نگهداری بعد از تزریق چربی

نگهداری بعد از تزریق چربی

نگهداری بعد از تزریق چربی

نگهداری بعد از تزریق چربی بعد از انکه این عمل یعنی تزریق چربی انجام شد نگهداری از ان مهمترین عملی است که باید زیبا جوی عزیز انجام دهد.

مردم برای داشتن ظاهری زیبا و جوان در تمامی طول تاریخ تلاش زیادی کردند و اینگونه تلاش ها همیشه  وجود داشته است؛ بنابراین همواره شاهد رونمایی از روش‌های جدیدی هستیم که ما را یک قدم بیشتر به زیبایی از دست رفته دوران جوانی بازگرداند.

از جمله یکی از این روش‌ها تزریق چربی است. در نتیجه افرادی که به مرور زمان بافت چربی صورت خود را از دست داده و این باعث پدید آمدن ظاهری پیر و لاغر در آن‌ها شده است می‌توانند دوباره به دوران زیبایی خود بازگردند. از بین رفتن بافت‌های چربی صورت باعث می‌شود تا قیافه افراد پیرتر به نظر برسد.

زیرا پوست حالتی شل و افتاده به خود پیدا کرده و این باعث میشود تا شفافیت و طراوت پوست از بین برود.

کاهش بافت چربی در زیر پوست سبب ایجاد چین و چروک‌های سطحی و عمیق خواهد بود. اگر شما نیز دارای صورتی لاغر هستید و یا مشکل از بین رفتن چربی در ناحیه صورت دارید می‌توانید از تکنیک تزریق چربی به صورت لاغر استفاده کرده و دوباره زیبایی را به خود بازگردانید.

در حالت کلی در این روش چربی‌های اضافی از یکی از بافت‌های بدن شخص برداشته و بعد از آماده‌سازی به ناحیه مورد نظر در صورت نظیر گونه‌ها و یا زیر چشم تزریق می‌شود.

عمل زیبایی تزریق چربی که به عنوان انتقال چربی نیز شناخته می شود روشی است که با از بین بردن چربی از یک یا چند ناحیه و تزریق آن به ناحیه دیگر برای افزودن حجم و تغییر شکل مجدد مناطق خاص بدن، باعث بهبود خطوط و تناسب اندام می شود.

مناطق مشترکی که با تزریق چربی درمان می شوند عبارتند از صورت، باسن، سینه ها و همچنین برای بازسازی مشکلات کانتور در هر قسمت از بدن پس از کاهش وزن، تصادفات یا جراحی های قبلی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین تغییراتی که افزایش سن به وجود می آورد، کاهش کلاژن سازی و الاستین بدن است. کاهش کلاژن سازی و الاستیسیته پوست موجب می شود تا حجم چربی پوست در نواحی مختلف بدن کاهش پیدا کند.

اما آیا می توان این حجم چربی از دست رفته را درمان کرد؟ بله!  روش های زیادی برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از کاهش چربی وجود دارد که تزریق چربی یکی از آن ها است.

در این مطلب در خصوص تزریق چربی و نقش آن در جوانسازی صورت می پردازیم و بهترین متخصص پوست برای تزریق چربی را معرفی خواهیم کرد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به صورت یکی از موثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. البته زیبا جوی عزیز باید در نگهداری بعد از تزریق چربی کوشا باشد. وجود حفره‌های متعدد در صورت، فرو رفتگی گونه و حتی اصلاح فرم لب ها از جمله دلایلی است که می تواند با تزریق چربی جبران شود.

پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی  برداشته می شود  و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط  مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح تزریق چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی بدست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود.

سالهاست که از این روش برای اهداف مختلف  چه در زمینه ی جوانسازی  و برطرف کردن نقص های صورت، مانند ترمیم  ناحیه اسکار و زخم(سر -صورت و دست ها)،  و همچنین تحریک رشد فولیکول های مو استفاده می شود.

از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوان سازی صورت در نظر گرفته می شود، زیرا یکی از زیست سازگارترین فیلرهای  پوستی بدون ایمونوژنسیته  را نشان می دهد، نتیجه درمان با تزریق چربی ایجاد بافتی نرم، طبیعی و همگن با بافت طبیعی در ناحیه مداخله می باشد  و ممکن است دارای اثرات نیمه دائمی تا دائمی باشد.

(بستگی به ناحیه تزریق و میزان چربی تزریقی، ناحیه دونور سایت جهت برداشت چربی  و روش فرآوری آن دارد ). در کلینیک آراد زیبا جوی عزیز می تواند با خیالی راحت بدلیل داشتن کادری مجرب و متخصص از بهترین عملکرد و مشاوره بهره ببرد.

مراحل تزریق چربی

شاید شما از جمله افرادی هستید که می‌خواهید انتقال چربی را انجام دهید. باید زیبا جوی عزیز در نظر داشته باشد قبل از هر فرایندی نگهداری بعد از تزریق چربی بسیار مهم و دارای اهمیت فراوانی است .بنابراین بهتر است بدانید مراحل تزریق چربی به چه صورت انجام می‌گیرد:

1- برداشت چربی

در اولین مرحله متخصص باید از نواحی پر چربی بدن، چربی‌های اضافی را برداشت نماید. این مرحله بسیار حساس بوده و از طریق لیپوماتیک، لیپوساکشن و یا بادی جت انجام می‌شود.

2- خالص سازی

برخی از افراد بر این باور هستند که چربی برداشته شده، مستقیم به قسمت مورد نظر از بدن تزریق می‌شود در حالی که اینگونه نیست. در بدن، چربی‌ها با ترکیبات مشخصی مخلوط شده‌اند در نتیجه باید قبل از تزریق، این ناخالصی‌ها جدا شوند. برای این منظور عمل سانتریفیوژ انجام می‌گیرد تا چربی خالص به دست آید.

3- انتقال

در نهایت عمل ترانسفر چربی صورت می‌گیرد. تزریق، با استفاده از سرنگ‌های مخصوص انجام می‌شود و نیاز به مهارت بالایی دارد. در واقع متخصص علاوه بر دانش حرفه‌ای، باید ظرافت بالایی در کار داشته باشد تا نهایتا نتیجه تزریق، ‌ایده‌آل شود.

روش های تزریق چربی

تزریق چربی روش‌های مختلفی دارد که بنا به تشخیص و تجربه پزشک از آن‌ها استفاده خواهد شد. در زیر به معرفی این روش‌ها پرداخته شده است:

1- بادی جت

یکی از روش های پیشرفته تزریق چربی، روش بادی جت است. در ابتدا استخراج چربی به کمک یک دستگاه بر پایه فشار آب انجام می‌شود. فشار آب در قسمت منبع چربی، منجر به جدا شدن ذرات چربی از هم می‌شود و در نتیجه به راحتی چربی از بافت خارج می‌گردد.

این روش بسیار مطمئن بوده و با خیال آسوده می‌توانید آن را انجام دهید.در هر کدام از روش ها نگهداری بعد از تزریق چربی بسیار مهم است.

2- دستی

همانگونه که از نام این روش از ترانسفر چربی مشخص است، متخصص برای استخراج چربی به صورت دستی عمل می‌کند. به این صورت که ابتدا چند برش کوچک در منبع ایجاد کرده و سپس با کمک سرنگ‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند، استخراج چربی را انجام می‌دهد.

در این روش ها نگهداری بعد از تزریق چربی بسیار مهم است.

3- میکروفت

زمانی که چربی از قسمت منبع استخراج می‌شود، ناخالص بوده و اندازه ذرات آن بزرگ است. متخصص بعد از خالص‌سازی، ذرات چربی را خرد می‌کند.

در نتیجه این کار باعث می‌شود بهتر بتواند محل تزریق را با ذرات ریز چربی، فرم دهد. در هر کدام از روش ها نگهداری بعد از تزریق چربی بسیار مهم است.

4- نانوفت

در این روش از محتوای درون سلول‌های چربی برای تزریق استفاده خواهد شد. جالب است بدانید این روش به جوانسازی پوست و افزایش قوای سلول‌های پوستی در تولید کلاژن کمک می‌کند. در نتیجه اثربخشی بیشتری داشته و تأثیر آن ماندگارتر است.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق چربی

مزایا

تزریق چربی، تزریق ژل و تزریق بوتاکس هر سه کمک می‌کنند تا شما از شر چین و چروک‌های موجود در صورت خود خلاص شده و حتی بتوانید بخش‌هایی از صورت را فرم دهید تا زیبایی چهره بیشتر گردد.

البته باید در نظر داشته باشد زیبا جوی عزیز که روش درست نگهداری بعد از تزریق چربی دارای اهمیت بسیاری زیادی است تا بتواند از مزایای ان بهرمند شود.

اما آنچه باعث شده است انتقال چربی بتوانند جایگاه ویژه‌ای را در سال‌های اخیر بین مردم به دست بیاورد مزیت‌هایی است که این روش دارد:

1- مهم‌ترین فایده تزریق چربی خلاص شدن از شر چربی‌های اضافی بدن است. در واقع این روش دو مزیت برای زیبا جوی عزیز دارد. نه‌تنها چربی‌ها از بدن تخلیه شده و به تناسب اندام می‌رسید بلکه همین چربی زائد، برای درمان چین و چروک‌ها و حتی مدلینگ صورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

2- همانگونه که در مراحل تزریق چربی ذکر شد برای انجام این تکنیک از چربی بدن خود شما استفاده می‌گردد. بنابراین مطمئن خواهید بود که هیچ واکنش منفی از جانب سیستم ایمنی بدن رخ نداده و عارضه خطرناکی برای شما به همراه نخواهد داشت.

3- مدت زمان ماندگاری تزریق چربی نسبت به سایر تکنیک‌های تزریقی بیشتر خواهد بود ولی باید در نظر داشت نگهداری بعد از تزریق چربی بسیار اهمیت دارد.این ویژگی یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید چرا که هزینه تزریق چربی نیز برای شما مقرون به صرفه خواهد شد.

4- همه ما به دنبال این هستیم که بعد از انجام یک تکنیک زیبایی چهره زیبا‌تر شده و از طرف دیگر نتیجه آن طبیعی‌تر به نظر برسد. در چنین شرایطی تزریق ‌چربی گزینه مناسب‌تری خواهد بود چرا که نتیجه آن کاملاً طبیعی است.

به طور خلاصه میتواند تزریق چربی به چند دسته تقسیم کرد:

1- ماندگاری بالاتر

2- طبیعی به نظر رسیدن تزریق

3- نداشتن عارضه خطرناک برای بدن

4- درمان چاقی موضعی از طریق استخراج چربی

معایب

همانطور که گفته شد انتخاب کلینیک معتبر و وجود دکتر متخصص در این زمینه دارای اهمیت بسیار زیادی است.تمامی کسانی که سن آن ها بالای 18 سال است می توانند این عمل را انجام دهند.چنانچه از دارویی خاص استفاده می کنید پیش از عمل می بایست آن را با دکتر در میان بگذارید.

1- درد ، کبودی و تورم احتمالی در روز های نخستین در محل برداشت و تزریق.

2- ممکن است به دلیل عدم رعایت برخی نکات توسط پزشک محل مورد نظر دچار عفونت شود که به شکل تورم نمایان می شود و با گذشت دو هفته و با مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده از بین خواهد رفت.

3- تزریق چربی در زیر چشم ممکن است با کبودی همراه باشد که پس از 10 تا 12 روز از بین خواهد رفت.

4- چنانچه شما عمل خود را در کلینیک های متفرقه و زیر نظر کسانی که تخصص کافی ندارند انجام دهید ، باعث ایجاد بافت های ناهموار در سطح پوستتان پس از انجام تزریق شود.

5- دقت و ظرافت در انجام تزریق بدلیل حساس بودن این عمل امر مهمی است که این نکته هم به کلینیک و پزشکی که توسط شما انتخاب شده است بستگی دارد.

6- جهت آماده سازی و شروع تزریق ، حدود سه ساعت زمان نیاز است.

7- این روش ممکن است طولانی مدت جواب دهد اما دائمی نیست.به دلیل جذب چربی توسط بدن کاهش حجم می بایست برای تزریق مجدد به کلینیک مراجعه نمایید.

بهترین کاندیدا

1- حجم مناطقی از صورت خود را از دست داده باشند یا بخش‌هایی از صورت آنها فرورفته باشد.

2- به دنبال نتایج ضدپیری دائمی‌تر از نتایج ارائه شده توسط بوتاکس یا جوردرم باشند.

3- می‌خواهند هر نوع فرورفتگی را پر کنند یا ظاهر زخم‌های صورت خود را بهبود ببخشند.

4- به دنبال نتایج ضدپیری چشمگیر و در عین حال طبیعی هستند.

در صورتی که این موارد دلایل تزریق چربی باشد، امکان دارد پس از آن نیاز به ترمیم تزریق چربی وجود داشته باشد، به دلیل آن که اینگونه از مشکلات پوستی حالت عمیق تری دارند و نیاز به دفعات متعدد چربی می باشد تا پوست کاملا جوان سازی شده و صاف شود.

مراقبت های قبل

1- قبل از تزریق چربی، حتماً استحمام کنید تا هم قسمت منبع چربی و هم محلی که قرار است تزریق چربی انجام گیرد، عاری از میکروب باشند.

2- عزیزان در صورتی که به بیماری خاص مانند بیماری قلبی عروقی، دیابت و … مبتلا هستید حتماً به متخصص اطلاع دهید.

3- لازم است از نظر سلامت عمومی، وضعیت شما بررسی گردد تا پزشک مطمئن شود به بیماری عفونی مبتلا نیستید.

4- اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، پزشک باید از این موضوع آگاه باشد.

5- ممکن است شما قبل از انتقال چربی، از روش‌های دیگر برای حجیم‌سازی پوست استفاده کرده باشید. لازم است در این مورد نیز با دکتر خود صحبت کنید.

6- در صورتی که به داروی خاصی آلرژی دارید، حتماً این موضوع را مطرح کنید.

مراقبت های بعد

1- به منظور استفاده از دارو های بی حسی بهتر است تا بعد از اتمام تزریق چربی به همراه فرد دیگری به منزل بازگردید.

2- در انجام امور خانه تا دو الی سه رو از فرد دیگری کمک گرفته شود.

3- محل برداشت چربی توسط پزشک، پانسمان و یا باند کشی می شود که باید به مدت دو هفته این محل بسته باشد.

4- به منظور عدم جا به جایی چربی های تزریق شده به صورت بهتر است به مدت 7 الی 10 از ماساژ ، ایجاد فشار و یا ماساژ دادن این ناحیه خودداری شود.

5- بروز کبودی، تورم و درد بعد از تزریق چربی امری عادی است که به مروز زمان و طی چند روز تا چند هفته با توجه

6- به میزان چربی تزریق شده نیز برطرف می شود. معمولا بین 2 الی 3 هفته زمان نیاز دارد.

7- به دلیل حساس شدن بافت پوست و چربی، از قرارگیری در زیر آفتاب بدون کلاه خودداری شود.

8- رفتن به محل های گرم مانند سونا و جکوزی تا بهبودی کامل نیز ممنوع است و زیرا به پوست آسیب وارد می کند.

9- مدت زمان استحمام در این مدت باید کوتاه تر شده و از آب گرم کمتر استفاده شود.

10- در زمان استارحت توصیه می شود تا به حالت نیمه نشسته ، بخوابید. این روش در کاهش تورم محل تزریق چربی در روز های اول بسیار کمک کننده است.

11- سه روز اول بعد از تزریق چربی به صورت بهتر است از کمپرس سرد بر روی صورت و محل برداشت چربی استفاده شود . این کار سبب کاهش تورم می شود.

12- استفاده از غذاهای شور و نمک باید محدود شود. زیرا باعث ایجاد تورم در صورت می شود.

13- استحمام کوتاه مدت از روز دوم تزریق بلامانع بوده به شرطی که به محل تزریق فشار وارد نشود و ماساژ داده نشود.

14- از انجام فعالیت هایی که باعث خم شدن و ایجاد فشار به صورت می شود، باید خودداری کرد. زیرا افزایش فشار سبب افزایش تورم می شود.

15- انجام فعالیت و ورزش های سنگین باید بعد از 2 الی 3 هفته از تزریق شروع شود. انجام فعالیت های کششی و شنا بلامانع است.

16- پیاده روی در کاهش تورم بعد از تزریق بسیار کمک کننده است و از لخته شدن خون در پاها جلوگیری می کند که در کاهش تورم صورت تاثیر گذار است.

17- به دلیل عدم نیاز به بخیه، نیازی به پانسمان نیست.

18- بعد از گذشت 24 ساعت از تزریق چربی به صورت، آرایش کردن و استفاده از کرم های ضدآفتاب بلامانع است.

19- مصرف آناناس تازه در کاهش تورم و کبودی بسیار مفیداست. پس در برنامه غذایی قرار داده شود.

20- مصرف داروی های تجویزشده بسیار مهم است. بروز عفونت بسیار نادر است ولی تجویز آن سبب پیشگیری از این عارضه می شود.

21- بعد از گذشت یک هفته از تزریق چربی به صورت، عدم قرینگی صورت ممکن است رخ دهد، ولی بعد از کاهش ورم نیز این عارضه برطرف می شود و در صورت نیاز اصلاح می شود.

22- اگر به آبسه، درد و التهاب شدید، خروج خونابه و یا عفونت از محل تزریق دچار شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

میزان تزریق چربی به صورت، تا حدودی است که باید رعایت شود. میزان تزریق چربی در افراد مختلف متفاوت است و بیمار نباید درخواست تزریق میزان بیشتری از چربی را نماید. زیرا بعد از گذراندن دوره نقاهت ممکن است حالت پر صورت رضایت بخش نباشد و نیاز به ساکشن باشد.

میزان چربی که در مرحله اول بعد از تزریق، اگر کافی نباشد، می توان در مراحل بعدی نیز این تزریق را تکرار کرد. ولی در صورتی که در مرحله اول میزان چربی بیش از حد نیاز باشد، باید از روش های جراحی و ساکشن برای خارج کردن آن ها استفاده کرد که بسیار دردسر ساز خواهد بود.

مدت زمان وجود تورم بعد از تزریق چربی در صورت متفاوت است و به بدن بیمار و میزان تزریق چربی بستگی دارد.

میزان چربی در نواحی اطراف دهان، مانند لب ها، چانه و خط لبخند، به دلیل تحریک بودن این ناحیه، کم تر ماندگار خواهد بود. به همین دلیل تزریق در این نواحی باید در دو تا سه بار انجام شود و این میزان از تزریق چربی در صورت کاملا طبیعی است.

نقاط مناسب جهت تزریق چربی

روش تزریق چربی کاربرد وسیعی در امر زیبایی دارد. وجود چین و چروک در پیشانی، خط اخم، خط لبخند، خطوط اطراف فک، گودی زیر چشم و … را می‌توان از طریق انتقال چربی رفع نمود و از این طریق پوست شاداب و جوان خواهد شد. البته تزریق چربی تنها برای صورت نیست بلکه برای فرم‌دهی سینه، باسن و … نیز مؤثر خواهد بود.

ماندگاری

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر ماندگاری تزریق چربی عبارتند از:

1- با توجه به اینکه بخشی از سلول‌های چربی بعد از تزریق، توسط بدن جذب می‌شوند متخصص برای اینکه ماندگاری تزریق چربی بیشتر شود چربی را کمی بیش از میزان نیاز تزریق خواهد کرد.

2- بعد از انجام این تکنیک زیبایی نباید به سراغ رژیم‌های غذایی سنگین و یا فعالیت‌های ورزشی زیاد بروید زیرا سوخت و ساز بدن بالا رفته و چربی‌ها خیلی سریع جذب بدن می‌گردند.

3- این مسأله بسیار مهم است که مرحله خالص‌سازی چربی به درستی انجام شده باشد چرا که این کار نه‌تنها بر نتیجه کار تأثیر گذار است بلکه ماندگاری تزریق را نیز تعیین خواهد کرد.

4- توجه داشته باشید که باید به تمامی نکات مراقبتی ذکر شده توسط متخصص در دوره نقاهت عمل کرده و در صورت بروز مشکل با متخصص تماس بگیرید.

در واقع توصیه‌های مراقبتی، برای جلوگیری از بروز عارضه جانبی، حفظ نتیجه تزریق و افزایش ماندگاری تزریق چربی خواهد بود.که زیبا جوی عزیز میتواند با مراجعه به کلینیک آراد با داشتن کادری مجرب و متخصص از بهترین امکانات و مشاوره بهرمند شود.

توجه به اینکه تشنگی منجر به گرسنگی کاذب می‌شود و این عامل منجر به تجزیه سریع‌تر چربی‌ها خواهد شد در نتیجه در طول روز حتماً به میزان کافی آب بنوشید. البته نوشیدن آب کافی به هیدراته نگه داشتن پوست و جلوگیری از چروک شدن آن نیز کمک می‌کند.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق چربی

اثرات و نتایج جهت نگهداری

امروزه روش های تزریقی از شایع ترین روش های مورد استفاده برای جوانسازی پوست هستند و چربی از پرکاربرد ترین مواد در این روش است . تزریق چربی مانند سایر روش ها منجر به کاهش یا از بین رفتن چین و چروک ها می شود . در این مقاله به بررسی کاربرد های تزریق چربی می پردازیم .

قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شوند مثل گونه ها ، گودی زیر چشم ، اطراف چشم ، پشت چشم ، زیر چشم ، پلک ، خط خنده ، شقیقه ها ، لب ها ، چانه و حتی قسمت هایی از بدن مانند پشت دست ها ، سینه ، واژن و … را می توان با تزریق چربی پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد .

فرورفتگی‌ های ناشی از افزایش سن یا چاله‌ های ناشی از آکنه و جوش هم به خوبی با این روش قابل درمان است . تزریق چربی برای جوان سازی صورت نسبت به سایر نقاط بدن بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است .

1- رفع خطوط ناشی از پیری در نواحی خطوط خنده ، خط اخم ، پلک ، اطراف چشم و …

2- برجسته سازی اجزای صورت مثل گونه و چانه

3- پرکردن بعضی از انواع اسکار و بهبودی ظاهر آنها

4- صدمات بافت نرم

5- برجسته سازی باسن : افرادی که می‌خواهند باسنی پر و با انحنای بیشتری داشته باشند می‌توانند از روش « لیفت باسن برزیلی » استفاده کنند . این روش نوعی تزریق چربی است که بدون نیاز به ایمپلنت ، باعث افزایش انحنا و حجم باسن می‌شود .

6- جوانسازی و پرتر شدن ظاهر پشت دست : برای جوانسازی پوست دست ، افزایش حجم و پوشاندن تاندون‌ ها و عروق سطحی که در سنین بالا در پشت دست قابل مشاهده هستند ، می‌ توان از تزریق چربی استفاده کرد .

7- برجسته سازی سینه : تزریق چربی می تواند کمی حجم سینه ها را افزایش دهد ولی باید توجه داشت که برای این کار پستان ها باید شکل و بافت پوستی مناسبی داشته باشد .

در صورتی که افتادگی پستان ها زیاد باشد ، قوام پوست پستان ها ضعیف باشد یا افزایش حجم زیادی مورد انتظار باشد تزریق چربی چندان گزینه مناسبی نیست .

برای بهبود حجم یا شکل پستان ها بعد از ایمپلنت سینه می توان از تزریق چربی استفاده کرد . 8- همچنین اگر در اثر لامپکتومی به دلیل سرطان سینه ، پستان‌ ها دچار مشکلی شده باشند ، تزریق چربی روش بسیار مناسبی برای پر کردن و رفع نقایص ایجاد شده خواهد بود .

نگهداری بعد

در کنا مزایای تزریق چربی خوب است که با روند این عمل زیبایی آشنا شویم. در عمل تزریق چربی مقدار کمی چربی از نقاط مختلف بدن مانند پهلوها یا ران‌ ها برداشته می‌ شود. سپس این چربی توسط پزشک متخصص و به اندازه مورد نیاز به صورت تزریق می‌ گردد.

ممکن است بیماران بعد از عمل کمی احساس درد داشته باشند که با داروهای خوراکی برطرف می‌ شود. همچنین بر روی ناحیه اهدا کننده چربی یک باند برای جلوگیری از جمع شدن خون در زیر پوست قرار داده می‌ شود.

از شایع‌ ترین تغییرات بعد از تزریق چربی به صورت می‌ توان به التهاب و کبودی محل تزریق و محل اهدای چربی اشاره نمود. البته این ورم و کبودی طبیعی بوده و به مرور رفع می‌ شود.

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی به صورت تاثیر بسزایی در برطرف شدن التهابات دارند. تزریق چربی با استفاده از داروهای بی حسی موضعی انجام می‌ شود و روند آن با آرامش و به راحتی سپری می‌ گردد.

بعد از عمل بیمار مدتی در اتاق ریکاوری مانده و سپس با نظر پزشک متخصص می‌ تواند ترخیص گردد و به منزل برود

در مقایسه با سایر فیلر ها ، چربی می تواند در حجم بیشتری تزریق شود در نتیجه تزریق چربی می تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری و خطوط اطراف چشم ها ، صورتی پر تر و جوان تر و نمای بهتر و پوستی صاف تر را ایجاد کند .

تزریق چربی به لایه های عمقی بافت صورت ، ظاهر لاغر و استخوانی صورت را از بین می برد . وقتی چربی با سایر فیلر ها مقایسه می شود ، عمده ترین مزیت آن این است که از بدن خود فرد گرفته می شود و میتوان حجم زیادی تزریق کرد.

در تزریق هایی با حجم بیش از 10 سی سی و در لایه های عمقی ، اولین انتخاب چربی است . همچنین اغلب اوقات ماندگاریچربی بیشتر از بسیاری از فیلر های قابل جذب مثل هیالورونیک اسید است .

در این روش با برداشت سلول‌ های چربی از قسمت‌ هایی از بدن شخص که به اندازه کافی چربی دارند و تصفیه این سلول‌ ها و تزریق آن به بدن خود فرد ، افزایش حجم صورت می‌ گیرد.

جدی گرفتن مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت و رعایت نکات و دستورالعمل‌ ها می‌تواند روند درمان و بهبودی شما را موفقیت آمیز و سریع کند و عوارض و مزایای تزریق چربی به صورت را تا حد زیادی بکاهد.

از این رو اگر می‌ خواهید چهره‌ ای جذاب و جوان بعد از این عمل زیبایی بدست آورید، به مواردی که در ادامه ذکر می‌ شود توجه ویژه‌ ای داشته باشید. همچنین در رابطه با تزریق ژل به لب نیز نیاز می باشد که مراقبت های پس از تزریق ژل به لب رعایت شود تا ورم ناشی از تزریق ژل به لب از بین برود.

 محل برداشت چربی یا همان ناحیه اهدا کننده مراقبت ویژه‌ ای انجام دهید. این قسمت از بدن شما باید به مدت دو هفته با گن مخصوص و باند کشی پوشانده شود و هیچگونه آلودگی و فشاری به آن وارد نگردد.

در روزهای ابتدایی از کمپرس یخ برای رفع تورم و در روزهای بعد از کمپرس آب گرم جهت سرعت بخشیدن به فرآیند جذب کبودی و التهاب استفاده کنید.

اگر می‌ خواهید التهابات شما کاهش یابد، سعی کنید به مدت دو هفته هنگام خوابیدن زیر سرتان بلند باشد و یا به حالت نیمه نشسته با زاویه 45 درجه استراحت کنید.

 استحمام کردن بعد از روز دوم بلامانع است، اما دقت داشته باشید تایم استحمام طولانی نگردد. همچنین از سونای خشک و یا بخار نیز استفاده نکنید.

 سعی کنید در دوره نقاهت پس از تزریق چربی به صورت به مدت طولانی در برابر آفتاب قرار نگیرید.

برای کاهش تورم در ناحیه تزریق و جلوگیری از لخته شدن خون در ناحیه اهدا کننده پیاده روی ملایم و سبک داشته باشید.

 قسمت‌ هایی که تزریق چربی انجام شده را تحت فشار نگذارید و از ماساژ دادن خودداری نمایید.

 رژیم غذایی درستی داشته باشید و به تغذیه خود اهمیت دهید. بهتر است از میوه‌ های تازه، ماهی، میگو و دیگر مواد مغذی که تامین کننده ویتامین‌های لازم هستند، استفاده کنید.

علاوه بر این نوشیدن مایعات خنک بعد از تزریق  به صورت می‌ تواند باعث کاهش تورم گردد. بهتر است مصرف نمک و غذاهای فست فودی با چربی اشباع شده را به مدت 10 روز کاهش دهید.

 از فعالیت‌ های سنگین بعد از عمل تزریق چربی به صورت بپرهیزید. فعالیت و وارد آمدن فشار باعث افزایش التهابات می‌ شود.

 برای تسکین درد و یا کاهش التهابات و تورم از داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده کنید. از خوردن داروهای متفرقه خودداری کنید.

در صورت مشاهده درد و التهاب شدید، خروج ترشحات و مشکلات دیگر به پزشک مراجعه کنید.

 پس از برداشته شدن پانسمان ناحیه اهدا کننده بهتر است برای تمیز کردن آن از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. مالیدن پماد آنتی بیوتیک و یا وازلین دو مرتبه در روز، در صورت تجویز پزشک نیز می‌ تواند جهت بهبودی سریعتر بسیار کمک کننده باشد.

دوره نقاهت

شما ۷ الی ۱۴ روز پس از انتقال چربی صورت، باید انتظار تورم و کبودی را داشته باشید. این کبودی و تورم به اینکه چه مقدار از رگ های خونی با سوزن برخورد می کنند و اینکه چقدر درمان شما تهاجمی است بستگی دارد.

اگر در روز جمعه درمان خود را انجام دهید، می توانید از دو تعطیلات اخر هفته بهره ببرید و مجبور نیستید برای ۱۰ روز به کار بازگردید و پس از آن می توانید هرگونه کبودی را با آرایش بپوشانید. حتماً جراح خود را با دقت انتخاب کنید.

وقتی چربی پیوند زده شد ( از محل اهدا کننده به محل گیرنده پیوند زده می شود) یک فرآیند بیولوژیکی طبیعی رخ می دهد که باید برای گرفتن پیوند ایجاد شود.

این فرآیند به طور کلی موجب تورم و کبودی جزئی می شود. بنابراین هدف این است که بیمار اتاق را تا جای ممکن با ظاهری خوب ترک کند به طوری که بتواند برای ناهار بیرون برود.

طی تجربه 20 ساله من در درمان انتقال چربی، ثابت شده که تکنیک Atraumatic در اتاق عمل و همچنین تکنیک های بی هوشی و کنترل فشار خون بعد از عمل، از عوامل مستقل مهم در این درمان هستند.

با این حال، استفاده از یک دستگاه ضدالتهاب الکترومغناطیسی به طور چشمگیری (شاید تا 35%) تورم را کاهش می دهد.

برخی مناطق صورت کمتر ورم می کنند به همین دلیل روند بهبودی سریع تری دارند. برخی تورم های خاص به خاطر مسائل گردش خون آناتومیک به وجود می آیند.

هیچ چیزی به اندازه انتقال چربی دایره های تیره زیر چشم را از بین نمی برد. مسئله پیگمانتاسیون در طی بهبودی می تواند یک نگرانی پس از عمل باشد.

به طور کلی مردان سریع تر از زنان بهبود پیدا می کنند و زنان جوان سریع تر از زنان مسن روند بهبودی را طی می کنند.

با این حال بهبودی بستگی به میزان پیری صورت و از دست دادن استخوان صورت دارد. هر چه فرآیند جوانسازی بیشتری نیاز باشد، مدت زمان بهبود نیز طولانی تر می شود. درمان های مهم باید دوره بهبودی شش هفته ای داشته باشند.

مسئله اصلی در رابطه با بهبود انتقال چربی تورم است. حتی ناحیه کوچک زیر چشم می تواند ظاهری نسبتاً بد ایجاد کند. تورم معمولاً مدت زمان طولانی باقی نمی ماند، اما می تواند در هر شخص متفاوت باشد. همچنین لب ها می توانند برای مدت طولانی متورم شوند.

من معمولاً با توجه به سبک زندگی بیمار و اینکه چقدر برای آنها مهم است که علائم آشکاری از انتقال چربی داشته باشند، مشخص می کنم که چقدر زمان لازم است تا مرخصی بگیرند یا از چشم عموم دور بمانند.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق چربی

هزینه

قطعاً یکی از سؤالات شما عزیزان، هزینه تزریق چربی است. این موضوع کاملاً متغیر بوده و بسته به نوع روش انتخابی برای تزریق چربی، میزان نیاز به کار، عوارض بعد از انتقال چربی و … متفاوت خواهد بود. در جلسه مشاوره، متخصص تمامی موارد را با شما در میان خواهد گذاشت تا با آگاهی، تصمیم خود را نهایی کنید.

تعداد جلسات

فاکتورهای بسیار مختلفی می‌تواند در تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق مجدد تزریق چربی وجود داشته باشد، که این مورد بنا به صلاحدید پزشک صورت خواهد گرفت.

عواملی که تعیین کننده‌ی تعداد جلسات برای ترمیم مجدد چربی می‌باشد به شرح زیر نیز می باشد:

1- سن فرد متقاضی: یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین تعداد جلسه‌های ترمیم تزریق چربی برای صورت، سن شخص متقاضی می باشد.

با توجه به این موضوع که هرچه سن شخصی بالاتر رود، بافت پوست آن آسیب پذیرتر خواهد بود این احتمال نیز وجود خواهد داشت اثرات درمان نیز کمتر شود. به این منظور پزشک متخصص با توجه به سن فرد تعداد جلسات مراجعه برای ترمیم را مشخص خواهد کرد.

2- میزان آسیب پوستی: پیوند چربی صورت برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی انجام می‌شود، که این مشکلات می‌تواند شامل رفع چین و چروک‌های صورت، رفع اسکارهای ناشی از آکنه و یا حتی برای حجم دهی به لب ها باشد.

هرچه مشکلات پوستی بیشتر و عمیق تر باشد تعداد جلسات ترمیم نیز افزایش خواهد یافت و این ارتباط مستقیمی با مشکلات پوستی خواهد داشت.

3- ناحیه تحت درمان: رایج‌ترین نواحی صورت که بیماران پیوند چربی دریافت می‌کنند نواحی زیر چشم، گونه‌ها، شقیقه‌ها، تاخوردگی‌های گوشه‌ی دهان و لب ها نیز می‌باشد. گونه‌ها و پیشانی جزء بهترین نواحی می‌باشند که اثرات تزریقات چربی در آن ماندگارتر می‌باشد و پس از یکی دوبار عمل تزریق شاهد ماندگاری بیشتری خواهیم بود.

اما در صورتی که تزریق چربی در نواحی مانند لب ها یا نواحی که متحرک هستند صورت بگیرد امکان دارد این جلسات به سه یا چهار جلسه به طول بیانجامد. پس با این وجود تمدید تزریق چربی به ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

عوامل دیگری که می‌تواند در ماندگاری نتایج تاثیرگذار باشد، کیفیت استخراج چربی، کیفیت پیوند چربی و توجه به توصیه‌های پزشک متخصص برای درمان بهتر می‌باشد، همچنین مراقبت از ناحیه‌ای که تحت درمان قرار گرفته است و رعایت اصول رژیم غذایی می‌تواند در این خصوص دخیل باشد و ماندگاری را بیشتر کند و همچنین بر روی تعداد دفعات تزریق هم اثر خواهد گذاشت.

فاصه های بین تزریق

همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم، فاکتورهای گوناگونی می‌تواند در تعداد جلسات درمان تاثیرگذار باشد. مانند سن متقاضی، میزان جذب چربی در ناحیه‌ای که تزریق در آن انجام شده است که با توجه به نتایج اولیه تزریق، پزشک متخصص تشخیص خواهد داد آیا به جلسات بیشتری برای درمان نیاز است یا خیر.

در واقع برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب‌تر و ماندگاری بیشتر به سه یا چهار جلسه درمانی دیگر برای تزریق مجدد نیاز خواهید داشت، با وجود آن که پس از انجام تزریق چربی عوارضی مانند تورم و قرمزی به ویژه در قسمت تزریق خواهید داشت اما پس از آن بلافاصله اثر درمان مشخص خواهد شد.

شش ماه پس از جراحی تزریق چربی جهت نگهداری بعد از تزریق چربی، چربی شما باید به حجم نهایی خود رسیده باشد. شما باید در حال حاضر بهترین احساس را داشته باشید. در صورتی که پزشک شما تشخیص دهد که نیاز به ترمیم تزریق چربی صورت خواهید داشت چهار تا ۶ ماه بعد باید برای جلسات تزریق مجدد مراجعه نمائید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b2-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

https://clinicarad.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%84%d8%aa-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%b1/

https://clinicarad.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%84%d9%84%db%8c-%d8%a2/

نتیجه گیری

برای هر چه بهتر نگهداری بعد از تزریق چربی در این مقاله میتوان گفت رعایت مواردی مانند چگونگی مراقبت ها و تعداد جلسات تزریق چربی و چگونه نگهداری بعد از تزریق چربی از موارد بسیار مهم و دارای اهمیت فراوانی در تزریق چربی می باشد.

در ضمن زیبا جوی باید در نظر داشته باشد مراجعه به کلینیک آراد با داشتن کادری مجرب و متخصص با ارایه بهترین مشاوره به زیبا جوی عزیر او را میتواند با بهترین عملکردی که تقاضای زیبا جوی عزیز است،بهرمند گردد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.