پس از تزریق چربی می توان آرایش کرد و از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

پس از تزریق چربی می توان آرایش کرد و از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

پس از تزریق چربی می توان آرایش کرد و از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

تزریق چربی یکی از روش‌های کم تهاجم زیبایی و جوانسازی پوست است. به همین دلیل کسانی که به دنبال تزریق چربی می‌روند دوره نقاهت کوتاه مدتی را تجربه کرده و عوارض جانبی به وجود آمده در آنها بسیار کم خواهد بود.

البته این موضوع در صورتی صادق است که بیماران تمامی نکات مراقبتی لازم و توصیه‌های گفته شده توسط پزشک خود را جدی بگیرد. پس تمامی افرادی که تصمیم خود را برای انجام تزریق چربی گرفته‌اند باید توجه داشته باشند تا در کنار اهمیتی که به انتخاب پزشک و کلینیک معتبر می‌دهند از رعایت نکات مراقبتی غافل نشوند.

از جمله عوارض جانبی و خطراتی که افراد در صورت عدم رعایت مراقبت‌های لازم بعد از تزریق چربی با آنها روبرو خواهد شد می‌توان به بروز عفونت، تورم و خونریزی، احساس درد شدید، طولانی شدن دوره نقاهت و موارد بسیاری دیگر از این قبیل اشاره کرد. اهمیت مراقبت بعد از تزریق چربی به قدری زیاد است که اگر تمامی مراحل انجام کار به درستی و توسط تیم درمانی قوی انجام شود نمی‌توان بدون توجه به توصیه‌های پزشک انتظار رسیدن به نتیجه ایده‌آل و مطلوب را داشت.

یکی از مهمترین مراقبت های بعد از تزریق چربی، نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی می باشد که دانستن آن از اهمیت بالایی در نتیجه تزریق چربی خواهد داشت. توصیه مهم در خصوص مراقبت های بعد از تزریق، خودداری کردن از شستن صورت در ساعات اولیه می باشد به دلیل اینکه شستن صورت در ساعات اولیه احتمال بروز عفونت را خواهد داشت.

توصیه می شود شستن صورت را به 24 ساعت بعد از تزریق موکول کنید و هرگز از آب گرم برای شستن استفاده نکنید. شستن صورت با آب گرم موجب تشدید تورم و کبودی ناحیه تزریق خواهد شد. در زمان شستن صورت با ملایمت و بدون هیچگونه فشاری شستشو را انجام دهید. پس نتیجه می گیریم نحوه شستن صورت بعد از تزریق چربی در داشتن نتیجه مثبت تزریق چربی بسیار موثر می باشد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به صورت یکی از موثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. وجود حفره‌های متعدد در صورت، فرو رفتگی گونه و حتی اصلاح فرم لب ها از جمله دلایلی است که می تواند با تزریق چربی جبران شود.

پیوند چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی  برداشته می شود  و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط  مختلفی در ناحیه زیر پوست تزریق می شود. اصطلاح پیوند چربی اتولوگ به روشی گفته می شود که منبع چربی بدست آمده از همان شخصی باشد که قرار است از آن استفاده شود.

سالهاست که از این روش برای اهداف مختلف  چه در زمینه ی جوانسازی  و برطرف کردن نقص های صورت، مانند ترمیم  ناحیه اسکار و زخم(سر -صورت و دست ها)،  و همچنین تحریک رشد فولیکول های مو استفاده می شود. از نظر بسیاری، بافت چربی اتولوگ به عنوان ماده پرکننده ایده آلی برای جوان سازی صورت در نظر گرفته می شود، زیرا یکی از زیست سازگارترین فیلرهای  پوستی بدون ایمونوژنسیته  را نشان می دهد.

نتیجه درمان با تزریق چربی ایجاد بافتی نرم، طبیعی و همگن با بافت طبیعی در ناحیه مداخله می باشد  و ممکن است دارای اثرات نیمه دائمی تا دائمی باشد. (بستگی به ناحیه تزریق و میزان چربی تزریقی، ناحیه دونور سایت جهت برداشت چربی  و روش فرآوری آن دارد ).

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق چربی

مراحل انجام تزریق چربی

استخراج چربی

 در این مرحله در اتاق عمل چربی از برخی نقاط بدن از قبیل قسمت پایین شکم یا دو طرف پهلو خارج می‌‌شود و پزشک برای این کار از سوزن یا کانوله بسیار کوچک استفاده می‌‌شود تا از آسیب رساندن به سلول‌های چربی جلوگیری گردد. پزشک به اندازه چربی مورد نیاز برای افزایش حجم لب به استخراج چربی می‌پردازد. مقدار چربی مورد نیاز برای تزریق به لب در مقایسه با چربی مورد نیاز برای باسن، ساق پا یا سینه بسیار کم است.

 آماده سازی چربی

 پس از آنکه چربی از موضع مورد نظر جمع آوری شد درون دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا تحت سرعت بسیار بالا فرآوری و پاکسازی شود. در این شرایط سلول‌های چربی از مایعات و سلول‌های آسیب دیده در هنگام استخراج چربی جدا می‌‌شوند و برای تزریق آماده خواهد شد.

 تزریق چربی

 پس از انجام مراحل بالا چربی به درون لب تزریق می‌‌شود تا ظاهر دلخواه بیمار به دست بیاید. میزان برجستگی لب به خواسته‌ها و انتظارات بیمار و همچنین نظر پزشک برای به وجود آوردن ظاهر طبیعی لب بستگی دارد.

تزریق چربی به کدام قسمت بدن باید انجام شود

از دست رفتن حجم قسمت های مختلف بدن و افتادگی پوست یکی از رایج ترین مسائلی است که با افزایش سن بسیاری از افراد با آن دست وپنجه نرم می کنند.

برای درمان این مسئله، روش های مختلفی مانند ایمپلنتو پرکننده های مصنوعی وجود دارد. اما استفاده از پیوند چربی محبوبیت بیشتری به خود اختصاص داده است چرا که :

چربی مورد نیاز از بدن خود فرد تأمین می شود. بنابراین احتمال بروز علائم آلرژی و حساسیت کمتر است. چرا که از چربی های مصنوعی و حیوانی برای انجام این کار استفاده نمی شود.

نتیجه تزریق چربی بعد از مدت زمان کوتاهی به صورت کاملاً طبیعی قابل مشاهده است.

رخی از رایج ترین کاربردهای تزریق چربی عبارت اند از :

تزریق چربی به سینه

با استفاده از تزریق فیلر به سینه نه تنها می توانید سایزش را به صورت طبیعی افزایش دهید، بلکه می توانید کاملاً طبیعی فرم دلخواهتان را نیز به آن ها بدهید. بر اساس نظرسنجی های انجام شده، استفاده از این عمل زیبایی، کاملاً طبیعی تر از از جایگذاری ایمپلنت است. معمولاً برای این عمل زیبایی سینه از چربی کمر و یا بازو استفاده می شود.

تزریق چربی باسن

تزریق چربی به باسن معمولاً با هدف افزایش جذابیت ظاهری انجام می شود! و ارتباط خاصی به سن فرد متقاضی ندارد. برای انجام این جراحی، معمولاً به حجم زیادی از چربی نیاز است. به همین دلیل چربی مورد نیاز را از قسمتهایی که چربی زائد دارند، برمی دارند. قسمتهایی مانند شکم و ران.

تزریق چربی صورت

در میان قسمت های مختلف بدن، صورت اولین جایی است که آثار پیری در آن ظاهر می شود. چرا که با گذر زمان، چربی صورت به دلیل افزایش سن و از بین رفتن مواد مغذی کم و کمتر می شود. این چربی از دست رفته موجب کاهش حجم بخش های مختلف صورت، خصوصاً زیر چشم، گونه، لب و … می شود. بنابراین تزریق چربی به صورت معمولاً برای نواحی زیر استفاده می گردد :

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم معمولاً بنا به دلایل مختلفی انجام می گیرد. نازک و البته حساس بودن پوست دور چشم باعث می شود که اثر اشعه آفتاب و افزایش سن بیشتر از قسمت های دیگر صورت روی آن نمایان شود. بنابراین از تزریق فیلر به زیر چشم برای رفع تیرگی و کبودی دور چشم و از بین بردن چین وچروک استفاده می شود.

همانطور که گفته شد، پوست زیر چشم به نسبت سایر قسمت های بدن، از حساسیت بیشتری برخوردار است و همین مسئله باعث می شود به محض افزایش سن و یا مشکل داخلی، چین و چروک و گودی و تیرگی زیر چشم مشاهده شود. بنابراین تزریق چربی به این ناحیه، برای جوانسازی صورت از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

به عنوان مثال، در طول جراحی، جهت جلوگیری از پخش شدن مواد در سایر قسمت ها، جراح باید علاوه بر سرعت عمل بالا، بداند که بیمار در چه شرایطی قرار گیرد. به عبارت دیگر، برای این عمل جوانسازی صورت ، فرد باید در حالت نشسته باشد و نه خوابیده. بنابراین در صورتی که تمایلی به انجام این کار دارید، بهتر است که از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

تزریق چربی به گونه

یکی از قسمت های صورت که در زیبایی افراد تأثیر شگرفی دارد، گونه است! تزریق چربی به گونه معمولاً بنا به یکی از دلایل زیر انجام می شود :

افزایش سن و افتادگی گونه

رژیم لاغری و از بین رفتن حجم گونه ها

دلایل ژنتیکی و مادرزادی

توجه :  این نوع تزریق، یکی از مواردی است که به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود.

تزریق چربی به لب

برای بزرگ کردن و افزایش حجم لب، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترینشان تزریق چربی به لب از بدن خود فرد است! روش انجام این کار به خود بیمار بستگی دارد. به عبارت دیگر شما می توانید تزریق با به یک لب و یا هر دوی آن ها انجام دهید. استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش ها مانند تزریق ژل و کاشت پروتز عوارض کمتری دارد.

تزریق چربی به واژن (تزریق چربی به لابیا)

داشتن رابطه جنسی سالم یکی از مهم ترین اصول داشتن زندگی زناشویی لازم است. معمولاً با گذر زمان و افزایش سن و یا دلایل ژنتیکی، زنان اندام تناسلی زیبایی نداشته و همین مسئله در اعتماد به نفس و رابطه زناشویی شان تأثیر منفی گذاشته است. به همین دلیل است که در سال های اخیرجوانسازی واژن با تزریق چربی به همراه تنگ کردن واژن از جمله پرطرف دار ترین جراحی های زیبایی بوده است. میزان ماندگاری تزریق چربی در این حالت، بین 2 الی 1 سال متغیر است!

تزریق چربی دست وپا

یکی از قسمتهایی از بدن که نشانه های پیری در آن ظاهر می شود، پوست پشت دست است. زمانی که چربی پوست دست از بین برود، استخوان ها، رگ ها وحتی تاندون های بدنتان به چشم می آیند! بنابراین اگر علاقه ای به دیدن هر روز این صحنه ندارید، می توانید با برداشتن چربی از زیر شکم و تزریق به دست و یا پشت پا، جوانی را به خود بازگردانید.

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی نسبت به سایر روش ها با وجود اینکه پر هزینه است اما خطرات کمتری دارد و ماندگاری آن بیشتر است.

در تزریق چربی از چربی های خود بدن فرد استفاده می شود که در نتیجه آن احتمال بروز واکنش های آلرژیک به بدن کاهش می یابد. این روش، یک روش کم تهاجم و موثر برای جوانسازی پوست است.

تزریق چربی صورت و بدن انقلابی در صنعت زیبایی به راه انداخته اند و برخی مزایای آن عبارتند از :

1- بهبود و جوانسازی بافت پوست

2- پر کردن ظاهر لاغر و یا توخالی در قسمت گونه ها، چانه و یا زیر چشم

3- پر کردن اسکار یا جای زخم فرو رفته و سوختگی ها

4- پرکردن خطوط روی پوست ناشی از زخم یا بالا رفتن سن

5- برجسته کردن نواحی مختلف بدن

6- جوان سازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست

7- رفع غیر قرینگی های صورت و بدن از جمله بافت سینه ها

از دیگر مزایای روش تزریق چربی صورت و بدن به این نکته می توان اشاره کرد که در صورت تزریق مناسب و تحت نظر پزشک متخصص و مراجعه منظم می توان انتظار داشت که نتایج آن 7 تا 10 سال دوام داشته باشد و افراد بین 30 تا 75 سال می توانند کاندیدای مناسبی برای این عمل باشند.

نکته فوق العاده دیگر این است که تزریق چربی، روش مناسب تری نسبت به سایر روش های جوان سازی و زیباسازی دارد و آن، این است که به طور کلی این روش بسیار ایمن تر از سایر روش ها می باشد. این عمل نیاز به بیهوشی نداشته و در تزریق چربی از روش تزریق بسته استفاده می شود و به این معنی است که نیاز به باز شدن و آسیب رساندن به اعصاب، رگ ها و یا سایر اندام های درونی و بیرونی بیمار ندارد. تزریق به وسیله سوزن های خاردار انجام می شود و در این حالت میزان آسیب به حداقل ممکن خواهد رسید.

تزریق چربی به علت وجود سلول‌های بنیادی یا stem cell ها می‌تواند به میزان قابل توجهی چین و چروک‌ها و سایر نواقص پوست را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست گردد. همچنین تزریق می‌تواند با ایجاد مجدد نمای خوشایند و دلپذیر، ظاهر جوان‌تری را برای فرد ایجاد کند.

وقتی چربی با سایر فیلرهای بافت نرم مقایسه می‌شود، عمده‌ترین مزیت آن این است که از بدن خود فرد گرفته می‌شود و صد در صد طبیعی است و احتمال واکنش آلرژیک وجود ندارد.

در مواردی که قرار باشد تزریقی در لایه‌های عمقی و یا حجمی بیشتر از 10 سی‌سی انجام شود، انتخاب اول تزریق چربی است.

تزریق ممکن است به تنهایی یا همراه با روش‌هایی مانند لیفت صورت یا ابرو انجام شود.

از مزایای دیگر چربی، وجود منبع کافی آن در اکثر افراد برای تزریق در نواحی مورد نیاز است.

دوام چربی از بسیاری از فیلرهای قابل جذب (هیالورو نیک اسید) بیشتر است.

مناسب بودن هزینه، عوارض تزریق چربی کمتر است و قابل تکرار بودن آن به دفعات مورد نیاز می باشد.

معایب تزریق چربی

معایب عمل تزریق چربی می تواند در محل برداشت و ساکشن و همینطور در قسمت تزریق رخ دهد. در این روش از دو عمل لیپوماتیک و تزریق چربی استفاده می شود و معایب این دو روش با هم قابل انتظار است. از جمله معایب و خطرات تزریق چربی موارد زیر هستند. البته این موارد جزو معایب نادر این عمل هستند و باید هر فرد کاندید این عمل از آن ها آگاه باشد.

ایجاد تورم در محل تخلیه و تزریق چربی

کبودی محل برداشت و تزریق چربی

حساسیت و واکنش شدید به بیهوشی

آسیب به عروق و اعصاب در حین برداشت چربی و لیپوماتیک

بی حسی نقاط برداشت و تخلیه

احتمال ایجاد عفونت در محل برداشت چربی

امکان عدم قرینگی و ناهماهنگی دو طرف باسن

احتمال از بین رفتن و جذب سلول های چربی تزریق شده

احتمال تجمع مایع زیر پوست محل تخلیه چربی

گلوله گلوله شدن محل تزریق در پی تزریق غیر یکنواخت

فرورفتگی های غیر طبیعی در قسمت ساکشن چربی به دنبال مهارت ناکافی جراح

کبودی و تورم بعد لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان امری طبیعی بوده و در زمانی کوتاه از بین می رود. از خطرات شدید و نادر تزریق چربی به باسن می توان به عارضه آمبولی (گرفتگی عروق قلب) بر اثر تزریق بیشتر از حد مجاز اشاره کرد که با روش های استاندارد و تجهیزات ایمنی جراحی امروزه به حداقل خود رسیده است.

تزریق چربی
دکترجان-کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق چربی

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی

تزریق چربی می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به پوست را برطرف کند  و باعث شود پوست تا چندین

درجه جوان تر شود.

در واقع اصلی ترین تاثیر چربی حجم دادن به قسمت مورد نظر است  و در نقاط صورت مانند گونه و لب و

همچنین در اجزای بدن مانند باسن و سینه می تواند موثر واقع شود .

از رایج ترین مناطقی که افراد برای آنها به کلینیک زیبایی مراجعه می کنند دست ها و یا صورت و

فرورفتگی های پوست و چین و چروک ها می باشد .

افرادی که دارای چین و چروک ها و یا خط های عمیق خنده و پیشانی هستند و یا اینکه چروک های

دور چشم باعث پیر شدن صورت  می شود تزریق چربی می تواند با برداشتن چربی ها از قسمت ران ها

و یا شکم انجام شود و به این مناطق وارد شود.

کسانی که جوش های عمیق دارند و یا اینکه در اثر تابیدن نور خورشید پوست صورت آسیب دیده شده است  و یا اینکه لب ها و گونه ها فرم و یا شکل خاصی ندارند تزریق چربی می تواند یکی از بهترین

گزینه ها باشد.

حجیم سازی سینه ها :در صورتی که شما تمایل دارید سایز سینه خود را به اندازه کم تا متوسط افزایش دهید پیش از تزریق چربی قوام پوست و شکل و فرم سینه شما در کلینیک زیبایی بررسی می شود و در نهایت تزریق چربی برای شما انجام می گیرد .

بزرگ کردن کردن باسن با چربی :افرادی که می خواهند به باسن خود فرم بدهند و مقداری آن را پر تر و برجسته تر کنند با تزریق چربی می توان انحنایی در باسن ایجاد کرد که باعث زیبایی باسن خواهد شد .

در نهایت باید گفت که جوانسازی تمامی مناطق با تزریق چربی امکان پذیر خواهد بود .

کاندیدا نامناسب تزریق چربی

افرادی که مشخصه های زیر را دارند کاندیدای مناسبی برای این روش زیبایی نیستند:

1- افرادی که به بیماری ایدز مبتلا هستند و یا بیماری HIV آن ها مثبت می باشد.

2- افرادی که مراحل شیمی درمانی را به علت سرطان و یا سایر بیماری ها پشت سر می گذرانند.

3- کسانی که از بیماری های خود ایمنی رنج می برند.

4- چنانچه در محل هایی که می بایست تزریق چربی انجام شود رادیوتراپی انجام شده باشد.

هزینه تزریق چربی

زمانی که از فیلرهای دیگری برای حجم دهی به صورت استفاده می‌شود، مبلغ بیشتری برای خرید فیلر باید بپردازید. در روش تزریق چربی این هزینه وجود ندارد و فیلر مورد نیاز از بدن خود فرد برداشته می‌شود.

چربی ساکشن شده از نقاط مختلف بدن ابتدا تصفیه و با مهارت خاصی به صورت، زیر چشم‌ها، پیشانی و گونه‌ها تزریق می‌شود. مزیت این روش در مقایسه با سایر فیلرها این است که سازگاری بیشتری با بدن فرد دارد و ضمنا هیچگونه عوارضی برای بدن زیباجو به همراه نخواهد داشت.

بسته به این که پزشک از چه روشی استفاده کند، هزینه تزریق چربی صورت متفاوت خواهد بود. این روش لاغری صورت را برطرف نموده، چروک‌های پوست را از بین می‌برد و گودی و تیرگی زیر چشم‌ها را محو می‌کند. افرادی با گونه‌های استخوانی یا مشکلات نقص و گودی زیر لب می‌توانند با تزریق چربی به صورت تناسب طبیعی‌تری در چهره ایجاد کنند.

تزریق چربی به اندام‌های مختلف بدن از جمله عمل‌های زیبایی پر طرفدار در بین بانوان و آقایان است بنابراین مراکز متعددی به ارائه‌ی خدمات تزریق چربی می‌پردازند. قیمت تزریق چربی یکی از بحث‌های مهم برای انجام این متد‌ها زیبایی است چرا که این هزینه‌ها شامل بیمه نمی‌شوند و متقاضیان باید تمام هزینه را شخصا پرداخت کنند.

هزینه روش تزریق چربی برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد زیرا خواسته آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و حجم چربی استخراج شده و تزریق شده از شخصی به شخص دیگر فرق دارد. در حالت کلی قیمت این متد بسته به میزان حجم استخراجی و تزریقی چربی، وسعت کار، فرم ایده آل متقاضی و صلاحدید پزشک در هر شخص نسبت به دیگری متغیر خواهد بود.

مراقبت هایی قبل از تزریق چربی

مطالعه در باره ی عمل تزریق چربی:

پیش از هرچیز نیاز به جمع آوری اطلاعات کافی و تحقیق درباره  تزریق چربی می باشد.یکی از بهترین کارها برای بدست آوردن اطلاعات کافی درباره تزریق چربی تحقیق درباره این کار از افرادی است که این کار را انجام داده اند.

کاربرد ها ، تاثیرات این روش ،عوارض و… این روش را می توانید از آشنایان و یا افرادی که این تکنیک را انجام داده اند پرسید و اطلاعات جامعی را بدست آورد.همچنین شما می توانید با مشورت از پزشکان متخصص و یا مقاله هایی که درباره این تکنیک وجود دارد اطلاعات کاملی را بدست آورید.

آیا تکنیک تزریق چربی مناسب شما می باشد؟

قدم بعدی مشورت با متخصصان و مشورت با آنها درباره موثر بودن این روش بر روی شما می باشد.ممکن است برخی افراد جهت جوان سازی و از بین بردن چین و چروک های خود روش های دیگری بر روی آن ها موثر باشد و تزریق چربی روش ایده آلی برای آن ها نباشد.

ما در دیگر مقالات مقایسه هایی درباره روش های جوان سازی ارائه داده ایم که مطالعه آن ها نیز می تواند به شما در این زمینه کمک نماید.پیش از انجان این روش جلسه ی مشاوره ای توسط پزشک برای شما گذاشته می شود که در این جلسه درباره این موضوع نکاتی به شما گفته خواهد شد و می تواند راهنمای خوبی برای شما در این زمینه باشد.

در جلسه ی مشاوره پیش از تزریق چربی که برای شما در نظر گرفته می شود مراقبت هایی توسط پزشک متخصص به شما ارائه می شود که می بایست حتما آن ها را به صورت منظم انجام داد.برخی از این مراقبت ها عبارتند از:

1- تا 6 هفته یا 1 ماه و نیم پیش از انجام تزریق چربی مصرف دخانیات ممنوع می باشد.ترکیبات مواد دخانی مانند سیگار ، قلیان و… سبب کاهش سرعت بهبودی بعد از عمل می شود و دوره نقاهت را طولانی تر می کند.

2- تا 10 روز قبل از انجام عمل استفاده از داروهایی غیر استروئیدی ، ضد التهاب ، آسپرین و… ممنوع می باشد.همچنین استفاده از ویتامین ها و یا داروهایی که به سبب مصرف آن هااحتمال خونریزی بیشتر می شود می بایست قطع گردد.در جلسه مشاوره داروهایی که مصرف می نمایید را به پزشک خود اعلام نمایید تا تصمیم درستی درباره مصرف آن ها گرفته شود.

3- هیدراته بودن و یا پرآب بودن بدن پیش از انجام هر عمل یکی از مهم ترین مسائل می باشد.این امر برای هر روش درمانی تهاجمی و یا غیر تهاجمی مهم بوده زیرا کم آبی بدن سبب کند شدن دوره ریکاوری می شود.در نتیجه مصرف مقدار آب مناسب پیش از انجام عمل بسیار اهمیت دارد.

4- برنامه ریزی روز عمل می بایست به گونه ای باشد که همراهی در کلینیک با شما حضور داشته باشد تا پس از انجام عمل بتواند شما را به منزل رسانده و مراقبت های لازم را طی 24 ساعت اول انجام دهد.

5- چنانچه از داروهایی مانند ایزوترئونین استفاده می کنید و یا داروهایی مانند کورتن که بر روی سیستم عصبی بدن تاثیر می گذارند پیش از انجام عمل آن ها را به پزشک خود اطلاع دهید.

6- شب قبل از انجام تزریق حمام کردن ممنوع می باشد.

7- افرادی که دچار بیماری هایی نظیر فشار خون ، بیماری های مزمن و… هستند پیش از انجام عمل می بایست آن را به پزشک خود اطلاع دهید.

8- بانوانی که باردار هستند و یا در دوره شیر دهی هستند بهتر از پیش از عمل درباره این موضوع با پزشک مشورت نمایند.

9- در روز عمل صورت و یا سایر محل های تزریق چربی با آب و صابون به خوبی شسته شود.

10- در روز عمل از خوردن غذا اجتناب کرده و ناشتا باشید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت

برای اینکه تزریق چربی به گونه نتیجه ‌ایده‌آلی داشته و احتمال بروز عوارض تزریق چربی به صورت کاهش یابد، حتماً نکات زیر را بعد از اتمام کار، رعایت کنید:

تا مدتی بعد از تزریق چربی نباید به سراغ مشروبات الکلی و دخانیات بروید. در این مقاله متوجه شدید که طول عمر سلول‌های چربی، به خونرسانی مناسب بدن بستگی دارد و شما با مصرف این مواد، دقیقاً خونرسانی را دچار مشکل خواهید کرد و عوارض تزریق چربی به صورت را افزایش می دهید.

1- از زمانی که تزریق چربی به صورت را انجام می‌دهید باید همیشه آب کافی بنوشید تا سلول‌های چربی طول عمر بیشتری داشته باشند و اینگونه عوارض تزریق چربی به صورت کاهش می یابد.

2- دارو‌هایی که متخصص تجویز می‌کند را به طور کامل و در زمان‌های مشخص مصرف کنید.

3- برای اینکه عوارض تزریق چربی به صورت مثل التهاب و کبودی پوست در محل تزریق رفع شود می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

5- تا زمانی که متخصص توصیه می‌کند، لازم است در زمان استراحت، سر نسبت به بدن بالاتر باشد.

6- حداقل تا چند هفته نباید به سراغ حرکات ورزشی و فعالیت‌های سنگین بروید. همانگونه که می‌دانید این حرکات باعث افزایش سوخت و ساز بدن و تجزیه سلول‌های چربی خواهند شد و عوارض تزریق چربی به صورت را افزایش می دهند.

7- بعد از تزریق چربی به صورت، رژیم گرفتن ممنوع است چون با این کار، سرعت تجزیه و جذب سلول‌های چربی بالا رفته و ماندگاری انتقال چربی به گونه کوتاه می‌شود.

اثرات و نتایج تزریق چربی به صورت

تزریق چربی یکی از موثرترین و بهترین روش‌های حال حاضر برای اصلاح و بهبود بخش‌هایی از بدن با استفاده از چربی‌های بدن خود فرد می‌باشد. به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. در تزریق چربی یا انتقال چربی، بافت‌های چربی از قسمت‌های مختلف بدن خود شما مانند ران‌ها، شکم، پهلو‌ها و باسن که دارای بافت چربی غنی هستند به روش لیپوساکشن برداشته شده و توسط سرنگ‌های مخصوص به اندام مورد نظر انتقال می‌یابند.

انجام تکنیک انتقال چربی به دلیل مزیت‌ها و برتری‌هایی که نسبت به دیگر روش‌های جراحی پلاستیک مانند کاشت ایمپلنت دارد به مراتب بیشتر به افراد متقاضی به ویژه خانم‌ها توصیه می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که عوارض و خطرات ناشی از تزریق چربی در مقایسه با روش‌های دیگر کمتر بوده و نتایج بهتری را به دنبال دارد.

تزریق چربی را می‌توان در نواحی مختلف بدن که مورد نیاز است انجام داد اما به طور عمده بر روی صورت و پستان‌ها انجام می‌شود و انتقال چربی در این نواحی از محبوبیت بالایی میان خانم‌ها برخوردار است و همین امر عوارض تزریق چربی به صورت را افزایش می دهد.

کشیدن پوست صورت و تزریق برخی مواد پر‌کننده مانند ژل، از روش‌های موثر اضافه کردن حجم به قسمت‌های مختلف صورت، افزایش انعطاف‌پذیری پوست و کاهش نشانه‌های پیری پوست صورت هستند اما باید در نظر داشته باشید که این روش‌ها دارای ماندگاری و طول عمر پایین‌تری نسبت به ترانسفر چربی هستند.

از طرفی تزریق چربی دارای نتایج دائمی‌تر و بهتری خواهد بود. چربی عمدتا برای افزایش حجم و رفع افتادگی پوست به نواحی مختلف صورت مانند لب‌ها، گونه‌ها، گودی زیر چشم و… تزریق می‌شود اما در سال‌های اخیر با پیشرفت علم پزشکی تزریق چربی به پستان‌ها نیز امکان‌پذیر شده است.

در این روش با استخراج حجم بیشتری از چربی‌های بدن، پزشکان قادر خواهند بود تا مقدار بیشتری از سلول‌های چربی را در سینه‌ها تزریق کنند. با تزریق چربی به پستان‌ها، سلول‌های چربی گرفته شده از بدن خود فرد به طور طبیعی به رشد خود ادامه خواهند داد و نتایج آن بسیار اثر بخش‌تر از دیگر روش‌ها مانند تزریق ژل و ایمپلنت خواهد بود.

مهمترین نتایج انتقال چربی به لب عبارتند از:

رفع چین و چروک اطراف لب و خطوط خنده

رفع مشکلات ارثی، زیبایی، آسیب‌های شدید و تروما به لب‌ها

افزایش حجم لب‌ها به منظور افزایش زیبایی و جلوه در صورت

پر کردن و یا برقراری تقارن از دست رفته لب‌ها

همگام‌سازی و سازگاری سایز و حجم لب‌ها با یکدیگر و همچنین دیگر اجزای صورت

دوره نقاهت بعد از تزریق چربی

باید گفت که پس از انجام هر نوع عملی باید از یک مرحله به نام دوران نقاهت عبور کرد که این موضوع درمورد تزریق چربی نیز صدق می‌کند که باعث می شود عوارض تزریق چربی به صورت کاهش یابد.

باید گفت که عمل تزریق چربی به صورت از دوران نقاهت بسیار کوتاه مدتی برخوردار بوده و نیازی به نگرانی و استرس افراد پس از انجام آن نمی‌باشد. افراد می‌توانند سریع‌تر از حد انتظار به جامعه بازگشته و کار‌های روزمره‌ خود را پس از تزریق چربی به صورت انجام دهند و اینگونه عوارض تزریق چربی به صورت را کاهش دهند.

درباره‌ی این موضوع که مدت زمان دوره‌ نقاهت تزریق چربی چقدر است باید گفت که این مدت زمان برای افراد مختلف منحصر به فرد بوده و نمی‌توان یک مدت زمان دقیق برای این موضوع تعیین نمود. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق بهتر است از قبل مشاوره‌ای با پزشک متخصص تزریق چربی داشته باشید تا هم بتوانید از مدت زمان دقیق و هم از دیگر نکات دوران نقاهت خود آگاه شوید.

در حالت معمولی این زمان بین 5 تا 12 روز می‌باشد و افراد می‌توانند در صورت داشتن شرایط مناسب سریع‌تر از این زمان و همچنین در برخی موارد حتی کمی دیرتر از این زمان به انجام دادن کار‌های روزمره خود برگردند. با انجام مراقبت‌هایی که پزشک متخصص برای دوران نقاهت ارائه می‌کند می‌توان این زمان را کاهش داد..

1- سیگار نکشید: ثابت شده است که استعمال دخانیات تا مدتی پس از تزریق چربی به صورت می‌تواند بر ماندگاری آن تاثیر سو بگذارد بنابراین تا حد ممکن از کشیدن سیگار و قلیان بلافاصله پس از تزریق چربی پرهیز کنید تا عوارض تزریق چربی به صورت کاهش بیابد.

2- ورزش‌های پر تنش و شدید ممنوع: از انجام هرگونه فعالیت شدید خودداری کنید تا زمانی که پزشک به شما توصیه کند که انجام این کار بی خطر است و ماندگاری چربی‌ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و عوارض تزریق چربی به صورت را کم کند.

3- هیدراته بمانید: مصرف به اندازه آب و مایعات طبیعی تا حد زیادی به نتایج تزریق چربی کمک می‌کند پس برای داشتن بهترین نتیجه و بالاترین زمان ماندگاری، به اندازه کافی مایعات بنوشید.

4- وزن خود را ثابت نگه دارید: برای مراقبت پس از تزریق چربی، تا مدتی فعالیت‌ها و رژیم‌های لاغری را متوقف کنید زیرا کاهش وزن می‌تواند میزان چربی صورت شما را کاهش دهد.

5- رژیم سالم غذایی داشته باشید: چربی‌های سالم بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید از جمله چربی‌های سالم می‌توان به آووکادو، ماهی قزل آلا، بادام و روغن نارگیل اشار کرد.

6- الکل ننوشید: نوشیدن الکل نیز بر نتیجه تزریق چربی به صورت و بدن تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت و بهتر است تا مدتی پس از تزریق چربی به صورت از نوشیدن الکل پرهیز کنید این امر باعث میشود عوارض تزریق چربی به صورت به شکل چشمگیری پایین بیاید.

7- استفاده از کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق چربی برای کاهش درد و جلوگیری از ورم و کبودی بسیار موثر خواهد بود.

8- مناطق تحت درمان را ماساژ ندهید: یکی از عوامل بسیار موثر در ریزش سلول‌های چربی بعد از تزریق چربی، ماساژ و دست کشیدن بر روی ناحیه‌ای است که انتقال چربی به آن انجام شده است. به منظور جلوگیری از کبودی، احساس درد و تغییر نتایج حاصل از تزریق چربی به شدت از این کار پرهیز نمایید.

 تعداد جلسات تزریق چربی به صورت

تعداد جلسات درمانی برای تزریق چربی به صورت در نواحی تحت درمان با توجه به فاکتورهای مختلف و بنا به تشخیص پزشک تعیین می شود. مهمترین عوامل تعیین کننده تعداد جلسات در ادامه ذکر می شود:

سن فرد متقاضی: سن فرد تحت درمان یکی از اساسی ترین فاکتورها در تعیین تعداد جلسات تزریق چربی صورت است. از آنجا که در سنین بالاتر بافت پوست آسیب پذیرتر می شود ممکن است در برخی افراد اثر تزریق چربی به صورت طی مدت کوتاه از بین برود.

بنابراین پزشک با توجه به سن کاندیدای تزریق، جلسات درمانی را برای رسیدن به مطلوبترین نتایج تعیین می کند و هر چه بیشتر عوارض تزریق چربی به صورت را کاهش میدهد.

میزان آسیب پوستی: از روش تزریق چربی برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوست مانند رفع چین و چروکهای پوستی، رفع اسکارهای ناشی از آکنه و حجم دهی به لب ها استفاده می شود. تعداد جلسات تزریق چربی صورت ارتباط مستقیم با عمق مشکلات پوست دارد.

ناحیه تحت درمان: از تزریق چربی در ناحیه لب ها، گونه ها، چانه، اطراف چشم و پیشانی استفاده می شود. در برخی قسمت های صورت مانند گونه ها و پیشانی، ماندگاری اثرات تزریق چربی بسیار خوب است و با یک تا دوبار تزریق شاهد اثرات ماندگاری هستیم.

اما در ناحیه لب ها یا سایر نواحی متحرک مانند خط اندوه نیاز به سه تا چهار جلسه تزریق در برخی افراد وجود دارد. بنابراین دفعات مراجعه برای تجدید تزریق چربی صورت به ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

علاوه بر این موارد، کیفیت استخراج چربی، کیفیت تزریق، توجه به توصیه های پزشک پیش از درمان و مراقبت از ناحیه درمان شده و رعایت رژیم غذایی اصولی عواملی هستند که در ماندگاری نتایج و به تبع آن تعیین دفعات تزریق مؤثر هستند.

تفاوت تزریق چربی با ژل

قابل انکار نیست، که روند طبیعی افزایش سن، حجم چهره‌ی ما را که یکی از عوامل جوان‌تر به نظر رسیدن می‌باشد را از ما می‌رباید. در مناطقی  از صورت که شروع به از دست دادن کلاژن و چربی می‌کنند تغییراتی ایجاد می‌شود که آن تغییرات ظاهر ما را خسته نشان می‌دهد و موجب می‌شود پوست شروع به شل شدن کند. در نتیجه چین‌ و چروک و دیگر ضایعات پوستی بیشتر نمایان شوند.

خوشبختانه، گزینه‌های فراوانی وجود دارد که با بازگرداندن مجدد حجم به صورت، موجب جوان‌تر به نظر رسیدن می‌شود. امروزه تعداد بیمارانی که از تزریق ژل برای صاف کردن چین و چروک های صورت، برجسته‌سازی گونه‌ها، و حجیم کردن لب بدون ایجاد جراحت یا بدون عمل جراحی استفاده می‌کنند، هر روز در حال افزایش است. فیلرها به دو روش اصلی تزریق ژل‌ها و تزریق چربی یا لیپوفیلینگ صورت می‌گیرد.

با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود و افتادگی، شل‌شدگی و چروک بیشتر می‌نماید بنابراین تنها کشیدن پوست با جراحی باعث جوان‌تر شدن کلی صورت نمی‌شود و گاهاً ظاهرى بسیار مصنوعی و غیرطبیعی بدست خواهد آمد.

همیشه سفت‌تر و کشیده‌تر نمودن پوست باعث جوان‌تر شدن آن نمی‌شود بلکه پر و حجم‌دار بودن صورت باعث جوان‌تر شدن آن می‌شود. امروزه با توجه به استقبال عموم از روندهای مختلف جوان‌سازی پوست، فیلر یا مواد پرکننده پوستی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

می‌توان برای پر کردن خط اخم و خطوط ریز و همچنین فرم‌‌دهی چهره از تزریق فیلر استفاده کرد. معمولاً خط اخم شامل خطوط بینی و خط خنده می‌باشد.

خطوط ریز لب و چین‌ و چروک پیشانی، دور چشم و گوشه چشم (پنجه‌ کلاغی) مثالی برای خطوط ریز می‌باشد. با گونه‌گذاری و قلوه‌ای کردن لب می‌توان چین و چروک‌ها و فرم صورت را تغییر داد که این کار معمولاً با تزریق انجام می‌شود.

میزان ماندگاری

در حقیقت هر یک از این روش‌های فیلر دارای مزایای خاص خود می‌باشد و این شرایط به معنی این است که هر یک از آنها با توجه به اهداف درمان بیمار ممکن است در شرایط خاص نسبت به روش دیگر از برتری برخوردار باشد. تصمیم‌گیری درباره استفاده از روش تزریق ژل در مقابل روش تزریق چربی بر اساس شرایط خاص هر بیمار انجام می‌شود. ژل و تزریق چربی در موارد خاصی مفید هستند.

برای بیماری تزریق ژل ممکن است گزینه‌ی مناسب باشد و برای دیگری می‌توانیم از تزریق چربی استفاده کنیم تا نتیجه‌ی بهتری حاصل شود. میزان ماندگاری نتایج بسته به تفاوت مواد و نوع فیلر تزریقی متغیر است. نکته اساسی مورد توجه در این زمینه آن است که هر دوی این روش‌ها در صورت انجام با تکنیک مناسب، توسط فردی باتخصص، معتبر و مرتبط و استفاده از ابزار و مواد مناسب، کاملا موثر و مورد قبول می‌باشد اما به هرحال تفاوت‌هایی از نظر روند انجام و اثربخشی بین این دو روش وجود دارد.

مزیت تزریق چربی به تزریق ژل

چربی از خود فرد گرفته می‌شود بنابراین هرحجمی که بخواهیم می‌توانیم برداشت کنیم (حتی به مقدار زیاد تاحدود 500cc به منظور تزریق در باسن). اگر این حجم زیاد را بخواهیم با ژل پر کنیم، حجم زیاد ژل امکان جابجایی دارد و ممکن است با فشارهای خارجی که به پوست وارد می‌شود از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت کند و روی پوست دچار ناهمواری شود.

در صورتی که درمورد چربی، چون سلول‌های بدن زنده هستند و وقتی به ناحیه‌ای تزریق می‌شوند به همان قسمت پیوند داده می‌شوند و عروق و بافت‌های بدن آنها را احاطه کرده و جزئی از چربی طبیعی آن منطقه خواهند شد (به اصطلاح به بدن جوش می‌خورد) امکان هیچ‌گونه جابجایی نخواهد داشت.

معمولا چربی را از نواحی مقاوم به رژیم و ورزش برداشت می‌کنند مانند پهلوها، شکم، باسن و… بنابراین این چربی پس از تزریق در نواحی مثل صورت به آسانی با رژیم و یا ورزش آب نخواهد شد.

اما ماندگاری چربی تزریق شده بستگی به نحوه برداشت و نحوه تزریق آن دارد که نکات کلیدی آن اگر رعایت شوند از ماندگاری بسیار طولانی برخوردار خواهد بود.

چربی را می‌توان بمدت 6 ماه در یخچال‌های معمولی و 2 سال در یخچال‌های صنعتی نگهداری کرد و سپس مجداد تزریق نمود. بنابراین اگر فردی پس از تزریق اول بخواهد مجدداً قسمتی از ناحیه تزریق شده را پر کند چربی به راحتی در دسترس است و فقط نیاز به یک تزریق مجدد دارد.

مزیت مهم دیگری که چربی نسبت به ژل و یا پروتز دارد همان قوام طبیعی چربی است که لمس چربی بسیار نرمال به نظر می‌رسد. امکان ایجاد عفونت در ژل های مصنوعی و پروتزها بسیار بیشتر از چربی است. از مزیت‌های مهم دیگر تزریق چربی عدم امکان ایجاد آلرژی است.

با این حال برخی از پزشکان با تزریق چربی مخالف‌اند. آنها معتقدند که فیزیولوژی انسان به گونه‌ایی است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن صورت استفاده شود به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره‌ای نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله عصبی به آن نقطه وجود دارد.

متخصصان زیبایی تاکید دارند که تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده و جای آنها در بدن مشخص است. با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پر شده به یکباره یا به مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی به وجود آید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود و یا گودی‌های بدی در محل برداشت چربی ایجاد شود.

در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده ژل است. جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن است و اگر در تزریق آنها از برندهای باکیفیت استفاده شود خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

مزیت تزریق ژل به تزریق چربی

تزریق ژل نیاز به استخراج ندارد و در یک مرحله فقط باید در محل مورد نظر تزریق کرد، در لایه‌های سطحی قابل تزریق است لذا به چشم بیشتر می‌آید، مهارت چندانی مورد نیاز نیست، نتیجه نهایی آن سریع است عوارض تزریق چربی به مهارت و تکنیک پزشک بستگی زیادی دارد در روزهای اول تورم زیادی دارد به دلیل منطقه وسیع تزریق نیاز به بی‌حسی بیشتری دارد برای نتیجه نهایی مدت زمان بیشتری بیمار باید منتظر بماند باید به صورت یک دست و یک نواخت تزریق شود.

با این‌که عمل تزریق چربی عبارت است از چربی برداشت‌ شده از بدن، به بافت صورت، می‌توان آن را نوعی جراحی کوچک به‌ حساب آورد چرا که در محل برداشت چربی، یک بریدگی کوچک ایجاد شده و به یک بخیه نیاز خواهد داشت.

پس از انجام این عمل، نیاز است تا زمانی به‌ منظور بهبودی طی شده و همچنین بیمار باید به‌ منظور انجام این عمل، خطرات احتمالی یک جراحی کوچک به همراه داروهای بی‌حسی و دوره‌ی بهبودی را بپذیرد. اما تزریق ژل، عمل بدون جراحی بوده و به همین دلیل پرطرفدارتر می‌باشد. این عمل به داروی بی‌حسی نیاز نداشته و هیچ گونه ناراحتی در فرد ایجاد نخواهد کرد. با این‌حال، نتایج حاصل از این عمل محدود می‌باشند.

تزریق چربی عملی عمیق‌تر می‌باشد، طبیعتاً انجام آن نسبت به تزریق ژل پرهزینه‌تر خواهد بود. تزریق ژل هیچ زخمی به‌ جای نمی‌گذارد. زخم به‌جای مانده از عمل تزریق چربی نیز کوچک خواهد بود. هرگونه زخم به‌جای مانده از این عمل‌ها چه در اثر تزریق و چه در اثر برداشت چربی، بسیار کوچک خواهد بود. سعی می‌شود تا این زخم‌ها در محل‌هایی ایجاد شوند که بتوان آن‌ها را با لباس پوشاند.

مدت‌زمان بهبودی پس از انجام عمل تزریق ژل کم و یا صفر خواهد بود چرا که این مواد به‌ سادگی به زیر پوست تزریق شده و اثرات آن‌ها بلافاصله ظاهر می‌شود. البته ممکن است در برخی موارد، این عمل ایجاد کبودی کند. عمل تزریق چربی به مدت‌ زمانی برای بهبودی نیاز دارد با این‌حال بیمار پس از یک یا دو هفته می‌تواند به فعالیت‌های طبیعی خود بازگردد.

از آنجایی که تزریق چربی عملی عمیق‌تر می‌باشد، طبیعتاً انجام آن نسبت به تزریق ژل پرهزینه‌تر خواهد بود. بااین‌حال، نتایج تزریق چربی برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند چرا که چربی در نقاطی که تزریق شده است باقی خواهد ماند تا زمانی که بدن آن را جذب کند.

عوارض کدام روش کمتر است

هر دو روش تزریق ژل یا چربی در صورت انجام توسط فرد ماهر و متخصص و رعایت اصول تکنیکی و موارد مصرفی مناسب با حداقل بروز عوارض همراه هست. اما در صورت عدم رعایت اصول مذکور و انجام تکنیک توسط افراد نا آشنا و غیرمعتبر و به ویژه در صورت استفاده از مواد غیرمعتبر و نامرغوب با عوارض ناخوشایندی مانند واکنش‌های حساسیتی شدید، تورم و قرمزی پایدار ناحیه تزریق و گاهی زخم و آسیب شدیدی پوستی همراه هست.

نکته اساسی در مورد تزریق چربی این است که با توجه به اینکه منشا ماده پرکننده یا همان چربی از بدن خود فرد هست حداقل احتمال بروز حساسیت وجود دارد مگر آنکه اصول علمی و تکنیکی مناسب در برداشت، آماده سازی و تزریق چربی انجام نگردد.در مورد تزریق ژل علاوه بر اهمیت رعایت اصول طبی در تزریق، نوع ماده و برند معتبر مورد استفاده نیز حائز اهمیت است. در مواردی تزریق برندهای غیرمعتبر و تقلبی ژل باعث بروز شدیدترین واکنش‌های حساسیتی شده است.

عوارض تزریق چربی

محدودیت های مربوط به تزریق چربی زیاد است و از آن جایی که این چربی از بدن خود بیمار گرفته می شود پزشک باید مواد و تجهیزات لازم را برای آماده سازی چربی به نقاط خواسته شده، داشته باشد.

تجربه پزشک نیز در این زمینه مهم است چراکه پزشک باید بداند که آن را به کجا تزریق می کند و به بافت های خونی آسیب نرساند.

عوارض مربوط به تزریق چربی را عموما به دو دوره کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می کنند.

1- دوره کوتاه مدت آن شامل موارد زیر است:

تورم و درد چند روز بعد از تزریق چربی که با مصرف مسکن و استفاده از کمپرس می توان آن را تا حدودی کاهش داد.

تجمع مایعات و سرم در محلی که چربی از آن گرفته می شود که البته برای پیشگیری از این عارضه استفاده از داروهای ضد انعقاد خون، آسپرین، مسکن و داروهایی از خانواده آسپرین پیشنهاد می شود.

آمبولی؛ یک عارضه نادر است که امروزه به دلیل استفاده از کانوله غیر نوک تیز به وجود آمدن آن کم است.

ایجاد عفونت که دارای علائمی همچون تب، درد، تورم و ترشحات چرکی در ناحیه تزریق چربی است. برای جلوگیری از این عارضه رعایت شرایط استریل توصیه می شود.

2- عوارض بلند مدت:

تشکیل کیست چربی و توده نکروتیک از بافت چربی به دلیل تزریق بیش از حد چربی در یک موضع به وجود می آید. برای پیشگیری از این عارضه باید تزریق چربی در لایه های مختلف صورت بگیرد.

همانگونه که قبلا توضیح دادیم عوارض انتقال چربی به صورت کم است چون چربی از بدن خود بیمار رفته می شود اما یک سری عوارض احتمالی در تزریق چربی وجود دارد.

عوارض احتمالی انتقال چربی شامل موارد زیر می شود:

1- عوارض مربوط به تزریق چربی کم است اما همه بیماران ممکن است درد و تورم را تجربه کنند.

2- ایجاد حساسیت یا آلرژی نسبت به برخی مواد مربوط به بی حسی

3- تغییر رنگ دائمی ناشی از پارگی رگ خونی در محل درمان

4- لخته شدن خون در محل درمان یا اهدا

5- در چه شرایطی تزریق چربی را انجام ندهیم؟

6- اگر مشکلات انعقاد خون دارید و یا از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنید.

7- اگر اختلالات متابولیسم چربی دارید

8- دارای بیماری های شدید داخلی هستید

9- داشتن عفونت حاد یا نارسایی ارگان های داخلی

10- اگر سابقه ترومبوز وریدهای  عمقی و یا آمبولی ریوی دارید

11- تزریق چربی برای بیمارانی که به شدت لاغر هستند و دائم نوسانات وزنی دارند توصیه نمی شود.

12- بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند و یا سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است

13- بیمارانی که به ۹ HIVمبتلا هستند.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

تزریق چربی به روش نانو فت چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی به صورت برای زیبایی و لاغری 

تمام خواص تزریق چربی به صورت

نتیجه گیری

تزریق چربی به صورت در کنار تمام فوایدی که دارد. و میتواند زیبا جوی عزیز را به زیبایی دلخواهش برساند مثل تمام اعمال و خدمات زیبایی که به زیبا جوی عزیز ارایه میشود، میتواند عوارض و خطرات خودش را داشته باشد. البته زیبا جوی عزیز میتواند با رعایت نکاتی که قبل و بعد از این عمل زیبایی با توصیه پزشکان و متخصصان انجام می گیرد.

بسیاری از این عوارض را کاهش یا به کلی از بین ببرد.پس زیبا جوی عزیز باید در نظر داشته باشد که هرگونه عمل زیبایی باید زیر نظر کادر مجرب و متخصص انجام شود و قبل و بعد از جراحی از مشاوران و پزشکان متخصص بهرمند شود تا اگر احیانا هرگونه عوارضی را مشاهد کرد به سرعت از ان پیشگیری به عمل آورد. ما در کلینیک آراد با در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص زیبای جوی عزیر را به اهداف خود می رسانیم و او را از هرگونه عوارض احتمالی مصون می گردانیم.

هر تکنیک زیبایی می‌تواند نتایج مختلفی داشته باشد و یا با اهداف گوناگونی انجام شود. این مسأله درمورد تزریق چربی به لب نیز صدق خواهد کرد و باعث می‌شود تا افراد تصمیم به انجام آن بگیرند. به عنوان مثال تا زمانی که فرد مطمئن نباشد که نتیجه به دست آمده از انتقال چربی باعث زیبایی لب‌ها و صورت وی خواهد شد هیچگاه نسبت به انجام این تکنیک اقدام نخواهد کرد.

چربی‌های استخراج شده از بدن ابتدا تصفیه شده و سپس مورد استفاده قرار خواهند گرفت. استفاده از چربی‌های بدن خود فرد باعث خواهد شد در کنار زیبایی‌بخشی به بافت‌ها و تغییر ظاهر صورت فرد، شاهد یک دوران بهبودی عادی و معمولی باشیم زیرا به واسطه استفاده از چربی‌های بدن، هیچ حساسیتی به وجود نخواهد آمد.

تزریق چربی به لب علاوه بر تغییر فرم لب‌ها که دلیل اصلی انجام آن محسوب می‌شود، می‌تواند نتایج شگفت انگیز دیگری هم داشته باشند که باعث رفع مشکلات و نقص‌های بسیاری در صورت و لب‌ها شود که همین موضوعات نیز می‌تواند تا حد زیادی باعث جذب افراد به سمت انجام تزریق چربی باشد.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/rgkq

لینک آپارات:https://aparat.com/v/vJd6M

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/ZMkN7Y6E

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.