مراقبت های قبل از تاتو

مراقبت های قبل از تاتو

مراقبت های قبل از تاتو

خالکوبی یا تاتو بدن در سال‌ های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم پیدا کرده است. مطابق با آمار های اعلام شده افراد، ۲۵ درصد بزرگسالان ۱۸ ساله تا ۳۰ ساله در دنیا تاتو دارند. تاتو در حقیقت یک هنر می‌باشد، زیرا شخص تاتو کار می ‌تواند طرح‌ های بسیار زیبای و جذابی را روی بدن افراد طراحی کند. اما با تمام این زیبایی و جذابیت ها، نیاز می‌باشد که پیش از انجام این تکنیک، راجع به مزایا و معایب تاتو بدن به اندازه بسیار کافی اطلاعات جمع آوری کنید.

تاتو تنها مختص بدن نمی‌باشد. تاتو و آرایش نیمه دائم صورت بین خانم ها بسیار رواج یافته است. آرایش های نیمه دائم صورت بانوان نظیر میکروبلیدینگ و شیدینگ ابرو که جهت حالت دادن به ابرو کاربرد فراوان دارند. میکروبلیدینگ لب که افراد متقاضی آن اشخاصی میباشند که وقت بسیار کافی برای آرایش خود ندارند. مزووایت یا کرم پودر همیشگی نیز برای افرادی مفید و مطلوب می‌باشد که از رنگ پوست صورت خود راضی نمی‌باشند.

با تمام مزایا و زیبایی و جذابیت هایی که خالکوبی برای افراد در بر دارد، نباید از عوارض و معایب و خطرات آن غافل شد. بنابراین بهتر می‌باشد پیش از هر کاری اول با مزایا و معایب تاتو بدن به طور کامل آشنا شوید و سپس با آگاهی اقدام نمایید. ما در این مطلب راجع به همگی نکات مهمی که پیش از خالکوبی کردن باید در نظر بگیرید صحبت می کنیم و افراد را با مزایا و مراقبت های قبل از مشکلات آن آشنا می کنیم.

کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه

مراقبت های قبل از تاتو

پیش از زدن تاتو مطمئن شوید که تمامی واکسن ‌های لازم را زده‌ اید (به ویژه واکسن هپاتیت B و کزاز). اگر اختلال پزشکی نظیر بیماری قلبی، آلرژی، دیابت، اختلالات پوستی نظیر اگزما یا پسوریازیس، ضعف سیستم ایمنی یا خونریزی دارید، پیش از خالکوبی با پزشک متخصص خود صحبت کنید. همچنین اگر به کلوئید (رشد بیشتر از حد بافت اسکار و زخم) مبتلا می‌باشید، احتمالاً باید از تاتو صرف نظر کنید.

حتی اگر تاتو در فرهنگ افراد به طور کامل پذیرفته شده باشد، باز هم امکان دارد موقعیت شغلی افراد را به خطر بیندازد. بنابراین اگر به زدن خالکوبی اصرار بیش از حد دارید، بخشی از بدن خود را جهت این کار انتخاب کنید که به آسانی با لباس پوشیده شود.

تاتو چیست؟

تاتو یا خالکوبی نوعی اصلاح جهت آرایش و تزئیین پوست افراد می‌باشد که از نحوه جوهر و سوزن یا رنگ و رنگدانه صورت می‌گیرد. رنگ تتو بهتر است متناسب با تناژ پوست فرد متقاضی انتخاب شود. تاتو می‌توانند موقت و کوتاه مدت یا همیشگی باشد. اگر جوهر به لایه میانی پوست (درم) تزریق شود، تاتو همیشگی خواهد بود. اما اگر تزریق جوهر در لایه اول پوست فرد متقاضی انجام شود، به آن تاتوی موقت و کوتاه مدت می‌ گویند.

در تاتوی همیشگی و ماندگار، جوهر به لایه دوم پوست فرد نفوذ می‌کند. اسکاری روی پوست فرد ایجاد می‌شود و بعد از بهبود زخم و اسکار، طرح تاتو شما پدیدار می‌شود. این طرح تحت هیچ شرایطی پاک نمی‌شود و تا آخر عمر با افراد خواهد بود. تاتوی موقت و کوتاه مدت نیز نظیر تاتوی همیشگی به زیر پوست زده می‌شود، اما جوهر و رنگدانه آن بعد از مدتی جذب و ناپديد می‌شود.

در گذشته های پیشین این تکنیک به طور دستی انجام می ‌شد. یعنی فرد تاتو کار پوست را با سوزن سوراخ می ‌کرد و جوهر را با دست فرد تزریق می ‌کرد. اما امروزه تاتو کاران حرفه ‌ای و کاربلد این تکنیک با استفاده از انواع دستگاه‌ تاتو انجام می‌ دهند.

همچنین می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه به این روش درمانی دارید می‌توانید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

مراقبت های بعد از تاتو

▪︎ناحیه را دستمالی یا خارش نکنید

مدت زمانی که زمان میبرد تا تاتو افراد متقاضی به طور کامل بهبود یابد به اندازه و طریقه اجرای آن بستگی دارد، اما به طور میانگین حدود شش هفته زمان می‌برد. اشخاصی که دارای مشکلات ایمنی میباشند امکان دارد پیش از انجام خالکوبی و تاتو نیاز به مشورت با پزشک متخصص یا متخصص پوست نیز داشته باشند. همچنین دقت داشته باشید که خالکوبی با جوهر رنگی نسبت به خالکوبی های غیر رنگی و تیره به زمان بسیار بیشتری جهت التیام و آرام شدن لازم دارند، به ویژه اگر بزرگ و پر کار باشد.

در روز چهارم یا پنجم پس از انجام تاتو، پوست فرد متقاضی شروع به کنده شدن می کند، که امکان دارد برلی افراد ناراحت کننده یا خارش آور باشد. اما افراد باید از مالیدن و خراشیدن تاتو پرهیز کنید. این قسمت حتی بعد از مرحله لایه برداری همچنان بسیار حساس و نازک خواهد بود، بنابراین به شما توصیه می شود به روال مصرف مرطوب کننده خود به درستی ادامه دهید. به استفاده از صابون و لوسیون بدون بو و حساسیت، رنگ و عطر ادامه دهید.

▪︎از قرار گرفتن طولانی مدت و دائمی در معرض نور آفتاب پرهیز کنید.

با گذشت زمان، طبیعی و نرمال می‌باشد که یک خالکوبی با تغییراتی از جمله ناپدید شدن مواجه شود. طبق تحقیقات و بررسی های جدید، جوهر خالکوبی در لایه درم پوست فرد متقاضی معلق می ‌ماند و توسط نوع خاصی از گلبول‌ های سفید خون به نام ماکروفاژ به درستی نگهداری می‌شود. فیبروبلاست نوع دیگری از سلول است که ذرات جوهر را جذب و محو می کند، بنابراین ماکروفاژ و فیبروبلاست به اندازه کافی ذرات جوهر را به هم متصل می کنند تا تصویر خالکوبی در جای درست خود بماند و روی پوست ظاهر شود.این سلول‌ ها سال‌ ها در پیرامون معلق می ‌مانند و در آخر وقتی می ‌میرند، مولکول‌ های جوهر توسط یک ماکروفاژ جدید و تازه دوباره جذب می ‌شوند.

خالکوبی شما قسمتی از ارگانیسم افراد می شود که از قبیل ریختن و تغییر است و درست همانطور که مهم می‌باشد لایه اپیدرم پوست خود را از مواد شیمیایی خشن و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در امان نگه دارید، باید از خالکوبی خود نیز محافظت کنید و همیشه از بهترین ضد آفتاب مناسب پوست خود با SPF 35 استفاده کنید. به خاطر داشته باشید: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب به آن آسیب و ضرر می رساند. پس تلاش کنید در برابر برنزه شدن مقاومت کنید تا خالکوبی خود را تازه و زیبا نگه دارید.

تاتو
کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه – تاتو

مزایای تاتو بدن

۱. تاتو نوعی ابراز وجود می‌باشد

تاتو برای اشخاص متفاوت مزایا و کاربرد بسیار‌ زیادی دارد و یک شیوه عالی جهت نمایش فردیت شما بدون نیاز به گفتن حتی یک کلمه می‌باشد. هر طرح و تاتو روی بدن می‌ تواند بیانگر اعتقادات شخصی افراد باشد. تاتو توسط صاحب خود شخص حمل می‌ شود و راجع به آن فرد حرف می‌ زند.

با خالکوبی و تاتو می‌توانید آنچه را واقعاً علاقه دارید به اطرافیان و آشنایان نشان دهید. در حقیقت، بسیاری از اشخاص طرح‌ هایی را روی بدن خود خالکوبی می‌کنند که مربوط به سرگرمی‌ های خود و یا اعضای خانواده خود میباشند.

همچنین با تاتو کردن علاقه‌مندی‌ و زیبایی های خود می‌توانید اشخاصی را به زندگی خود جذب کنید که علایق بسیار مشابهی دارند و احتمال اینکه با افراد صحبت کنند بسیار زیاد می‌باشد. برای اینکه بتوانید خود را به این وسیله ابراز کنید، می توانید از طرح تاتو نوشته یا طرح ک تاتو های مینیمال و متنوع دیگر بهره‌مند شوید.

۲. تاتو می‌تواند آینه روح شما باشد

تاتو می‌تواند آینه روح افراد باشد. در واقع، تعداد زیادی از اشخاص تلاش می‌کنند احساسات و عواطف درونی خود را با خالکوبی و تاتو بیان کنند یا با اختلالات روحی خود مقابله کنند. بسیاری از اوقات، اشخاص تجربه‌ و علایق های خاص خود را روی بدن خود به درستی ثبت می کنند تا به خود یادآوری کنند که زندگی ادامه دارد. همچنین از این طریق به خود می‌گویند که مجبور اند این دوره‌ های دشوار و سخت زندگی خود را پشت سر بگذارند.

۳. با تاتو بدن می‌توانید اختلالات پوستی خود را بپوشانید

خالکوبی و تاتو می‌تواند به شما کمک بسیار کند بخش هایی از بدن خود را که اصلاً علاقه ندارید، بپوشانید. در حقیقت، سایر اشخاص دارای علائم و لکه‌ و آکنه هایی بر روی پوست خود می‌باشند که آن‌ ها را دوست ندارند. از طرفی راه حلی هم جهت برطرف نمودن آن‌ ها وجود ندارد. بنابراین، خالکوبی و تاتو کردن یک طرح زیبا روی این علائم ناخوشایند و بد می‌تواند به زیبا و جذاب تر کردن پوست شما کمک کند.

۴. شما می‌توانید تاتو را روی تمام قسمت‌های بدن خود بزنید

مزیت و کاربرد دیگر خالکوبی و تاتو این می‌باشد که روی تمامی بخش های بدن افراد قابل انجام می‌باشد. در حقیقت، تقریباً هیچ قسمتی از بدن شما وجود ندارد که از نظر تئوری برای خالکوبی و تاتو مناسب نباشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که مکان تاتوی خود را عاقلانه و به درستی انتخاب کنید، زیرا تاتو اغلب تا آخر عمر با شما همراه خواهد بود. به عنوان مثال، برای تاتو لب مطمئن باشید که از انجام این تکنیک لذت خواهید برد؛ در غیر این صورت می‌تواند موجب آزار و اذیت شما باشد و نتوانید با تغییر رنگ لب های خود به راحتی و آسانی کنار بیایید.

۵. تتو یک تزئین بسیار زیباست

تاتو طرح‌ ها و رنگ‌ های متفاوتی دارد. شما می ‌توانید با انتخاب یک طرح و نقش زیبا، بدن خود را به یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد و زیبا تبدیل کنید.

۶. تاتو نوعی شیوه آرایشی دائمی است

بعضی از بانوان ترجیح می ‌دهند به جای آرایش کردن از تاتو و خالکوبی استفاده کنند. ابرو، خط چشم، خط لب، و شیدینگ لب از مواردی میباشند که می‌ توانید روی صورت خود تاتو کنید. با این کار صورت شما همیشه آرایش دارد، بدون اینکه هر روز وقت زیادی را جهت‌ آرایش کردن صرف کنید.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار تاتو در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه زیر نظر دکتر متخصص و با تجربه این مجموعه بهره مند شوید همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض تاتو بدن چیست؟

۱. تاتوی همیشگی پاک نمی‌شود

به لطف فناوری‌ های مدرن و جدید جهت پاک کردن تاتو، دیگر نیاز نیست که تاتوی خود را تا آخر عمر به همراه خودتان داشته باشید. با این حال، پاک کردن تاتو و خالکوبی می‌تواند بسیار دردناک و خطرناک باشد و اغلب بسیار پرهزینه می‌باشد. علاوه بر این، اثرات و نتایج این شیوه ها اغلب ضعیف و حساس هستند و تتو به طور کامل پاک نمی‌شود. بنابراین، درست است که امکان پاک کردن آن وجود دارد، اما همچنان این احتمال وجود دارد که تاتوی شما به هیچ عنوان برطرف نشود.

۲. زدن تتو بدن دردناک است

اگر تصور می ‌کنید نمی‌توانید درد و ناراحتی را تحمل کنید و بی‌حرکت بمانید، بهتر است به دنبال خالکوبی و تاتو نروید. گاهی اوقات اثر و نتیجه ‌ای که به دست می‌آید، ارزش تحمل درد و ناراحتی را دارد. اما خالکوبی و تاتو مثال خوبی برای این مطلب نیست.

شما می توانید تاتو را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی مجموعه انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

انواع تتو

انجام تاتو یکی از شیوه های آرایش همیشگی، تزئین و … می‌باشد؛ اما اگر بخواهیم با دید دیگری به این منظر نگاه کنیم، کار آمد و بهترین راه حل جهت پوشاندن و برطرف نمودن نقایص متفاوتی همچون مادرزادی یا اکتسابی به حساب می‌آید. از جمله انواع متفاوت تاتو می توان به تاتوی لب، تاتوی ابرو و تاتوی چشم اشاره کرد که در ادامه به تفصیل راجع به هر یک توضیح خواهیم داد.

▪︎تاتو لب

برای اشخاصی که به صورت مادرزادی یا اکتسابی، خط لب خود را از دست داده اند، به طور مثال در اشخاص لب شکری، بعد از درمان اصلی می توان از تاتو کردن برای ترمیم خط لب استفاده کرد.

▪︎تاتو ابرو

تاتوی ابرو نیز می تواند به عنوان درمان مفید برای اشخاصی که بنا به علل متفاوتی ابروی خود را از دست داده اند، مفید واقع شود. اشخاصی که تحت شیمی درمانی ابروی خود را از دست داده اند، نمونه بارزی از این مورد هستند که تاتوی ابرو به کارشان می آید.

▪︎تاتو چشم

جهت برطرف نمودن نواقصی همچون آسیب، جراحت و افتادگی چشم، بهترین شیوه استفاده از تاتوی چشم است.

چه کسانی نباید تاتو انجام دهند؟

در صورتی که پوست شما مستعد ایجاد کلوئید، یعنی به وجود آمدن گوشت های اضافه می‌باشد. چرا که کلوئید ها امکان دارد هر زمان که پوست آسیب ببیند ایجاد شوند و این کلوئید در برداشتن و پاک کردن تاتو بیشتر است.

  1. عدم ایجاد تاتو در دوران قاعدگی
  2. دوران بارداری
  3. دوران شیردهی
  4. خال های موجود در بدن

(بعضی خال ها ریشه دارند و به اصطلاح به رگ های اصلی در بدن متصل هستند، ما شناختی نسبت به آنها نداریم و در برخی موارد امکان دارد شوک قلبی به دنبال داشته باشند)

  1. بیماری های پوستی (برص، ویتیلیگو)
  2. دیابت
  3. اشخاصی که قرص های اعصاب، آسپرین و دارو هایی که موجب رقیق شدن خون میشود استفاده میکنند.
  4. اشخاصی که به تازگی از سولار و حمام آفتاب استفاده کردند.
  5. اشخاصی که دارای کم خونی شدید، یا بیماری سرع (تشنج) هستند.
  6. اشخاصی که ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی های تیره و زمخت در بدن دارند.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب تاتو به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

سایر شیوه‌های پاک کردن تتو

به جز لیزرهای Q-switched راه‌ های دیگر هم برای پاک کردن تاتو وجود دارند که امروزه کمتر استفاده می‌شوند. در ادامه به برخی از آن‌ ها اشاره کرده‌ایم:

۱. شیوه های همراه با لایه‌برداری

در پزشکی اصلاحات پوستی به دو دسته‌ی همراه با لایه‌برداری (Ablative) و بدون لایه‌برداری (Nonablative) تقسیم می‌شوند. شیوه های همراه با لایه برداری با ایجاد آسیبی کنترل شده، موجب برطرف شدن اختلالات پوستی می‌شوند. مثال‌ هایی از شیوه های همراه با لایه برداری درم ابریژن، لیزر CO2 فرکشنال و لایه‌برداری شیمیایی است. نمونه بارز اصلاحات بدون لایه برداری نیز شامل لیزر های Q-switched است که راجع بهش صحبت کردیم.

در شیوه های همراه با لایه برداری، پزشک با استفاده از شیوه های متفاوت، لایه‌ی روپوست (اپی‌درم) شما را از بین می‌برد (درست مثل اتفاقی که در سوختگی‌ های درجه ۱ می‌افتد). با از بین رفتن روپوست، به لایه‌ی میانی یا دِرم می‌رسیم که جوهر تاتو در آن ناحیه قرار دارد. در واقع با برداشت اپی‌درم، لایه‌ی محافظت کننده و تثبیت کننده جوهر از بین می‌رود. به این ترتیب رنگدانه‌ های تاتو به بیرون نشت می‌کنند و حذف می‌شوند.

رایج‌ ترین شیوه همراه با لایه برداری برای پاک کردن تاتو ، روش درم ابریژن (میکرودرم ابریژن) است. ناحیه‌ی درمان شده با شیوه های همراه با لایه‌برداری تا چند روز دردناک و حساس خواهند بود. دوره‌ی نقاهت و بهبودی این شیوه ها تا ۲ هفته زمان می‌برد و در طول این دوره نباید از منزل خارج شوید و اصلاً نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید. نتایج و اثرات این روش های پاک کردن تاتو تا حد زیادی غیر قابل پیش‌بینی بوده و معمولاً اثرات ضعیفی دارند. به خاطر همین معمولاً در کنار شیوه های لیزری استفاده می‌شوند.

۲. شیوه های آرایشگاهی

در آرایشگاه‌ ها پاک کردن تاتو غیر ممکن است. آرایشگر ها و تاتوکار ها صرفاً با وارد کردن جوهر همرنگ با پوست شما می‌توانند روی تاتو را بپوشانند. این شیوه شاید بدترین کاری باشد که می‌توانید با تاتوی خود بکنید. به دو علت:

  • در بیشتر موارد تاتو به خوبی پنهان نمی‌شود.
  • اگر با استفاده از شیوه های آرایشگاهی تاتوی خود را بپوشانید، دیگر نمی‌توانید با استفاده از شیوه های لیزری آن را پاک کنید.

۳. شیوه های خانگی و کرم‌ های پاک کننده تاتو

در فضای اینترنت که جست‌وجو کنید، شیوه های خانگی و محصولات زیادی را با ادعای پاک کردن تاتو خواهید یافت. هدف اصلی تاتو دائمی بودن آن است. پس منطقی است که با استفاده از راه‌ های ساده پاک نشود.

تا به حال هیچ پژوهش و مقاله علمی خبر از مؤثر بودن شیوه های خانگی و کرم‌ های پاک کننده تاتو نداده‌ اند. سازمان FDA در مورد تأثیر این کرم‌ها صراحتاً اعلام کرده که هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن آن‌ ها وجود ندارد و چون بیشتر این محصولات حاوی اسید های قوی هستند، می‌توانند به پوست شما آسیب وارد کنند.

شما می توانید از اثرات و نتایج تاتو به صورت و اندام خود در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه بهره مند شوید همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

هزینه تتو چقدر است؟

هزینه تاتو به شرایط مختلفی بستگی دارد. جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌ های مربوط به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه با مشاوران و کارشناسان حرفه ای این مجموعه تماس بگیرید ، با آنها گفت‌ و گو داشته باشید ، از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید ، مشاوره در این مجموعه به صورت رایگان می باشد همچنین میتوانید با اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ویژه این کلینیک از آنها نیز بهره‌مند شوید.

تاتو
کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه – تاتو

سوالات متداول شما

۱. فرق تاتو موقت و دائمی چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم تتو ها به دو صورت موقت و دائمی انجام می‌شوند. تتو های دائمی از طریق تزریق جوهر به پوست انجام می‌شوند این تتو ها هیچ پاک نمی‌شوند و از بین نمی‌روند. گاهی اوقات به علت مراقبت نکردن از پوست این تتو ها امکان دارد کم‌رنگ شوند؛ ولی به خودی خود پاک نمی‌شوند. بسیاری از اشخاص به علت درد و سایر عوارضی که تتو دائمی دارد تتو موقت و کوتاه مدت را انتخاب می‌کنند. تتو های موقت عمر زیادی ندارند و بسته به نوع آن‌ ها ممکن است چند روز یا چند ماه دوام داشته باشند. تتو های موقت معمولاً با موادی مانند حنا، برچسب، اسپری‌ های خال‌کوبی و.. ایجاد می‌شوند. عمر هر کدام از این مواد مختلف است. در بین این مواد عمر طرح‌ های ایجاد شده با حنا از همه مواد بیشتر است و معمولاً تا یک ماه ماندگاری دارند. طرح‌ های موقت به صورت موضعی روی پوست چاپ می‌شوند و به پوست نفوذ نمی‌کنند. تتو های موقت حساسیت و درد ندارند و برای همه افراد در هر سنی مناسب هستند. لازم به ذکر است که هزینه تتو های دائمی بسیار بیشتر از تتو های موقت است. به همین دلیل استفاده از تتو های موقت بسیار رایج هستند و افراد زیادی از آنها استفاده می‌کنند. برخی از تتو های موقت نیز موجود دارند که به پوست تزریق می‌شوند؛ اما بعد از مدتی جذب پوست شده و از بین می‌روند. ماندگاری این نوع تتو ها نیز بالا است؛ ولی به صورت دائمی نیستند.

۲. چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

عفونت های خالکوبی نادر هستند، اما بهتر است بدانیم چه علائمی دارد تا سریعا برای درمان آن اقدام کنیم. اگر احساس تب دارید، تراوش یا دلمه در محل خالکوبی تجربه می کنید، یا تورمی دارید که بیش از یک هفته طول می کشد، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین، اگر در ناحیه خالکوبی شده احساس سفتی، برآمدگی بافت دارید یا ضایعات قرمز رنگ مشاهده می کنید، از پزشک خود کمک بگیرید.

۳. چند روز بعد از تاتو می توان دوش گرفت؟ 

دوش گرفتن بعد از تاتو ایرادی ندارد؛ اما خوابیدن در وان حمام، رفتن به استخر و جکوزی تا دو هفته بعد از انجام تاتو جایز نیست.

۴. قبل از تاتو چه کنیم؟

قبل از انجام تاتو بهتر است تاتوکار خود را از هر گونه بیماری مطلع کنید. اگر سابقه تبخال دارید، توصیه می شود از داروی مربوطه استفاده کنید تا احتمال بروز آن به حداقل برسد. استفاده از بی حسی موضعی قبل از انجام تاتو نیز توصیه می شود.

۵. آیا ورم بعد از تاتو بدن طبیعی است؟

تا چند روز بعد از انجام تاتو هر گونه ورم جزئی، التهاب و قرمزی طبیعی بوده و خود به خود از بین می رود. اما اگر این ورم بسیار شدید یا همراه با تب بود، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

۶. بهترین پماد بعد از تاتو چیست؟

معمولا تاتو آرتیست ها استفاده از پماد چشمی بعد از انجام هر گونه تاتو را پیشنهاد می دهند.

نتیجه گیری

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که تتو به چاپ‌ های گفته می‌شود که روی پوست بدن انجام می‌شود. افراد زیادی به چاپ طرح‌ های که نماد و معنی خاصی دارند روی پوست خود علاقه دارند. تتو ها به صورت دائمی و موقت قابل انجام هستند. تتو های موقت و کوتاه مدت به علت عدم ایجاد حساسیت و درد از محبوبیت بیشتری برخوردارند و همه اشخاص در هر سنی می‌توانند آن را انجام دهند.

اگر مراقبت های قبل و بعد از تاتو که در بالا به آنها اشاره کردیم را به خوبی انجام دهید، مدت زمان بهبود پوست خود را کاهش خواهید داد. اما پس از بهبودی، فقط چند نکته وجود دارد که باید در ذهن خود نگه دارید: جلوگیری از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، خارش، و مالیدن سطح پوست. زمانی متوجه خواهید شد که تاتو شما در مسیر درستی برای بهبود قرار گرفته است که پوسته پوسته ها کم شده و پوست سطح خالکوبی مانند بقیه پوست شما یکنواخت باشد. به یاد داشته باشید، در صورت طولانی شدن مدت زمان بهبود یا شک نسبت به بروز عفونت های پوستی، سریعا به پزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید تاتوی جدید شما به درستی بهبود می یابد.

شما می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش تاتو برای خود را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این مجموعه زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۲۰۰۴۳۶۳۰

۰۲۱۹۱۰۱۲۷۵۶

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد ۲ به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۸

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد ۲۰۶ هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.