معایب تزریق چربی به صورت

معایب تزریق چربی به صورت

معایب تزریق چربی به صورت

در این مقاله درمورد مزایا و معایب تزریق چربی با شما صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید:یکی از مهم ترین تغییراتی که افزایش سن به وجود می آورد، کاهش کلاژن سازی و الاستین بدن است. کاهش کلاژن سازی و الاستیسیته پوست موجب می شود تا حجم چربی پوست در نواحی مختلف بدن کاهش پیدا کند. اما آیا می توان این حجم چربی از دست رفته را درمان کرد؟ بله!  روش های زیادی برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از کاهش چربی وجود دارد که تزریق چربی یکی از آن ها است.

در این مطلب در خصوص تزریق چربی و نقش آن در جوانسازی صورت می پردازیم و بهترین متخصص پوست برای تزریق چربی را معرفی خواهیم کرد.

با افزایش سن پوست دچار تغییراتی می شود که یکی از آن ها ایجاد تغییراتی در پوست است. جاذبه زمین باعث نزول  و افتادگی بافت های نرم صورت می شود و در نتیجه آن  چین و چروک ها و خطوط  ظریف تا عمیق در پوست ظاهر می شود؛ چین های اطراف  بینی، دور چشم، خطوط ماریوت و سایر چین و چروک ها از جمله چروک هایی هستند که معمولاً با افزایش سن به وجود می آیند.

علاوه بر این، افزایش سن باعث نازک شدن پوست، آتروفی عضلانی، کاهش حجم چربی و کاهش حجم استخوانی می شود. در حالی که تغییرات مربوط به جاذبه و همچنین افتادگی پوست و عضلات به طور معمول با روش های “لیفتینگ”، چه به صورت  تهاجمی (جراحی) چه  به نحو نیمه تهاجمی مانند استفاده از  لیزرها، قابل درمان است، اما برای جبران حجم از دست رفته بافت مورد نظر در پوست از روش هایی مانند استفاده از فیلرها و در برخی مواقع پروتز ها وتزریق چربی اتولوگ می توان استفاده کرد.

با افزایش سن، لایه چربی زیر پوست به تدریج کاهش می یابد و باعث شل شدن و افتادگی پوست و ایجاد چروک ها و کاهش استحکام بافت پوست می شود. به همین دلیل کانتور صورت، یعنی برجستگی های طبیعی  و  مدل صورت  تغییر می کند.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

تزریق چربی صورت چیست؟

تزریق چربی به صورت یکی از موثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. وجود حفره‌های متعدد در صورت، فرو رفتگی گونه و حتی اصلاح فرم لب ها از جمله دلایلی است که می تواند با تزریق چربی جبران شود.

پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی  برداشته می شود  و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط  مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی بدست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود.

سالهاست که از این روش برای اهداف مختلف  چه در زمینه ی جوانسازی  و برطرف کردن نقص های صورت، مانند ترمیم  ناحیه اسکار و زخم(سر -صورت و دست ها)،  و همچنین تحریک رشد فولیکول های مو استفاده می شود. از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوان سازی صورت در نظر گرفته می شود، زیرا یکی از زیست سازگارترین فیلرهای  پوستی بدون ایمونوژنسیته  را نشان می دهد.

نتیجه درمان با تزریق چربی ایجاد بافتی نرم، طبیعی و همگن با بافت طبیعی در ناحیه مداخله می باشد  و ممکن است دارای اثرات نیمه دائمی تا دائمی باشد. (بستگی به ناحیه تزریق و میزان چربی تزریقی، ناحیه دونور سایت جهت برداشت چربی  و روش فرآوری آن دارد ).

تزریق چربی به صورت
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-تزریق چربی به صورت

مراحل انجام تزریق چربی صورت

پیوند چربی (Fat Grafting) یا انتقال چربی به شیوه اتولوگ (Autologous Fat Transfer)  برداشت چربی  از قسمتی از بدن بیمار (سایت دونور) به قسمت دیگری است که دچار کاهش چربی شده است. بعد از برداشت چربی از ناحیه دونور، این چربی فرآوری و پامسازی می شود  و  سپس در نواحی مختلف صورت  از جمله  اطراف  لب ها،  خط خنده (چین  و چروک های های عمیق   اطراف دهان تا ناحیه بینی) ،  گودی و تیرگی زیر چشم ها ، گونه ها ، چانه ، شقیقه ها و خط فک تزریق می شود.

در تزریق چربی جهت حجم دهی و جوانسازی صورت نسبت مقدار چربی در 2/3 (دو/ سوم) بالای صورت با 1/3( یک/ سوم) پایین صورت باید متناسب باشد تا فرم و یا مدل صورت به شکل دایره ای  نشود و صورت بیمار فرم متناسب داشته باشد.

ابتدا محل برداشت چربی ضدعفونی می شود و تحت شرایط استریل، بی حسی موضعی انجام می شود. با استفاده از سرنگ های مخصوص که به سر آنها کانولاهای مناسب وصل شده است و از طریق سوراخ کوچک، چربی های زیر پوست با فشار کم بیرون کشیده می شود. سپس طی فرآیند فرآوری، چربی ها چندین بار با سرم شستشو داده می شود تا خون و سایر مواد ناخالص از آن جدا شود.

بعضی از پزشکان از سانتریفیوژ جهت جداسازی کامل سرم ها از بافت چربی استفاده می کنند. چربی آماده شده به داخل سرنگهای 1cc (یک سی سی) کشیده می شود و آماده تزریق می شود.

محلی را که قرار است در آن تزریق چربی انجام شود، ضدعفونی و بی حسی موضعی انجام می شود. سپس به سرسرنگ یک سی سی کانول های مخصوص وصل شده و تزریق چربی به محل مورد نظرانجام می شود. این عمل بصورت سرپایی درمطب انجام می شود.

اکثرا با بیحسی موضعی و گاهی با بیهوشی خفیف انجام می شود. طول مدت عمل یک تا سه ساعت است و مدت زمان آن به وسعت محل عمل و مقدار تزریق بستگی دارد.

تزریق چربی یک روش نسبتاً غیر تهاجمی است و مراحل مختلفی جهت انجام آن وجود دارد. ابتدا با استفاده از تکنیک های استاندارد جهت برداشت چربی از نواحی مورد نظر بدن که می تواند شکم، باسن یا ران باشد استفاده می شود. آسپیراسیون چربی از طریق برشهای ریز انجام می شود که تقریباً هیچ جای زخمی باقی نمی گذارد.

چربی حاصل از برداشت، با استفاده از حداقل تغییرات، به آرامی برای تزریق آماده می شود. با استفاده از کانول های ریز که از طریق برش های ریز در نواحی مورد نظر جهت انتقال چربی ها صورت می گیرد به راحتی در خطوط، نواحی گود و خالی و همچنین نواحی بدون حجم صورت تزریق می شوند تا  سبب جوان سازی و بازسازی حجم از دست رفته در بافت مورد نظرشود.

متخصص ممکن است مناطق مورد نظر را تا حد زیادی از چربی تزریق کند که نباید نگران کننده برای افراد باشد (به لحاظ افزایش حجم زیاد در ناحیه ی تزریق)؛ زیرا متخصص می داند که ممکن است  درصدی از  سلولهای چربی زنده نمانند و از دست بروند پس با تزریق بیشتر در نواحی سبب می شود پس ازگذشت زمان حجم واقعی و مطلوب ترزیق  در بیماران  مشاهده شود.

تزریق صورت نسبتاً ساده است وشامل یک برش ساده در منطقه مورد نظر در محل تزریق چربی است. چربی از طریق برش های کوچک با کانول تزریق می شود و پزشک متخصص,  چربی را در عمقی از پوست و ناحیه ای از صورت تزریق می کند که می داند. مکان تزریق چربی تغییر نخواهد کرد و جابجا نمی شود.

تزریق چربی به کدام نواحی از بدن انجام می شود؟

از دست رفتن حجم قسمت های مختلف بدن و افتادگی پوست یکی از رایج ترین مسائلی است که با افزایش سن بسیاری از افراد با آن دست وپنجه نرم می کنند.

برای درمان این مسئله، روش های مختلفی مانند ایمپلنتو پرکننده های مصنوعی وجود دارد. اما استفاده از پیوند چربی محبوبیت بیشتری به خود اختصاص داده است چرا که :

چربی مورد نیاز از بدن خود فرد تأمین می شود. بنابراین احتمال بروز علائم آلرژی و حساسیت کمتر است. چرا که از چربی های مصنوعی و حیوانی برای انجام این کار استفاده نمی شود.

نتیجه تزریق چربی بعد از مدت زمان کوتاهی به صورت کاملاً طبیعی قابل مشاهده است.

تزریق چربی به سینه

با استفاده از تزریق فیلر به سینه نه تنها می توانید سایزش را به صورت طبیعی افزایش دهید، بلکه می توانید کاملاً طبیعی فرم دلخواهتان را نیز به آن ها بدهید. بر اساس نظرسنجی های انجام شده، استفاده از این عمل زیبایی، کاملاً طبیعی تر از از جایگذاری ایمپلنت است. معمولاً برای این عمل زیبایی سینه از چربی کمر و یا بازو استفاده می شود.

تزریق چربی باسن

تزریق چربی به باسن معمولاً با هدف افزایش جذابیت ظاهری انجام می شود! و ارتباط خاصی به سن فرد متقاضی ندارد. برای انجام این جراحی، معمولاً به حجم زیادی از چربی نیاز است. به همین دلیل چربی مورد نیاز را از قسمتهایی که چربی زائد دارند، برمی دارند. قسمتهایی مانند شکم و ران.

تزریق چربی صورت

در میان قسمت های مختلف بدن، صورت اولین جایی است که آثار پیری در آن ظاهر می شود. چرا که با گذر زمان، چربی صورت به دلیل افزایش سن و از بین رفتن مواد مغذی کم و کمتر می شود. این چربی از دست رفته موجب کاهش حجم بخش های مختلف صورت، خصوصاً زیر چشم، گونه، لب و … می شود. بنابراین تزریق چربی به صورت معمولاً برای نواحی زیر استفاده می گردد :

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم معمولاً بنا به دلایل مختلفی انجام می گیرد. نازک و البته حساس بودن پوست دور چشم باعث می شود که اثر اشعه آفتاب و افزایش سن بیشتر از قسمت های دیگر صورت روی آن نمایان شود. بنابراین از تزریق فیلر به زیر چشم برای رفع تیرگی و کبودی دور چشم و از بین بردن چین وچروک استفاده می شود.

همانطور که گفته شد، پوست زیر چشم به نسبت سایر قسمت های بدن، از حساسیت بیشتری برخوردار است و همین مسئله باعث می شود به محض افزایش سن و یا مشکل داخلی، چین و چروک و گودی و تیرگی زیر چشم مشاهده شود. بنابراین تزریق چربی به این ناحیه، برای جوانسازی صورت از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

به عنوان مثال، در طول جراحی، جهت جلوگیری از پخش شدن مواد در سایر قسمت ها، جراح باید علاوه بر سرعت عمل بالا، بداند که بیمار در چه شرایطی قرار گیرد. به عبارت دیگر، برای این عمل جوانسازی صورت ، فرد باید در حالت نشسته باشد و نه خوابیده. بنابراین در صورتی که تمایلی به انجام این کار دارید، بهتر است که از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

تزریق چربی به گونه

یکی از قسمت های صورت که در زیبایی افراد تأثیر شگرفی دارد، گونه است! تزریق چربی به گونه معمولاً بنا به یکی از دلایل زیر انجام می شود :

افزایش سن و افتادگی گونه

رژیم لاغری و از بین رفتن حجم گونه ها

دلایل ژنتیکی و مادرزادی

توجه :  این نوع تزریق، یکی از مواردی است که به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود.

تزریق چربی به لب

برای بزرگ کردن و افزایش حجم لب، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترینشان تزریق چربی به لب از بدن خود فرد است! روش انجام این کار به خود بیمار بستگی دارد. به عبارت دیگر شما می توانید تزریق با به یک لب و یا هر دوی آن ها انجام دهید. استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش ها مانند تزریق ژل و کاشت پروتز عوارض کمتری دارد.

مزایای تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت و بدن انقلابی در صنعت زیبایی به راه انداخته اند و برخی مزایای آن عبارتند از :

بهبود و جوانسازی بافت پوست

پر کردن ظاهر لاغر و یا توخالی در قسمت گونه ها، چانه و یا زیر چشم

پر کردن اسکار یا جای زخم فرو رفته و سوختگی ها

پرکردن خطوط روی پوست ناشی از زخم یا بالا رفتن سن

برجسته کردن نواحی مختلف بدن

جوان سازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست

رفع غیر قرینگی های صورت و بدن از جمله بافت سینه ها

از دیگر مزایای روش تزریق چربی صورت و بدن به این نکته می توان اشاره کرد که در صورت تزریق مناسب و تحت نظر پزشک متخصص و مراجعه منظم می توان انتظار داشت که نتایج آن 7 تا 10 سال دوام داشته باشد و افراد بین 30 تا 75 سال می توانند کاندیدای مناسبی برای این عمل باشند.

نکته فوق العاده دیگر این است که تزریق چربی، روش مناسب تری نسبت به سایر روش های جوان سازی و زیباسازی دارد و آن، این است که به طور کلی این روش بسیار ایمن تر از سایر روش ها می باشد.

این عمل نیاز به بیهوشی نداشته و در تزریق چربی از روش تزریق بسته استفاده می شود و به این معنی است که نیاز به باز شدن و آسیب رساندن به اعصاب، رگ ها و یا سایر اندام های درونی و بیرونی بیمار ندارد. تزریق به وسیله سوزن های خاردار انجام می شود و در این حالت میزان آسیب به حداقل ممکن خواهد رسید.

معایب تزریق چربی صورت

افرادی که تزریق چربی صورت و بدن انجام داده اند می توانند بلافاصله بعد از تزریق به انجام امور روزمره خود ادامه دهند. اگرچه انتظار می رود در ناحیه ای که تزریق چربی صورت و بدن صورت گرفته است مقداری تورم، قرمزی و حتی خونریزی کم دیده شود.

دوره بهبودی بر حسب مقدار چربی که از بدن گرفته شده و یا به ناحیه مورد نظر تزریق شده در افراد مختلف متغیر است ولی معمولا بعد از دو هفته شما می توانید نتایج کامل تزریق چربی صورت و بدن را به راحتی مشاهده نمایید.

اگر چه بلافاصله بعد از تزریق چربی صورت و بدن نیز می توانید نتایج آن را مشاهده نمایید ولی به دلیل وجود تورم و یا قرمزی ممکن است ناحیه مورد نظر برجسته تر از نیاز بیمار دیده شود که البته بعد از دوره بهبودی این مشکل برطرف خواهد شد.

به این نکته توجه کنید که تزریق چربی و صورت یک روش درمانی میان مدت است و نیمی از چربی تزریق شده بعد از 3 الی 6 ماه جذب بدن می شود و اگر به دنبال روشی دائمی هستید می بایست با مراجعه منظم به پزشک زیبایی خود طی چندین مرحله نسبت به تزریق چربی اقدام کنید.

کاندیدا مناسب تزریق چربی صورت

جهت کاندید شدن افراد و انجام پروسه انتقال چربی الزاماتی وجود دارد و افراد ابتدا باید با بهترین متخصص پوست مشاوره کند تا مشخص شود که آیا نیاز به تزریق چربی وجود دارد یا خیر.

از جمله مهمترین نکات برای  انجام کلیه ی متد های  زیبایی در افراد  این است که بیماران باید افراد سالم (از نظر روحی و روانی ) و دارای انتظارات واقع بینانه باشند که بتوانند از این روش بهره مند شوند.

همچنین بیماران کاندید جهت انجام روش تزریق چربی صورت باید چربی کافی در بافت بدنشان (سایت دهنده یا دونور) برای برداشت داشته باشند. آن چه  می تواند قبل از انجام این متد حائز اهمیت باشد این است که افراد  به ثبات وزنی مناسب که مد نظرشان است  رسیده باشند.

تزریق چربی همچنین مناسب افراد جوانی است که دچار نقص و یا کمبود حجم  در نقاط خاصی از صورت شده اند. چین و چروک های عمیق و افتادگی در چانه در  یک سوم پایین صورت اثر پتوز یا افتادگی  را ایجاد می کند تزریق چربی در نواحی آتروفیک و معمولاً در دو سوم بالایی صورت یک روش طبیعی جهت  ترمیم  و زیبایی است.

همچنین از این روش می توان برای بیمارانی استفاده کرد  که چربی قسمت های مختلف بدن آن ها به دلیل ضربه،سوختگی و یا بیماری هایی از قبیل  اسکلرودنا،  لیپودیستروفی،  ایدیوپاتیک و آتروفی از بین رفته است.

هزینه های تزریق چربی صورت

عواملی موثر بر هزینه تزریق چربی

هنگامی که زیباجویان در حال بررسی نقاط قوت و ضعف انتقال چربی هستند، یکی از سوالاتی که اغلب مطرح می‌کنند این است که آیا تزریق چربی مقرون به صرفه است؟ هزینه انتقال چربی می‌تواند یکی از عوامل تعیین کننده اتخاذ تصمیم برای انجام جراحی زیبایی باشد، اما چه چیزی قیمت آن را تعیین می‌کند؟

قیمت تزریق چربی همانند هر متد زیبایی دیگر تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای مختلفی قرار می‌گیرد و  به طور کلی هزینه‌ نهایی حجم دهی صورت، سینه و سایر اندام‌ها قیمت واحدی ندارد. هزینه تزریق چربی تحت تاثیر عوامل زیر قرار می‌گیرد:

دستگاه مورد استفاده: هزینه‌ دستگاهی که برای استخراج چربی از بدن زیباجو مورد استفاده قرار می‌گیرد نسبت به دستگاه‌های دیگر قیمت متفاوتی دارد.

تعداد جلسات: تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق چربی (جهت افزایش ماندگاری) عامل موثر دیگری است که هزینه‌ تزریق را تعیین می‌کند.

روش تزریق: مهارت و تجربه‌ پزشک تزریق کننده و اعتبار کلینیک زیبایی نیز در قیمت نهایی پیوند چربی تاثیرگذار هستند.

ناحیه تحت درمان: هزینه انتقال چربی بدن به صورت و بدن، بسته به گستردگی و اندازه عضو تحت درمان و تعداد آن‌ها متفاوت است.

امکانات و تجهیزات: اهمیت تجهیزات و امکانات مورد استفاده برای عمل تزریق را نمی‌توان در نتیجه‌ کار و قیمت نادیده گرفت. بنابراین طبیعی است که کلینیک‌هایی که از تجهیزات نوین و پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند، هزینه‌ی بیشتری برای تزریق چربی اتولوگ دریافت نمایند.

هزینه تزریق چربی بر حسب روش تزریق

با توجه به موارد ذکر شده، هزینه تزریق چربی می‌تواند در محدوده‌ی قیمت وسیعی در نوسان باشد زیرا هر کلینیک برحسب نوع روش انتخابی و امکاناتی که در اختیار دارد.

هزینه‌ متفاوتی را تعیین می‌کند. تزریق چربی امروزه با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود و هر یک از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند که بنابر تشخیص پزشک انتخاب می‌شوند. امروزه تزریق چربی با دو روش میکروفت و نانوفت که جزء جدیدترین متدهای تزریق هستند انجام می‌شود:

تزریق چربی به روش میکروفت

فرآیند تزریق چربی ابتدا با ساکشن چربی از شکم، باسن یا سایر اندام بدن صورن می‌گیرد سپس چربی برداشته شده باید برای تزریق آماده سازی شود. این روش همانطور که از نام آن مشخص است، چربی را به ذرات میکرومتری ریز می‌کند.

به این ترتیب پس از تزریق، ذرات چربی به شکل بهتر و یکنواخت‌تری در زیر پوست جای می‌گیرند و در نهایت علاوه بر ایجاد نتیجه‌ای زیباتر و طبیعی‌تر در چهره و اندام‌ها، فرد دوره‌ نقاهت کوتاه‌تری را می‌گذراند. هزینه تزریق چربی به روش میکروفت کمی متفاوت‌تر از سایر روش‌هاست چرا که طی این متد نیاز به یک مرحله تصفیه و ریز کردن ذرات چربی در ابعاد میکرومتری است.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به صورت

فرقی نمی‌کند که فرایند عمل به چه گونه‌ای خواهد بود، بهتر است از چند هفته قبل مصرف آب خود را بالا برده و با اینکار به پوست خود آبرسانی کنید. آبرسانی به پوست و تامین آب مورد نیاز بدن قبل از جراحی بسیار مهم می‌باشد.

تا 6 هفته قبل از عمل تزریق از کشیدن سیگار و قلیان جدا خودداری کنید تا پوست شما آمده جراحی شود.

اگر آسپرین و داروهای ضدالتهابی مصرف می‌کنید، بهتر است برای مدتی مصرف آن‌ها را متوقف کنید. برخی از این داروها ممکن است میزان خون‌رسانی به بدن را افزایش دهند که این امر موجب انباشت خون در نواحی مختلف بدن شده و کار را برای پزشک سخت می‌کند.

توصیه می‌شود برنامه‌های خود را برای مدتی لغو کنید تا پس از انجام عمل جراحی مجبور به ترک خانه نشوید. یکی از شروط لازم جهت بهبودی سریع و موثر بودن عمل جراحی، استراحت کافی است.

حتما از یک نفر بخواهید که شما را پس از عمل همراهی کرده و به خانه ببرد.

توصیه های روز تزریق چربی به صورت

ممکن است پس از حضور در بیمارستان یا کلینیک شرایطی حاکم باشد که شما انتظار آن را نداشته باشید. به طور مثال، مدت زمان عمل تزریق چربی به پوست، بستگی به این امر دارد که پزشک چه مقدار چربی برای تزریق به ناحیه مورد نظر نیاز دارد.

طبیعی است که اگر قصد تزریق چربی به باسن یا تزریق چربی به سینه را داشته باشید، مدت زمان عمل طول خواهد کشید و نیاز به تزریق چربی بیشتری است. بهتر است برای حفظ خونسردی و آرامش خود با از توصیه های پزشک استفاده کنید و از استرس و نگرانی دوری کنید.

در اکثر مواقع عمل تزریق چربی به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود؛ اما، در مواقعی ممکن است که پزشک به دلیل شدت بالای عمل مجبور به بیهوش کردن فرد شود.

از این رو، حتما خود را برای این شرایط آماده کنید. در برخی از مواقع نیز ممکن است پزشک با توجه به شرایط پیش آماده در حین عمل تصمیم به اتخاذ سایر روش‌های درمانی کند. مسلما، این تصمیم برای اثربخشی بیشتر گرفته شده و بهتر است با پزشک خود همکاری کنید.

پس از اینکه عمل تزریق به پایان رسید، به تمام توصیه‌های پزشک گوش کرده و تمام نکات گفته شده را مو به مو انجام دهید. ممکن است پزشک برای محافظت از ناحیه عمل شده یک لایه محافظ به نام لیپوساکشن قرار دهد تا پوست آن قسمت از بدن حرکت نکند. اگر پس از عمل احساس درد کردید هرگز نگران نباشید چراکه این یک امر کاملا طبیعی است.

مراقبت های بعد از تزریق چربی صورت

مراقبت بعد از تزریق چربی یکی از مهمترین نکات برای افزایش ماندگاری این روش است همچنین یکی دیگر از فاکتورهای مهم ماندگاری، انتخاب یک مرکز معتبر است که یک تیم پزشکی قوی و با تجربه دارد. چند مورد از مراقبت های بعد از تزریق چربی:

24 الی 48 ساعت بعد از تزریق چربی: طی یک الی دو روز اول بعد از تزریق چربی نباید به هیچ عنوان ناحیه تزریق را ماساژ داد، در معرض مستقیم نور آفتاب نباید قرار گرفت و استفاده از سالن سولاریوم را به تعویق انداخت.

هفته اول پس از تزریق: برای مراقبت پس از تزریق چربی تا یک هفته اول بهتر است زمان خوابیدن به روی صورت قرار نگرفت و توصیه می‌شود افراد به صورت طاق باز بخوابند. طی 1 هفته تورم و کبودی در صورت وجود خواهد داشت (هم در صورت و هم در ناحیه‌ای که چربی از آنجا برداشت شده است).

بنابراین برای تسکین این تورم و دردها باید ناحیه تزریق شده را مرتفع نگه داشت یعنی سر را رو به بالا گرفت و ترجیحا هنگام خواب از بالش بلند استفاده نمود. همچنین خوب است اگر از کمپرس یخ استفاده کنید؛ برای این کار هر چند ساعت به مدت 10 دقیقه کمپرس یخ را روی مناطق تزریق شده قرار دهید. اگر بیش از حد کمپرس را نگهدارید، باعث بسته شدن موقتی مویرگ‌های سطح پوست می‌شود. در نهایت هر داروی ضد درد که توسط پزشکتان تجویز شده است را به موقع مصرف کنید.

هفته دوم بعد از تزریق:  کاهش کبودی و تورم بین روز 7 تا 10 بعد از عمل پیوند چربی اتفاق می‌افتد. در هفته دوم بیشتر کبودی ها از بین می‌روند اگرچه ممکن است تورم جزئی باقی بماند. به عنوان مراقبت‌های بعد از تزریق چربی صورت این موارد را در نظر بگیرید: در این هفته هنوز هم باید مراقب اماکن گرم و نور خورشید باشید.

چربی به شدت به گرما حساس است و اگر بیش از حد در معرض گرما (مخصوصا گرمای شدید) قرار بگیرد، از بین می‌رود و آن وقت است که فرد از نتیجه تزریق چربی خود راضی نخواهد بود. توصیه می‌شود در این مدت حتما از ضد آفتاب با طیف مناسب( ترجیحا SPF30) استفاده نمایید. همچنین بهتر است هنوز به پشت بخوابید و از فشار آوردن صورتتان به بالش خودداری کنید. با اتمام این هفته تا حدی از فیکس شدن سلول‌های چربی می‌توان مطمئن شد.

سیگار نکشید: ثابت شده است که استعمال دخانیات تا مدتی پس از تزریق چربی می‌تواند بر ماندگاری آن تاثیر سو بگذارد بنابراین تا حد ممکن از کشیدن سیگار و قلیان بلافاصله پس از تزریق چربی پرهیز کنید.

ورزش‌های پر تنش و شدید ممنوع: از انجام هرگونه فعالیت شدید خودداری کنید تا زمانی که پزشک به شما توصیه کند که انجام این کار بی خطر است و ماندگاری چربی‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

هیدراته بمانید: مصرف به اندازه آب و مایعات طبیعی تا حد زیادی به نتایج تزریق چربی کمک می‌کند پس برای داشتن بهترین نتیجه و بالاترین زمان ماندگاری، به اندازه کافی مایعات بنوشید.

وزن خود را ثابت نگه دارید: برای مراقبت پس از تزریق چربی، تا مدتی فعالیت‌ها و رژیم‌های لاغری را متوقف کنید زیرا کاهش وزن می‌تواند میزان چربی صورت شما را کاهش دهد.

رژیم سالم غذایی داشته باشید: چربی‌های سالم بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید از جمله چربی‌های سالم می‌توان به آووکادو، ماهی قزل آلا، بادام و روغن نارگیل اشار کرد.

الکل ننوشید: نوشیدن الکل نیز بر نتیجه تزریق چربی به صورت و بدن تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت و بهتر است تا مدتی پس از تزریق چربی از نوشیدن الکل پرهیز کنید.

استفاده از کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق چربی برای کاهش درد و جلوگیری از ورم و کبودی بسیار موثر خواهد بود.

مناطق تحت درمان را ماساژ ندهید: یکی از عوامل بسیار موثر در ریزش سلول‌های چربی بعد از تزریق چربی، ماساژ و دست کشیدن بر روی ناحیه‌ای است که انتقال چربی به آن انجام شده است. به منظور جلوگیری از کبودی، احساس درد و تغییر نتایج حاصل از تزریق چربی به شدت از این کار پرهیز نمایید.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

انتقال چربی اتولوگ در افراد کاندید شده ی این متد، نتایج طولانی مدت و قطعی را نشان داده است و به طور متوسط ، در 32٪ افراد حجم تزریق شده در 16 ماه باقی می ماند. با این حال در برخی از افراد، تغییرات در درصد حجم باقی مانده  از چربی تزریقی ممکن است بعد از گذشت مدتی  نیاز به تکرار داشته  باشد.

ماندگاری چربی را در محل تزریق را دقیقا نمی توان مشخص کرد. در هر بار تزریق درصدی از سلول های چربی زنده می مانند و ماندگار خواهند بود. ماندگاری چربی در نواحی ای از بدن که کمتر حرکت میکند مانند گونه ها ،زیرچشم ،پشت دست و سینه بیشتر است و در نواحی ای از بدن که دائما در حرکت می باشند مانند لب و اطراف دهان کمتر است.

معمولا چربی به آهستگی توسط بدن جذب می شود، اگر چه میزان جذب متغیر بوده و غالبا پیشگویی آن امکان پذیر نمی باشد. در بسیاری از بیماران ممکن است حدود ۵۰% از چربی تزریق شده در طی چند ماه اول جذب شود.

از آنجائی که همه سلولهای چربی تزریق شده زنده نمی ماند این تمایل وجود دارد که تصحیح بیش از حد مورد نیاز انجام شود تا بعد از گذشت چند هفته نتایج نهائی مطلوب تر بدست آید. چربی را با پلاکت غلیظ شده PRP ترکیب و به بافت تزریق میکنند تا عمر آن طولانی شود.

در ضمن تزریق پیش از اندازه در یک ناحیه باعث می شود که خونگیری در آن ناحیه مختل شود وچربی تزریق شده نکروز شده و از بین برود بنابراین به پزشک خود اصرار نکنید که بیش از آنچه که خود صلاح می داند در یک جلسه به شما چربی تزریق نماید.

اکثر بیمارانی که تزریق چربی انجام می دهند از نتایج عمل راضی می باشند ودر بسیاری از بیماران تزریق چربی می تواند به مقدار قابل توجهی چین وچروک وافتادگی صورت را کاهش دهد .

تقریبا در تمامی بیماران مقداری از چربی تزریق شده به طور دائم باقی می ماند هر چند این مقدار از بیماری به بیماری دیگر متفاوت بوده وممکن است برای بر طرف کردن کامل چین وچروک وافتادگی پوست تزریق دوم ودر بعضی موارد تزریق سوم لازم باشد .

در سالهای اخیر سلول درمانی در جوانسازی پوست از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است .سلولهای بنیادی جدا شده از بخشهای مختلف بدن همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است.

سلولهای بنیادی مشتق از بافت چربی (ADSC) که نوعی سلول بنیادی مزانشیمی است که در مقایسه با مغز استخوان به وفور در انسان یافت میشود. ADSC با ترشح فاکتورهای رشد اثر بخشی روی تکثیر فیبروبلاست و کراتینوسیت دارد و در برخی تحقیقات نشان داده شده که ADSC   میتواند به سلولهای اپی تلیال تمایز یافته و در بهبود آسیب پوستی و پیری مناسب است.

راهکار هایی برای ماندگاری بیشتر تزریق چربی

برای انجام انتقال چربی راهکار‌ها و نکاتی وجود دارند که رعایت و عمل به آن‌ها موجب افزایش ماندگاری تزریق چربی و بهبود اثرات آن می‌شوند.

برخی از این موارد باید از طرف پزشک معالج و برخی دیگر توسط خود فرد  رعایت شوند. توصیه می‌شود تا این نکات و راهکار‌های ماندگاری بیشتر تزریق چربی را مطالعه کنید چرا که بدون شک به طول عمر و ماندگاری آن کمک خواهد کرد:

کلینیک زیبایی که به آن مراجعه می‌کنید باید مجوز مربوطه را داشته و معتبر باشد. همچنین پزشکی که برای انجام انتقال چربی انتخاب می‌کنید باید متخصص باشد تا تزریق چربی را به درستی انجام دهد و در نهایت شما را به نتیجه دلخواه برساند.

برای افزایش ماندگاری ترانسفر چربی باید از سانتریفیوژ‌های آزمایشگاهی در جهت جداسازی ناخالصی‌ها و غلیظ‌تر شدن چربی‌ها استفاده شود.

افزودن PRP یا پلاسمای سرشار از پلاکت‌های خونی که از بدن خود فرد گرفته می‌شود، به همراه تزریق چربی به ناحیه مورد نظر، به ماندگاری چربی‌های انتقال داده شده کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از راهکار‌های مهم و تاثیر‌گذار در جهت ماندگاری بالای تزریق چربی، انجام کار طی چندین مرحله است. در این روش چربی‌های گرفته شده از بدن در مقادیر کم‌تر و طی مراحل بیشتر توسط سوزن‌های کوچک به قسمت مورد نظر انتقال داده می‌شوند.

به دلیل اینکه هنگام تزریق چربی بخشی‌هایی از آن زنده نمانده و انتقال نمی‌یابند بهتر است که انجام این تکنیک به تعداد دفعات لازم تکرار شده تا نتایج مورد نظر حاصل شود.

به مدت چند روز پس از انجام تزریق چربی، فرد باید تلاش خود را بکند تا فشار اضافی به نواحی تزریق شده اعمال نشده و چربی‌های انتقال یافته با بافت آن قسمت پیوند خورده و در جای خود بنشینند.

اگر قرار است رژیم غذایی گرفته و وزن کم کنید، این کار را قبل از تزریق چربی انجام دهید زیرا رژیم و ورزش کردن منجر به حذف چربی‌های بدن خواهند شد و در نتیجه ماندگاری تزریق چربی کاهش پیدا می‌کند.

مصرف روزانه آب کافی از طریق جلوگیری از گرسنگی کاذب، از آب شدن چربی‌ها جلوگیری کرده و به افزایش ماندگاری انتقال چربی کمک می‌کند.

در پایان لازم به ذکر است که تزریق چربی یکی اثرگذار‌ترین روش‌های جراحی پلاستیک است که از ماندگاری بالا و طولانی مدتی برخوردار است و انجام آن در کنار مشاوره با یک پزشک متخصص توصیه می‌شود

اثرات و نتایج تزریق چربی صورت

انجام انتقال چربی یکی از بهترین تکنیک‌های جوانسازی پوست در سال‌های اخیر بوده است هر چند یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه‌های متقاضیان، ماندگاری تزریق چربی و نتایج حاصل از آن است. تزریق چربی باید تحت شرایط مناسب و به دست یک پزشک متخصص معتبر انجام گیرد و نکات لازم رعایت شوند تا نتایج دلخواه حاصل شود و فرد نگران تحلیل یا از بین رفتن چربی‌های تزریق شده به بدن خود نباشد.

سلول‌های چربی به وسیله انجام عمل لیپوماتیک با فشار کمی مکیده و برداشته می‌شوند. سپس چربی‌های گرفته شده به سانتریفیوژ‌های آزمایشگاهی انتقال داده شده و چرخانده می‌شوند. پس از آن توده‌های چربی توسط پزشک مورد بررسی قرار می‌گیرد تا ناخالصی‌ها و سلول‌های غیر قابل استفاده در چربی از آن جدا شوند. سپس چربی‌ها طی چند مرحله و در مقادیر پایین به وسیله‌ سوزن‌های کوچک به قسمت‌های مورد نظر فرد تزریق می‌شود.

در نهایت نباید هیچ فشاری به مناطقی از بدن که تزریق چربی در آن صورت گرفته، وارد شود. با رعایت موارد بالا توسط پزشک و فرد، تکنیک زیبایی انتقال چربی به بهترین شکل انجام گرفته و با موفقیت به اتمام خواهد رسید در نتیجه اثرات و نتایج حاصل از آن طولانی مدت خواهند بود و مورد رضایت فرد قرار خواهد گرفت.

پس از انجام تزریق، اثرات ظاهری آن بلافاصله قابل مشاهده بوده و فرد بدون نیاز به بستری شدن می‌تواند مرخص شده و به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد. تورم ناشی از تزریق چربی نیز پس از گذشت چند روز از بین رفته و حجم آن به اندازه اصلی و مورد نظر خواهد رسید.

دوره نقاهت تزریق چربی صورت

تزریق چربی که با هدف زیبایی و جوان‌سازی انجام می‌شود یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار محسوب می‌شود؛ هر چند این کار جز عمل‌های زیبایی کم تهاجم است اما با این حال نیازمند گذراندن یک دوره نقاهت حساس و اصولی است چرا که در غیر این صورت کاندیدهای انجام تزریق چربی می‌توانند شاهد عوارض جانبی ناخوش‌آیندی بعد از اتمام کار شوند و حتی در برخی موارد بروز نتایج نهایی ناخوش‌آیند نیز مشاهده می‌گردد.

به همین دلیل پاسخ به سوال مدت زمان دوران نقاهت بعد از تزریق چربی چه قدر است باید توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط بیمار از قبیل جنس پوست، حجم چربی تزریق شده و … تعیین گردد.

معمولا به دلیل کم تهاجمی بودن تزریق چربی مراجعه‌کنندگان شاهد دوره نقاهت چندان طولانی نخواهند بود. در حالت کلی در 24 ساعت اول بعد از تزریق از کاندیدهای تزریق چربی خواسته می‌شود تا به استراحت پرداخته و نکات مراقبتی لازم را با حساسیت بسیار بالایی دنبال کنند.

در روزهای بعدی فرد می‌تواند به انجام تمامی فعالیت‌های روزانه خود بپردازد. بعد از 5 الی 7 روز تمامی عوارض جانبی برطرف شده و شخص می‌تواند از نتایج مثبت حاصله لذت ببرد. ناگفته نماند که این مدت زمان می‌تواند در افراد مختلف با توجه به سیستم ایمنی بدن و موارد متعدد دیگر از قبیل مهارت پزشک متخصص، تجهیزات کلینیک و … کمتر یا بیشتر نیز شود.

تعداد جلسات لازم تزریق چربی صورت

اولین چیزی که در مورد انتقال چربی باید بدانید این است که تعداد دفعات و زمان ترمیم آن کاملاً به تکنیک و مهارت پزشک وابسته است؛ به عبارتی دیگر یعنی بستگی به این دارد که چه کسی این کار را انجام می‌دهد. در حالت کلی تزریق چربی در 1 الی 6 جلسه توسط پزشک متخصص و در کلینیک انجام می‌شود.

برای به دست آوردن بهترین نتایج بالقوه در برخی از مواقع پزشک می‌تواند با توجه به شرایط بدنی بیمار و با صلاح‌دید خود در چند جلسه تزریق چربی را انجام دهد تا به هدف مورد نظر خود و زیباجو دست پیدا کند. از جمله عوامل تاثیرگذار در تعداد جلسات تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سن و شرایط بدنی فرد کاندید تزریق چربی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعداد جلسات لازم برای تزریق چربی سن زیباج است چرا که با بالارفتن سن میزان آسیب‌پذیری پوست بیشتر شده و سیستم ایمنی بدن دچار برخی تغییرات می‌گردد. به همین دلیل پزشکان می‌توانند پیشنهاد دهند تا در چند جلسه متعدد اقدام به تزریق چربی شود.

شدت ایرادات در نواحی تحت درمان فرد متقاضی

در برخی مواقع میزان شکایت و مشکل زیباجو به قدری بالا است که پزشک قادر به برطرف کردن آن در یک جلسه درمانی نیست بنابراین توصیه می‌شود تا از تعداد جلسات بیشتری بهره گرفته شود.

ناحیه تزریق چربی

محلی که قرار است چربی در آن تزریق شود نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعداد جلسات لازم برای این کار تاثیرگذار باشد. این موضوع بعد از انجام بررسی‌های لازم و با توجه به نظر پزشک تشخیص داده می‌شود. به عنوان مثال برای تزریق چربی به سینه حداقل 4 جلسه تزریق لازم است تا 80% چربی‌های انتقال داده شده در جای خود تثبیت شوند.

تخصص و مهارت پزشک در تزریق چربی

در برخی شرایط به دلیل عدم تخصص و تجربه کافی پزشک نمی‌توان زیباجو را در یک جلسه به نتایج ایده‌آل و خواسته‌هایش رساند در نتیجه نیاز پیدا می‌کنند تا دوباره برای رسیدن به ظاهر ایده‌آل خود اقدام به تزریق چربی کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلی توصیه می‌شود تا حتما در انتخاب پزشک خود توجه کافی داشته باشید.

فاصله مناسب جلسات تزریق چربی صورت

هر چند فاصله مناسب جلسات تزریق چربی به میزان پایداری سلول‌های چربی برداشت شده از ناحیه اهدا کننده بستگی دارد؛ اما در حالت کلی حدود 65 درصد از میزان چربی تزریق شده حدود 3 الی 6 ماه بعد از عمل جذب بدن می‌شوند و فقط 35% آن باقی می‌ماند که در این صورت تزریق باید مجددا انجام شود.

فاصله مناسب جلسات تزریق چربی اکثر داوطلبان حدود 2 الی 6 ماه بعد از اولین جلسه انتقال چربی می‌باشد و بعد از آن باید منتظر بمانند و اجازه دهند اولین انتقال آن‎ها رسوب کرده و بهبود یابد.

میزان ماندگاری چربی بعد از جلسه اول به عواملی مانند میزان تحرک و تعریق در ناحیه عمل، کاهش وزن متقاضی بعد از تزریق چربی، حجم چربی‌های تزریق شده و نحوه مراقبت زیباجو بستگی دارد. باید بدانید مقداری از چربی تزریقی آب می‌شود و هیچ استثنایی در این مورد وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌شود فردی که انتقال چربی انجام می‌دهد با استفاده از چربی‌های سالم در رژیم غذایی خود از تحلیل رفتن بافت‌های چربی جلوگیری کنند.

با جدی گرفتن مراقبت‌های توصیه شده و برخی نکات جزئی در رژیم غذایی بدن کاملا برای تزریق مجدد آماده خواهد بود و جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. در کل عمل تزریق چربی جدی و پر خطر محسوب نمی‌شود و بعد از مدت کوتاهی هیچ اثری از عوارض جزئی باقی نخواهد ماند.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

هزینه تزریق چربی به صورت

فیلم تزریق چربی به صورت

 عوارض تزریق چربی به صورت

نتیجه گیری

تزریق چربی یکی از موثرترین و بهترین روش‌های حال حاضر برای اصلاح و بهبود بخش‌هایی از بدن با استفاده از چربی‌های بدن خود فرد می‌باشد. به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. در تزریق چربی یا انتقال چربی، بافت‌های چربی از قسمت‌های مختلف بدن خود شما مانند ران‌ها، شکم، پهلو‌ها و باسن که دارای بافت چربی غنی هستند به روش لیپوساکشن برداشته شده و توسط سرنگ‌های مخصوص به اندام مورد نظر انتقال می‌یابند.

انجام تکنیک انتقال چربی به دلیل مزیت‌ها و برتری‌هایی که نسبت به دیگر روش‌های جراحی پلاستیک مانند کاشت ایمپلنت دارد به مراتب بیشتر به افراد متقاضی به ویژه خانم‌ها توصیه می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که عوارض و خطرات ناشی از تزریق چربی در مقایسه با روش‌های دیگر کمتر بوده و نتایج بهتری را به دنبال دارد.

تزریق چربی را می‌توان در نواحی مختلف بدن که مورد نیاز است انجام داد اما به طور عمده بر روی صورت و پستان‌ها انجام می‌شود و انتقال چربی در این نواحی از محبوبیت بالایی میان خانم‌ها برخوردار است.

کشیدن پوست صورت و تزریق برخی مواد پر‌کننده مانند ژل، از روش‌های موثر اضافه کردن حجم به قسمت‌های مختلف صورت، افزایش انعطاف‌پذیری پوست و کاهش نشانه‌های پیری پوست صورت هستند اما باید در نظر داشته باشید که این روش‌ها دارای ماندگاری و طول عمر پایین‌تری نسبت به ترانسفر چربی هستند.

از طرفی تزریق چربی دارای نتایج دائمی‌تر و بهتری خواهد بود. چربی عمدتا برای افزایش حجم و رفع افتادگی پوست به نواحی مختلف صورت مانند لب‌ها، گونه‌ها، گودی زیر چشم و… تزریق می‌شود اما در سال‌های اخیر با پیشرفت علم پزشکی تزریق چربی به پستان‌ها نیز امکان‌پذیر شده است.

در این روش با استخراج حجم بیشتری از چربی‌های بدن، پزشکان قادر خواهند بود تا مقدار بیشتری از سلول‌های چربی را در سینه‌ها تزریق کنند. با تزریق چربی به پستان‌ها، سلول‌های چربی گرفته شده از بدن خود فرد به طور طبیعی به رشد خود ادامه خواهند داد و نتایج آن بسیار اثر بخش‌تر از دیگر روش‌ها مانند تزریق ژل و ایمپلنت خواهد بود.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/fULd2

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/YrjFJIJM

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.