده و توانایی آنها را مورد آزمایش قرار می دهد. اگر تحت پوشش بیمه هستید حتما درخواست های لازم برای تحت پوشش قرار داده شدن از طرف بیمه خود را داشته باشید.

اسکن و عکس برداری از پلک ها: چشم ها از زوایای مختلف عکس برداری می شوند. اسکن و عکس برداری ها برای برنامه ریزی های جراحی، ارزیابی آنی و طولانی مدت می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

داروهایی که نباید قبل از عمل مصرف کنید

مصرف داروهایی مانند وارفارین (کومادین، ژانتوون)، آسپرین، ایوپروفین، مورتین، ناپروکسن سدیم، ناپروسین و سایر داروها یا مکمل های گیاهی انعقاد کننده خون را متوقف کنید.

حتماً از جراح و پزشک خود برای قطع مصرف داروها سوال بپرسید و بدانید چند هفته قبل باید مصرف این داروها قطع شوند. همچنین فقط داروهایی مورد تایید جراح خود را مصرف کنید.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

بعد از انجام بلفاروپلاستی جراح یک سری اقدامات مراقبتی را به شما توصیه خواهد کرد. این اقدامات برای هر کس بسته به شرایط وی متفاوت است.

اقداماتی که باید انجام دهید شامل موارد زیر است:

استفاده از کمپرس یخ بعد از جراحی در شب به مدت 10 دقیقه

استفاده از کمپرس یخ، 4 الی 5 بار در طول روز

تمیز کردن چشم ها با استفاده از پماد و قطره های چشمی تجویز شده

خودداری از حرکات سنگین و ورزش های مانند شنا، وزنه برداری در هفته اول بعد از جراحی

خودداری از ورزش های مانند ایروبیک و آهسته دویدن در هفته اول بعد از جراحی

خودداری از استعمال سیگار

خودداری از مالیدن چشم ها بوسیله دست یا هر وسیله دیگر

خودداری از استفاده از لنز های چشمی به مدت دو هفته بعد از جراحی بلفاروپلاستی

استفاده از عینک آفتابی برای محافظت از پوست پلک ها در برابر آفتاب و باد

خوابیدن بطور سربلندتر از سینه

کاهش تورم بوسیله کیسه های یخ (کمپرس سرد)

برداشتن بخیه ها بعد از بهبودی با مراجعه به مطب پزشک جراح

اثرات و نتایج بلفاروپلاستی

همان‌طور که از پیر شدن نمی‌توان جلوگیری کرد، شل شدن بافت‌های پوستی هم اجتناب‌ناپذیر است. البته نتایج بلفاروپلاستی حداقل تا هفت سال ماندگار است. برای ماندگاری بیشتر نتایج بلفاروپلاستی می‌توانید با مراقبت بیشتر از پلک‌ها نتایج را تا 12 سال هم نگه دارید.

نتایج عمل جراحی پلک برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. با اینکه این عمل درد کمی دارد، ممکن است پس از آن تورم و کبودی ایجاد شود. اکثر بیماران می‌‌توانند 10 الی 14 روز پس از عمل به مکان‌های عمومی بروند. با این وجود ممکن است چند ماه طول بکشد تا بهبودی نهایی حاصل شود. اگرچه انتظار می‌رود جراحی پلک نواقص پلک را به طور دائمی اصلاح کند؛

اما روند پیر شدن شما به طور طبیعی ادامه خواهد یافت. محافظت کردن پوست در برابر نور خورشید برای حفظ نتایج عمل به شما کمک خواهد کرد. اگرچه نتایج خوبی از عمل جراحی انتظار می‌رود اما هیچ تضمینی نیز برای آن وجود ندارد. در بعضی شرایط دست یافتن به نتایج مناسب با یک عمل جراحی ممکن نیست و ممکن است جراحی‎های دیگری نیز لازم باشد.

پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل برای موفقیت جراحی شما ضرورت دارد. مهم است که برش‌های ایجاد شده در پی عمل جراحی در زمان بهبودی تحت تاثیر نیروی بیش از حد، سایش و حرکت قرار نگیرند.

دوره نقاهت بلفاروپلاستی

عمل پلک افتاده بدون بیهوشی دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به بیهوشی داد. در کل روند بهبودی بلفاروپلاستی نسبتاً آسان است، اما فرد متقاضی باید انتظار داشته باشد که دوره نقاهت آن‌ها تقریبا تا یک هفته پس از بلفاروپلاستی طول می‌کشد. برخی از افراد در کنار تورم و کبودی و درد عوارض جانبی جزئی مانند خشکی چشم و تاری دیدو… را هم به طور موقت بعد از عمل تجربه می‌کنند.

بخیه‌های نازک مورد استفاده در این روش پس از 7 روز برداشته می‌شوند و کبودی نیز باید در همان زمان فروکش کند. برطرف شدن برخی از تورم‌ها بیشتر طول می‌کشد، اما افراد پس از از بین رفتن کبودی می‌توانند نتایج اولیه را مشاهده کنند. دشواری دوره نقاهت بستگی به نوع جراحی انجام شده (بالا ، پایین یا هر دو) و نحوه رعایت دستورات بعد از عمل دارد.

تعداد جلسات

جراحی بلفاروپلاستی در یک جلسه انجام می شود و نیاز به تکرار دوباره ندارد در این جلسه درمانی بافت اضافی به همراه چربی انباشته شده در زیر پلک خارج شده و باعث جوانسازی و لیفت پلک خواهد شد.

در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد جراحی بلفاروپلاستی توسط کادر مجرب و متخصص در این زمینه انجام می شود.

مشاوره در مورد تعداد جلسات لازم برای زیبا جویان عزیز به صورت کاملا رایگان برای شما و همراهان عزیز در کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد با کادری مجرب و متخصص انجام خواهد شد.

سوالات متداول

از بلفاروپلاستی جراحی‌پلک چه انتظاری می‌توان داشت؟

در صورتی که پلک‌های فوقانی و تحتانی به طور همزمان عمل شوند و بسته به اینکه چربی توزیع مجدد شده باشد، یا اینکه برای لیفت گونه‌ها کارهای بیشتری انجام شده باشد یا خیر، عمل بلفاروپلاستی 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد و بخیه‌هایی در هر دو پلک فوقانی و پایینی وجود خواهد داشت که حدود یک هفته باقی می‌مانند.

در صورت ایجاد برش در قسمت‌های داخلی پلک، نیازی به بخیه نیست. بروز تورم و کبودی در قسمت‌های فوقانی و تحتانی پلک طبیعی است و یک یا دو هفته بعد پلک‌ها سالم و طبیعی به نظر می‌رسند. خط برش در پلک‌های فوقانی دیده می‌شود و بهبود کامل آن‌ها کمی بیشتر از پلک پایین طول می‌کشد.

انتظار می‌رود پس از عمل جراحی چند روز در خانه باقی بمانید، کار نکنید و فعالیت‌های خود را محدود کنید تا پلکهای شما بهبود پیدا کنند. برخی از بیماران پس از عمل، خشکی چشم را تجربه می‌کنند که معمولاً این وضعیت به ندرت بیشتر از دو هفته ادامه پیدا می‌کند. اگر بیشتر از دو هفته چشم‌های خشکی دارید با پزشک خود تماس بگیرید.

آیا عمل بلفاروپلاستی درد دارد؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران و متقاضیان انجام بلفاروپلاستی این است که آیا جراحی پلک درد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما هرکدام از روش‌های بلفاروپلاستی را انتخاب و انجام دهید، در طی انجام بلفاروپلاستی دردی حس نخواهید کرد. در روش بلفاروپلاستی با بیهوشی شما کاملا بیهوش هستید و اصلا متوجه عمل نخواهید شد.

در روش بی‌حسی هم تزریق ماده بی‌حسی با سوزن در پلک‌ها کمی درد دارد، اما بعد آن این نواحی کاملا بی‌حس شده و دردی را حس نمی‌کنید. تنها بعد از عمل ممکن است در نواحی برش خورده، احساس درد کنید که آن هم می‌توانید با دستور پزشک، از قرص‌های مسکن برای کاهش درد استفاده کنید.

جراحی بلفاروپلاستی بدون بیهوشی چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد که به دلیل داشتن بیماری و مشکل جسمی و یا ترس از عمل جراحی و بیهوشی نمی‌توانند عمل جراحی با بیهوشی بلفاروپلاستی را انجام دهند، همواره این سوال را مطرح می‌کنند که آیا در عمل بلفاروپلاستی از بی‌حسی استفاده می‌شود؟ همانطور که در مقدمه ذکر شد بلفاروپلاستی به دو روش بیهوشی و یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

حال با توجه به نظر متقاضی و صلاحدید پزشک، متقاضیان می‌توانند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند. روش انجام بلفاروپلاستی با بی‌حسی دقیقا مانند روش همراه با بیهوشی است، تنها با این تفاوت که در روش بیهوشی شخص با تزریق داروی بیهوشی، بیهوش شده و سپس مراحل عمل انجام می‌شود.

اما در بی‌حسی، از لیدوکائین و اپی‌ نفرین برای بی‌حسی استفاده می‌شود. در این روش پزشک نقاطی را که باید در قسمت پلک بالایی و یا پایینی ماده بی‌حسی تزریق شود مشخص می‌کند، سپس داروی بی‌‌حسی با یک سوزن ظریف به این محل‌ها تزریق می‌شود. سپس بسته به اینکه جراحی رو پلک بالا انجام می‌شود با پلک پایین برش‌هایی در این قسمت زده شده و پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود و درنهایت پوست برش داده شده جمع شده و بخیه می‌شود.

آیا هزینه جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا متفاوت است؟

هزینه جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین در صورتی که شرایط هردو یکسان باشد، تفاوتی ندارد. اگر بخواهید دو پلک بالا و دو پلک پایین را با هم جراحی کنید، باید به ازای هرکدام هزینه تعیین شده را جداگانه بپردازید.

جای بخیه و زخم بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک باقی می‌‌ماند؟

تجربه جراح و شدت افتادگی پلک از فاکتورهای مهمی هستند که بر باقی‌ماندن جای زخم و بخیه تأثیر دارد. معمولا بعد عمل، از لیزر برای ازبین‌بردن جای زخم استفاده می‌شود.

ماندگاری جراحی پف زیر چشم چقدر است؟

نتیجه جراحی پف زیر چشم تا 10 سال باقی می‌ماند.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

بلفاروپلاستی بدون جراحی

بلفاروپلاستی چیست؟

 عوارض و ماندگاری بلفاروپلاستی

نتیجه گیری

افتادگی پلک‌ها و ایجاد پوست اضافه در اطراف چشم از جمله مشکلاتی است که در سنین بالا ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. از آن‌جایی که چشم‌ها مهم‌ترین عناصر زیبایی و الهام‌بخشی در صورت هستند، شاداب بودن آن‌ها تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارد.

بلفاروپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که برای از بین بردن مشکلات افتادگی پلک انجام می‌شود. شما می‌توانید با انجام روش‌های رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی از افتادگی پلک جلوگیری کنید. در این مقاله به توضیح تمام آنچه که لازم است در مورد بلفاروپلاستی بدانید، پرداختیم.

هیچ کس نمی خواهد پیرتر یا فرسوده به نظر برسد، با این حال ممکن است ظاهر برای تعداد زیادی از افراد اولویت بیشتری داشته باشد.بارزترین علت اینکه افراد به دنبال بلفاروپلاستی هستند، جوان و زیبا به نظر رسیدن است.

همه ما پوستی ظریف و نازک بالای پلک داریم. با گذشت زمان، پوست کلاژن کمتری می سازد. وقتی این اتفاق می افتد، پوست نمی تواند جاذبه زمین را تحمل کند بنابراین افت می کند و زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک تنها راه موثر و قابل اطمینان برای خلاص شدن از شر پوست اضافی و جوانسازی چشم می باشد. در حقیقت با کمک جراحی پلک میتوان جوانتر و شاداب تر به نظر رسید و نگاهی نافذ و گیرا داشت. همانگونه که اشاره شد در تعدادی از بیماران، جراحی پلک ضمن داشتن جنبه های زیبایی، جنبه ی درمانی هم دارد و موجب تقویت و بهبود بینایی می شود.

علاوه بر تاثیر جراحی پلک بر زیبایی، روی اعتماد به نفس نیز بسیار تاثیرگذار است و به طرز شگفت انگیزی موجب افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.با این حال بهتر است پیش از انجام جراحی پلک توقعات واقع بینانه ای داشته باشید، تا پس از عمل دچار احساسات ناخوشایند نشوید.

همانگونه که اشاره شد جراحی پلک تاثیر بسیار بالایی در ظاهر افراد دارد و برای انجام آن بایستی به متخصص و خبره مراجعه نمود. با این حال تنها مراجعه به متخصص خوب برای بلفاروپلاستی کافی نیست. مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی تاثیر زیادی روی نتیجه ی نهایی و زیباتر شدن دارند.

این عمل زیبایی برای بهبود ظاهر چشم ها و درمان افتادگی پلک مد نظر قرار می‌گیرد.همچنین علائم افزایش سن مانند چین و چروک و چربی اضافه را از بین می برد.در نتیجه به ما ظاهری جوانتر و زیباتر ارائه خواهد نمود در نهایت این روش یک عمل به منظور زیبایی خواهد بود که جنبه درمانی نیز دارد.

تقریباً نتیجه جراحی پلک یک روش دائمی محسوب می شود اما مسائلی مانند پیری زودرس پوست و یا مصرف دخانیات زیاد یا چاق و لاغر شدن های متعدد مقداری روی نتیجه دریافت شده تاثیر گذار خواهد بود.مراقبت های پوستی بعد از جراحی پلک از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/oc4seHXl

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.