ناحیه ژنیتال زنان کجاست

ناحیه ژنیتال زنان کجاست

ناحیه ژنیتال زنان کجاست

مفهوم زیبایی ناحیه ژنیتال مدتی کوتاه می‌باشد که در فرهنگ لغات ما ایرانیان وارد شده است. وظایف اصلی دستگاه تناسلی خانم ها خروج ادرار و تحقق زایمان می‌باشد. آسیب و صدمه هایی که از نظر ساختاری یا در اثر زایمان در این بخش ایجاد می شود با شیوه های زیبایی واژن ناحیه ژنیتال نیز اصلاح می شود. واژینوپلاستی، جراحی لابیاپلاستی، زیبایی پوبیس، پرکردن لب بیرونی، پرینوپلاستی، سفید کردن اندام خصوصی زنان و کلیتوروپلاستی در این عنوان به طور صحیح گردآوری شده اند.

کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه

ناحیه ژنیتال زنان کجاست؟

قسمت ژنیتال که در بالای دستگاه تناسلی خانم ها قرار دارد، قسمتی است که کمی چاق و پر مو می‌باشد. به لطف مو ها، از قسمت ژنیتال در برابر تأثیرات خارجی نظیر صافی مراقبت می کند. همچنین به لطف بسته های روغن داخل آن را از اثرات و نتایج ضربه نیز مراقبت می کند.

هنگامی که صحبت از زیبایی و جوانسازی پوبیس می شود، مو های این قسمت با لیزر اپیلاسیون برطرف میشوند و چربی اضافی با لیپوساکشن رفع می‌شود. وقتی چربی اضافی در اینجا استخراج و برداشته شود، ظاهر آزار دهنده و زجرآور نفخ از بین می رود. اما گاهی اوقات افتادگی پوست و شل شدگی شکم موجب می شود که پوست این قسمت شل و متورم به نظر برسد. در این مورد روش های جراحی شکم می‌باشد.

▪︎ولووا

بخشی از دستگاه تناسلی خانم ها، به استثنای پرینه، فرج نامیده می شود. از فرج واژن، مجرای ادرار، کلیتوریس و لب های کوچک (لبیوم ماژوس) تشکیل شده است. در میان انسان ها این منطقه را واژن نیز می‌نامند.

▪︎واژن

عملکرد و نتایج واژن که به آن کانال زایمان نیز می گویند، فضایی می‌باشد که اندام خصوصی در طول رابطه جنسی زناشویی وارد آن می شود. این قسمت هم جهت رضایت جنسی و هم برای زایمان بسیار حائز اهمیت می‌باشد. طول آن ده سانتی متر و عرض آن 3-4 سانتی متر می‌باشد، اما در زمان آمیزش و زایمان می تواند کشش بسیار داشته باشد.

معمولاً پس از چند بار زایمان طبیعی زنان، گاهی اوقات واژن از نظر ساختاری به اندازه کافی سفت و محکم نیست موجب می شود که همسر فرد از رابطه جنسی لذت کافی و مورد نیاز را نبرند. در این حالت انجام جراحی تنگ کردن واژن برای زنان ضروری می‌باشد.

▪︎کلیتوریس

این حساس و ظریف ترین عضو ناحیه تناسلی خانم ها می‌باشد. در بخش بالایی فرج قرار دارد. بیشتر توسط پوستی با لب کوچک به طور کامل پوشیده شده است.

خروجی مجرای ادرار (سوراخ خروج ادرار)

نقطه ای می‌باشد که ادرار انباشته شده توسط مثانه به بیرون نیز پرتاب می شود. از نظر زیبایی اختلالی ایجاد نمی کند. قسمت اورولوژی به بیماری های پزشکی این بخش می پردازد.

▪︎لب های کوچک

این پوست نازکی می‌باشد که واژن، خروجی مجرای ادرار و کلیتوریس را به طور کامل پوشانده است تا از آنها مراقبت کند. رنگ آن به طور کلی صورتی تیره می‌باشد. گاهی اوقات امکان دارد با تیره شدن شکل ظاهری لابیا یا با سایر آسیب ها، به خصوص هنگام تولد، فرد را آزار و اذیت دهد.

افتادگی و کشیدگی بیش از حد، گاهی از نظر ساختاری و گاهی به علت ضربه زمان تولد نیز دیده می شود. این اختلال امکان دارد به علت اصطکاک، خطر تحریک و عفونت نیز وجود داشته باشد. در این صورت جراحی لابیاپلاستی به افراد توصیه می شود.

▪︎لب بزرگ

این یک قسمت برجسته می‌باشد که از لب های کوچک و در نتیجه ناحیه های نسبتاً داخلی فرج در برابر ضربه و صدمه های خارجی مراقبت می کند. اغلب روی لب بزرگ نیز مو وجود دارد. زمانی که از بیرون مشاهده می شود، فرج دارای 2 بخش مجاور می‌باشد.

گاهی اوقات ممکن است بافت چربی کافی در آن وجود نداشته باشد. افتادگی و چروکیده و شل شدگی به نظر می رسد. اگرچه از نظر سلامتی اختلال چندانی برای فرد ایجاد نمی کند، اما امکان دارد از نظر بصری خوشایند نباشد. در این صورت می توان با تزریق ژل به واژن به زیبایی و جوانسازی مورد نیاز خود دست یافت.

▪︎پرینه

این قسمت بین فرج و مقعد (سوراخ خروج مدفوع) قرار دارد. این قسمت معمولاً بعد از تولد و گاهی در نتیجه و اثر ضربه آسیب و صدمه میبیند.

▪︎تخمدان ها

تخمدان ها اندام های خصوصی از لحاظ ظاهری تخم مرغی شکلی در سمت راست و چپ بدن افراد هستند که به لوله فالوپ متصل می‌باشند. هر یک از تخمدان ها تقریبا به اندازه ی یک بادام (۳*۱.۵*۱ سانتی متر) می‌باشد. تخمدان ها همتای بیضه ها در آقایان هستند. اغلب زنان با دو تخمدان به دنیا آمده اند، اندام هایی که مسئول تولید تخمک در راستای تولید مثل می‌باشند.

ناحیه قرارگیری تخمدان ها در درون حفره لگن و در کنار رحم زنان می‌باشد. بافت تخمدان ها در زنان جوان صورتی رنگ با سطح خارجی صاف و یکدست می‌باشد. اما پس از چند زایمان طبیعی به علت تخمک گذاری های متعدد، رنگی مایل به خاکستری با سطحی چروکیده تر از پیش خواهد داشت.

علاوه بر تولید تخمک، تخمدان ها هورمون هایی هم نیز تولید می کنند. این هورمون های استروئیدی از قبیل استروژون و پروژسترون می‌باشند. این هورمون ها چیز هایی نظیر پریود و بارداری را به درستی کنترل می کنند. فعالیت تخمدان ها از هنگام بلوغ آغاز می شود و با یائسگی نیز در زنان پایان می یابد. ترشح این هورمون ها تحت کنترل کامل مستقیم هورمون های FSH و LH ميباشند که از غده هیپوفیز ترشح می شوند.

تخمدان ها ناحیه ذخیره ی تخمک ها یا همان سلول های جنسی افراد می‌باشند. در واقع هر زن این ذخیره تخمک های خود را از هنگام جنینی دارد. و پس از بلوغ در هر دوره قاعدگی یا پریود یکی از این فولیکول ها که تکامل خود را در دوره جنینی شروع کرده است، بالغ شده و به درستی آزاد می شود. به طور معمول در هر ماه یک تخمدان به حالت نوبتی از یکی از تخمدان ها نیز آزاد می شود. اما گاها این اتفاق رخ می‌دهد که بیش از دو تخمک از تخمدان ها آزاد شود. در این صورت به احتمال زیاد شاهد پدیده چند قلو زایی در بین زنان خواهیم بود.

▪︎لوله فالوپ:

لوله های فالوپ دو لوله نازک و ظریف یا طول تقریبی ده تا چهارده سانتی متر می‌باشند. تخمدان ها از طریق لوله فالوپ به رحم زنان متصل می شوند. وظیفه لوله فالوپ، بردن تخم تلقیح شده به حفره رحمی جهت جایگزینی در دیواره رحم زنان است. هنگامی که تخمدان ها تخمک را آزاد می کنند، تخمک از طریق لوله فالوپ به سمت رحم می رود. مقصد اسپرم ها نیز لوله فالوپ می‌باشد. وقتی در حین رابطه جنسی زناشویی اسپرم ها از طریق واژن و سپس رحم مسیر خود را به سمت لوله های فالوپ ادامه می دهند تا به تخمک برسند. لقاح در لوله فالوپ انجام می شود و سپس تخمک لقاح یافته یا همان زیگوت از طریق لوله فالوپ خود را به رحم می رساند.

سالپنژیت به بیماری التهاب و عفونت لوله فالوپ نیز گفته می شود. شایع ترین و مهم ترین دليل های سالپنژیت، سوزاک یا کلامیدیا می‌باشد. این بیماری امکان دارد منجر به آسیب و صدمه های بافتی در لوله های فالوپ شود. و خطر نازایی یا حاملگی های خارج رحمی را در بین مردم بیشتر کند. حاملگی خارج رحمی به شکلی گفته می شود که زیگوت در هر جایی به جز رحم لانه گزینی کرده باشد. در اکثر موارد حاملگی های خارج رحمی، این لانه گزینی در لوله های فالوپ اتفاق رخ می‌دهد. و سریعا باید تشخیص و درمان شود. زیرا امکان دارد منجر به مرگ مادر و جنین شود. برای مشاوره تلفنی با دکتر زنان از خدمات دکتر جان استفاده کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه دارید عمل ژنیتال میتوانید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

توصیه های قبل از تزریق ژل در ناحیه ژنیتال

▪︎بستگی به اینکه شخص در کدام قسمت تصمیم دارد تزریق ژل را به درستی انجام دهد، مراقبت های خاصی لازم است.

▪︎همیشه پیش از انجام هر جراحی ای به افراد توصیه شده است که از مصرف هر گونه ماده رقیق کننده خون از جمله آسپرین، ویتامین A  و … پیشگیری شود.

▪︎از دو هفته پیش همانطور که در بقیه قسمت ها نیز گفتیم باید از مصرف دخانیات سیگار، نوشیدنی های الکلی جداً پرهیز شود.

▪︎در شرایطی که دیابت دارید و یا بیماری خاصی دارید، حتما به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.

▪︎شخص حتما باید پیش از انجام هر گونه عملی در ناحیه ژنیتال از نظر عفونت و میکروب، مورد بررسی‌ و تحلیل قرار بگیرد، در صورتیکه شخص دارای هر گونه عفونتی بود نباید اقدام به تزریق ژل کند. تا بهبودی کامل خود باید صبوری کند.

▪︎برخی مواد غذایی پیش از عمل نباید مصرف شوند که پزشک به شما عدم مصرف آن ها را توصیه می کند.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار ژنیتال در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه زیر نظر دکتر متخصص و با تجربه این مجموعه بهره مند شوید همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

ژنیتال
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ژنیتال

توصیه های بعد از تزریق ژل به ژنیتال

▪︎تا دو هفته بعد همچنان از مصرف دخانیات سیگار و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

▪︎تا مدتی کوتاه که به بهبودی کامل نرسیده اید باید از قرار گرفتن در وان و یا استخر خودداری کنید.

▪︎شستشو با فشار آب می تواند موجب جابه جایی ژل ها شود.

▪︎قسمتی که ژل در آن تزریق شده تا بهبودی کامل اصلا نباید تحت فشار دست قرار بگیرد. همچنین از هر گونه دستکاری این ناحیه باید جدا پرهیز کنید.

▪︎فعالیت های سنگین فیزیکی می تواند به قسمت ژنیتال فشار وارد کند و موجب بروز عوارضی کوچک شود.

▪︎گرمای زیاد، نشستن زیاد و.. می تواند موجب تغییر فرم ژل تزریق شده شود.

▪︎از برقراری رابطه جنسی تا دو هفته باید پیشگیری کنید.

▪︎بعد از تزریق ژل ناحیه ی مورد نظر، قرمز تر و متورم تر از حالت عادی  و معمولی می باشد، امکان دارد درد کمی در این ناحیه احساس کنید. اما نباید نگران باشید.

▪︎این علائم به زودی برطرف می شوند، اما اگر این علائم همچنان ادامه داشتند، باید به پزشک متخصصتان گزارش دهید.

▪︎برای پیشگیری از عفونت معمولاً پزشک متخصص شما، آنتی بیوتیک تجویز می کند که مصرف آن الزامی ست.

شما می توانید با خیالی آسوده روش درمانی مد نظر خود را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته در امان باشید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می گیرد.

بهداشت دستگاه تناسلی زنان

دستگاه تناسلی خانم ها و آقایان وظیفه تکاملی سنگینی بر عهده دارند و مراقبت از آن اهمیت بسزایی دارد. رعایت بهداشت دستگاه تناسلی خانم ها کمی مهم تر و تا حدودی دشوار تر و دقیق تر از آقایان است. چون دستگاه تناسلی خانم ها بیشتر در معرض عفونت می‌باشد. در زیر به صورت موردی برخی از مواردی که اهمیت بسزایی در بهداشت دستگاه تناسلی بانوان دارند را مرور می کنیم:

۱: شستشوی روزانه آلت تناسلی زنان

گرفتن دوش و شستن روزمره اندام خصوصی اهمیت بسزایی دارد. برای شستشو از صابون و آب ولرم استفاده کنید. توجه کنید که از صابون های معطر به هیچ عنوان استفاده نکنید. چون صابون های معطر تعادل اسیدی واژن را به هم می ریزند و امکان دارد موجب ایجاد عفونت شوند. در هنگام شستشو هم توجه داشته باشید که ابتدا ناحیه واژنی و سپس ناحیه مقعدی را بشویید. این کار برای پیشگیری از انتقال باکتری های مقعد به قسمت واژنی است.

برای شستشو می توانید از ژل های بهداشتی خانم ها نیز استفاده کنید. اما جهت استفاده از دکتر زنان مشاوره تلفنی بگیرید.

۲: استفاده نکردن از مواد معطر و رنگی

از صابون ها یا دستمال توالت این چنینی استفاده نکنید. بهتر است برای خشک کردن ناحیه تناسلی بعد از شستشو از یک پارچه تمیز استفاده کنید.

۳: توجه در تعویض نوار بهداشتی و تامپون در زمان پریود

در هنگام پریود دقت داشته باشید که مرتب و هر چند ساعت یکبار تامپون یا نوار بهداشتی خود را تعویض کنید. در صورت استفاده از تامپون حتما دقت داشته باشید که از چه موادی در آن استفاده شده است. چون تامپون یک وسیله خارجی است که وارد واژن می شود. و می تواند مسافر های خطرناکی را برای صاحب خانه بیاورد.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب تزریق ژل به ژنیتال به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

هزینه تزریق ژل به چه صورت است؟

هزینه تزریق ژل  بر اساس مقدار ژلی که تزریق می شود حساب می شود که پس از معاینه مشخص می شود که چه مقدار ژل  باید تزریق شود.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان با مشاوران و کارشناسان حرفه ی کلینیک تماس بگیرید. و با آنها گفت‌وگو داشته باشید از هزینه انجام هر کدام از روش های مختلف و تخفیفات ویژه این مرکز زیبایی اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام درمان مناسب بپردازید.

ژنیتال
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران – ژنیتال

سوالات متداول شما

۱. چند وقت یکبار باید دستگاه تناسلی را چکاپ کرد؟

خطراتی و مشکلاتی وجود دارد که دستگاه تناسلی زنان را تهدید می کند. این بیماری ها می توانند بر سلامت و قابلیت باروری زنان تأثیر بدی داشته باشند. از این رو مهم است که چند آزمایش را در بازه های زمانی انجام شود. تست پاپ اسمیر تستی است که برای شناسایی زود هنگام سرطان گردن رحم یا سرویکس انجام می شود. توصیه می شود که از سن ۲۱ تا ۶۵ سالگی تست پاپ اسمیر به صورت مرتب انجام شود. به این صورت که تا ۳۰ سالگی هر دو سال یک بار تست پاپ اسمیر لازم است.  بعد از سی سالگی در صورتی که سه تست پاپ اسمیر بی خطر داشته باشید، هر سه سال یک بار باید تست بدهید.

تست مهم دیگر برای  سلامت زنان تست HPV است. پاپیلوماویروس انسانی یا همان HPV ویروسی است که انواع مختلفی دارد و برخی از سویه های آن می تواند منجر به سرطان در ناحیه واژینال و دهانه رحم شوند. انجام تست HPV از سی سالگی به بعد، هر 5 سال یک بار توصیه می شود. در این تست از دهانه رحم نمونه برداری می شود.

علاوه بر این تست ها، آزمایش آنالیز و کشت ادرار نیز اهمیت زیادی دارد. علائمی مانند سوزش، خارش، تکرر ادرار می توانند علامتی بر عفونت واژینال باشند. در صورتی که عفونت واژینال وجود داشته باشد، با این تست ها قابل شناسایی است. و این دلیل دیگری برای اهمیت چکاپ زنان برای اطمینان از سلامت بدن است.

نتیجه گیری

هر انسان باید شناخت کافی از آناتومی بدن خود داشته باشد. دستگاه تولید مثل و اندام های ناسلی در زن و مرد از اهمیت بالاتری نسبت به بقیه اندام های بدن دارند. چون وظیفه ی تولید مثل و تکامل را برعهده دارند. علاوه بر این، شناخت کافی از بخش های مختلف دستگاه تناسلی، می تواند تاثیر زیادی بر بهداشت و سلامت جنسی فرد داشته باشد. آناتومی دستگاه تناسلی زنان شامل دو بخش خارجی یعنی فرج و بخش داخلی یعنی اندام های تولید مثلی است. اندام های تولید مثلی شامل تخمدان ها و رحم است.

شما می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی دکتر جان الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای اندام خصوصی خود را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این مجموعه زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه
کلینیک بین المللی پوست ،مو و زیبایی الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل ۵ ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۲۰۰۴۳۶۳۰

۰۲۱۹۱۰۱۲۷۵۶

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد ۲ به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۸

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد ۲۰۶ هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

آپارات:

https://aparat.com/v/73a2P

نماشا:

https://www.namasha.com/v/ctE3oXWh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.