هایفو آیا واقعا تاثیر دارد؟

هایفو آیا واقعا تاثیر دارد؟

هایفو آیا واقعا تاثیر دارد؟

تمامی زیبا جویا عزیز درمورد تکنیک هایفوتراپی صورت، اطلاعات دارید و می دانید که طرز کار و تاثیرگذاری این تکنیک بر لیفت صورت و برطرف شدن چین و چروک های شما به چه صورت است. اما ممکن است همچنان این سوال که ایا هایفو واقعا تاثیر دارد ذهن شما را درگیر کرده باشد و تاکنون به پاسخی صادقانه برای این سوال دست نیافته اید.

بنابراین تا انتهای این مطلب برای آگاهی بیشتر درمورد تکنیک هایفوتراپی صورت با ما همراه باشی

هدف از هایفو صورت بازسازی، افزایش استحکام و خاصیت کشسانی پوست است. روند پیری سبب از دست رفتن کلاژن شده و در نتیجه پوست صورت شل می شود و برای حل این مشکل اساسی ما باید به درمان هایی نظیر هایفو روی بیاوریم تا با تحریک کلاژن سازی به جوانسازی پوست ما کمک کند.

برای پاسخ به این سوال که آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟ بهتر است روش هایفوتراپی را با برخی از روش های جوانسازی پوست مقایسه کنیم:

لیفت صورت با جراحی (روش کاملا تهاجمی) :جراحی زیبایی صورت توسط جراحان پلاستیک با تجربه انجام می شود.

گرچه نتایج آن در مقایسه با هایفو و لیفت صورت با نخ (Threadlift) موثرتر و ماندگارتر هستند اما هزینه های آن بسیار گران بوده و با خطرات ناشی از جراحی هم همراهند. اکثر مردم نسبت به اینکه پوست آن ها بریده شود یا تحت بیهوشی قرار گیرند؛ احساس خوبی ندارند بنابراین از عمل جراحی اجتناب می کنند.

لیفت صورت با نخ (همچنان تهاجمی) : این درمان با قرار دادن یک سری از نخ های جراحی در صورت انجام می شود. برای مثال نخ های PDO که با گذر زمان جذب می شوند؛ در نواحی خاصی از پوست وارد شده و با تحریک کلاژن به لیفت صورت کمک می کند. کبودی و تورم در چند روز اول بعد از لیفت با نخ عادی است.

اما عوارض جانبی شدیدتری مانند خون لخته شده و عفونت نیز از عوارض احتمالی این درمان هستند. لیفت صورت با نخ اگر توسط متخصصین با تجربه صورت گیرد با نتایج فوری وبسیار موثر همراه است. اما چون اکثر افراد این روش را تهاجمی می دانند؛ به دنبال درمانهای موثر و ایمن تری مانند هایفو می گردند.

لیفت صورت با هایفو (غیر تهاجمی) : هایفو امواج متمرکز ماورای صورت با شدت بالا را به لایه های عمیق صورت وارد کرده و بافت SMAS را مورد هدف قرار می دهد.

در واقع، بافت SMAS همان بافتی است که طی عمل جراحی لیفت صورت روی آن کار می شود. هایفو واقعا موثر است چون بدون عمل جراحی مستقیما به لایه ی SMAS نفوذ کرده و روی لایه ای که در لیفت صورت به موثرترین شیوه عمل می کند؛ اثر می گذارد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

هایفوتراپی چیست؟

همانطور که گفتیم در تعریف هایفوتراپی اینچنین میتوان گفت: هایفوتراپی یکی از شیوه های نسبتا جدیدی است که در درمان زیبایی پوست و صورت استفاده می شود. کلمه هایفو مخفف امواج فراصوت متمرکز شدت بالا (HIFU) است.

همانطور که از اسمش پیداست، در این روش امواج فراصوت را در یک نقطه متمرکز می کنند و از حرارت ایجاد شده از انرژی این امواج برای از بین بردن قسمتی از بافت استفاده می شود. گرمای ایجاد شده تا حدود 80 درجه بالا رفته و در اثر شوک حرارتی، بافت در حال فرسایش از بین می رود.

ما با بكارگيرى جديدترين تكنولوژى هايفو يعنى تكنولوژى سال 2021 نتايج عالى و درخشانى از هايفوتراپى به صورت تكى يا در تركيب با ساير روشهاى درمانى بدست اورده ايم.

در میان تعدد دستگاه‌های هایفوتراپی موجود در بازار، بهترین دستگاه هایفو صورت و هایفوتراپی را می‌توان دستگاه اولترا ( Ultra skin Hifu) و دستگاه دلتا ( Delta skin Hifu) معرفی کرد. این دو دستگاه، اگرچه کارکردی مشابه یکدیگر دارند اما قیمت‌های آنها متفاوت از یکدیگر است.

همچنين دستگاه های هایفوتراپی با تكنولوژى قديمى تر از جمله اولترا و دابلو با هر شات حداكثر يك لاين و ده نقطه كوآگوله ولى هايفوى تن ترا با هرشات دو لاين و 34 نقطه كوآگوله ايجاد مى كند كه باعث اثربخشى بيشتر ،درد كمتر و كاهش مدت زمان درمان به نصف خواهد شد.

هزینه هایفوتراپی با توجه به عملکرد آن فوق العاده به صرفه است. برای اطلاع از هزینه هر جلسه هایفوتراپی و قیمت هایفو صورت با ما تماس بگیرید. نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند همیشه مثبت بوده است.

هایفو
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-هایفو

هایفوتراپی چگونه تاثیر دارد؟

دستگاه هایفو تاثیر بسیاری در نتیجه درمان دارد

در بسیاری از عمل‌های جراحی‌ مهارت پزشک بیشترین تاثیر را در نتیجه‌ی درمان دارد. اما در مورد هایفو کمی متفوات است. و یک دستگاه هایفوتراپی پیشرفته می‌تواند در نتایج درمان تاثیر بسیاری داشته باشد.

بنابراین در اولین قدم نام دستگاه هایفو را از پزشک خود بپرسید زیرا نوع دستگاه در نتایج هایفو واقعا تاثیر دارد. البته تجربه پزشک و یا تکنسین را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

استفاده از دستگاه‌های اصلی و همینطور تهیه مواد مصرفی آنها (کارتریج‌ها) با توجه به تحریم‌های کشور ما سخت و پر هزینه است.

از این رو دستگاه‌های چینی با مهندسی معکوس تکنولوژی هایفو را در اختیار علاقمندان قرار دادند. در ادامه دو دستگاه‌ اصلی و معروف هایفو را که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید را بررسی می‌کنیم. در نتیجه میتوانید در انتخاب مرکز هایفو و همچنین کسب نتیجه موثر بهتر عمل کنید.

دستگاه‌ه هایفو دابلو(doublo): این دستگاه ساخت کره می‌باشد و در ایران بسیار پرطرفدار است. سعی کنید برای انجام هایفو حتما سری دستگاه‌های دابلو را در اولویت انتخاب قرار دهید.

نظرات استفاده کنندگان از هایفو دابلو نیز مثبت بوده است. (نمونه مشابه چینی این دستگاه با نام هایفو دابلو سه بعدی بعضا در بازار ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد)

دستگاه اولتراپی آمریکا (ultherapy): این دستگاه ساخت آمریکا می‌باشد و در ایران بسیار کمیاب است. و هزینه بسیار بالایی برای هر جلسه درمان (در سال 1401 حدود بیست میلیون تومان) دارد. بسیار دقت کنید که اکثر دستگاه‌های موجود در بازار با نام اولترا، کپی چینی دستگاه اولتراپی هستند.

دستگاه‌های چینی در صورت تعویض به موقع مواد مصرفی (کارتریج‌ها) می‌توانند کارایی داشته باشند. اما دقت کنید هایفو را فقط در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص انجام دهید.

تعداد شات در نتایج هایفو موثر است

دستگاه هایفو امواج سونوگرافی را متمرکز کرده و به سطح پوست می‌تاباند. به هر مرتبه شلیک امواج به سطح پوست شات گفته می‌شود.

برخی از استفاده کنندگان ناراضی هایفو اعلام می‌کنند که تعداد شات کامل را دریافت نکرده‌اند.در نتیجه برخی از کلینیک‌های پوست و مو تعداد شات مورد استفاده را در تبلیغات خود بیان می‌کنند. و در بعضی مراکز دیگر مدت زمان استفاده از دستگاه را به عنوان معیاری برای استفاده حداکثری از هایفو در نظر می‌گیرند.

به طور مثال ممکن است یک مرکز 45 دقیقه انجام هایفو را مبنای استفاده از حداکثر شات اعلام کند و در برخی مراکز دیگر 400 شات را به عنوان معیار مناسب معرفی کنند. در ادامه میانگین حدودی تعداد شات و زمان استفاده مطلوب از دستگاه هایفو را آٰورده‌ایم.

تا بتوانید در انتخاب مرکز ارائه دهنده هایفو بهتر تصمیم بگیرد.

تعداد شات هایفو: بین 350 تا 500 شات و بستگی به مقدار افتادگی پوست دارد. البته در برخی از دستگاه‌ها تعداد شات مورد نیاز هر ناحیه از صورت و تعداد شات کامل صورت درج شده است و دستگاه مجموع تعداد شات‌ها را نمایش می‌دهد.

مدت زمان هایفو: به علت متفاوت بودن دستگاه‌های هایفو مدت زمان استفاده از دستگاه مشخص نیست. به طور مثل دستگاه‌ها با تکنولوژی بالا تعداد شات بیشتری در دقیقه میزنند. به طور مثال مدت زمان درمان در سری دستگاه‌های کره‌ای دابلو نسبت به دستگاه‌های چینی میتواند کمتر باشد.

گذشت زمان در مشاهده نتایج هایفو تاثیر دارد

نتایج هایفو بین سه تا شش ماه تکمیل می‌شود. پروسه لیفتینگ و ترمیم در مناطقی از پوست که در آن هایفو انجام شده است با گذشت زمان تکمیل می‌شود.

اکثر متخصصین پوست و مو نیز اثرات فوری هایفو را 10٪ می‌دانند. و بین 90 تا 180 روز زمان را برای کسب نتیجه نهایی لازم می‌دانند. در نتیجه به این نکته دقت کنید که گذشت زمان در مشاهده نتایج هایفو تاثیر دارد.

برای کشیدگی قابل توجه پوست و بهبود کامل چین و چروک باید لیفت صورت به روش جراحی را انتخاب کنید. لیفت صورت با روش جراحی دوره نقاهت دارد و ممکن است عوارض در پی داشته باشد.

با این حال شما می‌توانید هایفو را امتحان کنید، زیرا یک روش غیر جراحی و کاملا ایمن است و هزینه بسیار کمتری نسبت به جراحی‌های لیفت دارد. در نتیجه سعی کنید در مورد تاثیر واقعی هایفو، انتظارات منطقی داشته باشید. در ادامه اطلاعات جالبی در مورد یک تحقیقات علمی در موضوع موثر بودن هایفو را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

سن فرد نیز یک فاکتور موثر در درمان هایفو است

هایفو جزء درمان‌هایی است که واسبته به سن است. و تحقیقات نشان داده هرچقدر جوانتر باشید هایفو موثرتر عمل می‌کند. در سن بیشتر از شصت و پنج سال که بدن توانایی تولید کلاژن کمتری دارد، هایفو نمیتواند موثر واقع شود. بالای سن 65 سال می‌توان روش لیفت با رادیوفرکانسی را انتخاب کرد.

همینطور این نکته مهم را در نظر داشته باشید که نتایج هایفو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در ادامه ویدیوی دکتر پژمان صفایی متخصص پوست و مو را مشاهده می‌کنید که به این نکته اشاره می‌کنند.

در مورد اثرات واقعی هایفو انتظارات منطقی داشته باشید

حتما قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید، و انتظارات خود قبل از درمان را بسنجید. هایفو افتادگی‌های خفیف پوست را بهبود می‌بخشد، همینطور پوست را سفت می‌کند و ممکن است روی چین و چروک‌های ریز و سطحی تاثیر مثبت بگذارد. اما اگر پوست شما افتادگی زیاد و چین و چروک عمیق دارد قطعا این درمان انتظارات شما را برآورده نمی‌کند.

مراحل هایفوتراپی

گفتیم که هایفوتراپی چيست و عوارض هایفوتراپی بسیار بسیار کمتر از دیگر روش هاست. همانطور که گفته شد در این روش از انرژی امواج اولتراسوند استفاده می شود. این انرژی لایه های زیر پوست را مورد هدف قرار داده و امواج روی نقطه خاصی در آنجا متمرکز می شوند. از آنجاییکه تمرکز امواج در لایه های زیرین است جذب لایه های بیرونی نمی شود و آسیبی به آنها نمی رساند.

جالب است بدانید از بین بردن غبغب با هایفو و همچنین هایفوتراپی شکم نیز از پر طرفدار ترین خدمات هایفوتراپی هستند. با حرارت دادن سلولهای لایه های زیرین، بافت گرم شده باعث تخریب سلولی می شود وسلولها را وادار به تولید کلاژن بیشتر می کند. کلاژن، پروتئینی است که باعث استحکام پوست می شود. با افزایش کلاژن، خطوط و چین و چروکهای ریز حذف شده و باعث می شود پوست سفت و محکمتر و چروک کمتر شود.

به این ترتیب خستگی، افتادگی پوست در اطراف چشم، صورت، چانه، گردن و سینه تنها با یک روش درمانی که به، بطور قابل توجهی بهبود پیدا می کند. طبق نظر متخصصان در مقایسه با دیگر روشها عمق نفوذ گرمای امواج هایفو در پوست بیشتر و در نتیجه تولید کلاژن بهتر صورت می گیرد. میزان نفوذ امواج هایفوتراپی سه برابر لیزر و یک و نیم برابر آراف است. در نتيجه در صورت تركيب با اين روشها نتايج درخشان و ماندگارى به ارمغان مى آورد.

جوانسازی پوست با هایفوتراپی یک روش نوین و البته کار آمد است. ایا هایفو واقعا تاثیر دارد ؟ بله هایفوتراپی تاثیرگذار است. شاید این سئوال خیلی ها باشد. جالب است بدانید عوارض هايفوتراپي صورت در مقابل دیگر روش ها بسیار کم است.

هایفوتراپی نیز مانند آر اف فرکشنال یکی از راه های جوانسازی است. استفاده از هایفوتراپی در موارد زیبایی قدمت چندانی ندارد. اولین تاییدیه هایفوتراپی از طرف سازمان غذا و دارو (FDA)در سال 2009 برای لیفت ابرو بود و تنها حدود پنج سال قبل، کاربرد آن در رفع چین و چروک سینه و گردن برای این سازمان محرز شد. از هایفوتراپی در لیفت، جوانسازی صورت و سفت کردن پوست نیز استفاده می شود.

اخیراً چندین تحقیق معتبر در این زمینه نشان می دهد که این شیوه کاملا بی خطر و مؤثر است. به طوریکه در مواردی که افراد به هر دلیلی مجاز به عمل جراحی نیستند و یا تمایلی به جراحی ندارند استفاده از آن پیشنهاد می شود. البته میزان این نفوذ به دستگاه استفاده شده نیز بستگی دارد. معمولا در هایفوتراپی از چند کارتریج اصلی استفاده می شود که به صورت زیر هستند:

کارتریج با عمق نفوذ 3 میلی متر. در این مورد حرارت تا لایه درم فرستاده می شود و جهت جوانسازى و رفع خطوط و چين و چروك استفاده مى شود.

کارتریج با عمق 4.5 میلیمتر که با رساندن حرارت به لایه ماهیچه ای آن را سفت می کند و باعث ايجاد ليفت در اطراف دهان،غبغب ،زاويه سازى خط فك ،گونه و ابروها مى شود.

کارتریج با عمق نفوذ 8 میلیمتر

کارتریج با عمق نفوذ 13 میلیمتر

کارتریجهای اصلی کارتریجهای عمق3 و 4.5 هستند و براى صورت استفاده مى شوند.

با توجه به ارتباط مستقیم کیفیت کارتریج دستگاه هایفوتراپی با نتیجه درمان ، مركز زيبايى ويستريا با بكارگيرى جديدترين تكنولوژى هایفوتراپی در صدد جلب رضایت قطعی مراجعين عزیز مى باشد. برای برخورداری از مزیت دستگاه هایفوتراپی مركز زيبايى ويستريا با ما تماس بگیرید. اگر هنوز برای هایفوتراپی دودل هستید پیشنهاد می کنیم نظر مردم در مورد هایفو را بپرسید.

مزایا هایفوتراپی

هایفوتراپی مزایای زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست دارد، که عبارتند از:

هایفوتراپی اثرات ماندگار و با دوامی دارد. این درمان، پوست را سفت کرده و چین و چروک آنرا کاهش میدهد.

هایفوتراپی باعث جمع و سفت شدن پوست شل شده ی زیر چانه میشود و از اینرو باعث میشود فک فرم زیبایی داشته باشد.

هایفوتراپی موجب سفتی و جمع شدن پوست گردن نیز میشود.

هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که نیازی به دوره نقاهت برای بهبودی ندارد.

هایفوتراپی موجب کاهش چین و چروک و صاف شدن پوست میشود.

موجب لیفت گونه ها و ابروها میشود.

خطوط و چین و چروک ناحیه‌ی خط گردن و بالای سینه را از بین میبرد.

هایفوتراپی برای لیفت و سفت کردن پوست نواحی مختلف صورت و گردن موثراست. همچنین موجب تحریک تولید کلاژن میشود که این کلاژن باعث میشود پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی همچون سایر کار های زیبایی بدون  نمی‌باشد و عوارض جانبی پی در پی را به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین عوارض جانبی این تکنیک می‌توان به مواردی همچون:

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان

قرمزی پوست از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌باشد.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظر

بی حس شدن پوست جزو عوارض شدید هایفوتراپی می‌باشد.

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

اینک هر یک از موارد هایی که در بالا به آن اشاره شد را  به صورت کامل و جداگانه توضیح می دهیم با ما همراه باشید.

ایجاد درد مزمن در ناحیه تحت درمان:

یکی از اولین عوارضی که پس از هایفوتراپی صورت به وجود می آید درد است که برای مدتی کسانی را که هایفوتراپی صورت را انجام داده اند آزار می دهد و اذیت می کند. این درد در اثر امواجی که به پوست بیمار می تابد ایجاد می‌گردد و می‌تواند برای مدّتی طولانی ادامه یابد.

با این حال، درد حاصل از این فرآیند زیبایی مدّتی بعد از پایان آن به اتمام می‌رسد و جزو عوارض جانبی شدید این تکنیک محسوب نمی‌گردد ولی در برخی از موارد مشاهده شده است که درد ایجاد شده سیر مزمن به خود گرفته است و برای مدّت بیشتری موجب آزار بیمار شده است.

قرمزی پوست از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌باشد.

یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی صورت قرمزی پوست است. هایفوتراپی باعث تحریک شدن سلول‌های موجود در لایه‌های مختلف پوست می‌شود و آسیب‌های ناچیزی را به این سلول ‌ها وارد می‌نماید. قرمز شدن پوست نشانه‌ی تحریک بیش از حدّ این سلول‌ها در نظر می‌شود و می‌تواند موجب شروع التهاب در بافت پوست گردد.

سلول‌هایی که از این روش تحریک می‌شوند با ایجاد ترکیبات خاصّی موجب تجمّع سلول‌های سیستم ایمنی در بافت پوست می‌شوند و این فرآیند با نشانه‌هایی همچون قرمز شدن پوست بافت مورد نظر خود را آشکار می‌سازد. البتّه جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد زیرا این قرمزی بعد از گذشت مدّت کوتاهی از بین می‌رود و جزو عوارض کوتاه مدّت هایفوتراپی محسوب می‌شود.

شروع التهاب و متورّم شدن پوست ناحیه مورد نظراز عوارض هایفوتراپی صورت  می توان به التهاب و متورم شدن پوست نیز اشاره کرد. این عوارض می تواند موجب کاهش تاثیر این روش شود.

متورّم شدن پوست یکی از نشانه‌های آسیب جدّی به سلول‌های پوست می‌باشد و می‌تواند سیستم ایمنی افراد را به شدّت تحریک نماید. بعد از اینکه فرد متقاضی هایفوتراپی را انجام می دهد جریان خون بافت مورد نظر به میزان قابل توجّهی افزایش می‌یابد و آب میان بافتی بیشتری در آن ناحیه جمع می‌شود و این علائم خود را به شکل تورّم نشان می‌دهند.

با این وجود هیچ جای نگرانی وجود ندارد به دلیل اینکه تورم به وجود آمده با کبودی پوست همراه نمی باشد و بعد از گذشت 24 ساعت این تورم به طور کلی از بین می رود، کبودی پوست صورت به دلیل استفاده‌ ی بیش از حدّ از هایفوتراپی می‌باشد و به عنوان عدم تسلّط پزشک متخصص به این تکنیک زیبایی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، همواره این گونه خدمات زیبایی را از پزشکان باتجربه و مشهور دریافت نمایید.

بی حس شدن پوست جزو عوارض شدید هایفوتراپی می‌باشد.

از دیگر عوارض هایفوتراپی صورت بی حس شدن پوست است، که این بی خس شدن پوست ممکن است برای مدتی طولانی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد ، بافت صورت انسان از یک سیستم عصبی دقیق و ظریف برخوردار است و تراکم اعصاب در بافت صورت بالا می‌باشد، این سلول‌ها در عمق بیشتری نسبت به سایر سلول‌های تشکیل دهنده‌ی پوست قرار دارند و احتمال وارد شدن آسیب به آن‌ها پایین است. با این حال امواج موجی که در این روش می تواند تا عمق بیشتری نفوذ کند و در برخی از موارد سبب وارد شدن آسیب به سلول‌های پوستی شوند.

آسیب وارد شده به این سلول‌ها می‌تواند برای مدّتی طولانی زندگی بیمار را مختل نماید و گاهاً به درمان دارویی برای بهبود کامل نیاز داشته باشد ولی بیشتر بی حسی‌های ایجاد شده پس از گذشت 2 هفته و بدون نیاز به درمان‌های دارویی برطرف می‌شوند و نیازی به مداخله‌ی اضافی ندارند.

هایفوتراپی یک تکنیک ظریف محسوب می‌شود و پزشک معالج باید از دقّت بالایی برای پیاده‌سازی این تکنیک برخوردار باشد و مشاهده‌ی چنین علائمی نشان دهنده‌ی ضعف اطّلاعات پزشک متخصص در زمینه‌ی استفاده‌ی صحیح از این فرآیند می‌باشد.

هایفو
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-هایفو

هایپر پیگمنتیشن یا افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی

ملانوسیت‌ها از دیگر سلول‌هایی هستند که در ساختار پوست انسان وجود دارند و وظیفه‌ی تولید ملانین که یکی از رنگ‌دانه‌های پوستی مهم در انسان می‌باشد را بر عهده دارند. در هایفوتراپی با تابش امواج صوتی این سلول‌ها تحریک می‌شوند و ملانین بیشتری را تولید می‌نمایند.

این رفتار سلول‌های ملانوسیت یک فرآیند طبیعی در نظر گرفته می‌شود زیرا به این سلول‌ها این گونه القا می‌شود که فرد در مواجهه با تابش شدید نور خورشید قرار دارد و این سلول‌ها در تلاش هستند تا با تولید ملانین از وارد شدن آسیب به پوست جلوگیری نمایند. تولید ملانین منجر به تیره شدن پوست محل تحت درمان می‌شود و می‌تواند زیبایی افراد را با خطراتی جدّی مواجه نماید.

این تغییر رنگ پوست در برخی از موارد شکلی دائمی به خود می‌گیرد و به مداخله‌های بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارد. بنابراین، قبل از انجام هایفوتراپی تمامی موارد ذکر شده را در نظر بگیرید و با آگاهی کامل برای انجام این فرآیند اقدام نمایید.

بهترین کاندیدا هایفوتراپی

به خاطر داشته باشید که کاندید مناسب برای هایفوتراپی افرادی هستند که علائم پیری آنها به تازگی نمایان شده است. معمولاً بین 40 تا 50 سالگی که علائم پیری خفیف روی صورت، گردن و اطراف چشم مشاهده می‌شود؛ بهترین سن برای هایفوتراپی می باشد و نتایج به دست آمده از این روش برای بیمارانی که علائم پیری روی پوست صورت آنها بسیار شدید باشد ممکن است چندان رضایت بخش نباشد.

انجام جلسات تکمیلی نیز برای کاهش چین و چروک های عمیق یا افتادگی بسیار شدید پوست نباید زودتر از شش ماه انجام بگیرد و حتی توصیه می شود که بیماران مدت زمان بیشتری منتظر بمانند تا چرخه تحریک و تولید مجدد کلاژن پایان یابد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به هایفوتراپی با متخصص مشورت نمایید تا مطمئن شوید که تاثیر هایفو در درمان مشکلات پوستی شما مطابق انتظارتان باشد.

در صورتی که پوست شما تا حدودی دچار چین و چروک شده و یا افتادگی خفیف در خط ابرو یا پلک چشم خود مشاهده می کنید؛ نشانه های پیری پوست آغاز شده است و شما کاندید مناسبی برای هایفوتراپی هستید. علائم معمولاً در اواخر دهه 30 سالگی و بعد از آن روی پوست صورت مشاهده می‌شود. هایفو می‌تواند تا حد زیادی افتادگی پوست صورت و بدن شما را برطرف کند.

جوانسازی پوست با هایفو برای بالا بردن ابرو، کاهش افتادگی پوست و چین و چروک ها در نواحی مختلف صورت، گردن، سینه، بازوها، داخل و خارج ران و هر ناحیه دیگری که اثرات پیری خفیف تا متوسط روی آن مشاهده می شود؛ موثر است.

هزینه هایفوتراپی

در ادامه بحث عوامل متعدد مؤثر بر هزینه و قیمت هایفوتراپی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مطمئنا افتادگی پوست و چین و چروک‌های پوستی ایجاد شده در افراد مختلف به اشکال مختلفی ظاهر شده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

به همین دلیل افراد به صورت موضعی نیاز به هایفوتراپی خواهند داشت. هایفوتراپی را می‌توان در نواحی مختلف صورت انجام داد، مانند ناحیه اطراف چشم یا لب‌ها و یا برای از بین بردن غبغب.

حال اینکه وسعت ناحیه تحت درمان مطمئنا بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر بوده و هرچه وسعت ناحیه تحت درمان بیشتر باشد، هزینه و قیمت هایفوتراپی نیز افزایش خواهد یافت. اما عامل دیگر تأثیرگذار بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی مهارت و تجربه پزشک است.

بی‌شک کیفیت و درستی انجام‌پذیری روند درمان یک پارامتر بسیار مهم بوده و این تنها با مراجعه به پزشکی با تجربه و متخصص در این امر حاصل خواهد شد و طبیعی است که این امر منجر به افزایش هزینه و قیمت هایفوتراپی شود.

کیفیت و منطقه جغرافیایی کلینیک

از دیگر عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی همان‌طور که پیش‌تر هم مختصراً اشاره شد، هزینه مربوط به تجهیزات است. دستگاه‌های اورجینال و با کیفیت بالاتر به دلیل هزینه خرید و نیز نگهداری بیشتر در مقایسه با سایر دستگاه‌ها از هزینه بیشتری برخوردار هستند که این امر منجر به افزایش هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد بود.

علاوه بر هزینه اولیه مقدار اجاره بها و در نتیجه منطقه جغرافیایی کلینیک در هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر واقع می‌شود. علاوه بر این رفتار حرفه‌ای و نیز تجربه بالاتر کادر درمان نیز از عوامل تأثیرگذار بر روی سطح کیفی خدمات است که این موضوع تأثیر مستقیمی بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد داشت.

به منظور درمان هر موضع خاص از صورت طبق استاندارد‌های موجود تعداد شات‌ها یا تماس‌های مشخصی وجود دارند، اما کلینیک‌ها ممکن است که با توجه به دستگاه خاص و یا به توصیه پزشک تعداد و یا مدت‌زمان این تماس‌ها را تغییر دهند که این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی خواهد داشت.

اما مورد اساسی دیگر به منظور تعیین هزینه و قیمت هایفوتراپی تعداد جلسات مورد نیاز به منظور درمان است که این مورد به هنگام مشاوره و یا طی جلسه اول توسط پزشک و با توجه به ناحیه مدنظر و عوامل دیگر تعیین می‌شود. البته لازم به ذکر است که گاهی روند درمان ممکن است طولانی‎‌تر و یا کوتاه‌تر باشد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از هایفو انتخاب یک پزشک مجرب و باتجربه و مطب مجهز و خوب می باشد.

برای انتخاب پزشک مناسب برای جوانسازی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو کنید.

پس از انتخاب پزشک مورد نظر به مطب او رفته و مشاوره کنید، می توانید برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای پزشک مورد نظر را مشاهده کنید.

در صورتی که به بیمار خاصی مبتلا هستید و دارو استفاده می کنید، پیش از انجام جوانسازی پوست با هایفوتراپی به اطلاع پزشک خود برسانید.

در صورتی که در دوران بارداری هستید یا قبلاً تزریق ژل و بوتاکس انجام داده اید پزشک خود را مطلع کنید.

پیش از مراجعه برای هایفوتراپی ، بدن خود را تمیز کرده و استحمام کنید.

در صورتی که در بدن تان جسم فلزی وجود دارد به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

ژل مخصوص هایفو را از صورت خود پاک کنید.

با آب خنک و شوینده ملایم، صورت خود را بشوئید.

به مدت چند روز فعالیت هایی که باعث تعریق بیش از اندازه شما می شود، انجام ندهید.

تا یک هفته استفاده از هر گونه لایه بردار را فراموش کنید.

در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

استعمال کرم ضد آفتاب با spf 30 و همچنین کرم های مرطوب کننده مفید خواهد بود.

استفاده از آب گرم ممنوع است.

هایفو
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی الهیه-هایفو

اثرات و نتایج هایفوتراپی

هایفو یکی از روشهای غیر جراحی و غیر تهاجمی جهت کاهش چربی بوده که برای بخش های مختلفی همچون پیشانی، گردن، بالا و پایین صورت کاربرد دارد. این روش با متمرکز کردن انرژی در لایه های چربی منجر به نکروز سلول های چربی ناشی از حرارت می شود.

این عمل به طور انتخابی موجب حذف سلول‌های چربی در مناطق مشکل ساز می‌شود. از نتایج روش هایفو می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:

کاهش چین و چروک ها

سفت کردن پوست

بالا بردن ابروها و پلک ها

بهبود قابلیت ارتجاعی

صاف و نرم شدن پوست

هایفو تنها برای پوست شل و افتاده به کار نمی رود بلکه از روند پیری جلوگیری می کند و شل شدن پوست را به تعویق می اندازد.

اپلیکاتور های بکار رفته در دستگاه هایفو با ارسال اشعه التراسوند انرژی را از لایه های سطحی پوست گذرانده و بدون آسیب رساندن به سطح روی پوست به لایه هدف در عمق پوست می رسند. زمانیکه انرژی لیزر در نقطه هدف متمرکز می شود به حرارت تبدیل شده و روی عضلات و رشد مجدد کلاژن تاثیر می گذارد.

این اثر گذاری در طولانی مدت موجب کشیده شدن پوست و کاهش نشانه های پیری خواهد شد. هایفو صورت به نحوی عمل می کند که انرژی آلتراسونیک در لایه‌های عمیق پوست که چربی ها در آن تجمع یافته اند؛ نفوذ کرده و بافت های مرتبط را تحت تاثیر قرار دهد. هایفوتراپی موجب می‌شود بافت‌ها به یکدیگر بچسبند و با ایجاد یکنواختی موجب لیفتینگ افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت و بدن می شود.

دستگاه HIFU دقیقا همان لایه از پوست را هدف قرار می‌دهد که جراحان پلاستیک با یک عمل جراحی تهاجمی آن لایه را کشیده و جوان سازی پوست را انجام میدهند. با توجه به اینکه هایفوتراپی یک عمل غیر تهاجمی است و می‌تواند در کشیدن پوست جایگزین عمل جراحی زیبایی شده و برای آب کردن چربی های بدن نیز به جای لیپوساکشن مورد استفاده قرار بگیرد نباید انتظار داشته باشید که نتایج درمان با هایفو بلافاصله بعد از جلسه درمانی مشاهده شود.

دوره نقاهت هایفوتراپی

پس از انجام هایفو، به سرعت و در همان روز، می‌توان به کار و زندگی روزمره بازگشت و نیاز به استراحت نیست. زیبا جویان عزیز باید بدانند که کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با در دست داشتن کادری مجرب و متخصص می توانند تمام اطلاعات لازم را در این زمینه به انها ارایه کنند.

تعداد جلسات هایفوتراپی

دکتر متخصص یا تکنسین قبل از انجام هر چیزی قسمت مورد نظر را کاملاً پاکسازی می کند و امکان دارد موادی مثل کرم های زیبایی را به صورت شما قبل از شروع کار بزند و سپس دستگاه هایفو روی پوست شما قرار داده می شود و نمایشگر فراصوت روی صفحه اطلاعات را نشان می دهد و باعث می شود که تنظیمات درستی را برای دستگاه اعمال کند و انرژی فراصوت به قسمت مورد نظر انتقال داده می شود.

که ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه طول بکشد و سپس دستگاه را از روی صورت برداشته می شود و اگر درمان بیشتری مورد نیاز باشد حتماً باید متخصص برای شما برنامه ریزی کند. هنگامی که امواج فراصوت روی صورت شما اعمال می شود، ممکن است احساس گرما داشته باشید. می توانید برای کمتر اذیت شدن از داروهایی برای از بین بردن درد استفاده کنید. بعد از این درمان می توانید به راحتی به خانه بروید و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو الهیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت هزینه و مزایا

 هزینه هایفوتراپی غبغب در تهران

نتیجه گیری

هایفوتراپی یک روش مدرن و سازگار با بدن به منظور جوان‌سازی پوست است که به صورت تدریجی و با فعال‌سازی کلاژن‌های پوستی منجر به از بین بردن افتادگی و رفع چین و چروک پوست به صورت ماندگار و دائمی می‌شود. اما یکی از عوامل مهم جهت اتخاذ هرگونه درمان هزینه آن است.

در روش هایفو لاغری نیز از هایفوتراپی استفاده می‌شود تا مقدار دقیقی از انرژی را به لایه های چربی پوست رسانده و با رساندن دمای بافت‌های چربی به بیش از 60 درجه سانتی گراد موجب تخریب آنها شود.

بادی اسکالپتینگ با دستگاه هایفو از لایه سطحی پوست عبور کرده و به لایه چربی در عمق 13 تا 16 میلیمتری نواحی مختلف بدن مانند شکم و باسن، داخل یا خارج ران می رسد. با تخریب سلولهای چربی در ناحیه درمان شده سایز بدن کاهش پیدا می‌کند اما مشاهده نتایج هایفو حداقل دو هفته زمان می‌برد.

در صورتی که میزان سلول های چربی در ناحیه درمان شده زیاد باشد؛ دفع آنها از طریق گردش خون و سیستم لنفاتیک بدن ممکن است تا ۶ هفته نیز زمان ببرد. به علاوه فرآیند تولید کلاژن و سنتز الاستین که به افزایش خاصیت کشسانی پوست، شفافیت و کشیده شدن آن کمک می‌کند نیز تا سه ماه بعد ادامه خواهد داشت.

بنابراین نباید انتظار داشته باشید که بعد از هایفو لاغری تاثیر آن را بلافاصله مشاهده کنید. بادی اسکالپتینگ با هایفو، همزمان با کشیدن پوست کاملا موثر است. اما برای مشاهده نتایج باید کمی صبور باشید.

در طی این مقاله سعی شد تا ضمن معرفی و ایجاد آشنایی اولیه با روش هایفوتراپی، عوامل گوناگون مؤثر بر هزینه و قیمت هایفوتراپی از جوانب مختلف بررسی شوند. در آخر لازم به ذکر است که حتماً در کنار هزینه و قیمت هایفوتراپی به مزایای عالی و منحصربه‌فرد این روش در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی پوست توجه داشته باشید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191012756

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicelahieh

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicelahieh.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.