کرم لیفت صورت چیست؟

کرم لیفت صورت چیست؟

کرم لیفت صورت چیست؟

گذر زمان را به‌وضوح می‌توان در افتادگی‌های پوستی و چین و چروک‌ها مشاهده کرد. این اتفاق گریزناپذیر تقریبا تمام افراد اعم از زن و مرد را درگیر خود می‌کند. از همین رو بسیاری از افراد در سنین بزرگسالی به انواع راه‌های جوانسازی پوست از جمله کرم‌ها، محلول‌ها و حتی روش‌های کلینیکال جوانسازی روی می‌آورند.

استفاده از کرم‌های لیفت موقتی بوده و ممکن است پس از توقف مصرف چین و چروک‌ها با شدت بیشتری برگردند.لیفت صورت یکی از روش‌های کلینیکال برای جوانسازی پوست است که تاثیر چشمگیری روی صورت دارد.

با افزایش سن رفته‌رفته کلاژن موجود در پوست کاسته شده و پوست استحکام و سفتی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه از بین رفتن استحکام رشته‌های پوستی، افتادگی در قسمت‌های مختلف به ویژه در ناحیه صورت می‌شود که می‌تواند بر روی زیبایی تاثیر منفی بگذارد.

به همین دلیل پزشکان متخصص زیبایی همواره به دنبال راهی برای بازگرداندن استحکام و بهبود سفتی پوست هستند. لیفت صورت یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای بهبود آثار پیری و از بین بردن آن‌ها است. این کار با استفاده از روش‌ها و متدهای مختلفی انجام می‌شود که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در این مطلب می‌خواهیم روش‌های لیفت صورت را با هم مقایسه کرده و بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید برای بازگرداندن شادابی به صورت خود از روش‌های لیفت استفاده کنید؛ تا انتها با ما همراه باشید.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

لیفت صورت چیست؟

پوست ما همواره در معرض آسیب‌های بیرونی مانند نور خورشید و آلودگی‌های محیطی است. از سوی دیگر حالت‌های روحی نامساعد ما هم نشانه‌های خود را بر روی پوست به جای می‌گذارند و می‌توانند از شادابی آن بکاهند.

همچنین تغذیه نامناسب و عدم رسیدگی به پوست می‌تواند مزید بر علت شده و در نهایت باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی در قسمت‌های مختلف پوست صورت و بدن شود. در این موارد تنها راه، بالا کشیدن پوست یا لیفتینگ است. این کار می‌تواند به طور موثری بر روی چین و چروک‌های صورت تاثیر گذاشته و آن‌ها را از میان بردارد. در نتیجه صورت شما جوان‌تر به نظر می‌رسد و خطوط عمیق بر روی آن از بین می‌روند.

استفاده از روش‌های مختلف برای لیفت صورت می‌تواند باعث سفت‌تر شدن پوست شده و در نهایت شادابی و طراوت را برای آن به ارمغان آورد. این روش‌ها با از بین بردن چین و چروک‌ها و جوان‌تر نشان دادن چهره، باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شوند و تاثیر به سزایی بر روی روحیه افراد دارند.

از سوی دیگر از روش‌های لیفت صورت می‌توان برای از بین بردن غبغب هم استفاده کرده و همه چروک‌های سطحی موجود بر روی صورت را از بین برد.

انواع روش ها لیفت صورت

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای از بین بردن آثار پیری و افتادگی پوست وجود دارد که با توجه به شرایط افراد، یکی از آن‌ها به عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌شود. بیشتر این روش‌ها ایمن و غیرتهاجمی هستند و هیچ نیازی به جراحی ندارند. در این بخش می‌خواهیم تعدادی از بهترین روش‌ها را برای کشیدن پوست صورت و از بین چین و چروک از روی آن به شما معرفی کنیم.

لیفت صورت
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-لیفت صورت

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای از بین بردن چین و چروک‌های خفیف و متوسط است که با استفاده از امواج فراصوت انجام می‌شود. در نتیجه در این روش هیچ اثری از تزریق و سوزن وجود ندارد و همه افراد از سن 30 تا 75 سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

در هایفوتراپی امواج فراصوت به لایه‌های میانی پوست نفوذ کرده و آسیب‌های جزئی را با ایجاد گرما در این بافت‌ها به وجود می‌آورند؛ در نتیجه بدن برای ترمیم این آسیب‌ها، سلول‌های پوست را تشویق به تولید کلاژن می‌کند و به این ترتیب چین و چروک‌ها را از بین می‌برد.

مزیت‌های روش هایفوتراپی

بدون نیاز به جراحی و کاملا ایمن،

بدون درد و عوارض جانبی،

قابلیت از بین بردن چین و چروک‌ها تنها در یک جلسه،

قابل‌استفاده در تمامی سنین ۳۰ تا ۷۵ سالگی،

ماندگاری نتایج از یک تا سه سال،

قابل‌استفاده برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق،

معایب روش هایفوتراپی

نمی‌توان از آن برای افرادی که ایمپلنت فلزی دارند استفاده کرد.

ایجاد بی‌حسی یا تغییر رنگ پوست در موارد نادر.

لیفت صورت با نخ

در این روش لیفت صورت از نخ‌هایی به جنس پلی لاکتیک اسید یا اسید گلیکولیک یا دیگر نخ‌های قابل‌جذب، برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان شل شدن پوست و افتادگی‌های ناشی از جراحی را از بین برد.

در روش لیفت صورت با نخ، تعدادی برش در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌شود و سپس با استفاده از نخ‌های بخیه قابل‌جذب، پوست به سمت بالا کشیده می‌شود. این برش‌ها چندان عمیق نیستند و پس از جذب نخ‌ها، هیچ اثری از آن‌ها بر روی صورت شما باقی نمی‌ماند.

یکی از زیرمجموعه‌های روش لیفت صورت با نخ، استفاده از نخ PDO است؛ این نوع نخ می‌تواند بافت‌های کلاژن پوست را تحریک کرده و به این ترتیب با کمک فرایندهای طبیعی، به بازسازی پوست کمک کند.

از سوی دیگر استفاده از این روش می‌تواند منافذ پوستی را ببندد؛ در نتیجه مانع از ایجاد چین و چروک‌های جدید خواهد شد. برش‌هایی که در این روش ایجاد می‌شوند؛ معمولا عمق بیشتری نسبت به دیگر روش‌های لیفت صورت با نخ دارند.

مزایای لیفت صورت با نخ

ایجاد نتایج بسیار زیبا و طبیعی،

حفظ ویژگی‌های اصلی صورت مانند انحنای طبیعی و حجم گونه‌ها و لب‌ها،

ایمنی بالا،

قابلیت استفاده در قسمت‌های حساس مانند پلک‌های افتاده،

دوره نقاهت بسیار کوتاه،

هزینه مناسب.

معایب لیفت صورت با نخ

در این روش نمی‌توان تغییرات بنیادی و جدی در پوست ایجاد کرد.

از این روش نمی‌توان برای از بین بردن افتادگی‌های شدید یا چروک‌های عمیق استفاده کرد.

لیفت صورت با استفاده از جراحی

زمانی که افتادگی یا شل شدن پوست خیلی شدید باشد و نتوان با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی از پس انجام آن برآمد؛ از روش جراحی برای لیفت صورت استفاده می‌شود.

این روش دوره نقاهت طولانی‌مدتی دارد و نتایج حاصل از آن تا سال‌ها بر روی صورت باقی می‌مانند. به علاوه افرادی که در سنین زیر ۴۰ یا بالای ۶۰ سال هستند؛ نمی‌توانند از جراحی برای از بین بردن چین و چروک‌ها یا رفع اثر افتادگی استفاده کنند.

مزایای لیفت صورت با استفاده از جراحی

ماندگاری نتایج تا ده سال،

قابل‌استفاده برای از بین بردن افتادگی‌ها یا شل شدگی بسیار شدید،

نتایج کاملا قابل‌لمس.

معایب لیفت صورت با استفاده از جراحی

نیاز به بیهوشی عمومی،

دوره نقاهت طولانی‌مدت تا شش ماه،

دارای محدودیت سنی،

عدم امکان تغییر یا اصلاح نتایج.

لیزر RF فرکشنال

لیزر RF فرکشنال یک روش ترکیبی از میکرونیدلینگ و رادیو فرکوئنسی است که در آن از امواج رادیویی با طول موج بلند برای از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. در این روش امواج رادیویی بر روی لایه میانی پوست متمرکز شده با ایجاد گرما و تحریک پوست، به روند کلاژن سازی سرعت می‌بخشند. در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را به دست می‌آورد و می‌تواند آثار باقیمانده ناشی از جوش یا آکنه را هم از بین ببرد.

لیزر RF فرکشنال به صورت تکه‌تکه بر روی قسمت‌های مختلف پوست تاثیر خود را بر جای می‌گذارد و از بافت‌های سالم برای ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده کمک می‌گیرد. اگر می‌خواهید درباره این روش اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

یکی از روش‌های زیرمجموعه لیزر آر اف فرکشنال، به عنوان روش آتیوا شناخته می‌شود. در این روش گرمای یکنواخت و کنترل‌شده‌ای در لایه‌های زیرین پوست ایجاد می‌شود که می‌تواند بافت‌های فیبروزی را تحریک کرده و به این ترتیب پوست را تحریک به تولید کلاژن‌های جدید کند.

از سوی دیگر ایجاد گرما می‌تواند به روند تولید کلاژن سرعت ببخشد. از روش آتیوا می‌توان برای از بین بردن عارضه‌های پوستی و جای زخم هم استفاده کرد.

مزایای لیزر RF فرکشنال

ایمنی بسیار بالا و عدم ایجاد آسیب در سایر قسمت‌های پوست،

قابل‌استفاده در قسمت‌های مختلف بدن،

کارایی و بازدهی بالا به دلیل استفاده از سوزن‌هایی با روکش طلا،

کاملا بدون درد و خونریزی است.

قابلیت کنترل میزان حرارت ایجادشده، عمق نفوذ و اثرات تخریبی،

قابل‌استفاده در نواحی حساس مانند دور لب، چشم، پیشانی و نواحی استخوانی،

ماندگاری بسیار بالا از ۳ تا ۵ سال،

استفاده از این روش محدودیت سنی ندارد.

معایب لیزر RF فرکشنال

برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق یا افتادگی‌های شدید مناسب نیست.

توانایی پر کردن حجم ازدست‌رفته پوست را ندارد.

نتایج آن تا حد زیادی به مهارت اپراتور بستگی دارد.

در صورت تنظیم نادرست قدرت تابش، ممکن است پوست دچار سوختگی شود.

اندولیفت

یکی دیگر از روش‌های لیفت صورت که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود؛ اندولیفت است. در این روش نه خبری از تزریق است و نه نیازی به برش وجود دارد؛ به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای افراد مستعد اسکار یا افرادی است که از جراحی می‌ترسند.

در روش اندولیفت از یک نوع لیزر با طول موج 1470 نانومتر برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود که می‌تواند نتایج بسیار ماندگاری را بر جای بگذارند. این نوع لیزر که از نوع مادون قرمز است؛ می‌تواند با ایجاد حرارت در بافت‌های زیرین پوست، چربی‌های اضافه آن را از بین ببرد و به این ترتیب سفت شدن پوست را به دنبال داشته باشد.

مزایای اندولیفت

هیچ اثری از خونریزی یا زخم در این روش وجود ندارد.

دوره نقاهت در این عمل بسیار کوتاه است.

نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.

تغییرات ناشی از اندولیفت در همان جلسه اول قابل‌مشاهده هستند.

نتایج اندولیفت تا سه سال بر روی پوست باقی می‌مانند.

قیمت مناسبی دارد.

معایب اندولیفت

برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق مناسب نیست.

ممکن است آثاری از تورم و کبودی را بر روی صورت به جای بگذارد.

تزریق بوتاکس

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که برای لیفت صورت استفاده می‌شود؛ تزریق بوتاکس است. بوتاکس درواقع یک نوع دارو است که می‌تواند با فلج کردن عضلات، خطوط پوستی را از بین ببرد. از این روش می‌توان برای از بین بردن عیوب ظاهری بینی، رفع افتادگی‌های کنار لب و فرم دادن به ابروها استفاده کرد.

نکته مهم اینجا است که برای تزریق بوتاکس حتما باید به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید و از انجام آن در آرایشگاه‌ها به طور جدی بپرهیزید.

مزایای تزریق بوتاکس

قابلیت از بین بردن چین و چروک‌های عمیق یا خطوط متعدد،

روش کم تهاجمی و ایمن،

دارای خاصیت‌های درمانی،

جلوگیری از تعریق زیاد پوست،

دارای نتایج کاملا موقتی و قابلیت حذف در صورت نارضایتی فرد متقاضی،

قیمت مناسب.

معایب تزریق بوتاکس

احتمال ایجاد تورم و عفونت در صورت استفاده از برندهای نامعتبر و کم کیفیت،

احتمال ایجاد حساسیت‌های آلرژیک پس از تزریق بوتاکس،

نیاز به تمدید پس از گذشت 4 تا 6 ماه.

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و پر کردن حجم ازدست‌رفته پوست در قسمت گونه یا شقیقه است. با استفاده از این روش می‌توان عیوب ظاهری بینی را هم برطرف کرده و زاویه صورت را بهبود بخشید. برندهای مختلفی برای تزریق ژل استفاده می‌شوند که بهترین گزینه با توجه به شرایط، سن و انتظارات شما انتخاب خواهد شد.

مزایای تزریق ژل

امکان مشاهده نتایج بلافاصله پس از تزریق،

قابل‌استفاده برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق،

نداشتن دوره نقاهت و عوارض شدید،

کسب نتایج کاملا طبیعی،

قابلیت برگشت یا اصلاح نتیجه در صورت نارضایتی فرد.

معایب تزریق ژل

احتمال ایجاد عفونت در صورت استفاده از برندهای نامرغوب،

تزریق چربی

یکی دیگر از روش‌های رایج برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست و جبران حجم ازدست‌رفته آن، تزریق چربی‌های طبیعی به پوست است. در این روش چربی‌ها از بدن خود فرد استخراج می‌شوند؛ به همین دلیل بیشترین سازگاری را با بدن دارد و عوارض جدی ایجاد نمی‌کند. در برخی از موارد نتایج به‌دست‌آمده از تزریق چربی دائمی هستند و نیازی به ترمیم ندارند.

مزایای تزریق چربی

ماندگاری بسیار زیاد نتایج و بدون نیاز به ترمیم،

قابلیت از بین بردن چین و چروک‌های بسیار عمیق،

کاملا سازگار با بدن،

ایجاد نتایج کاملا طبیعی و بهبود بافت پوست،

قابلیت اصلاح فرم صورت.

معایب تزریق چربی برای لیفت صورت

طولانی بودن دوره نقاهت در مقایسه با سایر روش‌های لیفت صورت،

احتمال وارد شدن آسیب به بافت بدن در زمان استخراج چربی،

باقی ماندن جای زخم در برخی از افراد،

احتمال ایجاد عفونت‌های پوستی یا واکنش‌های آلرژیک،

احتمال تجمع مایع یا لخته شدن خون در زیر پوست.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست، درمان تیرگی اطراف چشم، رفع جای جوش و زخم است. در این روش از گاز کربن دی اکسید برای تحریک سلول‌های پوستی به تولید کلاژن جدید استفاده می‌شود.

تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست باعث می‌شود که خون‌رسانی به بافت افزایش پیدا کند؛ در نتیجه روند ترمیم سلولی سریع‌تر می‌شود و پوست خیلی راحت خود را ترمیم خواهد کرد.

مزایای کربوکسی تراپی

قابلیت صاف کردن پوست و از بین بردن ترک‌ها،

ایمنی بالا،

کوتاه بودن جلسه‌های درمانی،

بدون نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری،

بهبود خون‌رسانی به بافت پوست و تشویق بافت به سوزاندن چربی‌ها،

استفاده از فرایندهای ترمیمی طبیعی برای از بین بردن آثار چین و چروک.

معایب کربوکسی تراپی

نیاز به تعداد جلسه‌های بیشتر در مقایسه با دیگر روش‌های لیفت صورت،

ماندگاری کوتاه‌مدت بین 4 تا 6 ماه.

با انکه کرمهای مختلف می توانند کمک زیادی به زیبا جویان عزیز برای داشتن پوستی زیبا و جوان کنند ولی زیبا جویان عزیز باید در نظر داشته باشند که این موارد برای رفع بسیاری از مشکلاتی پوستی مناسب و دائمی نیست اما انها می توانند با مراجعه به کلینیک بین المکللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص از بهترین روش برای زیبایی و جواانسازی پوست خود بهره ببرند.

در این مقاله ما به یکی از روش های ان به طور کلی می پردازیم.

لیفت صورت با تزریق ژل چیست؟

لیفت صورت با تزریق ژل یک روش غیر تهاجمی بی خطر برای شما و بی نیاز به طی دوره بهبودی می باشد و شما می توانید نتیجه را به صورت فوری و پس از تزریق فیلر لیفت صورت در چهره خود مشاهده نمایید.

در متد تزریق ژل برای افتادگی صورت و صورت هایی با پوست‌ چین و چروک فیلر لیفتینگ به قسمت‌های دارای چروک تزریق می شود و با خاصیت پرکنندگی که دارند، سطح پوست و قسمت های چروک دار پوست را صاف و یکدست می کند.

ما پیشنهاد استفاده از لیفت 3 تا 8 نقطه‌ای در صورت را داریم تا اثربخش و جوانسازی تزریق ژل لیفت صورت  اطمینان پیدا کنید. البته برای رفع افتادگی و سفتی پوست صورت از روش های لیفت صورت با نخ و هایفوتراپی صورت هم بنا بر نظر پزشک می توان استفاده کرد.

8 نقطه صورت مناسب تزریق فیلر

بر اساس آناتومی صورت 8 نقطه ای که برای تزریق فیلر و ژل مناسب هستند عبارتند از:

شقیقه

ناحیه شقیقه یا تمپورال خیلی روی لیفت ابرو و حالت چشم‌ها تأثیرگذار است. وقتی لاغر می‌شویم یا سنمان بالا می‌رود، ناحیه شقیقه گود می‌شود. اصطلاحا صورت حالت بادام زمینی پیدا می‌کند. یعنی از روبه‌رو که نگاه می‌کنیم، قسمت فوقانی صورت باریک‌تر است. این موضوع با تزریق فیلر مناسب و مرغوب قابل درمان است.

خط خنده

در اثر افزایش سن، لاغری، استرس و بدخوابی ناحیه بین بینی و گوشه لب که خط خنده نامیده می‌شود گودی پیدا می‌کند. پر کردن این ناحیه با فیلر هم چهره‌ی ما را شاداب‌تر می‌کند و هم گوشه‌های لب را بالا می‌برد. استرس، بی‌خواب، افزایش سن، سیگار و عوامل ژنتیک به شدت خط خنده را تحت تأثیر قرار می‌دهند و گود می‌کنند.

خط خنده گود را می‌توانیم با فیلر هیالورونیک پر کنیم، اما در عین حال از نقاط بسیار حساس برای تزریق است و باید بسیار دقیق و ظریف پر شود تا حالت خنده ما تغییر نکند.

خط اشکی

خط اشکی، نقطه بسیار کلیدی در صورت ماست. گود شدن این ناحیه هم گونه‌ها و هم دور چشم را افتاده و بدفرم می‌کند و هم باعث افتادگی خط خنده می‌شود.

ناحیه ماریونت

خطی که از گوشه لب به پایین کشیده می‌شود. ماریونت یا خط بغض نام دارد. پر کردن خط ماریونت با فیلر یکی از چالش برانگیزترین نوع تزریق‌هاست. هیچ وقت اجازه ندهید این خط عمیق شود چون درمانش خیلی سخت‌تر می‌شود.

گاهی گودی ماریونت یا خط بغض در سنین زیر 30 سال هم دیده می‌شود. لیفت و پر کردن ماریونت، گوشه‌های لب را به بالا می‌کشد و حالت شاداب‌تری به چهره ما می‌دهد.

رأس گونه

گونه یکی از اجزای مهم در زیبایی شناسی چهره است. علاوه بر بافت نرم، کلاژن، الاستین بافت چربی گونه هم با افزایش سن تحلیل می‌رود. پر کردن راس گونه علاوه بر بهبود حالت چهره و افزایش شادابی باعث لیفت خط خنده و ماریونت هم می‌شود.

ناحیه رأس گونه به عنوان آویز و نگهدارنده خط خنده، خط اشکی و دور چشم عمل می‌کند. پر کردن رأس گونه با فیلر باعث لیفت سایر نواحی صورت می‌شود.

فک و زاویه فکی

در لیفت چهره، اصلاح شلی و افتادگی بافت نرم ناحیه فک خیلی مهم و تأثیرگذار است. هم صورت را لیفت می‌کند و هم باعث کمتر دیده شدن ناحیه غبغب می‌شود. زاویه فکی هم وقتی پر و تقویت می‌شود مثل یک آویز برای ماریونت عمل می‌کند.

خط فکی یا کناره چانه

وقتی سن‌مان بالا می‌رود یا لاغر می‌شویم دو طرف چانه‌مان گود می‌شود. اینجوری تکیده و مسن‌تر به نظر می‌رسیم و کناره‌های صورتمان افتاده‌تر دیده می‌شود.

دور چشم

تیرگی و گودی دور چشم، یکی از مشکلات شایع چهره ما به شمار می‌رود. نوع فیلر دور چشم، به لحاظ کیفیت و ساختار مولکولی بسیار مهم است. اصلاح گودی دور چشم معمولا با 1 یا 2 سی سی فیلر در 2 جلسه متوالی به فاصله‌ی یک ماه انجام می‌شود.

مراحل انجام لیفت صورت با تزریق ژل

در روش ژل لیفتینگ تزریق در روی نواحی استخوانی صورت با تمرکز بر نواحی کناری صورت انجام میگیرد.

در این روش ابتدا نواحی تزریق مشخص میشود،معمولا سه تزریق در ناحیه گونه و کاملا عمقی و روی استخوان گونه انجام میشود.

حجم تزریق بستگی به میزان نیاز،میزان افتادگی و میزان فرورفتن استخوان گونه متغییر است اما معمولا حداقل به 2 سی سی ژل نیاز میباشد.نوع ژل و محل تزریق بسیار جهت رسیدن به نتیجه دلخواه موثر است و معمولا از ژل با غلظت و ویسکوزیته بالا استفاده میشود

در بعضی از مراجعین علاوه بر این نواحی نیاز به تزریق در نواحی زاویه فک و منتوم (چانه)نیز وجود دارد.

معمولا اثر لیفتینگ بدنبال تزریق مشخص و در طی چند روز کامل میگردد.

انواع ژل های برای تزریق

فیلر رادیس (Radiesse)

فیلر رادیس، نه‌تنها افتادگی پوست را برطرف کرده، بلکه با تحریک کلاژن به ماندگاری بالای درمان کمک می‌کند. تزریق ژل لیفت رادیس، بسیار سریع و راحت و دارای نتایجی قابل مشاهده با ماندگاری بالا است. این روش می‌تواند برای مناطق مختلفی از بدن استفاده شود:

رفع افتادگی خنده

رفع خط دور لب

از بین بردن چین و چروک دور لب

از بین بردن جای جوش

رفع افتادگی پوست چانه و زاویه‌سازی آن

کاهش ناهمواری‌های روی پوست چانه و بینی

حجم‌سازی پوست دست

برخلاف ژل‌های لیفت مرسوم که برای رفع موقتی چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود، ژل لیفتینگ Radiesse، ساختار چهره‌ی فرد را به‌طور کامل جوان می‌سازد؛ همین ویژگی است که آن را  روشی منحصر به‌فرد کرده است. این محصول علاوه بر اینکه لیفت لایه‌های زیر پوست را موجب می‌شود بلکه موجب رشد کلاژن در طی چند ماه پس از درمان شده و در نتیجه ظاهری شفاف و جوان برای پوست به‌وجود می‌آورد.

این روش تزریق ژل، که لیفت غیر تهاجمی صورت نیز نامیده می‌شود، افتادگی بخش‌های مختلف صورت را رفع کرده و چین و چروک‌های آن را از بین می‌برد.

فیلر رادیس علاوه بر حجم‌سازی و رفع چین و چروک‌های پوست، موجب تولید کلاژن می‌شود.

پزشک ژل لیفت رادیس را با مقداری ماده‌ی بی‌حس کننده ترکیب کرده و به پوست تزریق می‌کند. بنابراین در طول این درمان 30 دقیقه‌ای دردی را احساس نخواهید کرد. نتایج این روش درمانی تا یک سال ماندگاری خواهد داشت که در مقایسه با روش‌های دیگر بیشتر است.

فیلر الانسه (Ellanse)

یکی از مهمترین موادی که موجب حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شده و به انعطاف‌پذیری آن می‌کند، کلاژن است. وقتی که کلاژن موجود در پوست ما به‌مرور زمان از بین می‌رود و چین و چروک‌ها نمایان می‌شوند، پوست شُل شده و افتادگی پیدا می‌کند.

با تزریق ژل الانسه بافت‌های بدن تحریک شده، کلاژن در بدن رشد می‌کند و ظاهری نسبتا بی‌نقص و جوان برای فرد به وجود می‌آید. این فیلر نه‌تنها چین و چروک‌های پوست و افتادگی آن را برطرف می‌کند، بلکه با تحریک رشدِ کلاژن ویژگی‌های طبیعی ظاهر فرد تا دو سال بازیابی می‌شود. همچنین رفع گودی زیر چشم با تزریق ژل الانسه امکان‌پذیر است.

فیلر الانسه برای چه مناطقی از پوست استفاده می‌شود؟

لیفت خط افقی ابرو: با این کار فاصله‌ی ابروها با چشم بیشتر شده و ظاهر فرد جوان‌تر به‌نظر می‌آید

حجم‌دهی گونه: با تزریق ژل لیفت گونه زاویه‎‌دار شده، حجم آن افزایش پیدا کرده و افتادگی‌اش رفع می‌شود.

حجم‌دهی بخش میانی صورت: زیرگونه‌ها یا بخش میانی صورت، پرحجم‌تر شده تا ظاهری جوان‌تر برای فرد به‌وجود آید.

رفع خط خنده: خط خنده که از کناره‌های بینی شروع شده و تا دور لب ادامه دارد با استفاده از ژل Ellanse پر می‌شود.

اصلاح خط کناری فک: این خط از زیر گونه شروع شده و تا فک ادامه دارد. با استفاده از ژل لیفت الانسه می‌توان این بخش را پر کرده و ظاهری طبیعی برای صورت ایجاد کرد.

حجم‌دهی فک: پرکردن و زاویه‎سازی فک با استفاده از تزریق این ژل انجام می‌شود.

رفع خطوط بالای چانه و زیر لب: با تزریق ژل لیفتینگ در این ناحیه، خطوط تورفتگی بالای چانه رفع شده و اندازه و ظاهری طبیعی برای آن به‌وجود می‌آید.

برطرف کردن خطوط کناره‌های لب: خطوط عمودی کناره‌های لب به‌مرور، ظاهری غمگین برای فرد به‌وجود می‌آورند. با پرشدن این خطوط توسط ژل Ellanse، این مشکل برطرف خواهد شد.

رفع خطوط گوشه‌ی لب: با تزریق ژل، خطوط کناره‌های لب رفع شده و ظاهر فرد جوان‌تر می‌شود.

فیلر اِلانسه علاوه بر رفع چین و چروک‌های دور لب و چانه، علائم پیری در ناحیه‌ی فک، شقیقه و دست‌ها را نیز از بین می‌برد.

اصلاح خطوط بالا و پایین لب: با بالارفتن سن، چربی‌های دور لب از بین رفته و حجم پوست آن کم شده و چین و چروک‌های آن افزایش میابد. با استفاده از ژل لیفت الانسه، چین و چروک‌ها برطرف شده و شکل طبیعی آن باز می‌گردد.

تغییر شکل بینی: از تزریق ژل می‌توان برای رفع نواقص ظاهری بینی می‌توان استفاده کرد.

حجم‌دهی بخش شقیقه: با افزایش سن، چربی‌های بخش شقیقه به مرور از بین می‌رود و ظاهر آن توخالی به نظر می‌آید. استفاده از ژل Ellanse می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

حجم‌دهی پوست دست: حجم ماهیچه‌ها و چربی‌های نقاط مختلف بدن از جمله دست، با بالارفتن سن کاهش پیدا می‌کند. با تزریق ژل لیفت می‌توان تمام این مشکلات را برطرف کرد.

فیلر اسکالپترا (Sculptra)

این فیلر نه‌تنها ظاهری طبیعی و زیبا برای افراد به‌وجود می‌آورد بلکه تا دو سال ماندگاری خواهد داشت. عملکرد ژل لیفت اسکالپترا به این صورت است که کلاژن از دست‌رفته‌ی بخش میانی صورت، بخش پایینی صورت و چانه با کلاژن جدید، جایگزین می‌شود.

در واقع این ژل لیفتینگ علت اصلی پیری پوست را مورد هدف قرار داده و آن را برطرف می‌کند.

ژل اسکالپترا که با عنوان پلی‌لاکتیک اسید هم شناخته می‌شود، سلول‌های پوست را تحریک کرده تا کلاژن‌سازی کنند. در واقع این ژل لیفتینگ علت اصلی پیری پوست را مورد هدف قرار داده و آن را برطرف می‌کند. به این صورت که با تغذیه‌ی سلول‌های تولیدکننده‌ی کلاژن (فیبروبلاست)، تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد.

فعال‌کردن سلول‌های فیبروبلاست، موجب می‌شود تا نشانه‌های جوانی پوست از قبیل، لطافت، خاصیت ارتجاعی و کشسانی آن بازیابی و حفظ شود.

میزان تزریق ژل لیفت با توجه به میزان نواقص پوست و طرح درمانی تعریف شده از طرف پزشک تعیین می‌شود. با توجه به میزان افتادگی پوست، دو تا چهار جلسه‌‌ی درمان مورد نیاز است. هرچند که برخی نتایج درمان بلافاصله و برخی دیگر چند هفته بعد ظاهر می‌شوند اما نتایج خاص حاصل از تزریق Sculptra در طول چند ماه بعد نمایان خواهند شد.

البته باید اشاره کنیم که نتایج مطلوب بدست آمده، 2 تا 3 سال ادامه خواهند داشت. این ژل لیفتینگ برای درمان مناطق زیر استفاده می‌شود:

بخش بالای صورت: پر کردن شقیقه‌ها

بخش میانی صورت: رفع خط خنده، رفع خطوط بین بینی و دهان، برطرف کردن خطوط زیر چشم، برجسته‌سازی گونه، برجسته‌سازی زیر گونه

بخش پایینی صورت: رفع خطوط کناره‌ی لب و دور فک

مزایای لیفت صورت با تزریق ژل

سالانه بیش از ۱ میلیون مرد و زن از این روش برای زیبایی چهره ی خود استفاده می کنند. تزریق ژل، یک روش مقرون به صرفه برای جوانسازی صورت است.

برخی از مزایای تزریق ژل عبارتند از:

نتایج فوری و قابل مشاهده

هنگامی که تحت تزریق ژل قرار می گیرید، بهبود خطوط صورت شما بلافاصله آشکار می شود. مانند سایر روش های تهاجمی،  برای دیدن نتایج، لازم نیست منتظر بمانید.

هنگامی که ژل در ناحیه مورد نظر تزریق می شود، بلافاصله به آن قسمت حجم می دهد و چین و چروک های پوست را صاف می کند. با نشستن فیلر در زیر پوست، اثر کامل و نتیجه ی نهایی آن با گذشت چند روز قابل مشاهده است.

بدون نیاز به دوره نقاهت

بسته به تعداد تزریقاتی که انجام می دهید، تزریق میتواند در 10 دقیقه انجام شود. به معنای واقعی کلمه می توانید این تزریق را در طول زمان استراحت ناهار خود انجام دهید و دوباره به سر کار برگردید.

این روش کم تهاجمی، نیازی به مرخصی گرفتن از محل کار ندارد، زیرا هیچ عمل جراحی در کار نیست، از طرفی هیچ اسکار یا جای زخمی برجا نمیگذارد و دوره ی نقاهتی ندارد.

حداقل عوارض

عوارض شدید در ژل های تزریقی بسیار به ندرت رخ می دهند. بهتر است که این عمل توسط یک متخصص زیبایی معتبر و مجرب انجام شود تا مطلوب ترین نتیجه حاصل شود و احتمال بروز عوارض به حداقل برسد.

نتایج طولانی مدت

مدت زمان ماندگاری اثرات، به نوع فیلر مورد استفاده، ناحیه درمان و شرایط خود بیمار بستگی دارد. فیلرهای طبیعی معمولاً 6 تا 18 ماه دوام دارند و حتی برخی از فیلرهای مصنوعی می‌توانند تا چندین سال دوام داشته باشند.

افزایش اعتماد به نفس

ژل های تزریقی چهره ی شما را به روشی بسیار ظریف بهبود می بخشند. شما مطب را با چهره ای کاملا متفاوت و غیرقابل تشخیص ترک نخواهید کرد. چین و چروک و خطوط صورت شما محو شده، و پوست شما صاف تر خواهد شد.

معایب لیفت صورت با تزریق ژل

تزریق فیلر پوستی، بطور کلی روشی کم تهاجمی، ایمن و قابل تحمل است. با این حال، هنوز هم خطرات و معایب خاص خود را دارد:

خونریزی، کبودی یا تورم: خونریزی جزئی یا قرمزی پس از تزریق طبیعی است. افراد مبتلا به اختلالات انعقاد خون یا کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند در معرض خطر بیشتری هستند

واکنش های آلرژیک : احتمال حساسیت داشتن به محصولات حاوی کلاژن بیشتر است. این مورد، با انجام تست آلرژی قابل اجتناب است.

عفونت ها : به ندرت رخ میدهند، رعایت بهداشت پوست می تواند این خطر را کاهش دهد

آسیب پوستی: تکنیک ضعیف و عدم مهارت در تزریق ممکن است خونرسانی به پوست را مختل کند و منجر به آسیب پوست یا نکروز (مرگ بافت) شود.

آسیب عصبی: آسیب های تصادفی به عصب پوست ممکن است باعث بی حسی یا درد شود

نتیجه نامطلوب تزریق ژل: عدم تقارن ناحیه یا ایجاد توده ممکن است ناشی از تکنیک ضعیف پزشک در تزریق باشد.

کاندیدا مناسب لیفت صورت با تزریق ژل

اگر شرایط زیر را داشته باشید، فیلر یا تزریق ژل برای شما نتیجه بخش خواهد بود:

داشتن گونه های استخوانی یا فرورفته ناشی از کاهش حجم صورت

لب های نازک یا ناهموار

چانه ی تو رفته

ناهنجاری های جزئی بینی

خطوط عمیق در اطراف بینی تا دهان(خط خنده)

چین و چروک و خطوط اطراف دهان

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای فیلرهای پوستی هستند. فیلرها همچنین برای کسانی که می‌خواهند فقط یک ناحیه خاص را درمان کنند، بسیار موثر هستند.

کاندیدا نامناسب لیفت صورت با تزریق ژل

تزریق ژل برای بیمارانی که دارای موارد زیر هستند توصیه نمی شود:

داشتن تبخال در دهان یا عفونت مشابه

دیابت پیشرفته

مشکلات انعقادی خون

بیماری لوپوس یا سایر اختلالات پوستی

کسانی که به شیر گاو حساسیت دارند.

اگر کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه های لیفت صورت با تزریق ژل

قیمت ژل های تزریقی به دفعات تزریق بستگی دارد. قیمت بسته به نوع ژل و محتویات آن نیز متفاوت است. اکثر بیماران برای دستیابی به نتایج مطلوب به بیش از یک تزریق نیاز دارند. هنگامی که مشاوره اولیه خود را انجام دادید، حتما از متخصص بپرسید که هزینه کل عمل شما چقدر خواهد بود.

مراقبت های قبل از لیفت صورت با تزریق ژل

بعد از تحقیق و بررسی درباره تزریق ژل و تصمیم برای انجام آن، نوبت به مراجعه به یک کلینیک معتبر و برگزاری جلسه مشاوره با پزشک متخصص می رسد. معمولا در جلساتی که پیش از انجام هر نوع جراحی زیبایی و جوانسازی برگزار می شود، ضمن بررسی و تایید مناسب بودن تزریق ژل برای پرکردن گودی های مورد نظر، توضیحات کامل و دقیقی در رابطه با مراحل و اقدامات مراقبتی به بیمار داده می شود.

این موارد را می توان همان توصیه های مهم قبل از تزریق ژل دانست که شامل معاینه و بررسی دقیق سوابق پزشکی و ارائه راهنمایی های لازم می باشند.

توصیه های مهم قبل از تزریق ژل

توصیه های مهمی که قبل از تزریق ژل باید به آن توجه کنید :

برای جلوگیری از بروز برخی عوارض احتمالی، 10 روز پیش از مراجعه برای تزریق ژل از مصرف داروهای ضد التهابی، آسپیرین، روغن ماهی، ویتامین E و سایر ویتامین ها اجتناب شود.

درصورتی که دارو مصرف می کنید، حتمأ پزشک خود را در جریان بگذارید تا از عوارض و خطرات احتمالی پیشگیری شود.

مصرف نوشیدنی های الکلی حداقل تا 24 ساعت قبل از تزریق ژل ممنوع است.

بهتر است رفتن به دندانپزشکی را 2 هفته قبل از تزریق تعطیل و به زمان دیگری موکول نمائید.

در جلسه‌ درمانی، لوازم آرایشی و کرم ‌های پوستی استفاده نکنید.

خوردن غذای سبک نیز از توصیه های مهم قبل از تزریق ژل است.

در صورت داشتن سابقه تبخال و هر مشکل پوستی ویروسی دیگر، حتمأ با پزشک خود مطرح کنید. زیرا احتمالا نیاز به مصرف دارویی در این باره باشید که با انجام این عمل تداخل داشته باشد.

مراقبت های بعد از لیفت صورت با تزریق ژل

پس از تزریق، ناحیه مورد نظر تا چند روز ممکن است دچار تورم و کبودی اندکی شود که این مشکل عادی می باشد و پس از چند روز با مراقبت های مناسب کاملا برطرف می شود.

سعی کنید تا 24 ساعت پس از تزریق ژل از آرایش کردن ناحیه تزریق خودداری کنید.

از انجام فعالیت های بدنی و تمرینات ورزشی سنگین تا چند روز خودداری کنید ولی انجام فعالیت های آرام مانند پیاده روی ممانعتی ندارد.

احتمال ابتلا به یبوست به دلیل تحرک پایین در این دوران بالاست بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به یبوست میوه هایی مانند آناناس و سبزیجات را بیشتر استفاده کنید.

پس از تزریق ژل مصرف نمک را در غذاهای خود به حداقل برسانید چون زیاده روی در مصرف نمک باعث می شود تورم دیرتر از بین برود.

از ماساژ یا فشار دادن ناحیه تزریق خودداری کنید چون ممکن است موجب جابجا شدن ژل ها در ناحیه مورد نظر شود.

در 3 روز اول پس از تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید و پس از آن تا 3 روز از کمپرس گرم استفاده کنید تا درد و تورم زودتر از بین برود.

سعی کنید تا دو هفته پس از تزریق در معرض تابش شدید آفتاب قرار نگیرید و برای مدتی از سونا و سولاریوم استفاده نکنید.

اثرات و نتایج لیفت صورت با تزریق ژل

مدت زمان ماندگاری اثرات ژل های تزریقی به محصول، ناحیه درمان و خود بیمار بستگی دارد. ژل های حاوی اسید هیالورونیک موقتی ترین گزینه هستند و بنابراین اغلب برای بیمارانی که برای اولین بار ژل تزریق میکنند، توصیه می شود. نتایج معمولاً بین 6 تا 18 ماه دوام دارند.

اگر از فیلرها به مقدار مناسب استفاده شود و مواد در محل مناسب خود تزریق شوند، نتیجه ی تزریق زیبا و طبیعی خواهد بود و شما را جوانتر نشان خواهد داد. اگر متخصصی که دانش گسترده ای از آناتومی صورت دارد و در کار خود مجرب است، تزریق را انجام دهد، نتایج کاملا مثبت خواهند بود.

نتایج تزریق ژل بلافاصله آشکار می شوند و بسته به ژل مورد استفاده و بیمار تزریق شده از چند ماه تا چندین سال دوام خواهند داشت. محافظت از پوست نیز میتواند باعث دوام طولانی مدت نتایج شود.

دوره نقاهت لیفت صورت با تزریق ژل

تزریق ژل ، دوره نقاهت نداشته و افراد بلافاصله پس از انجام آن می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند ؛ لازم به تذکر است که امکان بروز کمی تورم و کبودی در اثر تزریق ژل وجود دارد ، که با رعایت نکات و مراقبت های مورد نیاز سریعا برطرف می شود.

تعداد جلسات لیفت صورت با تزرق ژل

تزریق ژل در یک جلسه انجام می شود مدت زمان آن به میزان تزریق و ناحیه تزریق بستگی دارد که معمولاً از 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.

در کلینیک بین المللی و تخصصی آراد انواع روش های زیبایی و درمانی پوست و مو توسط پزشک ماهر و با تجربه صورت می گیرد.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

معرفی ۱۱ روش مدل و معجزه گر لیفت صورت

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت | هزینه و مزایا

لیفت صورت با نخ

نتیجه گیری

همانطور که می‌دانید از تزریق ژل برای جوان‌سازی پوست صورت استفاده خواهد شد. یکی از دلایل پیری و شل شدن پوست صورت، کاهش و توقف تولید کلاژن و الاستین پوست است. کلاژن و الاستین دو عامل مهم در درخشان بودن و جوانی پوست خواهند بود که متاسفانه از سن 25 سالگی کلاژن پوست کم شده و از بین خواهد رفت.

از آن پس سالانه حدود 2 درصد از کلاژن پوست کاهش می‌یابد. اما خوشبختانه برند و شرکت‌های مختلف فیلر و ژل در تلاش برای بازیابی حجم از دست رفته و زیباسازی پوست بوده و همه‌ افرادی که کلاژن پوست خود را از دست داده و به دنبال بازگرداندن زیبایی خود می‌باشند، می‌توانند از تزریق ژل استفاده نمایند.

تزریق ژل، نوعی عمل زیبایی با حداقل تهاجم است. تزریق ژل بسیار رایج بوده و نتایج آن معمولا بین 6 تا 18 ماه دوام میاورد. این تزریق معمولاً با مواد طبیعی مانند اسید هیالورونیک انجام میشود و پوست را حجیم می کند. این مواد هنگام تزریق، خطوط و چین و چروک های ظریف را صاف می کنند.

با حجیم کردن پوست، فیلر می تواند کاهش حجم صورت را نیز برطرف کند. کاهش حجم معمولاً یک عارضه جانبی ناشی از پیری است، در این مقطع پوست به اندازه کافی کلاژن تولید نمی کند.

دکتر جان
مشاوره رایگان خدمات پزشکی-دکتر جان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.ir/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://www.doctorjaan.com/507s

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.