معایب و عوارض لیفت بینی

معایب و عوارض لیفت بینی

معایب و عوارض لیفت بینی

اگر در فکر ایجاد تغییراتی در چهره خود با کمی لیفت بینی هستید، شما تنها نیستید. در واقع این روزها اعمال تغییراتی جزئی در بینی، به خواسته‌ای رایج تبدیل شده است. ایجاد تغییرات یا لیفت بینی می‌تواند به رفع مسائل جزئی متعددی کمک کند.

در برخی موارد به این خاطر است که بینی نقش به سزایی در ترکیب بندی صورت ایفا می‌کند. تا حدی به خاطر شکل آن و تا حدی هم به خاطر قرار گرفتنش در مرکز صورت، بینی مسئول نگه داشتن همه چیز کنار هم است. تغییر کوچکی در بینی، می‌تواند در ظاهر شما تغییر بزرگی ایجاد کند. امروزه پزشکان عمل‌ زیبایی بینی بدون جراحی را پیشنهاد می‌دهند. نتایج سریع خواهد بود و فیلرهای بینی معمولا 6 تا 12 ماندگاری خواهند داشت.

سالانه افراد بسیار زیادی برای داشتن چهره‌ای زیبا و بینی خوش فرم تن به انجام عمل‌های جراحی زیبایی می‌دهند. متاسفانه تمامی افراد بعد از انجام عمل جراحی بینی از نتیجه کار راضی نبوده و شاهد عوارض جانبی بسیاری در نتیجه انجام آن می‌شوند. در چند سال اخیر لیفت بینی با نخ توانسته جایگزین خوبی برای عمل‌های جراحی پرهزینه و خطرناک باشد.

به این صورت که کاندیدهای انجام عمل جراحی بینی می‌توانند به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کرده و بدون نیاز به ایجاد برش و بیهوشی ایرادهای بینی خود را به کمک لیفت بینی برطرف کنند. هزینه لیفت بینی با نخ در مقایسه با عمل‌های جراحی تهاجمی خیلی کمتر بوده و دارای ماندگاری بالایی است.

یکی از روشهایی که به تازگی برای اصلاح برخی از نواقص بینی در نظر گرفته شده است؛ و قابل انجام می‌باشد؛ لیفت بینی با نخ است. لیفت بینی با نخ از روش‌های بدون جراحی بینی است، که برای مشکلات و نقایصی چون قوز بینی و افتادگی نوک بینی مناسب می‌باشد.

از آنجا که جراحی رینوپلاستی بینی که با برش و بخیه صورت می‌گیرد؛ دارای عوارض خاص خود می‌باشد؛ روشهای غیر جراحی مانند لیفت بینی با نخ به دلیل عدم ایجاد عوارض جراحی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. البته ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که همه نقایص بینی با تزریق ژل قابل رفع نخواهند بود و این پزشک است که می‌تواند تشخیص دهد این روش تا چه حد مفید و موثر است.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

انواع  مدلهای عمل لیفت بینی

لیفت بینی کاهشی

همان‌طور که از نام آن پیداست، در این روش سایز بینی کاهش می‌یابد. در طی این عمل می‌توان کل سایز بینی را کم کرد یا سایز بخش‌های خاصی از آن از قبیل نوک، کناره‌ها یا تیغه را کاهش داد. برای رسیدن به این هدف، بخشی از غضروف یا استخوان‌های بینی برداشته می‌شوند.

قبل از انجام عمل، با دکتر مشورت کرده تا مشخص شود که چه بخش‌هایی از بینی‌تان را دوست دارید، چه بخش‌هایی را دوست ندارید و چه بخش‌هایی را می‌خواهید تغییر دهید. در طول جلسه‌ی پیش از درمان، دکتر بینی و بخش‌های مختلف صورت را بررسی کرده تا بهترین تصمیم را برای جراحی لیفت بینی اتخاذ کند.

همه‌ی عمل‌های لیفت بینی با ایجاد برش‌هایی در داخل یا خارج بینی انجام می‌شوند. صرفنظر از اینکه برش‌ها در کدام بخش بینی انجام شوند، قسمتی از  غضروف و استخوان برای کاهش اندازه‌ی آن برداشته می‌شود.

البته باید اشاره کنیم که با کاهش اندازه‌ی بینی، پوست آن جدا نمی‌شود بلکه به مرور زمان متناسب با اندازه‌ی بینی جمع خواهد شد. اندازه‌ی بینی بعد از عمل زیبایی لیفت بینی  با سایر بخش‌های صورت تناسب خواهد داشت.

لیفت بینی افزایشی

در طول عمل لیفت بینی افزایشی، دکتر بافت یا استخوان بینی را پیوند می‌زند. برای این کار از غضروف دیگر بخش‌های بینی مثل تیغه‌ی آن استفاده می‌شود. اگر بافت کافی برای پیوند وجود نداشته باشد می‌توان از ایمپلنت‌های مصنوعی، ایمپلنت‌های طبیعی و سلول‌درمانی استفاده کرد. اگر اندازه‌ی بینی بسیار کوچک باشد، می‌توان از پیوند پوست برای افزایش حجم بینی استفاده کرد.

لیفت بینی آسیب‌دیده

ساختار بینی از بخش‌هایی ظریف و کوچک ساخته شده است. هنگامی‌که بینی ضربه می‌خورد، آسیب‌های فراوانی از قبیل، شکستگی استخوان، غضروف، انحرافات داخلی، عدم تقارن داخل و خارج از بینی و حتی مشکلات تنفسی به وجود آید.

خونریزی ایجاد شده در اثر ضربه، جریان خون را متوقف کرده و  موجب مرگ سلول‌های بافت غضروف می‌شود. همچنین این اتفاق، جریان هوا در بینی را مختل می‌سازد و در نهایت، بینی تغییر فرم پیدا خواهد کرد. عمل لیفت بینی، جراحاتی که منجر به تخریب جریان هوا در بینی شده‌اند را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

لیفت بینی ترمیمی

این عمل جراحی پس از برداشتن بافت سرطانی یا برای جبران بافت از دست رفته‌ی بینی انجام می‌شود. در واقع در طی این عمل، آن بخش از بافت بینی که از بین رفته یا آسیب دیده، ترمیم خواهد شد. در لیفت بینی ترمیمی از بافت‌های قسمت‌های دیگر بدن برای پیوند، استفاده می‌شود.

باتوجه به ماهیت پیچیده‌ی این روش، افراد ممکن است چندین عمل جراحی را در طی چند ماه نیاز داشته باشند. از آنجایی‌که جراحی لیفت بینی بازسازی کاملاً تخصصی است داوطلبان باید به‌دنبال جراحانی باشند که تجربه‌ی فراوان در این زمینه دارند.

لیفت بینی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-لیفت بینی

لیفت بینی اصلاحی

نارضایتی در مورد نوک بینی یکی از دلایل اصلی لیفت بینی اصلاحی است. از آنجایی‌که برآمده‌‎ترین بخش صورت، نوک بینی است، شکل و شمایل آن بسیار مهم است.

لیفت بینی اصلاحی یک روش منحصر به فرد است که به حفظ ویژگی‌های صورت افراد بسیار کمک می‌کند. از آنجایی‌که شکل نوک بینی تکمیل کننده‌ی ویژگی‌های اصلی صورت است برای اصلاح آن، تکنیک‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به این هدف، جراح ممکن است بافت‌هایی را از نوک بینی کم کرده یا به آن اضافه کند تا ظاهر آن زیبا شود.

قبل از شروع جراحی به داوطلبان آرام‌بخش تزریق شده یا از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. قبل از لیفت بینی، دکتر ساختار داخلی بینی را با استفاده از دوربین سه بعدی مورد بررسی قرار می‌دهد. با توجه به نیاز افراد، بافت چربی حذف یا جابه جا خواهد شد. ممکن است دکتر، ایمپلنت‌هایی را برای تقویت کردن ساختار غضروف و تغییر شکل آن استفاده کند.

در برخی موارد برای اصلاح نوک بینی از پیوند بافت هم استفاده می‌شود. همچنین تمام برش‌ها با استفاده از نخ قابل جذب، بخیه می‌شوند. به یاد داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز در مورد میزان هزینه‌ی عمل زیبایی بینی را از دکتر سوال کنید تا برنامه‌ریزی مناسب برای انجام آن داشته باشید.

لیفت بینی نژادی

با استفاده از این روش، شکل بینی متناسب با ویژگی‌های صورت، متقارن و زیبا می‌شود، بدون اینکه ویژگی‌های نژادی داوطلب از بین برود.

لیفت بازبینی

فرم و عملکرد بینی برخی از  داوطلبان، بعد از عمل جراحی تغییر می‌کند. برای اصلاح این مشکل می‌توان از لیفت بازبینی استفاده کرد. همچنین پس از جراحی بینی، برخی داوطلبان مشکل تنفس دارند یا از ظاهر آن راضی نیستند؛ برای رفع این مشکل نیز از لیفت بازبینی استفاده می‌شود.

خوشبختانه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان بینی را بدون عمل جراحی لیفت کرد. در این روش از نخ‌هایی قابل جذب، به‌نام PDO (پلی‌دی‌اوکسانن) استفاده می‌شود. لیفت بینی با استفاده از این نخ‌ها کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. از آنجایی‌که دوره نقاهت بعد از این عمل بسیار کوتاه است داوطلبان می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های روزمره را شروع کنند/

پس از آنکه بینی به‌طور موضعی بی‌حس شد، دکتر نخ‌های PDO را به موازات تیغه‌ی بینی و از داخل عبور داده و بینی را لیفت می‌کند. نخ‌های لیفت، زیر پوست قرار گرفته، تیغه و نوک بینی را لیفت کرده و با تحریک رشد کلاژن موجب ماندگاری نتایج عمل می‌شوند.

تعداد نخ‌های مورد نیاز برای داوطلبان مختلف، متفاوت است. برگزاری یک جلسه‌ی مشاوره با دکتر قبل از لیفت بینی بسیار ضروری است زیرا در طی این جلسه شکل نهایی بینی و تعداد نخ‌های مورد نیاز مشخص می‌شود. نتایج لیفت بینی با نخ بلافاصله بعد از عمل، قابل مشاهده است.

لیفت بینی گوشتی

بینی گوشتی به آن دسته از بینی هایی گفته می شود که میزان گوشی در این بینی ها بیشتر از میزان استخوان است. این نوع بینی معمولا با پوست ضخیم روی بینی و نوک پهن بینی همراه است. لازم است بدانید عمل جراحی بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی دشوار تر است.

همچنین در بینی های گوشتی اغلب بعد از جراحی امکان بازگشت فرم بینی وجود دارد. همین عوامل سبب شده است تا عمل جراحی بینی گوشتی یک عمل ریسک پذیر باشد. اما با استفاده از روش های دیگری مانند لیفت بینی گوشتی می توان به فرم دلخواه بینی رسید که این ریسک کمتری نیز به همراه دارد.

انواع روش های لیفت بینی

با روی کار آمدن تکنیک‌های نوین، دیگر داشتن بینی زیبا و متناسب با فرم صورت یک رویا نیست. راهکارهای متعددی پیشنهاد شده‌اند که هر یک برای گروهی از افراد مناسب هستند. بنا به آنچه بیان شد، تکنیک‌های لیفت بینی را به دو دسته تقسیم می‌کنند که در ادامه، معرفی کلی از هر یک ارائه خواهیم داد.

جراحی لیفت بینی : این جراحی گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که قصد دارند تغییرات قابل توجهی را در صورت خود ایجاد کنند. به کمک این تکنیک، شاهد تغییر دائمی اندازه، شکل و عملکرد بینی خواهیم بود. اگرچه این جراحی بیشتر با هدف زیبایی انجام می‌شود، این روش می‌تواند به اصلاح مشکلات تنفسی نیز کمک کند. به کمک این تکنیک، حتی آسیب‌های وارد شده به بینی که در اثر ورزش یا تصادف اتفاق افتاده‌اند نیز قابل اصلاح هستند.

تکنیک‌های غیرجراحی لیفت بینی : روش‌های غیرجراحی که تحت عنوان تکنیک‌های غیرتهاجمی نیز شناخته می‌شوند، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که از زیر تیغ رفتن هراس دارند. به کمک این روش اصلاح برخی از ناهنجاری‌های بینی مانند برجستگی‌ها و ناهمواری‌ها امکان‌پذیر است.تغییر نوک بینی و رفع سایر نواقص آن نیز به کمک این تکنیک ممکن به نظر می‌رسد.

خبر خوش درباره این تکنیک‌ها، نتایج آنی و فوری آن هاست. با این وجود باید بدانید که تکنیک‌های غیرتهاجمی ماندگاری طولانی مدتی ندارند و معمولاً نیاز به تکرار آنها وجود دارد.

دو تکنیک مطرح شده، یعنی جراحی لیفت بینی و تکنیک‌های غیرتهاجمی از پروسه کار گرفته تا نتایج نهایی، تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. جراحی بینی معمولاً 1 تا 3 ساعت طول می‌کشد، در حالی که تکنیک غیرتهاجمی تنها 30 تا 45 دقیقه به طول می‌انجامد.

بهبودی بعد از جراحی بینی و امکان مشاهده نتایج نهایی ممکن است بین 6 تا 8 هفته طول بکشد. در حالی که به کمک تکنیک‌های غیرتهاجمی، فوراً به زندگی روزمره خود باز می‌گردید. از طرفی نتایج حاصل از این تکنیک در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده هستند

بررسی روش‌های غیرتهاجمی لیفت بینی

حال که آشنایی اولیه‌ای با انواع روش‌های غیرتهاجمی پیدا کردیم، نوبت به بررسی انواع تکنیک‌ها به همراه مزایا و معایب آن می‌رسد. درباره انواع تکنیک‌های غیرجراحی لیفت بینی چه می‌دانید؟ کدام راهکار مناسب شماست؟

لیفت بینی به کمک تزریق ژل و فیلر

یکی از ساده‌ترین راهکارهای لیفت بینی، فرم دهی بینی با فیلر به حساب می‌آید. به کمک این تکنیک، انواع مختلفی از ناهنجاری‌های بینی قابل اصلاح هستند. رفع برجستگی، اصلاح نوک بینی و لیفت آن، برجسته کردن قسمت‌هایی از بینی و هموار کردن پل بینی از جمله کاربردهای تزریق ژل به شمار می‌آید.

با وجود کاربردهای متعدد این تکنیک، تزریق فیلر برای همه افراد مناسب نیست. به عنوان مثال اگر مایل هستید که بینی شما کمی کوچکتر به نظر برسد یا غوز بینی برداشته شود، بهتر است به سراغ روش‌های دیگر بروید. در این تکنیک از انواع فیلرها به منظور اصلاح فرم بینی استفاده می‌شود که برخی از مشهورترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

هیالورونیک اسید

پلی اتیل متیل اکریلات

ژل پلی آکریل آمید

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

پیش از تصمیم‌گیری در خصوص این تکنیک، بیایید نگاهی به معایب و مزایای آن بیندازیم.

مزایا و معایب تزریق فیلر به بینی

آنچه باید در رابطه با تزریق ژل به بینی بدانید، موقتی بودن این راهکار است. ماندگاری فیلرهای مورد استفاده در این روش بین چند ماه تا دو سال تخمین زده شده است. بعد از این مدت، به منظور اصلاح و ترمیم مجدد، باید نزد پزشک مراجعه کنید.

مهم‌ترین مزیت لیفت بینی به کمک این تکنیک را باید قابلیت اصلاح آن دانست. به این معنی که اگر از نتایج نهایی تزریق ژل رضایت نداشتید، این امکان وجود دارد که در جلسات بعدی فرم آن را اصلاح کرد.

مزیت دیگر این روش را باید هزینه نسبتاً معقول آن بدانیم؛ تزریق فیلر نسبت به سایر تکنیک‌ها هزینه پایین‌تری دارد و نتایج نهایی حاصل از آن، بعد از نهایتاً یک هفته قابل مشاهده خواهد بود.

در نهایت نمی‌توان عوارض ناچیز این تکنیک را نادیده گرفت. بعد از تزریق ژل، معمولاً با کبودی و تورم خفیف مواجه خواهید شد که در مقایسه عوارض سایر تکنیک‌ها می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

در رابطه با تزریق فیلر برای لیفت بینی، باید انتظارات خود را در حد معقول نگه دارید و از این تکنیک، انتظار معجزه نداشته باشید!

لیفت بینی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-لیفت بینی

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی به کمک نخ، تکنیکی به‌روز است که این روزها طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است. این تکنیک غیرتهاجمی برای لیفت نوک بینی کاربرد دارد. جالب است بدانید که در این روش از نخ‌هایی استفاده می‌شود که بعد از مدت زمان کوتاهی جذب می‌شوند. اما لیفت بینی با نخ چگونه انجام می‌شود؟

برای شروع فرایند، ابتدا بی‌حسی موضعی اعمال می‌شود. در ادامه پزشک نخ را از قسمت فوقانی، وارد بینی کرده و آن را از نوک بینی خارج می‌کند. شاید تصور کنید که بعد از جذب نخ، این احتمال وجود دارد که بینی به حالت اولیه خود بازگردد، اما این اتفاق نمی‌افتد.

درواقع نخ مورد استفاده در این تکنیک، سلول‌های پوستی را تحریک به تولید کلاژن می‌کند. به این ترتیب ماندگاری این روش افزایش پیدا خواهد کرد.

نگاهی به مزایای لیفت بینی با نخ

حتماً شما هم بارها درباره لیفت بینی به کمک نخ و محبوبیت آن شنیده‌اید، اما مگر این تکنیک چه مزایایی برای ما به دنبال دارد؟

این تکنیک، آسیب زیادی به بافت بینی و عروق آن وارد نمی‌کند؛

نتایج حاصل از لیفت بینی با نخ به مدت دو سال ماندگار است؛

نخ‌های مورد استفاده در این تکنیک، سبب بروز آلرژی یا حساسیت نمی‌شوند؛

امکان تنظیم نوک بینی با توجه به سلیقه شما وجود دارد؛

فرایند لیفت با نخ تنها به مدت 15 دقیقه به طول می‌انجامد؛

عوارض ناشی از انجام این تکنیک، ناچیز و کوتاه مدت هستند.

جراحی لیفت بینی

اگر امکان لیفت بینی از طریق راهکارهای غیرتهاجمی وجود نداشته باشد یا هیچ یک از این راهکارها برای فرد مناسب نباشد، در ایستگاه آخر به جراحی لیفت بینی می‌رسیم. این جراحی برخلاف تصور عموم مردم، تکنیکی است که در مدت زمان کوتاهی اجرا شده و حتی گاهی بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود. با این حال قصد داریم هر آنچه باید در رابطه با این تکنیک بدانید را مطرح کنیم و از همه جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ریسک‌ها و خطرات جراحی لیفت بینی

در این جراحی، اندازه، شکل یا فرم بینی تغییر می‌کند و البته مانند هر تکنیک تهاجمی دیگری خطرات مخصوص به خود را دارد. از جمله ریسک‌های این تکنیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خون‌ریزی

عفونت

واکنش بدن به ماده بیهوشی یا بی حسی

بروز مشکلات تنفسی

تغییر رنگ پوست و تورم بینی

اگرچه ممکن است هر یک از خطرات فوق، سلامت فرد متقاضی را تهدید کند، اما در بیشتر موارد این مشکلات به هیچ عنوان اتفاق نمی‌افتند.

نگاهی به مزایای جراحی لیفت بینی

هنگامی که صحبت از جراحی و زیر تیغ رفتن می‌شود، افراد زیادی گارد می‌گیرند. با این حال هیچ گاه نمی‌توان منکر نتایج طولانی مدت و مثبت این تکنیک شد. افزایش اعتماد به نفس و نتایج مطلوب حاصل از این تکنیک، افرادی زیادی را به انجام این فرایند تشویق کرده است. با این حال اگر به دنبال دلایلی بیشتری برای قانع شدن می‌گردید، نگاهی به مزایای انجام این تکنیک بیندازید.

امکان افزایش یا کاهش اندازه بینی،

امکان شکل دادن به سوراخ‌های بینی،

امکان لیفت نوک بینی و اصلاح فرم آن،

امکان کوتاه کردن پل بینی،

امکان ایجاد تناسب و هماهنگی میان اجزای صورت و بینی.

همه این مزایا به کمک این جراحی ساده قابل دستیابی هستند. تنها کافی است که از یک متخصص باتجربه در این حوزه کمک بخواهید.

 در این مقاله تا انتها ما به یکی از روش های غیر تهاجمی لیفت بینی می پردازیم. که این روش در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد انجام می شود این روش که به نام لیفت بین با نخ شهرت دارد یکی از روش های بسیار موثر در لیفت بینی با نخ می باشد. در ادامه این مقاله مراحل، مزایای و معایب، عوارض و هزینه های و مراقبت های ان را به طور کامل و جامع بازگو می کنیم.

لیفت بینی با نخ چیست؟

لیفت با نخ روشی است که در آن از نخ های به خصوصی که قابل جذب هستند به جهت فرم دهی بینی استفاده می شود. در لیفت با نخ بینی از نخ های بسیار کوتاه که بین 5 تا 7 سانتی متر هستند استفاده شده و به بینی فرم دلخواه داده می شود.

ازجمله روش های بسیار سریعی است که نتایج آن به سرعت قابل مشاهده است. البته روش لیفت بینی با نخ ماندگار نیست و نهایتا پس از 12 ماه مجددا باید تکرار شود.

اما به صورت کلی نسبت به عوارض محدودی که روش لیفت با نخ دارد، برای بسیاری از افراد پیشنهاد می شود که به عنوان جایگزین عمل بینی به آن نگاه کنند.

البته عمل جراحی بینی نیز مزیت ها و معایب مختص خود می باشد و بهتر است قبل تصمیم گیری در رابطه با انتخاب این روش ها آگاهی و اطلاعات کاملی از مراحل و جوانب این دو روش بدست آورید.

کاربرد لیفت با نخ به جهت فرم دهی و شکل دهی برخی از انواع مدل های بینی است. در نتیجه این روش برای برخی از فرم های بینی کاربرد نخواهد داشت.لذا به افرادی که قصد ایجاد تغییرات عمده و بسیاری در بینی خود هستند توصیه می شود که از این اقدام جهت دست یابی به انتظارات و خواسته های خود اقدام نکنند.

توصیه می شود علاوه بر موارد ذکر شده در زیر حتما با یک پزشک متخصص و بادانش در این زمینه مشورت کرده تا به خوبی شما را از بابت مزیت ها و همچنین معایب انجام این اقدام مشاوره دهد تا در تصمیم گیری بهتر عمل کنید.

بیشترین کاربرد لیفت با نخ در افرادی است که نوک بینی آنها افتاده است و می خواهند بینی شان سربالا شود.این دسته از افراد می توانند با استفاده از این اقدام به نتایج مطلوب و دلخواه خود دست یابند.

مراحل انجام لیفت  بینی با نخ

مشاوره: در ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک خواهید داشت. در این جلسه، پزشک در مورد اینکه چه پیشرفت‌هایی برای بهبود ظاهر بینی شما لازم است و انتظار چه نوع نتایجی را باید از درمان لیفت بینی با نخ داشته باشید صحبت می‌کند.

ارزیابی اولیه: یک ارزیابی اولیه کامل از بینی گرفته می‌شود. این ارزیابی به پزشک کمک می‌کند تا تعداد نخ‌های مورد نیاز را تعیین کند.

وضعیت: در روز درمان، پزشک از شما می‌خواهد که طوری دراز بکشید که صورت شما به سمت بالا خم شود. پزشک یک بار دیگر تناسب و ساختار بینی را بررسی می‌کند و موقعیت نخ‌ها را برنامه‌ریزی می‌کند.

علامت‌گذاری: پزشک پس از انجام اندازه گیری‌های دقیق، صورت را علامت‌گذاری می‌کند.

ضد عفونی کردن پوست: به منظور کاهش خطر عفونت، پوست بینی به ویژه در نواحی که نخ‌ها وارد می‌شوند، ضد عفونی می‌شود.

بی‌حسی موضعی: بینی بی‌حس می‌شود تا این روش بدون درد باشد. برای بی‌حسی ناحیه از کرم بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود.

 ایجاد نقاط ورود: از یک سوزن کوچک برای ایجاد یک نقطه ورودی کوچک در نوک بینی برای نخ‌ها استفاده می‌شود.

وارد کردن نخ‌ها: آخرین مرحله وارد کردن نخ‌ها در پل بینی و نوک بینی است. از یک کانول بلانت به منظور هدایت نخ‌ها برای قرارگیری صحیح استفاده می‌شود. پس از قرار دادن نخ‌ها، کانول برداشته می‌شود.

نخ هایی که در لیفت بینی مورد استفاده قرار می گیرد

انواع نخ های لیفت بینی

استفاده از نخ PDO در لیفت

استفاده از نخ‌های قابل‌جذب PDO جدیدترین و بهترین روش برای لیفت بینی، صورت و بدن است. برخی از درمان‌ها با این روش قابل رقابت با روش جراحی هستند اما با این روش فرد با عوارض و دوره نقاهتی که در انجام عمل جراحی وجود دارد مواجه نمی‌شود زیرا این موارد در این تکنیک، بسیار کوتاه‌تر و آسان‌تر از عمل جراحی هستند. ماده اصلی این نخ‌ها، پلی دی اکسانون (Polydioxanone) است که سال‌هاست در جراحی‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بی‌ضرر بودن آن برای بدن به اثبات رسیده است

انجام این پروتکل درمانی نسبتاً آسان است و با یک جراح آموزش دیده و باتجربه خطر کمی دارد. این روش شامل قرار دادن تعدادی نخ است که هر کدام دارای خواص بی‌نظیری در قسمت‌های مختلف صورت هستند.

پس از وارد کردن نخ PDO در عمل لیفت بینی

پس از قرار دادن نخ، چیزهایی وجود دارد که باعث تحریک کلاژن سازی و سلول زایی در اطراف نخ می‌شود، اما این روش صرفاً یک روش کلاژن سازی نیست. این نخ‌ها قابل جذب هستند و بسته به نوع و مارک، زمان واجذبی متفاوتی دارند. قرار دادن نخ‌های خاصی در زیر پوست باعث ایجاد واکنش التهابی خفیف می‌شود که منجر به ایجاد کلاژن و افزایش گردش خون می‌شود که به آن امبدینگ یا لیفت نخ گفته می‌شود.

در روش امبدینگ، یک کاشت در زیر پوست ایجاد می‌شود که می‌تواند پوست را محکم نگه دارد. در حدود 30٪ اثرات لیفت در چند روز اول قابل مشاهده است و بقیه اثرات حدود چهار ماه پس از قرار دادن نخ‌های تعبیه شده خود را نشان می‌دهند. پس از جذب نخ، کلاژن ساخته شده مسئول ادامه لیفت خواهد بود.

بسته به نوع نخ، نخ‌های قرار داده شده پس از چهار تا شش ماه کاملاً جذب می‌شوند، اما اثر لیفتینگ نخ‌های قرار داده شده، با کلاژن و بافت ایجاد شده در اطراف نخ، بین یک تا پنج سال باقی خواهد ماند.

بنابراین به راحتی می‌توانیم بگوییم که نوع و تعداد نخ‌های بکار رفته با دوام اثرات درمانی و لیفتینگ رابطه مستقیمی دارد.

نکته مهم این است که این نخ‌ها قابل جذب بوده و با نخ‌های غیرقابل جذب مانند نخ Silvit که قبلاً مورداستفاده قرار می‌گرفت و عوارض جانبی زیادی نیز دارد بسیار متفاوت است.

نخ‌های تعبیه شده، قابل جذب و بسیار ایمن هستند و جای نگرانی نیست.

در یک عمل لیفت با نخ، تعداد قابل توجهی نخ (به عنوان مثال بیش از 50 نخ درعمل لیفت صورت) در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف استفاده می‌شود.

بین 4 تا 8 نخ در هر طرف مورد نیاز است. نخ‌های PDO غیرخاردار نخ‌های ظریفی هستند که ظرفیت لیفت کمی ارائه می‌دهند و اصولا برای سفت کردن و جوانسازی پوست استفاده می‌شوند. این نخ‌ها بسیار ارزان‌تر از نخ‌های PDO خاردار هستند.

انواع دیگر نخ ها

لیفت با نخ، فرایندی است که شامل بالا کشیدن قسمت‌های مختلف صورت با استفاده از نخ‌های خاص بوده و برخلاف لیفت کلاسیک صورت، به ایجاد برش‌های جراحی نیاز ندارد. لیفت با نخ ممکن است به نام‌های مختلفی شناخته شود مانند، لیفت با نخ آپتوس، لیفت کانتور، لیفت با نخ ابریشم، لیفت با پر و غیره. در این روش دو نوع کلی از نخ‌ها یا بخیه‌ها استفاده می‌شوند:

نخ‌های خاردار یا دندانه‌ای با شناوری آزاد که نیازی نیست برای نگهداشتن لیفت معلق شوند و نخ‌های نرم یا معلق که باید به یک ساختار ثابت از صورت یا پوست سر متصل شوند.

این فرایند، بهترین گزینه برای بیمارانی است که دچار بافت‌هایی با آویزانی خفیف تا متوسط بوده و معمولاً کسانی هستند که در میانه‌ی دهه‌ی سی تا پنجاه سالگی قرار دارند. لیفت با نخ معمولاً با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بهبود حاصل از آن عمدتاً سریع است. هزینه‌های اختصاصی آن با توجه به مناطق تحت درمان، متفاوت می‌باشد.

نخ های کره ای بهترین نخ ها هستند که مورد تایید وزارت بهداشت بوده و لیفت با نخ های کره ای سفتی و جوانسازی پوست را به همراه دارد.

نخ نوبل کاگ کره ای

نخ لیفت بینی نوبل کاگ ساخت کره جنوبی از معروفترین لیفتر های دنیای زیبایی به حساب می آید.

کاربرد نخ لیفت بینی کاگ نوبل

نخ لیفت بینی کاگ نوبل در دو نوع پلی دی اکسان و پی سی ال توسط برند نوبل کره جنوبی طراحی تولید شده است. از این نخ بیشتر برای لیفت و اصلاح نوک بینی و تغییر زاویه در محل ریبوپلاستی استفاده می گردد. هردو این محصولات با جنس پی دی او و پی سی ال دارای محصولات مختلفی می باشند.

محصولات لیفت بینی نوبل بیشتر از سوزن 19 جی با طول های متفوت بهره می برند. نخ لیفت پی دی او از لحاظ جذب شدگی بسیار سریع جذب بدن مش ود و در مقابل پی سی ال ها سریع تر جذب نمی شوند. اما از لحاظ نرمی بسیار نرم تر و کم عارضه تر و تقریباً بدون عوارض جانبی می باشد.

مزایای نخ بینی کاگ نوبل

نخ نوبل  بینی کاگ نوبل کره بسیار کم ریسک و سالم است. در ادامه به برخی از مزایای این نخ می پردازیم.

لیفت بسیار قدرتمند

ظهور نتایج در اسرع وقت

ایمنی بسیار بالا و بدون ریسک

استفاده از مدرن ترین تکتولوژی ساخت

ریکاوری سریع و بدون نیاز به استراحت

ماندگاری طولانی مدت

از این نوع نخ کاگ بیشتر برای اصلاح فرم بینی ، نوک آن ، ناحیه ریبو پلاستی و قوز بینی استفاده می شود.

برندهای محصول:

نخ‌های فیلامنت طلایی (پوست طلایی و نخ طلایی):استفاده از نخ‌های طلا با عیار 24 برای جوان‌سازی پوست، به نام جوان‌سازی فیلامنت طلایی نیز شناخته می‌شود. برندهای نخ‌های طلایی که در انگلستان استفاده می‌شوند، شامل پوست طلایی و نخ طلایی می‌باشند.

نخ سیلوئت :

نخ نرم سیلوئت به عنوان یک روش لیفت صورت غیر جراحی، یک بخیه‌ای یا عروسکی شناخته می‌شود، بر اساس تعلیق بخیه با قیف‌هایی است که هم در جراحی بازسازی و هم در جراحی زیبایی استفاده می‌شود.

نخ‌های تکی، نوعی از رشته‌ی PDO تکی می‌باشد. این نخ‌ها نرم بوده و بدون خار ساخته می‌شوند که آنها را هرچه کمتر تهاجمی می‌سازد. چندین بار، نخ تکی در یک الگوی شبکه‌ای به پوست وارد می‌شود تا به بیشترین حد تأثیرات سفت کردن دست یافته شود. پس از وارد شدن به پوست، نخ‌ها، پیوندهای کلاژن را برای ایجاد سفتی تدریجی پوست و تأثیرات جوان‌سازی پوست، فعال می‌کنند.

با اینکه نخ‌های تکی، پوست را سفت می‌کنند، اما لیفت قابل توجهی را ایجاد نمی‌نمایند. این درمان‌های سفت کردن پوست، می‌توانند برای جوان‌سازی کلاژن و درمان پوست آویزان گردن، خطوط پیشانی و چین و چروک صورت استفاده شوند. این نخ‌ها همچنین می‌توانند به گونه‌ها حجم اضافه کرده و به طور میانگین 10 تا 30 نخ مونو معمولاً برای هر مکان مشخص درمان، استفاده می‌شود.

اگر به دنبال یک درمان غیر جراحی برای چین و چروک هستید، که مزایای سفت کردن و لیفتیگ را با هم داشته باشد، آنگاه می‌توانید از ترکیب نخ‌های تکی و نخ‌های کاگ بهره ببرید.

نخ‌های کاگ:

نخ‌های دندانه‌ای یا کاگ، مشابه نخ‌های مونو هستند با این تفاوت که حاوی خارهایی می‌باشند که به زیر پوست متصل می‌شوند. این خارها، یک پشتیبانی پیشرفته را برای ساختار پوست ایجاد می‌کنند تا بافت آویزان را بالا ببرند. این نخ‌ها، به طور مؤثر، تشکیل کلاژن در اطراف نخ‌ها و خارهای آنها را بهبود می‌بخشند.

نخ‌های کاگ می‌توانند به تنهایی یا در ترکیب با نخ‌های مونو برای تعلیق مکانیکی ساختارهای بافتی پوست استفاده شوند به شکلی که نتیجه، احساس و ظاهر نرم و صاف داشته باشد. این نوع نخ‌ها معمولاً با لیفت پوست آویزان در خط فک برای ایجاد یک صورت باریک‌تر استفاده می‌شوند. به علاوه‌ی ایجاد لیفت برای غبغب، نخ‌های کاگ می‌تواند لیفت نخ ابرو و لیفت نخ بینی را فراهم سازند.

نخ‌های پیچ‌دار:

اگر به دنبال اضافه کردن حجم بیشتر به چهره‌ی خود هستید، نخ‌های پیچ‌دار یک گزینه‌ی عالی برای شما می‌باشند. نخ‌های پیچ‌دار با یک یا دو نخ موجود هستند که برای تقویت نتایج، در اطراف سوزن به هم بافته می‌شوند. برای ایجاد یک صورت با حالت V، نخ‌های پیچ‌دار، به رفع نواحی فرورفته کمک کرده و یک لیفت صورت غیر جراحی را ایجاد می‌کنند. زمانی که دو نخ به هم بافته می‎شوند، این متد به نام چند پیچی شناخته می‌شود.

بسیاری از افراد یک چهره‌ی Vشکل را می‌خواهند، اما قادر نیستند که بدون کمک یک پزشک پوست متخصص، به آن دست یابند. نخ‌های PDO می‌توانند بافت‌های ناشی از پیری را بدون روش‌های تهاجمی مانند جراحی، سفت کردن، بالا برده و پشتیبانی کنند. این فرایند حداقل یک ساعت یا بیشتر، بسته به مناطقی که تحت درمان هستند با کمترین درد ممکن، انجام می‎شود.

نتایج حاصل از نخ‌های PDO معمولاً بین 18 تا 24 ماه به طور میانگین، باقی می‌مانند. اگر نگران شلی خفیف پوست صورت خود هستید، نخ‌های PDO می‌توانند به ایجاد ظاهری جوان‌تر به شما کمک کنند.

نخ‌های خاردار با تعلیق آزاد:

با استفاده از یک سوزن هدایت توخالی، مانند سوزن نخاعی، نخ‌های خاردار، از طریق نقاط برش کوچکی که توسط این سوزن ایجادشده و تقریباً 1- 2 میلی‌متر بوده و در راستای خطوط که قبلاً توسط جراح بر روی صورت شما علامت‌گذاری شده می‌باشد، به چربی زیر جلدی زیر پوست وارد می‌شوند. سوزن حاوی نخ، سپس برای فراهم کردن اصلاح مورد نیاز، مکان‌یابی شده و سپس خارج می‌شود.

کاگ‌های میکروسکوپی موجود در نخ، سپس به زیر پوست متصل شده و به آرامی پوست را بالا کشیده و آن را در محل مورد نیاز محفوظ می‌نماید. نخ‌های اضافی نیز تراشیده می‌شوند تا در بالای سطح پوست به چشم نیایند. تعداد نخ‌های مورد نیاز به تعداد مناطق تحت درمان، مانند لیفت ابرو، لیفت گونه یا غبغب و یا حتی لیفت گردن، بستگی دارد.

یک لیفت کامل صورت با نخ تقریباً به 18 نخ خاردار نیاز دارد، گرچه از آنجا که همه‌ی افراد به لیفت کامل صورت نیاز ندارند، به صورت طبیعی شما به تقریباً دو نخ برای هر ابرو، سه نخ برای هر گونه، دو نخ برای هر خط فک و دو نخ برای هر سمت گردن نیاز دارید. زمانی که نخ‌ها در زیر پوست قرار می‌گیرند، تقریباً 5 تا 8 سانتی‌متر طول دارند و متناسب با خطوط صورت، بریده می‌شوند.

نخ‌های نرم یا معلق:

نخ‌های معلق با استفاده از یک سوزن استاندارد به پوست وارد می‌شوند، اما برای نگهداشتن لیفت، نیازی نیست که این نخ‌ها به به اصطلاح نقاط لنگری متصل شوند. نقاط لنگری، نقاط ثابتی از صورت یا پوست است هستند، و برای نقاط مختلف صورت و بدن با هم فرق دارند.

بنابراین، داشتن دانش کامل و جزئی از آناتومی بدن، به منظور یافتن قسمت‌هایی که لنگرهای مناسبی برای لیفت ایجاد می‌کنند، ضروری می‌باشد. همچنین باید از ساختارهایی که ممکن است پس از مدتی از جای خود تکان خورده یا کشیده شده یا شکل خود را از دست بدهند و در نتیجه، بر کار لیفت اثر بگذارند، پرهیز کرد.

بنابراین، همانطور که متخصصان نیز می‌دانند، این بخش به تکنیک بیشتری نیاز داشته و به برخی از مهارت‌های پایه‌ای جراحی و دانش از آناتومی بدن نیاز دارد.

مزایای لیفت بینی با نخ

لیفت بینی مانند روش های دیگر دارای مزایا و معایبی است که در ادامه با مزایا لیفت بینی آشنا می شوید :

بدون محدودیت سنی :

برای روش های مختلف لیفت بینی محدودیت سنی وجود ندارد. بنابراین می توانید در هر سنی از این روش استفاده کنید و از نتایج آن لذت ببرید. البته قبل از انجام عمل حتما با پزشک متخصص و مجرب مشورت کنید تا نتیجه خوبی از لیفت بگیرید.

قیمت مناسب :

بسیاری از افراد به دلیل هزینه های بالای جراحی برای این جراحی مراجعه نمی کنند. لیفت بینی یک راه حل مقرون به صرفه با نتایج ماندگار برای آن ها است.

بدون نیاز به جراحی و بیهوشی :

اگر از جراحی یا بیهوشی می ترسید، توصیه می شود روش های لیفت بینی غیر جراحی را امتحان کنید. این روش ها درد بسیار کمی دارند و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارند.

عوارض جانبی کم :

جراحی بینی و استفاده از داروهای بی حس کننده عوارض زیادی دارد. در حالی که روش های لیفت بینی بدون جراحی برای چندین روز هیچ عارضه ای جز تورم یا التهاب برای شما ایجاد نخواهد کرد. در برخی موارد ممکن است یک اسکار کوچک ایجاد شود. حتی عوارض جراحی لیفت بینی به مراتب کمتر از جراحی بینی معمولی است. زیرا این روش با بی حسی موضعی انجام می شود.

معایب  لیفت بینی با نخ

در صورتی که عمل زیبایی بینی با نخ به درستی انجام شود و مراقبت‌های بعد از آن به طور مناسب انجام شود، هیچگونه معایبی به جز تورم خفیف، قرمزی، حساسیت و کبودی نقطه‌ای در محل درمان ایجاد نمی‌شود. این عوارض تقریباً در تمام انواع درمان‌های زیبایی که شامل سوزن می‌شوند، رایج است.

با این حال، تکنیک اشتباه، رعایت نکردن مراحل استاندارد، انتخاب اشتباه نوع و تعداد نخ‌ها، قرار دادن نادرست نخ‌ها، عدم مهارت و دانش پزشکان در مورد آناتومی و مورفولوژی بینی و … می تواند باعث تشدید عوارض متعدد شود.

معایب  جانبی احتمالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عفونت پوست بینی

انحراف پل بینی

عدم توانایی در دستیابی به ارتفاع مطلوب بینی

بینی نامتناسب نسبت به صورت

بیرون آمدن نخ‌ها از پوست

عوارض لیفت بینی با نخ

عوارض روش های مختلف لیفت بینی کمی متفاوت است. در لیفت بینی با جراحی معمولا بعد از عمل ممکن است کمی تورم و کبودی در صورت شما به خصوص در ناحیه اطراف چشم دیده شود که پس از یکی دو روز به تدریج بهبود می یابد. همچنین ممکن است پس از از بین رفتن اثرات داروی بیهوشی، درد یا فشار در بینی خود احساس کنید.

این مشکل کاملا طبیعی است و در مدت کوتاهی پس از عمل برطرف خواهد شد. بینی شما ممکن است تا چند ماه پس از جراحی همچنان کمی متورم باشد. این تورم به سختی قابل مشاهده است و حداکثر شش ماه بعد از عمل برطرف می شود.

در برخی موارد، نتایج عمل لیفت بینی ممکن است چندان رضایت بخش نباشد و یا باعث نامتقارن شدن بینی شما شود. این مورد معمولا در مورد لیفت بینی که در مراکز نامعتبر انجام می شود اتفاق می افتد. اما نگران نباشید. حتی اگر این اتفاق برای شما بیفتد، می توان با استفاده از جراحی های اصلاحی خفیف آن را برطرف کرد.

به جز این مورد سایر عوارض لیفت بینی عمومی بوده و پس از مدتی بدون اقدام خاصی برطرف می شوند. شایع ترین عوارض این روش درد، بی حسی، کبودی، تورم و جای زخم روی بینی است.

کاندیدا مناسب لیفت بینی با نخ

طبیعتا انجام دادن لیفت نخ برای بینی نیز همانند بسیاری از عمل های زیبایی و همچنین درمانی دارای برخی شرایط و معیار های خاصی می باشند که دارا بودن آن ها توسط فرد متقاضی تا حدودی لازم و ضروری می باشد.

لذا افرادی که از تمامی شرایط و معیار های انجام لیفت نخ بینی برخوردار هستند می توانند نسبت به سایر افراد نتایج مطلوب تر و دلخواهی را از این اقدام به دست آورند.

مناسب ترین کاندید به جهت انجام لیفت بینی با نخ فردی است که از نظر روحی و جسمی در شرایط خوبی قرار داشته باشد و سیگاری نباشد. علاوه بر این پوست فردی که می خواهد nose lift را انجام دهد باید نسبتا ملایم باشد و پوست های ضخیم کمی در این روش با مشکل روبرو خواهند شد.

داشتن سلامتی جسمانی و همچنین روحی در شخص می تواند تاثیرات بسیار زیادی در روند بهبود و نقاهت شخص پس از عمل داشته باشد. لذا افرادی که دارای بیماری های مختلف هستند باید شرایط بیماری خود را حتما با پزشک متخصص خود در میان بگذارند تا اقدامات لازم و ضروری جهت دست یابی به نتایج مطلوب توسط پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

علاوه بر این پوست فرد متقاضی انجام لیفت با نخ نباید دارای افتادگی شدید باشد. فردی با افتادگی شدید پوست لازم است که از عمل جراحی بینی استفاده کند.

به صورت کلی بهترین کاندیدا ها به جهت انجام لیفت بینی با نخ کسانی هستند که می خواهند بدون عمل جراحی به فرم بینی دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.

این دسته از افراد کسانی هستند که از انجام عمل جراحی و یا برش و بخیه زدن هراس دارند یا دوست ندارند که متحمل عوارض جانبی متعدد جراحی بینی شوند، به همین علت استفاده از این اقدام برای آن ها گزینه بسیار مناسبی می باشد.

بهترین سن به جهت انجام لیفت با نخ بینی سن 25 تا 45 سال است، البته هیچ مانعی به جهت انجام لیفت با نخ برای سن های بالای 18 یا بالای 50 سال وجود ندارد. اما بهترین نتیجه در افرادی در رنج سنی 25 تا 45 سال قابل مشاهده خواهد بود.

افرادی که دارای صورت و همچنین بینی استخوانی می باشند، به دلیل داشتن حالت ارتجاعی بالای پوست صورت آن ها ، استفاده از لیفت نخ برای بینی آن ها گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. لذا در حالت کلی این دسته از افراد جزء کاندید های مناسب انجام این عمل زیبایی به شمار می روند.

برخی از افراد قادر به پرداخت هزینه های بالا برای ایجاد تغییرات در بینی خود نیستند و یا حاضر به پرداخت هزینه بالا نمی باشند، لذا این دسته از افراد می توانند به جای استفاده از عمل های جراحی بینی، از لیفت نخ برای ایجاد تغییرات دلخواه در بینی استفاده نمایند.

کاندید مناسب دیگر برای انجام لیفت با نخ افرادی هستند که نیاز به ایجاد تغییرات عمده در بینی خود ندارند و تنها ایجاد تغییرات جزئی در بینی می تواند انتظارات شخص را به طور کامل رفع نماید.

در انجام عمل زیبایی لیفت با نخ برای بینی از داروهای بیهوش کننده استفاده نمی شود و با توجه به این که داروهای بیهوشی دارای عوارض جانبی متعددی هستند، لذا افرادی که دوست ندارند این عوارض را متحمل شوند کاندید مناسبی جهت انجام لیفت نخ به شمار می روند.

افرادی که پس از انجام جراحی بینی از نتایج بدست آمده از این عمل جراحی رضایت ندارند می توانند جهت انجام برخی تغییرات کوچک در فرم و شکل بینی خود از لیفت نخ استفاده نمایند.

کاندید مناسب دیگر برای انجام این اقدام کسانی هستند که دارای نوک بینی افتاده یا پشت بینی فرورفته هستند. این افراد می توانند بدون استفاده از جراحی های سنگین، مدل و شکل ایده آل و دلخواهی را به بینی خود بدهند.

کاندیدا نامناسب لیفت بینی با نخ

محدودیت قابل توجهی به جهت انجام لیفت بینی با نخ وجود ندارد. اما برخی از افراد بهتر است که  لیفت بینی را انجام ندهند. در ادامه به بررسی برخی از افرادی که لیفت بینی با نخ به آنها پیشنهاد نمی شود، خواهیم پرداخت.

کسانی که پوست ضخیمی دارند و پوست آن ها از لطافت برخوردار نیست.

کسانی که دارای افتادگی پوست شدید هستند.

کسانی که مصرف مداوم الکل دارند. زیرا این دسته از افراد ممکن است در حین عمل دچار مشکل عدم انعقاد خون شوند و همین موضوع سبب بروز برخی مشکلات در حین عمل شود.

کسانی که به شدت سیگار می کشند و نمی توانند 3 روز پیش از لیفت بینی با نخ از سیگار کشیدن خودداری کنند. سیگار تاثیرات منفی به سزایی در روند بهبودی و نقاهت شخص پس از عمل دارد و به همین علت نباید در طی این مدت استعمال شود.

خانم هایی که در دوران بارداری و یا شیر دهی می باشند نیز از جمله کاندید های نامناسب برای انجام این عمل زیبایی به حساب می آیند و توصیه می شود که انجام این اقدام را به پس از اتمام دوران شیر دهی خود موکول کنند.

هزینه های لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ در جلسات متعددی انجام می شود و ممکن است در هر جلسه از تعداد نخ بیشتری برای کشیدن پوست استفاده شود.

تحقیقات نشان داده که عمل لیفتینگ در نهایت به بیش از 50 نخ نیاز دارد که باتوجه به تشخیص پزشک در شکل ها و اندازه های مختلف جاگذاری می شود.

هزینه های پزشکی بسته به مشاوره های قبل و بعد لیفتینگ، تعداد نخ ها و میزان اقدامات تخصصی در این زمینه متغیر است. متخصص با بررسی جوانب کار مبلغی را به عنوان دستمزد و استفاده از متریال های مختلف در حین لیفت تعیین می کند.

تمامی جراحی های حیطه مراقبت های چهره و اقدامات جهت دستیابی به زیبایی مشمول دریافت هزینه از بیمه نمی شود. هزینه های لیفت بینی در مقایسه با تزریق برخی پرکننده ها و همچنین انجام جراحی بینی بسیار پایین تر است.

مراقب سودجویان در این زمینه باشید. قیمت های پیشنهادی ارزان تر از عرف ممکن است عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

مراقبت های قبل از لیفت بینی با نخ

هتر است قبل از شروع لیفت با نخ حتما با پزشک متخصص پوست خود مشورت کنید تا بهترین برنامه درمانی را با توجه به نوع پوست شما تعیین کند.

متخصصان موافق هستند که افراد کاندید جهت انجام نخ لیفت باید حداقل از یک هفته قبل از عمل از مصرف نوشیدنی های الکلی و سیگار اجتناب نمایند؛ زیرا مواد موجود در این فرآورده ها باعث کمبود آب بدن می شوند و ممکن است که با مواد بی حسی تداخل ایجاد کنند.

از تمام محصولات دارویی بر پایه آسپرین باید اجتناب شود (این دارو ها رقت خون را بالا می برند و می توانند باعث خونریزی غیر ضروری در هنگام انجام این پروسه درمانی شوند) این مورد می تواند عوارض جانبی و ناخواسته ای را به همراه داشته باشد (جهت قطع دارو حتما از دستورالعمل های پزشک معالج خود پیروی کنید)

مراقبت های بعد از لیفت بینی با نخ

حتماً به فکر انجام اولین عمل بینی خود هستید و مشتاقید تا این عمل شروع شود، اما همچنین شاید از خودتان سؤال می‌کنید که پس از آن چه خواهد شد. اکثرا شاید فقط این را بدانند که هنگامی که از مطب خارج می‌شوند، همه چیز تمام نشده است. مدت نقاهت بخش مهمی از روند این عمل است و باید توصیه‌های پزشکتان را جدی بگیرید. توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بسیاری دراین‌باره وجود خواهد داشت.

به همان اندازه که این روش بی‌ضرر است، نکاتی وجود دارد که باید برای جلوگیری از عفونت‌ها و تسریع در بهبودی رعایت کنید، به همین دلیل به نفع شماست که دستورالعمل‌ها را مو به مو دنبال کنید. در اینجا به مهم‌ترین نکات مربوط به مراقبت از عمل زیبایی لیفت بینی با نخ که شما باید بدانید اشاره می‌کنیم.

24 تا 48 ساعت اول

بلافاصله بعد از عمل، ممکن است تمایل پیدا کنید که کمپرس سردی را روی ناحیه سوزن زده شده قرار دهید تا تورم و کبودی را تسکین دهد.

اگر درد دارید، پاراستامول یا داروهای مسکن دیگری را مصرف کنید. بهتر است از داروهای ضد التهاب مانند داروهایی که تحت عنوان ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپیرین هستند – خودداری کنید، مگر اینکه برای علائم بالینی مورد نیاز باشند. شما به این بخش التهاب احتیاج دارید زیرا این التهاب است که باعث تولید کلاژن می‌شود. نگران این درد و ناراحتی نباشید، این عارضه برای مدتی طولانی نخواهد ماند.

اجازه ندهید که نور خورشید به پوست شما برسد. از یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 درصد به بالا به عنوان یک پوشش محافظ استفاده کنید که آن قسمت‌های حساس را از صدمه حفظ کند. بهتر است هرگونه روش برنزه کردن در آفتاب را لغو کنید، زیرا این کار ممکن است منجر به افزایش فشارخون پس از التهاب (PIH) شود.

هفته اول

اکنون می‌توانید مواد آرایشی مینرال (بر پایه مواد معدنی و طبیعی) را استعمال کنید.

ممکن است برای مدتی طولانی، لبخند زدن یا زیاد باز کردن دهان برای شما کمی مشکل باشد بدون این که احساس کششی در ناحیه بینی داشته باشید. اشکالی ندارد؛ این مشکل به سرعت برطرف خواهد شد.

در دوره‌ی بهبودی باید از انجام هرگونه فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. در این زمان بدن شما نیاز به استراحت بیشتری نسبت به حالت عادی دارد تا بتواند سریع‌تر بهبود یابد. یکی دیگر از دلایل منع انجام کارهای سنگین این است که ممکن است به خودتان صدمه بزنید یا حتی بدتر – کاری کنید که باعث جابجایی نخ‌ها شود. این باعث می‌شود که نخ‌ها شل شوند و نتایج عمل به خطر بیفتد.

به همان دلایل فوق، باید از ساییدن و مالیدن شدید بینی‌تان یا پوست اطراف آن و همچنین ماساژ دادن و یا اعمال فشار بر محلی که نخ‌ها در آن تعبیه شده است خودداری کنید.

از ویتامین‌های E، A و C خودداری کنید زیرا این ویتامین‌ها رقیق‌کننده‌های طبیعی خون هستند. در این شرایط این ویتامین بجای سودبخشی باعث آسیب و ضرر می‌شوند، یعنی باعث خونریزی شوند.

از مصرف داروهای ضد انعقاد خون (مانند آسپیرین) خودداری کنید، مگر در مواردی که متخصص زیبایی شما تجویز کرده باشد.

ممکن است همه شما این نکته را بدانید اما این نکته شایان ذکر است که تا یک هفته بعد از لیفت بینی، الکل مصرف نکنید.

هنگام خوابیدن، مراقب باشید که صورتتان رو به بالا باشد تا فشاری روی ناحیه عمل شده وارد نشود. از دو یا چند بالش برای بالا نگه داشتن سر خود استفاده کنید، این کار به کاهش فشار خون در منطقه کمک می‌کند. مراقب باشید که به پهلو نخوابید.

14 روز بعد

بینی (و صورت) خود را در معرض دمای خیلی بالا قرار ندهید قرارهای سونا و آب گرمتان را برای زمان‌های بعدتر موکول کنید. در این زمان از هر گونه حمام گرم، سونا، جکوزی یا دستگاه‌های تولید گرما مانند IPL و لیزرها خودداری کنید. می‌توانید بعد از دو هفته، آن‌ها را انجام دهید.

شما همچنان باید از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب خودداری کنید. در هنگام بیرون رفتن و قرار گرفتن در فضای باز کرم ضد آفتاب کافی استعمال کنید.

در صورت نیاز دیگر می‌توانید داروهای ضدالتهابی مصرف کنید.

احساس کشیدن و سوزن سوزن شدن در ناحیه تحت درمان شروع به فروکش کردن خواهد کرد.

احساس خراشیدن کاهش می‌یابد.

فراموش نکنید که مطابق برنامه ریزی پزشکتان، برای معاینه پیگیری نزد او مراجعه کنید.

3 تا 4 هفته بعد از لیفت بینی با نخ

صرف‌نظر از این که شما یک عمل بینی داشتید، توصیه می‌شود که از انجام درمان‌های دندانپزشکی یا جراحی اجتناب کنید، به خصوص مواردی که مجبور هستید ساعت‌ها دهان خود را باز نگه دارید؛ این کار بر بینی شما تأثیر خواهد گذاشت.

ماساژ صورت هنوز یک چیز بزرگ است.

اثرات و نتایج لیفت بینی با نخ

نتایج نهایی لیفت بینی با نخ در عرض یک تا دو ماه بعد از درمان قابل مشاهده‌اند. اینکه چقدر طول می‌کشد تا شما نتیجه‌ی لیفت بینی با نخ را ببینید، بستگی به شرایط خاص خودتان و از آن مهم‌تر سن‌تان دارد. سن شما، یکی از فاکتور‌های اصلی در میزان سرعت تولید کلاژن سالم و جدید توسط بدن‌تان است. کلاژن، پروتئین مسئول حجم دادن به گونه‌ها، پُر کردن خطوط و محو کردن چین و چروک‌هاست.

نوع پوست و سن بر روی نتایج لیفت بینی تاثیر می‌گذارد، بنابراین جهت برآوردن کردن انتظارات خود باید به دکتر شایسته و مجرب مراجعه کنید. باید توجه داشته باشید که به وجود آمدن اِسکار (اثر زخم) در برخی نقاط اجتناب ناپذیر است، البته دکتر سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند اثر اِسکار را نامحسوس کند. زمانی که ورم کاهش پیدا کرد و صورت بهبود یافت تازه می‌توانید نتایج کامل و بلند مدت لیفت بینی را مشاهده کنید.

ممکن است برخی افراد پس از جراحی لیفت بینی کمی دچار نا امیدی و افسردگی شوند چون پدیدار شدن نتایج مثبت عمل چندین هفته طول می‌کشد. کبودی، پُف کردن صورت و دیگر عوارض منفی که موقتی هستند باعث می‌شوند که در همان ابتدا نتوان تاثیرات عمل را مشاهده کرد، در نتیجه همین امر دوره نقاهت را برای داوطلب سخت می‌کند. اِسکارها به مرور زمان محو خواهند شد. اکثر افراد پس از سه هفته می‌توانند شاهد بهبود ظاهر خود و پدیدار شدن نتایج لیفت بینی باشند.

دوره نقاهت لیفت بینی با نخ

عمل لیفت بینی با نخ نیاز به نقاهت طولانی مدت ندارد. اما می توانید چند روز در منزل مانده و بیشتر استراحت کنید تا عوارض اولیه به خوبی برطرف شود.

پس از عمل لیفت بینی بیمار باید به مدت یک هفته از اسپلینت بینی استفاده کند. پس از عمل در اطراف چشمان خود ورم و کبودی خواهید داشت که از روز سوم شروع به بهبودی خواهد کرد، البته ممکن است فروکش کردن ورم و کبودی تا دو هفته طول بکشد.

در چند روز اولیه پس از عمل در ناحیه صورت و بینی احساس درد و فشار خواهید داشت.

بینی تا مدتی کمی ورم خواهد داشت که البته نامحسوس است و پس از شش ماه کاملاً از بین خواهد رفت. در چند روز اولیه پس از عمل در ناحیه صورت و بینی احساس درد و فشار خواهید داشت. میزان درد به وسعت عمل بستگی دارد و برای کاهش دردها مُسَکِن‌هایی برایتان تجویز می‌شود. شکل نهایی بینی زمانی مشخص می‌شود که کاملاً بهبود پیدا کند.

تعداد جلسات لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ دریک جلسه انجام می شود. پس از آن با گذشت چند ماه، اگر نیاز باشد، برای ماندگاری بیشتر می توان مجددا آن را  تکرار نمود.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

قیمت لیفت بینی با نخ در اصفهان

همه چیز درباره لیفت بینی با نخ در کلینیک آراد

بهترین دکتر لیفت بینی در اصفهان

نتیجه گیری

اول از همه، باید بدانید که لیفت بینی با نخ نمی‌تواند ساختار یا شکل بینی را تغییر دهد. بلکه تنها قادر به تغییر بافت بینی است. در واقع، این روش فقط کاری می‌کند که قسمت‌های خاصی از بینی شما، باریک‌تر یا سر بالاتر به نظر برسد. در نتیجه، ماندگاری لیفت بینی با نخ زیاد نیست.

در این روش، جراح با محدودیت‌های بسیاری مواجه است. چرا که بینی، یک عضو نسبتاً سنگین صورت محسوب می‌شود. به همین دلیل، با بخیه‌های کوچک و قابل جذب، خیلی قابل تغییر نیست. بنابراین، انتظار نداشته باشید که ماندگاری لیفت بینی با نخ طولانی‌مدت باشد یا این‌که نتایج این روش، تغییر چشمگیری در صورت شما ایجاد کند.

زیبایی بینی یکی از مسائلی است که امروزه زن و مرد را درگیر کرده ولی اکثر افراد بدلیل هزینه‌های بالای عمل‌های جراحی بینی یا عوارض و دوره نقاهت طولانی آن‌ها، بدنبال راه‌های طبیعی و بدون دردسر برای لیفت و فرم دهی بینی خود هستند. روش توضیح داده شده در این مقاله یکی از روش های فرم دهی و لیفت بینی بطور طبیعی با نرخ بازدهی و رضایت 95 درصدی مراجعان است.

این درمان ممکن است هیچ عوارض جانبی نداشته باشد فقط شاید عفونتی ایجاد شود که بندرت اتفاق می‌افتد. از این گذشته، شما هرگز نمی‌دانید که سیستم شما بدن چه واکنشی نسبت به جسم خارجی که یک نخ بینی می‌باشد نشان می‌دهد. با استفاده از تکنیک‌های استریل در طی عمل و استفاده از آنتی بیوتیک ها بعد از آن می‌توان از بروز عفونت جلوگیری کرد.

شاید بزرگ‌ترین چالشی که پیش رو خواهید داشت، تخصص پزشک انتخابی‌تان باشد. اگر پزشک هیچ تجربه‌ای در انجام این عمل را نداشته باشد یا به اندازه کافی واجد شرایط نباشد، ممکن است نخ‌ها را در جایی و به روشی نادرست قرار دهد. ازاین‌رو نتیجه همان‌طور که انتظار می‌رفت نخواهد بود و از نتایج کار بسیار ناراضی خواهید بود.

بزرگ ‌ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که خارج کردن و برداشتن نخ ها دشوار است و باید منتظر ماند تا آن‌ها به خودی خود حل شوند. دو سال سر کردن با یک بینی بدفرم حتماً آن چیزی نیست که هنگام تصمیم ‌گیری برای این عمل تصور می‌کردید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/6e0p

لینک آپارات:https://aparat.com/v/Mf892

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/c31VebnA

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.