من هایفو در کلینیک بین المللی الهیه انجام دادم تجربیات ؟

من هایفو در کلینیک بین المللی الهیه انجام دادم تجربیات ؟

من هایفو در کلینیک بین المللی الهیه انجام دادم تجربیات ؟

در این مقاله تجربیات زیباجویان در زمینه هایفو در کلینیک بین المللی الهیه را باشما به اشتراک خواهیم گذاشت.

امروزه ابتلا به مشکلات پوستی و یا ایجاد آسیب های پوستی در میان افراد در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است زیرا عوامل مختلفی مانند: آلودگی آب و هوا و یا آلودگی های صنعتی و همچنین فشار و استرس زندگی شهری، پوست انسان ها را نشانه گرفته است و باعث بروز مشکلات در این بخش شده است.

برای درمان مشکلات پوستی و یا حفظ زیبایی پوست و جوان سازی آن از روش ها و تکنیک های مختلفی استفاده می شود که یکی از این تکنیک های جدید هایفوتراپی صورت است که در این روش گرما باعث تحریک سلول ها برای تولید کلاژن می شود و جوان سازی پوست صورت حاصل می گردد.

هایفوتراپی مزیت های بسیار زیادی برای پوست دارد و با اهداف گوناگونی انجام می شود که در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

ظهور خطوط با افزایش سن یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقاتی است که برای تمام انسان‌ها رخ می‌دهد. به مرور زمان با وارد شدن به دهه 30 زندگی، کیفیت پوست کاهش می‌یابد و خطوط به سراغ چهره ما می‌آیند و آرام آرام طراوت و شادابی صورت را کمرنگ‌ می‌کنند.

جستجو راهکاری برای بازیابی زیبایی از دست رفته، قدمتی طولانی دارد. با این وجود، دانشمندان موفق نشده‌اند که راهی ایمن برای  متوقف کردن روند پیری پیدا کنند.

البته روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی زیادی جهت درمان موقت چین و چروک و کند شدن روند پیری ابداع شده است که در سراسر جهان در حال انجام می‌باشد.

براساس گزارشات انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، محبوبیت اقدامات غیرجراحی حدود 4.2 درصد در سال 2017 نسبت به سال قبل افزایش یافته است؛ زیرا، دوره نقاهت درمان‌های غیرجراحی در مقایسه با گزینه جراحی، کمتر خواهد بود و عوارض خفیف‌تری دارد.

یکی از روش‌های درمان پیری، HIFU است که روشی غیرتهاجمی و غیرجراحی برای پیری به حساب می‌آید و می‌تواند جایگزین مناسبی برای لیفت صورت باشد. در این مقاله، نگاهی به روش درمانی HIFU می‌اندازیم و آن را به طور کامل بررسی می‌کنیم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

هایفوتراپی چیست؟

HIFU مخفف عبارت انگلیسی « High-Intensity Focused Ultrasound » است که معادل فارسی آن امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می‌باشد.

در این روش از امواج اولتراسوند برای رفع افتادگی پوست در نواحی صورت و گردن استفاده می‌شود. در واقع امواج دستگاه هایفو همان امواج سونوگرافی هستند که به صورت متمرکز به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کنند و باعث تحریک بافت به تولید کلاژن و ترمیم پوست در ناحیه هدف می‌شوند؛ لذا این امر باعث لیفت و سفتی پوست در ناحیه تحت درمان خواهد شد.

سال‌ها است که هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما، در سال 2008 برای اولین بار اثر و کاربرد هایفو در حوزه زیبایی مطرح شد و در سال 2012 توانست در معرض توجه متخصصین در سراسر جهان قرار بگیرد. سپس، در سال 2009 موفق به کسب تاییدیه « FDA » شد و در سال 2014 تاثیر مثبت این روش نوین در بهبود چین و چروک در نواحی بالای سینه و گردن تایید شد.

امواج سونوگرافی با ایجاد گرما باعث بالا رفتن دمای بافت شده و با اینکار به سلول‌های موجود در مناطق تحت درمان آسیب می‌زند. در نتیجه، فرآیند ترمیمی توسط بدن آغاز می‌شود که یکی از روش‌های ترمیم، تولید پروتئینی خاص به نام کلاژن است.

کلاژن یک ماده در ساختار طبیعی پوست و دیگر بافت‌های بدن است که وظیفه آن حفظ ساختار طبیعی پوست و سفت نگه‌داشتن آن است. به همین خاطر، بالا رفتن سن و کاهش کلاژن و الاستین در پوست باعث ظاهر شدن خطوط و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست و بافت‌ها می‌شود.

تمامی‌ لایه‌های پوست بر روی پایه‌ و عضله‌‌ی SMAS در عمق 5.4 پوست قرار دارند که امواج متمرکز اولتراسوند با هدف قرار دادن عضله SMAS باعث افزایش دمای سلول‌ها در آن ناحیه می‌شود. زمانی که دمای سلول‌ها به دمای خاصی برسد، فعل و انفعالات پیچیده‌ای در آن ناحیه اتفاق میفتد که نتیجه آن سفتی و لیفت پوست در نقاط مورد نظر است.

فرکانس بالای اولتراسوند در لایه‌های زیرین پوست متمرکز می‌شود و بدون آسیب رساندن به لایه‌های بالایی و مجاور، چین و چروک‌های سطح پوست را از بین می‌برند.

هایفوتراپی صورت در مقایسه با جراحی لیفت خطر و هزینه کمتری دارد. همچنین، ماندگاری روش‌های غیرجراحی از درمان‌های جراحی کمتر است و برای ماندگاری آن لازم است که درمان را طی سال‌ها تکرار کنید تا به نتیجه مناسب و دلخواه‌تان برسید.

انواع هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش موثر، ایمن و غیر تهاجمی است این روش نسبت به سایر جراحی‌های جوانسازی عوارض کمتری دارد.

هایفوتراپی صورت

در هایفوتراپی صورت گرمای زیادی توسط امواج اولتراساند در پوست ایجاد می‌شود. این گرما باعث آسیب سلول‌ها خواهد شد. با این حال این آسیب مضر نبوده و در واقع سلول‌های پوستی را برای ساخت مجدد کلاژن تحریک می‌کند. با افزایش کلاژن، پوست شما مجددا سفت شده و چروک‌ها نیز از بین می‌رود.

دستگاه هایفوتراپی با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه ای از پوست که در زیر لایه سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار می دهد و به آن انرژی وارد می کند.انرژی امواج فراصوت باعث می شود دمای این لایه به سرعت افزایش یابد.

وقتی سلول های لایه ی هدف به دمای خاصی برسند دچار آسیب سلولی می شوند.در ظاهر به نظر می رسد که این اتفاق در تضاد با اهداف ما یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد اما در واقع این گونه نیست.آسیب دیدن سلول ها باعث تحریک تولید پروتئین هایی به نام کلاژن می شود.

کلاژن ها مسئولیت حفظ ساختمان طبیعی پوست و بسیاری از بافت های دیگر بدن را دارد.هر چقدر مقدار کلاژن موجود در بافت بیشتر باشد آن بافت سفت تر می شود بنابراین افزایش کلاژن کمک می کند پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشید.

امواج پرانرژی فراصوت روی لایه خاصی از پوست متمرکزهستند به همین خاطر به لایه های بالایی و زیرین ناحیه ی مورد هدف آسیبی وارد نمی شود. ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر سلول‌های پوست هم دست نخورده باقی می‌مانند.

هایفوتراپی شکم و ران

هایفو تراپی شکم نیازی به بی هوشی و تیغ جراحی ندارد و تنها با بی حسی موعی رد را کنترل کرده و توسط دستگاه مخصوص هایفو درمان را انجام میدهد. به واسطه این درمان چربی های موجود در بدن حذف می شود و باعث سفت شدن پوست پس از حذف چربی ها می شود.در نهایت این روش قابلیت خوش فرم کردن ناحیه های دشوار دارد.

هایفو
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-هایفو

هایفوتراپی ابرو

هایفوتراپی ابرو یک روش ایمن و بدون درد و خونریزی برای بالا بردن و لیفت ابرو ها است.

هایفوتراپی گردن و رفع غبغب

قسمت‌های زیرین پوست، لایه‌ای وجود دارد که باعث استحکام پوست می‌شود. با افزایش سن این لایه به مرور ضعیف شده و پوست شما شل و افتاده می‌شود. پوست گردن از جمله مناطقی است که با افزایش سن افتاده می‌شود. هایفوتراپی یک روش مناسب برای سفت کردن گردن و از بین بردن غبغب است.

هایفوتراپی بینی

زمانی که سلولهای مورد نظر به دمای خاص رسیدند با ایجاد گرمای موضعی کلاژن های قدیمی از بین می رود و کلاژن های جدید تولید می شود.

مراحل انجام هایفوتراپی

قبل از انجام هایفوتراپی نیازی به آماده سازی خاصی نیست تنها اگر از محصولات مراقبت پوست مثل کرم ضدآفتاب استفاده کرده اید باید آن ها را پاک کنید.در طی انجام هایفوتراپی مراحل زیر طی می شود:

ابتدا پزشک یا تکنسین محل هدف درمان را تمیز می کند.

اگر نیاز باشد از کرم بی حس کننده ی موضعی در محل درمان استفاده می کند.

پزشک ژل مخصوصی را روی پوست شما قرار می دهد.این ژل مانند لوبریکانت استفاده شده در سونوگرافی است.

دستگاه هایفوتراپی روی پوست شما قرار می گیرد و روند درمان آغاز می شود.

با استفاده از مانیتور دستگاه، پزشک یا تکنسین امواج فراصوت را تنظیم می‌کند.

امواج فراصوت با پالس‌های کوتاهی به محل هدف فرستاده می‌شوند. جلسه‌ی درمانی بین 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

در آخر دستگاه هایفو از روی پوست برداشته می شود.

هنگام ارسال امواج فراصوت ممکن است سوزن سوزن شدن یا گرمای خفیفی احساس کنید برای حل این مشکل می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.قبل از استفاده از داروهای مسکن حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید. همان طور که گفته شد بعد از اتمام جلساتمزوتراپی می توانید به خانه یا محل کار خود برگردید.

امواج فراصوت چگونه می‌توانند بر روی پوست تاثیر بگذارند؟

امواج فراصوت با شدت زیاد، قادر هستند لایه رویی پوست را رد کرده و خود را به لایه میانی یا درم برسانند. از لحاظ عددی قدرت نفوذ این امواج در پوست ما، بسته به شدت آن‌ها، ممکن است برابر 1.5، 3 و 4 میلی‌متر باشد. به همین دلیل می‌توانند آثار مختلفی را بر روی لایه میانی پوست به جای بگذارند.

برخورد امواج فراصوت با این لایه باعث ایجاد گرما می‌شود؛ این گرما می‌تواند آسیب‌های سلولی جزئی به دنبال داشته باشد. آسیب‌هایی که سلامت بافت پوست را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند؛ اما می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تحریک کنند.

این تحریک سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود که سلول‌ها تلاش خود را برای ترمیم این قسمت به کار بگیرند؛ این کار به کمک تولید کلاژن انجام می‌شود. تولید مقدار زیاد کلاژن تا زمان ترمیم آسیب وارد شده، می‌تواند به مرور زمان پوست را سفت کرده و به از بین بردن چین و چروک‌ها کمک کند.

نکته مهم اینجا است که امواج فراصوت در هایفوتراپی تنها بر روی قسمت خاصی از پوست متمرکز شده و همان ناحیه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ در نتیجه شدت بالای آن‌ها، آسیبی به دیگر قسمت‌ها وارد نخواهد کرد.

تفاوت هایفوتراپی با درمان لیزر چیست؟

همان طور که اشاره شد هایفوتراپی از انرژی ماوراء صورت که ویژگی های منحصر به فردی دارد استفاده می کند.این روش بر خلاف بسیاری از دستگاه ها و تکنولوژی های دیگر اجازه می دهد تا برای درمان عمق پوست،در واقع لایه های سطحی پوست را دور بزند.

امواج اولتراسوند (ماوراء صورت)دستگاه هایفو باعث تولید کلاژن در بستر پوست می شود درنتیجه موجب افزایش قابل توجهی از لیفت در طول دو تا سه ماه می گردد.لیزرها از انرژی نوری استفاده می کنند و نمی توانند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند.معمولا درمان هایی که با لیزر هستند تنها پوست سطحی را درمان می کنند و تاییدیه ی سازمان غذا و داروی امریکا FDA برای لیفت پوست را ندارند.

کاربرد هایفوتراپی

از هایفوتراپی سال هاست که برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می شود اما اولین بار در سال 2008 برای انجام درمان های زیبایی از آن استفاده شد.هایفوتراپی در سال 2009 با کاربرد لیفت ابرو در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شد.

در سال 2014،FDA استفاده از هایفوتراپی را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک ناحیه ی گردن و بالای سینه تأیید کرد.این روش درمانی به دلیل نوین بودن هنوز برخی استفاده های آن مورد تاییدFDA قرار نگرفته است.

اگر چه بر روی هایفوتراپی پژوهش های بالینی گسترده ای انجام نشده است اما چندین و چند پژوهش کوچک نشان می دهد که این روش برای لیفت صورت و بهبود وضعیت چین و چروک مؤثر است.

افرادی که این درمان را انجام می دهند پس از گذشت چند ماه تأثیرات مثبت آن را مشاهده خواهند کرد بدون این که در معرض خطرات و عوارض جانبی ناشی از جراجی های زیبایی و لیفتینگ قرار بگیرند.

هایفوتراپی کاربرد های زیادی دارد و برای موارد بسیاری می توان از آن استفاده کرد که در ادامه چند مورد از کاربرد های مهم آن را برای شما نام خواهیم برد :

لیفت ابرو بدون جراحی

رفع غبغب بدون نیاز به جراحی

رفع افتادگی پلک بالا

رفع چین و چروک های صورت و بالا گردن

رفع چین های پنجه کلاغی (چروک های کناره های خارجی چشم )

رفع افتادگی پایین صورت (افتادگی زیر چانه )

لیفت صورت و گردن بدون جراحی

رفع افتادگی گوشه های لب

سفت و محکم شدن پوست صورت و گردن

مزایای هایفوتراپی

دارای ماندگاری و اثر طولانی مدت

بی خطر بودن هایفوتراپی، عدم نیاز به عمل جراحی

آسیب نرساندن به سطح پوست و بدون عوارض

بدون هیچگونه درد و خون ریزی و بدون نیاز به بستری شدن

ایجاد کالاژن در بافت پوست

قابل استفاده در تمام نقاط صورت از جمله (صورت، گردن، غیغب، چانه و گونه)

هایفوتراپی بر خلاف بر روی هر پوستی سازگار است

هایفوتراپی در سال های اخیر به عنوان روشی سریع، ایمن و بدون نیاز به استراحت یا دوره ریکاوری طرفداران زیادی پیدا کرده است.در ادامه سه مزیت مهم هایفوتراپی را برای شما توضیح می دهیم:

تعداد جلسات کم

بسیاری از متقاضیان هایفوتراپی با یک جلسه درمانشان به طور کامل انجام می شود.این که دقیقا به چند جلسه هایفوتراپی احتیاج پیدا می کنید به میزان افتادگی پوست،واکنش بدن به امواج هایفو،شرایط فرآیند پیری پوست و موارد دیگر بستگی دارد.دو جلسه هایفوتراپی با فاصله ۶ ماه یا ترمیم سالانه هایفو از برنامه های مناسب برای حفظ جوانی پوست است.

نتایج سریع با ماندگاری مناسب

بسیاری از مراجعین بعد از جلسات درمانی هایفوتراپی شاهد نتایج آن مانند سفت شدن و رفع افتادگی پوست را مشاهده می کنند.نتایج کامل هایفوتراپی بین ۶ تا ۱۲هفته بعد از درمان خود را نشان می دهند.این تأخیر به دلیل زمان بر بودن تولید و بازآرایی رشته‌های کلاژن در محل‌های تحت درمان است.

هایفوتراپی همیشه باعث ایجاد رشته های کلاژن جدید می شود اما این که تولید کلاژن های جدید چه تأثیری بر ظاهر پوست بگذارند و نتایج آن چقدر ماندگار باشد به سرعت فرآیند پیری پوست شما بستگی دارد.

نتایج هایفوتراپی معمولا ماندگاری مناسبی دارد و تا یک سال پایدار خواهد بود.هر چند که این اثر دائمی نیست اما پایداری تقریبا یکسانی در مقایسه با روش های تهاجمی مانند جراحی لیفت با نخ دارد.اگر پس از هایفوتراپی به خوبی از پوست خود محافظت کنید ممکن است نتایج ماندگاری بیشتری داشته باشد.

انعطاف پذیری بالا

به دلیل محدود بودن عوارض هایفوتراپی و ایمن بودن این روش از آن می توان برای جوان سازی تمام نقاط بدن حتی مناطق حساس مانند پلک ها هم استفاده کرد.هایفوتراپی انعطاف پذیری بالایی دارد و از آن می توان برای موارد زیادی استفاده کرد.مراحل هایفوتراپی با سرعت بالا بدون دردسرهای عمل جراحی انجام می شود.

معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی همچون سایر فرآیند‌های زیبایی بدون معایب نمی‌باشد و معایب جانبی متعددی را به همراه دارد.

ایجاد درد مزمن در ناحیه درمان

درد یکی از اولین عوارض استفاده از هایفوتراپی می‌باشد و می‌تواند برای مدتی فرد را اذیت کند. این درد در اثر امواجی که به پوست بیمار تابانده می‌شوند ایجاد می‌گردد و می‌تواند برای مدتی طولانی ادامه یابد.

قرمزی شدن پوست

هایفوتراپی موجب تحریک سلول‌ های موجود در لایه‌ های مختلف پوست می‌شود و آسیب‌ های ناچیزی را به این سلول‌ ها وارد می‌نماید. قرمز شدن پوست نشانه‌ی تحریک بیش از حد این سلول‌ ها در نظر می‌شود و می‌تواند موجب شروع التهاب در بافت پوست گردد.

بی حس شدن پوست

بافت صورت انسان از یک سیستم عصبی دقیق و ظریف برخوردار است و تراکم اعصاب در بافت صورت بالا می‌باشد. این سلول‌ ها در عمق بیشتری نسبت به سایر سلول‌ های تشکیل دهنده‌ ی پوست قرار دارند و احتمال وارد شدن آسیب به آن‌ ها پایین است.

پیداشدن رنگ دانه های پوستی

ملانوسیت‌ ها از دیگر سلول‌ هایی هستند که در ساختار پوست انسان وجود دارند و وظیفه‌ ی تولید ملانین که یکی از رنگ‌دانه‌ های پوستی مهم در انسان می‌باشد را بر عهده دارند. در هایفوتراپی با تابش امواج صوتی این سلول‌ ها تحریک می‌شوند و ملانین بیشتری را تولید می‌نمایند.

متورم شدن پوست

متورم شدن پوست یکی از نشانه‌ های آسیب جدی به سلول‌های پوست می‌باشد و می‌تواند سیستم ایمنی افراد را به شدت تحریک نماید. پس از انجام این فرآیند زیبایی، جریان خون بافت مورد نظر به میزان قابل توجهی افزایش می‌ یابد و آب میان بافتی بیشتری در آن ناحیه جمع می‌شود و این علائم خود را به شکل تورم نشان می‌دهند.

کاندیدا مناسب هایفوتراپی

برای تعیین اینکه بدانیم چه کسی کاندید مناسبی برای هایفوتراپی است شواهد بیشتری مورد نیاز است، ولی نکته‎‌ای که واضح است اینست که هایفو یک درمان امیدوارکننده  و جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت به ویژه افرادی که ترس از جراحی دارند و یا افراد جوان‌تری که نمی‌خواهند خطرات و زمان بهبودی مرتبط با جراحی را تحمل کنند است.

بهتر است در جریان باشید که هایفو برای افرادی که دارای موارد شدیدتر افتادگی پوست  یا جین و چروک‌های عمیق هستند گزینه مناسبی نیست و بهتر است این افراد از روش‌های درمانی دیگر برای بهبود شرایط خود استفاده کنند.

درکل یک کاندید خوب برای هایفو، کسی است که پوستش تا حدی ریلکس شده باشد که به نظر برسد که از میزان سفتی آن کاسته شده است و تمامی افراد بین 30 تا 75 سال می‌تواند کاندید مناسبی برای این عمل باشند.

به عنوان مثال، کسی که خط ابرویش پایین آمده یا افتادگی پوست روی پلک‌ها را شاهد باشد بهتر است اقدام به انجام این عمل زیبایی نماید.

به طور معمول، افرادی که در سن سی سالگی و بالاتر هستند که شلی پوست خفیف تا متوسط دارند، کاندیدای خوبی برای هایفوتراپی هستند. داشتن سلامت جسمی و  روحی و نیز داشتن انتظارات واقع بینانه از دیگر نکاتی است که افراد را به یک کاندید مناسب برای هایفوتراپی تبدیل می‌کند.

کاندیدا نامناسب هایفوتراپی

شل شدگی و افتادگی پوست در سطح خیلی شدید

چین و چروک‌های بسیار عمیق

وجود زخم یا عفونت فعال در ناحیه عمل

وجود آکنه‌های کیستی در ناحیه هدف

افراد دارای ایمپلنت فلزی

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

همان‌طور که گفتیم قبل از اینکه هرگونه اقدامی برای تابش امواج به پوست شما انجام شود؛ لازم است که در یک جلسه مشاوره شرکت کنید. یکی از کارهایی که در این جلسه انجام می‌شود؛

ارائه توصیه‌های لازم قبل از مراجعه برای هایفوتراپی است. با رعایت این توصیه‌ها، ضمن اینکه می‌توان نتایج هایفوتراپی را بهبود بخشید؛ می‌توان شدت عوارض را تا حد قابل توجهی کاهش داد. مهم‌ترین نکاتی که قبل از هایفوتراپی باید بدانید؛ از قرار زیر هستند:

اگر بوتاکس یا ژل تزریق کرده‌اید؛ حداقل تا دو ماه نمی‌توانید هایفوتراپی را انجام دهید.

در صورت استفاده از لیزر برای اهداف جوان‌سازی یا برطرف کردن موهای زائد، باید پزشک خود را در جریان بگذارید.

اگر از سولاریوم استفاده کرده یا پوست خود را در معرض آفتاب برنزه کرده‌اید؛ حداقل تا دو هفته باید از انجام هایفوتراپی خودداری کنید.

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا دوره درمانی با آنتی‌بیوتیک‌ها دارید؛ باید با پزشک خود مشورت کرده و در صورت نیاز، عادت‌های دارویی خود را تغییر دهید.

اگر روز قبل از مراجعه برای هایفوتراپی تب داشتید یا نشانه‌هایی از هایفوتراپی در شما وجود داشت؛ باید پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.

به مدت دو هفته قبل از انجام هایفوتراپی، نباید از مواد شیمیایی و شوینده‌ای که باعث التهاب پوست می‌شوند؛ استفاده کنید.

مصرف داروهای فشارخون و نوشیدنی‌های الکلی را حداقل یک روز قبل از هایفوتراپی، قطع کنید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی :

پس از هایفوتراپی نیازی به بستری در کلینیک وجود ندارد و شما می‌توانید پس از چند دقیقه به خانه یا محل کار خود برگردید.

با این حال این موضوع بدان معنا نیست که می‌توانید زندگی عادی خود را در پیش بگیرید و انتظار داشته باشید که هایفوتراپی بر روی پوست شما تاثیر بگذارد! برای اینکه این امواج بتوانند بر روی سلول‌های پوستی شما تاثیر گذاشته و آن‌ها را تحریک به تولید کلاژن کنند؛ باید کارهایی را انجام دهید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تا یک ماه یا 6 هفته پس از هایفوتراپی نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرید؛ در نتیجه هرگز برای برنزه کردن در زیر نور آفتاب دراز نکشید یا از سولاریوم استفاده نکنید. اگر ناچار به قرار گرفتن در معرض تابش خورشید هستید؛ باید از کلاه، نقاب و کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای 30 استفاده کنید.

تا زمان برطرف شدن عوارض، از دست زدن به پوست خود یا خاراندن آن خودداری کنید. به علاوه هرگز از مواد شیمیایی تحریک‌کننده استفاده نکنید و اقداماتی مانند اصلاح صورت یا اپیلاسیون را حداقل تا 3 روز به تاخیر بیندازید.

حداقل تا دو هفته پس از هایفوتراپی، نباید ژل یا بوتاکس تزریق کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید و از مواد غذایی تقویت‌کننده سیستم ایمنی، استفاده کنید.

هرگز برای کاهش تورم یا التهاب پوست از کمپرس یخ استفاده نکنید.

از پوست خود در برابر نور آفتاب مراقبت کنید و از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.

مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار را قطع کنید.

آب مورد نیاز بدن را تامین نمایید.

پوست و ناحیه تحت درمان را نخارانید.

تا چند روز از حمام و جکوزی و موارد مشابه اجتناب کنید.

با استفاده از کمپرس یخ و سرد در محل تحت درمان عوارض ناشی از هایفو را کاهش دهید.

تا 3 روز بعد از HIFU therapy از وکس و اپیلاسیون استفاده نکنید.

تا دوز بعد از HIFU therapy از مصرف محصولات پوستی اجتناب نمایید.

استفاده از سایر روش‌های جوان‌سازی مانند لایه‌بردای، تزریق بوتاکس و … را تا یک هفته بعد از HIFU therapy به تعویق بیندازید.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

هایفو تراپی می تواند برای زیبا جویان عزیز نتایج و اثرات شگفت انگیزی داشته باشد همانند سفت شدن پوست در نواحی مختلفی از بدن که زمانی که پست دچار پیری و شل شدگی می شود کمک زیادی به این مورد می کند. در ساختار پوست صورت تغییراتی بوجود می اورد که پوست را سفت و صاف می کند و این امر به یکدست شدن صورت کمک می کند.

هایفو تراپی کمک شایانی در از بین بردن لکه ها و تیرگی ها که بر اثر زخم های احتمالی یا جوش بوجود امده می کند. هایفو تراپی دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد البته باید در نظر داشته باشد زیبا جویان عزیز که مراکز و کلینیک های معتبر در این امر کمک زیادی می توانند به انها کنند.کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه که از کادری مجرب و متخصص بهره می برد در این امر میتواند با دادن مشاوره های لازم به هر چه بهتر انجام شدن هایفو تراپی به زیبا جویان عزیز یاری برساند.

دوره نقاهت هایفوتراپی

هایفوتراپی دوره نقاهت یا ریکاوری ندارد به گونه ای که بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی می توانید به زندگی عادی خود برگردید. بعد از هایفوتراپی نیازی به استفاده از دارو، پماد یا موارد مشابه نیست بنابراین می توانید با پوست خود مانندگذشته رفتار کنید.

درعوض لیفت صورت یک عمل جراحی نسبتا طولانی است که بین 2 تا 4 ساعت زمان می برد. دوره نقاهت جراحی لیفتینگ بین 2 تا 4 هفته طول می کشد. بعد از جراحی پانسمانی روی سر شما گذاشته می شود و تخلیه ی مایعات از محل جراحی تا چند روز ادامه پیدا می کند. معمولا یک هفته بعد از جراحی بخیه ها کشیده می شود.

تعداد جلسات هایفوتراپی

بسیاری از متقاضیان هایفوتراپی با یک جلسه درمانشان به طور کامل انجام می شود.این که دقیقا به چند جلسه هایفوتراپی احتیاج پیدا می کنید به میزان افتادگی پوست،واکنش بدن به امواج هایفو،شرایط فرآیند پیری پوست و موارد دیگر بستگی دارد.دو جلسه هایفوتراپی با فاصله 6 ماه یا ترمیم سالانه هایفو از برنامه های مناسب برای حفظ جوانی پوست است.

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

به هنگام انجام این روش درمانی، ممکن است درد بسیار کمی را احساس کنید.

کسانی که هایفوتراپی انجام داد‌اند، ادعا می‌کنند که درد ناشی از آن مانند پالس‌های ضعیف و ریز می‌باشد و چندان آزاردهنده نیست.

اگر از درد ناشی از درمان ترس دارید، می‌توانید پیش از انجام هایفوتراپی از قرص‌های مسکن مانند استامینوفن یا هر نوع داروی ضد التهاب دیگری مانند ایبوپروفن استفاده کنید.

پس از انجام درمان ممکن است پوست‌تان کمی قرمز و یا متورم شود.

این تورم بلافاصله پس از چند ساعت از بین خواهد رفت.

همچنین بلافاصله می‌توانید به انجام فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و نیازی به ایجاد محدودیت فعالیتی نخواهد بود.

تجربیات هایفوتراپی در کلینیک  بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه

1-پس از اینکه از هایفو برای لیفت صورت استفاده کردم متوجه شدم که بسیار ایمن و کم تهاجمی است. با توجه به این که تصمیم داشتم عمل جراحی انجام دهم فرایند لیفت پوست صورت و هایفو برایم بسیار خوشایند بود. چون نیازی به هیچ گونه عمل جراحی نداشت و دوره ریکاوری بعد از آن نیز تقریباً بدون هیچ گونه عوارض جانبی طی شد.

البته برای من چند هفته طول کشید تا فرایند ساخت کلاژن طبیعی بدنم آغاز شود و نتایج درمان با هایفو را ببینم. حدود دو ماه بعد بظاهر مطلوبی که می خواستم رسیدم و الان دو سال است که از این درمان استفاده کردم و نتایج آن تقریباً باقی مانده است. بعد از درمان با هایفو کمی قرمزی و تورم را در ناحیه صورت مشاهده کردم اما تمام عوارض جانبی طی چند روز از بین رفت.

2- من می‌دانستم که آستانه درد هر فردی با دیگری متفاوت است. همیشه فکر می کردم که خودم آستانه درد پایینی دارم و حین لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو ناراحتی زیادی احساس خواهم کرد. اما خوشبختانه زمانیکه کادر مجرب و متخصص کلینیک زیبایی پوست و مو الهیه شروع به کار کرد فقط احساس می‌کردم که یک جریان الکتریکی ضعیف از پوستم عبور میکند و هیچگونه دردی نداشتم.

قبل از شروع فرآیند تکنسین از من درباره سابقه سلامتی و شرایط پوست سوال کرد و مطمئن شد که درمان با هایفو برایم ایمن است و مشکلی نخواهد داشت. با این حال به من توصیه کرد که اگر در حین فرایند احساس درد و ناراحتی داشتم می‌توانم از برخی مسکن‌های خوراکی استفاده کنم اما خوشبختانه هیچ گونه دردی احساس نکردم و نیازی به مصرف دارو نداشتم.

3- من چندین سال پیش عمل جراحی زیبایی روی صورتم انجام داده بودم تا چین و چروک ها از بین بروند. حدودا بعد از 10 سال مجددا خطوط عمیق روی صورتم نمایان شد و این بار تصمیم گرفتم از دستگاه هایفو برای لیفتینگ صورت استفاده کنم.

با توجه به این که تجربه عمل جراحی را داشتم باید بگویم نتیجه لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو نسبت به عمل جراحی کمی متعادل تر است و بیمارانی که تحت درمان با هایفو و عمل جراحی قرار گرفته اند شاید به نظرشان برسد که نتیجه عمل جراحی بسیار قابل توجه تر بوده است. اما به نظر من با توجه به اینکه دستگاه هایفو یک روش غیر تهاجمی است و خطرات عمل جراحی را ندارد؛ نتیجه آن کاملاً قابل قبول و رضایت بخش است.

4- به نظر من هایفو دستگاه ایمن و موثری است. من به علت غیر تهاجمی بودن فرآیند لیفتینگ صورت با هایفو جذب آن شدم و دستگاه هایفو نیز توانست به طور کامل پوست صورتم را بکشد. برخلاف عمل جراحی، در روش هایفو نیازی به هیچگونه تزریقی نیست و دوره ریکاوری نیز ندارد. هزینه آن نیز برای لیفت صورت بسیار مناسب تر از عمل جراحی است.

5- برای من نتیجه درمان با هایفو تقریبا از سه ماه بعد از درمان مشاهده شد. ولی به نظر من با توجه به اینکه یک روش غیر تهاجمی و بدون درد برای درمان‌های چین و چروک پوست است؛ استفاده از این روش واقعا ارزشش را دارد. به نظر من دستگاه هایفو می تواند بافت و ظاهر پوست را به طور کامل تغییر دهد. الان دو سال است که از درمان با دستگاه هایفو گذشته و همچنان نتیجه آن روی پوست من باقی مانده است.

6- باران یکی از زیبا جویان عزیز بود که به کلینیک آراد مراجعه کرد ایشون وسواس خاصی نسبت به استفاده از محصولات مراقبت از پوست داشت. او معتقد بود که با بالا رفتن سن باید بتواند با استفاده از روش هایی مانند لیفتینگ‌صورت، جوانی خود را به پوست برگرداند.

یکی از نگرانی های او افتادگی ناحیه غبغب و وجود چروک های زیاد در ناحیه گردن و اطراف صورتش بود. مشاورین ما به او پیشنهاد دادند که از دستگاه هایفو برای جوانسازی پوست این نواحی استفاده کند. در مورد دستگاه هایفو و لیفتینگ صورت تحقیقاتی انجام داد و زمانی که متوجه شد می تواند از یک درمان غیر تهاجمی بدون نیاز به عمل جراحی توسط دستگاه هایفو استفاده کند؛ از پیشنهاد ما استقبال کرد.

نظر باران را پس از درمان با دستگاه هایفو با هم می خوانیم:

برای درمان افتادگی غبغب و لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو به کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص مراجعه کردم. در روز درمان در اتاق مخصوصی، کرم بی حس کننده روی پوست من عمل کردند تا میزان دردی که از درمان با هایفو احساس می کنم کاهش یابد.

البته متخصص به من گفت که اگر باز هم احساس درد داشتم می توانم از داروهای خوراکی مسکن استفاده کنم. در طول درمان درد بسیار کمی داشتم و نیاز به مسکن نبود. پس از درمان با هایفو صورتم کمی متورم  و  قرمز شده بود. اما خوشبختانه حدوداً دو روز بعد تورم و قرمزی از بین رفت و هیچ گونه عوارض جانبی دیگری نیز نداشته‌ام.

حدوداً یک هفته بعد از درمان نتایج لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو را مشاهده کردم و ناحیه غبغب کاملا جمع شده بود و پوست صورتم نیز کشیده شده بود. حدود شش ماه از درمان با دستگاه هایفو می‌گذرد و من کاملا از نتیجه آن برای لیفتینگ صورت خودم راضی هستم.

7- یکی دیگر از مراجعین ما به نام خانم غزل تصمیم گرفته بود که پوست ناحیه صورت خود را با استفاده از دستگاه هایفو جوانسازی کند. صورت او به علت افزایش چربی گرد شده بود  و به نظر می‌رسید که با بالا رفتن سن تغییرات ناخواسته ای مانند چین و چروک ها روی آن ظاهر شده بودند.

غزل دوست داشت که صورت V شکل مانند قبل داشته باشد و پوست صورتش نیز کشیده شود. متخصصین ما استفاده از دستگاه هایفو را به او پیشنهاد دادند و غزل نیز تصمیم آنها را قبول کرد.

نظر غزل را در خصوص لیفتینگ صورت با دستگاه هایفو می‌خوانیم:

“درمان با دستگاه هایفو برای لیفتینگ صورت من در یک جلسه حدود 20 دقیقه طول کشید و من کمی احساس کشیدگی در برخی از عضلات صورتم داشتم؛ اما هیچ دردی احساس نکردم. البته تکنیسین پیش از شروع درمان روی پوست صورتم کرم بی حس کننده مالیده بود.

بعد از جلسه درمانی احساس کردم که واقعاً پوست صورتم کشیده شده و صاف و یکدست شده است. اما همچنان حالت گرد چهره باقی مانده بود. تکنسین به من گفت که باید مدتی صبر کنم تا نتایج خودشان را نشان دهند. دقیقا همین طور بود و 2 هفته بعد صورتم تغییر حالت داد و به حالت V شکل قبلی بازگشت.”

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

هایفوتراپی واقعا چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

مهمترین سوالات متداول در خصوص هایفوتراپی :

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

نتیجه گیری

با مطالعه این مطلب متوجه شدید که نظرات زیبا جویان عزیزی که به کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص چه می باشد . هایفوتراپی یک روش ایمن، موثر و غیر تهاجمی که موجب سفت‌تر و کشیده‌تر شدن پوست صورت می‌شود.

این تکنیک درمانی هیچگونه جای زخم و عوارضی از خود به جای نخواهد گذاشت و در عین حال قیمت مناسب‌تری نیز نسبت به خیلی از روش‌های مشابه خود دارد.

اگر به دنبال روشی بدون درد، سریع و غیرتهاجمی برای لیفت صورت خود می‌گردید، بدون شک هایفوتراپی بهترین روش برای شماست.

البته که هایفوتراپی نمی‌تواند به صورت یک معجزه عمل کرده و تمام چین و چروک‌های پوست صورت را از بین ببرد، اما می‌تواند در جوانسازی صورت و کاهش خطوط روی صورت بسیار موفق کند. در ضمن ممکن است نیاز باشد که بعد از 1 الی 2 سال مجددا درمان را تکرار کنید تا مجددا نتایج را ببینید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:https://aparat.com/v/25w60

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/z9lk7y8m

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.