واژن خیست نشانه چیست؟

واژن خیست نشانه چیست؟

واژن خیست نشانه چیست؟

طبق بررسی ها هیچ معیار مشخصی برای زیبایی واژن وجود ندارد، زیرا واژن بانوان با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این، آیتم هایی مثل سن، ژنتیک و سبک زندگی روی ظاهر واژن تاثیر دارند. با گذر زمان، افزایش سن، زایمان و تغییرات هورمونی بافت واژن کم کم تغییر شکل می دهد.

بروز چین و چروک در آن ممکن است منجر به کاهش میل جنسی و حتی بی اختیاری ادرار در زنان شود. از این رو روش های متعددی برای جوانسازی واژن به کار گرفته می شوند. جوانسازی واژن شامل تمامی اقدامات ترمیمی برای رفع مشکلات حاصل از زایمان و پیری می شود. این فرآیند با تحریک سلول های واژن و تولید سلول های تازه انجام می گیرد.

با کمک جوانسازی واژن قسمتی از فرآیندهای دوران جوانی مجددا شروع می شود و واژن ظاهر بهتری پیدا می کند. اغلب اوقات روش های غیر جراحی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. تزریق ژل و چربی، کربوکسی تراپی، مزوتراپی، پی آر پی و لیزر از جمله رایج ترین این روش ها هستند که در ادامه به صورت کامل شرح می دهیم.

شکل ظاهری اندام های جنسی زنان و سلامت جنسی از جمله مشکلاتی است که خانم ها در طی سال ها با آن روبرو بوده اند اما در برابر آن سکوت کرده اند و هنوز در خانواده ها در مورد آنها صحبت نمی شود.

خوشبختانه امروزه به دلیل پیشرفت های چشمگیری که در عرصه پزشکی پدید آمده است می توان به کمک آنها مشکلاتی از قبیل شلی عضلات واژن را بهبود بخشید و رضایت جنسی در زنان را بالاتر برد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

انواع زیبایی واژن

به طور کلی جراحی های زیبایی واژن به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند، شایع ترین جراحی هایی که امروزه انجام می شوند شامل موارد ذیل می باشد:

لابیاپلاستی

یکی از اعمال شایع در جراحی های زیبایی زنان جراحی لابیا پلاستی می باشد. در واقع لابیاپلاستی جراحی است که بزرگی بیش از حد لابیا مینور و نامتقارن بودن آن ها را بهبود می بخشد.

بزرگی لابیا ها می تواند مشکلات متعددی هنگام فعالیت ورزشی، برقراری تماس جنسی، پوشیدن لباس های تنگ و انجام فعالیت های روزمره برای فرد ایجاد نماید و عدم تقارن لابیاها می تواند ژنتیکی، به دنبال حاملگی، زایمان و حتی یائسگی ایجاد شود.

لابیاپلاستی سبب می شود تا مشکلاتی حین انجام برخی فعالیت ها همچون آمیزش جنسی، فعالیت های ورزشی، پوشیدن لباس های تنگ و چسبان، نازیبایی ظاهری و … برطرف شود و حس بهتری همراه با اعتماد به نفس در فرد ایجاد نماید.

لابیاپلاستی

انواع روش های لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی به چند طرق مختلف انجام می شود که عبارت است از:

جراحی لابیاپلاستی

در صورت آنکه لابیاهای فرد بسیار بزرگ باشد از روش جراحی باز برای رفع مشکلات ناحیه تناسلی استفاده می شود. این جراحی در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی انجام می گردد.

واژن
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-واژن

لابیاپلاستی با لیزر

با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از لیزر امروزه در زمینه پزشکی کاربردهای بسیاری دارد که با کمک آن می توان بدون بیهوشی عمومی و تحت بی حسی موضعی در مطب اقدام به لابیاپلاستی و رفع مشکلات لابیاها نمود. جالب است بدانید که لابیاپلاستی با لیزر با نتایج بسیار خوبی همراه است.

لابیاپلاستی با ار اف

آر اف نوعی لیزر حرارتی و رادیویی است که می تواند لابیاهای بزرگ را برش دهد و استفاده از این دستگاه کمک می کند که مدت زمان دوره نقاهت کوتاه تر باشد و هیچی برشی و زخمی پس از جراحی ایجاد نشود.

عمل زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی

گفتنی است که اکثریت زنان کلیتوریس ساختاری است که با لذت حسی همراه است، اما در این بین افرادی هستند که پوست کلیتوریس از حد طبیعی بزرگ تر بوده که این عارضه می تواند علاوه بر ایجاد نازیبایی منجر شود تا حس جنسی خوبی را فرد تجربه نکند که در چنین شرایطی انجام جراحی می تواند به رفع این گونه مشکلات کمک بسزایی نماید.

در واقع کاهش هود کلیتورال برای خانم هایی که دارای چین های اضافی در ناحیه کلاهک کلیتوریس هستند، به کار گرفته می شود. عمل کاهش هود کلیتورال بدون اینکه خطر آسیب عصبی یا تأثیر بر احساس یا تحریک جنسی داشته باشد به ایجاد توزان و زیبایی ناحیه تناسلی و واژن کمک می کند.

کلیتوریس

جراحی زیبایی کلیتوریس معمولا تحت بیهوشی عمومی یا تحت بی حسی موضعی انجام می شود. امکان دارد در زمان جراحی از بی حسی موضعی استفاده شود که این عامل منجر می شود تا ساعات طولانی پس از جراحی این ناحیه بی حس باشد.

پس از جراحی پماد آنتی بیوتیک بر روی ناحیه مورد نظر استفاده می شود و یک پد بر روی برش ها قرار داده می شود. انجام جراحی حدود ۱-۲ ساعت طول می کشد و چند ساعت پس از جراحی فرد می توان به منزل بازگردد.

جراحی پرینورافی

جراحی پرینورافی تحت بیهوشی عموی یا بی حسی موضعی قابل انجام است. در این روش جراح در ابتدا برشی را در امتداد دیواره واژن و ناحیه پرینه ایجاد می کند و پوست واژن را با دقت از بافت پشتیبان کننده زیرین جدا می کند. بافت های اضافی، پوست شل شده را برش می زند و برمیدارد.

سپس دیواره های پشتی واژن را به یکدیگر نزدیک کرده و دهانه واژن را تنگ تر می کند. پس از ناحیه را با دقت تمام بخیه می زند.

انجام جراحی های همزمان با پرینورافی

بسیاری از زنان تمایل دارند در صورت آنکه نیاز به انجام جراحی همزمان دارند برای آنکه یک دوره نقاهت و بیهوشی را سپری کنند به صورت همزمان اقدام به جراحی نمایند.

برخی از اعمال جراحی براساس شرایط بیمار می توان با یکدیگر انجام داد که برای جراحی پرینورافی بدین ترتیب است: هیسترکتومی (جراحی خارج کردن رحم)، جراحی سالپنگواوفورکتومی (جراحی برداشتن لوله ها و تخمدان ها)، سالپنژکتومی دوطرفه (جراحی برداشتن لوله ها)، جراحی های ترمیم پرولاپس رحم و …

جراحی واژینوپلاستی

یکی دیگر از اعمال جراحی زیبایی زنان جراحی واژینوپلاستی می باشد. در حقیقت با افزایش سن و گذشت زمان واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

به منظور جلوگیری از این عارضه  انجام تمرینات کگل با مشورت متخصص زنان می تواند کمک بسزایی در بهبودی فرد داشته باشد اما در مواردی این گونه فعالیت ها موثر نبوده و حتی می تواند تاثیر منفی بگذارد.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حیطه پزشکی روش های بسیاری وجود دارد که می تواند به رفع مشکلات کمک نماید که یکی از این روش ها جراحی واژینوپلاستی می باشد. جراحی واژینوپلاستی اغلب به منظور سفت یا تنگ کردن واژن انجام می شود.

دلایل انجام جراحی واژینوپلاستی

 عواملی مختلفی مانند زایمان و روند پیری باعث سستی عضلات واژن می شود. برای بسیاری از زنان، این امر تا حدی باعث کاهش لذت جنسی برای خود و همسر آنها می شود.

عمل واژینوپلاستی که گاهی اوقات به آن سفت شدن واژن نیز گفته می شود. یک عمل نسبتاً ساده است که جهت رفع این گونه مشکلات انجام می گردد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و از آنجایی که اکثریت مواقع از بخیه های جذبی در حین جراحی استفاده می شود نیازی به کشیدن بخیه ها نخواهد بود.

G-Spot چیست؟

نقطه G یک منطقه اروژنیک در خانم ها می باشد که درست روی دیواره جلویی واژن قرار دارد. نقطه G در فاصله ۵-۴ سانتی متری از محل ورودی واژن و بین دهانه واژن و مجرای ادرار قرار دارد. این یک ناحیه فرساینده است که در صورت تحریک منجر به تحریک جنسی طولانی مدت و قوی می شود.

 نقطه G اگر در برخی از زنان تحریک شود، می تواند منجر به تحریک جنسی، ارگاسم و انزال زنان شود. این نام از ارنست گرافنبرگ متخصص زنان آلمانی گرفته شده است.

تقویت نقطه جی

تقویت G-Spot یک روش جراحی مدرن است که با هدف بهبود اعتماد به نفس، احساس و میل جنسی خانم ها توسط جراح زیبایی زنان انجام می شود. این روش بر اساس بزرگنمایی G-Spot تا چهار برابر است. تقویت G-Spot همچنین به عنوان G-Shot یا G-Spot augmentation نیز شناخته می شود.

تقویت G-Spot یک روش ایمن و موثر می باشد. این روش شامل تزریق اسید هیالورونیک یا پرکننده کلاژن در یک نقطه خاص است که موجب افزایش حساسیت، مدت زمان ارگاسم زنانه و دفعات آن می شود.

تقویت جی اسپات چگونه انجام می شود؟

این روش بسیار بی خطر و بدون درد است، معمولاً در مطب پزشک انجام می شود و تا ۱۵ دقیقه طول می کشد. در حین انجام بی حسی موضعی لازم است. مهم ترین مساله یافتن صحیح G-Spot است، زیرا می تواند موقعیت های مختلفی در میان خانم ها داشته باشد.

هنگامی که G-Spot به درستی تشخیص داده شد، اسید هیالورونیک یا پرکننده کلاژن تزریق می شود. مقدار اسید هیالورونیک یا پرکننده کلاژن مورد نیاز برای عمل به تشخیص پزشک و ویژگی های خاص آناتومیک هر زن بستگی دارد.

تقویت نقطه جی اسپات

این روش گرچه ممکن است افراطی به نظر برسد، اما در برخی از خانم ها موثر است. این تزریق در حال کسب محبوبیت است حتی اگر هیچ مدرک پزشکی روشنی در مورد کارایی آن وجود ندارد، یا حتی توسط FDA تأیید نشده است.

روش های دیگر تقویت نقطه جی

کاملاً مشهود است که مقاربت جنسی، تحریک جنسی و میل جنسی هر فرد با دیگری متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. تصور می شود که پاسخ جنسی و میل جنسی به عوامل بین فردی و همچنین عوامل عاطفی و معنوی مربوط باشد.

میل جنسی، برانگیختگی جنسی و ارگاسم مساله بسیار پیچیده ای است و اگر تقویت G-Spot به آنها کمک کند به هر طریقی که جراح زنان تشخیص می دهد باید آنها را تقویت کرد.

انواع روش های بدون جراحی زیبایی زنان

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های متعددی بدون جراحی وجود دارد که می تواند به زیبایی ناحیه تناسلی و رفع مشکلات آن کمک نماید که عبارت است از :

تزریق چربی به واژن

چربی یک نوع فیلر طبیعی است که از بدن خود فرد تهیه می گردد و می تواند در زیبا سازی لابیاها موثر باشد. تزریق چربی پس از استخراج و آماده سازی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود که طی دو تا سه مرحله انجام می شود. گفتنی است بخشی از چربی جذب و مقداری از آن باقی می ماند که متناسب با نیاز بدن فرد خواهد بود.

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی در واقع درمان با گاز دی اکسید کربن می باشد که این گاز غیر قابل اشتعال در اتمسفر با مقادیر بسیار کم غیر سمی و غیرحساسیت زا می باشد.

امروزه از کربوکسی تراپی در بسیاری از حیطه های پزشکی همچون جوانسازی پوست، درمان ترک های پوستی و اسکارها، درمان سلولیت، درمان خشکی واژن پس از یائسگی و زایمان، سفید کردن ناحیه تناسلی و … می شود.

گفتنی است که کربوکسی تراپی یک روش درمانی ضد افزایش سن طبیعی است که می تواند بر روی عروق و بهبود بافت بدن کمک بسزایی نماید.

کربوکسی تراپی یک روش کاملا منحصر به فرد و بدون عارضه است که طی تعداد جلسات مختلفی انجام می شود که تعداد جلسات درمان براساس شرایط بیمار و نوع درمان متفاوت است.

تزریق ژل به واژن

یکی از روش های غیر جراحی زیبایی واژن که می تواند به جوانسازی و رفع مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی کمک نماید تزریق ژل است بایستی بدانید که تزریق ژل به ناحیه تناسلی با صورت متفاوت است و در صورتی که توسط جراح با تجربه انجام نشود نیاز به تکرار مجدد خواهد داشت.

پلاسما تراپی واژن

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های بسیاری در حیطه پزشکی می تواند به رفع نازیبایی ها و بیماری ها کمک نماید که در این بین یکی از روش های زیبایی پلاسما تراپی می باشد که می تواند بر جوانسازی ناحیه تناسلی اثر گذار باشد.

همچنین می تواند به روش بیماری عفونت واژن به ویژه در افرادی که به صورت مکرر به این عارضه مبتلا می شوند اثر بگذارد و سبب بهبود بیماری گردد. بایستی بدانید که پلاسماتراپی واژن یک روش کاملا بدون درد و عارضه است.

لیزر زیبایی

با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های لیزر در حیطه پزشکی تاثیر بسزایی در درمان و زیبایی خواهند داشت. انجام زیبایی زنان با لیزر یک روش کم تهاجمی است که با حداقل عوارض و دوره نقاهت کوتاه مدت همراه می باشد و همچنین می تواند در کنار سایر روش های زیبایی کاربرد بسزایی داشته باشد.

سفید کردن واژن

تیرگی ناحیه تناسلی از دیرباز مورد توجه بسیاری از زنان بوده است که در طول سال های اخیر روش های مختلفی برای رفع این مشکل به وجود آمده است که هر کدام تاثیرگذاری خود را دارند.

اما بدانید تیرگی ناحیه تناسلی دلایل متعددی دارد، گاها ژنتیک و رنگ پوست و افزایش سن می تواند بر تیرگی این ناحیه اثر بگذارد اما بایستی بدانید که عوامل بیشتری بیش از این دو مورد می تواند موثر باشد.

یکی از روش های زیبایی زنان سفید کردن ناحیه تناسلی می باشد که سفید کردن واژن به روش های مختلفی انجام می شود که از بین این روش ها استفاده از مواد شیمیایی، صابون ها، کرم های موضعی گیاهی و شیمیایی هیچ کدام اثر گذار نبوده و تنها تبلیغاتی برای رفع این عارضه هستند، آگاه باشید حتی در مواردی می تواند منجر به تشدید تیرگی و آسیب رساندن به پوست شوند.

سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر از موثرترین روش ها است که روز به روز طرفداران مخصوص به خود را پیدا می کند و میزان اثرگذاری آن بسیار بالا است و نتیجه آن پس از گذشت چند جلسه در مدت کوتاه قابل مشاهده خواهد بود.

علاوه بر لیزر استفاده از کربوکسی تراپی و مزوتراپی می تواند به سفید سازی ناحیه تناسلی کمک بسزایی نمایید که هر کدام از این دو روش بسیار نتیجه بخش هستند.

زیبایی واژن با نخ

امروزه نخ های زیبایی دارای انواع مختلفی ی باشد که برخی از آنها حجم دهنده و برخی دیگر لیفت کننده می باشند. هر کدام از این نخ های زیبایی برای سایر نواحی بدن همچون صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

در صورت آنکه بخواهیم اقدام به افزایش حجم در ناحیه لابیاها نماییم می توانیم از نخ های حجم دهنده استفاده نماییم اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست از نخ های بسیاری استفاده نماییم که در چنین شرایطی مقرون به صرفه نخواهد بود.

نخ های زیبایی ماندگاری نسبتا بالایی ندارند و حداکثر ماندگاری آن ها حدود یک یک تا دو سال می باشد و پس از جذب نیاز به تکرار مجدد خواهد داشت.

جراحی های همزمان زیبایی واژن

امروزه جراحی های زیبایی زنان به نسبت قبل طرفداران بیشتری داشته و آن تابو های قدیمی تا حدی برهم شکسته است و زنان می توانند بدون هیچ تابوی به زیبایی و رفع مشکلات خود بپردازند. از این روش بسیاری افراد در صورت آنکه نیاز به چند نوع جراحی دارند تمایل دارند که آن ها را به صورت همزمان انجام دهند تا بیهوشی و دوره نقاهت کوتاه تری را تجربه کنند.

بسیاری از اعمال جراحی را می توان به صورت همزمان با یکدیگر انجام داد، به طور مثال انجام تنگ کردن واژن با جراحی لابیاپلاستی قابل انجام است و از سوی دیگر می توان به صورت همزمان تزریق چربی به واژن را با تمامی اعمال جراحی های زیبایی انجام داد.

همچنین می توان جوانسازی واژن با لیزر را با سایر روش های جوانسازی پوست و سفید کردن ناحیه تناسلی به صورت همزمان انجام نمود.

زیبایی واژن با تزریق چربی چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که معمولا خانم ها با توجه به مسائل متفاوتی همچون افزایش سن، زایمان، رژیم های لاغری سنگین و کاهش وزن های شدید، دچار معضلاتی همچون افتادگی و شل شدگی پوست ناحیه ژنیتال و یا ایجاد چین و چروک هایی در این ناحیه می شوند.

تزریق فیلر هایی مثل چربی و ژل راهکار مهم و موثری است که می تواند سبب جوان سازی، رفع تیرگی و یا پر شدن و برطرف شدن چین و چروک ها در این افراد شود. فیلرهایی که در جوان سازی واژن به کار گرفته می شوند شامل دو دسته ژل ها و چربی ها می شوند و هر کدام، با وجود شباهت های بسیار خود از تفاوت های مشخصی نیز برخوردار هستند.

برای تزریق چربی به ناحیه واژن از چربی هایی استفاده می شود که از بدن خود فرد گرفته شده اند. ابتدا میزان مطلوبی از چربی از نواحی شکم یا پهلو یا کنار ران ها تحت بی حسی موضعی ساکشن شده و پس از شستشو و جدا کردن بهترین بافت سلولی چربی و در واقع چربی نانو (Nanofat)، بافت مناسب برای تزریق آماده می شود.

تزریق چربی، میزان واکنش و همین طور حساسیت بافتی کمتری دارد و عوارض آن نیز نسبت به تزریق ژل به واژن، به مراتب کمتر و ماندگاری آن نیز بیشتر است.

مراحل انجام تزریق چربی به واژن

ابتدا متقاضی توسط پزشک متخصص زنان مورد معاینه قرار گرفته و بنابر تشخیص پزشک معالج، میزان و حجم تزریق تعیین می‌شود. برای تزریق چربی نیاز است تا از از نواحی دیگر بدن فرد مانند شکم، پهلو، ران و … چربی برداشته و به ناحیه واژن تزریق شود.

برداشتن چربی از نواحی دیگر به کمک لیپوماتیک انجام می‌شود. نکته اصلی اینجاست که برای تزریق چربی به واژن نیاز به بیهوشی نبوده و فقط بی‌حسی موضعی کفایت می‌کند. مراحل این روش عبارتند از:

ابتدا نواحی مورد نظر ضدعفونی شده و به صورت موضعی بی‌حس می‌شوند.

با استفاده از دستگاه خاصی (سرنگ‌های مخصوص دارای سری کانالولا) سوراخ‌های کوچکی روی پوست ایجاد کرده و چربی زیر پوست به کمک فشار بسیار کمی برداشته می‌شود.

چربی‌های جدا شده به آزمایشگاه فرستاده شده و کاملا پاکسازی و تصفیه می‌شوند.

بعد از جداسازی از مواد اضافی، چربی‌ها داخل سرنگ‌های مخصوص کشیده شده و آماده تزریق می‌شوند.

ناحیه مورد نظر برای تزریق ضدعفونی شده و به صورت موضعی بی‌حس می‌شود.

در نهایت به کمک یک سرنگ دارای کانول، چربی در نقاط خاصی از واژن تزریق می‌شود.

مزایای تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن، علاوه بر جوان سازی این ناحیه از بدن، مزایا و البته کاربردهای دیگری نیز دارد که از میان آنها می توان به تغییر سایز و حجم لابیای ماژور، درمان آتروفی واژن، سفت شدن ناحیه تناسلی، درمان خشکی واژن، درمان عدم تقارن و تناسب در ناحیه، تنگ کردن واژن و جوان سازی و روشن شدن پوست ناحیه تناسلی و… اشاره کرد.

تزریق چربی، کمترین میزان حساسیت را برای فرد به دنبال دارد، به همین دلیل هم هست که افراد بسیاری به جای انتخاب تزریق ژل به سراغ تزریق چربی برای ناحیه تناسلی خود می روند.این روش هم تعرفه نسبتا مناسبی دارد و هم نیازی به بی هوشی و یا سپری کردن دوران نقاهت خاصی ندارد و طی آن نیز شاهد هیچ گونه خون ریزی نخواهید بود.

علاوه بر این می توان نتیجه آن را نیز در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد بود. لازم به ذکر است که تزریق چربی به واژن می تواند میزان لذت ارتباط جنسی را نیز به مراتب افزایش دهد.

معایب تزریق چربی به واژن

چون در این روش از چربی خود شخص استفاده می شود خطری بیمار را تهدید نمی کند و عوارضی که تا حال وجود داشته در مدت زمان کوتاه رفع شده است از جمله: تورم، التهاب، کبودی و دردی مختصر می باشد که جای نگرانی ندارد و پس از مدت کوتاهی برطرف می شود.

در مواردی که عفونت و درد شدید ایجاد شود، بیمار باید به پزشک متخصص مراجعه نماید. البته شایان ذکر است که در کلینیک رویان تاکنون چنین مواردی دیده نشده است.

در واقع می توان گفت که عمل تزریق چربی واژن هیچ عارضه ای نداشته و کاملاً بی خطر می باشد.

کاندید مناسب تزریق چربی به واژن

بیمارانی که قصد انتقال چربی به را دارند معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند:

زنانی که بدنبال دست یابی به پائین تنه ای انحنادار و درعین حال داشتن لب بزرگ پر هستند.

زنانی که مایل به جوان سازی همراه با تخلیه، رفع افتادگی بدن خود هستند.

زنانی که ناحیه تناسلی آن ها دارای عدم تقارن است.

زنانی که به انواع ژل های مصنوعی حساسیت دارند.

افرادی که بر اثر زایمان طبیعی، ناحیه تناسلی آن ها دچار تغییراتی شده است.

مانند همه عمل های جراحی زیبایی، بهترین کاندیداها برای انجام عمل انتقال چربی به لابیا ماژورا، را زنان غیر سیگاری که وزنی مناسب دارند، تشکیل می دهند البته بهتر است که این زیبا جویان عزیز از سلامت کامل برخوردار باشند و مشکلات قلبی تنفسی نداشته باشند. زنانی که به دلایل مختلف علاقه مند به جوان سازی واژن هستند، این جراحی را انجام می ­دهند.

بیمارانی که از لابیای بزرگ یا ناهموار رنج می ­برند و یا می خواهند ظاهر و ساختار مجرا را بهبود بخشند، کاندیداهای ایده آلی برای جوانسازی واژن هستند. برخی از زنان همچنین برای افزایش لذت جنسی خود به این روش رو می آورند.

علاوه بر این، باید در نظر داشت که زنان علاقه مند به انتقال چربی به لب  های بزرگ باید ذخیره چربی کافی برای برداشت با لیپوساکشن داشته باشند.

مقدار چربی مورد نیاز برای انتقال چربی به لب های بزرگ و یا مونس پوبیس بسته به نتیجه مورد نظر متفاوت است.

کاندیدا نامناسب تزریق چربی به واژن

زنانی که به تازگی زایمان کرده اند، زنانی که در حال کاهش وزن قابل توجهی هستند و یا مشکلات پزشکی کنترل نشده ای دارند، زنانی که دچار عفونت در ناحیه تناسلی خود هستند، زنانی که سیستم بدنی ایشان به اندازه کافی قوی نبوده و اصطلاحاً بدن ضعیفی دارند؛ گزینه های ایده آلی برای انتقال چربی به لب های بزرگ نیستند.

اسکارهای جوان سازی لب ماژورا هنگامی که فقط لیپوساکشن با انتقال چربی به لب های بزرگ انجام شود، تقریباً نامحسوس است.

در حین جراحی، از کانول ­های ( سرنگ ­های مخصوص تزریق چربی) ریز برای جمع آوری و انتقال چربی به لب های بزرگ استفاده می ­شود. این زخم ­های کوچک اغلب آن قدر کوچک هستند که به سختی قابل مشاهده هستند.

هزینه های تزریق چربی به واژن

عمل های زیبایی تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و معمولا تعرفه ی این عمل ها به عواملی که می تواند شامل سابقه ی پزشک، نوع محل و منطقه مرکز زیبایی، هزینه ی بیمارستان و کادر اتاق عمل، نوع مواد مصرفی و میزان استفاده از مواد و … بستگی دارد.

هزینه ی تزریق چربی به واژن معمولا بین 1 تا 2 میلیون است، اما باز هم با توجه به عواملی که گفته شد قیمت این عمل زیبایی متفاوت خواهد بود. اما نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این بوده که انتخاب پزشکی با سابقه ی درخشان می تواند بسیار نتایج خوبی را برای شما ایجاد کند پس چه بهتر که هزینه اولویت شما برای عمل های زیبایی نباشد.

مراقبت های قبل از تزرق چربی به واژن

مانند هر روش جراحی، حداقل 2 هفته قبل از جراحی باید تمام داروهای رقیق کننده خون قطع شود. بیمار باید حداقل از دو هفته پیش از عمل از مصرف دخانیات و الکل خودداری نماید. علاوه بر این، بیمار طی ۲۴ ساعت قبل از عمل تنها مجاز به خوردن غذاهای مایع خواهد بود.

انجام آزمایش های پیش از عمل به صلاحدید پزشک متخصص،

بررسی عدم وجود عفونت، زگیل تناسلی، قارچ و یا هرگونه بیماری در ناحیه تناسلی و دهانه رحم. در صورتی که هر یک از موارد ذکر شده در بیمار دیده شود، بیمار ابتدا باید نسبت به درمان آن اقدام نموده و پس از بهبودی کامل عمل تزریق را انجام دهد.

قطع مصرف دخانیات و الکل حداقل دو هفته پیش از عمل تزریق. توجه داشته باشید که نیکوتین با کاهش سرعت گردش خون باعث تأخیر در روند بهبودی می شود.

نوشیدن آب فراوان در روزهای پیش از تزریق. هیدراته بودن و پر آبی بدن کمک به سزایی در بهبودی هرچه سریعتر بیمار دارد.

اعلام اسامی داروهایی که بیمار به آن حساسیت دارد.

عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهایی که حاوی آسپیرین هستند، و نیز داروهای ضد افسردگی، ایبوبروفن، ناپروکسن، ویتامین E. زیرا این داروها خون را رقیق کرده و ممکن است باعث کبودی های شدید، خونریزی و عوارض دیگر شوند.

حداقل ۶ ساعت قبل از عمل تزریق از خوردن غذا خودداری کنید تا از بالا آوردن محتویات معده و ورود آن به ریه (آسپیراسیون) جلوگیری شود.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن

ابتدا زخم در روز بعد از عمل توسط پزشک متخصص بررسی می شود و به همین دلیل، بسته واژینال قرار داده شده در حین عمل از روی زخم برداشته می­ شود. علاوه بر این، شما باید داروها (آنتی بیوتیک و دارویی برای کاهش تورم و درد) را که طبق دستورالعمل تجویز شده است، مصرف کنید.

در این عمل نیازی به کشیدن بخیه ­ها ندارید و همه آن ها به خودی خود حل می ­شوند. بهتر است بیمار در صورت امکان دو روز تا یک هفته استراحت نماید.

مصرف به موقع و منظم داروهایی که توسط پزشک تجویز شده به خصوص آنتی بیوتیک ها جهت جلوگیری از عفونت،

عدم انجام فعالیت های بدنی سنگین حداقل به مدت یک ماه،

عدم برقراری رابطه جنسی پیش از اجازه پزشک،

عدم استفاده از غذاهای چرب و پر نمک به مدت یک ماه و مصرف غذاهای سالم،

نگرفتن دوش آب گرم به مدت یک هفته زیرا سبب آب شدن چربی ها می شود.

استفاده نکردن از وان و جکوزی به مدت یک ماه

دستکاری نکردن و ماساژ ندادن ناحیه­ ای که تزریق در آن انجام شده است.

استفاده از استامینوفن در صورت وجود درد.

استفاده از کیسه یخ برای کاهش تورم،

اجتناب از رانندگی پس از انجام تزریق به مدت حداقل سه روز

دوره نقاهت تزریق چربی به واژن

بعد از تزریق چربی به ژنیتال نیازی به بستری شدن ندارید. دوره نقاهت نیز بسیار کوتاه است و بعد از یک روز می توانید به کارهای روزانه تان برسید. عمل تزریق چربی به واژن به تنهایی یا همراه با عمل کوچک کردن لابیا ماژور معمولاً با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

بیمار در طول عمل هوشیار است، می‌تواند قبل و بعد از جراحی رانندگی کند و همان روز مرخص شود؛ همچنین درد و ناراحتی پس از این عمل بسیار خفیف است و بیمار نیازی به استراحت کردن ندارد. اکثر بیماران نیازی به مصرف داروهای مسکن مخدر قوی احساس نمی‌کنند یا دردشان با مصرف یک مسکن معمولی آرام می‌شود و ظرف یک تا دو روز می‌توانند در محل کار حاضر شوند.

پس از تزریق چربی به واژن نیز مانند تمام جراحی‌های دستگاه تناسلی خارجی، انجام فعالیت‌های بدنی سنگین، رابطه جنسی واژینال، استفاده از تامپون و نشستن در آب به مدت شش هفته ممنوع است. بسته به این که چربی از کدام ناحیه و به چه میزان استخراج شده باشد، ممکن است پزشک توصیه کند که به مدت شش هفته از گن‌های فشرده کننده استفاده کنید.

چنانچه حجم زیادی چربی حین عمل لیپوساکشن تخلیه شده باشد، لوله تخلیه (درن) در ناحیه جراحی لیپوساکشن کار گذاشته می‌شود تا ورم و ترشحات پس از عمل کمتر شود ـ البته این مورد به ندرت ضرورت می‌یابد.

اثرات و نتایج تزریق چربی به واژن

با افزایش سن و اتفاقاتی مثل بارداری خصوصا به صورت متعدد متاسفانه لابیا ماژورهای واژن به صورت نا متوازن و زیبایی دچار چروک و افتادگی می‎شوند. تزریق چربی به اندام‎های گوناگون از روش‎های جوان سازی جدیدی است که برای نواحی مختلف بدن انجام می‎شود.

این روش زیبایی یک روش غیر تهاجمی بوده که به صورت کارامدی در همه جای دنیا به خصوص ایران مورد استقبال قرار گرفته است.

زنان بسیاری با افزایش سن متوجه می‎شوند که باید به مراقبت های جنسی خود اهمیت بسیاری دهند. این در صورتی است که همه آنها می‎دانند که با افزایش سن و تجربیات مانند زایمان های طبیعی ظاهر بدنن به طور کلی دچار تغییرات زیادی خواهد شد.

با اینحال چنین تغییرات و حتی مشکلاتی باید رفع شوند و نباید باعث کاهش کیفیت در روند زندگی شما و یا میل جنسی زنان شوند. در بین روش‎های جوان سازی واژن جراحی زیبایی واژن، تزریق چربی به واژن، پرینورافی، لابیا پلاستی و … تزریق چربی امروزه به یکی از روش‎های بسیار پرطرفدار تبدیل شده است که نتایج بسیار خوبی را به مراجعین هدیه می‎دهد.

انجام هر کدام از این روش‎ها باعث تقویت قوای جنسی در زنان و افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه افزایش کیفیت در زندگی زنان خواهد شد.

تعداد جلسات تزریق چربی به واژن

اکثر افراد بین یک تا سه جلسه تحت درمان قرار می گیرند و این تعداد جلسات با توجه به شدت مشکل فرد متفاوت خواهد بود. معمولا تزریق چربی با فاصله زمانی بین سه تا چهار ماه انجام می شود.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%b3%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%88-%d8%af%d8%b1%d8%af-%d9%88%d8%a7%da%98%d9%86/

https://clinicarad.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%aa%d9%be%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%88%d8%a7%da%98%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7/

https://clinicarad.com/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%98%d9%86-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/

نتیجه گیری

خانم‌ها در طول زندگی خود با تغییرات هورمونی ناشی از بالا رفتن سن یا بارداری مواجه می‌شوند، این تغییرات موجب کشیده شدن لابیا مینور می‌شود.

لابیا ماژور نیز می‌تواند کشیده شود و در نتیجه کاهش میزان هورمون‌ها پس از زایمان یا به دلیل پیری تحلیل می‌رود و کوچک می‌شود. چربی زیرپوستی بدن به موازات بالا رفتن سن کم می‌شود و در نتیجه پوست نازک‌تر و ضعیف‌تر می‌شود.

لابیا ماژور یا همان لب‌های بزرگتر بیرونی واژن عمدتاً از پوست و چربی زیرپوستی تشکیل می‌شود. لابیا ماژور در اثر تغییرات هورمونی و از بین رفتن چربی زیرپوستی و همگام با بالا رفتن سن کوچک می‌شود.

لابیا ماژور یک خانم جوان پر، برجسته و محکم است؛ اما لابیا ماژور خانم‌های مسن‌تر کوچک و لاغر است و به دلیل کاهش حجم غالباً شل و آویزان است.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جوانسازی لابیا ماژور، مانند جوانسازی صورت یا دست این است که چربی زیرپوستی از بین رفته در اثر بالا رفتن سن را جایگزین کنیم. چربی لازم برای این کار را می‌توان از نقاط دیگر بدن، مانند پهلو یا سمت داخلی ران استخراج کرد و پس از آماده‌سازی در لابیا ماژور تزریق کرد.

تزریق چربی به واژن یک نوع پیوند محسوب می شود. در این روش زیبایی یک بافت زنده از بدن بیمار جدا شده و به یک قسمت دیگر تزریق می شود.

نمی توان از چربی بدن فرد دیگری برای تزریق به واژن استفاده کرد چون بدن آن را به عنوان یک بافت بیگانه می شناسد و زمانی که چربی بدن یک فرد به فرد دیگری تزریق شود سلول های تهاجمی بدن گیرنده چربی به سمت آن آمده و آن را پس می زنند.

بافت چربی زنده است و با فریز کردن و دیفرایز کردن آن بسیاری از سلول های آن از بین می رود و ماندگاری آن کوتاه می شود به همین دلیل نمی توان چربی بدن بیمار را برای مراحل بعدی تزریق چربی نگه داشت.

تزریق چربی به واژن چون از چربی بدن خود فرد می باشد آلرژی به همراه نخواهد داشت. برای حجیم کردن ناحیه ی تناسلی که دچار فرسودگی و پیری شده است می توان از فیلر مانند چربی خود بدن بیمار استفاده کرد.

تزریق چربی واژن علاوه بر جنبه زیبایی که سبب روشن شدگی پوست لابیا، سفت شدن، حجیم شدن و جوانسازی واژن می شود جنبه های درمانی نظیر تقویت نقطه جی، درمان خشکی واژن و … را نیز دارا می باشد.

تزریق چربی به واژن یک روش زیبایی کاملا بدون عارضه است و همراه با زخم و کبودی نخواهد بود. معمولا نتیجه دو هفته بعد از انجام این روش مشخص می گردد و پس از اتمام دو هفته به منظور ویزیت مجدد می توانید به جراح زیبایی زنان مراجعه نمایید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/r8i1

لینک آپارات:https://aparat.com/v/asRrI

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/GB7KodOj

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.