مراقبت های قبل از اپیکانتوپلاستی

مراقبت های قبل از اپیکانتوپلاستی

مراقبت های قبل از اپیکانتوپلاستی

عمل جراحی اپیکانتوپلاستی یا بزرگ کردن چشم افراد با هدف برداشتن چین ایپکانتال به صورت کامل یا جزئی صورت می‌گیرد. چین اپیکانتال یا مغولی به پوست گوشه داخلی چشم افراد گفته می‌شود که در نژاد آسیایی، به خصوص آسیای شرقی به شدت مشاهده می‌شود. عمل جراحی اپیکانتوپلاستی در گذشته های پیشین به علت جای زخم و اسکار بزرگی که پش از عمل جراحی باقی می‌ماند، به ندرت و خیلی کم انجام می‌شد. حتی امروزه نیز عمل جراحی اپیکانتوپلاستی به علت احتمال بالای باقی ماندن جای زخم پس از عمل جراحی چندان متداول نمی‌باشد.

مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

اپیکانتوپلاستی چیست؟

عمل جراحی اپیکانتوپلاستی (Epicanthoplasty) یا به عبارت دیگر عمل درشت و بزرگ کردن چشم افراد از جمله روش هایی می‌باشد که معمولا جهت تغییر حالت و درشت بزرگ کردن چشم های اشخاص بکار گرفته می شود. همچنین در اصطلاح عامیانه کلمات، به علت استقبال اشخاص با چشمای باریک شرق آسیایی به این روش عمل جراحی اپیکانتوپلاستی، عمل جراحی درشت و بزرگ کردن چشم بادامی ها نیز گفته می شود. اکنون برای اینکه واضح تر برای افراد بیان کنیم که دقیقا منظورمان از جراحی اپیکانتوپلاستی یا عمل بزرگ کردن چشم چیست باید گفت که هدف اصلی این روش جراحی بواقع، از میان برداشتن چین اپیکانتال به صورت جزئی و کامل می‌باشد. این عمل جراحی بسیار حساس و قابل اهمیت بوده و امکان دارد که به احتمال بسیار زیاد اثرات و نتایج عمل جراحی مانند جای زخم ایجاد شده باقی بماند.

همچنین می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه دارید عمل اپیکانتوپلاستی میتوانید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

مراحل‌ جراحی اپیکانتوپلاستی

زمانی که یک مشاوره صورت گرفت و تشخیص دادید که کاندیدای مناسبی برای عمل جراحی بزرگ کردن چشم یا همان اپیکانتوپلاستی هستید، نوبت به انجام این عمل نیز می رسد. عمل جراحی بزرگ شدن چشم یا اپیکانتوپلاستی را می توان در بیمارستان یا در کلینیک به صورت سرپایی انجام داد.

▪︎بی حسی موضعی

پیش از شروع عمل جراحی، بی حسی موضعی به افراد متقاضی تزریق خواهد شد. با تزریق بی حسی موضعی، قسمت کوچکی از بدن افراد بی حس می شود، اما شما به طور کامل هوشیار می مانید. این با بیهوشی عمومی بسیار متفاوت می‌باشد، که در آن شما کاملاً ناخودآگاه و از عمل جراحی بی اطلاع میباشید.

تزریق بی‌حسی موضعی معمولاً بعد از یک ساعت برطرف می‌شود، اما امکان دارد تا چند ساعت بعد از عمل جراحی، مقدار بسیار کمی گزگز و بی‌حسی را تجربه کنید. به صورت کلی، جهت مهیا شدن برای بی حسی موضعی نیازی به انجام کار های زیادی و اضافه ندارید. در طول مشاوره، باید به پزشک متخصص خود اطلاع دهید که:

▪︎یک مشکل خونریزی دارید.

▪︎شما هر گونه زخم باز دارید که می تواند از بهبودی در نزدیکی قسمت آسیب دیده پیشگیری کند.

▪︎از دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین یا سایر دارو هایی استفاده می کنید که می توانند خطر خونریزی شما را بیشتر کنند (معمولاً باید این دارو ها را برای مدت کوتاهی پیش از جراحی به طور کامل قطع کنید).

اگر در طی عمل جراحی احساس درد و ناراحتی کردید، باید فوراً به پزشک متخصص خود اطلاع دهید، زیرا این نشان دهنده این می‌باشد که پزشکان باید دوز بالا تری به شما بدهند. به طور کلی، بی حسی موضعی بسیار بی خطر و بدو عارضه می‌باشد، اما برخی از عوارض و خطرات جانبی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. عوارض و خطرات جانبی عبارت اند از:

▪︎سرگیجه

▪︎تکان دادن

▪︎صدای زنگ در گوش

▪︎بی حسی

▪︎طعم فلزی در دهان شما

▪︎همچنین امکان دارد واکنش آلرژیک به بی حسی موضعی داشته باشید، اما این بسیار نادر است.

مزایای عمل اپیکانتوپلاستی

اگر بخواهیم در یک دسته بندی بسیار کلی به این مطلب اشاره داشته باشیم که مزایا و کاربرد های عمل جراحی اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست؛ میتوان هر یک از موارد مطرح شده در بخش زیر را جهت انجام این نوع عمل جراحی نام برد:

▪︎صاف به نظر رسیدن افراد با چشم های با حالت مورب

▪︎بزرگ تر نشان دادن چشم های بسیار باریک

▪︎برطرف و از بین بردن حالت خسته صورت و متعادل شدن آن با دیگر اجزا

▪︎ظاهر چشم‌ ها به حالت کشیده و درخشان

▪︎بهبود همیشگی و مادام‌العمر ظاهر چشم‌ ها و حالت صورت شخص

▪︎استفاده از روش ‌های جراحی پیشرفته به منظور دستیابی به نتایج و اثرات دلخواه خود

شما هم می توانید از مزایای بیشمار جراحی اپیکانتوپلاستی در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان آراد زیر نظر دکتر متخصص و با تجربه این مجموعه بهره مند شوید همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض جراحی اپیکانتوپلاستی

در صورتی که شخص برای انجام این عمل حراحی یک پزشک متخصص و باتجربه را انتخاب نکند. و همچنین به نکاتی که معمولا پزشکان متخصص برای مش از عمل توصیه می‌کنند بی‌توجه باشند امکان دارد عوارض و خطرات زیر بروز دهند:

▪︎نامتقارن شدن چشم ها با یکدیگر و نیاز به درمان ترمیمی

▪︎به وجود آمدن چین و چروک های غیر طبیعی و بزرگ بر روی پلک ها

▪︎برطرف نشدن اسکار و زخم های باقیمانده از بخیه ها

▪︎بروز هماتوم و یا خون مردگی

▪︎احتمال بد شکلی در قسمت اتصال پلک بالا و پایین و یا گرد شدن حالت آن و همینطور بروز کشیدگی عمودی به طرزی نامطلوب و بد به ویژه در چشم هایی که پیش از عمل حالتی گود داشته اند، نیز وجود دارد.

▪︎احتمال بروز آلرژی و حساسیت نسبت به داروی تزریق شده جهت بی حسی قسمت های پیرامون چشم

▪︎احتمال بروز عفونت در قسمت برش در صورتی که اتاق عمل آلوده بوده باشد یا اینکه بعد از عمل به خوبی از زخم مراقبت نشود.

پس نیاز است پیش از تصمیم به عمل زیبایی در انتخاب پزشک متخصص به خوبی دقت و توجه فراوان کرد تا از به وجود آمدن عوارض و خطرات غیر قابل جبران پیشگیری نموده و سلامت چشم و بینایی به خطر نیفتد.

شما می توانید با خیالی آسوده جراحی اپیکانتوپلاستی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته در امان باشید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می گیرد.

مراقبت های قبل از عمل اپیکانتوپلاستی

یش از اینکه بخواهید تصمیم قطعی راجع به انجام عمل جراحی اپیکانتوپلاستی یا درشت کردن چشم بگیرید حتماً باید در جلسات مشاوره با پزشک متخصص مشارکت داشته باشید.

همچنین در انتخاب صحیح کلینیک و پزشک متخصص دقت و توجه کامل را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه و عملکرد را از شیوه درمانی برای خود رقم بزنید.

▪︎راجع به مشکلات و بیماری های خاص که دارید با پزشک متخصص خود صحبت داشته باشید.

▪︎اگر در حال مصرف داروی خاصی هستید حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

▪︎با مشاهده عکس ها و فیلم های پیش و پس از انجام عمل چشم گربه ای انتظارات و خواسته های خود را واقعی تر کنید.

▪︎حداقل دو هفته پیش از انجام عمل مصرف مواد غذایی و دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین را کنار بگذارید.

▪︎از دو هفته قبل از انجام عمل چشم گربه ای باید از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.

اپیکانتوپلاستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد – اپیکانتوپلاستی

مراقبت های بعد از عمل اپیکانتوپلاستی

▪︎پس از انجام عمل جراحی به اندازه کافی استراحت و آرامش داشته باشید.

▪︎بدون تجویز پزشک متخصص مسکن و دارو های دیگر را تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید.

▪︎دارو های تجویز شده توسط پزشک متخصص خود را سر موقع و تا پایان ادامه دهید.

▪︎در زمان خوابیدن سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید تا هیچگونه فشار و استرسی به چشمان شما وارد نشود.

▪︎تا چند روز از نگاه کردن به صفحه تلویزیون ، گوشی ، لپ تاپ و کامپیوتر پرهیز کنید همچنین در این مدت مطالعه نکنید.

▪︎از نور مستقیم آفتاب اجتناب کنید.

▪︎تلاش کنید تا حد امکان از منزل خارج نشوید در صورت خارج شدن از خانه حتماً از عینک های آفتابی مخصوص استفاده کنید.

▪︎تا چند روز پس از انجام عمل جراحی از قرار دادن لنز های پزشکی در چشمان خود پرهيز کنید.

▪︎تا ۸ ساعت پس از انجام عمل چشم گربه ای از رفتن به حمام پرهیز کنید.

▪︎تا بهبودی و خوب شدن کامل از رفتن به سونا و استخر ، دوش گرفتن با آب داغ و پر فشار پرهیز کنید.

▪︎بروز درد و ناراحتی و سوزش، ورم و پف، کبودی و همچنین تاری دید و دو بینی،  کاملا طبیعی و نرمال است. و رفته رفته به طور کامل از بین می‌روند.

▪︎دو روز پس از عمل به پزشک خود مراجعه کنید تا پانسمان را بردارد و ناحیه جراحی را معاینه کند.

▪︎برای کشیدن نخ‌ های بخیه پس از یک هفته تا ۱۰ روز به پزشک متخصص مراجعه کنید.چون پلک دائم در حال حرکت می‌باشد در این عمل جراحی از نخ‌ های بخیه جذبی استفاده نمی‌شود. پلک زدن نخ‌ های جذبی را بسیار شل می‌کند.

▪︎جهت برطرف نمودن ورم و کبودی، که حتما سر خود را بالا نگه دارید. حتی زمان خواب، چند بالش نرم زیر سر خود قرار دهید تا سر شما از زمین فاصله بسیار زیادی داشته باشد و خون در سر انباشته نشود.

▪︎برای زود تر از بین رفتن کبودی و ورم، تا سه روز اول از کیسه آب سرد استفاده کنید. یخ را مستقیم روی پوست نگذارید، بلکه در یک کیسه نایلون بریزید و لای هوله بگذارید. هر یک ساعت، ۱۰ دقیقه کمپرس سرد را روی ناحیه کبودی و ورم دور چشم بگذارید. همچنین می‌توانید یک هوله را نم‌ دار کنید و در فریزر بگذارید تا خنک شود. سپس روی کبودی و ورم قرار دهید.

▪︎بعد از سه روز کمپرس سرد، می‌توانید ۳ روز هم کمپرس گرم استفاده کنید. این کار به کم شدن کبودی‌ ها کمک فراوانی می‌کند.

▪︎برای کم شدن درد، مسکن تجویز می‌شود و همچنین امکان دارد آنتی‌بیوتیک و قطره چشم برای پیشگیری از خشکی چشم نیز تجویز شود.

▪︎تا سه روز از حمام رفتن پرهیز کنید و بعد از ۳ روز  ناحیه بخیه‌ ها را بشویید.

▪︎از دست کاری جای بخیه و همچنین زخم روی پلک و گوشه چشم خودداری کنید.

▪︎پس از  گذشت ۳ تا ۵ روز می‌توانید به فعالیت‌ های عادی روزمره خود برگردید و یا به سر کار بروید.

▪︎تا چند هفته از هر گونه فعالیت سنگین خودداری کنید.

▪︎برای برطرف نمودن کامل ورم‌ ها و دیدن نتیجه عمل، ۲ تا ۴ هفته زمان لازم است.

▪︎همچنین برطرف نمودن کامل جای زخم نیز گاهی بیش از ۶ ماه زمان نیاز دارد و از پمادی که پزشک متخصص زیبایی تجویز کرده، حتما طبق توصیه وی استفاده کنید.

دوره نقاهت بعد از جراحی اپیکانتوپلاستی

شخص بیمار بنا بر تشخیص پزشک جراح خود لازم است که 4 تا 6 روز پس از انجام عمل درشت کردن چشم یا اپیکانتوپلاستی به منظور کشیدن بخیه های پوست خود، مجدد به مطب مراجعه کرده و در طی این مدت قسمت عمده ای از ورم پیرامون چشم او نیز از بین خواهد رفت. البته تا بهبودی کامل و از بین رفتن ورم باقیمانده حدود 8 12 هفته زمان نیاز است. بنابراین در پاسخ به سوال مربوط به زمان بندی دوران نقاهت و بهبودی بیماران پس از انجام عمل جراحی اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست؛ می توان گفت بسته به شرایط شخص بیمار و نوع روش جراحی، زمان نقاهت و بهبودی کامل ورم پیرامون چشم برای هر یک از اشخاص با دیگری مختلف است اما معمولا اکثر آنان از دو هفته پس از انجام جراحی می توانند به روال گذشته کار های خود را انجام داده و در محل کار خود حاضر شوند. همچنین جراح بعد از انجام عمل تمامی نکات و دستورات مربوط به مراقبت از بخیه ها را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بعد نظیر عفونت و یا باقی ماندن جای زخم به بیمار خود گوشزد و توصیه می کند. بیماران بهتر است که تا چند هفته پس از جراحی اپیکانتوپلاستی، چشمان خود را از تابش نور مستقیم خورشید در امان نگاه داشته و از عینک های آفتابی اصل با یووی بالا برای محافظت از چشمان خود به هنگام خروج از منزل کمک گیرند.

چه مدت پس از عمل درشت كردن چشم میتوان آرایش کرد؟

معمولا بخیه های چشم ۳ تا ۵ روز بعد از عمل درشت كردن چشم یا اپیکانتوپلاستی کشیده می شوند و زخمی که در اثر  شکاف‌ های ایجاد شده‌اند به وسیله چسب های استریلیزه پوشانده می‌شوند. ضروری است که چسب‌ ها بعد از چند روز روی زخم بماند. در نتیجه اشخاص یک هفته بعد از انجام عمل جراحی  می‌توانند چشم های خود را آرایش نمایند. نکته دیگر اینکه چون چشم به تازگی جراحی شده است حتما از لوازم آرایشی مرغوب و معتبر استفاده شود. زیرا امکان دارد استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب یا تاریخ مصرف گذشته سبب بروز اختلالات و عفونت چشم افراد شود.

کاندیدای مناسب عمل اپیکانتوپلاستی

بنابراین، چگونه متوجه می شوید که عمل جراحی اپیکانتوپلاستی برای شما مناسب است؟ شما در صورت داشتن شرایط زیر کاندیدای خوبی برای اپیکانتوپلاستی هستید:

▪︎آرزوی بهبود ظاهر کلی چشمان خود را دارید.

▪︎آرزو دارید چشمان بزرگتری داشته باشید اما می خواهید ویژگی های قومی خود را حفظ کنید.

▪︎چین های اپیکانتال قوی داشته باشید که ظاهر فرم چشم شما را به خطر می اندازد.

▪︎تحت عمل جراحی پلک مضاعف قرار گرفته اید یا قصد دارید برای زیبایی بیشتر ظاهر خود این جراحی را انجام دهید.

برای اینکه کاندیدای خوبی برای اپیکانتوپلاستی باشید، باید سلامت کلی خوبی نیز داشته باشید. اگر سیگاری هستید، باید سه هفته قبل و سه هفته بعد از جراحی سیگار را قطع کنید. این به این علت است که کشیدن سیگار می تواند توانایی بدن شما را برای بهبودی کامل مهار کند.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب عمل اپیکانتوپلاستی به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی دکتر جان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

انواع اپیکانتوپلاستی

▪︎اپیکانتوپلاستی داخلی

اپیکانتوپلاستی داخلی روی گوشه داخلی چشم تمرکز می کند. در طول این عمل، جراح شما مقداری از چین های اضافی را برای نمایان شدن بهتر قسمت داخلی چشم شما می کند. این به چشم ها کمک می کند بزرگ تر و باز تر به نظر برسند. همچنین می تواند به صاف کردن چشم های کج کمک کند.

▪︎اپیکانتوپلاستی جانبی

از طرف دیگر، اپی کانتوپلاستی جانبی، قسمت بیرونی چشم را مورد توجه قرار می دهد. در طول این عمل، جراح چشم شما را دراز می کند و شیب آن را کاهش می دهد تا چشمان شما کمتر افتاده و خسته به نظر برسد.

برای اینکه بفهمید کدام نوع اپیکانتوپلاستی برای شما مناسب است، باید با یک جراح زیبایی چشم قرار ملاقات بگذارید. انتخاب جراح با تجربه در هر دو روش بسیار مهم است تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را به دست آورید.

چین میانی کانتال یا چین مغولی یک چین پوستی به شکل نیمه قمری است که گوشه داخلی چشم را می پوشاند که یک ویژگی رایج در چشم آسیایی تبار است. گاهی اوقات اپیکانتوس داخلی می‌تواند باعث ایجاد سرپوش در گوشه داخلی چشم شود و چشم‌ ها را کوتاه‌ تر و کوچک‌ تر نشان دهد. اپیکانتوپلاستی داخلی یک تکنیک جراحی برای تنظیم شکل گوشه داخلی چشم است.

کاندیدا های ایده آل شامل کسانی هستند که می خواهند چشم های خودشان را در بعد افقی بلند تر کنند. کانتور کردن شکل داخلی چشم نیز می تواند نتایج پلک دوتایی شما را بهبود بخشد و چشمان شما را بزرگ تر و درخشان تر نشان دهد.

این روش را می توان به تنهایی یا همراه با جراحی پلک دوتایی انجام داد. از بی حسی موضعی و آرامبخش داخل وریدی سبک برای اطمینان از راحتی و عدم احساس درد بیماران استفاده می شود. مدت زمان عمل حدود یک ساعت است. در طی این عمل، مقداری از پوست اضافی در امتداد چین کانتال داخلی برداشته می‌شود و بافت مرتب می‌شود تا گوشه داخلی چشم باز تر به نظر برسد. بخیه های بسیار کوچک در حدود ۷ روز گذاشته و برداشته می شود.

اپیکانتوپلاستی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد – اپیکانتوپلاستی

سوالات متداول شما

علل انجام جراحی اپیکانتوپلاستی با اهداف درمانی چیست؟

▪︎اشخاصی که به علت برداشت تومور پلکی دچار از بین رفتن کانتوس می‌شوند و نیاز است که بازسازی کانتوس انجام دهند.

▪︎اشخاصی که در سنین بالا به علت شل شدن پلک، دچار اشک ریزش می‌شوند و پلک آنها به خوبی بسته نمی‌شود؛ و به ناچار باید با جراحی کانتوپلاستی، پلک خارجی آنها را در ناحیه تحتانی کوتاه و سفت نمود.

آیا جراحی اپیکانتوپلاستی جای زخم بر جای می گذارد؟

جراح شما سعی خواهد کرد تا با ایجاد برش در صورت لزوم، اطمینان حاصل کند که چشمان شما کمترین جای زخم را دارند. به طور معمول، جای زخم رخ می دهد، اما این اسکار ها در شش ماه پس از عمل به شدت محو می شوند.

آیا می توان جراحی را معکوس کرد؟

اگر به هر دلیلی از نتایج و عملکرد خود راضی نیستید، می توان شکل قبلی چشم هایتان را بازیابی کرد. این کار با کشیدن بافت های نرم روی زخم ها برای بازسازی چین مغولی انجام می شود.

تعداد جلسات عمل چشم گربه ای چقدر است؟

عمل چشم گربه ای برای بزرگ کردن و درشت کردن چشم ها امروزه مورد استقبال جوانان قرار گرفته است که با استفاده از آن می توانید مشکلات پیرامون چشم مانند چین و چروک و افتادگی ابروها را نیز از بین ببرید. انجام این روش درمانی در یک جلسه صورت می‌گیرد.

و ماندگاری آن نیز می تواند تا سال ها ادامه داشته باشد. مدت زمان انجام این عمل بستگی به نوع روش درمانی و نوع مشکلات پیرامون چشم فرد متقاضی دارد.

که می تواند از حدود یک ساعت تا سه ساعت زمان ببرد و فرد بعد از آن می تواند به منزل برود و کافیست که به توصیه های ارائه شده توجه داشته باشد.

و در مدتی که پزشک توصیه کرده استراحت کند تا بتواند بهبودی خود را حاصل کند.

آیا اپیکانتوپلاستی روی چشم های بزرگتر موثر است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر افرادی که اپیکانتوپلاستی را انتخاب می کنند، آسیایی تبار هستند. با این حال، اگر چشم‌ های بزرگ‌ تری دارید، این نوع جراحی همچنان امکان‌پذیر است و توصیه می‌شود. بهترین راه برای اینکه بفهمید کاندیدای خوبی هستید یا خیر این است که با یک جراح مشورت کنید

آیا اپیکانتوپلاستی می تواند پتوز را برطرف کند؟

پتوز ضعیف شدن ماهیچه ای است که پلک بالایی را باز نگه می دارد. این می تواند منجر به ظاهر افتادگی پلک شود. تعدادی از روش های جراحی برای اصلاح پتوز استفاده می شود. از جراحی پلک دوتایی می توان برای اصلاح پتوز با سفت کردن و در نتیجه بالا بردن این عضله استفاده کرد.

اثرات و نتایج عمل اپیکانتوپلاستی چیست؟

عمل اپیکانتوپلاستی تواند به راحتی باعث درشت تر و زیبا تر شدن چشم ها شود.

نتایج این روش درمانی می تواند تا سال ها و گاهی تا آخر عمر برای فرد باقی بماند.

در بعضی موارد به دلیل سبک زندگی نادرست و یا افزایش سن یا مراقبت نادرست از پوست نتایج این روش درمانی از بین می رود.

و دوباره نیاز به ترمیم پیدا می کند اگر شما به تمام توصیه ها و مراقبت هایی که توسط پزشک متخصص به شما ارائه شده توجه کنید نتایج آن می‌تواند تا سال‌ها برای شما باقی بماند.

و شما نیز از نتایج آن لذت ببرید. اگر شما هم علاقه به انجام عمل اپیکانتوپلاستی را دارید می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان آراد تحت نظر پزشک متخصص و باتجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید.

و از نتایج آن تا سال ها بهره مند شوید در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد. که می‌توانید از نتایج این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

آیا انجام این عمل می‌تواند سبب ضعیف شدن چشم ها یا اختلال در بینایی می شود؟

در صورتی که انجام عمل چشم گربه ای در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه ای صورت گیرد هیچ کدام از این عوارض برای شما ایجاد نخواهد شد.

چرا که پزشک متخصص و باتجربه به خوبی این کار را انجام می دهد و هیچ گونه آسیبی به چشمان شما وارد نخواهد کرد.

البته در بعضی موارد ممکن است که بلافاصله بعد از انجام جراحی کمی در دید شما مشکل حاصل شود.

که این مشکل طی چند روز بعد از جراحی از بین خواهد رفت و دید شما به حالت قبلی خود بازخواهد گشت.

میزان ماندگاری عمل چشم چقدر است؟

ماندگاری عمل های زیبایی به فاکتور های زیادی مانند سن فرد متقاضی و وضعیت جسمانی او بستگی دارد. در مورد عمل چشم گربه ای نیز همین‌گونه است اما به طور معمول ماندگاری انجام این عمل زیبایی می تواند بیش از ۱۰ سال باشد.

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی چیست؟

کانتوپلاستی یا عمل چشم گربه‌ای حالتی شبیه لیفت چشم است.

که باعث کشیده شدن چشم ها و زاویه دار شدن آنها خواهد شد و حالت چشم را تغییر میدهد .

در انجام این عمل زیبایی کنار چشم ها برش میخورد اما در بلفاروپلاستی جراحی زیبایی فقط روی پلک ها صورت می گیرد.

بلفاروپلاستی را با کمک لیزر نیز می توان انجام داد. و نیازی به جراحی نخواهید داشت. اما برای کانتوپلاستی حتماً باید جراحی چشم انجام شود.

آیا جراحی پلک خطرناک است؟

جراحی پلک به شرط انجام شدن توسط جراح پلاستیک مجرب و متخصص، روشی ایمن و مؤثر برای زیبا تر و درشت‌ تر کردن چشم‌ ها محسوب می‌شود. بافت چشم و عضلات اطراف آن بسیار ظریف و حساس است، از این رو برای جراحی پلک باید به پزشکی مجرب و ماهر مراجعه کنید که مطمئن هستید می‌تواند نتیجه دلخواه‌تان را خلق کند. پزشک متخصص و کارکشته از ایمن و مناسب بودن جراحی با توجه به شرایط بیمار اطمینان حاصل می‌کند.

دلیل انجام جراحی اپیکانتوپلاستی چیست؟

جراحی اپی کانتال چشم یا اپیکانتوپلاستی، روشی برای درشت کردن چشم‌ های شرقی و بادومی است. ساختار چشم و پلک‌ ها در کسانی که چشم‌ های شرقی یا مغولی دارند، با دیگران متفات است. این تفاوت در آناتومی پلک‌ ها و بافت‌ های چشم، به چند شکل خود را نشان می‌دهد:

وجود لایه‌ای برآمده در بخش درونی زاویه داخلی چشم؛ به این لایه یا چین اضافه، اپی کانتوس یا فولد اپی کانتال می‌گویند. به جراحی برداشتن این چین اضافی، اپی کانتوپلاستی (Epicanthoplasty) یا جراحی اپی کانتال چشم می‌گویند.

همچنین شکل چین خوردگی پلک، با چشم‌ های نرمال فرق دارد.

معمولا پلک‌ ها در چشم شرقی، حالت افتاده و پف کرده دارند.

دلیل این تفاوت در ساختار چشم، به هزاران سال پیش و دوران فرگشت دسته‌ای از انسان‌ ها برمی‌گردد که در محیط‌ های بسیار سرد و بیابان‌ های خشک و یخزده شرق آسیا زندگی می‌کردند. شاید این چین‌خوردگی اضافی کمک می‌کرده تا چشم‌ ها آب کمتری از دست بدهند و خشک نشوند.

حال پس از گذشت هزاران سال و وجود این تفاوت‌ ها، چشم‌ های شرقی را نسبت به دیگر چشم‌ ها، باریک و بادومی کرده است. با کمک جراحی اپی کانتال چشم، می‌توان چشم‌ های شرقی را به چشم‌ های نرمال و طبیعی تبدیل کرد.

هزینه انجام جراحی اپیکانتوپلاستی چقدر است؟

اگر بخواهیم دقیقا به این موضوع اشاره داشته باشیم که منظورمان از هزینه و تعرفه انجام اپیکانتوپلاستی یا عمل درشت کردن چشم چیست و هر شخص چه هزینه ای باید برای انجام این عمل بپردازد؛ باید گفت که هر بیمار با توجه به جزئیات طرح درمانی اختصاصی خود و نوع شیوه جراحی و سایر عمل هایی که همزمان با اپیکانتوپلاستی برای تغییر حالت و زیبایی چشمان خود در نظر دارد؛ باید هزینه ای متفاوت با سایر بیماران را پرداخت نماید. بنابراین پیش از معاینه و مشخص شدن طرح درمانی فرد توسط جراح نمی توان به طور قطع و یقین، قیمت ثابتی را برای جراحی اپیکانتوپلاستی عنوان نمود.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان با مشاوران و کارشناسان حرفه ی کلینیک تماس بگیرید. و با آنها گفت‌وگو داشته باشید از هزینه انجام هر کدام از روش های مختلف و تخفیفات ویژه این مرکز زیبایی اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام درمان مناسب بپردازید.

نتیجه گیری

چنانچه برای درشت تر شدن و زیبایی بیشتر چشمان تصمیم به جراحی اپیکانتوپلاستی دارید برای مشاوره به یک پزشک جراح متخصص و ماهر مراجعه کنید. تا جراح با در نظر گرفتن شرایط جسمی و ضخامت پوستی شما بهترین روش را انتخاب کند. چون سهل انگاری در انتخاب جراح ممکن است به چشم شما آسیبی غیر قابل جبران وارد شود و موجب پشیمانیتان گردد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای چشمان خود را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل ۵ ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۳۰۳۲۳۲۹۲

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۸

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد ۲۰۶ هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

آپارات:

https://aparat.com/v/2EWL8

نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.